/ Fórumok /

"Csörömpös"

Ha a modern v. a II világháborús harcjárműveket szeretitek építeni, vagy szeretnétek megosztani a tapasztalatitokat, vagy éppen ötletre van szükségetek akkor ide nézzetek be!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155.
Kalóz 181663 2005. augusztus 31. 16:34
Válasz erre
tray!
Igazad volt, piszkosul elcseszted!
Leginkább, hogy nem az én polcomon látható ...
Kalóz
Kikka76 181662 2005. augusztus 31. 13:46
Válasz erre
Én még pici vagyok :)
Még várom a fázisfotóidat.
tray 181661 2005. augusztus 31. 12:29
Válasz erre
Látom szóhoz sem jutottok.
Azért annyit vártam volna, hogy "ez de gáz", vagy valami, na mindegy.
tray 181660 2005. augusztus 29. 23:57
Válasz erre
P8290041 copy.jpg méret: 181.3 KB
P8290043 copy.jpg méret: 161.1 KB
P8290044 copy.jpg méret: 182.2 KB
P8290046 copy.jpg méret: 172.5 KB
Ez a ma esti akcióm gyümölcse. Mármint, az álcázó mintát festettem meg az elmúlt órákban, erről kérek véleményt.
Ennél a makettnél elég sok dologgal kísérleteztem, van ami bejött, van ami nem. Azt hiszem, a festésnél alkalmazott teknikám az utóbbiak közé tartozik. Szerintem elcsesztem, szerintetek?
Kikka76 181659 2005. augusztus 29. 21:29
Válasz erre
OK Tray!

Köszönöm a segítségedet. Amiben biztos vagyok, azt már most kijavítom; amivel úgy érzem elkéstem, vagy képes vagyok eltolni a meglévőket, csak a következő áldozaton használom. Mindenesetre tényleg köszönöm. Ha még lesznek kérdéseim, úgyis felteszem őket.
tray 181658 2005. augusztus 29. 17:07
Válasz erre
Ok, a betonba nem kötök bele! :)

Kikka76!
A bemosásokkal kapcs. lehet, hogy kicsit félreérthető voltam, a világos szín az nem rossz ott, ahol a por/sár "beül". Sötéttel lehetne az árnyékokat és a domborulatokat kiemelni. Nem néztem utánna, de a motorházon azok valószínűleg rácsok, ott biztos a sötét bemosás lett volna jobb.
lucky 181657 2005. augusztus 29. 15:40
Válasz erre
belötés=belekötés
lucky 181656 2005. augusztus 29. 15:40
Válasz erre
tray!
Vigyázz azzal a belötéssel!Nehogy a bokád körüli betonba köss bele!:DDD
tray 181655 2005. augusztus 29. 15:04
Válasz erre
Olyan nincs, amibe én ne tudnék belekötni!
Néhány helyen túl élénkek a színek, pl. a futóknál a gumi, vagy a szoknyán az álcázófestés. Ezen lehetne segíteni, ha nagyon (nagyon-nagyon) híg szürke v. homok színű festékkel lefújod. (Lehet, hogy ecsettel is menne, nem tudom.) A hátulján is úgy virít az alapfestés egy elég nagy területen, mintha azt elfelejtetted volna koszolni.
A motorház tetején a bemosásokat én inkább sötéttel csináltam volna. A "belső éleket", mélyedéseket szerintem jó lett volna egy sötét árnyalattal kiemelni, főleg a lámpában.
Kikka76 181654 2005. augusztus 29. 11:17
Válasz erre
Kedves Mindenki!

Köszönöm a sok dícséretet, most dagad a mellem, DE...
Tray is írta, hogy bele tudna kötni, de nem teszi. Igazán örülnék, ha mégis belekötnétek. Lehet, hogy a következő gépezetnél sokat segítene.
Szóval várom a letolásokat is. Még mail - ben is ( főleg ott)

Kössz!
tray 181653 2005. augusztus 28. 22:14
Válasz erre
Brúnó!
Egész pofás lett.
Látszik, hogy ezúttal az Italeri is jó munkát végzett, én is kedvet kaptam ehhez a kithez. A festés is szépre sikerült!
Brúnó 181652 2005. augusztus 28. 21:43
Válasz erre
Sd.Kfz. 232_1.JPG méret: 64.9 KB
Sd.Kfz. 232_2.JPG méret: 59.3 KB
Sd.Kfz. 232_3.JPG méret: 62.8 KB
Sd.Kfz. 232_4.JPG méret: 67.9 KB
Sd.Kfz. 232_5.JPG méret: 34.2 KB
Természetesen nem dobom félre a kamionokat, csak most éppen elakadtam, nincs ihletem.
Viszont befejeztem a hatkerekű 232-est. A következő: Revell #03142 ATF Dingo 1.
Brúnó
Kapitany 181651 2005. augusztus 28. 13:51
Válasz erre
Nagyon nagyon tetszik :)
Kritikus ember vagyok, ha nem tetszik megmondom. :) De tetszik nagyon. Hogyan öregítetted a festés után?
Kapitany
Gabi 181650 2005. augusztus 27. 12:55
Válasz erre
Brunó!
Nekem tetszik, de azért remélem nem pártolsz el a kamionoktól sem.
Gabi
Brúnó 181649 2005. augusztus 27. 11:30
Válasz erre
Sd.Kfz. 232 0022.JPG méret: 111 KB
Sd.Kfz. 232 0033.JPG méret: 106.6 KB
Sd.Kfz. 232 0044.JPG méret: 105.5 KB
Sd.Kfz. 232 0055.JPG méret: 121.4 KB
Sd.Kfz. 232 0066.JPG méret: 116.1 KB
Sziasztok!
Rég nem "jártam" erre (meló, meló, meló), de örömmel látom, hogy rengeteg új, remek makett került fel! Pár kép a készülő Sd.Kfz. 232-ről (Italeri 1/72), ami szerintem nagyon jó kis makett, főleg az ACE után. Dobozból épül, semmi extra nem lesz rajta.
Brúnó
Sorceror 181648 2005. augusztus 26. 22:34
Válasz erre
Nagggyon Zzííír!!!
Kalóz 181647 2005. augusztus 26. 19:26
Válasz erre
Szemtelen kölyök!
Más évek hosszú munkájával sem ér el erre a szintre, Te meg elsőre csak csuklból ...

Gratula, és nehogy abbahagyd!!!
Archy 181646 2005. augusztus 26. 16:28
Válasz erre
Krisztián!
Gratula, elsőre nagyon szép. Hol laksz, mert ha van a közeledben klub akkor érdemes felkeresned őket. Szakértő kezek között nagyon hamar "sikeres" makettezővé válhatsz:)
Áron
tray 181645 2005. augusztus 26. 14:26
Válasz erre
Ha ez az első maketted, akkor te egy Tehetség vagy. (Keress más hobbit! :D )
Nem mintha nem tudnék belekötni, de szerintem rohadt jó. Főleg 1/72-ben.
warbirds 181644 2005. augusztus 26. 10:38
Válasz erre
Jól fog kinézni abban a mocskosul sáros diorámában! :)
Kikka76 181643 2005. augusztus 26. 09:53
Válasz erre
Sziasztok!

Nevem Fekete Krisztián. 29 évesen jutottam el odáig, hogy megépítettem életem első makettjét. Revell 1:72 StuG IV - et. Tervezem, hogy beépítem egy mocskosul sáros diorámába, ezért koszos tetőtől talpig. Gondoltam ha már lúd, legyen kövér. Elsőre dioráma.
Felrakok néhány képet az elkészült műről, szeretném ha szakértenétek.
Érdekel a véleményetek.

Előre is köszi az építő kritikákat!
btb 181642 2005. augusztus 25. 08:33
Válasz erre
Mon Capitano,

Az FT 7 igen szépen alakul, csak a sztem a pki kupolája alatt a sárga átfújt sávot ki kellene húzni zölddel, ha nem teszed diorámára.

Miért nem írsz cikket a főoldalra az építéséről, ha már ilyen szépen ledokumentáltad?

Jó munkát!
Mekett 181641 2005. augusztus 24. 18:55
Válasz erre
Batya!

Újabb diorámaötlet a VT-55-re! A kisiklott vonatnál használják Herendnél, elég pofás dio lehetne :)
Kapitany 181640 2005. augusztus 23. 19:35
Válasz erre
Azt elfelejtettem, hogy az pár apró helyen nincs még elfestve, és a koszolásnál is van kis megfolyás ezt leszámítva, így állok :)
Kapitany 181639 2005. augusztus 23. 19:33
Válasz erre
DSCN1470.JPG méret: 141.5 KB
DSCN1471.JPG méret: 161 KB
DSCN1472.JPG méret: 160.5 KB
DSCN1474.JPG méret: 148.8 KB
DSCN1475.JPG méret: 139.9 KB
Az Ft 17-el is tova ügyködtem, hiányzik a hátsó része, ami nincs felragasztva, a szerszámok, és a lánc. Lánctalp valószínűleg az RPM gyártmány lesz, megbírkózva a feladattal :) A háttér sima polisztirol lap
Kapitany 181638 2005. augusztus 23. 11:41
Válasz erre
DSCN1442.JPG méret: 195.3 KB
DSCN1443.JPG méret: 182.6 KB
DSCN1445.JPG méret: 190 KB
DSCN1447.JPG méret: 184 KB
DSCN1449.JPG méret: 179.5 KB
DSCN1450.JPG méret: 193.8 KB
DSCN1453.JPG méret: 198.9 KB
Készen van :)!!!
Mindössze csak 2 dolog hiányzik, hogy végre sikerüljön megköttetni rendesen hátul a ragasztót, és egy specko dologgal kitöltsem a visszapillantótükröt festékkel.
Lássuk a művem/t/
"Ft"Kapitany hadnagy
Szerintem jó lett, jobb mint a többi eddigi makettem, az FT-nél is alkalmaztam ezt a módszert, és jó lett :)
Brúnó 181637 2005. augusztus 23. 07:35
Válasz erre
Igazából egy olyan koszolást szerettem volna megjeleníteni, hogy: földúton egy közepes méretű mélyebb víztócsa, amin elég tempósan kerestül mentek. Szóval az elején a felcsapodott sár lenne, és ez az a rész ami nem tetszik:( A pasztellporos dolgot megcsináltam, de ezek szerint lehetnék bátrabb is a használatával. Köszi az észrevételeket.
Brúnó
tray 181636 2005. augusztus 22. 21:25
Válasz erre
Oké,
már nagyon várom a szállítmányt!
Kapitany 181635 2005. augusztus 22. 18:34
Válasz erre
Nem akartam legányolni intravénásan, lekoptatni, inkább kevesebbet az esztétikáért. Lehet igazad van. A fekete az nem festék, hanem kifolyt olaj, mert a tönkrement kübit schwimmwagent, kettenkradot, stb... ezenkívül festéket is szállítottak, meg alktarészeket, olajoshordókat, szerelőfelszereléseket, és egyéb más dolgot.
Neked biztos igazad van, csak most szerintem így jobban néz ki. Köszi az észrevételedet!
Kapitany
tray 181634 2005. augusztus 22. 18:16
Válasz erre
Kapitány!
Azokon, amiket én láttam, nem nagyon volt festék. Gondold el, még ha gyárilag le is festik, az nagyon gyorsan lekopik. Ha zsákokban szállítanak rajta valamit, vagy ömlesztve szenet, mezőgazdasági terméket, vagy akármit, akkor az azon kívül, hogy a saját "foltját" otthagyja, magával viszi a festéket is. Ha egy zsákot vagy egy ládát végighúznak a platón, az már jókora csíkban végigkarcolja a festéket, így ha rendszeresen szállítanak vele, akkor 2-3 hét alatt a plató aljáról teljesen, az oldaláról meg jócskán eltűnik a festék.
Amit én közelebbről láttam, az természetesen fémlemezekből volt összehegesztve, nem úgy mint a maketted, de az teljesen matt fényesre volt kopva, csak a por törte meg a színét.
Nagyjából ennyi. Egyébként a maketted így lehet hogy szebb, csak kevésbé reális.
Kapitany 181633 2005. augusztus 22. 16:57
Válasz erre
Akkor ahogy olvastam a platón javítnál, szívesen meghallgatnám, mert még tudok rajta! Vrom reagáládos!!
Kapitany
tray 181632 2005. augusztus 22. 12:50
Válasz erre
Na, ezek már egész jók (néhány apróságtól eltekintve).
A koszolás tetszik, szerintem jól eltaláltad (kivéve a platót, de hagyjuk). (Egyébként falusi gyerek vagyok, néhányszor "utaztam" is pótkocsin, onnan vannak emlékeim.)
A karcolások is elég meggyőzőek, és a kipufogó is sokkal jobb így.
tray
Kapitany 181631 2005. augusztus 22. 12:18
Válasz erre
DSCN1390.JPG méret: 179.3 KB
DSCN1391.JPG méret: 182.9 KB
DSCN1392.JPG méret: 181.8 KB
DSCN1393.JPG méret: 170.3 KB
DSCN1394.JPG méret: 169 KB
DSCN1400.JPG méret: 177.1 KB
1/10 része hiányzok márcsak, az látható, a lánc + a matrica. ez valószínűleg ma kész lesz, de azért véleményt kérnék a művemről! :) Mert érdekel ki, mit szól hozzá... A képek nem lettek olyan jók, mert kint megpróbálkoztam, de eleredt pont akkor az eső :)
Na véleeemééényt% :)
Kapitany
tray 181630 2005. augusztus 22. 12:10
Válasz erre
gluer!

Nos, még három hetet kell várnod, akkor tudok részletesebben beszámolni a Revell kitjéről. Addig passz, passz, passz.
Ja, óvva intelek az Italeri "régi" kitjeitől, vagyis azoktól, amik a régi ESCI márkájú kitek újra kiadása. Már két ilyet csináltam, és csak rosszat tudok mondani róluk. Lehet, hogy a hetvenes években ezek jók voltak, de ma már mások az elvárások.
Üdv.
tray
Kapitany 181629 2005. augusztus 22. 11:33
Válasz erre
DSCN1388.JPG méret: 161.6 KB
DSCN1389.JPG méret: 160.1 KB
Mi a baj a koszolással? Szerintem egész jó lett!
A sarat v. rozsdát (:)) Mivel készítetted? lehetne rajta néhány kopás, meg átmoshattad volna- Egyszíű gépeknél az is nagyon jó, ha imitt- amott beledörzsölsz a felületbe sárga, vilizöl pasztellport, ami nagyon nagyon jól mutat, mint kopotttság, használtságot tükröz :) náam ez bejött
Itt éppen a koszoltságot akartam kiemelni. Először átmostam, majd pasztellport dörzsöltem ide is, meg oda is :) Az alapszín olyan mint a torziós rugóknál a 2. képen az első ajtó a lakk áldozata lett.
Brúnó 181628 2005. augusztus 22. 11:19
Válasz erre
BRDM-2 Konkurs.JPG méret: 19.9 KB
BRDM-2 Konkurs_1.JPG méret: 17.4 KB
BRDM-2 Konkurs_2.JPG méret: 18.4 KB
BRDM-2 Konkurs_3.JPG méret: 20.7 KB
Sziasztok!
Elkészültem a BRDM-mel. Hiányzik róla a lámpa előtti gallyvédő, majd pótólom. A koszolása sajna nem úgy sikerült ahogy szerettem volna:( Nekem nagyon bejött, annak ellenére, hogy pontatlan, és nehéz összerakni. Szerintem nem ez lesz uccsó ACE amit megcsinálok.
Brúnó
Kapitany 181627 2005. augusztus 22. 10:35
Válasz erre
Az Sd.Kfz. 11.-nek milyen volt a láncának, (nem a kapszkodógumija) a színe. A guminak az ágyának.
Üdv. Kapitany
gluer 181626 2005. augusztus 21. 19:12
Válasz erre
szia
pont ezt a Királytigrist néztem meg én is boltban, szépnek tűnt
megnéztem az Italeri Királytigrisét is, annál az nem tetszett, hogy a lánctalp belső fele teljesen sima.
Leginkabb a Revell két Tigrise érdekelne. Van minőségi különbség a két változat között? Nem a típusváltozat közti különbségre gondolok, hanem esetleg az egyik egy régi kitt újracsomagolása a másik meg új szerszám
A Heller Tigrisét ismeri valaki?
Kapitany 181625 2005. augusztus 21. 13:55
Válasz erre
Értem...
Én a belvárosi művészellátóban vásárolok, vagy egy papírbolban. A művészellátó a Kisfaludy utcában van, a váirágpiaci szélén, ott van egy képkeretes, meg galéria, annak a pincéjében van!lehet hülyeséget mondok, de a Patio utcája az. Vagy eggyel lejjebb.
Kapitany
Csak akkor higítsd, ha töményen ott szeretnéd hagyatni :) De nagyon bejön
Fodi 181624 2005. augusztus 21. 13:39
Válasz erre
Nekem is van jó pár PannoPasztell krétám, de még nem próbáltam higítóval keverni. Majd teszek pár próbát. Általában a Kazinczy utca végén lévő papírboltban veszem a cuccokat, ott van minden.
Kapitany 181623 2005. augusztus 21. 13:03
Válasz erre
A művészfesték nagyon jó választás... Én is azt használok általában. Én ezt égetett sziennával csináltam. Én ezt tartom a legjobbnak, mint rozsda. Ez speciel vízfesték :) Művész Pelikan vízfesték. Nagyapám hagyatéka számtalan régi művészolajfesték mellett. Nagyon jól lehet használni, kimondottan művészeknek van, nagyon finom a pigment rétege, és esetenként szebb hatást lehet elérni vele mint eg rendes festékkel. Ezt pedig egy kicsit átecseteltem reszelt szénnel. Elég folyákonyan viszem fel, szinte átmososm, hogy megüljön az élben, majd ahol jónak látom vékony ecsettel lefolyást készítek. De nagyon jól használható egy bionyos pasztellkréta, ne kérdezd melyik, Pannocolor, én azt szoktam használni, higítóban, vagy vízben felodlva, olyan mintha festék lenne, és nagyon jól lehet vele dolgozni, matt hatást ad neki. Van egy egész rúd, ha gondolod szívesen adok. :) Te melyik művészellátóban vásárolsz?
Üdv.: Kapitany
Már körvonalazódik bene a redelés, nemsokára jelentkezek nálad! :)
Fodi 181622 2005. augusztus 21. 12:04
Válasz erre
Kösz! Én a DSCN1315.jpg-re gondoltam, a motorháztető élén végigfutó rozsdára. A rozsdaszínt miből keverted ki? Én kétféle művészfestékből (világos okker, égetett szienna) és némi pirosból próbáltam, de valahogy nem jön össze.
Érdekes techinka a "mindent összeragasztózós", de legalább jobban bírja a makett az esetleges baleseteket... :)))
Kapitany 181621 2005. augusztus 21. 11:50
Válasz erre
Ablak és a motorhát találkozásánál? :D
Vagy az oldalán :)?
Egyszerű mégis nagyszerű ;) Ragasztásnál oly slendrián voltam, hogy kifolyt :)
Semmi titok, utána meg lefestettem rozsdával, majd feketével szárazecseteltem :)
A sok mértékkel teli ragasztó a titka.
Kapitany ;)
Fodi 181620 2005. augusztus 21. 11:01
Válasz erre
Kapitány!

A motorháztetőn lévő rozsdát mivel (és hogyan) készítetted? Nekem vhogy sosem sikerül normális rozsdafoltot csinálni... :(
Fodi
Fodi 181619 2005. augusztus 21. 10:37
Válasz erre
Kapitány!

A motorháztetőn lévő rozsdát mivel (és hogyan) készítetted? Nekem vhogy sosem sikerül normális rozsdafoltot csinálni... :(
Fodi
Kapitany 181618 2005. augusztus 21. 10:21
Válasz erre
Köszönök mindenkinek mindent ;)
Úgyérzem ezekre a feladatokra, hogy egy szép makettet szétberheljek, és kockáztatva lelkem, és makettet épségét, úgy döntöttem leteszek róla :) Akkor, ha be is szerzem, úgy szerzem be, hogy egy szerelős diorámát fogok elkészíteni :) Az is nagyon látványos.
Sd.Kfz. 11.-est gondoltam hozzá felhasználni, jó kis csapat lesz!
Üdv. Kapitány
Kalóz 181617 2005. augusztus 21. 10:16
Válasz erre
Kapitány!
A szöletes nyílások készítése az egyszerűbb: a sarkokon a megfelelő átmérőjű fúróval át kell fúrni az anyagot (lekerekítés), azután a furatok külső részéhez illesztett vonalzó mellett bejelölni a lyukak oldalát. Ha vékony az anyag, akkor szikével addig lehet húzogatni, amíg átlyukad. Az egyenetlenségeket lapos tűreszelővel lehet eltüntetni. Vastagabb anyagnál gyorsabb a lombfűrész, csak ott általában többet kell utána reszelni.
A nem egyenes oldalú lyukaknál az alap ugyanez, de az ívelt vonalakat értelemszerűen másképp kell felrajzolni, és ott szinte csak a lombfűrész segít.
A lombfűrésznél kicsit nagyobb fogazatút kell használni (nem túl durvát, mert az szakítja aműanyagot), és nagyon óvatosan dolgozni, mert a sztirolba pillanatok alatt beleragad. Ha dolgoztál már vele, biztosan van tapasztalatod.
Jó lyukasztgatást: Kalóz
Fodi 181616 2005. augusztus 21. 10:01
Válasz erre
Én előszőr egy fúróvel megcsinálnám a lyuk nagyját, majd marófejjel vagy reszelővel óvatosan kidolgoznám a lyuk széleit. Talán érdemes lenne valamivel megvezetni a fejet, pl. fémlappal. Ez az első ötletem, de még csak 1/72-es repülőknél próbáltam ki, sokkal vékonyabb anyagon és kisebb résnél.
Kapitany 181615 2005. augusztus 21. 09:59
Válasz erre
Van ilyen? :) óóó
Mekett 181614 2005. augusztus 21. 09:56
Válasz erre
Ha jól tudom, ez az Academy robbantott Tigrise, de javítson ki valaki, ha tévedek.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155.