/ Fórumok /

Izraeli véderő (IDF) és légierő (IAF) makettek

Sziasztok! Azért nyitottam ezt a topikot, mert a téma makettezői eléggé szét vannak forgácsolva, és jó lenne, ha végre egy topikba gyűjtenénk a kapcsolódó anyagokat, fotókat.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207.
Gábor166 476549 2009. június 8. 15:58
Válasz erre
A légkondicionáló külső egysége, egy radiátor két nagy ventilátorral a csomagtér tetőre szerelve?
HUJBI 476546 2009. június 8. 13:43
Válasz erre
M1114? nem tudom, szerintem a sima uparmored változatot honosították. mondom, egyetlen képet találtam róla egy francia makettező oldalon, azt sem engedte letölteni.
Gábor166 476545 2009. június 8. 13:02
Válasz erre
Megpróbálom megnézni az irodalmaimban mi a helyzet a légkondis verziónál.
Nem tudod véletlenül, hogy az mi az eredeti jelölése annak a Hummernek?

M1xxx jelölésre gondolok.
HUJBI 476544 2009. június 8. 11:01
Válasz erre
ja igen, az utolsó képen látszik, hogy az utastér válaszfala "belóg" a csomagtérbe. ez a valóságban is így van, a csomagtartó fedélen van a szellőző. kérdés, hogy a légkondis változatnál nem zárták-e le ezt a részt egy panellel. sajnos csak egy képet találtam, az is kicsi, elmosódott és a külsejéről készült.
HUJBI 476543 2009. június 8. 10:54
Válasz erre
Hummer_Legend
Hummer_Legend
Maxi_Ambulance_Legend
Maxi_Ambulance_Legend
Hummer_Mig
Hummer_Mig

hát itt tartok. és igen, kellemesen csalódtam az AEF Designs új hátizsákjaiban, mert nagyon szépek...és pont beférnek a csomagtartóba.
HUJBI 476542 2009. június 7. 20:37
Válasz erre
na igen, most megkaptam többektől.

szóval Hummer-projekt: jelenleg a Maxi Ambulance-on dolgozom, ehhez mondjuk csak egy gyufásdoboznyi izraeli átalakító van, de nem is ettől nehéz. maga a makett régi, a mentőváltozat "doboza" nem nagyon illik rá a kasznira és a "doboz" oldalai sem illeszkednek pontosan egymáshoz. na erre jönnek még az izraeli alkatrészek. kettővel nem foglalkoztam, a Mig Productions-féle át lesz alakítva, a teteje teljesen sima lesz és hátulra jön egy légkondi a Legend készletből. találtam Evergreen lapot, lesz mivel "bedeszkázni".
HUJBI 476540 2009. június 7. 17:31
Válasz erre
kár, hogy csúnya. :) sulyid barátom hova tűnt? megtaláltam a Merkava 2-est.
Grande 476539 2009. június 5. 22:08
Válasz erre
.. és a Voyager sem marad ki a Merkava IV dömpingből. Egész korrekt rezet adtak ki.

www.voyagermodel.com/productlistcn.asp
HUJBI 476538 2009. június 5. 21:38
Válasz erre
Legend újabb örömködéseket adott ki a Merkava IV-hez.
Toth_Gabor 476537 2009. június 3. 20:42
Válasz erre
:-)
HUJBI 476536 2009. június 3. 17:48
Válasz erre
mert ha nem, akkor mi lesz? :) ha versenyre viszed, ott úgysem fogja tudni senki, mi pedig nem áruljuk el nekik.
notarius 476535 2009. június 3. 13:26
Válasz erre
Az egyébként megint esetleges. Pl. 1982-ben is sok gépre három csillagos kokárdát festettek, ki tudja miért.
Toth_Gabor 476534 2009. június 3. 11:27
Válasz erre
OK.
Akkor a 259-es terepszínű festéssel, '70-ben (háromszögek nélkül) 11 légigyőzelemmel korrekt, csak azt kell megnéznem, hogy a kokárdák szám szerint megfelelően oszlanak el a szír és egyiptomi gépek között

Köszönöm a segítséget!

Üdv,
Tóth Gábor
notarius 476533 2009. június 3. 07:32
Válasz erre
notarius 476532 2009. június 3. 07:32
Válasz erre
Nem, a 159, nem volt 259, viszont volt 59. A 159 a 13 légigyőzelmes madár.
HUJBI 476531 2009. június 2. 23:49
Válasz erre
a könyvemben van egy 159-es is 13 győzelemmel 1974-ből.

ahogy olvastam, 1967-ben váltotta a terepszín a natúr fémet (hogy mikor, nem tudom, mert ezzel a dátummal láttam ilyet is, olyat is) és 1973-ban festették a szárnyra a fekete szegélyű sárga háromszöget az arab Mirage-ok miatt.

a 259-es 1967-ben még fémszínűként megkapta a 259-es számot, ekkor már tíz légigyőzelme volt. 1973-ban nem vett részt a harcokban, majd modernizálást és hajtóműcserét követően 1982-ben adták el Argentínának. szerintem ugyanonnan vannak az információink notarius kolléga. :)
Toth_Gabor 476530 2009. június 2. 23:22
Válasz erre
HUJBI!

Köszi!
Tehát az oldalszám nem csak 59-es volt előtte, hanem 159-es is? '70-ben meg már 259?

Üdv,
T.G.
HUJBI 476529 2009. június 2. 21:39
Válasz erre
megnéztem, CJ volt.

974-ben a Hatzor légibázison állomásoztak.

a 159-essel még gyorsan lelőttek egy szíriai Mig 21-est 1966-ban.

a színek FS30219, 34227, 34531, 35622...az okosok majd megmondják, mik ezek.
HUJBI 476528 2009. június 2. 21:04
Válasz erre
sulyidom! megtaláltam a Merkava II-est. muzeális darab, örök érték és...bontatlan! két és fél, csak Neked.
Toth_Gabor 476527 2009. június 1. 13:44
Válasz erre
Köszi mindenkinek!

Kikotrom, hogy mi van itthon...

Üdv,
T.G.
notarius 476526 2009. június 1. 13:01
Válasz erre
Tibcsi 476525 2009. június 1. 11:07
Válasz erre
Gábor,

Ha a Mirage-ra is ugyanazt a kamót festették, mint a Kfir-re, akkor Gunzéból ezt ajánlja a Hasegawa:
Barna: H310
Zöld: H312
Homok: H313
Alsó halványkék: H314

FS számok szerint ezek stimmelnek.

De a Humbrol is kiadta az izraeli színeket:
Humbrol 119, 120, 121, 122 (barna, zöld, homok, halványkék)

Üdv: Tibcsi
Toth_Gabor 476524 2009. június 1. 00:40
Válasz erre
Szia!
Tudomásom szerint 70-ben festették kamósra őket. akkor valószínűnek látszik, hogy az eduardnak igaza van, csak a kokárdákat kell ellenőrizni (Egyiptom stb)...

Izraeli kamóhoz itthon kapható festékekből mit használtok? Gunze van megadva a dobozfedélen:
H44 - homokszín
H312 - Zöld
H73 - Barna
H67 - Szürke
Nem hiszem, hogy mind megvan itthon gunzéból, talán a zöld meg a szürke. Testorsból milyeneket ajánlotok?

Üdv,
T.G.
notarius 476523 2009. május 31. 20:33
Válasz erre
Én is csak a fémszínen lévő 11 kokárdást találtam. Szöveges utalás szerint a 259-es a 67-es háborúban lőtt le 10 gépet, egyet a köztes időszakban. 73-ban nem harcolt, mert éppen sérült volt. Megkapta a 9C hajtóműveket, mielőtt eladták Argentinának.
T-72AV 476522 2009. május 31. 19:24
Válasz erre
helo mrchef

a t-64-es kép en lévő harckocsi típusa t-62

űdv t-72av
HUJBI 476521 2009. május 31. 19:16
Válasz erre
halkan jegyzem meg, nekem megvan az összes matrica.
Toth_Gabor 476520 2009. május 30. 21:26
Válasz erre
Notarius!

Köszi a választ, én találtam róla egy natúr fémszínű festést ábrázoló képet - gondolom ezzel vonult rendszerbe. Akkor csak arról kell fotót találjak, hogy az Eduard-féle kamóval, korai hajtóművel 11 l.gy. jelzéssel létezhetett-e.
Igen, a sidewinder C változatú. Úgy tudom, a Matra 530C rakétákat nem nagyon szerették. Vagy azzal is felszerelhetem?

Hujbi!
Előre is köszi. Megnézem a Promodellt, meg kéne hogy legyen. Igaz, az a makett a nagyobb fotómaratással, maszkolóval ellátott készlet, több festéssel...

Erre a makettre nem akarok többet költeni, (matrica, feljavító) ezért érdekes, hogy hiteles-e az egyetlen, hozzá adott festés. Nem is igényelne sokat, de egy Aires kiömlőt szívesen megvennék, ha létezne. :-)

Üdv,
T.G.
notarius 476519 2009. május 30. 21:04
Válasz erre
Minden megmaradt CJ-t később átépítettek 9C hajtóműre. A (2)59 számú gép többféle festéssel ismert, ahogy haladt előre az idő. Konkrét fotó alapján javaslom a megépítését. AIM-9-et valóban alkalmaztak a Mirage-okon is. Ha jól emlékszem B, C, J verziókat.
HUJBI 476518 2009. május 30. 19:30
Válasz erre
szia, ha hazaérek (kedd v. szerda), megnézem a tudományos könyveimet.

talán ennek a makettnek volt a kritikája a ProModellben, amikor kijött. kapott hideget-meleget.
Toth_Gabor 476517 2009. május 30. 19:06
Válasz erre
Sziasztok!

Sikerült beszereznem itt a fórumon egy Eduard MirageIIICJ makettet. (Weekend edition+ maratás) A makett a 259-es oldalszámú gépet adja 1970-ből, a 101-ik század kamós festésével, 11 légigyőzelmi jelzéssel.

Kérdésem az lenne, hogy ez a gép valóban korai CJ-volt? Egy múzeumi gépükön - melyet Argentínától vásároltak vissza - Atar9C hajtómű van, más elrendezésű törzsvéggel és gázsugár-fokozóval - gyakorlatilag az leginkább egy MirageIIIE

Van valakinek fotója a 259-ről, (ex. 59) hogy hihetek-e az eduárdnak? Vagy átépítették a gépeket?

További kérdésem, hogy a makett rakétája AIM-9-re hasonlít. Izrael ezt használta a Matra rakéták helyett?

Üdv,
Tóth Gábor
MrChef 476516 2009. május 30. 18:16
Válasz erre
Golan (16)
Golan (16)
DSCF1949
DSCF1949
Golan (20)
Golan (20)
Golan (23)
Golan (23)
Golan (33)
Golan (33)
T-64
T-64
T-64 (1)
T-64 (1)
T-64 (2)
T-64 (2)
T-64 (3)
T-64 (3)

A Golan-fennsíkon tett látogatás néhány ONtopik fotója:
HUJBI 476515 2009. május 24. 13:28
Válasz erre
óóó...a Hét Forrás (kút?)...Ábrahám szülőhelye.
MrChef 476514 2009. május 23. 17:42
Válasz erre
Kép_BeerSheva 023
Kép_BeerSheva 023
Kép_BeerSheva 024
Kép_BeerSheva 024

Helló, egy kis érdekesség, bár nem sok látszik a képeimen: Beer Sheva után, egy katonai ócskavas-lerakat.
HUJBI 476513 2009. május 22. 18:55
Válasz erre
szinte látom magam előtt ecuadori színekben. :)
notarius 476512 2009. május 22. 18:48
Válasz erre
DSCN9051
DSCN9051
DSCN9052
DSCN9052

Elrettentésül, hogy mi mindent kell vágni, toldani, csiszolni. :)
borisz 476511 2009. május 22. 09:15
Válasz erre
Tibcsi 476510 2009. május 22. 07:45
Válasz erre
Én is terepesre csinálom az enyémet. Úgyhogy még egy szavazat a terepesre. :)
notarius 476509 2009. május 22. 07:35
Válasz erre
Elég egyértelmű a megítélés: akkor terepes. Hujbira természetesen nem hallgatok. :)
sulyid 476508 2009. május 21. 22:05
Válasz erre
HUJBI 476507 2009. május 21. 20:49
Válasz erre
ecuadori barna-zöld vagy világoszöld-sötétzöld aztec matricával. :) esetleg a Mirage-féle terepszín a sárga-fekete háromszöggel.
f2d 476506 2009. május 21. 20:16
Válasz erre
gábor76 476505 2009. május 21. 20:09
Válasz erre
Rumcájsz_52 476504 2009. május 21. 19:57
Válasz erre
Szia, notarius
Ha engem kérdezel, inkább kamósra csináld, üdítő szinfolt lenne a rengeteg modern szürke gép között.
üdv R.
notarius 476503 2009. május 21. 19:50
Válasz erre
Kedves köz! Véleményt kérek Kfir festésileg: mi legyen: késői terepes F-16-séma, vagy szürke-szürke a libanoni háborúból?
notarius 476502 2009. május 21. 19:47
Válasz erre
HUJBI 476501 2009. május 21. 19:23
Válasz erre
megnézem Neked először boltban, hátha kijön egy új. ha nem, akkor megkeresem az enyémet, természetesen állapotának megfelelő árat kérek érte, vagyis ennél olcsóbb lesz.
sulyid 476500 2009. május 20. 16:47
Válasz erre
HUJBI 476499 2009. május 20. 16:42
Válasz erre
ahhoz tudnom kell, milyen állapotban van, szóval addig azért nem tudom megmondani. ha 4 ezret adnál érte, azért lehet, hogy egy teljesen újat is tudok szerezni.
sulyid 476498 2009. május 20. 13:05
Válasz erre
nincs:)de az eladási árat azt tisztázhatnánk ha nem baj
HUJBI 476497 2009. május 20. 12:24
Válasz erre
34 múltam, nős vagyok és van egy 10 hónapos kisfiam. jelenleg anyóséknál. szerinted van beleszólásom? :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207.