/ Fórumok /

Mig-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
Nyugger 497011 2009. január 29. 19:26
Válasz erre
Bombardier!
Köszi, javitás hamarosan.
tothtomi 497010 2009. január 29. 17:01
Válasz erre
Ja, akkor sikerült bejutni a reptérre, épp egy UB gyakorolt műrepülést a pont fölött, és emlékeim szerint még a 24-es volt...
Bombraider 497009 2009. január 29. 10:01
Válasz erre
Szia!
Ha a hunavián a 29esekre kattintok a főoldalról ,akkor azon az oldalon a 29UB-t elírtátok 23UBra.

üdv:bomb
romeo 497008 2009. január 29. 10:00
Válasz erre
Monox 497007 2009. január 29. 09:55
Válasz erre
Az utolsó repüléseit láthattad... Én 2004 áprilisában láttam az utolsó zöld-szürke repülést a 08-as (azóta már kivont) gép személyében...

Rómeo!

Melyik UB nem repül a kettő szürke közül?
tothtomi 497006 2009. január 28. 22:04
Válasz erre
Amennyiben 2004-től maradt csak 14 MiG-29, vajon lehetséges, hogy 2004 nyarán én a 24-es UB-t még láttam repülni?
Nyugger 497005 2009. január 28. 14:02
Válasz erre
Peti!

A Hunaviaponthu az egy csoport/terápiás/ tevékenység eredménye. Köszönjük a véleményt
lesz majd folytatása a dolognak, minden ami MiG és egyéb repülőeszköz, itthon és külföldön.
PETI 497004 2009. január 28. 12:50
Válasz erre
Szia Nyugger!
Nagyon jók a képek!
Hogy te mindenhol ott vagy... (L-610 kabinfotón pl.) :)
romeo 497003 2009. január 28. 09:37
Válasz erre
Szia zoli1989!

2004-től hadrendben már csak 14 db Mig-29 maradt, -12 db MiG-29B,-2 db MiG-29UB.
2007-től fokozatosan csökken az üzemelő MiG-29-esek száma, mára már csak 4 db MIG-29B, és 1 db MiG-29UB repül.

Üdv.
Nyugger 497002 2009. január 27. 21:54
Válasz erre
Sziasztok,

Friss bővítés a Hunaviaponthu-n a MiG-29B/UB témában.
zoli1989 497001 2009. január 27. 21:25
Válasz erre
photo21
photo21
photo30
photo30

Sziasztok!

Ma rendezgettem a MiG-29-es képeimet és felmerült bennem egy kérdés.
A Jurassic Parkban lévő 29-eseket konkrétan miért állították le olyan korán, hogy még a NATO festést sem kaphatták meg?
Illetve ha jól tudom mára már a szürke NATO színeket megkapó gépekből is jutott oda. Ez hogy lehet?
Vik30 497000 2009. január 26. 18:41
Válasz erre
Sziasztok valami cég gyártja 1:72ben Mig 29 tengerészeti változatát? (Mig-29K)
Z.Pisti 496998 2009. január 26. 09:05
Válasz erre
Sziasztok!

Majd igyekszem írni egy cikket és elküldöm amint kész van.Örülök,hogy tetszik a gépem köszönöm az elismerést!

Zöldág Pisti
Puma Kecskeméti Makettklub
f2d 496997 2009. január 25. 11:08
Válasz erre
A keleti technikát valahogy a szívügyüknek tartották, mert a Su-27/Su-27UB-jük is a méretarány legpontosabb makettje.
(Az ICM tavaly tervezte kiadni, de nem lett belőle semmi.)
f2d 496996 2009. január 25. 11:02
Válasz erre
A kiömlőt leszámítva talán eddig az a legjobb 9-12-es MiG 1/72-ben.

Ha komolyabban érdekel a kitt, akkor keresd Nagy Tibort. Tibcsi néven garázdálkodik az infón.:-)
Ezt is ő követte el:-)

www.aircraftresourcecenter.com/Gal1/401-500/Gal469_Two_MiG%27s_Nagy/00.shtm
vlevi 496995 2009. január 25. 10:46
Válasz erre
Airfix?
Elsőre félelmetesen hangzik :)
De akkor megpróbálok ráizgulni egy ICM, vagy Italeri dobozra. Bár a Heller doboza is meglepően jónak néz ki. Nem ehhez van tőlük szokva az ember :)
f2d 496994 2009. január 25. 00:04
Válasz erre
A verzió Airfix, Italeri; UB Heller, Italeri.
f2d 496993 2009. január 25. 00:02
Válasz erre
Én a 9-13-asukat ismerem, az nagyon jó, az ICM is azt dobozolta. Nagyon úgy néz ki mintha az Italeri szerszámon alapulna és az lenne feljavítva.
Dobozbontás a 6 hsz-ben, 8-ban pedig a Heller UB.
hondarider 496992 2009. január 24. 23:52
Válasz erre
vlevi 496991 2009. január 24. 23:29
Válasz erre
Akkor melyik a jó 72-ben?
Vagy olyan nemnagyon van?
borisz 496990 2009. január 24. 21:39
Válasz erre
vlevi 496989 2009. január 24. 20:32
Válasz erre
f2d 496988 2009. január 24. 14:34
Válasz erre
f2d 496987 2009. január 24. 14:34
Válasz erre
Mekett 496986 2009. január 24. 13:07
Válasz erre
Szia Pisti!

Gratulálok, nagyon szép lett a Fulcrum! Bemutatnád a makettet egy cikkben is a Makettinfó olvasóinak?

Előre is köszönjük, ha volna kérdésed, szívesen válaszolok.
Üdv:
Mekett
hondarider 496985 2009. január 22. 09:00
Válasz erre
Jó lesz rá, csak názz utána, melyik függesztési pontra kerüljön.
Makettezõ 496984 2009. január 21. 20:54
Válasz erre
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy a Mig 29 A harci együlésesre vagy egyáltalán a 29- esekhez kompatibilis-e a Mig 27 D UB blokkja? Sajnos nekem csak ilyen van és ezzel + két R 60- assal szeretném felfegyverezni.Előre is köszi.

Üdv..
Z.Pisti 496983 2009. január 21. 09:51
Válasz erre
Mig-29 Academy

Az eredeti orosz festéssel
Mig-29 Academy
Mig-29 Academy

FM Details kabin
Mig-29 Academy
Mig-29 Academy

Kiömlő szintén az FM feljavítóból
Mig-29 Academy
Mig-29 Academy

A tízes számú gép Kecskemétről 1/48-ban
Mig-29 Academy

Sziasztok!
Gondoltam felteszek pár képet a gépemről,talán érdekel benneteket.Ez is az Academy 48-as együléses készlete "magyarul".Kapott egy komplett feljavítót az FM Details-től és H.A.D matricákat, a tízes gép jelzéseivel.Szép makett de a feljavító nagyon kell hozzá.Egyik kedvenc építésem volt,kb. hat éve követtem el.

Üdv:
Zöldág István
Puma Kecskeméti Makettklub
KapusiZoli 496982 2009. január 19. 09:56
Válasz erre
Köszönöm!
Tibor 496981 2009. január 19. 08:06
Válasz erre
Szevasz!
A régi, eredeti festésűeken egyiken sem volt a svancra felfestve, csak a harcikon. Az új festésűeknél ellenben úgy tűnik, hogy feketével fel van festve.
Tibor
PETI 496980 2009. január 19. 06:56
Válasz erre
Szia! Szerintem fel van mindre. De nézz utána azért fotók alapján. :) Üdv
Tibcsi 496979 2009. január 19. 00:29
Válasz erre
KapusiZoli 496978 2009. január 18. 23:17
Válasz erre
Hello!
Azt szeretném kérdezni, hogy az UB-k függőleges vezérsíkjára fel van festve fehérrel az oldalszám mint az együléseseknél?
Köszönettel:
Zoli
Figaro 496977 2009. január 17. 07:38
Válasz erre
Szia István!
Köszönöm a részletes választ.
Üdv: Figaro
István 496976 2009. január 16. 23:03
Válasz erre
Szia Figaro!
A válasz a kérdésedre nem egyszerű.Az a gép ami a képen látható az nem B hanem C változatú amit nem ismerek de lehetséges hogy itt elhagyták a rugókat bár nem gondolnám.A mi B változatunkon ez a szituáció üzemszerűen nem fordulhat elő,nem üzemszerűen pedig akkor ha az összes rugó törött vagy kivan építve és a hidr.rögzítés oldva van.A hidr. rögzítés oldására van lehetőség földön szerelés és ell.céljából.
A másik kérdésedre a válasz hogy meg lehet csinálni,hogy a kopotyúk nyitva maradjanak(két féle képpen) de nem egyszerű és az egyiket nem is használják.Egyik mód ami használatos leállítás előtt egy "kapcsolót" ha lekapcsolnak akkor a kopoltyúk nem rögzítődnek de a mellsőpanel sem nyit ki ( a sziv.csat zárva marad)A másik mód amit nem használnak de elméletben lehetséges az a következő:egyik hmű leáll(forgórész kifut).Az álló hmű HVK ját stopból kitenni és ezután a másik hmű vet leállítani. Kifutás után a HVK vissza mehet stopba.Mivel ekkor már nincs nyomás a hidr. rendszerben a kopotyúk hidr.an nem lesznek rögzítve mert a rögzítéshez mindkét HVK nak stopba kell lenni.Ekkor csak a rugók tartják.(ez egy kicsit a rendszer becsapása)Hmű leállításkor amikor még a forgórész forog a HVK t TILOS a stopból kivenni mert ebben az esetben üza kerülhet az égőtérbe ami kigyuladáshoz vezethet azonnal vagy a következő indításkor.
Üdv
Figaro 496975 2009. január 14. 21:34
Válasz erre
MiG-29 ramp
MiG-29 ramp

István!
A leírásod alapján a mellékelt képen látható állapot, üzemszerűen nem állhat elő, ha jól értettem.
Hajtómű leállításkor, ha a HVK nem marad stopban, előfordulhat, hogy a kopoltyú - rögzítés nélkül - nyitva marad?
István 496974 2009. január 14. 21:33
Válasz erre
Szia buza!
Forszázskor minden ugyan így működik ahogy az előzőben leírtam.Forszázskor alapvetően a hmű alap paraméterei nem változnak jelentősen kivéve a tolóerőt,mivel forszázskor csak + üzát juttatunk a turbina utáni térbe ami meg gyuladva plusz tolóerőt ad.Forszázs kapcsoláskor a GSF et az üzemmódnak megfelelő átmérőre (nagyra) állítja a szabályzó automatika.
zoli1989 496973 2009. január 14. 21:27
Válasz erre
DSCF7825
DSCF7825
DSCF7827
DSCF7827

Én is voltam 2007-ben Brnoban :)
romeo 496972 2009. január 14. 20:22
Válasz erre
CIAF Air Fest, Brno, 2007
CIAF Air Fest, Brno...

Brünn 2007
buza 496971 2009. január 14. 18:12
Válasz erre
Szia István!
Végre valaki összefoglalta a működést! Az a kérdésem, hogy ha forszázzsal száll fel a gép, akkor u.i. műxik-e, vagy akkor auto nyitja a szívócsatorna bemeneti redőnyeit?
Üdv: Búza
István 496970 2009. január 13. 22:10
Válasz erre
Szia mig23papa.
Röviden a rendszer működéséről.Alap helyzet a földön a szívcsat nyitva, felső bemenetek(kopoltyú) zárva(hidr mh álltal de nem hidr zár).Ind kor a HVK alapon ind gomb megnyom.Az ind. folyamat elindul.A felső bemenetek EH csapja (lásd GA csap)nyit és ha a hidr rendszerben a nyomás megnő a mh megszünteti a bemenetek rögzítését de ekkor még a rugók tartják tehát úgy tűnik hogy zárva vannak de nem.N2=35% a szív csat mellső panelje zár a szívás nyitja a kopoltyúkat(a mellső panel fea:identárgy elleni védelem).Felszálláskor V=200km/h mellső panel kinyit a csatorna teljesen nyitva a kopoltyúk helyzetét ettől kezdve a rugóerő és (a csatornában lévő nyomás és a kopoltyúk felletti nyomás viszony)eredője határozza meg.Hasonló mint a MIG 21 felszálló redőny csak itt van egy rugó ami zárás irányba dolgozik.Ha a szív.csat.zárva maradna akkor M 0,85 ig lehet így repülni.Futó behúz aut szab índul az ék szabályozza a beáromlási keresztmetszetet.Leszállás előtt futó ki szív.csat.nyit. ék alaphelyzet.V=200km/h mellső panel zár kopoltyúk a szívóhatás miatt nyitnak.Leállításkor egyik hmű leállít és az a szív.csat nyit.Másik hmű leállításakor ha a HVK stopba kerül a hmű leáll szív.csat.nyit fellső bemenetek a mh el rögzítődnek.Normál földi hmű próba során nincs lehetőség a szív csat kinyitására az ék sem vezérelhető hidraulikusan blokkolva van.A 723 as cikkben lévő kép az jól mutatja a működést.
mig23papa 496969 2009. január 13. 19:02
Válasz erre
Az alsó panel és a felső kopoltyú - szerény ismereteim szerint - kiegészítik egymást, az alsó alaphelyzetben zárva van, mégpedig azért hogy indításkor guruláskor hajtóműpróba, és a felszállás kezdeti szakaszában ne szívja be a szemetet, ne kerüljön idegen tárgy a szívócsatornába és a hajtóműbe, és gondolom hogy ne szívja be a mechanikust ha elbambulna :-))

Ahogy én tudom a nyitása blokkolva van a repülő 200 km/óra sebességéig , mert ekkora sebességnél már elemelkedik az orra a gépnek, és ekkor már ki is kell nyílnia, mert a felső kopoltyúkon beáramló levegő már nem elegendő a hajtómű megfelelő működéséhez. További sebesség növekedéskor már akkora lesz a levegő nyomása a szívócsatornában, hogy a felső kopoltyúkat bezárja.

Úgy gondolom, hogy földi hajtómű ellenőrzés során a sebesség imitálásával ki lehet nyitni az alsó panelt, mint ahogy pl. a Mig 21 nél is ki lehet nyomni az orrkúpot, ahol a blokkolás az orrfutóra volt kötve, és ahogy a Mig 23 - nál is lehet mozgatni a szívócsatorna panelokat.

Azt nem tudom hogy a felső kopoltyúkat mi és hogyan zárja be, és tartja zárva a hajtómű leállítása után ha egyáltalán bezárja valami, hogy a csapadék és egyéb idegen holmi ne hulljon be a szívócsatornába.

Természetesen nem biztos , hogy így működik, de mintha erről hallottam volna mikor arra jártam.

Nyomozzak tovább, vagy elég ennyi a témáról?
mig-29 496968 2009. január 13. 16:24
Válasz erre
A kopoltyút hidraulikazár zárja mely a hvk helyzetétől függ ill. a hidraulikanyomás meglététől. Ha a hvk kiveszed stop helyzetből és van nyomás akkor kiold a zár.
István 496967 2009. január 11. 20:34
Válasz erre
"Ja és ha a szívócsatorna panel bent van nem lehet benyomni a kopoltyúkat mert reteszelve vannak csak akkor ha a panel kint van"
A felső bemenetek függetlenek a mellső panel helyzetétől.
Tibor 496966 2009. január 11. 20:03
Válasz erre
Ne haragudj, de ez így, ebben a formában érthetetlen. Mi a fél igazság?
Tibor
István 496965 2009. január 11. 19:54
Válasz erre
Bocs de amit ide irtál az csak félig igaz.
Levix 496964 2009. január 11. 16:14
Válasz erre
Ok. Értem. Nincs több kérdés :). Nem tudom az angol szakirodalom honnan vette, hogy a kopoltyúk kompozit anyagból vannak. Ezek szerint egy közönséges alulemez.
mig-29 496963 2009. január 11. 13:25
Válasz erre
Az első kérdésedre igen a válasz de szervizeléskor sincsenek nyitva csak kézzel be lehet nyomni.
A másodikra, a panel amelyik bezár földi hajtóműindításkor 35%-nál (bár most a pontos paraméterre nem emlékszem majd holnap megkérdezek egy sárkányost). Repülés közben nincs reteszelve a kopoltyú ez jól megfigyelhető késrepüléskor mikor csak úgy lifeg.
A panel viszont mozog repülés közben mert mert az ékrendszerrel egyszerre működik.A panel viszont csak 200km/h után kezd dolgozni tehát pl földi hajtoműpróbánál nem láthatod bemenni.
Levix 496962 2009. január 11. 11:36
Válasz erre
Tehát a kopoltyúkat álló (mármint álló hajtóművű) gépnél, nem szervizelést feltételezve nem láthatjuk nyitott állapotban?

A szívócsatorna bent van mit jelent? Zárva a szívócsatorna, vagy nyitva? Ha repül a gép akkor reteszelve lenne a kopoltyú? De akkor mi nyitja ilyenkor?
migi 496961 2009. január 11. 09:37
Válasz erre
MiG_29_25_LHKE_erk_004
MiG_29_25_LHKE_erk_0...
MiG_29_25_LHKE_erk_006
MiG_29_25_LHKE_erk_0...
MiG_29_24_LHKE_erk_003
MiG_29_24_LHKE_erk_0...

A többit már feltették .
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.