/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257.
motoros504 638598 2018. január 21. 21:56
Válasz erre
Az eredetiség kérdésébe inkább nem szólnék bele. Makettezőként elhiszem a makettfesték gyártónak, hogy amivel festek az olyan mint a "panzergrau". A makett csak kicsinyített mása az eredetinek és - ésszerű határokon belül - én is arra törekszem, hogy minél jobban hasonlítson.
Sokol 638592 2018. január 21. 18:31
Válasz erre
Igazából sokkal kevésbé ellenálló anyagokat használtak, de megfelelően felület védve. Ami kevés volt általában, de a tervezett üzemidő szempontjából még éppen megfelelt.
Sok fotón látni pl. a hidegben elhasadt blokkok, ami már a hatvanas évek technológiájával szinte elképzelhetetlen volt.
Ha ma épít valaki egy működő példányt, akkor természetes, hogy igyekszik valami tartós és megbízható elemet beszerezni, engedélyeztetni stb. Csak az nem lesz eredeti :) Így sokszor utánagyártanak az eredeti alapján alkatrészeket, de a tényleges ipari háttér és alapanyag híján modern eljárásokkal kiváltva és egyszerűsítve az eredeti folyamatot. Ezek az alkatrészek működnek és engedélyeztethetők, de sajnos más jellegű gyengeségeik vannak, mint az eredetinek.
motoros504 638590 2018. január 21. 18:00
Válasz erre
Én csak a saját tapasztalataimat írtam le. A fotó alapján nekem nem tűnik festettnek a hengerfej és nem is szokták. Volt már néhány motorom, köztük több Pannonia és Simson sport 250 is. A háborús BMW kézikönyvét nem ismerem.
Sokol 638583 2018. január 21. 17:26
Válasz erre
homokfújt..Nevezzük inkább Hammerite-nak a felső műezüstöt pl.
Meg lakkozatlan gyári alu alkatrészek ebben az időszakban? Az még az IFA kombinat-nál is bumbum lett volna 30 évvel később. Perlites meg WS2/MoS2 adalékos öntés! Rideg szürke öntővas nem betétes pannonia meg simson. A típus kézikönyve és alkatrészlistája leír mindent.
motoros504 638579 2018. január 21. 15:32
Válasz erre
Igen, ez így jó. Úgy néz ki, mint egy szépen restaurált motor. A hengerfej homokfújva van, azért ilyen matt. Hagy gyári újat akarsz modellezni, akkor fényesebb az aluöntvény. Használat során itt-ott olajszivárgás, olajköd megjelenik, amibe a por beleragad. Tipikus hely a szelepfedél, hengerfej találkozása. Csak a '90-es években tudta megszüntetni a BMW. Ez saját tapasztalat. Természetesen a léghűtéses motoroknál a hűtőbordák közül sem lehet rendesen kipucolni a koszt...
Sennás 638320 2018. január 17. 09:14
Válasz erre
Köszönet! Akkor így maradhat mint a képen jól értem?
motoros504 638319 2018. január 17. 09:12
Válasz erre
Tisztelt Topiktársak!

A segítségeteket kérem.
Hol találok olyan rajzokat, vagy adattáblázatokat, ahol német féllánctalpas járműveknek nem csak a 3 fő mérete van megadva, hanem lánctalpszélesség, görgőátmérő, stb.?
Jelenleg Sdkfz 7 és Sdkfz 251/1 után kutatok.
Előre is köszönöm a segítségeteket.
motoros504 638318 2018. január 17. 09:07
Válasz erre
Szia!

A szelepfedél nem melegszik fel annyira, hogy a normál festék leégjen róla. A hengerfej azért nincs festve, mert az a legmelegebb (léghűtéses motornál 200 C° fölé is mehet) és egyébként is alu öntvény, ami jól ellenáll az egyszerű korróziónak. A henger azért van feketére festve, mert öntöttvas és ha nem festenék le, erősen rozsdásodna. Négyütemű motor hengere nem melegszik fel túlzottan, normál körülmények között nem kell hogy hőálló festékkel fessék.
Remélem nem késő még a segítség.
ssanyi 637849 2018. január 10. 19:00
Válasz erre
Üdv!

Valószínűleg gyári nagyjavításon (vagy nagyobb javítóbázison) volt a kocsi (kilőtték, akna, stb.) és másik alakulathoz került vissza.
Szerintem!
Sennás 637836 2018. január 10. 16:20
Válasz erre
0_c725a_c87e4bd4_orig
0_c725a_c87e4bd4_ori...

Képaláírás szerint 44'Aug-Okt között készült a Varsói felkelésnél. Miért van így átfestve a számozása ennek a StuG-nak?
szakaszvezeto5 637646 2018. január 7. 11:20
Válasz erre
PeKo Publishing 637645 2018. január 7. 11:14
Válasz erre
Szia!

Normandiában még azzal harcolt.
szakaszvezeto5 637633 2018. január 7. 09:03
Válasz erre
Sziasztok!
Segítségét szeretnék kérni!
Volt Ernst Barkmannnak A párduca?
Esetleg archív képet vagy feljegyzést tudnátok küldeni nekem?
Köszönöm
Sennás 637384 2018. január 3. 10:57
Válasz erre
romsitsa 637383 2018. január 3. 10:53
Válasz erre
Hello,

Németország, 1947-re datálják.

Üdv

Á
Sennás 637381 2018. január 3. 10:27
Válasz erre
f428b031a23b955e246a70eae6182b76
f428b031a23b955e246a...

Ez a kép hol,mikor készülhetett? Nem találok képaláírást. Tudja valaki? Köszi
Sennás 637380 2018. január 3. 10:26
Válasz erre
53def0fe4d474046aef43c4430959c08
53def0fe4d474046aef4...

Itt meg "fejjel lefelé" vannak az ágak:)
Sennás 637379 2018. január 3. 10:23
Válasz erre
12274706_913344435417733_8260865284940903041_n
12274706_91334443541...

Itt is látszik csak simán alá van dugva,ezért jó a vékony drót semmi nem látszik belőle.
truth 637378 2018. január 3. 10:20
Válasz erre
Na így már értem a kapcsolatot a huzal meg az ágak között :)

Köszi!
Sennás 637376 2018. január 3. 10:17
Válasz erre
fa246392b46127ee97c19113ac215684
fa246392b46127ee97c1...

Így.
Sennás 637375 2018. január 3. 10:09
Válasz erre
6052066750_fd70949efb_b
6052066750_fd70949ef...
Panther_Ausfehrung-G_Maschinenfabrik_Augsburg-Nuernberg
Panther_Ausfehrung-...

"Ponyva rögzítő fülekbe" van kötve és hogy tartsa a faágat azért van olyan feszesre húzva.Az álcahálót/ponyvát azt a fülhöz kötik de a faágat gallyat csak alá dugják. Valami hasonló mint a képeken.
truth 637374 2018. január 3. 10:01
Válasz erre
Köszi a válaszokat, tehát akkor marad a ponyva rögzítés. Ágaknak túl vékonyak és túl egyenesek szerintem.
Elnar 637365 2018. január 3. 00:31
Válasz erre
Ponyva rögzítő fülekbe improvizált álcázást segítő kábelek. Gyakori volt, minden nemzetnél, mindenen
migi 637364 2018. január 2. 23:26
Válasz erre
Ha jól tudom oda lehetett az álcázásnál az ágakat bedugdosni .
Sennás 637363 2018. január 2. 23:25
Válasz erre
Szia nem inkább a faágaknak vannak odatéve? Érted állcázás gyorsan aládugdossák nem kell külön kötni se.Én Így gondolom:)
truth 637361 2018. január 2. 23:17
Válasz erre
Lehetséges hogy azok egy ponyva kötelei?
truth 637360 2018. január 2. 23:15
Válasz erre
519 puma
519 puma

Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani, hogy mik azok a hálószerű vonalak a Nashornon?

www.makettinfo.hu/upload/201801/1565515_31236_519_puma.jpg
Sennás 635851 2017. december 2. 18:12
Válasz erre
SAM_6640
SAM_6640
SAM_6641
SAM_6641
SAM_6642
SAM_6642
SAM_6643
SAM_6643
473002-fd4b1f34da971c0f630d44211364c9a7

Referencia kép
473002-...
R75 hólánc
R75 hólánc
hólánc
hólánc

Helló! Beszereztem az Italeri 1:9 BMW R-75 készletét. Köszönet Makettshop!.!

Megtetszett a "hóláncos" kerék. És építettem egyet házilag. Mi a véleményetek hasonlít?
truth 635491 2017. november 22. 15:44
Válasz erre
Hú de rossz állapotban van :( De látom amit akartam, köszönöm!
Amon 635489 2017. november 22. 15:13
Válasz erre
Szia!

Itt nézelődjhttp://www.primeportal.net/tanks/dmitry_kiyatkin/nashorn/index.php?Page=2
truth 635485 2017. november 22. 14:46
Válasz erre
Nashorn ammo rack fotókat keresek. Van valakinek archiv fotója hogy hogyan tárolták a löszert és hogyan nézett ki maga a rack?
Sennás 635382 2017. november 19. 16:05
Válasz erre
fgysr
fgysr
fhre
fhre
gyújtóx
gyújtóx

Köszönet PeKo!.! Ez már csak a témához vág,szeretnék a motor (1:9) mellé pár kis apróságot. Fegyver ,sisak,lőszer, már van gázálarc táskát istennek se találok ebben a méretben. De! Cigit milyet szívtak a fiúk akkoriban? Csak füstszűrő nélküli volt? Akkor az milyen hosszú volt? Ilyet akarok "építeni" 1:9ben:)
PeKo Publishing 635381 2017. november 19. 15:52
Válasz erre
Ránézésre az is a Panzer-Lehr jelvényének tűnik, de hogy melyik alakulatáé, azt nem ismerem fel (nagyon nem vagyok jártas a hadosztály történetében, mert épp csak megfordultak Magyarországon, a harcokban nem vettek részt nálunk).
Sennás 635380 2017. november 19. 15:28
Válasz erre
Kialakul lassan.Köszi. És a 635378ban 5kép az lehet P.Lehr? Mi az kis "házikó"?
PeKo Publishing 635379 2017. november 19. 15:20
Válasz erre
Nem ismerek olyat, hogy motoros futárjelzés. Szerintem olyasmi nem volt.
Az első négy képen a "LAH" illetve a "HJ" jelzései vannak.
Én sajnos nem ismerem túl részletesen a Lehr történetét és szervezeti felépítését, de valószínűleg a jelzésrendszere nem tért el a szokásostól.
Motorkerékpárral majdnem az összes saját, szervezetszerű alakulata rendelkezhetett (A páncélosezred, a páncélgránátos-ezredek, a páncélos-utászszázlóalj, stb...)
A jelzések ezekre vonatkoznak a motorkerékpárokon is. Ha tehát az adott motor pl. az egyik páncélgránátos-ezred állományába tartozott, akkor annak a harcászati jelzése került rá, plusz a hadosztály-jelzés. Erre nagyon jó példa az általad a 635375-ös hozzászólásban csatolt 4. kép. A harcászati azonosítójelzés mutatja, hogy egy lövészpáncélosokkal felszerelt alakulatról van szó, a benne látható "L" betű pedig a hadosztályra utal.
Sennás 635378 2017. november 19. 15:01
Válasz erre
6cb3855e2e53d761d3aeff29704e0a73
6cb3855e2e53d761d3ae...
907fa59652191dd5c80806b6ff7407ff
907fa59652191dd5c808...
8902456a1a2319d1546a2737c16436fb
8902456a1a2319d1546a...
Fritz Witt Erich Gatternig Kurt Meyer motorcycle sidecar german ss division hj hitlerjugend
Fritz Witt Erich...
473002-fd4b1f34da971c0f630d44211364c9a7
473002-...

CSak megtanulom egyszer:) Pedig már elmondtad.Akkor WH rendszám, Lehr jelzés (4kép--féllánctalpas alakulat)--(3kép az mi?),HA esetleg-motoros futár akkor jelzés (1-2 kép), szín lehet szürke.Így jó? A oldalkocsira esetleg (5kép) így mint ezeken?
Köszi
PeKo Publishing 635377 2017. november 19. 14:44
Válasz erre
A Panzer-Lehr hadosztálynak semmi köze nem volt a Waffen-SS-hez!
A szín teljesen független volt attól, hogy a Heer vagy a Waffen-SS járművéről van-e szó.
A jelzés attól függ, hogy magénak a Panzer-Lehr hadosztákynak melyik alakulatánál állt szolgálatban az adott jármű.
Sennás 635375 2017. november 19. 13:54
Válasz erre
004.055
004.055
33274_0_kradschaetzen_kompanie_taktisches_zeichen_wehrmacht_militaecr_einheit_kradmelder_faer_bmw_motorrad_krad_r75_zaendapp_ks750_kettenkrad_gespann_aufkleber_ab_5x4_6cm_600x600
33274_0_kradschaetze...
ins-06
ins-06
Lehr jalzés
Lehr jalzés
LEHR1
LEHR1
lehr
lehr

Ezt nem tudtam.Köszi!
esetleg egy utolsó segítség..
Inkább SS-t szeretnék. Panzer LEHR-est. Milyen feliratot,matricát jelzést csináltathatok rá?..El ne b@sszam:) Ilyeneket találtam. Miből,mennyit? Ja és lehet szűrke a motor vagy ha SS akkor csak terepszínű?Köszönet!
PeKo Publishing 635373 2017. november 19. 13:33
Válasz erre
Talán azért, mert ez speciel egy makett fotója...
Sennás 635372 2017. november 19. 13:30
Válasz erre
3380083338_89b9a90879_o
3380083338_89b9a9087...

Helló.Legjobb példa erre ez a kép.Letöltöttem még fel se tűnt, kicsit ránagyitol kiderül hogy csak bele van montázsolva a motor + még lehet színes kép van átkonvertálva fekete-fehérre.Lehet egy felújított motor színesből "antikolva". Így merjen hinni az ember a szemének.
Sokol 635357 2017. november 19. 00:48
Válasz erre
Szia!

Megtisztelő, hogy hiszel nekem, csak ugye ez nem igazán vallási kérdés :D

Ezek szerintem teljesen jó képek. Vagy hogy érted, hogy mennyire eredeti?
Az a foltos gép tényleg furi az orosz gumikkal meg a feldwb. Heinz Gärtner klónjával a 3./503 sPz.Abt-tól - obergefreiter uniformisban, de akár lehet eredeti is a furcsa színezetű álca ellenére is.

Az első képen a motor kicsit furcsa a felhasznált anyagok tekintetében, de szerintem annak is réginek kell lennie, ha a bak maga nem is teljesen széria?
Az eredeti gépeken az a "fekete" az antarcit grau (a máz pontos típusát is tudod azonosítani ebben a könyvecskében:
www.zundappfool.com/techstuff/paint_codes_1944/paint_codes_1944.htm
A terepszínt meghatározása színek szerint nem biztos hogy lehetséges ilyen képekről.
Sennás 635305 2017. november 18. 07:49
Válasz erre
Silnik-Bmw-R75-3
Silnik-Bmw-R75-3
bmwR75WL-44391Bulgarien_V
bmwR75WL-...
linia_mont_2
linia_mont_2
Rama-Bmw-R75-1
Rama-Bmw-R75-1
bmwR75_71_V
bmwR75_71_V

Szeva Sokol. Én hiszek neked. Ezek a képek mennyire lehetnek "eredetiek", régiek? Ezen is úgy látom ott belül fekete szín van.(5kép)-ik az milyen festés? Sárga+valami(zöld/barna)? Ez nem átfedős terepszín?
Sokol 635298 2017. november 17. 21:50
Válasz erre
Az a fekete valami hővédő máz. Azért van átfestve szerencsétlen, mert valami gyengus darabbal próbálkoznak. Vagy eredeti de teljesen átrohadt és valami ötvözettel kalapálták ki, vagy simán egyszerű utángyártott elem, aminek az anyaga nem bírja az igénybevételt annyira. Az a buta ezüst is valami rozsdavédő zománc.

Használtak hasonló szürke lakkozást az eredeti daraboknál is néha, de azok acél és alu elemek voltak mártólakkal bevonva. Szóval mártás+ráégetés, vagy elektrolízis+ionizált réteg sno gázzal stb.

Magyarul a festék tartja össze XD
Sennás 635286 2017. november 17. 19:39
Válasz erre
Szia. A szűrke rész az maradhat? Jól néz ki de eredetibe egy képet se találtam. Ott a belső rész miért fekete?
rod666 635261 2017. november 17. 08:54
Válasz erre
rod666 635260 2017. november 17. 08:54
Válasz erre
A blokk melyik részére gomdolsz? A szelepdekli nem melegszik, szerintem a henger alsó része sem annyira.
Sennás 635229 2017. november 16. 18:39
Válasz erre
BMW-Motorcycles.5jpg
BMW-Motorcycles.5jpg

Ennek így nem sok értelme van ugye? Darabig szép de a melegtől biztos "lesül" a festék egy idő után?
Sennás 635111 2017. november 14. 08:46
Válasz erre
tumblr_nr4n4luSQm1ut8ktco1_1280
tumblr_nr4n4luSQm1ut...
notek
notek

Még találtam 2 képet,de nem erőltetem a dolgot. E nélkül is f@sz@ kis motort lehet építeni--(csak meg kell majd venni).
Sennás 635054 2017. november 12. 22:14
Válasz erre
Sokol 635051 2017. november 12. 21:53
Válasz erre
Éppen az a helyzet, hogy ha megnézed a notek leírását, meg a motor kézikönyvét, láthatod, hogy a pici akku (mármint az eredeti Bosch/Möbin/Anker/DKV stb.) gallyra menne egyből ha az s36 izzót kell recegtetnie folyamatosan. Szóval valahol van másik áramforrás, -vagy nincs visszatöltés - mert vonalból lezabálja a notek a mozgás közben visszatekert delejt, - ami valljuk be, egy hadi eszköznél egyből falhoz állítós mutatvány.
Oké, hogy látványos meg izgi maga a téma, de azért ritka a fotó mert nem működik normálisan az elképzelés :)

A "restaurált motorok" nem igazán jó támpontok.
A felsőn 1949 után készült alkatrészek figyelnek pl.
-ráadásul az elektromos rendszer teljesen újrázott modern felszerelésekkel.

Pontos adatokért látogass el a http://www.wehrmachtsgespann.de oldalra vagy keresd meg a BMW R75 D605 jelzetű kézikönyvét pdf-ben, abban minden kérdéses elektronikus alkatrész szerepel rajzzal és bekötési/karbantartási instrukcióval.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257.