/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259.
Monty 645033 tegnap 18:38
Válasz erre
A Porsche futóművesek nem mindegyike volt zimmerites.
Úgy tudom 11 db épült belőlük, az alábbi lajstrom számokkal:
- 305001 (prototípus, nem volt zimmerites)
- 305003-305012 (úgy tudom ezekből az utolsó kettő nem volt zimmerites, a többi értelemszerűen igen.)
Némileg ad egy csavart a történetben, hogy volt egy alacsonyabb változatú zimmerit (kb. a JT oldalának feléig (305003, 305004 és asszem a 005 is). A többi lajtromszámú (305006-305010) Jagdtigeren már a magasabb zimmerit volt, ezek a sPzJgAbt 653-hoz kerültek.
A Henschel futóműves nem volt zimmerites.
Ha esetleg tévednék a fentiekben, majd kijavítanak a fórumtársak.
Kilmister 644836 2018. május 23. 12:02
Válasz erre
A zimmerit használata 1943 augusztus/szeptemberben kezdődött, és 1944 őszéig ( talán szeptember? ) tartott. Ezután már nem használták. Tehát ebben az idő intervallumban készült páncélosokon alkalmazták. Az 1944 őszétől gyártott járműveken már nem. Tudtommal a Porsche futóműves változatai ( kb 10-12 darab ) mind zimmerittel készültek, illetve a Henschel áltatl gyártottak fent említett időszakban szintén így készültek. Egyébként ha a google keresőbe beírod, hogy Jagdtiger biztosan találsz bővebb, és kimerítőbb választ a kérdésedre. :) Üdv
Gogo 644806 2018. május 22. 20:15
Válasz erre
Jagdtiger specialisták figyelem!

Mondjátok meg légyszi, hogy Jagdtigerek közül mindegyik zimmerites volt?
Vagy csak mindegyik Porsche felfüggesztéses? A Henschelek nem mind?
A Henschelek másik összeszerelő üzemben készültek, mint a Porsche felfüggesztésesek?
Aki tud pontosabb infót eme legerősebb és legsúlyosabb péncélvadászról kérem segítsen.
Köszönöm!
Sennás 644430 2018. május 13. 17:20
Válasz erre
Armor Farm (15)
Armor Farm (15

Kérdezném tisztelettel a képen látható papír/karton dobozok a Német hadseregben milyen méretűek voltak? 1:9 motor mellé tennék párat milyen méretűre kell kicsinyített,mert venni ilyen méretben nem tudok. Köszönettel SENNÁS
Varjúbácsi 643931 2018. május 3. 15:24
Válasz erre
Kamovos 643887 2018. május 2. 16:17
Válasz erre
(Bólyais)
Kamovos 643886 2018. május 2. 16:17
Válasz erre
Kübelwagen
Kübelwagen

Sziasztok!

Tud valaki információt a bolyais Kübelwagen sorsáról?
Hová lett elvíve?
Meglehet e nézni valahol?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv: kamovos
vuktom 643856 2018. május 1. 10:17
Válasz erre
Szia!

Én a 077 108, 077 8244, 077 86156 használom ezekhez a tipusokhoz.
rohamkukac 643848 2018. április 30. 20:24
Válasz erre
Sziasztok!
Német harckocsik toronyszámozásával szeretnék feltenni pár kérdést,leginkább a betűkkel.
Elvileg az ezred parancsnoksághoz tartozó járművek R betűjelölést viseltek magukon (és hozzá a szám),a zászlóalj parancsnoksághoz tartózó járművek pedig I/II jelölést.
Azt érdekelne,hogy a többi betűjelölésnek volt különleges szerepe a megjelölésben (mint a fentieknek),vagy sem?Gondolok itt az A,B,C,D,E,F,G,J,S jelölésre.
A fenti kérdésből nyilván majd meglesz a válasz erre a kérdésre is:
Mennyire lenne helytálló egy G II jelölés egy (What If) párduc harckocsi tornyán?Esetleg a betűjelölések mellett feltüntethették a harckocsi számát is?
Amon 643632 2018. április 25. 12:30
Válasz erre
Sziasztok!

Melyik méret a megfelelő Korai és késői Párduchoz, Illetve Király Tigrishez?
A válaszokat előre is ksözönöm!

www.rbmodel.com/index.php
lacipapa 643240 2018. április 16. 13:01
Válasz erre
A 35B38 nem jó?Van benne külön csővég és MG34 cső is!
Nekem van + eladó,de vannak,eladó, csak csővégek is.
Amon 643235 2018. április 16. 06:36
Válasz erre
PeKo Publishing 643220 2018. április 15. 19:35
Válasz erre
Ez egész jó, de csak a toronyba, mivel csupán a cső végét adja. A homlokpáncélba (a Kügelblende-be) ez való: Aber 35 L-98.
Varjúbácsi 643219 2018. április 15. 19:05
Válasz erre
Aber: 35 L-083 Set of 5 pcs. German Tank MG 34 machine guns tips barrels for turret mount A Jadarnál lehet rendelni.
Amon 643199 2018. április 14. 19:54
Válasz erre
Varjúbácsi 643198 2018. április 14. 19:54
Válasz erre
Amon 643187 2018. április 14. 14:02
Válasz erre
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy párduc és király tigrishez a frontpáncélon lévő gépfegyvert ki gyártja jó minőségben rézből? Ha lehet katalógus számmal. Előre is köszönöm!

Üdv: Amon
truth 643021 2018. április 11. 07:43
Válasz erre
Köszi a választ, igy nyugodtan építem a kötényes változatot. Az bizonytalanított el, hogy túlnyomórészt kötény nélküli fotók vannak róla, azt viszont nem tudtam, hogy azzal felszerelve gördültek ki a gyárból.
PeKo Publishing 643016 2018. április 10. 23:38
Válasz erre
Nem vagyok jártas sem a normandiai harcokban, sem a Panzer Lehr történetében, de az biztos, hogy használtak korai gyártású Jg.Pz.IV L/48-t, mivel ők kapták meg elsőként. A köténylemezek gyárilag fel voltak szerelve az összes vadászpáncélosra - az már más kérdés, hogy a személyzet azt később leszedte-e vagy sem, illetve, hogy a harcokban elveszítették-e vagy sem.
A kocsikat gondolom a páncélvadászosztály 1. és 2. századában használták, így ezeknek megfelelő harcászati azonosítószámokat kaphattak (101,102,111,112, illetve 201,202,211,212, stb...)
truth 643011 2018. április 10. 20:10
Válasz erre
Sziasztok!

A következő építésem egy Jagdpanzer IV L/48 lesz. Szeretném a segítségeteket kérni a koncepció kialakításához. Ugyan a doboz a kötényes és a kötény nélküli változatot is mellékeli, én mindenképpen a kötényeset építeném meg. Ehhez egy Normandiához közeli hadszínteret gondoltam ki, mondjuk a Panzer Lehr Divisiönt Saint-Lo környékén.

A kérdésem az lenne, hogy harcolt-e egyáltalán a korai L/48-as, kötényes változat a Panzer Lehr Division kötelékében itt és ha igen, milyen toronyszám volt rajta?
romsitsa 642246 2018. március 27. 13:21
Válasz erre
Hello,

az úgy simán elképzelhető hogy Kübeleket es vagy bogarakat kaptak, csak nem hiszem, hogy ezeket át is alakították valami speciális járművé.

Üdv

Á
Sokol 642216 2018. március 26. 22:09
Válasz erre
Sokol 642213 2018. március 26. 21:14
Válasz erre
Szia!

Hát a nafta.

Nagyon spekulatív dolog, de azt hiszem megmagyarázná hova tűntek a széngázosra átalakított VW-825 alvázak amik sohasem érkeztek meg a postához.

Csak arra meg a "léghűtő-luftkühler" szó nem passzol :/ márpedig az szerepel a wanze mellett és az a VW bogár argo neve volt még az ötvenes években is. (ma a bogár klubbok háromnegyede is ezzel a névvel fut, és mind benzines/léghűtéses gépeket gyűjtenek)

Azon gondolkodom, hogy a Csitei Béla segítségét kérem, és megpróbálom lemodellezni hogy milyen lehetőségek vannak ha a farmotorok az eredeti helyükön maradtak? Lefogadom, abban a pillanatban, hogy jutok valamire előkerülnek az eredetiről fotók valami teljesen más konstrukcióval :D
romsitsa 642209 2018. március 26. 19:51
Válasz erre
Szia Miki,

köszi szépen.
Az gyanús, hogy két század? kapott Wanzét a harmadik Kübeleket vagy valami hasonló szállítóeszközt, de arról senki sem tud, hogy ezek mezei Kübelek voltak az egység szállítására vagy rakétavetővé átalakított kocsik.
Ha átalakított, akkor illett volna körbepáncélozni, hogy a lángsugártól valami védje a kezelőket.
De mi értelme volt személyautókat átalakítani amikor százával álltak Borgwardok a raktárban?

Üdv

Á
Sokol 642208 2018. március 26. 19:16
Válasz erre
Köszi! Végül is, tényleg úgy van értelme a betűzésnek, ha az alvázat jelöli.

Rheinberger egy kamu alak. A grúz hírszerzők mondogatták rádiózásnál ezt a nevet.
Erősen érdeklődtek a rakétahajtású és "alternatív" energiákat hasznosító eszközök iránt. Szén és stadt-gázas motorok meg ilyenek.
Éppen ezért biztos, hogy valami autó alvázra épített cucc a harmadik Wanze.
romsitsa 642176 2018. március 26. 00:59
Válasz erre
Nem, nincs meg, bár átlapoznám szívesen.

A Wanze esetében őszintén szólva nem tudom ki a Rheinberger. A leírásod alapján én arra tippelek, hogy
Wanze C a Borgward IV C-re épült Wanze.

Amiket linkeltél, azok a C "alvázak", ez a B:
www.bergflak.com/images/pz341.jpg

A kerekes Wanze számomra egyelőre inkább legenda.

Üdv

Á
Sokol 642174 2018. március 25. 22:26
Válasz erre
Másik bunkó kérdés következik :)

Ha ez a Wanze második verziója:

fotki.yandex.ru/next/users/jsokoloff/album/213888/view/1010631
meg ez:

c1.staticflickr.com/9/8203/8253726624_91c88738dd_b.jpg

lent a kép:

www.bergflak.com/pstransp.html

na akkor az első Wanze a páncél nélküli igaz? De akkor a Rheinberger által írt wanze C a kübelre épített változat? Vagy a luftkhüleres analógiát követve valami VW bogár alvázról van szó?

Valami nagyon nem a rajz szerint van itt sem :(
Sokol 642173 2018. március 25. 22:14
Válasz erre
Köszi! Sajnos nem listázza az én jegyzetem :(
Nincs meg véletlenül a Hans Dieter Handrich könyve?
Már az első kiadást sem sikerült elcsípnem..

www.collectorgrade.com/bookshelf10.html
romsitsa 642152 2018. március 25. 19:18
Válasz erre
Hello,

az rémlik, hogy ez az Mkb 42 H korai prototípusa, de fogalmam sincs, hogy hol láttam.

Üdv

Á
Sokol 642044 2018. március 23. 19:44
Válasz erre
Nem harcjármű, de keményen övön aluli kérdés következik:

Ezen a videon 1:30-nál a csúzli volna a hiányzó láncszem? Ő a CB50-51 és a CETME elődje csak golyószóróként karabélylőszerre? (azt látom, hogy nem STAR, meg Lewis patern 5)

www.youtube.com/watch
Az MKB 42C meg ilyen szóval mégis mi franc lehet?

www.imfdb.org/images/thumb/b/b7/Na_puti_v_Berlin-MKB42-2.jpg/500px-Na_puti_v_Berlin-MKB42-2.jpg
pumba 641952 2018. március 21. 18:24
Válasz erre
19684421_a3183a87d5103c770995d2b03dd29bcf_wm

Panther
19684421_a3183a87d51...

Most találtam...
A leírás szerint, háború végén, franciaországban...
denkmeyer 641931 2018. március 21. 09:20
Válasz erre
Köszi fiúk!

denk
Sennás 641915 2018. március 20. 20:47
Válasz erre
1383925429915
1383925429915

Laci nem a Tatra V20-al kevered?
lacipapa 641914 2018. március 20. 20:32
Válasz erre
Onnan,hogy láttam egy fényképet és ott volt rajta a magyar felségjel és egy magyarázó szöveg, "kapturet".Csak akkor nem mentettem el és most meg nem találom.
Emerick 641908 2018. március 20. 19:07
Válasz erre
Honnan tudjuk, hogy volt Ba-20 magyar kézben?
Ezen a képen vagy csinál valamit, vagy megy valahová. Sokkal inkább tűnik német keresztnek, mint magyarnak. A teherautók sem egyértelműen magyarok. Németek is lehetnek.
lacipapa 641905 2018. március 20. 18:26
Válasz erre
Szervusz!
Köszönöm,de ennél jobban kivehető volt.
Sokol 641903 2018. március 20. 17:26
Válasz erre
lacipapa 641899 2018. március 20. 14:55
Válasz erre
Üdv,Mindenkinek!
Igaz,nem német hjm-ről kérdeznék,de itt úgy tűnik nálam jártasabb emberek vannak.
Zsákmányolt ,magyar jelzésű BA-20 felderítő páncél kocsiról keresnék képet.
Valahol láttam egyet,akkor nem mentettem el,de most az istenért sem találom.
Ide,vagy privátba is jó lenne,ha valaki tudna ilyet.
Makett építéshez kellene,nem publikálásra!
Laci
PeKo Publishing 641898 2018. március 20. 14:40
Válasz erre
PeKo Publishing 641897 2018. március 20. 14:39
Válasz erre
fradista!

Sajnos a helyszínt nem ismerem, szerintem Veszprémtől délre lehet. De nem biztos...

denkmeyer!

Az orosz kiadvány címe "Boi u ozera Balaton"
mirknig.su/knigi/military_history/212576-boi-u-ozera-balaton-yanvar-mart-1945-g.html

De számos más könyv is foglalkozott vele, pl. "The tomb of the Panzerwaffe".
denkmeyer 641893 2018. március 20. 12:49
Válasz erre
Szia Péter!

Meg tudod adni annak a kiadványnak a címét, amelyik a dunántúli harcokban kilőtt és szovjet lajstromba vett német harcjárműveket mutatja be?

denk
ltom74 641853 2018. március 19. 11:28
Válasz erre
fradista 641827 2018. március 18. 16:34
Válasz erre
Köszönöm a választ!
Ismert, h hol lőtték ki?
PeKo Publishing 641822 2018. március 18. 15:24
Válasz erre
Igen, a s.SS.Pz.Abt. 501 kocsija és igen, magyarországi fénykép.
fradista 641815 2018. március 18. 13:57
Válasz erre
222
222

Szevasztok!

Az alábbi képpel kapcsolatban az lenne a kérdésem, h ez a Kingtiger az SS.501- es állományába tartozott- e (toronyszámozás alapján gondolom, illetve magyarországi lehet- e a fotó (a pózoló katonákat a kopaszra nyírt hajukból, ruházatukból kiindulva oroszoknak vélem, illetve a környezet is -házak- ezt sugallja).
Mi a véleményetek?
rohamkukac 641812 2018. március 18. 10:59
Válasz erre
Gabusch 641701 2018. március 16. 12:10
Válasz erre
Idős adatközlő elmondása alapján a háború után a roncsokról vittek a népek mindent, ami mozdítható volt. Beleértve olyat is, hogy repülőroncsról kézigránátköteggel robbantották le a szárnyat, mert jó lesz az a disznóólra tetőnek.

Drótkötél, csákány, pajszer, lapát meg faluhelyen minden háztartásba jól jön.
ltom74 641697 2018. március 16. 11:45
Válasz erre
king_tiger_334_01
king_tiger_334_01
king_tiger_334_02
king_tiger_334_02

Bocs ha volt már :-)
Nincs több képetek/infó erről az SS 501 334-es király tigrisről?
Annyi infóm van róla, hogy ardennek után magyarországon harcolt és lötték ki vagy hagyták magára mint a képen is látszódik.

Valyon felszerelést, vontatókábel stb magárahagyás után pucolták le róla? Vagy nem is nagyon volt rajta?

Köszi!
PeKo Publishing 641679 2018. március 15. 21:20
Válasz erre
Valószínűleg képhiba - ez egy lekicsinyített kép. :-)
tank 641677 2018. március 15. 20:16
Válasz erre
we
we
wer
wer

Hy!
Részleges téli meszelések magyarországon ha minden igaz...
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259.