/ Fórumok /

"Csörömpös"

Ha a modern v. a II világháborús harcjárműveket szeretitek építeni, vagy szeretnétek megosztani a tapasztalatitokat, vagy éppen ötletre van szükségetek akkor ide nézzetek be!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156.
Csodabogár 185806 2007. március 30. 16:38
Válasz erre
igen, ugyanaz az alváz
WerWolf 185805 2007. március 30. 16:17
Válasz erre
Üdv!

Segítsetek! Az Sd. Kfz. 10-nek ugyan olyan volt a lánctalpa (ugyan az a típus), mint az Sd. Kfz. 250-nek?
Előre is köszi!

W
Panther 185804 2007. március 30. 15:29
Válasz erre
Archynál a pont! :) Jót nevettem kösz!

Panther
Batya 185803 2007. március 30. 14:49
Válasz erre
Panther !

Estére érkezik a válasz Németországból addig türelem:)

Üdv
Batya
Archy 185801 2007. március 30. 14:34
Válasz erre
Viszont tudsz neki írni egy e-mailt, hogy honnan veszi, hogy volt zimmerites berge G. Erre vagy küld egy fotót, amit még soha senki nem látott, vagy azt mondja, hogy XY mondta, és akkor XY-nak is írhatsz e-mailt. Roszabb esetben megkérdezi, hogy mi az a zimmerit :-)
Áron
Panther 185799 2007. március 30. 13:59
Válasz erre
OK csak ez makett! attól hogy ő így csinálta még nem biztos hogy lehetett!
Solo 185798 2007. március 30. 13:28
Válasz erre
Panther 185797 2007. március 30. 10:35
Válasz erre
Uraim!

Egy nagy kérdésem lenne! Bár Csodabogarat már zaklattam ez ügyben de sajnos nem tudott érdemi infóval szolgálni (még) Szerintetek Bergepanther G létezhetett e Zimmerittel???

Panther
romsitsa 185796 2007. március 29. 13:03
Válasz erre
Narn,

hajlakk, amit már korábban írtam.
Tökéletesen ugyanúgy működik mint a valóságban.

ad
KLZ 185795 2007. március 29. 12:53
Válasz erre
Hali! Régebben a csörömp fórumra tettem fel néhány fotót az Anneliese-ről...Ha tovább olvasod a bejegyzéseket a fórumban, megtalálod
Amon 185794 2007. március 29. 11:54
Válasz erre
Szia Narn!

Az Annaile nevü tiger teljesen férvolt legalábbis amit láttam róla az ilyen volt.
Narn 185793 2007. március 29. 10:54
Válasz erre
Hali

Köszi a téli festéssel kapcsolatos infókat.
Azt elfelejtettem megkérdezni, hogy szintén téli álcázófestést, ami szinte csak nyomokban maradt meg, amit eltávolítottak, pl kora tavaszi időpont, az hogyan valósítható meg ?
Megvan a Dragon Porsche tornyos királytigrise és abban van az Annelise-hez is festési útmutató, de nekem valahogy bénának tűnik a kép. Tényleg ilyen lehetett ?
romsitsa 185792 2007. március 28. 18:52
Válasz erre
Wakama,

bocs, de erről semmit.
A környezetből ítélve szerintem az ardenneki offenzíva idején lőhették ki, de ez csak tipp (ebben az esetben valamelyik WSS alakulathoz tartozott).
Három visszafutógörgőt vélek felfedezni a képen, így feltehetően zimmerit már nem került a harckocsira, a festése pedig gyári háromszínű, vagy ambush minta lehetett.
Érdekes a korai konvojfény.
A parancsnok ajtaja meg valahogy furcsán áll.

Viszont ha még nem láttad volna, a ML-en van egy post az Osprey modelling sorozatának új könyvébe szánt késői Pz. IV makettekről, köztük egy Thoma hálós J-ről is.
Itt:
www.network54.com/Forum/110741/message/1175088147/Panzer+IV%27s+done%21

Üdv

ad
MIKE 185791 2007. március 28. 16:37
Válasz erre
Köszi!!!:)
MIKE 185790 2007. március 28. 16:32
Válasz erre
Oké vettem!Találtam hadosztály jelzést,ami olyan.Pajzsban a kulcs és alatta két levél 43'-45'-ig ,ilyen kell nekem??Köszi!
Csodabogár 185789 2007. március 28. 16:24
Válasz erre
Viszakozz!! Elfigyeltem. A 3./s.SS.Pz.Abt.101 Tigriseinek a bal oldalon (!) volt a hadosztály-jelzés!!!

Cs
MIKE 185788 2007. március 28. 16:11
Válasz erre
Csodabogár 185787 2007. március 28. 16:08
Válasz erre
Somewhere in Normandy July 1944 (szerintem ne írj konkrét dátumot)
MIKE 185786 2007. március 28. 16:04
Válasz erre
Szia!

Esetleg a kulcsos pajzsról van képed?Köszönöm a segítséged!!

Akkor ,ha így írom az jó?:s.SS.Pz.Abt.101 Somewhere Normandy July 28.
barni 185785 2007. március 28. 15:31
Válasz erre
Köszi szépen!

Barni
Csodabogár 185784 2007. március 28. 13:48
Válasz erre
Mike!

Tiger I vagy Tiger II? Kék szám sárga szegéllyel? Valószínűleg Tiger II, a s.SS.Pz.Abt.501 kötelékéből (amely az 1."LAH"SS-páncéloshadosztály alárendeltségében harcolt), az Ardennes-ben majd 1945-ben Magyarországon. Egyébként a kék-sárga csak feltételezés, mind a mai napig nem lehet bizton állítani, hogy olyan volt-e.

barni!

A SAS-ban kerek 5000,-

Üdv

Cs
WerWolf 185783 2007. március 28. 12:44
Válasz erre
Szia MIKE!

Az a Tigris amire utalsz ,a Henschel cég VK36.01 (H) Tigris prototípusa a H2-es kísérleti toronnyal (Legalábbis az Achtung Panzer szerint.)

W
MIKE 185782 2007. március 28. 12:23
Válasz erre
barni 185781 2007. március 28. 12:12
Válasz erre
Sziasztok!

Tudja valaki mennyibe kerülhet FRIUL lánctalp Tigris I-hez?

Barni
romsitsa 185780 2007. március 28. 11:58
Válasz erre
Hali,

harmadik módszer:

felfested az alapszínt/színeket, jelzéseket, kopásokat
Lelakkozod az egészet, száradási idők betartásával
Lefújod hajlakkal, mintha újralakkoznád, megvárod hogy megszáradjon
Fehér festékkel átecseteled, átfújod
Száradás után egy vízbemártott, durva szőrű ecsettel dörzsölöd a felületet, addig amíg a kívánt eredmény el nem éred.
(a hajlakkot oldja a víz így a felette lévő fetékrétegek is fellazulnak és filmszertűen leválnak)

Üdv

ad
CsTom 185779 2007. március 28. 11:53
Válasz erre
Narn!

Az elôzô Pro Modell számban egy téli álcázófestés? Revell Panzert mutattak be, fotókkal és technikai leírással egybekötve. Érdemes beszerezned! Szerintem segítséget nyújt Neked ehhez!

Üdv.
CsTom
MIKE 185778 2007. március 28. 11:26
Válasz erre
Halihó!

Tudnátok segíteni?A Tiger számozása kék számmal,sárga szegéllyel!Ennek kéne a pontos adata,mert nem tudom kiolvasni a képemen lévő szövegben,homályos!44'-es és ss páncélos hadosztály,ennyi megvan...:)Köszönöm!!!
KeyPi 185777 2007. március 28. 11:13
Válasz erre
Narn 185776 2007. március 28. 11:08
Válasz erre
teli.jpg méret: 59.1 KB
Helló

Szeretnék valami szép téli álcázást az egyik most készülő tankomnak. Valami olyasmit szeretnék, mint a mellékelt képen is látható. Valaki egyszer feltett egy kisebb tutor féleséget, amiben valamilyen mosó vagy mosogatószerrel készített szép repedezett, lepatogzott festést.
Célom az lenne, hogy tél vége felé, lehasznált állapotban lévő tankot készítsek
Némo 185775 2007. március 27. 21:11
Válasz erre
Drágának egyátalán nem drága.Amit én használtam maratást a Lion-tol annak elég lágy anyaga volt és jónéhány alkatrész el volt méretezve.Gondolom anyagában ez sem külömb,de talán a gyürődéseket könyebb imitálni lágyabb anyagon.Puding próbája az evés! Igy hát, István rajta fel,tessék bepróbálni!!
Elektrolakatos 185774 2007. március 27. 20:46
Válasz erre
Hali Úrak!

Mi a vélemény és/vagy tapasztalat erről ???,

Lion roar fémmaratás dragon pz1-hez:
www.luckymodel.com/scale.aspx

Üdv:Elektro
MIKE 185773 2007. március 27. 20:41
Válasz erre
Szia!

Szerintem lehetséges,ha megnézed az F13-at ott is látni fogod mennire ötvöződik az összes fajta Tiger!Hajrá!:)

Ja:Most láttam Tiger 1 alvázon Panther tornyot amiből hátrafele is volt mg!!!(igaz csak rajz volt,fekete fehér)
PanczelMatyas 185772 2007. március 27. 17:35
Válasz erre
Szia Panther "nekem már van kib@szott mesterlevelem - (de csak egy!)" Gergő! :-P

Köszönet a segítségedért (végre Te is csinálsz valami hasznosat!), sajnos - tekintettel, hogy én dolgozom - nem leszek ott a SAS-ban, így megkérlek, parkoltasd le a lemezt Petinél.

TANKOK! matyi
Némo 185771 2007. március 27. 16:59
Válasz erre
Lehetőség adott.A háború késői szakaszában már nem alkalmazták(nem volt idő rá)a zimmeritet.Olvasd el a Miguel gyerek "tigris koktél" című írását a PM-ben.Ő sem konkrét eset alapján építette(eredeti fotók nélkül),csak feltételezte hogy lehetett ilyen is. Ebböl kifolyólag miért ne,meg különbenis az alkotói szabadság megengedi.Ha a Pz-IV-es tornyot ráeszkábálták a párducra,akkor abszolútt nincs kizárva,sőt, valószinű hogy zimis mid alvázra late tornyot raktak,vagy fordítva.
Amon 185770 2007. március 27. 16:31
Válasz erre
Üdv mindenkinek!

Olyan kérdésem lenne, hogy előfordulhatott-e olyan hogy egy tigris 1-es alsó része maga a test zimmeritezve volt és a torony meg nem. mondjuk csere után 44-45 között.
Mert bár ami volt abból kellet épitkezni. Mert sikerült egy mid-et beszereznem és egy ilyesmi megoldás jár a fejembe. Meg ilyen megoldást még nem láttam.
Muzzy 185769 2007. március 27. 13:01
Válasz erre
Bocsánat, hogy a csörömpös topikban repülőgéppel rukkolok elő, de a kivétel erősíti a szabályt. (Mondjuk azt nem harcjármű, hanem haditechnika élettartalma)
Dokumentált, hogy szovjet Aircobrák 43 nyarától 45 májusáig fronton repültek. Ennek legjobb példája az az aircobra, melynek jobb orrára 43-ban nyilas nőalakot festettek. 45 áprilisában a gépen korábban repülő két pilótát lelőtték, ezért került fel rá a Peter Gucsekért és Iván Babakért felirat (45 április vége!). Ez a Kobra majnem 2 éven kersztül frontszolgálatot teljesített. Minakov visszaemlékezésében írja, hogy volt egy IL-4-es, amej a Nagy Honvédő Háborút végig repülte. Felsorolja, hogy mintegy 40 motorcserét hajtottak rajta végre, nagyobb elemek cseréjére is sor került, de végül is a gyári szám nem változott.
Tehát egyedi járművek mindenhol előfordulhattak. (repülőknél gyakran 3 gépből építettek össze egy újat, 4. gyári számmal.)
Muzzy
Panther 185768 2007. március 27. 09:10
Válasz erre
Matyi!

Nálam van a cd Pippertől! Holnap vagyok pesten a Sasban kb 11-körül! Ha nem leszel ott hagyom Petinél!

Üdv: Panther
ja tankok!
Csaba307 185767 2007. március 27. 09:03
Válasz erre
Kíváncsi lennék,hogy volt-e többszörösen javított és kilőtt "túlélő" harckocsi?!Churchilleknél látni sokszor (szerintem nagyon jól néz ki),hogy "foghíjas" a futóműve.Az oldalankénti 11 kerékpárból simán elveszíthetett pár darabot.A Churchill már annyira ronda,hogy szerintem ő a háború legérdekesebb-legszebb harckocsija. :)
Csaba307 185766 2007. március 27. 08:57
Válasz erre
Én Emerick írásához kapcsolódnék!Többször olvastam már,hogy a nyugati szövetségesek,de legfőképp a németek igyekeztek minden találatot kapott harckocsit elszállítani a harcmezőről és javítóműhelybe küldeni.A németeknek erre égető szükségük volt ismerve a gyártási kapacitásukat szemben álló mennyiséghez képest.A kimentett járművet aztán valószínüleg igencsak szükségszerű körülmények között javították ki.Lehet találkozni írásokkal,ahol két kilőtt tank házasításáról van szó(test-torony).Ez már egy érdekes végeredmény lehet pl. ha eltérő eredeti festésük volt.Aztán sokszor csak egy darab páncélt hegesztettek a sérült részre.Gondolom ilyen körülmények között semmiféle festést nem kapott,ráadásul minél gyorsabban kellett elkészülnie.Ugyanez szerintem vonatkozik a másik oldalra is,habár talán nem akkora mennyiségben mint a németeknél,hiszen nekik nem olyan gyakran voltak utánpótlási gondjaik.
halaci 185765 2007. március 26. 22:50
Válasz erre
Köszi a válaszokat, valahogy Emerickhez hasonlóan gondoltam én is a dolgot. Kivételek persze biztosan mindenhol vannak, de én nem éreztem életszerűnek a "csontig" kopott festésű tankokat. (A kosz, sár valóban egészen más, nem arra gondoltam.) Most már csak az lenne a kérdésem, hogy az a 3,4-szeres élettartam minek a 3,4-szerese?
KeyPi 185764 2007. március 26. 22:06
Válasz erre
OK. - én sem vitatkozni akarok, de az elég jól publikáltak szvsz. kimeríti azt, ami egy háborús hátország hagyatékából megmaradhat. Ilyen szempontból pl. az amerikai adatok természetesen lényegesen pontosabbak lehetnek. Abban egyetértek, hogy mindez csak statisztika, egy-egy jármű élettartama véletlenszerűen szignifikánsan eltérhet az átlagtól.
Üdv. KeyPi
Emerick 185763 2007. március 26. 21:51
Válasz erre
Pontos adatot nem tudok, de igen lehasznált tank nemigen létezett. Max néhány korai, háború eleji típus, amelyeket a háború vége felé ismét csatasorba állítottak mindenféle riadó és szervezett frontalakulatba egyaránt. Amúgy meg a karbantarások során nemigazán volt mód és kedv újrafestegetni egy-egy járművet, szóval egy-egy veteránabb jellegű tank rendkívül koszos lehetett, de semmiképp nem "agyonkopott". Más a teherautók tömkelege, mely viszont sokszor sárvédő nélkül is használatban maradt. A felderítőjárművek azok a páncélozottak között, melyek nagyon leharcolt állapotba kerülhettek, de ilyet sem láttam eddig túl gyakran.
A német járművek élettartama valszeg tényleg hosszabb volt -nem feltétlen érvényes ez a személyzetre-, mint bármely ellenkező oldalon állóé.
A pontos, jól dokumentált gyártási számokkal vitatkoznék. Pl a Jagdpantherek száma kérdéses, és az is marad mindörökké, mert az egyik előállító üzem iratanyagából semmi nem maradt, és még alvázszámok sem ismertek. Ugyanez érvényes szinte minden más típusra. Nem beszélve a gyári nagyjavításra kényszerült, azaz egyszer kilőtt, majd újraépített járművekről.

Én egy olyan véleményt képviselek, talán nem túl népszerűen, hogy egy agyonhasznált tankot nem találok életszerűnek. (nem igaz ez a porra, sárra, de az más tészta) Ezt csak könnyű, puhatesű járműveknél látom reálisnak, de akkor is csak fenntartásokkal. (azaz építsek gyári járműveket, ugye? :D) Ugyanúgy a "csontmatt" eszköz sem nyeri el feltétlen a tetszésemet, de ugye azért a por nagyúr...

De természetesen mindenki úgy építi meg saját makettjét, ahogyan azt szíve szerint szeretné. Érzéssel és csakis úgy, hogy elsősorban magának a végeredmény tetszen. Kis személyes dolgot magamról: azért építek -többek közt- olyan lassan, mert a valóságban is létező (létezett) eszközöket (lehetőség szerint fénykép alapján )készítek. Ennek kapcsán inkább mondom azt, hogy talán nem is makettező vagyok, hanem adat- és fényképgyűjtő... ;)

Ennyi.
Üdv: Emerick.
KeyPi 185762 2007. március 26. 20:50
Válasz erre
Szia halaci,
a német harcjárműgyártás adatai szerencsére elég jól publikáltak, egyes ritkább típusok esetén darabra pontosak, ezek alapján kiszámítható a statisztikai átlag. Ha csak durva közelítést akarsz, akkor a német páncélosok átlagos élettartama kb. 3,4-szer magasabb a szövetséges harckocsikéhoz képest.
Üdv. KeyPi
Atlasz 185761 2007. március 26. 20:21
Válasz erre
halaci !
Igazad lehet, de ha figyelembe vesszük, hogy a háború végén
a németeknek minden fronton hátrálniuk kellett, és nem isvoltak tartalékok,
könnyen elképzelhető, hogy állandóan harcoltak.
Nézd meg Mirko Bayerl által készített 250-eseket: /8, /9.
Vagy Józsa Ottó tigrisét.Az háború közepi!
Üdv:
Atlasz
halaci 185760 2007. március 26. 19:47
Válasz erre
Lehet, hogy nagyon hülyének tűnik a kérdés: a II vh-ban átlag meddig "élt" egy tank?

A múltkori "makulátlan Tigris" vita kapcsán jutott eszembe, hogy teljesen tiszta ugyan valóban ritkán lehetett, de néha látok olyan - egyébként gyönyörűen megcsinált - koptatásokat, amik szerintem életszerűtlenek. Arra gondolok, hogy néhány heti intenzív harc után a legtöbb egységet azért váltották, ahol jutott idő a karbantartásra is. Némelyik makett pedig olyan egyenletesen elhasznált mindenhol (a hangsúly az egyenletesen van!), mintha már vagy egy éve egyik ütközetből a másikba rohanna.

Nem vitát akarok kezdeni, csak az info alapján magamnak kialakítani egy követendő képet.
Miggyuri 185759 2007. március 26. 06:24
Válasz erre
Hé! Szóljon már vki Petinek, hogy a makett kicsinyített dolog. 1:1-es dolgokért a MOK-nak nem kellett volna lerohannia Afganisztánt! Ez azért túlzás!:)))
Igaz is. Itt látni, az időjárás mit művel az egykor zöld felületekkel.
Miggyuri
Sz.Szabi 185758 2007. március 25. 23:22
Válasz erre
100_0803.JPG méret: 46.2 KB
100_0822.JPG méret: 66.6 KB
100_0824.JPG méret: 77.4 KB
100_0830.JPG méret: 50.7 KB
070301mes 071.jpg méret: 28.7 KB
070301mes 095.jpg méret: 78.2 KB
070301mes 099.jpg méret: 84.2 KB
070301mes 143.jpg méret: 69.8 KB
070301mes 175.jpg méret: 51.7 KB
Lippai Petivel.JPG méret: 57.5 KB
Tudósítónk Afganisztánból jelenti...

Lippai Peti barátunk képriportja "Madzsarisztánból" !

Üdv.: Szabolcs
KeyPi 185757 2007. március 24. 14:04
Válasz erre
Bocsi: Anyúgy=amúgy
KeyPi 185756 2007. március 24. 14:00
Válasz erre
Engem az üzemanyag szállító változat érdekel occsó ukrán benzinnel! :)
Anyúgy mindegyik nagyon szép!
Üdv. KeyPi
Sonka_papa 185754 2007. március 24. 09:27
Válasz erre
Szép kis monstrum !
Kíváncsi vagyok milyen hosszú lehet :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156.