/ Fórumok /

Forma-1

Forma-1 es autók,pályautók,versenyautók épitése
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225.
GUGEE 493709 2010. április 25. 13:30
Válasz erre
Szép!
A kerekeket irigylem tőled!
De most látom,hogy csak kétkerekű lesz,odaadhatnád a másik oldalt!
Habár nem értem,hogyan tudták egyensúlyban tartani?
Ebből is látszik,hogy sokkal jobb pilóták voltak régebben,s nehezebb volt vezetni is a gépeket!
G
Szamuráj 493708 2010. április 25. 11:11
Válasz erre
Kép0623
Kép0623
Kép0624
Kép0624

Köszönöm!
Amitől leginkább tartok az a felfüggesztés. A hátsót már sikerült megoldanom, talán az első kicsit nehezebb lesz. Na meg ott vannak az első szárnyak, amik benyúlnak az első kerekek felé. Sajnos a képekből nem fog látszani, de használok cigarettás papírt a karbonozás imitálására. Híg matt feketével átmegyek rajta, majd száradás után legalább 5B-és grafitceruzát lereszelve annak porával átecsetelve is igen élethű hatás érhető el. A végén fogkefével felpolírozva, majd a biztonság kedvéért félfényes lakkal rögzíteni.
Jó lenne bemutatni valamelyik versenyen, az a helyzet, hogy elég távol lakom a nagyobb versenyek helyszíneitől (Balatonfüreden lakom).
Sz.
matton 493707 2010. április 25. 09:36
Válasz erre
Sajna a felnit egy az egyben ki kell cserélni. Rengeteg alkatrészt kell magadnak legyártani ha az ember azt szeretné,hogy hasonlítson az eredetire. De ebben a kategóriában nincs más alternatíva.
vlevi 493706 2010. április 25. 09:34
Válasz erre
Ez Smer makett igaz? A felni miből van? Nekem az Alfa van meg a Smertől, és hát a felnin kicsit javítani kellene.
vlevi 493705 2010. április 25. 09:32
Válasz erre
Jó neked, nekem másfelé volt tegnap dolgom.
Janika autója nagyon tetszik.
Remélem a Salgóra ki tudok majd nézni.
matton 493704 2010. április 24. 20:54
Válasz erre
CIMG0579
CIMG0579
CIMG0581
CIMG0581

Hogy ne érje szó a ház elejét,hogy ez f1 topic pár kép a készülő talbot szárazpróbájáról
matton 493703 2010. április 24. 20:50
Válasz erre
CIMG0590
CIMG0590
CIMG0592
CIMG0592
CIMG0594
CIMG0594
Ete és én
Ete és én

Gratula! Nem semmi munka vár még rád. Reméljük ha kész lesz valamelyik versenyen láthatjuk élőben is.

Ma egy kis makettszünetet tartottunk. Ete- vel kilátogattunk a miskolc rallyra.
Pár kép az eseményről.
Gabi 493702 2010. április 24. 16:20
Válasz erre
Szia!
Nagyon szép eddig, nem gondoltam volna, hogy ilyen szkreccsbe bele fog valaki. További kitartást hozzá, kíváncsian várom a fejleményeket.
Gabi
Szamuráj 493701 2010. április 24. 15:09
Válasz erre
Sajnos nem mindig az eredeti méret. Attól függ, hogyan tudják beszkennelni. Ha mégsem egyezik átszámolva 1/24-ben, akkor elő a számológépet és a vonalzót és vagy megszerkeszteni a vonalrajz alapján, vagy a nyomtatóval ügyeskedni megfelelően felnagyítva illetve kicsinyítve. A pontos méretekre van szükség, hogy lehessen mihez viszonyítani. Emellett a rajz készség sem árt. Nekem szerencsém van ezen a téren, rajz szakos vagyok, jó a térlátásom.
Az 1974-es Ferrari szerintem könnyen megoldható, az 1979-80-asnál talán az orr résznél lesz nehezebb. Ha valamire szükséged van, ötlet, megoldás, kérdezz bátran.
Sz.
GUGEE 493700 2010. április 24. 14:51
Válasz erre
Ha letöltöm ez elvileg a helyes méret?(1:24)
G
GUGEE 493699 2010. április 24. 14:49
Válasz erre
Köszi előre is!
Igazából a 312b3-as ferrari 74-ből,312t4-t5-kellene.
A többit meg tudom venni!
A "vadászat" a NET-en,Ebay-on is a fő élvezeteim közé tartoznak!
A motor,kerekek,egyébb kiegészítők mua.-ból lennének,csak a kaszni a probláma!
G
Szamuráj 493698 2010. április 24. 14:09
Válasz erre
McLaren M26 - 1
McLaren M26 - 1
McLaren M26 - 2
McLaren M26 - 2
McLaren M26 - I1
McLaren M26 - I1

Így néz ki egy viszonylag jobb minőségű papírmakett változat (1977-es McLaren):
Szamuráj 493697 2010. április 24. 14:00
Válasz erre
Szia!
Meg lehet építeni, sőt sablonként is tudod használni az egyes részeket. Annyival bonyolultabb, hogy ami a papír kivágón mondjuk hajtogatásként van jelölve, azt külön-külön veszed és a ragasztás mentén csiszolod egybe. A lényeg, hogy az erősebben ívelt részeknél duplán kell ragasztani a sztirolt, nehogy kilyukadjon amikor csiszolod.
1 mm-es sztirolt használok leginkább, de szükség van 0,5 mm-re és 2-3 mm-esekre is, de nem annyit, mint az 1 mm-esből. Nagyon jól lehet ragasztani, akár makettragasztóval, igaz úgy lassabban köt meg. Jól csiszolható is.

Melyik versenygépet szeretnéd megépíteni pontosan?

Pár Forma1-es papírmakett van letöltve nekem, hátha fel tudnám ide a topicba tölteni a képeket a kivágó sablonokkal együtt.

Sz.
GUGEE 493696 2010. április 24. 12:41
Válasz erre
Csak egy kérdés!
Ha veszek egy nem túl bonyolult papír f1-est,akkor azt elvileg sztirolból meg lehet építeni?
Mármint lemásolni a papír mintát.
G
GUGEE 493695 2010. április 24. 12:38
Válasz erre
80-tól már csak 4-5 db hiányzik.
70-80 között lesz igazán zsebbenyúlós a dolog ,ugyanis javarészt MFH és MG modell plus között kell válogatnom!
50-60-as évek anyagilag kellemesebb!
G
GUGEE 493694 2010. április 24. 12:33
Válasz erre
Őszintén gratulálok!
Nem hittem volna!
G
Szamuráj 493693 2010. április 23. 16:12
Válasz erre
Kép0605
Kép0605
Kép0606
Kép0606

Sziasztok!
Megint haladtam a Simtekkel. Most a légbeömlő környékét alakítom ki, csiszolás újfent, majd további finomítás a hátsó részen az egyenletes görbületek terén. próbaképpen lefestettem padlizsán színnel az elejét. Nagyon csalókák a képek erről a kocsiról, egyes felvételeken koromfeketének látszik az alsó rész, másikon lilának, a harmadikon mélykéknek. Nekem a padlizsán tetszett meg, a felső részekre, valamint az oldalsó hullámzó csíkokra az enyhén kékes világosabb árnyalat megy majd. Jó sokat kell csiszolni, már két dm-ben vásárolt körömreszelőt használtam el.
Sz.
Szamuráj 493691 2010. április 22. 09:41
Válasz erre
1950-től az összes Ferrari? Az szép! Jó pár évvel ezelőtt próbálkoztam már Karácsony környékén egy 1970-es Ferrari 312-vel (Jackie Ickx) olyan lett, amilyen. Azt még papírból ragasztottam. Elég rossz állapotban van, ha jól emlékszem 1/20-asra terveztem.
Sz.
Szamuráj 493690 2010. április 22. 09:33
Válasz erre
Kép0587
Kép0587
Kép0588
Kép0588
Kép0589
Kép0589
Kép0590
Kép0590

Most itt tartok:
Sz.
Szamuráj 493689 2010. április 22. 09:28
Válasz erre
Köszönöm, jó hogy megemlítetted, valamiért elkerülte a figyelmem. Szerencsére még nem vagyok annál a résznél, így időben jött az észrevételed. Most jelenleg van időm az építésre, május 1-től fogok újra dolgozni.
Sz.
GUGEE 493688 2010. április 21. 21:20
Válasz erre
simtek-941
simtek-941
simtek01-01-1994
simtek01-01-1994

Ezeken a képeken jól látszik!
Ha nyitott kaput döngetek,elnézést!
G
GUGEE 493687 2010. április 21. 21:12
Válasz erre
S27%20Simtek%20Brazil
S27%20Simtek%...

Nem kötekedni akarok,de nézegettem a rajzaidat!
Nem jelölted a motorborítás hátsó részénél,hogy duplán emelkedik!
Vagyis két lépcsőben!
G
GUGEE 493686 2010. április 21. 21:04
Válasz erre
Nagyon drukkolok,hogy szép legyen!
Van nekem is egy célom,mégpedig az,hogy az összes f1-es ferrari 1:24-ben a polcomon
legyen!
60%-ban gyűjtő vagyok csak 40%-ban makettoló!
Ha meg tudom venni készen,inkább nem építem meg.Ezen nem azt értem,hogy kész makettett veszek,hanem gyárilag készült darabot.
Gyűjtés szempontjából többet ér!Ha nem lehet kapni megépítem.
De ha nem gyártja senki,akkor lép életbe a "c" terv.Az amit most éppen te csinálsz!
Ha készen lesz és tetszik ,szeretnélek részletesen kifaggatni!
Addig is nem kell olyan sokat aludni,szabit is kivehetsz,csak gyerünk és makettolj!
G
Szamuráj 493685 2010. április 21. 17:08
Válasz erre
Köszönöm!
Forma1-es autónak ez az első amit ilyen módon készítek. Ezen kívül egy Tamiya Ferrari F2000 van, sajnos annak idején elrontottam rendesen. Hát igen, a légbeömlő az keményebb dió lesz, de sikerülni fog. :) Egyébként már ideje volt, hogy Forma1-es kocsit is építsek, 1988 óta nézem a versenyeket.
Sz.
jabel 493684 2010. április 21. 16:50
Válasz erre
DSCF5979
DSCF5979
DSCF5980
DSCF5980

Sziasztok!
Mivel a Nissan lakkozása műanyagig repedezett inkább nekiláttam a vettének, mert ha most szeretném befejezni az r390es, (aminek már ideje volna) annak nem lenne jó vége.

Szóval szintén Le mans, csak 2001 és GTS kategória. Eddig rézcsővel megoldottam az oldalsó benzinbetöltőt (maketten az amcsi változat hátsó megoldása van) illetve megint eljátszottam a kedvenc szerszámommal. A maratott fűrészpengékkel :D
Viszont még szerencse, hogy a revell ilyen "finom, vékony" elemeket tudott önteni, de ez asszem így marad.
GUGEE 493683 2010. április 21. 13:21
Válasz erre
Gratulálok,nagyon jó a formája!
Látszik a profizmusod,lehet,hogy nem ez az első!
Már alig várom a légbeömlöt!
G
judge 493682 2010. április 21. 07:47
Válasz erre
Hubaz... Ez nem lesz gyenge.
Biztos, hogy a komplett autó karbon volt, kivéve persze motort, váltót, felfüggesztést. A kérdés csak annyi lehet, és ennek nézz utána, hogy milyen szövésű karbonból volt a fenéklemez (ez fényképeken általában szürkés mattnak tűnik és alig látszik a mintája) és milyenből a többi rész.
Erős figyelemmel fogom kísérni a projektet:-)
Szamuráj 493681 2010. április 21. 07:46
Válasz erre
Kép0578
Kép0578
Kép0579
Kép0579
Kép0581
Kép0581
Kép0582
Kép0582

Sziasztok!
Kezd Simtek formája lenni. Persze még csiszolás, csiszolás és csiszolás. Az oldalszekrény teteje még csak ideiglenesen van odatéve, meglehetősen pontosan illeszkedik, alig kell tömítő.
Sz.
Tibchi 493680 2010. április 20. 17:48
Válasz erre
Hali!

Én láttam a dízelmozdonyt, nyomon követtem. Az tény, h a telós képek nem a valóságot adták vissza, viszont a 'rendes' képek eszméletlenek voltak.
Sok türelmet, és kitartást hozzá, jó móka lesz, az biztos. :)

Üdv:

Tibchi
vlevi 493679 2010. április 20. 16:47
Válasz erre
Csak annyit tudok mondani : Aztak...
A pontok helyére mindenki gondoljon amit akar.
going 493678 2010. április 20. 15:22
Válasz erre
Kutyakaját ne felejts el venni ...:-)))
GUGEE 493677 2010. április 20. 15:07
Válasz erre
Szamuráj 493676 2010. április 20. 14:21
Válasz erre
Kép0565
Kép0565
Kép0566
Kép0566
Kép0568
Kép0568
Kép0569
Kép0569
Kép0570
Kép0570
Kép0571
Kép0571
Kép0572
Kép0572
Kép0573
Kép0573
Kép0574
Kép0574

Sziasztok!
Nem bírtam ki, elkezdtem építeni. Sablonokat készítettem, aztán felkerültek az orr elemei. Még minden szögletes, az orrkúpra két réteg sztirolt ragasztottam, azokat fokozatosan lekerekítem vizes csiszolással. Alig látni, de az első kerék felfüggesztés pozicionáló furatai is elkészültek egyszerű lyukasztó segítségével. Későbbiekben csapolással rögzítem majd a felfüggesztő rudazatot.
Azt kérdezném, hogy a fenéklemez borítását, valamint az oldalszekrény hátrafelé elkeskenyedő részénél a padlólemezt felül karbonozni kell? A biztonság kedvéért estére kértem és remélem hoznak cigarettás papírt, ugyanis nem dohányzom. :)
Sz.
Szamuráj 493675 2010. április 20. 08:16
Válasz erre
Hát azt nem tudom, mi lehet, de az imolai verzión még nem volt rajta ez a felirat. Talán valamilyen kozmetikai cég, vagy ruházati kellék.
Sz.
Szamuráj 493674 2010. április 20. 08:15
Válasz erre
simtekbeolvasás0001
simtekbeolvasás0001

Megszerkesztettem a Simteket, innen-onnan elkapott információk alapján. A főbb méretek 1/20-ban:
-hosszúság: 21 cm
-legnagyobb magasság: 5 cm
-kocsiszekrény legnagyobb szélessége: 7,6 cm
-első szárny szélessége: 7,6 cm
-hátsó szárny szélessége/magassága/hossza: 5/3/2,1 cm
-kerék átmérője: 3,25 cm
A makett kritikus pontja lesz a pilóta feje mögötti levegő beömlő áramvonalas kialakítása és csatlakoztatása a törzshöz. Igyekszem minél több képet majd feltölteni, sajnos digitális fényképezőm egyelőre nincsen, így marad a mobil.
Sz.
judge 493673 2010. április 19. 21:56
Válasz erre
amúgy mindig idegesített, hogy mi a francz az a Barbara? David Brabham barátnője, vagy mi? :-)
judge 493672 2010. április 19. 21:52
Válasz erre
szurkolok, fiatalkorom egyik kedvenc autójáról van szó.
annak az imolai hétvégének a mai napig kb minden percét fel tudom idézni, nem kell hozzá youtube sem.
minden lehetséges, skubizd meg az autmotiveforums.com-on a srácot, amelyik 1:8-ban épít Porsche 908 Spidert szintén sztirolból meg PUR habból.
szóval hajrá!
Szamuráj 493671 2010. április 19. 21:49
Válasz erre
Simtek_941
Simtek_941
simtek-pacific
simtek-pacific

Szia!
A méreteket egyelőre keresem, még nem találtam rá sehol, sejtéseim vannak. 1994-ben az autók magassága 950 mm volt. A kerékátmérő 660 mm. A tengelytáv átlag 2700-2900 mm között váltakozott. A szélesség 2000 mm. A többit arányszámításokkal és méretarányos vázlatrajzokkal megoldom. Ha a rajzok megvannak, már el tudom kezdeni a munkát. Nemrég építettem egy dízelmozdonyt 1/35-ben, szintén sztirolból, a nulláról. (Lesz róla cikk itt a makettinfón április vége felé). Forma1-es kocsit már régebben építettem papírból, meg a volt tanítványaimmal a szakkörön.
Üdv!
Sz.
GUGEE 493670 2010. április 19. 20:40
Válasz erre
Nagyon bátor vagy!
Csináltál már hasonlót?
A pontos méreteket honnan veszed?
Nekem is sajna kell reszelgetnem,de én megveszem 1:20-ban,s az alapján csinálom meg 1:24-ben!
Ha tudok veszek hozzá valami nagyon hasonló gépet,s azt szabom át!
PL megvettem a Gunze 1:24-es lotus 99-et,s a tamiya 99t-t(1:20)
Mivel a gunze motoros ,kuka az egész hátsó rész.Nekem csak a kasznit kell néhol kipótolgatni,s a motort ,hátsó fütóművet lemásolni 1:24-ben!
Ez sem egyszerű feladat,hát még a semmiből egy komplett autót csinálni!
Részemről pesszimista vagyok,de ki tudja?
Hajrááá!
G
Szamuráj 493667 2010. április 19. 17:26
Válasz erre
beolvasás0001
beolvasás0001

Már rajzoltam is egy tervet.
Sz.
Szamuráj 493666 2010. április 19. 16:39
Válasz erre
sim00bra-ren
sim00bra-ren
Simtek Brazil
Simtek Brazil
syu-rensya
syu-rensya

Köszönöm!
Utánajártam az előbb, a Stdio27 kiadta nemcsak a san marinói verziót, hanem a brazil és a japán nagydíjon bevetett változatot is. Sztirolból simán megoldható, mert van alkatrészbontás és az alapján meg tudom építeni. Szóval megnyugodtam. Teszek fel képeket az építésről, este elkezdem.
Sz.
GUGEE 493665 2010. április 19. 16:16
Válasz erre
A studio 27 kiadja vagy kiadta már!
Annál olcsóbban nem jösz ki.Ráadásul aszem az olcsóbb verzióval jött ki(nincs motor).
De kérdezd az 1:20-as gurukat!
G
Szamuráj 493664 2010. április 19. 14:28
Válasz erre
Sziasztok!
1994-es Simteket szeretném megcsinálni sztirolból 1/20-ban Roland Ratzenberger emlékére. A domború-homorú felületek kialakítására milyen anyagot tudnátok ajánlani? Fő szempontok lennének a viszonylag könnyű kezelhetőség, a gyors száradás, a zökkenőmentes összecsiszolás és az olcsó ár. Festésről, matricázásról később.
Üdvözlettel:
Szamuráj Tanár Úr

Nézegettem régebbi Palik közvetítéseket, a 90-es évekből, ott egész normális volt. (Hova tűnt Damon Hill? :) ) Más közvetítéseknél is vannak bakik, tegnap például az 94-es interlagoszi versenyből néztem meg azt a részt, amikor Verstappen előzte volna meg Irvine-ékat, de Irvine kiszorította és négyen összeütköztek. John Watson és Ben Edwards voltak a kommentátorok. Hát ez a Ben Edwards úgy ahogy van, összekeverte Schumival Verstappent, de azért kijavította: Oh sorry, it's Verstappen... :)

www.youtube.com/watch
GUGEE 493663 2010. április 19. 13:35
Válasz erre
Srácok!
Én felvettem a futamot!A Palik KATASZTRÓFA!
Már röhögni sincs kedvem rajta.
Egyébként szeretem a közvetítéseit,egy gondom van a Lacikával.
Megtisztelhetné a nézőket legalább azzal,hogy a lexikális tudását fejleszti egy kicsit,ne a multban megszerzett tudására hagyattkozzon.
Szerintem azt összekeverni,hogy mikor volt a 2005-ös Shumi-Alonso visszavágó,szánalmas!
Már nem érdekli az F1,csak a pénzért ül be közvetíteni!
G
rod666 493660 2010. április 19. 08:07
Válasz erre
-Vettel lelassult!
-Nem, az Kovalainen!
-Igen, az Kovalainen.

Látszik, hogy "Gyulám" nem tereprallizik.
Sztanyi 493659 2010. április 18. 22:46
Válasz erre
Vagy:

"Alonso milyet rajtolt!"

komoly volt,pláne a lassítások után!:)
Marci 493658 2010. április 18. 21:10
Válasz erre
Vettel lelassult! Ja az egy Lotus!:::)))
GUGEE 493656 2010. április 18. 15:01
Válasz erre
Ma volt Palik Laci nagy napja!
Inkább azt idézném amit NEM mondott félre:Jó napot kivánok!
Ma tényleg baromságokat beszélt,minden körre jutott szinte!
Gratulálok neki,a terepralli szétrázta a fejét!
G
Marci 493652 2010. április 16. 19:55
Válasz erre
Milyen érdekes a beidegződés. Belsőkamerás felvételből látszik miután mindkét kerék elrepült kormányoz szegény, tekeri mintha tudna változtatni valamin. :)
Marci 493651 2010. április 16. 19:52
Válasz erre
Szia

Végig belsőkamerás felvétel komment nélkül.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225.