/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256.
truth 635491 tegnapelőtt 15:44
Válasz erre
Hú de rossz állapotban van :( De látom amit akartam, köszönöm!
Amon 635489 tegnapelőtt 15:13
Válasz erre
Szia!

Itt nézelődjhttp://www.primeportal.net/tanks/dmitry_kiyatkin/nashorn/index.php?Page=2
truth 635485 tegnapelőtt 14:46
Válasz erre
Nashorn ammo rack fotókat keresek. Van valakinek archiv fotója hogy hogyan tárolták a löszert és hogyan nézett ki maga a rack?
Sennás 635382 2017. november 19. 16:05
Válasz erre
fgysr
fgysr
fhre
fhre
gyújtóx
gyújtóx

Köszönet PeKo!.! Ez már csak a témához vág,szeretnék a motor (1:9) mellé pár kis apróságot. Fegyver ,sisak,lőszer, már van gázálarc táskát istennek se találok ebben a méretben. De! Cigit milyet szívtak a fiúk akkoriban? Csak füstszűrő nélküli volt? Akkor az milyen hosszú volt? Ilyet akarok "építeni" 1:9ben:)
PeKo Publishing 635381 2017. november 19. 15:52
Válasz erre
Ránézésre az is a Panzer-Lehr jelvényének tűnik, de hogy melyik alakulatáé, azt nem ismerem fel (nagyon nem vagyok jártas a hadosztály történetében, mert épp csak megfordultak Magyarországon, a harcokban nem vettek részt nálunk).
Sennás 635380 2017. november 19. 15:28
Válasz erre
Kialakul lassan.Köszi. És a 635378ban 5kép az lehet P.Lehr? Mi az kis "házikó"?
PeKo Publishing 635379 2017. november 19. 15:20
Válasz erre
Nem ismerek olyat, hogy motoros futárjelzés. Szerintem olyasmi nem volt.
Az első négy képen a "LAH" illetve a "HJ" jelzései vannak.
Én sajnos nem ismerem túl részletesen a Lehr történetét és szervezeti felépítését, de valószínűleg a jelzésrendszere nem tért el a szokásostól.
Motorkerékpárral majdnem az összes saját, szervezetszerű alakulata rendelkezhetett (A páncélosezred, a páncélgránátos-ezredek, a páncélos-utászszázlóalj, stb...)
A jelzések ezekre vonatkoznak a motorkerékpárokon is. Ha tehát az adott motor pl. az egyik páncélgránátos-ezred állományába tartozott, akkor annak a harcászati jelzése került rá, plusz a hadosztály-jelzés. Erre nagyon jó példa az általad a 635375-ös hozzászólásban csatolt 4. kép. A harcászati azonosítójelzés mutatja, hogy egy lövészpáncélosokkal felszerelt alakulatról van szó, a benne látható "L" betű pedig a hadosztályra utal.
Sennás 635378 2017. november 19. 15:01
Válasz erre
6cb3855e2e53d761d3aeff29704e0a73
6cb3855e2e53d761d3ae...
907fa59652191dd5c80806b6ff7407ff
907fa59652191dd5c808...
8902456a1a2319d1546a2737c16436fb
8902456a1a2319d1546a...
Fritz Witt Erich Gatternig Kurt Meyer motorcycle sidecar german ss division hj hitlerjugend
Fritz Witt Erich...
473002-fd4b1f34da971c0f630d44211364c9a7
473002-...

CSak megtanulom egyszer:) Pedig már elmondtad.Akkor WH rendszám, Lehr jelzés (4kép--féllánctalpas alakulat)--(3kép az mi?),HA esetleg-motoros futár akkor jelzés (1-2 kép), szín lehet szürke.Így jó? A oldalkocsira esetleg (5kép) így mint ezeken?
Köszi
PeKo Publishing 635377 2017. november 19. 14:44
Válasz erre
A Panzer-Lehr hadosztálynak semmi köze nem volt a Waffen-SS-hez!
A szín teljesen független volt attól, hogy a Heer vagy a Waffen-SS járművéről van-e szó.
A jelzés attól függ, hogy magénak a Panzer-Lehr hadosztákynak melyik alakulatánál állt szolgálatban az adott jármű.
Sennás 635375 2017. november 19. 13:54
Válasz erre
004.055
004.055
33274_0_kradschaetzen_kompanie_taktisches_zeichen_wehrmacht_militaecr_einheit_kradmelder_faer_bmw_motorrad_krad_r75_zaendapp_ks750_kettenkrad_gespann_aufkleber_ab_5x4_6cm_600x600
33274_0_kradschaetze...
ins-06
ins-06
Lehr jalzés
Lehr jalzés
LEHR1
LEHR1
lehr
lehr

Ezt nem tudtam.Köszi!
esetleg egy utolsó segítség..
Inkább SS-t szeretnék. Panzer LEHR-est. Milyen feliratot,matricát jelzést csináltathatok rá?..El ne b@sszam:) Ilyeneket találtam. Miből,mennyit? Ja és lehet szűrke a motor vagy ha SS akkor csak terepszínű?Köszönet!
PeKo Publishing 635373 2017. november 19. 13:33
Válasz erre
Talán azért, mert ez speciel egy makett fotója...
Sennás 635372 2017. november 19. 13:30
Válasz erre
3380083338_89b9a90879_o
3380083338_89b9a9087...

Helló.Legjobb példa erre ez a kép.Letöltöttem még fel se tűnt, kicsit ránagyitol kiderül hogy csak bele van montázsolva a motor + még lehet színes kép van átkonvertálva fekete-fehérre.Lehet egy felújított motor színesből "antikolva". Így merjen hinni az ember a szemének.
Sokol 635357 2017. november 19. 00:48
Válasz erre
Szia!

Megtisztelő, hogy hiszel nekem, csak ugye ez nem igazán vallási kérdés :D

Ezek szerintem teljesen jó képek. Vagy hogy érted, hogy mennyire eredeti?
Az a foltos gép tényleg furi az orosz gumikkal meg a feldwb. Heinz Gärtner klónjával a 3./503 sPz.Abt-tól - obergefreiter uniformisban, de akár lehet eredeti is a furcsa színezetű álca ellenére is.

Az első képen a motor kicsit furcsa a felhasznált anyagok tekintetében, de szerintem annak is réginek kell lennie, ha a bak maga nem is teljesen széria?
Az eredeti gépeken az a "fekete" az antarcit grau (a máz pontos típusát is tudod azonosítani ebben a könyvecskében:
www.zundappfool.com/techstuff/paint_codes_1944/paint_codes_1944.htm
A terepszínt meghatározása színek szerint nem biztos hogy lehetséges ilyen képekről.
Sennás 635305 2017. november 18. 07:49
Válasz erre
Silnik-Bmw-R75-3
Silnik-Bmw-R75-3
bmwR75WL-44391Bulgarien_V
bmwR75WL-...
linia_mont_2
linia_mont_2
Rama-Bmw-R75-1
Rama-Bmw-R75-1
bmwR75_71_V
bmwR75_71_V

Szeva Sokol. Én hiszek neked. Ezek a képek mennyire lehetnek "eredetiek", régiek? Ezen is úgy látom ott belül fekete szín van.(5kép)-ik az milyen festés? Sárga+valami(zöld/barna)? Ez nem átfedős terepszín?
Sokol 635298 2017. november 17. 21:50
Válasz erre
Az a fekete valami hővédő máz. Azért van átfestve szerencsétlen, mert valami gyengus darabbal próbálkoznak. Vagy eredeti de teljesen átrohadt és valami ötvözettel kalapálták ki, vagy simán egyszerű utángyártott elem, aminek az anyaga nem bírja az igénybevételt annyira. Az a buta ezüst is valami rozsdavédő zománc.

Használtak hasonló szürke lakkozást az eredeti daraboknál is néha, de azok acél és alu elemek voltak mártólakkal bevonva. Szóval mártás+ráégetés, vagy elektrolízis+ionizált réteg sno gázzal stb.

Magyarul a festék tartja össze XD
Sennás 635286 2017. november 17. 19:39
Válasz erre
Szia. A szűrke rész az maradhat? Jól néz ki de eredetibe egy képet se találtam. Ott a belső rész miért fekete?
rod666 635261 2017. november 17. 08:54
Válasz erre
rod666 635260 2017. november 17. 08:54
Válasz erre
A blokk melyik részére gomdolsz? A szelepdekli nem melegszik, szerintem a henger alsó része sem annyira.
Sennás 635229 2017. november 16. 18:39
Válasz erre
BMW-Motorcycles.5jpg
BMW-Motorcycles.5jpg

Ennek így nem sok értelme van ugye? Darabig szép de a melegtől biztos "lesül" a festék egy idő után?
Sennás 635111 2017. november 14. 08:46
Válasz erre
tumblr_nr4n4luSQm1ut8ktco1_1280
tumblr_nr4n4luSQm1ut...
notek
notek

Még találtam 2 képet,de nem erőltetem a dolgot. E nélkül is f@sz@ kis motort lehet építeni--(csak meg kell majd venni).
Sennás 635054 2017. november 12. 22:14
Válasz erre
Sokol 635051 2017. november 12. 21:53
Válasz erre
Éppen az a helyzet, hogy ha megnézed a notek leírását, meg a motor kézikönyvét, láthatod, hogy a pici akku (mármint az eredeti Bosch/Möbin/Anker/DKV stb.) gallyra menne egyből ha az s36 izzót kell recegtetnie folyamatosan. Szóval valahol van másik áramforrás, -vagy nincs visszatöltés - mert vonalból lezabálja a notek a mozgás közben visszatekert delejt, - ami valljuk be, egy hadi eszköznél egyből falhoz állítós mutatvány.
Oké, hogy látványos meg izgi maga a téma, de azért ritka a fotó mert nem működik normálisan az elképzelés :)

A "restaurált motorok" nem igazán jó támpontok.
A felsőn 1949 után készült alkatrészek figyelnek pl.
-ráadásul az elektromos rendszer teljesen újrázott modern felszerelésekkel.

Pontos adatokért látogass el a http://www.wehrmachtsgespann.de oldalra vagy keresd meg a BMW R75 D605 jelzetű kézikönyvét pdf-ben, abban minden kérdéses elektronikus alkatrész szerepel rajzzal és bekötési/karbantartási instrukcióval.
Sennás 635045 2017. november 12. 21:13
Válasz erre
Véletlenségből nem ismersz olyan oldalt ahol a "bevezetékelést" le tudnám lesni?
köszönet!
Sennás 635041 2017. november 12. 21:04
Válasz erre
akku
akku

Na.
Sennás 635040 2017. november 12. 21:02
Válasz erre
1943-bmw-r75-02 jpg
1943-bmw-r75-02 jpg

Szia Sokol! Én így műszakilag nem értem.De ez nem az akku? Ez túl nagy helyet nem foglal--még egy? Vagy akkor ez még nem elég?
Sokol 635028 2017. november 12. 19:07
Válasz erre
Ez már hülyeség szerintem. Nem csak a voltnak de az ampernek is meg kell lennie, vagyis eleve nem tudták a motor alapkörére kötni úgy, hogy tényleg leadja a kívánt teljesítményt. A plusz aksi nehéz és rengeteg helyet is foglal, - ráadásul ha megnézed a jelzését a gondolán és a paroli/vállap színét, láthatod, hogy más is sántít a dologgal kapcsolatban.
Ismert a kettenkradok notekes problematikája. Ott sem sikerült kielégítő megoldást találni.
Annak fényében ez a panzerfaustos szamárral meg a mosolygó őrkabátos medvével azonos kategória.

1951-től az NVA rendszeresített notekeket kifejezetten motorra, de azok fele ennyit sem zabáltak már.
Sennás 635013 2017. november 12. 15:06
Válasz erre
2047243
2047243

Helló.Van olyan fényképe valakinek amin BMW motoron "NOTEK" lámpát használtak? Egyet találtam csak.Ez vajon hova lett bekötve? Simán az elülső lámpába? Miért kellet ha amúgy a lámpán ott az "álca-csík"?
Sennás 634969 2017. november 11. 20:05
Válasz erre
07-0028-b
07-0028-b
BMW_Mtrcycle_sidecar_cycle-lftside-foot-board_frm-left-rear
BMW_Mtrcycle_sidecar...
5715405140_701a14b627_b
5715405140_701a14b62...

Szia. Én ilyet láttam meg először. Ilyet szeretnék. Olvasható a felirat így nem "csalunk":) de van eredeti le tudom gyártatni. Az R-71 a kivágás balra van amúgy is.
Sokol 634962 2017. november 11. 16:02
Válasz erre
Üdv! Szerintem keress rá "preservation plan" néven. Ha 75-ös lenne akkor ott volna a szerszámos kaszni és a nyitható fedél belsejére volna csavarozva. Ez viszont kívül van tehát...
Sennás 634953 2017. november 11. 10:55
Válasz erre
tábla
tábla

Sziasztok.Kérdezném tisztelettel a képen látható BMW motor mi a pontos típusa?R-71 vagy R-75ös? Ilyen tábla a benzin tankon melyiken volt? Esetleg van közelebbi kép a feliratról--másolnám valahogy.Köszönet SENNÁS!
Sokol 634636 2017. november 4. 21:51
Válasz erre
A Stadtgas a PB keverékes, a Flüssiggas bármilyen ipari keveréket takarhat. A Tiger II esetében néhány példányt a heidekreis-i depóban, vagy Fallingbostelben kínjukban tiszta PB gázosra alakítottak, de azok a rendszerükben nem a kasseli sémát követték. Szerintem az ott renovált hanomagok viselik még a G betűt- azokat láthattad fotón. Sajnos eddig nem igazán kutatott terület. A Spielbergeren meg a már ezerszer hivatkozot f.i.a. jelentéseken kívül más szakirodalom nem nagyon említi, hanem mindent baromi tudományosan holzgasosnak írnak, pedig köszönő viszonyban sincsenek eredetileg ha a hatásfokot vagy belefordított munkát nézzük.
Safranek 634630 2017. november 4. 21:28
Válasz erre
www.kepfeltoltes.eu/view.php
vagy ilyen
1944. Škoda Böhmisch-Mährische Maschinenfabrik AG által - a szűkös üzemanyagellátás érdekében - fejlesztett fatüzeléses tank
Sennás 634628 2017. november 4. 21:22
Válasz erre
Sennás 634627 2017. november 4. 21:18
Válasz erre
Sokol 634621 2017. november 4. 20:57
Válasz erre
Szia! Sajnos nem értek az autókhoz. Azt olvastam, hogy ez gyakorlatilag a mai LPG átalakítós motorok vagy hibrid hajtások közvetlen előzménye volt. Ipari gázokat használtak kiegészítő üzemanyagként. Nem láttam soha olyan fotót amin nagy vason ténylegesen rajta volt a palackköteg. Mardert meg Hanomagot igen. Az biztos, hogy az iskolás Tigriseket/Panthereket végül fagázosra alakították, azért kellett rájuk pluszba a herbert-féle sűrítő rendszer. Sem a kolsh-féle , sem az Imbert, sem a herbert-féle generatorantrieb nem volt elég hatékony ilyen tömegű eszközök mozgatásához valójában. Az viszont tuti, hogy dimenzióikban a sűrített Holzgas palackoknak, meg kellett hogy egyezzenek a Stadtgas és Flüssiggas keverékes palackokkal.
Sennás 634609 2017. november 4. 20:00
Válasz erre
hu.pinterest.com.jpeg
hu.pinterest.com....

De akkor nem ilyen? Ez poros de már le van mattulva.
Sennás 634606 2017. november 4. 19:51
Válasz erre
"Flüssiggas generátor" az akkor olyan mint egy korai APU? Elmagyaráznád mi is az? Köszönet!
Amon 634601 2017. november 4. 18:36
Válasz erre
Sokol 634599 2017. november 4. 18:28
Válasz erre
Helyett a "G" mindig a Stadtgaz vagy Flüssiggas generátor rákötőcsonk meglétét jelöli a motoron. Kassel-ben igen komoly eredményeket értek el. A munkát úgy harminc éve kezdték újra és alakították a mai színvonalhoz. A westfalen-i labor eredményei itt olvashatók: books.google.hu/books
Sennás 634592 2017. november 4. 13:45
Válasz erre
22575504234_d5d975252d_o
22575504234_d5d97525...
23203966665_05c18d0d15_o
23203966665_05c18d0d...
22836011369_6aa6780323_o
22836011369_6aa67803...
22809767817_1101707cfb_o
22809767817_1101707c...

CSak kérdezném--elméletileg. A képsorozat egy kint a terepen szórópisztollyal terepszínre festet TigerB látható. Ennek a tanknak ha "aznap"/"másnap" készíteném el a makett változatát hogy kellene festenem? Félfényes és teljesen tiszta? Ugye a futófelülete a láncnak ami nincs festve az koszos,poros de minden más teljesen tiszta "újrafestett" jól gondolom?
Köszönet SENNÁS
Sennás 634590 2017. november 4. 13:13
Válasz erre
Szia Főnök:) Biztos biztos 100× jobban ismered a témát de én eddig 4 képet találtam 2db TigerB és 2db PzIII amin ilyen "G" betű van de ezek mind nyári legfeljebb kora-kora Őszi képek.Kizárt ,bármilyen precíz is a Német hogy Ők már akkor azon agyaljanak legyen feltöltve fagyállóval és jelöljük is meg.De akkor ugyan úgy mint minden tankon(szinte) ott a hasábkereszt ennek is ott kellene leni nem?
Üdv SENNÁS
truth 634582 2017. november 4. 10:40
Válasz erre
Aham, szóval az egész fejben elgondolt koncepcióm tévutas :) Köszönöm az infokat, mégis maradok az 503-as, hadosztály jelzés nélküli változatnál. A két tigrisfejes jelzés sincs meg, úgyhogy az eredeti ötletem kuka.

Mindenesetre mielőtt nekilátok, átolvasom az elérhető anyagokat és gyűjtök még néhány archív fotót hátha tudok ihletet meríteni.
PeKo Publishing 634573 2017. november 4. 06:12
Válasz erre
Sem a Totenkopf, sem a Wiking nem rendelkezett Tiger B-kkel (utóbbi semmilyen Tigerrel). És magában a városban sohasem harcoltak, csak a felmentési kísérletekben vettek részt. Budapest ostroma alatt tudomásunk szerintnem volt semmiféle nehézpáncélos a fővárosban.

Magyarországon három osztály harcolt Tiger B nehézpáncélossal:
s.Pz.Abt.503
s.Pz.Abt.509
s.SS.Pz.Abt.501

Az utóbbi (bár a másik kettőhöz hasonlóan eredetileg önálló alakulat volt) 1944 őszétől az 1. "Leibstandarte SS Adolf Hitler" SS-páncéloshadosztály tartós alárendeltségében harcolt, mint annak beosztott II. páncélososztálya. Az ő harckocsijaikon előfordult hadosztályjelzés, de valószínűleg csak 1944-ben. Magyarországi tevékenykedésük idején szigorú parancs volt az összes azonosítójelzés takarása.
PeKo Publishing 634572 2017. november 4. 06:05
Válasz erre
A "G" jelzés teljesen más - biztosan nem tudjuk a jelentését, de valószínűleg azt jelölte, hogy a kocsi fel van töltve glizantinnal (valami fagyálló vagy mi a szösz).
PeKo Publishing 634571 2017. november 4. 06:03
Válasz erre
truth 634560 2017. november 3. 20:30
Válasz erre
A jelzést nem látom csak azt, hogy nem a sárvédő hanem az alsó frontpáncél. Azt hiszem holnap vadászok más T2 fotókat hogy hátha meggyőzöm magam a "Whatif" koncepcióról.

Valószínűleg az a történelmileg korrekt amit PeKo írt, hogy nem használtak jelzéseket. Azért mondjuk sikítottam volna Totenkopf vagy Wiking T2 fotókért a budapesti harcokban (ha volt egyáltalán ilyen)...
Sennás 634558 2017. november 3. 20:19
Válasz erre
King_tiger_wessell_stavelot
King_tiger_wessell_s...

Ez a "G" nem ugyan az ugye?
Sennás 634556 2017. november 3. 20:12
Válasz erre
965d80200be89baedd97c51bbcf1359a
965d80200be89baedd97...

Hallod jó a "WhatIf" is csak jelzés legyen. Ennek ismered az eredetiét?--Jobb minőségben ott vannak valamik nem?
Sennás 634555 2017. november 3. 20:08
Válasz erre
Szia.Igen tényleg Das Reich. A Tigris fejet néztem de szegény annyira nyomi:(
Sennás 634552 2017. november 3. 20:05
Válasz erre
hu.pinterest.com
hu.pinterest.com
Névtelen
Névtelen

Ilyen van. A 2képen az mi?
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256.