/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267.
Sokol 675525 2020. augusztus 5. 19:55
Válasz erre
Vegymentesítő eke. A gyalogságnak nyitot utata elméletben a vegyileg/gáz szennyezet humuszréteg félreszántásával.

Simán híradó vezetékek lerakásához használták csak.
Gabusch 675515 2020. augusztus 5. 15:05
Válasz erre
sanyi 675506 2020. augusztus 5. 12:49
Válasz erre
Sziasztok!
Ezen a diorámán mit csinálnak? Milyen eszköz van a féllánctalpas mögé rakva?
www.modellversium.de/galerie/6-militaer-ww2/15331-sdkfz-11-3-mit-entgiftungspflug-41-.html
Sínfarkast már láttam, esetleg ez is olyasmi, csak az utakat teszi tönkre? Nekem túl nehezen elképzelhető, hogy sima mezőgazdasági eke lenne, lövészároknak pedig kicsi...
romsitsa 674674 2020. július 11. 09:59
Válasz erre
A VK 30 széria nehéz(áttörő harckocsi lett volna (1937), amit addig hízlaltak, hogy VK 36 lett belőle, meg Panther, de az egy másik történet. A VK 20 volt a közepes tervezet (1938), a VK 45 egy új nehéz harkocsi (1941), a Henschel prototípus széria verziója lett az SdKfz 181.

Ûdv

Á
KarBal 674666 2020. július 10. 20:44
Válasz erre
Tudtommal a prototípusok kapták ezt a jelölést. Amikor kiírtak egy pályázatot, akkor a jelölés úgy állt össze az arra készített járművekre, hogy:

VK (Vollkettenkraftfahrzeug, azaz [teljesen] lánctalpas jármű, szemben a féllánctalpas Halbketten szóval), az első két szám a harckocsi tonnában mért tömegét, a második két szám a sorozatszámot jelentette az adott prototípusra.

Tehát a Porsche által tervezett Tigris VK45.01(P) kódja - 45 tonnás, első jármű.
A VK45.02 volt a második tervezet, ugyanerre az alvázra, más tornyot szereltek.
Eközben a VK45.01(H) a Henschel által tervezett prototípus volt.

Mivel csak 1938-tól használták, így nem sok jármű kapott ilyen kódot, lévén, hogy a harckocsik közül csak a Tigrist és a Párducot tervezték később. A Párduc prototípusai egyébként VK30.02 (MAN) és VK30.02 (Daimler) néven kezdték a pályafutást. A VK30.01 (tehát a 30 tonnás pályázatra érkezett, első sorozatszámot kapott jármű) egy 1939-ben tervezett közepes harckocsi volt, ami a Pz-IV és a Tigris jegyeit ötvözte. Aztán találkoztak a T-34-es Christie-féle futóművével, és ezért lett a 30 tonnás pályázat újradolgozva.
JazzZ 674665 2020. július 10. 20:24
Válasz erre
Tiszteletem Mindenkinek!

Arról szeretnék informálódni, és a segítségeteket kérni, hogy a német prototípusok (?) VK jelölése mit takar? Az utána következő számok logikáját nagyjából értem ..

Ez a jelölés csak a tervekben szereplő és a néhány valóban legyártott prototípusra vonatkozott? Vagy pl. az Sdkfz 181-nek is volt egy VK kódja?

Előre is köszönöm az infókat!
Üdv.
JZ
romsitsa 673554 2020. június 5. 14:03
Válasz erre
Mindegyik három színű.

Üdv

Á
gaunt1 673553 2020. június 5. 13:21
Válasz erre
sturmpanzer

sturmpanzer
sturmpanzer

Na, igazából ezek érdekelnének. Szerintem a barna szín jobban elkülönül a sárga alaptól, úgyhogy a 2. és 3. talán a 4. képen is szerintem azt használhatták álcázófestésnek. De ez csak az én elméletem, annyira nem értek hozzá, azért kérdeztem, biztos van itt aki jobban tud eligazodni rajta.
gaunt1 673534 2020. június 5. 09:56
Válasz erre
Hát én erről a képről aztán meg nem mondom, hogy 3 színű vagy sem, de az tény, hasonlít a kubinkai Sturmpanzerre, legalábbis az átfestés előtt.
Sokol 673513 2020. június 4. 16:45
Válasz erre
pfff

komoly a kérdés?

Bocs de ha itt a hatodik oldalra lapozol, akkor egy háromszínűt látsz kapásból...
downloads.sturmpanzer.com/Documents/Sturmpanzer/StuPz.04.pdf
gaunt1 673501 2020. június 4. 12:50
Válasz erre
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. A Sturmpanzer Abteilung 216 kurszknál használt járműveinek festése érdekelne. Egyik forrás szerint zöld, másik szerint barna színt használtak az álcázófestéshez. Na de most akkor melyik lehet a helyes?
Gogo 673242 2020. május 29. 09:55
Válasz erre
Nagyon köszönöm! Nagyon hasznos és szerencsére meg is valósíthatóak, amiket tanácsolsz és így festem őket. Köszi
Gabusch 673199 2020. május 28. 14:19
Válasz erre
Ha DAK...

Bár a líbiai és egyiptomi helyzetet nem ismerem, de kötve hiszem, hogy a nagy lapály jelentősen eltérne az algériai helyzettől. A sivatag meglehetősen száraz (kivéve, ha én ott vagyok, mert akkor képes szemerkélni az eső :) ). Túl sok pára sincs, érdemes megnézni néhány képet az éjszakai égboltról.

Én azt mondanám, hogy keress egy képet, nézd meg, hogy milyen a terep (homok vagy kő) és ennek megfelelően koszolj, a rozsdésodás lehetőleg teljes mellőzésével.

Az természetesen tény, hogy Rejtő Jenő leírásával ellentétben - ahol Oranban homokra szállnak a hajókból (a kikötő is kő, a sivatag is marha messze van, plusz annak is a kétharmada köves - az Atlasz magasabb vonulatain rendszeresen van télen hó (sőt, sífelvonót is láttam), de ez aligha jellemző a líbiai sivatagban, tehát pl. idegenlégiós dioráma elkészítésénél lehet érdekes (amerikai járművek, AMX 13, Panhard EBR). Ajánlom a koszoláshoz a témát, tele voltak II. VH-s amerikai technikával, szerintem 1961-62-re ezek baromian le lehettek harcolva. Bár ilyenről nincs infóm, de akár még Indokínából is vihettek át oda technikát, az meg akkor pláne érdekes viszontagságokon mehetett át.
BÉPÉ 673194 2020. május 28. 13:34
Válasz erre
Szia Gogo!
Itt egy link, ahol megnézheted, hogyan kell finoman, de élethűen rozsdás lánctalpat varázsolni.
Üdv: BÉPÉ
www.youtube.com/watch
Sokol 673184 2020. május 28. 09:32
Válasz erre
Üdv!

A láncokat nagyon komoly lakk-anyagokkal vonták be. Az iparban emailezésnek hívják, de ez nem ugyan az a lakk, mint pl. a email makettfestékek anyaga. Átlátszó de a tulajdonságai olyanok, mint pl. a fehér Hammerite prime-é.

A lánc kizárólag a spanyol makettezők asztalán, meg 80 év után a trágyalében rozsdásodik mély, rétegfoltokban, sehol máshol. Nem jellemzők olyan rozsda merágódások és főleg színek és struktúrák amiket a csodapigmentek adnak.

Fesd a láncot le valami közép szürkével, vagy páncélos szürkével. Amikor rendesen kikeményedett a réteg (festéktől függetlenül 3-4 nap!) finoman mosd át nagyon felhígított barnákkal és homokszínekkel. Rozsdának még véletlenül se használj pirosas mély barnákat meg sienát mert a lánctalp sohasem készült nyers vasércből! Az a lényeg, hogy 6-7 rétegben vigyél rá koszokat.

photos.google.com/share/AF1QipNGgjDvpbL8razUzVVaLpZdkCKT3UsGhNBYVuEN8za_iGoS7d4OXPIl7cJ2eo81qw
Gogo 673176 2020. május 27. 22:50
Válasz erre
Sziasztok!

Lánctalp festésére kérnék segítséget tőletek.

2-3 DAK-os panzeren is dolgozom és a lánctalpak festése csinosítása lenne hátra, valamelyik már elkészült, de a nagyon rozsdabarna lánctalp hülyén néz ki rajtuk.

Milyen színűek voltak az afrikában harcolt harcjárművek láncai? Az ott tapasztalt szárazságban és az apró szemcsézettségű homokban, apró éles köves terepen nem rozsdásodtak a lánctalpak, ugye?
Tehát majdnem hogy fémes csillogó lánctalpakat kell készíteni, amit természetesen a megfelelő talajszínnel kell porozni, koszolni?

A tankokra feltett pótpáncélzatként szolgáló lánctalpszemek viszont már rozsdásodhattak? Hiszen azok nem koptak a homokban, ugye?

Alapből a gyárakből a lánctalpszemek teljesen nyers acélként jöttek ki? Volt rajtuk vmi vékony védő bevonat, mint a jelenleg is a vastelepeken árusított vasakon?

Köszönöm!
Sennás 673120 2020. május 25. 17:51
Válasz erre
Névtelen
Névtelen

És volt ilyen ki hinné? Leleményes a Német felderítés:)
romsitsa 672785 2020. május 16. 11:03
Válasz erre
Ironn_76 672756 2020. május 15. 18:12
Válasz erre
PanzerVI_Tiger-I_Ausf_E-2SSPzdEastFtfall43-1
PanzerVI_Tiger-...
vAkG9Xb
vAkG9Xb

Szia romsitsa!

Ez teljesen kizárt?
Ironn_76 672755 2020. május 15. 18:05
Válasz erre
PanzerVI_Tiger-I_Ausf_E-2SSPzdEastFtfall43-1
PanzerVI_Tiger-...
vAkG9Xb
vAkG9Xb

Szia romsitsa!

Ez teljesen kizárt?
Ironn_76 672752 2020. május 15. 17:24
Válasz erre
Köszi!
romsitsa 672750 2020. május 15. 17:15
Válasz erre
Gyárilag trópusi festést kapott(RAL 8000/7008), erre került fel a meszelés.

Üdv

Á
Ironn_76 672747 2020. május 15. 16:30
Válasz erre
eFhXtts
eFhXtts

Sziasztok!

Segítség kéne. A kérdésem az hogy a képen lévő Tigris alapszíne szerintetek szürke és barna, utólag a szürke meszelve, vagy teli sárga fehérrel csíkozva.

Előre is köszi.
rozsomak 672425 2020. május 9. 19:59
Válasz erre
Sennás 672418 2020. május 9. 15:40
Válasz erre
1e27713e96030f584f0d65b68b434264
1e27713e96030f584f0d...

Ezjobb
Sennás 672417 2020. május 9. 15:38
Válasz erre
Jobb kép
Sennás 672413 2020. május 9. 15:24
Válasz erre
Sennás 672411 2020. május 9. 15:10
Válasz erre
Screenshot_20200509-150717_Chrome
Screenshot_20200509-...
1589029462288
1589029462288

Na hogy most ez mennyire eredeti kép(?)
De látod súly kell bele (biztos magasan áll felépítmény?)
Sennás 672410 2020. május 9. 14:58
Válasz erre
rozsomak 672403 2020. május 9. 13:53
Válasz erre
Sziasztok!
Egy 1/35-ös német "puma" építését tervezgetem. A makett ősidők óta meg is van. Egy bontatlan italeri amit a tamiya adott ki néhány benzines kannával,hordóval megspékelve. Viszont úgy tervezem hogy egy 12. SS HJ alakulathoz köthető járművet készítenék belőle a partraszállás ideje körül. Maratást találtam hozzá a neten amivel feljavíthatnám a makettet.Viszont nem találok olyan fotót ami alapján el tudnék indulni a festés és főleg a matricázás tekintetében.
Valakinek van infója,esetleg korabeli képe az említett járműről ami a fentebb említett hadosztálynál szolgált?
Kilmister 672229 2020. május 4. 14:33
Válasz erre
Sennás 672225 2020. május 4. 13:20
Válasz erre
Sd.Kfz 171 Panther szerintem(?)
JazzZ 672222 2020. május 4. 12:55
Válasz erre
ltalp
ltalp

Sziasztok!

Abban kérnék segítséget, hogy a képen milyen jármű(vek) lánctalpa látható?
köszönöm!
Üdv.
JZ
Sennás 671369 2020. április 12. 18:01
Válasz erre
Screenshot_20200412-175833_Chrome
Screenshot_20200412-...

Sziasztok! Ez a kép 1942 Franciaország. Milyen (rádiós)jármű van a képen? Köszönet!
Sennás 671241 2020. április 9. 11:36
Válasz erre
1586424904230
1586424904230
1586424896223
1586424896223
1586424805367
1586424805367

Ja:)
lgz1904 671240 2020. április 9. 10:21
Válasz erre
92119146_1178625275808313_5400641836773539840_n
92119146_11786252758...

Sziasztok!
Kérdésem lennr:
A képen karikázott rész is zimmeritezve volt a lánctalpszemek alatt?
Köszi!
Gábor
Sennás 671168 2020. április 7. 16:17
Válasz erre
Screenshot_20200406-184259_Chrome
Screenshot_20200406-...

Még tigris kép.
Érdekes az két lövés a lánctalpon.
Sennás 670832 2020. április 1. 20:55
Válasz erre
Balaton Tigers
Balaton Tigers

Tényleg hamár Ápr1-e van:) Majd egy év őrzöm ezt a képet.
Megvan a Balatonba el sülyesztett tigris! Most húzzák ki.
Spangli 669006 2020. február 11. 14:53
Válasz erre
Tulajdonképpen festheted, mivel a Tiger I festése nem volt szabványos, a csapatoknál végezték tábori körülmények között.
Hozé 669005 2020. február 11. 14:33
Válasz erre
Ez volt a kép alá írva... Nekem fingom nincs a harckocsikról, kollégámnak építek egy Tigrist és ezt a képet mutatta, hogy ilyen foltozással tetszene neki. Gondoltam, hátha itt valaki már festett ilyet.
Spangli 669004 2020. február 11. 13:06
Válasz erre
A folt-térképről nem tudok, de biztos, hogy az 5. "Wiking" SS-páncloshadosztályhoz semmi köze - soha nem rendelkeztek Tiger nehézpáncélossal, a legkomolyabb harcjárművük a Panther Ausf. A volt.
Hozé 668990 2020. február 11. 07:54
Válasz erre
tiger_wiking
tiger_wiking

Sziasztok!

Ehhez a szögletes festésű Tigrishez nincs esetleg valakinek folt-térképe? Ha minden igaz, az 5. SS Panzer Division Wiking kötelékébe tartozott.
Freddy 668460 2020. január 27. 10:35
Válasz erre
Köszönöm szépen! A hátsó szamárvezetőket akkor nem teszem vissza, és az antennának is csak a csonkja lesz, így jobban bírja majd a gyűrődést.
Spangli 668459 2020. január 27. 09:51
Válasz erre
v (13)
v (13
data (82)
data (82

Sajnos az Sd.Kfz. 234 famíliáról eleve kevés kép található.
Ugyanakkor mind az antenna, mind a szamárvezetők leszerelhetők voltak, és mivel sérülékenyek is voltak, sokszor leszedték őket.
Freddy 668449 2020. január 26. 23:43
Válasz erre
Sziasztok!

Van esetleg valakinek olyan -eredeti, használatban lévő járművet ábrázoló- képe SdKfz 234/3-ról, amin nincsenek szamárvezetők és antenna? Az antenna, úgy tudom, leszedhető volt, és van egy kép, amin szamárvezetők sincsenek:
had.eoldal.hu/img/picture/722/Sdkfz-234-3.jpg

Tudom, fura kérdés, de egyik első makettem volt, most próbálom restaurálni kicsit. Nyilván ez az a két dolog, ami nulladik pillanatban letört és elveszett.
Sennás 668186 2020. január 20. 18:38
Válasz erre
1579541464287
1579541464287
1579540877165
1579540877165
1579540937941
1579540937941
1579541078304
1579541078304

Nincs megoldás? Az lenne a lényeg végre megvan az újdonságok között az eggyik kedvencem az ICM-es SdKfz.247 Nagyon kiváncsi leszek mit hoztak ki belőle. Menyire lesz pontos STB. Ebből volt valami(féle) paracsnoki változat? a 2antennás. Van itt ilyen kép. Illetve hogy ezt meddig haszálhatták a háborúban? '45ben mèg igen? "SS" is használta?
Köszönet a segitséget.
spenot 668171 2020. január 20. 12:17
Válasz erre
Sziasztok!
A tengelytáv szélessége miatt kellett pl. forgózsámolyt cserélni, információim szerint. 45 után a Záhonyi állomáson csinálták ezt -- valami hasonlónak korábban is kellett lennie, mert a pályát cserélni, háborúban, harc közben igen bajos és erre biztos nem voltak meg az erőforrások sem. A visszavonulás során a németek fel is szaggatták a pályákat, erről van filmanyag is, V.ö. Schienenwolf. De persze a felperzselt föld taktikáját az oroszok is alkalmazták -- mindkét fél, ahol ideje, kapacitása volt rá.
Spenot
Sennás 668167 2020. január 20. 07:53
Válasz erre
Screenshot_20200120-075256
Screenshot_20200120-...

Ez
Sennás 668166 2020. január 20. 07:52
Válasz erre
Ez:)
Sennás 668165 2020. január 20. 07:06
Válasz erre
Hello Urak! Az Fug-8as rádióhoz miért adnak itt két féle antenna "véget"? Mi alapján döntik el hogy a kissebb(rövidebb) vagy a hosszú csillag kerüljön fel?
Köszönöm
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267.