/ Fórumok /

"Csörömpös"

Ha a modern v. a II világháborús harcjárműveket szeretitek építeni, vagy szeretnétek megosztani a tapasztalatitokat, vagy éppen ötletre van szükségetek akkor ide nézzetek be!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156.
BÉPÉ 182727 2006. március 31. 17:26
Válasz erre
Helló Kikka76!
Friul lánctalp öszerakásánál az egyes szemek illesztése magától adódik. Csak egyféle módon lehet őket egymáshoz illeszteni. Az egymáshoz rögzítésük úgy megy, hogy a kb. méretre vágott drótot beledugod a lánctalpak szélein lévő lukakba. Ha esetleg nem menne át, az vsz. öntéshiba, ilyenkor egy 0,5-ös fúróval (pl. DREMEL mini fúróval) kifúrod az eldugult vezetőlukat. Miután így a két lánctalp szemet egymáshoz fűzted, a mellékelt drótból vágj egy külön kis darabot és azt használd a ragasztáshoz. Mártsd bele a pillanatragasztóba, amit előtte egy bármilyen üvegdarabra kinyomsz. Ez több percig használható, folyós marad. Csak egy pici csepp kell, nem több, és ezt a pici cseppet a lukból éppencsak kiálló drótdarab és a lánctalp lukának találkozásához cseppented. Vigyázz, nehogy sok ragasztó kerüljön a két lánctalp közé vagy a lukhoz, mert az egyberagasztja a lánctalp szemeit is. Gyakorlatilag egy pár másodperc múlva folytathatod a szemek egymáshoz illesztését és ragasztását. Arra ügyelj még, hogy ne fűzd össze az összes szemet, mert tapasztalataim szerint sosincs szükség annyi szemre, mint amennyi az egyes oldalakhoz csomagolva vagyon. Amikor kész a harckocsi és a lánctalpat fel tudod rá próbálni, akkor tedd fel és nézd meg, kell-e egyáltalán még lánctalp szem, vagy sem. Ha egyéb kérdésed van ezügyben, segítek. Üdv: BÉPÉ
MrChef 182726 2006. március 31. 17:17
Válasz erre
lanctalp.JPG méret: 122.4 KB
Sher.JPG méret: 116.8 KB
lanctalp (2).JPG méret: 122.2 KB
Kikka!

Én most estem túl életem első Friul-ján. Szóval a láncszemeket összeilleszted kettesével, és dróttal kötöd össze őket a lyukaikban, amik ha nem elég nagyok, kb 0.6-os fúróval ki kell őket fúrni. A drótot tövig vágd le és pillanatragasztóval ragaszd oda a láncszem széléhez. (én először kis ráhagyást csináltam és visszahajlítottam a drótot, de 5ször annyi időt vesz igénybe és az egyik oldalon valamennyire látszódna is...)
Aztán mikor megvannak kettesével a lánctagok, lehet őket összeilleszteni: 2 + 2 = 4...4 + 4= 8...Mikor a hosszúságában a végére érsz, az utolsó láncszemet fúrd át teljesen, tedd fel a láncot a futóműre, és a kifúrt láncszemet illeszd a "másik oldalon" lévőhöz egy hosszabb dróttal. Így a kész művet ellenőrizheted, hogy jól áll-e, és a drót kivételével le tudod venni a lánctalpat festéshez. Majd festés után visszarakod, levágod a drót két szélét, odaragasztod a láncszemhez, és kész.
Az én Friul-omhoz is kb. 30%-kal több láncszemet adtak, így nem is kell felhasználni az enyhén hajlított láncszemeket, csak a macera van vele, hogy pontosan hova kerüljenek. Remélem elég részletes voltam!:-)
Csatolok 3 képet.
Hooligan 182725 2006. március 31. 17:07
Válasz erre
Aszem jól nézne ki csomóval a végén! : )
Én nem tudok segíteni, mert még én sem raktam ösze soha!: (
Kikka76 182724 2006. március 31. 14:41
Válasz erre
Sziasztok Kedves Egybegyűltek!

Boldogan jelenthetem be, hogy megvettem életem első Friul lánctalpát. A kérdésem, hogy hogyan kell összerakni? A kapott drótot beragasztom, vagy "csomót" kötök rá, vagy van valami speciális technika. Légyszi segítsetek. Túl drága volt ahhoz, hogy elbaltázzam.

Üdv.
Kikka76
moriarty 182723 2006. március 31. 13:08
Válasz erre
Az ostrom alatt nem volt Királytigris Budapesten.
Apus 182722 2006. március 31. 09:30
Válasz erre
Üdv. Az elöbbi kérdést elolvasva bennem is felmerült egy kérdés. Tervezek egy budapesti diorámát, Királytigris szereplővel. Namost a gondom az a zimmerit, nem szivesen tökölnék vele, meg mivel nem csináltam eddig, félek elrontanám nagyon. A kérdésem: Létezhetett az ostrom alatt zimmerit nélküli Királytigris? Én csak zimmerites változatokkal találkoztam fotókon. A készlet amit vettem hozzá az megad egy budapesti álcát zimmerit nélkül, de ugyanezt a csörömpöst láttam régi fotókon és ott rajta volt.
Archy 182721 2006. március 31. 00:51
Válasz erre
A festése azért nem semmi. Jó volna tudni, hogy is rakták ezt össze. Mert ugye normandiában háromszínű kamó volt a divat. Berlinben több hk-t is átkentek/fújtak panzergraura. Gondolom az volt még raktáron, és utcai harcra (főleg éjjel) tökéletes. Erről eszembe jut a Híd túl messze van c. filmből a jelenet, mikor a brit ejtőernyősök beérnek arnhembe, full terepálcával, és az egyik odaszól a parancsnokának, hogy szerinten nem a leg megfelelőbb az álcázásuk, figyelembe véve arnhem belvárosát :-) Kb így lehettek a fritzek is berlinben a világos háromszínű párduccal. De a képet nézve nem simán a háromszínű kamóra fújták a szürkét. Itt valami turpisság van, mert a régi toronyszám is gyanús. Ott sem stimmel valami. Ha tudjátok, mondjátok meg mi a trükk!
Áron
tray 182720 2006. március 30. 23:02
Válasz erre
Tomcat-tel értek egyet a kérdésben.
A rajz a minőségéből és a stílusából ítélve valamelyik Osprey, Militaria, vagy Squadron-Signal könyvből lehet kivéve, ott általában utánajárnak ezeknek, a rajzokat 1-1 archív fotó alapján készítik. Szóval véleményem szerint, ez egy létező jármű volt :)
Hooligan 182719 2006. március 30. 22:15
Válasz erre
Mondjuk én is kinyithattam volna az öt párduc könyvem közül valameiket, nem pedig kútfőből!
Otto 182718 2006. március 30. 21:37
Válasz erre
gb.Tomcat!
Köszi
Üdv
gb.Tomcat 182717 2006. március 30. 20:22
Válasz erre
Otto!
Szerintem megcsinálhatod, hiszen létezett.
Ugyanis, ha jól megnézed, akkor rájössz, hogy ez a tank egy normandiai festésre van ráfestve,(még a lajstromszáma is látszik) mert sok tank érkezett vissza, és ezeket általában átfestették. Természetesen számold bele azt is, hogy tábori körülmények között. Hogy lehetett-e zimmerites? IGEN
Ugyanis ha jobban megnézed, akkor ezt nem '45-ben gyártották. És ha elolvastad a könyvvet, akkor tudod, hogy '43 augusztusától '44 szeptemberéig raktak rájuk zimmeritet. Hozzáteszem "Nem kritika, csak én is párducot építek, és szeretném ha a tiéd szép lenne"
Üdv.:Dan
Hooligan 182716 2006. március 30. 20:14
Válasz erre
Elvileg nem kizárt, mivel nem csak vadi új cuccokat vetettek be! Lehet valami régebbi, még lezimmeritezett járművet is építeni!
Otto 182715 2006. március 30. 20:09
Válasz erre
Igen! Én is így tudtam, de a neten találtam a képet és kiváncsi voltam van-e valóságalapja.
Üdv
Hooligan 182714 2006. március 30. 19:20
Válasz erre
Nem akarok hülyeséget mondani, de ebben az időben már nem nagyon zimmeriteztek a németek! Kész lett, és egyből nyomás a frontra!
Otto 182713 2006. március 30. 18:46
Válasz erre
ausf_g-45berlin.jpg méret: 52.2 KB
A segíségeteket szeretném kérni!
Lehetet-e zimmerites G párduc 45-ben a berlini harcokban szürke-barna festéssel?
Üdv: Ottó
Maz 182712 2006. március 30. 14:53
Válasz erre
A ventillátor amiatt kell, mert a PTSz-M vezetőfülkéje hermetizált, ABV fegyverektől védett. Ezzel tudják a szükséges túlnyomást létrehozni és a levegőt szűrni. Egyébként csodálkoznék, ha egy rádiós felépítményen nem ugyanez az egység látná el ezt a feladatot.
Lee 182711 2006. március 30. 10:02
Válasz erre
Hooligan
Nem, tudtommal PzIV-t nem. nincs említve.
ha jól tudom, közel 300 PzIII alvázat építettek át.
Joce!
Volt Zis-5 jelű 76,2 mm-es löveg, amit kísérlet jelleggel beépítettek egy SU76-ba, de aztán elvetették, maradt a jól beválz Zis-3
Harald 182710 2006. március 29. 23:09
Válasz erre
Szia, Hooligan!
A Su-76i zsákmányolt Pz3 alvázakra épített rohamlöveg volt, a felépítménybe a
T-34/76 fegyverzetét építették. Az alábbi linkeken találtok fotókat róluk:
www.tanxheaven.com/nic/SU-76Imoscow05/SU-76i.htm www.thetankmaster.com/english/afv/su-76i.asp

üdv!
Harald
Hooligan 182709 2006. március 29. 13:22
Válasz erre
Kösz az infót! Pz IV-est is építettek át??
Joce 182708 2006. március 29. 10:54
Válasz erre
Lee!

Igazad van kicsit elkevertem a Zis-3 a 76,2mm-es...
Lee 182707 2006. március 29. 10:04
Válasz erre
Sorry. nem szereti a direktlinket, de a keresőbe beírva su-7-ot, találhatsz infót
Lee 182706 2006. március 29. 10:02
Válasz erre
Joce!
A SU-76-ba Zis-3 löveget szereltek, nem Zis-5-öt (készült erre prototípus, de elvetették)
további részletek itt:www.battlefield.ru/index.php
Joce 182705 2006. március 29. 06:01
Válasz erre
Hali Hooligan!

A Su-76 és Su-76M a korábbi T-60-as könnyüharckocsi alvázára épült. A történet u.a. mint p.l. a Pz 38 (t) és a Marder III szériáknál, a könnyüharckocsi elavult, a Zis-5 löveg vontatva nehézkes, ebből faragták össze a rohamlöveget. Ahogy Tray írja ezeknek nem sok köze volt a Su-76i-hez.

Üdv Joce
tray 182704 2006. március 28. 23:14
Válasz erre
Remélem nem kell fordítanom :)
A SU-76i sorozatnak nem sok köze volt a többi SU-76 -oshoz...
tray 182703 2006. március 28. 23:13
Válasz erre
The unrelated SU-76i (1943) was based on German Pz Kpfw III and StuG III chassis, armed with a ZiS-5 76.2mm gun. About 1,200 of these captured vehicles, many from Stalingrad, were converted at Zavod No. 38 by adding a new enclosed superstructure. It was issued to tank and self-propelled gun units starting in autumn 1943.

en.wikipedia.org/wiki/SU-76
Hooligan 182702 2006. március 28. 21:56
Válasz erre
Hooligan 182701 2006. március 28. 21:55
Válasz erre
Hali!

A SU-76,panzer III.-as alvázra épült???
MrChef 182700 2006. március 27. 10:59
Válasz erre
tray, ALby,
köszi a segítséget!:-)
tray 182699 2006. március 27. 01:23
Válasz erre
Resize of P9260016.jpg méret: 61.9 KB
PA210026.jpg méret: 147.2 KB
PA210027.jpg méret: 163.7 KB
Na jó, igazából erre.
Ez az 1/72-es Nashornom lánctalpa. Műanyag, link-and-length. Kis ügyességgel külön is össze lehet úgy ragasztani, hogy a formája a végleges legyen. Így külön festhető, a kerekek is külön vannak festve, és a kerekek meg a lánctalp egyszerre kerül fel a szintén lefestett tankra. Így a festés sokkal könyebb, nem kell agyonmaszkolni, és pl. a lánctalpra vagy a kerekekre is lehet pisztollyal nyomulni. A procedúra alatt az egyik lánctalp leesett kb 80 cm magasságról a parkettára, kettétört, de megragasztva nem látszik. Szóval bírják a gyűrődést, ha az ember nem hajigálja, megoldható törés nélkül a festés.
Az összeragasztott lánctalpat először fémszínnel festettem le (MM Metallizer), ennek a szürke árnyalata csak a fogaknál látható, ugyanis ezután maszkoltam a fogakat, és a belső felület azon részét, ahol a kerekek futnak. Ezután valamilyen barnával lefújtam, majd a maszk eltávolítása után kapott még mosást rozsdából és egy másik barnából. Kívül a láncszemek élét ezüsttel szárazecseteltem, miután az élek közötti mintát (azt a egyenlőszárú trapéz-szerű alig látható mintát) grafitceruzával kihúztam.
Ez így nagyon rozsdás hatást kelt, kb. olyan a jármű, mintha állt volna egy napot, aztán ment vagy száz métert (mindenki tudja, hogy így használták :). Menet közben a rozsda gyorsan lekopik, úgyhogy a barna helyett fémszín árnyalatokat kell használni.

Sajnos a képek nem a legjobbak (régiek :), de azért remélem látszik a lényeg :)
tray 182698 2006. március 27. 01:08
Válasz erre
lier087.JPG méret: 63.3 KB
Én erre eszküszöm :)
Alby 182697 2006. március 27. 00:59
Válasz erre
MrChef
Nekem egy darab tankom sincs, de egy cimbim döglött, szétgányolt fogkefével
turházza össze a tankjait:)
Hooligan 182696 2006. március 26. 20:42
Válasz erre
Betah-on van egy pár cucc ami a Párduc variációkról szól! Ott néz körül! Tuti lesz rá anyag!betah.co.il/booksCatalog.aspx
gb.Tomcat 182695 2006. március 26. 20:31
Válasz erre
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni abban, hogy:
Panther, létezett-e KwK-88 -as löveggel, és ha igen akkor hol szolgált?
Üdv.:Dan
MrChef 182694 2006. március 26. 17:58
Válasz erre
Kedves kollégáim!
Már sokat, sokfelé olvastam a lánctalp festéséről, ki is próbáltam sokfélét, bár nincs túl sok tankmakettem.
Ki milyen lánctalpfestésre és koszolásra esküszik?
MrChef 182693 2006. március 26. 12:36
Válasz erre
tray!
Az lenne ám csak a jó móka!:-) De mondjuk egy oldschool Tamiya makett simán elmenne egy Friul lánccal. Nekem Tiger I van, amihez anno még motort meg távirányítót is adtak, azóta féltve őrzöm:-) (Friult még nem vettem hozzá, csak Academy szemenkénti van rajta)
tray 182692 2006. március 25. 20:37
Válasz erre
MrChef!
Szépen alakul a Shermi! Motort is raksz bele, menni is fog? :)
tray 182691 2006. március 25. 20:36
Válasz erre
carlos03!

Most egy picit több látszik belőle :) A világítás még mindig nem tökéletes. Ha jól látom, egy asztali lámpa világítja fölülről, na ez így lóf*szt sem ér... Ha már ennyi időt eltöltöttél a dió készítésével, igazán rászánhatnál egy fél órát, hogy a világítással kísérletezz! Megéri!
A másik a kamera beállítása. Ha van rajta makró mód, állítsd át. Készíts képeket különböző távolságokból. Ha mobilos kamerád van, azzal is lehet jó képeket készíteni, csak kicsit nehezebb :) A fix fókuszos kütyüknél (ált. telcsók), ha úgy 1 méter távolságból készítesz képet, és utána azt nagyítod fel, szebb eredményt kaphatsz, mintha 40-50 centi távolságból fényképezel, ui. ezek már nagyon homályos képek lesznek.

Már csak azért is erőlködöm a tanácsokkal, mert engem is érdekel a Revelnek ez a készlete, kíváncsi lennék a részletekre. A dió alapja is jónak tűnik, azt is megnézném közelebbről :)
MrChef 182690 2006. március 25. 20:16
Válasz erre
Tudom én is, hogy a Shermannak nem volt belógása, csak hátul nem volt lefixálva a lánc, így előrébb csúszott:-) Feszesre készítem természetesen.
Hooligan 182689 2006. március 25. 20:14
Válasz erre
A shermanokon tényleg nem volt belógása a lánctalpnak! Aszem valami autómata láncfeszítőjük vóót!
Balu 182688 2006. március 25. 19:55
Válasz erre
Szia Sirdaniel!

Ez a lánctalp feszességétől függött.

Balu
Sirdaniel 182687 2006. március 25. 19:06
Válasz erre
MrChef!
Jó,csak lenne egy kérdésem:nem a sherman volt az első olyan harckocsi,aminek menet közben mindenhol egyenes volt a lánctalpa?

Dani
MrChef 182686 2006. március 25. 16:55
Válasz erre
lanctalp.JPG méret: 122.4 KB
lanctalp (1).JPG méret: 122.6 KB
lanctalp (2).JPG méret: 122.2 KB
Készülget a Friul lánctalp a Sherman-hez:

1. kép: működik és erős:-)
2. kép: a Blu Tack, mint segéderő
3. kép: mozgatható futómű
Elektrolakatos 182685 2006. március 25. 14:55
Válasz erre
Hm...és ha csak esőkabát de mivel szoliban van még nem vehette le ? :)
carlos03 182684 2006. március 25. 10:05
Válasz erre
n?vtelen22222.JPG méret: 81.6 KB
Ahoy!!
Itt van pár kép!!
Gabi 182683 2006. március 25. 09:50
Válasz erre
Jaja, a sivatagi éjszakák hidegek:))
lucky 182682 2006. március 25. 08:51
Válasz erre
biztos fázik...:)
Archy 182681 2006. március 24. 13:52
Válasz erre
carlos!
tray utasításait kövesd, és akkor tudunk mondani többet is. A beállítás nem rosz, de téli kabátos ember mit keres s sivatagban?
Áron
tray 182680 2006. március 24. 13:00
Válasz erre
carlos03!
Jónak tűnik, de így nehéz bármit is mondani rá!
Csinálj még 1-2 képet! A világítást állítsd be jobban! Ha napfénynél tudod fényképezni, az nagyon sokat javíthat a képminőségen, a másik dolog meg, hogy ne az árnyékos felét fényképezd! A megvilágítás a kamera irányából, kicsit oldalról jöjjön! Lehet még segíteni az alsó felületek világításán, ha egy fehér lapot fektetsz a dio elé, ez kicsit visszaveri a fényt.
carlos03 182679 2006. március 24. 12:23
Válasz erre
DSCI0051.JPG méret: 174.3 KB
üdv emberek
Elkészült a diorámám(1:72),várom az építő jellegű kritikákat!
Bendeguz 182678 2006. március 24. 11:17
Válasz erre
akarom mondani tirgincs könyvet csak má megin lámázok
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156.