/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.
Teuton 467466 2009. június 24. 21:59
Válasz erre
Csak a hozzá való figurákat kell megtalálnod. Azt javaslom nézz szét más gyártók figurái között is és lehet, hogy kisütsz valami más, esetleg jobb témát. De az ICM 35391-es figurái is nagyon jó alapul szolgálnak.
vereri05d 467465 2009. június 24. 21:46
Válasz erre
Tudom csak az a baj h amit vettem ICM Pihenő tank crew az 1943-45 ig, a ruhák miatt. Most megy az agyalás.Amilyet szeretnék, olyat meg nem találok:
ICM 35391 írd meg a google képkeresőbe, biztos láttad már. Ezeket kellene hozzá vennem akkor.
Teuton 467464 2009. június 24. 21:38
Válasz erre
Attól még a diorámát megcsinálhatod, csak az időpont és a helyszín nem az lesz.
vereri05d 467463 2009. június 24. 21:29
Válasz erre
Köszönöm szépen. Sejtettem, ettől féltem én is. :)
Mert ami megmaradt KV-1 , Kv-2 Azt a háború után beolvasztották.
Teuton 467462 2009. június 24. 21:04
Válasz erre
Szia Vereri!
1943-ba Ukrajnában nen nem volt egyetlen KV-2-es sem! A gyártásukat 1941 októberében leállították, az addig élkészült 334 darab megsemmisült a 41 nyarán, valamint 41 telén Moszkva védelmében és 1942-ben a sztálingrádi harcokban Csujkov tábornok 62. hadserege alárendeltségében. Egyébként 1943 nyarán javában a kurszki offenzíva folyt, tehát egyébként sem voltak Ukrajna területén orosz páncélosok. Remélem segítettem.
Üdv: Teuton
vereri05d 467461 2009. június 24. 18:12
Válasz erre
Sziasztok!
Tudom , hogy nem idevaló kérdés de 1943 Ukrajnában szolgálhatott valamelyik alakulatnál orosz KV-2 es?
Németeket napról napra tudom, de oroszoknál nem találtam behatárolást.
Egy pihenő pózban lévő személyzetet akarok ábrázolni 43-ban nyáron, mellette a tankkal.
Sszabi 467460 2009. június 23. 23:19
Válasz erre
Üdvözlet!
Kicsit kijövök a szárazföldre, a hajókat most félretettem...
Csak annyit szeretnék kérdezni, hogy a flak 37-nek milyen festései lehettek? A képek nem sokat árultak el, csak a sivatagban használt sárga ill a szürke színt tudtam megállapítani. Azért nem tom h milyenre fessem mert egy airfix 1:76-os készletről van szó és hát igen gyér az útmutatás...
Ha tud vki segíteni nekem annak megköszönöm!(ha lenne ehhez képi anyag az is jó lenne)
Sszabi
Panzermeyer 467459 2009. június 23. 20:51
Válasz erre
Sziasztok! segítséget szeretnék kérni!Engem az érdekelne ,hogy az 1945 januárjában Magyarországra érkezett Wiking 5.SS páncélos hadosztály mely toronyszámú harckocsijai érkeztek ide lengyelországból? A Konrád 3 hadműveletet megörökítő diorámámhoz kellene az információ! Segítségeteket előre is köszönom!Minden információt szivesen fogadok.
Roadblock 467458 2009. június 14. 19:30
Válasz erre
Viasat Exploreren egy Elephant felújításáról megy egy film...
TIGRIS 467457 2009. június 13. 19:40
Válasz erre
Köszi mindenkinek!
vincus80 467456 2009. június 13. 15:16
Válasz erre
Jahh, igaz...én is ezt találtam:
Panzerkampfwagen Panther ausf. F
1944 nyarán kezdődött az Ausf. F változat gyártásának előkészitése. A tankon több lényeges változatást eszközöltek: vastagabb lett a páncélzat, az új lövegtorony (Schumalturm 605) a 7,5 cm- es KwK 44 modernizált változatát hordozta (A tervek a későbbiekben a 8,8 cm- es ágyú alkalmazásával is számoltak ). Az ágyút a brünni (Csehszlovákia) Zbrojovka gyár gyártotta, és a modernizálást szintén cseh mérnökök végezték. A lövegpajzs ugynolyan lett, mint a Tiger II- nél, teljesen új volt a célzó és a távolságmérő optika. A testből eltávolitották az MG34- es géppuskát, és a rádiós- géppuskást egy Sturmgewehr44 tipusú támadópuskával fegyverezték fel, amellyel a testbe épitett két lőállásból tüzelni lehetett. A lőállásokat szükség esetén légmentesen le lehetett zárni. A harckocsiból csak 2 darab készült el a háború végéig.
Zsola 467455 2009. június 13. 14:52
Válasz erre
ŐŐŐ most nézem,lényegében a Panther II-ről írtam,de végül is nem lényeges.
Szóval az F-ből csak tesztelésre készült,bevetésre nem került,a Panther II pedig,ahogy alul írtam.
A tornyát 2 féle löveggel is tervezték,az F kapta volna a G jócskán továbbfejlesztett lövegét,ami már súrolta volna a 88-as teljesítményét,a II pedig 88-assal lett volna szerelve.
Zsola 467454 2009. június 13. 14:48
Válasz erre
Én úgy olvastam hogy az alvázból készült 2 prototípus példány,a torony még ezt a státuszt sem érte el,mert az egész programot ideje korán befagyasztották.
Viszont az egyik alváz Ausf. G toronnyal felszerelve bevetésre került '45 áprilisában.
Ha jól tudom a személyzete felrobbantotta majd magára hagyta,amit az amcsik nem vettek rossz néven,rendbe hozták majd az usa-ba szállították tesztelni.
Ez a példány látható Fort Knox-ban(talán Patton múzeum?).
Ha valamit nem pontosan tudok,segíteni szándékozó ember még többet tud mondani.

Szóval Halacinak lényegében igaza van.
vincus80 467453 2009. június 13. 14:44
Válasz erre
Sziasztok!

Az F-et G alvázra építették az új fejlesztésű toronnyal a "Schmalturm"-al. Szerintem abból készült (jó) néhány példány, melyet bevetettek az utolsó napokban. A Panther II-ből készült nagyon kevés, azt nemtudom bevetették-e egyátalán...de utána kell néznem pontosabban :)
Üdv
V
halaci 467452 2009. június 13. 14:27
Válasz erre
Tudomásom szerint nem készült el belőle hadrafogható példány, csak néhány alváz és külön torony, tehát nem.
TIGRIS 467451 2009. június 13. 12:46
Válasz erre
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni hogy a Panther Ausf. F ért e el kisebb sikerekt?
Monty 467450 2009. június 9. 21:24
Válasz erre
Szia!

Köszi, sokat segítettél. A festéssel kapcsolatban pedig megkönnyebbültem. :)
üdv
Emerick 467449 2009. június 9. 21:08
Válasz erre
Hali ismét!
A színeket a gyárakban festették. Műszaki átadás után küldték ki őket az egységekhez. Az árnyalatokba (pl higítás vagy piszok miatt) ne menjünk bele, elméletileg (!) minden jármű egyforma színű volt. (azaz festheted ugyanazzal a színnel őket. ;) )
A korabeli fényképeken, melyeket pl újságokban közöltek le, vagy méginkább képeslapokként (családnak hazaküldendő), a cenzor sokszor átfestette a rendszámokat és a hadrendi jelzéseket. (és persze hadosztályjelzéseket)
Ha egészen mélyen akarjuk átgondolni, attól, mert két egység két külön irányban támadott (de azonos hadműveleti területen), a német harccsoport-taktika miatt előfordultak rendszeresen keveredések (vegyes harccsoportok), vagy ha mást nem mondok, egy a fronthoz közel települt tábori műhelyben vagy üzemanyagtöltő állomáson (nem is feltétlen a hadosztályé, hanem inkább az SS-hadtest utánpótlásánál/műhelyénél) bizony előfordulhattak egymás mellett a Te példád nyomán az 1. és 3. SS járművei. Ráadásul "megszokott", sokszor használt eszközökről van szó: motor mindenhol volt nagyon nagy számban, és a páncélgránátos egységeknél nehéz fegyverként gyakran szerepeltek az SdKfz 10/4 (10/5)-ösök.
Rendszámokról még annyit: fronton történő átfestések is voltak a következő esetekben: téli meszelés (a rendszám rendőrségi forgalmiokokból volt fenn, mint manapság), ex civil gépeknél pl Wehrmachtba átvételnél (SS főleg gyári cuccokat kapott, de voltak kivételek), katonai cenzor által képeken, vagy általam nem ismert taktikai okokból (de utóbbi is sokszor azzal köthető össze, hogy új betűkódokat festettek utána rá. Pl a régi Reichswehr kocsijai is ilyenek voltak, ahol az RW helyett azonos számsorral WH betűk kerültek fel.)
Üdv:
I.
Monty 467448 2009. június 9. 15:52
Válasz erre
Köszi a segítséget, de még lenne kérdésem. A Wehrmacht járművek színe egyezett a Waffen SS-ével? Van egy Sd.Kfz 10/4-es vontatóm, az útmutatóban a jármű színének schwarzgrau '39-'43 (FLAT) van megadva ebben a három esetben: 7th Panzer Divison, France 1940; Rgt. General Göering, Barbarossa hadművelet 1941; ill. egy Luftwaffe egység csatolva a 11. Panzer Division-höz, Oroszország 1941 Október. Tehát akkor a motorkerékpárt festhetem ezzel a színnel?
Visszatérve a rendszám dologra, igen 5 számjegyű a rendszám a motoron. És örülök, legalább ez valós lesz. Williamson Véráztatta föld c. könyvében viszont a 61. oldalon van egy Leibstandarte motorkerékpáros, ahol a gyenge fekete-fehér fotót jobban megnézve látszik, hogy a motorkerékpár rendszáma le van festve. Valószínű a fotón és nem a motorkerékpáron, így semmi nem látszik belőle. A képen az oldalkocsi elején szintén lefestés látható...
A II. vh-s diorámák azért is tűnnek nehéznek számomra, mert figyelni kell az alakulatokra is. Például nem rakhatok majd a Totenkopf motorkerékpáros mellé egy LAH harckocsit (pl. Dragon 6363 kitje), mivel ismereteim szerint a két hadosztály különböző irányból támadta Harkovot.
Emerick 467447 2009. június 9. 15:08
Válasz erre
Hali!

A német katonai rendszámoknak a feltérképezése egyenlőre gyerekcipőben jár. Annyit tudok kb mondani, hogy egy harkovi SS motornak (vagy egyéb járműnek az SS-ben) 5-6 tagú számsora volt (de inkább 5 tagú, vagy 1xxx formátumú.) Egyébként, ha nem ismeretes, hogy egy kép mikor készült, csak a rendszám alapján biztosan kijelenteni bármit nem lehet (triviális: ha a motor '41-től hadban állt és komoly baja nem lett, még '45-ben is gurulhatott...) (A Wehrmacht, Luftwaffe számsorai ennél bonyolultabb rendszert alkottak. Az SS külön számsora ennél könnyebben nyomonkövethető...)
A színe '43 közepéig pedig biztosan sötétszürke, bárhová is tartozott a motor. (kivételek '40-ig a besorozott civil gépek, civil festéssel, de azokból egy típust sem gyártanak makettként. :( )

Remélem tudtam választ adni a kérdésedre.
Üdv:
I.
Monty 467446 2009. június 9. 10:38
Válasz erre
Sziasztok!

Üdvözlök mindenkit, új vagyok a fórumon, és ez az első hozzászólásom.
Mostanában kezdem újból a makettezést, beszereztem néhány kittet (ill. szeretnék még vásárolni hozzá) melyeket igyekeztem úgy megválogatni, hogy egy későbbi diorámába beilleszthetők legyenek. Dioráma készítésben viszont pláne nem vagyok otthon, sohasem csináltam.
Ezért kérdésem, hogy mennyire számít ebben a témakörben hogy egy adott (harc)jármű rendszáma például valós legyen, ill. ha valós akkor a konkrét jármű járt-e az adott helyszínen és időben?
Hogy kicsit konkrétabb legyek a problémámmal, a harkovi harcokkal kapcsolatban szeretnék majd egy diorámát, amiben lenne egy oldalkocsis motorkerékpár (többek között). Christopher Ailsby: Halál keleten c. könyvének 41. oldalán van egy fotó a Totenkopf hadosztály egyik oldalkocsis motorkerékpárjáról. A fotó 1941 augusztusában készült Észak-Oroszországban. Azt konkrétan nem tudom, hogy ez a jármű részt vett-e a harkovi harcokban, tehát a fentebb feltett kérdésem egyik problémája ez. Viszont jól kivehető a rendszám ill. a halálfej az oldalkocsin, tehát egy valóban létezett motorkerékpár makettjét készíthetném el. Aztán a motorkerékpár színe nekem szintén kérdéses.
Köszönöm előre is a segítséget.
denkmeyer 467445 2009. június 9. 09:27
Válasz erre
02 (1)

Bison Decals
02 (1
stugnd4
stugnd4

Hellosztok!

Itt tsalálhattok pár képet és infót:

http://memoir44.hu/cikkek/az_alfoldi_csata_archiv_fotok

én is elkezzdtem kutatni a témában, igaz engem a 700-as kocsi érdekel. Azt szeretném megépíteni/átalakítani 1/16 rc-ben.
A festésre a fényképeken túl két utalást találtam, de egymásnak ellentmondanak (a Bison Decals szerint a homokszínen zöld foltok voltak). A 700-as zimmerittel volt bevonva, ez látszik a képeken és hogy a szögletes lövegblendével volt felszerelve.
Vajon a kezelők milyen ruhában voltak? a német mintájú, szürke?, zöld? színű páncélos egyenruhában?
Csodabogár 467444 2009. június 8. 10:40
Válasz erre
Sziasztok!

Dr. Számvéber Norbert könyvében (Alföldi páncéloscsata) vannak képek magyar StuGokról. Zimmeriteve voltak, és elég fura felségjelzés volt rajtuk... :-)

Üdv

Cs
Salieri 467443 2009. június 7. 11:17
Válasz erre
Szia!
Én is csak a 700-ast láttam,de szerintem valószínű,hogy zimmeritezve voltak,mivel,ha jól tudom 44-ben kapták őket.De majd Emerick vagy valaki aki okosabb tőlem ebben a témában majd megmondja.
A 700-as pontosan Kőszeghy Barna parancsnoké volt,aki Csanádpalota térségében éjjel beszaladt az orosz páncélosok közé.A végeredményt képen láthatjuk:(
Üdv
Salieri
Muzzy 467442 2009. június 6. 20:16
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm az eddigi infókat!
Még egy kérdés, zimmerit volt rajta?
A 700-asról 44 őszéről van infóm, osztagparancsnoki gép volt, ha jól emlékszem az első támadás során ki is lőtték. Az szögletes blendés volt, és sajnos zimmeritezve.
Muzzy
Salieri 467440 2009. június 5. 21:44
Válasz erre
Ha így már a 7.rohamtüzér osztályról szó esett ajánlom mindenki figyelmébe(nem tudom mennyire ismeritek)Ágotay István rohamtüzér hadnagy beszámolóját.Nagyon részletes és érdekes.
vilaghaborus.lapok.hu/keret.cgi
Ha ismertétek akkor bocsánat,de biztos lesz aki nem ismeri.
Üdv
Salieri!
vincus80 467439 2009. június 5. 21:39
Válasz erre
Emerick, Muzzy!

Magyar állományban volt mind a 2 altípus, több helyen olvastam, szóval szinte tuti :)
Az, hogy Pesten melyik volt, azt passzolom...
Német festéssel kerültek állományba, ahogy Te is említetted Emerick. A fotókon, amiket láttam, egyszínű sárgának tűnnek.
Üdv
Emerick 467438 2009. június 5. 21:34
Válasz erre
Hali!

Német festéssel, de magyar hadijellel voltak bevetve. Alverziót nem tudom. Egyetlen budapesti Stugról láttam eddig fotót (ebben sem én vagyok a mérvadó...). Az egy a Déli pályaudvar szétlőtt indóházánál állt egy T-34 és egy Hetzer társaságában. Annak szögletes blendéje volt. Ez sztem német lehetett. Viszont a Norbert könyvében bemutatott képek szerint "Saukopf"-blendés is volt magyar állományban. (Ha jól rémlik, a 700-az parancsnokinak szögletes blendéje volt, de ezt majd az urak megcáfolják/megerősítik... Azaz vegyesen lehettek ilyen és olyan felszereltséggel.)

I.
Muzzy 467437 2009. június 5. 21:23
Válasz erre
Emerick!
Melyikből? A koraiból is volt? Esetleg festésről nincs anyagod?
Köszi!
Muzzy
Emerick 467436 2009. június 5. 20:50
Válasz erre
Stug III G-kből is volt néhány Budapest területén. (a 7. rohamtüzér osztályból)
tyimosenko 467435 2009. június 5. 19:56
Válasz erre
Köszönöm az infókat!
romsitsa 467434 2009. június 5. 19:15
Válasz erre
Nekem azt mondták (talán amikor először megnyitották a kórházat) hogy megvan még majdnem minden járat, csak nem látogathatóak.
A parancsnoki megvan, a volt hadügyet a Krisztina téri templommal összekötő algút úgyszintén.

ad
Számvéber 467433 2009. június 5. 19:02
Válasz erre
Az egykori Sziklakórház a Várhegyben néhány éve múzeumként látogatható!
A Várhegy objektumai közül sok a II. vh. után is hasonló funkcióval működött, illetve tartották ilyenre készen.
tyimosenko 467432 2009. június 5. 18:44
Válasz erre
Igen, és sajnos még mindig mozgásképtelen.

A budapesti ostrommal kapcsolatban. Nem tudja véletlenül valaki, hogy vajon léteznek-e még azok a többszintes pincék vagy barlangok a várhegyen, amikben a borzalmas szükségkórházakat működtették az ostrom alatt? + az alagutból megközelíthető parancsnoki bunker, ahol a Pfeffer-Wildenbruch lapult, vajon megvan még?

Ha valakinek van erről infoja, legyen szíves írja meg. Köszönöm előre is.

üdv
romsitsa 467431 2009. június 5. 18:04
Válasz erre
Kérdés, hogy mit értünk gyűrű alatt? Magát a várost vagy a budapesti hídfőt.
A várban álló Nimród mozgásképtelen volt.

ad
tyimosenko 467430 2009. június 5. 17:42
Válasz erre
Október 16-án biztos, hogy legalább egy volt a Kapisztrán téren. Valahogy 2 rémlik az ott készült fotókról, de nem biztos, az egy az tuti.
sulyid 467429 2009. június 5. 17:28
Válasz erre
Nimródról csak feltételezés van hogy volt 1-2 db.
tyimosenko 467427 2009. június 5. 16:56
Válasz erre
Hello!

Nem sok egy kicsit az a 30 Zrínyi?

Nimród is volt szerintem legalább 2 db.

üdv
romsitsa 467426 2009. június 5. 16:27
Válasz erre
A Panther feltételes, a többi stimmel és volt még CV-35 valamint Csaba.

Üdv

ad
sulyid 467425 2009. június 5. 15:44
Válasz erre
Azt szeretném megkérdezni hogy a budapesti ostrom gyűrűben milyen magyar harckocsik és rohamlövegek harcoltak?Én úgy tudom hogy egy 30-39 harckocsit tartalmazó egység volt a bekerítésben és ebből 30 zrínyi rohamlöveg volt a többi meg toldi és turán + 1 párduc.
Mortyi 467424 2009. június 4. 21:36
Válasz erre
Emerick!

Akkor ahogy írtad, tessék minket tájékoztatni az építésről :)

Üdv Mortyi
Emerick 467423 2009. június 4. 21:30
Válasz erre
Hali!

Mortyi! (Na ilyet se gondoltam, hogy valaha leírok...) Asszem kihagyom a lehetőséget, de leköteleztél! Nagyon köszi az ajánlatot! A házasításos dologtól nem félek, mert van benne gyakorlatom. A nyeszeteléses-átalakításosban meg pláne, ezt Lacus barátunk (is) megerősítheti. :) Már rászántam magam a Dragonra, és akkor már teljes készletet fogok használni. ;) Csak egészen pici vágásról van szó, már körbejártam a dolgot. :)))
(példát azért mondanék korai német, öszvér makett tankra: italeri PzIVJ és Tamiya korai PzIV-ből fabrikáltam PzIV B-t és egy kétéltű PzIV E-t. :) Félkész állapotban várják a sorukat. Most viszont pihenni szeretnék. Kevesebb nyeszet (pl a Tamiya belső oldalt tuti faragni kéne mindenhol, hogy megfelelően vékonyfala legyen a torony fala és a Dragon belső beleférjen a testbe...) A másolásos dolog, amit Zsola írt, költséges mulatság és nekem személy szerint (ehhez béna vagyok :) ) a gyantázásos játék nem jött be. Inkább scratchelek egy tornyot sztirolból. :)
Cserébe gondolom kénytelen leszek ezek után beszámolni az építésről a nyáron... :)

Ja, magyar Jagdpanther nem volt, de Pz IV-ből az említettek mellett voltak németektől átadott H-k és J-k is, bár elég kevés.

Üdv:
I.
romsitsa 467422 2009. június 4. 21:20
Válasz erre
Hali,

magyar gyártású magyar teherautók, német anyag, zsákmány anyag, melyik?

Általánosságban vagy háromszínű terep, vagy egyszín zöld festés, vagy eredeti szín, sárvédőkön csapatjelzések és taktikai jelek, magyar rendszám, esetleg háromszín terep ponyva.

Üdv

ad
PzZoll 467421 2009. június 4. 21:18
Válasz erre
romsitsa 467420 2009. június 4. 21:16
Válasz erre
Hali,

Jagdpanther magyar használatáról tudtommal nincs információ, a honvédség biztos hogy nem rendeszeresítette (illetve kapott akár egyetlen darabot is).
Jagdpanzerből csak Hetzer kaptak a rohamtüzér alakulatok.

Pz IV-ből
D kiképzésre Németországban
F1 magyar jelzésekkel
F2/G fronton átadva, német jelzésekkel, illetve talán 1944 folyamán újabbak átadva
H 1944-bwn átadva, aztán újabb szállítmányok
J visszaemlékezések szerint átadva 1945-ben (Thoma hálós késői verziók is)

Az F1-eken kívül a többi szerintem nem kapott magyar jelzéseket.

Üdv

ad
tyimosenko 467419 2009. június 4. 21:14
Válasz erre
Hello PzZoll!

A témában ajánlom figyelmedbe a "közkinccsé teszem" topic 523. hozzászólásában található könyv 26. fényképét (oldalát).

üdv
Joy 467418 2009. június 4. 20:54
Válasz erre
Ha a PzIV gyártására erőteljesebben ráálltak volna...Nekem is tetszik szép munkának tartom
PzZoll 467417 2009. június 4. 20:50
Válasz erre
Köszönöm szépen mindenkinek a választ! Azt tudtam én is, hogy F1-es verziót használtunk. Úgyhogy cél egy magyar Pz IV F1 megépítése, ha befejeztem a német J-t! :D Imádom ezt a típus, maga a tökély számomra! :)

Még egyszer köszi mindenkinek!

Üdv: Zoli
Joy 467416 2009. június 4. 20:38
Válasz erre
Joy 467415 2009. június 4. 20:34
Válasz erre
Szia
Úgy tudom,hogy nem harcoltak Magyarok Jagdal.(én még nem találtam feljegyzést róla)Annyira kései verzió,hogy nem tartom egyáltalán valószinünek.És mint emlitetted kevés volt belőlük.
A PzIV esböl D-t kaptunk.Részemröl ennyi a tudomány:)De hátha valaki jobban beleásta magát ebbe a dologba és megerősit vagy kijavit.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.