/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.
olizsoli 466567 2009. január 21. 21:30
Válasz erre
Bp 1945
Bp 1945
Budapest
Budapest
Budapest1
Budapest1
budapest-1
budapest-1
BudapestFlakDrilling
BudapestFlakDrilling

Hali! Találtam még egy pár érdekes képet a Budapest ostromáról! Üdv!
Mekkmester 466566 2009. január 21. 21:27
Válasz erre
Hello Mortyi,

Rakhatnál fel egy képet az eredményről referenciának. Köszi.
olizsoli 466565 2009. január 21. 21:25
Válasz erre
Annelise M.on
Annelise M.on
Annelise M.on.2 jpg
Annelise M.on.2 jpg
AnneliseM.on3
AnneliseM.on3

Sziasztok! Találtam még pár képet Annelise-ról. Egyébbként a www.panzer-archiv.de/forum oldalon sok érdekesség (fotók is)van sajnos német nyelven! Szerintem ha Számvéber úr segítségét kéritek az megoldás lehet mivel ő biztosan ismeri az oldalt! Üdv:Zsolt
Mortyi 466564 2009. január 21. 21:10
Válasz erre
Ja az elv gondolom világos szépen felkened aztán ezzel a szerszámmal elhúzod!
Mint ahogyan az életben csinálták gondolom!
Neoflex helyett használhatsz mást is ill. én úgy csináltam hogy kinyomtam egy adagot egy kicsit hagytam állni hogy szikkadjon aztán hordtam fel!

Üdv Mortyi
Mortyi 466563 2009. január 21. 21:06
Válasz erre
zimmerit
zimmerit

Én ezzel csináltam Neoflexből!
TIGRIS 466562 2009. január 21. 21:04
Válasz erre
Sziasztok!
A zimmeritet miböl és hogyan lehet készíteni?
Köszi.
vincus80 466561 2009. január 21. 19:31
Válasz erre
Kedves Norbert!

A toronyszámot én is úgy értettem...:), nem valódi TORONY-szám

A számokat illetően teljesen igazad van, én írtam rosszul! (Holnap utánanézek, mivel kevertem)

Üdv mindenkinek
Számvéber 466560 2009. január 21. 19:15
Válasz erre
A számozásban az osztály után az üteg jön. Már megint hova figyeltem? :)
Számvéber 466559 2009. január 21. 18:51
Válasz erre
magyarStuG
magyarStuG

Szia Vincus!

Valóban StuG. III Ausf. G, sima és Saukopfblende-s egyaránt. Toronyszám rohamlövegen nincs, de harcászati azonosító van. A m. kir. 7. rohamtüzérosztálynál 700-as volt az osztályparancsnoki kocsi. Erről több fotó is készült.
A számrendszer osztály+szakaszszám+kocsiszám. Ütegpk-i kocsik: 710, 720. 730. Egy ütegben 0-tól 9-ig számoztak (10 kocsi ütegenként).

Egy korabeli sajtókép a 733-asról:
vincus80 466558 2009. január 21. 17:45
Válasz erre
Szia mcs!

Asszem StuG III Ausf. G volt, ha jól tudom toronyszámok 300-tól fölfele.
Hát melyik gyártó...sztem érdemes beruházni a Dragon mekettekbe, de a Tamiya-nak is van (talán gumi lánctalppal :( )
Üdv
mcs 466557 2009. január 21. 16:12
Válasz erre
Sziasztok!
Kérdésem a következő: Milyen Stug -ot használtak a magyarok?
Melyik makettgyártótól érdemes beszerezni?
Ill. PzIII L megfordult-e Afrikában?

köszi mcs
busi 466556 2009. január 20. 18:27
Válasz erre
Hello Sulyid
nézd meg az e-mail-ed
busi
Zsenya 466555 2009. január 20. 18:19
Válasz erre
Nem Sulyid!

Köszönöm Csodabogár!
Már kezdek ...ő megbugggyannni!
Elnézést!
Gábor
Zsenya 466554 2009. január 20. 18:17
Válasz erre
sulyid 466553 2009. január 20. 18:00
Válasz erre
Mik voltak a MAN gyárából kikerülő utolsó párducok ismertető jegyei?Milyen festésük volt?
Csodabogár 466552 2009. január 20. 13:43
Válasz erre
App0003
App0003
ead7_1
ead7_1
h (1)
h (1

Igen, az "Anneliese" zimmeritezve volt.

A HEER 9. és 23.páncéloshadosztályában, illetve a Waffen-SS 5."Wiking" SS-páncéloshadosztályában valóban fordítva volt.
Ráadásul a 23. páncéloszredben még jobban meg volt kavarva a dolog, ugyanis az I. páncélososztály 4. századában is Párducok voltak.
Később már az 1. páncéloshadosztálynál is változott, mert az 5. páncélosszázaduk (tehát II. páncélososztály!) 1945 januárjában már Pantherekkel érkezett Magyarországra.
A 14. páncéloshadosztályról, bevallom semmit nem tudok... :-(
Bubu 466551 2009. január 20. 13:22
Válasz erre
Akkor ennyit a korhűségről.Pedig ez már így marad.Köszi
Zsenya 466550 2009. január 20. 12:45
Válasz erre
Sziasztok!

A következő kérdésem lenne, amit vázolnék.
A német páncélos hadosztályok szervezeti felépítésében a páncélos ezredek I. osztályában szerepeltek Párducok, a II. oszt-ban pedig "minden egyéb más".
Kivéve -ha jól tudom- az 5. SS pc.hd.
Kérdés: lehetséges-e, hogy más páncélos hadosztályoknál is ez előfordult?
Konkrétan a 14. pc. hd. és a 23. pc. hd. tekintetében. Mivel a Kagero Topcolor Párducokkal foglalkozó könyvének a 27. és 28. oldalán látható számomra eme fejtörő!
A segítséget előre is köszönöm!
Gábor
Amon 466549 2009. január 20. 12:42
Válasz erre
Szia!

Van rajta eredetileg zimmerit.
Egyedül a proto típus nemkapta meg.
Bubu 466548 2009. január 20. 12:32
Válasz erre
P1140017
P1140017

Szia Csodabogár!
Én konkrétan az "Anneliese" Tiger B-t csinálom,(Revell) de ezen nincs zimmerit bevonat.Akkor most lehetett az eredetin zimmeri vagy sem.Spec én örülnék ha nem lett volna rajta mert már itt tartok vele!
Csodabogár 466547 2009. január 20. 11:55
Válasz erre
:-)

Kápolnásnyék - Velence! ezeknek is egybecseng a neve... :-)
Na jó, tényleg ott van. Az az igazság, hogy amikor kerestük, akkor azt a gólyaf#Xt megszégyenítően keringtünk össze-vissza, hogy meglegyen, és gyakorlatilag azt sem tudtam, hogy hova kapkodjam a fejem... :-)

Szia Norbi!

Igen, ezt a tábori zimmeritet említetted már. Csak elméleti síkon gondolkodom a dologról, tekintve, hogy a zimmerit felhordását hivatalosan 44.0.9.09-től leállították. Az 503-ok kiutalásai meg legjobb tudomásom szerint később kezdődtek vagy tíz nappal. Ez gyakorlatilag pont azt jelenti, hogy fogalmunk sincs, mennyi zimmeritezett és mennyi "sima" páncélost kaptak eredetileg, mivel ennyi átfutási idő pont belefér a dologba. A hét darabot ráhagyással mondtam, mert az volt az utolsó szállítás ősszel. Szerintem egyébként az 1. század kaphatta az újabb, zimmerit nélküli páncélosokat, mert a híradófelvételen pl. a 300-as és a 334-es zimmeritezve van. És ha minden igaz, akkor a felvétel a 3. századról készült, amelyet a látvány miatt megerősítettek az 1. század néhány harckocsijával. A képeken viszont a nem zimmeritezett Tigriseken még nincs szám.
Ugyanakkor a később, már Budapesten készült fotókon a 3. mellett a 2. század szintén zimmeritezett páncélosait látni, azokon viszont nagyon gyárinak tűnik a bevonat.

Nekem úgy tűnik, hogy a 2. és 3. század kapta a korábbi gyártású járgányokat, az 1. meg az akkor legújabbakat, amik közül néhányat lezimmeriteztek. (Szerintem nem mindent, mert például a Polgárdinál kilőtt 124-esen nem volt zimmerit - ha jól emlékszem a képre)

Ausztriában szerintem már nem nagyon fordult elő fehér álcázású Jagdpanther! Tekintve, hogy felettébb április volt már, nem igazán volt indokolt. Már eleve nálunk az olvadás volt a baj, mert első vh-s állóháborúba ragasztotta a páncélosokat a sár. RSO-k és PAK 40-ek biztos, hogy voltak nálunk. Valahol még egy képet is láttam magyar(!) RSO-ról, ami egy Boforsot vontat.

Az "Anneliese" legjobb tudomásom szerint nem volt egy szerencsés darab, legalábbis ami a korai életét illeti. Elindult Franciaországba, de azelőtt lebombázták a szerelvénytén, mielőtt harcolhatott volna. A sérülésie miatt visszavitták Németországba nagytatarozásra, és csak valmikor '44-'45 telén jött az alakulat után Magyarországra. Azt sajnos nem tudom, mikor hullott el a csatamezőn, de talán már a tavaszt sem érte meg (?)
Mty. 466546 2009. január 19. 21:25
Válasz erre
Mty. 466545 2009. január 19. 21:25
Válasz erre
Sziasztok Styer Rso/03-asok foltak a háború végén magyarhoban?
Esetleg Pak 40-esek?

És még egy kérdés a háború végén elképzelhető ausztriában fehér festésű Jagdtpanter?
Ha igen milyen toronyszámmal?
papgyuri 466544 2009. január 19. 20:58
Válasz erre
Bocsánat hogy beleszólok a "nagyok" vitájába, de az ominózus fotón - 300-as királytigris - lévő útkreszteződés nem Velencén, hanem ahoz közel, Kápolnásnyék határában van. Ez egy vasúti átjáróval kombinált útkereszteződés amelyet mamár nem használnak. A Tiger B mögötti földút - ami Iváncsára vezet - mellett van, az útkereszteződéstől kb.200 m-re Vörösmarty Mihály szülőháza.
Üdvözlettel:
papgyuri
Mekkmester 466543 2009. január 19. 17:22
Válasz erre
Elnézést, látom 314-es toronyszám, kevertem a 300-assal.
Mekkmester 466542 2009. január 19. 17:18
Válasz erre
Ja, gondoltam hogy elírás.

Amúgy ez a Porsche-tornyos Anneliese egy őskövület lehetett már mikor itt járt. Nem tudja valaki az életútját ennek a páncélosnak? '44 május előtti gyártásúnak tűnik. Egy festésmintán láttam valami 310en-20on valahányas toronyszámmal is, keleti-fronton harcolt megjelöléssel.
Számvéber 466541 2009. január 19. 14:58
Válasz erre
Kedves Csodabogár!

A s.Pz. Abt. 503 Paderbornban még zimmerit nélkül parádézó, majd Magyarországra érkezett Tiger B-inek egy részére 1944. okt. 13-15. között a műhelyszázad katonái tábori körülmények között felhordták a zimmeritet. Azt nem tudom, hogy mind megkapta-e a "kabátját".

Üdv
Csodabogár 466540 2009. január 19. 14:41
Válasz erre
Sziasztok!

Aberdeen - Bovington. Abban a pillanatban megfelelő megoldásnak tűnt, uram... Tiszta hülye vagyok! De ha egyszre annnyira hasonlít a nevük...

Most nézegettem egyébként a papírkáimat. első nekifutásra úgy tűnik, mielőtt a s.Pz.Abt. 503 Magyarországra jött, nagyjából 7 darab olyan Tiger II-ük volt, amin nem volt zimmerit.

Üdv

Cs
sulyid 466539 2009. január 19. 13:16
Válasz erre
Ja és néhány fém futó görgő is kéne hozzá.
sulyid 466538 2009. január 19. 12:29
Válasz erre
Nincsen valakinek felesleges párduc g-ez való kipufógó rendszere(lángrejtős)?Meg még g-hez való kötényzése?Öszvért csinálok az italeri párduc A-ból... ha leszenek a keresett alkatrészek.Még lánctalp is érdekelne a párduchoz amit fel tudok majd rakni a torony oldalára.
vincus80 466537 2009. január 19. 09:26
Válasz erre
Szia Csodabogár!

Ezekre az infokra vártam, köszönöm.
A neten böngészve én is úgy láttam -a geocities-en, meg az achtungpanzer-en-, hogy az 503-as Tiger II-ek zimmeritezve voltak. Elsősorben '44 végi, Pesten készült képeket láttam.

Üdv:
Vince
Mekkmester 466536 2009. január 19. 03:23
Válasz erre
Hello Csodabogár!

Milyen aberdeeni Tiger B-re gondolsz?

Ott már rég nincs Tiger B, viszont a V2-es prototípus az angliai Bovingtonban van.

üdv
Csodabogár 466535 2009. január 19. 01:55
Válasz erre
Kicsit ekjunk rendet itt a Tiger II-k körül! A s.Pz.Abt.509-nek valóban az összes Királytigrise zimmerit nélkül készült, de a s.Pz.Abt.503 túlnyomó többségében(!) zimmeritezett páncélosokat kapott. A nem zimmeritezett Tigereken gyári, szabvány szerint felfestett álcázás volt, amit itt nálunk lemeszeltek. Az 509-eseknek fekete toronyszámai voltak fehér kerettel, és valószínűleg (ez mindmáig nem biztos sajnos) az 503-asoknak is. Az sem igaz teljes mértékben, hogy az összes korai (hibásan! Porsche-tornyosnak nevezett) Tiger II zimmeritezve volt. Az Aberdeenben most is látható prototípus nem kapott ilyen bevonatot!

(A tornyokat -mindkét félét- a Krupp gyártotta, ám a korait eredetileg a Porsche-féle Tiger II-nek szánták. Mivel azonban azokat a az alvázakat a Ferdinand/Elefant páncélvadászokhoz használták fel, így az elkészült tornyokat a Henschel alvázára rakták fel.)

Egyébként a lentebbi képen a 300-as toronyszámú Tigrisről készült kép egész pontosan Velencén készült. A képen látható épület már nincs meg, de az akkor ott cselédként szolgáló néni még él (legalábbis tavaly tavasszal még élt), nem messze onnan.

Üdv

Cs
Mty. 466534 2009. január 18. 21:35
Válasz erre
sdsada 466533 2009. január 18. 19:52
Válasz erre
A T34/drillingröl annyit tudok hogy egy verseny képen már láttam a www.schusterdiorama-34.cz-on. De azóta már letörölte a nagyérdemű.
Bubu 466532 2009. január 18. 19:32
Válasz erre
sulyid 466531 2009. január 18. 19:14
Válasz erre
stugt34-1
stugt34-1
t34drilling
t34drilling
t34_88_3
t34_88_3

Mit lehet tudni eme páncélosokról?
Számvéber 466530 2009. január 18. 17:44
Válasz erre
Igen, a 3. SS-páncéloshadosztály Tiger E nehézharckocsijait a 23. páncéloshadosztály alárendeltségében bevetették. (Az SS-hadosztály többi részét viszont NEM!)
Mty. 466529 2009. január 18. 17:12
Válasz erre
Sziasztok!
A magyarországon zajló Tavaszi ébredés nevű hadműveletben részt vettek Tiger 1-ek?
Mekkmester 466528 2009. január 18. 15:55
Válasz erre
A környezet egész élethűen meg lett csinálva, de azért a hó nem tartana meg ilyen szépen 68 tonnát.
Amon 466527 2009. január 18. 15:53
Válasz erre
Ja és az Annelise ide haza mint létszámfelüli páncélos volt.
Elméletileg ha jól tudom franciáknál esett volna el.
Amon 466526 2009. január 18. 15:48
Válasz erre
Nem mert a Porsche tigriseiből össz -vissz 50-52 darab készült és minden fronton szolgáltak.
Shemran-t meg a T-34-et meghagyom másnak.
Nis van mind a kettőből 1-1 német szervíz alatt. :-)
vlevi 466525 2009. január 18. 15:43
Válasz erre
"Az összes Prosche tornyos tigris zimmerites volt."
Még jó, hogy nem tízezrével gyártottak a németek, és könnyen lehet ilyen kijelentéseket tenni :)
Mernél-e hasonlót mondani egy T-34-esről, vagy Shermanról?
Nowotny 466524 2009. január 18. 14:10
Válasz erre
Nekem annak tűnik.
Amon 466523 2009. január 18. 13:50
Válasz erre
Az összes Prosche tornyos tigris zimmerites volt.
vlevi 466522 2009. január 18. 13:34
Válasz erre
tn_800x600_134250_22580_Annelise
tn_800x600_134250_22...

Akkor én nem tudom mit látok az "annelise" képen a legutolsó "kerék" fölött. Az nem zimmeritbevonat?
Mty. 466521 2009. január 18. 10:32
Válasz erre
Számvéber 466520 2009. január 18. 09:40
Válasz erre
Igen, a s.Pz. Abt. 509 saját légvédelmi szakaszának egyik járműve.

Üdv
Nowotny 466519 2009. január 18. 00:49
Válasz erre
Nem én sem vagyok kartali, de nagyon a környéken lakom.:)
vincus80 466518 2009. január 17. 23:13
Válasz erre
Ja, és kíváncsi vagyok, mit mondtok Andris kommentjére... ;)

És gratula Andrisnak, nagyon szépen néz ki!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.