/ Fórumok /

"Csörömpös"

Ha a modern v. a II világháborús harcjárműveket szeretitek építeni, vagy szeretnétek megosztani a tapasztalatitokat, vagy éppen ötletre van szükségetek akkor ide nézzetek be!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156.
romsitsa 184143 2006. szeptember 4. 16:08
Válasz erre
Galll

a 648?-asnak az alsó lemezen középen volt a rendszáma fehér alapon. Gondolom a 621-es is hasonlóan viselte.

Egyenruha '43-ban lehetett sima tábori egyenruha, vagy szerelőruha (füstszürke vagy keki), vagy a bőrruha (barna) fekete bőrsisakkal, esetleg a posztóujjas bőrmellény (barna/táborizöld).

ad
romsitsa 184142 2006. szeptember 4. 16:02
Válasz erre
Blackbird,

kiképzésre kaptunk D verziót, de nem tudom hogy kaptak-e magyar jelzéseket.

ad
atlasz 184141 2006. szeptember 4. 14:54
Válasz erre
notarius!
A lánctalpon???
notarius 184140 2006. szeptember 4. 14:51
Válasz erre
atlasz 184139 2006. szeptember 4. 14:48
Válasz erre
király!
Lefujod szürkére, koptatod koszolod.Ennyi.
Üdv:atlasz
notarius 184138 2006. szeptember 4. 14:01
Válasz erre
Pz. IV F1 volt a hasonló rövid csövű a M. kir. honvédségben. A témában számos könyv íródott, sőt a neten is találsz róluk infot.
Blackbird 184137 2006. szeptember 4. 13:59
Válasz erre
Üdv!

Múlt héten sikerült beszereznem a Dragon új Pz IV D makettjét, és ha jól tudom, Magyar jelzéssel is működött ez a típus. Az a kérdésem, hogy jól tudom-e, és van-e valakinek információja, esetleg fotója a témában?
Blackbird
kiralysannyi 184136 2006. szeptember 4. 01:36
Válasz erre
Üdv!!

Segitségeteket kérném lánctalp festéséhez.
Egy T34est készitek amit Berlinben láttak 1945ben.
Ti hogy és milyenre festenétek le a lánctalpat??

Válaszotokat elöre is köszönöm!!!
Galll 184135 2006. szeptember 1. 18:27
Válasz erre
Sziasztok!

Érdekelne az 1943-ban viselt magyar páncélos egyenruha színe, valamint az, hogy a magyar, 621-es számú Pz 4 F1-nek hol helyezték el az első rendszámát?

Köszi és üdv: Galll
kokomo71 184134 2006. szeptember 1. 16:16
Válasz erre
Sang!
Az inernetes szakoldalakon találsz leírásokat fényképekkel együtt a zimmeritezésről. Én is így vágtam bele. Másik megoldás ha nem akarsz bajlódni vele, hogy veszel készen zimmeritet rézmaratásból, vagy műgyantából. Egyébként pedig nem biztos hogy az összes példányt zimmeritezték, de szerintem nagyot dob a maketten.
kokomo71
Csodabogár 184133 2006. szeptember 1. 13:10
Válasz erre
sang!

Expert sajna nem vagyok, jómagam pirográffal szoktam csinálni. Ez magyarán szólva egy páka, amivel gyakorlatilag beleégetem a mintát a műanyagba. Puttyval és más hasonszőrű trutyikkal még nem dolgoztam, mert miután egyszer kipróbáltam, rájöttem, hogy tökéletesen kétbalkezes vagyok hozzá.

Cs
sang 184132 2006. szeptember 1. 12:56
Válasz erre
no, én ragaszkodnék a fánihoz(pont az változtatások miatt), szal akkor zimmeriteznem kell...:-(
ez csak azért baj, mert nem is tetszik, ésss nem is tudom, hogy kell csinálni.
Valaki expert zimmeritezésben? Hálás lennék, ha dobna egy mailt, hogy fogjak neki (eszközök, anyagok, eszközök méretei, ha 1:35-ben csinálom, estébé...)
Köszönöm!
Nagy Z
Csodabogár 184131 2006. szeptember 1. 12:43
Válasz erre
sang!

A kurszknál bevetett Ferdinandok lettek később átépítve, nagyjából ezután lett belőlük Elefant. Erre konkrétan 1944 elején került sor, akkor lettek lezimmeritezve (többek közt). Addig nem volt rajtuk.

Cs
sang 184130 2006. szeptember 1. 07:08
Válasz erre
Köszi, Chris, már le is szedtem! tényleg jó
z
SSgt_Chris 184129 2006. augusztus 31. 20:35
Válasz erre
Sang!A betah-on le lehet tölteni Elephant/Ferdinand című kiadványt A lengyel GUNPower sorozat 22-es számú tagja. Angol-lengyel nyelven. 108 oldal, képekkel, 3 nézeti rajzokkal, színes festési sémákkal és a végén a javasolt kiegészítők (gyanta, fotómaratás) listájával. Az egész 66MB. Hasznos! Remélem segítettem! Üdv: Chris
kokomo71 184128 2006. augusztus 31. 07:41
Válasz erre
kisrozi!
A bovingtoni út (én+apu): repjegy 50E fejenként + bérautó 34E (kettőnknek), + szállás 40E (2éjszaka! kettőnknek) volt, + 20 font a belépő szombaton a múzeumba (kettőnknek), és 20 font vasárnap a tankfesztiválra (kettőnknek). A kocsit megtankolva kellett visszavinni a reptérre, meg ittunk sört is. Ha jól vettem ki két évente van ilyen rendezvény.
kokomo71
kisrozi 184127 2006. augusztus 30. 20:54
Válasz erre
Hát igaz is meg nem is.A Magyar Tiger szerintem minimum bent van 10 Millióba..
Ócskavas árban is legalább 900 000 Ft. Ez a munka ,Zimmerit és festék nélkül is tetemes pénz.Na ha el akarsz menni Németországba ,vagy Franciaországba az kocsival megvan 2 max 300 000 Ftból.És vastagon számoltam. Tehát a Tiz misi 3%-a és fotózhatsz, mérhetsz.Ja és a Bovington parki ,ha jól tudom az egyetlen működőképes korai Tiger I.Nem vagyok biztos benne , de mintha lenne a Németeknél egy restaurált késői.Persze ez nem biztos.Szerintem 3% megéri nem ?Máshogy magyarázom, van 20 ezer foritért egy Dragon Tiger I-ed +Firul lánctalp+Maratás.Szerintem vékonyan de kijön.
Na most mutass egy embert aki nem röhög ki ha sajnálsz rá 1000 Ft festéket. Ez pedig majd a duplája 5%.:-)Üdv és irigyellek a Bovingtoni Tiger miatt(ha láttad élőben)
korzaar 184126 2006. augusztus 30. 20:29
Válasz erre
IRon 184125 2006. augusztus 30. 20:25
Válasz erre
tigerinfo.jpg méret: 81.4 KB
Na végre találtam egy normális infó oldalt
eszerint a Tiger I hossza cső nélkül : 631.6 cm

www.fprado.com/armorsite/tiger1.htm

üdv
korzaar 184124 2006. augusztus 30. 20:17
Válasz erre
OK? köszi de az itt szereplö hosssz a csö nélkül a test hossza???
MattHeafy 184123 2006. augusztus 30. 20:15
Válasz erre
IMG_8473.JPG méret: 275.7 KB
IMG_8474.JPG méret: 288.9 KB
IMG_8469.JPG méret: 238.9 KB
IMG_8472.JPG méret: 262 KB
IMG_8486.JPG méret: 281.7 KB
IMG_8478.JPG méret: 207.6 KB
Régebbi a makett de a képek jók
IRon 184122 2006. augusztus 30. 19:19
Válasz erre
itt van pár adat, ez csak az első amit a google kidobott, boztos van még egy rakás

www.achtungpanzer.com/tiger.htm

Múgy itt is itt van a Korzaar alátal berakott német Tiger replica ami ezen oldal szerint valóban T-55 alvázon van.
Ezt bizonyitja egyébként a meghajtókerék, a láncfeszítőkerék és az, hogy az első futógörgő távolabb van a többitől mivel ennek msá volt a felfüggesztése hogy jobban birja a ránehezedő feladatok súlyát
korzaar 184121 2006. augusztus 30. 18:36
Válasz erre
Valaki mondja már meg milyen hosszu egy Tigris??? A test hossza, csö nélkül
atlasz 184120 2006. augusztus 30. 15:53
Válasz erre
sang!
Úgy tudom igen, 43 nyarán, de azt akkor még Ferdinandnak hívták.
Üdv:atlasz
sang 184119 2006. augusztus 30. 15:41
Válasz erre
Sziasztok,
sikerült eldöntenem, h az első "nem repcsim" egy Dragon féle 1/35 Elefant lesz (ha Pilotkának van raktáron...:-) ). Ha tudtok jó referenciaanyagot illetve építési leírást ehhez az -úgy tűnik- nem túl gyakori típushoz, légyszi osszátok meg velem.
A másik problémám pedig a zimmerit... kezdőként nem nagyon mernék nekiállni. Létezett e nélküli jármű is?
köszi
z
kokomo71 184118 2006. augusztus 30. 11:21
Válasz erre
6391_343.jpg méret: 26.2 KB
Kalóz!
Ezt a képet a múzem honlapjáról szedtem le: a 2004-es tankfesztiválon készült. Hasonlíts össze az általam készített képekkel.
kokomo71
kokomo71 184117 2006. augusztus 30. 11:13
Válasz erre
Kalóz!
Megnézem a pdvd beállítását. Lehet hogy az oldalarányt nem állítottam be. A videót egy régebbi panasonic kamerával csináltam, meg egész nap esett az eső. Bár ez Angliában természetesnek számít júniusban.
kokomo71
Kalóz 184115 2006. augusztus 30. 10:50
Válasz erre
Koko!
Mért tűnik nekem úgy, hogy a Tigris rövid, meg magas?
Kalóz
kokomo71 184114 2006. augusztus 30. 08:35
Válasz erre
PDVD_007.jpg méret: 88.7 KB
PDVD_028.jpg méret: 68.3 KB
PDVD_038.jpg méret: 61.4 KB
PDVD_049.jpg méret: 58 KB
PDVD_055.jpg méret: 62.2 KB
Sziasztok!
Nekem nagyon tetszik a magyar tigris. Az hogy előtte megnézz és lefényképezz egy valódi tigrist külföldön nem kevés pénzbe kerül. A bovingtoni tankfesztiválon végiggördült a világ egyetlen működőképes tigrise (nem replika). A fotók a nem legjobb minőségüek mert a videóból loptam ki a képeket.
pilotka 184113 2006. augusztus 30. 06:39
Válasz erre
új anyag került fel, az utolsó albumot keressétek: Military Model 2006-06

fototar.t-online.hu/pages/userview/userview.jsp
tray 184112 2006. augusztus 29. 23:09
Válasz erre
kisrozi e-mail 2749 / 2781 tegnap 20:45 Válasz erre
Hát fantasztikus dolog, hogy valaki ennyi pénzt nem sajnál a álmai megvalósítására, csak azt nem értem előtte mért nem megy el mondjuk németországba egy centivel ,meg egy fényképezővel megnézni mekkora az akkora.Persze kispadról könnyü, na de mégis

Na ezzel tökéletesen egyetértek.
945 184111 2006. augusztus 29. 21:27
Válasz erre
T-1.JPG méret: 239.3 KB
Sziasztok!
Görögországban láttam ezt a páncélost.
korzaar 184110 2006. augusztus 29. 21:18
Válasz erre
Tudom hogy nem egyszerü átalakitani a meghajtást elöre de szerintem egy német replika, ha már egyszer egy hazai cuccot csinálnak meg legyen már olyan amilyen kelll, és nem hinném hogy nem lett volna rá lové:))) Azért egy kicsit jobbak a lehetöségeik anyagi téren
kisrozi 184109 2006. augusztus 29. 20:03
Válasz erre
Na de barátom, ki akarná elnyomni...ez szerintem picit túlzó, fogalmazzunk úgy erdektelenségük abszolult nem hat támogatólag, vagy semmi támogatást nem kapnak.
De szerintem itt kis hazánkban az lenne a fura ha kapnának.Ha gépszerelő vagy tudod nem egyszerű egy már meglévő, megtervezett elsőkerekes, orr motoros autóból ,Porsche replicát csinálni.Hát tankból se az.:-)
Üdv
korzaar 184108 2006. augusztus 29. 19:33
Válasz erre
OK:))) nem értem félre, de láttam müködni, és azt is tudom hogy csak idö és pénz kérdése hogy megint menjen, és IGEN: várják az épitö jellegü kritikát, és a szakmai tanácsokat, esetleg tervrajzokat is , ezt tudom mert beszéltem a Hk. PK.- val. És az is igaz hogy mikor a honlapjukon megnéztem az épités közbeni képeket, már akkor láttam hogy a meghajtokerék tul vékony anyagbol van, valamint hogy a futokerekek nem duplák ( egyébként mezögazdasági gépszerelö volnék, tehát valamennyire értek a vasakhoz).
Én sem akartam senkit megbántani , csak kicsit szivügyem lett a Tiger, mert megtestesitöje annak az emberi akaratnak amit sajnos igyekeznek elnyomni kis hazánkban, és ez eléggé fáj. Üdv : korzaar
kisrozi 184107 2006. augusztus 29. 19:18
Válasz erre
Kozar kicsit féreértesz minket.Senki nem szólja le.Senki nem becsmérli.Mi csak azt mondjuk nem értjük.Ennyi nem azt hogy nem tetszik, vagy nem étékeljük a munkát.Tisztában vagyunk vele mekkora meló, bocs nem tudom de lehet hogy még jobban is,hisz van aki itt nem csak kívülről ismeri a technikát, van akinek szakmája, élete ezeket javítani, dolgozni velük.Nem tudom várják e a kritikát ,az építő jellegűt az építők, mindenesetre tudjuk vannak helyzetek amikor kompromiszumra kell lépni.És senki se hibáztat a véleményed miatt, mi itt megbeszéljük ki ,hogy látja ezt vagy azt a témát.Eddig hála istennek tiszteletben tartottuk egymás véleményét,sőt volt hogy változtattunk sajátunkon,hisz barátaink véleménye igaznak tünt.Tehát a Tiger jó, csak vannak hibái, ha akarják ,biztos vannak olyanok akik elmondják hol,mi a hibás.üdv
kisrozi
kisrozi 184106 2006. augusztus 29. 19:06
Válasz erre
Kérdezd meg a Keletiblok csapatát, ők is beszereznek mindenfélét.www.keletiblok.hu
korzaar 184105 2006. augusztus 29. 18:46
Válasz erre
Ja és még mielött bárki megvádolna hogy esetleg hazabeszélek : semmi közöm a Tigrishez, sem az épitökhöz, csobánkán találkoztam velük elöször, és még láttam menni a Tigrist, és éppen ezért szomoritott el hogy ennyire semmi segitséget nem kaptak. Éppen most néztem a honlapjukat, és ök sem tul vidámak a történtek miatt, de várják a segitséget minden jo szándéku hozzáértö embertöl,
korzaar 184104 2006. augusztus 29. 18:41
Válasz erre
"mindenesetre itt szidod a német replicát és arról beszélsz hogy becsüljük meg más ember munkáját" BOCSIKA DE NEM SZIDTAM, MEGJEGYEZTEM HOGY NEM VETTÉK A FÁRADTSÁGOT HOGY RENDESEN MEGCSINÁLJÁK. Egyébiránt a Magyar Tiger team szivesen fogad minden jo szándéku segitséget, pl. müszaki tervrajzot tigrisröl , pontos méreteket, esetleg szakmai tanácsokat, . A lánctalpat pedig elmondásuk szerint- mert én is megkérdeztem- azért nem pl. T-72 est használtak mert az tényleg nem olyan mint az eredeti.
korzaar 184102 2006. augusztus 29. 18:31
Válasz erre
images.google.co.hu/imgres
Itt ebben a linkben találhato hogy T-34 -re épitették
kokomo71 184101 2006. augusztus 29. 13:11
Válasz erre
Narn!
Most néztem a hobbyeasyt. A maratásod forintban: 3523HUF+436HUF légiposta költség.
A feladástól számítva kb 11 nap alatt ér ide. A luckymodelnél is kapható, csak most nincs raktáron.
kokomo71
Zoli 184100 2006. augusztus 29. 12:56
Válasz erre
Szasz!
Kérdezz rá a Replicaban, ők hoznak rendelésre maratást és nem hiszem, hogy sokkal drágább lenne, mintha külföldiából rendelnéd meg. A lánctalp esetében érdeklődj a Sasban, elvileg ők forgalmazzák!
z
Bombraider 184099 2006. augusztus 29. 12:49
Válasz erre
Atesz 184098 2006. augusztus 29. 11:57
Válasz erre
Szia!

Ellenőrizd a postádat!

Atesz
Narn 184097 2006. augusztus 29. 11:28
Válasz erre
Tanácsot kérek tőletek fotómaratás ügyben. Vettem egy Tamiya Panzer II-est. Nagyon tetszik a makett, de ráférne némi feljavítás. Találtam is az Eduard által készített Pz.II Ausf.F/G (TAM) fotómaratást, de nem tudom, hogy honnan lehetne megrendelni. Ha tőlük rendelem, akkor a postaköltséggel kétszer annyiba kerül, mert Amerikából jön. Próbáltam a Hobbyeasy-t, de náluk nincs. Ha tudtok olyan netes rendelési lehetőséget, ahol volna, légyszi segítsetek.
Ugyanez vonatkozik a Friulmodel lánctalpra. Írtam nekik, de nem válaszoltak. Netes üzletben meg nem találni Panzer II-es lánctalpat.
Zsolti 184095 2006. augusztus 28. 22:32
Válasz erre
Én nem tudom de megnézve egy eredeti képet ami világháborús látni h a hátsó kerék nagyobb és a kívülről a második sor kerés is jobban látszódik tehát az első sor kerék ritkább. Amúgy nem mondom biztos durva lehetett megépíteni és egy ilyet is lazán elfogadnék egy kis rallira a pesti csúcsban de szerintem rövid. Ami 1ébként zavar nem is a mérete hanem a színe de mondom ez mindenkinek más
IRon 184094 2006. augusztus 28. 22:32
Válasz erre
valóban! ahogy tanult kollégám rávilágitott ez tényleg t-54/55 alváz, de a lánc 72 es
Sz.Szabi 184093 2006. augusztus 28. 22:29
Válasz erre
korzaar!

A fényképen szereplő replika T-54/55-ös alvázon van.

Egyébként egyetértek veled, mindenképpen megbecsülést érdemlő a készítők teljesítménye!

Üdv.: Sz. Szabolcs
IRon 184092 2006. augusztus 28. 22:29
Válasz erre
korzaar!

"még arra sem vették a fáradtságot hogy a hajtást elöre vigyék"

sztem nem vagy vele tisztában mekkora meló lett volan az... és ha T-34 re építették rá akkor hova teszik ami eredetileg elöl van benne? A meghajtókerék pedig ha jól látom t-72 és a lánc is... ami lényegesen jobb megoldás.
A hadseregtől kilóra lehet venni bármilyen tank alakatrészt kivéve a testet meg a tornyot, de csillagkereket, lánctalpat pl lehet. Bár hallottam, hogy a készitője 8 tonnán belül akart maradni hogy könnyebben tudja trélerezni.

mellesleg ha egy tamiya mekettről vették a méretet (ujjról, feltételezem) akkor valamit rosszul számitottak át mert bizony rövid... és az oldalsó lemez elől túl nagy szögben emelkedik, feltűnően nagyban.
A németek ahogy alnézem hátul mérték el a szöget.
mindenesetre itt szidod a német replicát és arról beszélsz hogy becsüljük meg más ember munkáját...

ui:
Minden elismerésem, hogy ezt összehozták, csak én, ahogy sztem a többiek is értetlenül állok ezek előtt a hibák előtt látva, hogy a tank nagy részét milyen jól megcsinálták. Ennyi munkát pénzt időt beleöltek, és nem értem hogy miért lett egy két ponton olyan amilyen.
Zoli 184091 2006. augusztus 28. 22:25
Válasz erre
A Tamiya papírján nincs olyan nyomorék ábra (karikatura) a típusról, mint pl az AFV rajzai? Mert ha igen, akkor lehet, hogy onnan vették a méreteket...
z
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156.