/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258.
Gabusch 640179 tegnapelőtt 19:21
Válasz erre
Ez, amit feltettél képnek nekem azért tűnik rossznak így másodikra, mert fordítva lenne jó, ez egy negatív minta. Esetleg szaradás után nyomj bele egy kisebb darab Milliputot, hátha úgy jobb lesz. Ha nem ragad rá, lehet, hogy lehet szerszámot csinálni így belőle.
Sokol 640178 tegnapelőtt 19:21
Válasz erre
Ha van szögletes ötvös/órás gyémántreszelőd azzal magad is tudsz fogakat készíteni a kívánt sűrűségben egy sima lemez élére, az csak a lényeg, hogy háromszög fogak legyenek, VVV - a legtöbb lombfűrészlap ami kapható sajnos nem ilyen, azért írtam a Pilkát meg a Tigert. Annak a kisebb fogazatú oldala még 1:72-nél kisebb méretaránynál (pl. Zvezda 1:100 tankocskák) is szép.

A régi CD tokok recés oldala meg majdnem olyan nyomot hagy, mint a Dragon 1:35 gyári zimmerit felülete (kicsit annál szebb :) ).
truth 640170 tegnapelőtt 17:45
Válasz erre
Nekem itthon csak fához való van, de egy OBI látogatást beütemezek lassan :)
Gabusch 640169 tegnapelőtt 17:41
Válasz erre
Lombfűrészlapból legalább kétféle van. Az egyik fához, esetleg műanyaghoz, a másik fémhez. Előbbi olyan, mint amit írsz, a fémnek sokkal kisebbek a fogközei. De meglehet, az meg túl sűrű is. Továbbá évek óta nem láttam, lehet, hogy az is olyan fogazatú,mint amit írsz.
truth 640168 tegnapelőtt 17:33
Válasz erre
Felraktam a játéktankra próbaképpen, még annyira sem sikerült mint az újságon. A csavarhúzóval sem voltam sikeresebb.

Sebaj, átgondolom a technikát és próbálkozom. Úgyis kettővel későbbi építéshez tervezem a zimmeritet, az meg nálam hónapokig tart...
Gabusch 640152 tegnapelőtt 13:33
Válasz erre
Szerintem lánctalpnyomnak jó, zimmeritnek nem. De tankon kéne látni. Én ezt így biztosan nem tenném rá, de neked kell, hogy tetsszen.
Ha rengeteg időd van, belenyomkodhatsz egy kis csavarhúzót, vagy a fűrészlap végét is.
truth 640149 tegnapelőtt 12:30
Válasz erre
zim
zim

Nem rakta be a képet:
truth 640148 tegnapelőtt 12:26
Válasz erre
Megpróbálkoztam a sárga-szürkével, vizes ujjal szép vékonyra el tudom dolgozni az anyagot. A kupak nem jött be, nagyon durva csíkokat csinált, a lombfűrészlap meg reménytelen (hátrahajló, görbe fogak). A feleségemtől kölcsönöztem egy műkörmös spaklit, aminek recés a nyelén a mintázat elég jó (a csíkokat közelebb tudom hozni vele majd a gépen).

Íme az eredmény (egyelőre újságon, most felvittem a Milliputot egy játék teszttankra)

Mit gondoltok, elég jól mutat a minta 1:72-höz?
Sziluboy 639956 2018. február 14. 10:59
Válasz erre
Szia!

Köszönöm!
Igen, a sima sárga-szürkét használtam. Magát az anyagot nem vizeztem. Esetleg az ujjaidat bevizezheted picit, mikor felsimogatod a felületre.
Én is megpróbáltam fűrészpengével, de a kis méretarány miatt nem igazán fér be mindenhová és a minta sem lett túl szép (nagy a hibafaktor).
truth 639940 2018. február 14. 07:27
Válasz erre
Mint lelkes amatör én azt mondom, hogy nagyon szép a zimmerit. Semmi kivetnivalót nem látok rajta, én is böven beérném ennyivel.

A milliputtokkal kissé zavarban vagyok, nem igazán tudom hogy mi a különbség a különbözö színü tubusok között, de úgy látom a színéböl hogy te is a sárga szürkét használtad. Vizezted is az epoxyt mikor felvitted, vagy szárazon csináltad?

Ezt a kupakos ötletet én is láttam valahol, de jó tudni hogy tényleg müködik is. Láttam még pici csavarhúzóval (bár ott kétlem hogy szép szimmetrikus mintázatot lehetne csinálni) meg valami tollbetét(?) féleséggel is. Most szemezek a fürészlapos megoldással meg lehet utánanézek valami finoman barázdált kupakos üdítönek.

Köszi a tippet, sokat segítettél és gratulálok a szép munkádhoz!
Sziluboy 639904 2018. február 13. 19:45
Válasz erre
Szia!
Én ásványvizes kupakból csináltam görgőt hozzá és milliput volt az anyag. Lehet, hogy 72-ben nem lett elég finom a minta, de nekem megfelelt. Az alábbi linken láthatsz róla képeket:
www.scalemates.com/profiles/mate.php
truth 639901 2018. február 13. 19:17
Válasz erre
Helló! Köszönöm az ötleteket, átgondolom hogy melyik putty lenne jó. Itthon Revell Plasto meg Milliput sárga-szürke van, ezekkel nem mernék nekiugrani. A Gunze Dissolvednál mit értesz azon hogy "agresszív"?

Én is fűrészlapban gondolkodtam, pl. lombfűrészhez levadásznám a lehető legkisebb fogú lapot, nem tudom milyen a legkisebb és hogy jó-e.

Kíváncsi lennék bármilyen további ötletre :)
Sokol 639829 2018. február 12. 20:26
Válasz erre
Ugyan nem engem szólítottál meg, de lehet hogy mint fél hülye is tudok tanácsot adni..1:72-ben a legjobb eredménnyel Pilka vagy Tiger fűrészlap kisebb fogú élével tudsz zimmeritet imitálni, méghozzá Tamiya classic white, vagy Squadron zöld, vagy ősmagyar Nefolex tömítők egyikével. Ezek krémesek, de nem hígak és nem húznak olyan gyorsan, így egy lakkbenzines ecsettel is javítható a gikszer.

Ha még finomabb mintát akarsz akkor ugyan ez, de Gunze Disolved Putty segítségével. Ami viszont agresszív és össze is zsugorodik így 1:100 játékméretben is működik (persze ez is csak ésszel DA? )
truth 639818 2018. február 12. 18:50
Válasz erre
Ismét a profikat kérdezném: 1:72-ben hogyan szoktatok zimmeritet gyártani?

Láttam már fajavítóval, puttyal, Revell contactával meg valami műgyanta szerűséggel is, de kíváncsi lennék kinek milyen anyagok és milyen eszközök váltak be (érdekelne a csíkos korábbi minta és a későbbi négyzetes is). Láttam a Tamiya zimmeritező pengéit is, de azok sajna 1:35-höz valók.
truth 639542 2018. február 8. 07:17
Válasz erre
Gyönyörü képek! Ha van (és szabad ide feltenni) jöhetne még :)
PeKo Publishing 639534 2018. február 7. 20:42
Válasz erre
Mielőtt tovább terjedne a hülyeség: a Panthereket ábrázoló kép a magyar PeKo Publishing Kft. tulajdona, már meg is jelentette egy könyvben (hónapokkal ezelőtt). A Pz.IV kép is legalább tíz éve ismert.
Mindkét képen a 23. páncéloshadosztály harcjárművei láthatóak, 1944 októberének végén, amikor a németek pár nap erejéig visszafoglalták Nyíregyházát.
Sennás 639523 2018. február 7. 18:56
Válasz erre
Annyit írtak a SZON-on Németországban találta valaki és közzétette,és ott(élő?) Nyíregyi kiszúrta és megosztotta. Várok egy profit aki leír minden a sztoriról.
Rafika00 639516 2018. február 7. 17:34
Válasz erre
Nagyon nagyon jó képek!
Korábban kerestem én is archívumokban de ilyen jót egyet sem találtam!
Az időpont is érdekelne..már ha ki lehet deríteni!
Köszönöm!
Sennás 639513 2018. február 7. 16:49
Válasz erre
Számvéber MESTER! Te tudsz valami konkrétat erről az alakulatról,hadosztályról? Kik voltak itt milyen járművekkel? Ezeknek milyen színűk volt? Köszi!
Sennás 639474 2018. február 7. 07:46
Válasz erre
1
1
2
2

Na Urak és főleg aki Nyíregyházi! Ezeket a képeket láttátok-e már a nagyfaluról? Egyértelmű mind két helyszín különösebb kommentárt nem fűzök hozzá,de megdöbbentem én is.Kurv@ jó képek! Köszi facebook!
Sennás 639263 2018. február 3. 19:13
Válasz erre
Ha kész fényképezd körbe! Köszi!
truth 639261 2018. február 3. 18:43
Válasz erre
Már fent van (a dobozos) :)

És az irányléc is szép fehér-piros.
Sennás 639243 2018. február 3. 15:47
Válasz erre
625457_ts
625457_ts

Nem bonyi legyártani:) Csak 2db kell.Meg egy kis drót felrakni.
truth 639226 2018. február 3. 13:31
Válasz erre
tüzér 639204 2018. február 3. 10:30
Válasz erre
Üdv!
Irányléc, nem álca alkatrész.Festése a jobb láthatóság miatt ilyen.
Tüzérek használják megosztott irányzású tűzfeladatoknál.

tüzér
truth 639203 2018. február 3. 10:20
Válasz erre
pirosfeher
pirosfeher

Szóval periszkóp, oké. Akkor mindenképpen fel kell valahogy fabrikálnom a gépre. Köszi szépen a válaszokat!

Még egy kérdésem lenne. A képen szereplő alkatrésznek mi a funkciója és téli álcánál és piros-fehér kellene hogy legyen?
tyimosenko 639183 2018. február 3. 01:32
Válasz erre
Pedig az periszkóp,fejlövés ellen "véd".
truth 639182 2018. február 2. 21:52
Válasz erre
Igen az F18-as rész az, de elképzelésem sincs hogy mire jó. Ami az első képen van egymással szemben. Ott lenne a helye az oldalpáncélra merőleges háromszög alakú elemen? 1:72-ben elég hülyén néz ki (legalábbis nem látom hogy lenne jó).
Sennás 639178 2018. február 2. 21:30
Válasz erre
4790_2_tam35335_10
4790_2_tam35335_10
nashorn_039_of_100
nashorn_039_of_100

Azért nem ismerted fel hát a tied 1:72 nem, Persze hogy pindurka. Itt látni F18 van jelölve!
Sennás 639177 2018. február 2. 21:18
Válasz erre
Inked07-vi_LI
Inked07-vi_LI

Nem zargatlak tovább de szerintem ez lesz az itt alul.
Sennás 639176 2018. február 2. 21:08
Válasz erre
c52d7aaf847febeec3a59ef55414965f
c52d7aaf847febeec3a5...

Szerintem az is olyasmi az ami a tank búvonyilásain van körbe 4-6db csak a Revell-en el van nagyolva de akkor az cserélhető is.
Sennás 639175 2018. február 2. 20:59
Válasz erre
aDSC_4199
aDSC_4199

Ezen is van 2db egymással szemben nem?
truth 639162 2018. február 2. 19:48
Válasz erre
ez mi2
ez mi2

Ezeken a képeken sem látszik ez a cucc. A periszkóp megvan (nyíllal jelöltem) ez az alkatrész valami más (körrel jelöltem és az oldallemez mindkét oldalán van).
pmarton 639154 2018. február 2. 19:15
Válasz erre
SdKfz164Nashorn periszkóp
SdKfz164Nashorn...

Talán el is hagyták és maradt csak a forgatható távcső.
pmarton 639152 2018. február 2. 19:07
Válasz erre
Periszkóp. Azt nem tudom, hogy miért nem látszik archív fotókon. Valószínű csak éles helyzetben szerelték fel őket amikor nem fényképezgetett senki...
truth 639151 2018. február 2. 18:46
Válasz erre
ez mi
ez mi

Kedves harckocsizó közösség!

El tudná nekem valaki magyarázni hogy a képen jelzett Nashorn alkatrész voltaképpen micsoda is pontosan? A Revell készletén kívül sehol sem látom, sem maketten sem archív fotón és két napja nem tudom eldönteni hogy fel kéne-e tennem.
motoros504 638598 2018. január 21. 21:56
Válasz erre
Az eredetiség kérdésébe inkább nem szólnék bele. Makettezőként elhiszem a makettfesték gyártónak, hogy amivel festek az olyan mint a "panzergrau". A makett csak kicsinyített mása az eredetinek és - ésszerű határokon belül - én is arra törekszem, hogy minél jobban hasonlítson.
Sokol 638592 2018. január 21. 18:31
Válasz erre
Igazából sokkal kevésbé ellenálló anyagokat használtak, de megfelelően felület védve. Ami kevés volt általában, de a tervezett üzemidő szempontjából még éppen megfelelt.
Sok fotón látni pl. a hidegben elhasadt blokkok, ami már a hatvanas évek technológiájával szinte elképzelhetetlen volt.
Ha ma épít valaki egy működő példányt, akkor természetes, hogy igyekszik valami tartós és megbízható elemet beszerezni, engedélyeztetni stb. Csak az nem lesz eredeti :) Így sokszor utánagyártanak az eredeti alapján alkatrészeket, de a tényleges ipari háttér és alapanyag híján modern eljárásokkal kiváltva és egyszerűsítve az eredeti folyamatot. Ezek az alkatrészek működnek és engedélyeztethetők, de sajnos más jellegű gyengeségeik vannak, mint az eredetinek.
motoros504 638590 2018. január 21. 18:00
Válasz erre
Én csak a saját tapasztalataimat írtam le. A fotó alapján nekem nem tűnik festettnek a hengerfej és nem is szokták. Volt már néhány motorom, köztük több Pannonia és Simson sport 250 is. A háborús BMW kézikönyvét nem ismerem.
Sokol 638583 2018. január 21. 17:26
Válasz erre
homokfújt..Nevezzük inkább Hammerite-nak a felső műezüstöt pl.
Meg lakkozatlan gyári alu alkatrészek ebben az időszakban? Az még az IFA kombinat-nál is bumbum lett volna 30 évvel később. Perlites meg WS2/MoS2 adalékos öntés! Rideg szürke öntővas nem betétes pannonia meg simson. A típus kézikönyve és alkatrészlistája leír mindent.
motoros504 638579 2018. január 21. 15:32
Válasz erre
Igen, ez így jó. Úgy néz ki, mint egy szépen restaurált motor. A hengerfej homokfújva van, azért ilyen matt. Hagy gyári újat akarsz modellezni, akkor fényesebb az aluöntvény. Használat során itt-ott olajszivárgás, olajköd megjelenik, amibe a por beleragad. Tipikus hely a szelepfedél, hengerfej találkozása. Csak a '90-es években tudta megszüntetni a BMW. Ez saját tapasztalat. Természetesen a léghűtéses motoroknál a hűtőbordák közül sem lehet rendesen kipucolni a koszt...
Sennás 638320 2018. január 17. 09:14
Válasz erre
Köszönet! Akkor így maradhat mint a képen jól értem?
motoros504 638319 2018. január 17. 09:12
Válasz erre
Tisztelt Topiktársak!

A segítségeteket kérem.
Hol találok olyan rajzokat, vagy adattáblázatokat, ahol német féllánctalpas járműveknek nem csak a 3 fő mérete van megadva, hanem lánctalpszélesség, görgőátmérő, stb.?
Jelenleg Sdkfz 7 és Sdkfz 251/1 után kutatok.
Előre is köszönöm a segítségeteket.
motoros504 638318 2018. január 17. 09:07
Válasz erre
Szia!

A szelepfedél nem melegszik fel annyira, hogy a normál festék leégjen róla. A hengerfej azért nincs festve, mert az a legmelegebb (léghűtéses motornál 200 C° fölé is mehet) és egyébként is alu öntvény, ami jól ellenáll az egyszerű korróziónak. A henger azért van feketére festve, mert öntöttvas és ha nem festenék le, erősen rozsdásodna. Négyütemű motor hengere nem melegszik fel túlzottan, normál körülmények között nem kell hogy hőálló festékkel fessék.
Remélem nem késő még a segítség.
ssanyi 637849 2018. január 10. 19:00
Válasz erre
Üdv!

Valószínűleg gyári nagyjavításon (vagy nagyobb javítóbázison) volt a kocsi (kilőtték, akna, stb.) és másik alakulathoz került vissza.
Szerintem!
Sennás 637836 2018. január 10. 16:20
Válasz erre
0_c725a_c87e4bd4_orig
0_c725a_c87e4bd4_ori...

Képaláírás szerint 44'Aug-Okt között készült a Varsói felkelésnél. Miért van így átfestve a számozása ennek a StuG-nak?
szakaszvezeto5 637646 2018. január 7. 11:20
Válasz erre
PeKo Publishing 637645 2018. január 7. 11:14
Válasz erre
Szia!

Normandiában még azzal harcolt.
szakaszvezeto5 637633 2018. január 7. 09:03
Válasz erre
Sziasztok!
Segítségét szeretnék kérni!
Volt Ernst Barkmannnak A párduca?
Esetleg archív képet vagy feljegyzést tudnátok küldeni nekem?
Köszönöm
Sennás 637384 2018. január 3. 10:57
Válasz erre
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258.