/ Fórumok /

"Csörömpös"

Ha a modern v. a II világháborús harcjárműveket szeretitek építeni, vagy szeretnétek megosztani a tapasztalatitokat, vagy éppen ötletre van szükségetek akkor ide nézzetek be!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156.
Emerick 187655 2008. március 28. 15:27
Válasz erre
Sziasztok!

Valakinek lenne kedve és lehetősége bescannelni nekem egy 1/35-ös Hummel összeállítási rajzát a belső terekről? Nagyon szépen megköszönném!!! (NEM a korai verzió érdekelne!)

Üdv:
Em.
Grande 187654 2008. március 28. 12:33
Válasz erre
Lazarus!

Évek óta létezik a Tamiya 1:35 Leclerc. Heller helyett Én ezt ajánlanám.
www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/tamiya/tam35279.htm
Kiegészítők terén is bő a választék. Eduard, Lion Roar, Voyager model és a Blast model palettájáról válogathatsz közülök.

És hogy ne legyen gond a UN matricákkal, az Echnelon gyárt Unifil matricakészletet Leclerchez.
www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/echelon/ech_d356002.htm
Macal 187653 2008. március 28. 12:03
Válasz erre
Lazarus!

Igen sokat kell spórolni nekem is hogy elkezdhessem:(
Amúgy tescoban vagy auchanban gyakran láttam heller cuccokat, köztük a leclert is!!!
Lazarus 187652 2008. március 28. 11:59
Válasz erre
Helló Macal! Csak neten sehol nem találok Hellert :) Távol lakok minden makett-bolttól.
Off:
Ahogy megláttam a cikked gyorsan utánnanéztem. A legtöbb Imp. Armour és codex megvan. Csak utánnanéztem a figurák árának, és a keleti régiókba küldött cuccok minőségének (rémálom makett kategória) és úgy döntöttem, hogy én nem kezdek el TT-zni. Pedig maga a W40k univerzum nagyon bejön.
Off end
Akkor maradok az 1:72-es kategóriánál. A revell Leclerc szemenkénti lánctalpú? Tud erról valaki vmit?
Én mondjuk nem csak Unifil-ban gondolkozok. Boszniában 91-ben a UN erőknél volt néhány dán Leo is. Egy szerb T-72 essel vagy T-55 tel érdekesen néznének ki :)
Macal 187651 2008. március 28. 11:15
Válasz erre
A heller gyártja 35ben a Leclercet Lazarus.:) Amúgy a cikkemben feltett kérdésedre a válasz: Még nem játszom, csak modellezem, de szándékozom:) Nemsoká beruházok egy IG Cadian battleforce-ra, de nem cadiaiakat építek belőle:) A torony szabályai megtalálhatóak az Imperial Armour egyik számában...
Lazarus 187650 2008. március 28. 10:28
Válasz erre
Grande!
Te találtál Leclerc-et 1:35-ben? Egy 1:72-eshez nincs lelkierőm hozzákezdeni. Túl pici :) /még hogy nem a méret a lényeg!/ Mondjuk egy 1:35-ös dioráma meg marha sok helyet foglal... Szted melyik a legjobb Leclerc?
Buch 187649 2008. március 27. 21:27
Válasz erre
14_DSC00015a
14_DSC00015a
1A_DSC00016a
1A_DSC00016a

Üdv mindekinek!
Ez nem kimondottan "csörömpöl", de...
Néhány kép annak, aki valami különlegeset szeretne, ha Uralt épít.
Ez nem a szokványos platos, hanem multiliftes konténer szállító, és ez már járt missziós területen is.
Üdv.
Adrián 187648 2008. március 27. 19:23
Válasz erre
Szia!

A Replicában van ha jól tudom! Kb. 29000Ft-ot kóstál!

Üdv!
Amon 187647 2008. március 27. 19:00
Válasz erre
vitarisi 187646 2008. március 27. 18:19
Válasz erre
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne, nem tudna valaki abban segíteni hogy a Tamiya FAMO & Sd.Ah.116 1:35-ös kitje hol kapható? (Fabulison már néztem de ott 60 000 Ft...tényleg ennyi lenne?)
Bocsánat hogy ha off a téma...
Hickory 187645 2008. március 27. 18:06
Válasz erre
IMG_9268
IMG_9268
IMG_9270
IMG_9270
IMG_9271
IMG_9271
IMG_9272
IMG_9272

Elkészültem a Jagpanzer IV-gyel.
Dragon,1/72,korai L/48.
Ismeretlen alakulat,1944 nyara,Normandia.
Grande 187644 2008. március 27. 15:45
Válasz erre
kr.blog.yahoo.com/shinecommerce/folder/6.html
Tartalmas oldal, sok igazán jó fotóval a modern harcjárművek kedvelőinek. Érdemes átböngészni, annak ellenére hogy koreai írásjelekkel van tele :)) Orosz alapokra épített típusokból vannak érdekesek, mint például ez.
kr.blog.yahoo.com/shinecommerce/17133.html
Grande 187643 2008. március 27. 15:27
Válasz erre
Makett és kép is Unifil LecLerc-ről. Tervezem Én is egy fehér UN Leclerc építését, de az még messze van...

www.modellversium.de/galerie/20-militaerfahrzeuge-modern/3015-leclerc-mbt.html viper1972.wordpress.com/2007/07/23/french-leclerc-unifil/
kr.blog.yahoo.com/shinecommerce/13701.html
Lazarus 187642 2008. március 27. 11:26
Válasz erre
centaurob1_03
centaurob1_03
DAF_YP_408_UNIFIL
DAF_YP_408_UNIFIL
img4661.jpeg
img4661.jpeg
unifil_Lebanon_ArmyRecognition_Mag_6_024
unifil_Lebanon_ArmyR...
smr122ukr03modch5
smr122ukr03modch5
n2006-18
n2006-18

Helló! Újra én... Találtam egy két érdekességet, gondoltam megosztom veletek! Azért ha van kedvetek küldhettek képeket!
flagon 187641 2008. március 27. 09:58
Válasz erre
Érdekelne-?

A BRDM-3 /9M113 Konkurs AT-5/iraki harcjármüvön a feliratok és jelzések konkrétan hová kerülnek mivel a Dragon maketthez tartózó útmutató hiányos.

Elöre is köszönöm a segitséget.
Lazarus 187640 2008. március 27. 01:08
Válasz erre
leo1a5dk-un
leo1a5dk-un

Helló!
Egy kérésem lenne! Ha valakinek van elfekvőben egy-két olyan képe, amin(/amiken) különböző harcjárművek UN (fehér) színben tündökölnek, kérem küldje el az e-mailemre. Egy későbbi projecthez gyűjtök anyagot.
A fenti képekhez hasonlóra lenne szükségem, csak még nem döntöttem milyen csörömpös legyen az alany.
Előre is THX!
Muzzy 187639 2008. március 25. 18:51
Válasz erre
Elnezest kerek, az elobbi beirasom kisse modortalan volt, meg egyszer bocsanatot kerek erte.
Muzzy
Hickory 187638 2008. március 25. 18:35
Válasz erre
Szia barnamedve!
örülök,hogy tetszik!
A festésnél a Modell Master enamel II-es sorozatából a US Army/Marines Gulf Armor Sand színét használtam,fehérrel keverve.Ez kapott egy réteg Modell Master Acryl szatén lakkott,hogy megvédje az olajos festéket a terpentintől.Aztán művészolajjal jöttek a lépések.Átmosás,befolyatás,fakítás,koszolás...A végén helyenként gunze matt akril lakkal tompítottam néhol(ez a lakk bár matt,csak tompítja a befedett felület fényét).
Muzzy 187637 2008. március 25. 16:16
Válasz erre
Je, valaki valaszolt!
Mykman!
Most ennel tobbet nem tudok, mert mar hazakuldtem, de megprobalok utana nezni. Ami biztos Skdf 7 (8 ton) volt a megjelolese. Talan a "Miterrel" is rajta volt.
Azert kerdeztem, mert az agyu kulon volt, de emlitettek a leirasban, hogy ezek vontratasara hasznaltak.
Muzzy
barnamedve 187636 2008. március 25. 11:55
Válasz erre
Hickory!

Gratulálok az Abramshez...a festését hogyan(milyen festékkel, lakkal) készítetted el?
mykman 187635 2008. március 25. 11:09
Válasz erre
Szevasz !

Mi a bandai Frog rendes neve/száma ? , már régen szemezek ezzel a teherautóval de eddig nem találtam rendes modelt. :)
Maz 187634 2008. március 24. 19:33
Válasz erre
A MAZ-537-esek gyártása a '60-as évek elején átkerült Kurganszkba, a KZKT-ba, így a mieink is ott készültek. Az utód a 7428 alváza, felfüggesztése, erőátvitele, hajtáslánca nem sokat változott. Ami változott az a fülke és a motor.
A MAZ-543 gyártása Minszkben maradt, amikor áttértek a 4 számjegyű számozásra, akkor lett belőle 7310, ennek lett egy csomó változata (7313, 7410, 7910). Majd modernizálásra került, ez lett a 7930. Miután a szovjetunió szétvált, az ezeket készítő gyáregységet különválasztották, ez lett az MZKT. Elég sok mindent gyártanak, Volat márkanevet érdemes keresgetni.

A HL-20-11 volt lent Kaposváron még a '90-es évek elején. Aztán a laktanyabezárásokkor vontak még szerintem oda pár gépet, közte a HL-20-05-t.
Hickory 187633 2008. március 23. 18:35
Válasz erre
Challenger tornya

A Revell 72 Challenger 1-ese,azaz csak a tornya.A rajta lévő tárolók rácsozatát virágkötészethez használatos szalagból pótoltam.Szabvány NATO-kamuflázst kap.
Challenger tornya
M1A2 Abrams

Szintén Revell,az egyik kedvenc makettem,nagyon egyszerű volt megépíteni.A ponyvákat,málhát Milliputból készítettem.
M1A2 Abrams
Jagdpanzer IV L/48 early production

A Dragon jagdpanzere nagyon jó minőségű,de iszonyú rideg az anyaga,könnyen törik :S
A zimmeritet magam csináltam,egy körzőből aplikált szerszám segítségével.Neoflex-szel próbáltam,de nem nagyon akaródzott normálisan működni,így Tamiya Putty-ból készült.A munka oroszlánrésze még hátravan...
Jagdpanzer IV L/48...
Sherman Tulip

Most pedig egy rakétás brit Shermant Tulip-ot kezdtem el,szintén dragon.Sok a sorja... (!)
Sherman Tulip

Pár kép kiscsörömpjeimről,van ami kész van,van ami még készülget...
torpokoska 187632 2008. március 22. 14:45
Válasz erre
Az a probléma, hogy Minksz Belorusszia fővárosa, Oroszország meg saját technikát alkalmaz(na), hogy gyárt-e a minszki gyár és mit nem tudom, nem foglalkoztam vele
MAZHL2005 187631 2008. március 22. 13:45
Válasz erre
Kapos Javítózászlóalj Vontatószázadánál volt tényleg ezt apu is tudja igazolni mert ő meg ott volt Harckocsifegyverzetteknikus. Amúgy kb 99-2000 körül találkoztam a
HL 20 05-tel.

A végét nem értem a HL 20 05 régen HL 20 11 volt vagy az egy másik, arról hallottam hogy egyet átépítettek erőmérőnek
MAZHL2005 187630 2008. március 22. 13:23
Válasz erre
Köszi szépen!!! atom jól néznek ki, kissé hasonlít a fülkéje a spanyol Kynos Aljaba
heherautóéra. Amúgy a MAZ (minszki autógyár) már nem gyárt nehézvontatókat, átált a hagyományos teherautókra és a nehézvontató műfajt a KZKT képviseli???

Üdv
pipi 187629 2008. március 22. 11:01
Válasz erre
barnamedve 187628 2008. március 21. 22:44
Válasz erre
Pfhúúú...azért a eszem megáll attól, hogy milyen batár nagy dögök ezek a gépek valamit tudni a súlyáról a kicsikkének
torpokoska 187627 2008. március 21. 19:30
Válasz erre
KZKT a használt vontató neve számai: 7428;74281,74286;74287 weblap www.kzkt.ru
MAZHL2005 187626 2008. március 21. 17:07
Válasz erre
Az 537-ről nincs anyagom, de az 543-as ról van (SCUD B) elméletileg tudok segíteni de gyakorlatilag... még kiderül: Volt akinek páncélvonatoról kellett volna anyag ,de nem tudtam segíteni, mert túl nagyok voltak a képek legalábbis erre hiovatkozott amikor megpróbáltam feltölteni őket ide. De az is lehet , hogy én vagyok szerencsétlen
MAZHL2005 187625 2008. március 21. 16:58
Válasz erre
Ja! már értem. A képeket nagyon köszönöm. Azt akararom még kérdezni ,hogy nem tudsz e új Maz nehézvontatóról 537 G "leszármazottjáról" amit az oroszok használnak

Üdv
Maz 187624 2008. március 20. 20:12
Válasz erre
Ja, a "sima" MAZ-537 valóban 21 tonna és 65 tonnát vontathat. És a KZKT-537 L valóban 200 tonnát vontathat. A G a csörlő miatt nehezebb, és 3 tonnával nehezebbet is vontathat.
Maz 187623 2008. március 20. 20:06
Válasz erre
HL-20-05

HL-20-05 és a Totalcarban szereplő KrAZ-255 B
HL-20-05
HL-20-17 és HL-20-05

HL-20-17 és HL-20-07 bent a Bólyain
HL-20-17 és HL-20-...
Újjászületésekor

Ekkor hozták el a "vesztőhelyről"
Újjászületésekor
Sorsára várva

A szintén megmenekült HL-20-15-tel.
Sorsára várva

A HL-20-05-ről jóformán akkor csinálok képet, amikor akarok :-) Az egyik szerencsés túlélő, a Hadtörténeti cuccait szállítják vele. Bent áll a Bólyain. Alvázszáma 5378108199 Motorszáma 16706 A kipuffogója át lett alakítva, hogy a Pesti belvárosi szállításoknál ne kapcsoljon be minden autó riasztója ahol elmegy. Nemrég a Totalcaron a Belsőség rovatban szerepelt.

Eredetileg a tatai 25. Klapka György Dandárnál szolgált, szerintem te már az inkurrenciába gyűjtéskor találkoztál vele, mert eredetileg a Kapos Javítózászlóalj Vontatószázadánál a HL-20-11 volt. Ő teljesen újjászületett, Gödöllőn Hidrosztatikus hajtásúvá lett átépítve és vonóerő mérésére használják.
pipi 187622 2008. március 19. 22:05
Válasz erre
Hello MAZHL2005!
Tudnál segíteni 537, vagy 543 ügyben esetleg képekkel?
Üdv pipi
MAZHL2005 187621 2008. március 19. 16:53
Válasz erre
Ide is irhatsz zsukov88@citromail.hu
MAZHL2005 187620 2008. március 19. 16:50
Válasz erre
Ilyen hiteles a Camion Truck&Bus magazin?...Az fasza, mondhatom szép, mindenesetre
a cikk nagyon tetszett tévedni meg emberi dolog! Ja és ha bármit tudsz kép, állapot, stb a HL 20 05 rendszámu Mazról akkor keress fel ezzel az egyel találkoztam élőben még kaposváron anyu ott volt katona (64. Boconádi Szabó József Logisztikai Ezred)
Kumancs 187619 2008. március 17. 21:11
Válasz erre
Üdv.
Nem egészen vagyok othon a harcjármü témában, igy itt teszem fel a kérdést:
kérdésem az lenne hogy a ll világháborús Jeepekhez mien festéket kell használni?
Modellmaster vagy tamiya érdekelne kodokal. Előre is kösz. Kumancs
MrChef 187618 2008. március 17. 11:51
Válasz erre
Na, végre az új cikkek között van a KV-m. Észrevételeket, kritikákat kérek.:-)
páncélos 187617 2008. március 17. 08:22
Válasz erre
Otto!

Az utolsó felségjelzés, amit 1957-től 1991-ig használtak hivatalosan, két méretben létezett, 20 és 25 cm-es átmérővel.
Az 1956 előtti felségjelzés ennél jóval nagyobb volt.
Otto 187616 2008. március 16. 10:31
Válasz erre
1948-1949
1948-1949
1949-1951
1949-1951
1951-1990
1951-1990

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, hogy a második világhábórú után a magyar honvédség járművein lévő felségjelzéseknek mi volt a mérete?

üdv: Ottó
MrChef 187615 2008. március 15. 22:39
Válasz erre
ja bocs, nem tudtam, hogy működik. szóval várhatóan holnapután lesz fent a cikk.
MrChef 187614 2008. március 15. 17:58
Válasz erre
Helló,

végre megírtam a KV-I-esem építését.
makettinfo.hu/index.php
Muzzy 187613 2008. március 14. 22:02
Válasz erre
Sziasztok!
Egy kis segitseget kernek toletek! Sikerult szereznem egy frog (Bandai)1^48-as SKDF 7 (8 tonnas) jarmuvet es egy 88 mm-es legvedelmi loveget hozza. Ezeket szeretnem magyar vonatkozasura megepiteni, ugy tudom Budakalasz kornyeki utegallasokban 88-asok voltak, de a kerdes, a vontatot hasznaltuk-e?
A segitsegeteket elore is koszonom!
Muzzy
törpokoska 187612 2008. március 14. 21:34
Válasz erre
Üdvözölek beszélgető csapatunkban, számomra az a kérdés maradt meg, hogy aza bizonyos képlet ami itt és gépész jegyzetekben szerepel, miért nem ad helyes eredményt a forgatónyomatékra (lehet, hogy a teljesítménynek nem az effektívet adják meg, hanem valami elméletit, ideálist stb?). A görbékben, stb. teljesen egyet értünk, a MAZ-537 igen király, volt szerencsém hozzá (szerintem hasonló képességű járműve nincs a mai honvédségnek :(( )
Maz 187611 2008. március 14. 21:16
Válasz erre
A G változat 22 tonna, és 68 tonnát vontathat. A teljesítmény pedig nem állandó, minden fordulatszámnál más a max teljesítmény és a nyomaték is. Két görbéről beszélünk. Ami fix: az adott fordulathoz tartozó nyomaték és a szögsebesség szorzata meghatározza az adott fordulatszámnál fellépő teljesítményt.

Abban az ominózus cikkben írtam azért baromságot is, ma már jóval többet tudok róluk. Egy picit vezettem és szereltem is, de leginkább végignéztem a HL-20-13 felújítását.
törpokoska 187610 2008. március 12. 16:58
Válasz erre
ez ugyanaz a képlet P-re rendezés után még jó, hogy ugyanazt az eredményt adja,;
én jelenleg a számított és a típus adatok közt megadott forgatónyomatékok közti különbséget megmagyarázni nem tudom,de a T72 V46-6 motorjának a leírása szerint 315 + - 10 kgm a forgatónyomatéka 1300-1400as fordulaton, mindehhez 2000-es fordulaton dizelnél 780 LE a számolás itt se jön ki, ez is kevesebb az előzőnél számoltnál pedig kompresszoros és erősebb is ez a motor; azért gondolom, hogy nem hazudnának kevesebbet (mi lenne az értelme?)
MAZHL2005 187609 2008. március 12. 15:13
Válasz erre
Találtam egy másik megoldóképletet is az a motorteljesítmény kiszámítására vonatkozik de ugyan azokkal az adatokkal működik és le lehet vele ellenőrizni a forgatónyomaték képletet

P=M×n/9550

=3351.18×1100(=3686298)/9550=385,9~386 KW= 525 LE= A MAZ motorjának maximális teljesítménye 2100 f/p-nél

Bármi is az igazság én nem lepődnék meg ha számításaim közel jáérnának a valósághoz netán az igazsághoz. Ha belegondolok egy kb. 40 literes V-12-es dízelről beszélünk ami a MAZ 21 tonnályát illetve még 65 tonna hasznos terhet "mozgat" . Ja és megjegyzem, hogy a Kurgani kerekesvontató gyárban készülő KZKT 537 L akár 200-tonnát is vontathat. És ez nem kamu , a Camion Truck&Bus magazin, Magyar Honvédség járművei cikkben írták a mazról
törpokoska 187608 2008. március 12. 10:45
Válasz erre
tegnap óta fejlődtem tudásban, a P ebben a képletben az effektív teljesítmény, az adott fordulatszámon fékpadon mért motor teljesítmény ami bizony kisebb mint a főtengelyen mért (számolt) teljesítmény, (sajnos régen volt az iskola :)))
törpokoska 187607 2008. március 11. 20:42
Válasz erre
Valami nem stimmel . Gondold végig ha a motor csak 1-t fordul akkor a legnagyobb a nyomatéka? Nem lehet, hogy ez a villanymotorra vonatkozik (aszinkron) hm?, vagy a P az adott fordulatszámhoz tartozó teljesítmény?
MAZHL2005 187606 2008. március 11. 14:35
Válasz erre
Köszönöm szépen segítséged de nekem valami szúrja a szemem lévén , hogy géplakatosnak tanultam sok könyvem van ami motortannal foglalkozik az egyikben ezt a megoldóképletet találtam már régebben

M=P×9550/n

M=forgatónyomaték
P=Teljesítmény a MAZ esetbén 525LE/386KW (A képlet szerint KW-tal kell számolni)
n=fordulatszám 1100-1400 f/p (Maradjunk ennél az értéknél)

tehét: 386(KW)×9550=3686300/1100(f/p)= 3351.18 Nm
1400 (f/p)=2633.07 Nm

Azt nem tudom hogy mi az a 9550, valószínüleg valami állandó érték mint a "PÍ" (3,14)

Az elején arra gondoltam, hogy ezért olyan magas az érték a számolásoknál mert LE -vel számoltamde KW-t helyett de még KW-tal számolva is magas

Ja és ezek az forgatónyomaték adatok motorfőtengelyre vonatkoznak tehát a váltót a háromfokozató osztóművet és a differenciálműben lévő áttételviszonyt nem is vettem figyelembe. Ha nátán van malami elképzelésed ötleted, szívesem várom válaszod

Üdv
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156.