/ Fórumok /

"Csörömpös"

Ha a modern v. a II világháborús harcjárműveket szeretitek építeni, vagy szeretnétek megosztani a tapasztalatitokat, vagy éppen ötletre van szükségetek akkor ide nézzetek be!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155.
tsaba 185140 2007. január 7. 20:08
Válasz erre
Basszus! Jó hogy szóltál, észre sem vettem. Köszi az észrevételt.

Tsaba
Hooligan 185139 2007. január 7. 19:21
Válasz erre
Hali!

Azzal a csőszályfékkel nem stimmel valami! Forgasd el 90-el! Ha csak próba, akkor nem szóltam! Amúgy yó lesz!

Üdv.:Bala
tsaba 185138 2007. január 7. 18:48
Válasz erre
DSCF3191.jpg méret: 149 KB
DSCF3193.jpg méret: 164 KB
DSCF3196.jpg méret: 139.7 KB
DSCF3199.jpg méret: 179.8 KB
DSCF3209.jpg méret: 115.2 KB
DSCF3208.jpg méret: 177.2 KB
DSCF3211.jpg méret: 157.5 KB
Ma folytattam az italeri 1/72-es Stug III-at. Dobozból készül, csak a hátulját pakolom meg néhány plusz kellékkel majd. Egyébként jó kis kit, elég pontosak az illeszkedések is.
Agent 185137 2007. január 7. 17:54
Válasz erre
Nincs itt valami félreértés? Porsche és Henschel tornyokat a Királytigris (Pz. VIB)esetében szoktak emlegetni a népszerűsítő- és szakirodalomban. A Ferdinánd alváza a Porsche által a klasszikus, rettegett Tigrishez (Pz VIA)készült eredetileg, amelyet valóban nem fogadtak el a harckocsihoz.
Csodabogár 185136 2007. január 7. 16:39
Válasz erre
Sziasztok!

Ha egész pontosak akarunk lenni, akkor se' Porsche-, se' Henschel-torony nem létezett. Mindkettő változatot a Krupp gyártotta.
A Porsche és a Henschel is készített egy-egy páncélos prototípust a kiírt feladatra, a Krupp pedig megtervezte hozzájuk a tornyokat. A Porsche-változatot végül nem fogadták el, ezekre a páncéltestekre konstruálták meg végül a Ferdinandokat. Az erre a típusra elkészült tornyokat is a Henschel-alvázakra rakták fel (az első ötven darabra, amelyek zimmeritezve voltak), majd a többire az eredetileg is a Henschel-verzióhoz készülteket használták fel. (Érdekesség, hogy az angliai Bovingtonban található példány, bár a korábbi típus, nem kapott zimmeritezést, ez ugyanis a V03-as prototípus volt, amelyet Kummersdorfban zsákmányoltak az angolok.)
Egyébként nem csak ballisztikai szempontok miatt döntöttek a szériatornyok mellett, de előállítani is egyszerűbb volt, ráadásul több lőszer fért el benne.
Ha sejtésem nem csal, akkor újfent az angolszász szakirodalom csapdájába estünk, ők terjesztették el a Porsche/Henschel-torony témát.

Üdv

Cs
Bombraider 185135 2007. január 7. 10:49
Válasz erre
Sziasztok!
Egykis sározás/fémgyűrődés tanulmány:
m.motz.free.fr/photos.php
R.I.P. 1.3 Rallye

üdv:bomb
ChevyG 185134 2007. január 5. 20:47
Válasz erre
Archy, Amon! Köszönöm!

Chevy
Amon 185133 2007. január 5. 18:54
Válasz erre
A porsche tornyos tigrissel egy gond volt a ballisztika.
Mivel lekerekített volt a torony alsó része ezért a lövedék ha becsapodott lefele haladt és kettéválasztotta a tornyot meg a testet. :-(
De minden fronton ott volt. :-)
sang 185132 2007. január 5. 15:53
Válasz erre
köszi Archy!
ezek szerint a legtöbb Fáni maketten rosszul jelölik a perem festését,ahogy gyanítottam...valami rémlett, mintha olvasztam volna ilyesmit egyszer
z
Archy 185131 2007. január 5. 14:38
Válasz erre
Ha a királytigrisről van szó, akkor a production és a henshel ugyan az. A legyártott hk-k 90 százaléka ilyen, csak kb 50 db-ot gyártottak porsche toronnyal, az első szériában, és ez 1,3 tonnával könnyebé tette a hk-t.
Porsche torony:
www.aaronsmodel.com/built/3PG/kt%20p/original/kt%20p%20f.jpg

Henschel torony:
http://files.blog-city.com/files/O05/149826/p/f/kingtiger_7.jpg

Áron
Archy 185130 2007. január 5. 14:28
Válasz erre
Az elefanton a fotók alapján szerintem fém görgők voltak.

Pz. IV gumiperemes:
panzerkeil.dre.hu/harcjarm/panzer/pz4/gal/pziv-2.jpg
acélperemes:
panzerkeil.dre.hu/harcjarm/panzer/pz4/gal/22100107.jpg

az acélperemes inkább a késői H-kra és a J-kre volt jellemző, de a J-ken már csak 3 db volt oldalanként.
Áron

forrás: www.panzerkeil.ini.hu
ChevyG 185129 2007. január 5. 14:24
Válasz erre
Sziasztok!

lenne 1 kérdésem.
Mi a különbség a production, porsche és henschel torony között? ill mit lehet ezekről tudni?

Üdv: Chevy
sang 185128 2007. január 5. 11:25
Válasz erre
Sziasztok,
két kérdésem lenne:
- az Elefant futógörgői acél v. gumiperemesek voltak-e?
- Pz IV. "H" típus visszafutógörgői (a peremes szélű késői változat) gumi- avagy acél felületűek voltak. Néhány kép tanúsága szerint én acélra gondolok, de nem értek hozzá...
köszi!
z
halaci 185127 2007. január 5. 11:02
Válasz erre
dickermax_boxart.jpg méret: 287.2 KB
dickermax_testshot.jpg méret: 117.3 KB
Találtam két kéet egy fórumon, kicsit kusza a dolog. Állítólag egy Trumpeter Dickermax doboza és tesztképe, viszont az előzetesek szerint a Dicker-t a DML tervezi kiadni. Mindegy, lényeg a két kép.
basio 185126 2007. január 4. 08:02
Válasz erre
notarius, Atlasz, Csodabogár !

köszi a válaszokat.

üdv: basio
Csodabogár 185125 2007. január 3. 15:52
Válasz erre
Az említett Jimenez-cikkben még a régebbi kiadású Dragon Pz.IV-nél tartja jobbnak a Tamiyát. Az új nagyságrendekkel szebb/lágyabb/stb... Tristar akkor pedig még nem is volt... :-)

Üdv

Cs
Atlasz 185124 2007. január 3. 15:50
Válasz erre
Szia basio !
Tökéletesen egyetértek notariussal, de aki egy a messzemenőkig tökéletes "kistigrist"
akar építeni annak létezik a Mig Productions jóvoltábol egy kiegészítő 34,5 Euróért...
Érdekes de az egyik új Pro Modellben Miguel Jiménez éppen a Tamiyát tartja
a jobbnak.
Üdv:
Atlasz
notarius 185123 2007. január 3. 15:18
Válasz erre
A korában jónak számított, de ma már nem az. Dragont vegyél, ha igazán pontosat szeretnél, vagy Tristart.
basio 185122 2007. január 3. 15:13
Válasz erre
Sziasztok !

Valaki ismeri a Tamiya 35096-os Pz. IV ausf D. makettjét?
Milyen minőségű?

előre is köszi
üdv:basio
Pman 185121 2007. január 2. 16:58
Válasz erre
Stefano írta:

Próbáld meg Brúnóéknál: www.hokimodell.hu/. Lehet, hogy nekik van ilyesmi, de az is lehet, hogy csak sima Lada van, amit majd neked kell átalakítani.
matt 185120 2007. január 2. 16:56
Válasz erre
Most már csak egy Lada vfts makettet kéne szerezzek ebben tudnátok segíteni?
matt 185119 2007. január 2. 16:56
Válasz erre
Nagyon szépen köszöntem a segítséget!!!
Atlasz 185118 2007. január 2. 16:48
Válasz erre
Sziasztok!
Azthiszem Hooligan mondta nekem a vízfestékes sarat,
porként is használható.Én a most készülő harckocsimhoz így készítettem a rozsdát.
Üdv:
Atlasz
Autoblinda 185117 2007. január 2. 16:33
Válasz erre
Sár készítésre egy egyszerű módszer:
Hintőport keverj össze festékkel.(a sár későbbi kivánt színével)Egy nem folyós, de nem is túl száraz masszát kell kapni. Ha lakkot keverünk hozzá akkor fényes. A festék hintőpor arányt kell eltalálni.
Másik módszer a MIG productions pigmentjeinek összekeverése egy műgyanta szerű szintén a gyártó által forgalmazott anyaghoz. Szebb de drágább...(és magyarországon nem nagyon kapható...)
Pman 185116 2007. január 2. 16:31
Válasz erre
Nedves megszáradt sár:
A legegyszerűbb szerintem kis neoflex (hígatva vagy ahogy jónak látod)DE ANNYIRA AMENNYIRE a sár megfolyt csapódott stb.ezt lefested a kívánt sárszínre.A darabkákat pedig gipszből vagy pasztellkréta darabkával.
Másik:döglött festék rátuszkolod a koszolandó felületre és szorjál bele hintő port majd ha ez kész van a sárral egyszínűre próbáld festeni talán ez kicsit macarás szerintem menni fog.
Sulifix+föld=legegyszerűbb és legjobb sár
A száraz: pigment vagy p. kréta elöbbi jóval drágább de tutibb.
A krétát jól összemorzsolod aztán tiszta száraz ecsettel felviszed a felületre ahová kell ha pedig a megfolyást egy hígítós mosással lehet(legalábbis én így csináltam)megoldani.

Bármi kérdésed van szívesen állok rendelkezésedre.

Pman
matt 185114 2007. január 2. 16:15
Válasz erre
Le tudnád nekem írni hogy hogyan kell sarat szerkeszteni (nedveset meg a szárazat)!
KÖSZI!!!
matt 185113 2007. január 2. 16:13
Válasz erre
te ismered a Német Gábort? Mert ahogy néztem igen jól nyomja!
matt 185112 2007. január 2. 16:12
Válasz erre
Nem müködik! :(
Pman 185111 2007. január 2. 16:07
Válasz erre
A száraz egyszerűbb
Az oroszoknál gyártják horror áron:(
www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=1221" target="_blank">s" target="_blank">www.armorama.com/modules.php
Ez a link ha nem müxik újraírom jó?
matt 185110 2007. január 2. 16:02
Válasz erre
nedves sarat mivel és hogyan kell csinálni?
matt 185109 2007. január 2. 15:58
Válasz erre
mind1 meik az egyszerűbb? És ladát nem is lehet venni akor?
Pman 185108 2007. január 2. 15:54
Válasz erre
Ezt kéretik törölni!3777-est
Pman 185107 2007. január 2. 15:53
Válasz erre
A ladát ha jól emlékszem csak műgyantából van.
Száraz vagy nedves sarat?
Pman 185106 2007. január 2. 15:53
Válasz erre
A ladát ha jól emlékszem csak műgyantából van.
Száraz vagy nedves sarat?
matt 185105 2007. január 2. 15:51
Válasz erre
sziasztok volna egy olyan kérésem hogy le tudnátok e írni hogy hogyan kell összesározni egy autót? ja és nem tudjátok véletlenül hogy honnan lehet Lada VFTS makettet rendelni? elöre is KÖSZI!!!
muzzy 185104 2007. január 2. 12:39
Válasz erre
Még egy. Az 1. kép felirata szerint a megsüllyedt gép másik oldaláról készült a fénykép, feltételezhető, hogy az 1. és 2. kép ugyan arról a gépről készült.
Muzzy
muzzy 185103 2007. január 2. 12:37
Válasz erre
HALACI!
A 2. kép kapcsán kérdés, hogy melyik tavaszon állomásoztak németek ukrajnában. (43, 44?) Ugyanis az eredeti felriat szerint: a tavasz új problémákat hozott, elsősorban sarat. Hogy az ukrán fekete földből kivontassák a behemótot nem kevés erőfeszítésre volt szükség.
Muzzy
halaci 185102 2007. január 2. 12:30
Válasz erre
A két kép szövege nem teljesen fedi egymást, a 2. szerint tavaszi, az 1. szerint 44 nyári a felvétel, Ukrajnából (már amennyire elő tudtam kaparni egykori orosztudásomat).
muzzy 185101 2007. január 2. 12:27
Válasz erre
Uraim!
A Tigris1.jpg képefelirata szeirnt a fénykép 44 nyarán készült...
Muzzy
Csodabogár 185100 2007. január 2. 10:44
Válasz erre
Sziasztok!

Ha emlékeim nem csalnak, akkor ez a Heer 501.nehézpáncélososztályának a járműve, mezei "mid" változat, s ha minden igaz, akkor a kép valam,ikor '44 elején készült, vagy '43 végén, valahol a keleti fronton. (Sajna pontosabban nem tudom most belőni, nincs a közelemben semmiféle Tigris-anyag.)

Üdv

Cs
mszl 185099 2007. január 1. 22:19
Válasz erre
tigris1.jpg méret: 52.2 KB
tigris2.jpg méret: 48.5 KB
TigeronEastFront.jpg méret: 19.1 KB
Sziasztok!!

Megvan!!! (Ha minden igaz!!???) a farposst.ru-n találtam egy könyvet kurszk-ról képekben és ott megvan a fotó és az 501-sekhez van sorolva másik oldalról is van kép róla így hát késői torony, gumiperemes kerék és késői lánc eléggé lerabolt állapotban, valamiféle tanya környékén, csukott fedelek csak a vezetőé van nyitva,szerintem ugyanaz a tank de két különböző szituban. De legalább látható hogy miként van felszerelve.
Továbbra is várom az ötleteket.
Több szem többet lát!
És keresek mindenféle kiegészítőt 1/35 tigrishez!
Köszi!
mszl@freemail.hu
Emerick 185098 2007. január 1. 20:52
Válasz erre
Na jó, a futóműben nem vagyok biztos, mert ez a kép szerint zimmerites korai, gumiperemes Tiger is volt. De nem azonos egység. (ezen talán 600-as szám van. Talán Das Reichos. SS ez is biztosan, de más a festés és teljesen gyári új tank.)
E.
Emerick 185097 2007. január 1. 20:48
Válasz erre
Nem tom pontosan, de a zimmerit miatt mindenképp acélgörgős Tiger. A gumiperemesből még nem láttem zimmeritest. Legalábbis nem rémlik. A "trutyi" miatt is erre szavaznék. A lánc is valahogy keskenynek tűnik, de ez már az üldözési mániám lehet... :D
Egyébként ha lenne elég időm, utánanéznék, hogy feketekeretes, üres számozást melyik alakulat használt. Még annyit, hogy a fekete tankos egyenruha miatt szinte tutira SS Tiger. Olaszban asszem nem volt SS alakulat, ezért 1943 őszére, az orosz frontra szavazok, Kurszk környékére. Új a tank, csak néhány bevetést élt meg a trutyiba szorulásig, kevés a lövésnyom, terepfestése van, zimmerites, és a "spoilerek" zöme is megvan és épek is. (Grossdeutschland, Totenkopf, vagy Das Reich páncélos ezred-beli századparancsnoki tank.)

Segítettem?
Üdv: Emerick.
Némo 185096 2007. január 1. 12:09
Válasz erre
Nzd ez hasonl.jpg méret: 92 KB
Nézd ez hasonló,bár a toronyszám nem azonos,és sajna ezen sem látszik a csapat jelzés.
Némo 185095 2006. december 31. 22:48
Válasz erre
Némo 185094 2006. december 31. 22:47
Válasz erre
há erröl a Csodabogarat kellene megkérdezned.Igazábol sokminden nem szürhető le a képböl.Még az sem hogy melyik tipusú Tiger(MID,LATE),annyira le van pusztítva.Nézz körül még hátha találsz róla más helyzetben is fotót,
mszl 185093 2006. december 31. 22:31
Válasz erre
Talán az 502-esek között 43-44 vége-eleje??? Orosz front??!!! a talajból itélve
mszl 185092 2006. december 31. 22:26
Válasz erre
tiger301.jpg méret: 46.1 KB
Ki tud róla valamit?
Mikor, hol harcolt?...
korzaar 185090 2006. december 31. 19:15
Válasz erre
Ez meg az álarc szürövel
korzaar 185089 2006. december 31. 19:14
Válasz erre
www.msa-auer.hu/itt a linkje
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155.