/ Fórumok /

Su-15 Flagon

A szovjet légvédelem egy nem nagyon ismert elfogó vadászrepülőgépének ismertetése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.
1., 2., 3., 4., 5.
skywarior 634706 2017. november 5. 16:20
Válasz erre
laningradi régió 3
laningradi régió 3
leningradi régió1
leningradi régió1

Leningrádi régió
skywarior 631706 2017. augusztus 26. 16:56
Válasz erre
2.rszd.  g
2.rszd. g
2.rszd.
2.rszd
2.rszd.1
2.rszd.1
22.iap.h  2.rszd
22.iap.h 2.rszd
nm9
nm9

22.iap. folytatás
skywarior 623627 2017. február 19. 17:51
Válasz erre
22.iap.2rszd.22
22.iap.2rszd.22
22.iap.2rszd.56
22.iap.2rszd.56
22.iap.2rszd.23
22.iap.2rszd.23
22.iap.2rszd.k
22.iap.2rszd.k
22.iap.r
22.iap.r
22.isp.2rszd.  1988
22.isp.2rszd. 1988

14.OA.PVO. Transzbajkál Katonai körzet 22.iap.Bezrecsnaja
skywarior 616783 2016. október 24. 19:34
Válasz erre
34hh
34hh
57.gviap 3
57.gviap 3
57.gviap.77
57.gviap.77
83-85
83-85
302.iap.5
302.iap.5
klipjavr
klipjavr
777.iaph
777.iaph
Su-15_17
Su-15_17
Su-15_18
Su-15_18
Su-15_19
Su-15_19
szu-15 UM 0415338 zsukovszkij
szu-15 UM 0415338...

Szünet után.
skywarior 597482 2015. december 9. 16:35
Válasz erre
12f
12f
12w
12w
cvv11
cvv11
marinovka 9
marinovka 9
marinovka 1988
marinovka 1988
marinovka6
marinovka6
svv14
svv14

218.uap.Szalksz tábori repülötér Marinovka.
skywarior 597279 2015. december 6. 11:50
Válasz erre
34h (2)
34h (2
afri4 (2)
afri4 (2
afri5 (2)
afri5 (2
afri6 (2)
afri6 (2
afri11 (2)
afri11 (2
afri14 (2)
afri14 (2
afri34
afri34
arri10
arri10
r56 (2)
r56 (2

431.iap. Afrikanda -Murmanszk 10.OA PVO. 21.hdt.
skywarior 597230 2015. december 5. 18:02
Válasz erre
21f
21f
32s
32s
33g
33g
44j
44j
1978
1978

Újdonságok 2.
skywarior 596894 2015. november 30. 17:19
Válasz erre
A Szu-15-ök Egyiptomi alkalmazásárol keresek anyagot.
PETI 596841 2015. november 29. 20:34
Válasz erre
skywarior 596827 2015. november 29. 16:21
Válasz erre
polk 1
polk 1
polk 2
polk 2
polk 3
polk 3
polk 4
polk 4
polk 5
polk 5

Gyártási és egyéb adatok.
skywarior 596823 2015. november 29. 16:02
Válasz erre
02f
02f
16h
16h
22n
22n
33g
33g
33j
33j
92g
92g
cv5
cv5
drv
drv
morsansz k 8 (2)
morsansz k 8 (2
morsanszk 7 (2)
morsanszk 7 (2

Újdonságok
experte 596355 2015. november 23. 09:50
Válasz erre
Sziasztok!
Nagyon köszönöm a válaszokat! Döntöttem: mindkettő el fog készülni :) útmutatásaitok szerint. Kutatható irányvonalat mutattatok.
zkalos 596345 2015. november 22. 21:54
Válasz erre
Szia !
Biztosan igazad van, én valamelyik fórumon olvastam amit írtam, de mi a véleményed a korai foltos 11 oldalszámú gépről ? Úgy látom benne vagy a témában.:)
Borzz 596339 2015. november 22. 21:08
Válasz erre
Sziasztok!

„Néhány Su-15TM "Flagon F" verziót lefestettek kísérleti terepszínre kivonásuk előtt”

Ennél bonyolultabb. 1978-80 között megszűnt az önálló szovjet légvédelem. A légvédelmi repülő alakulatokat összevonták a frontlégierővel. A frontlégierőnél is használt típusokat, pl MiG-23M és MiG-23MLA könnyen integrálták és kétfeladatúak lettek.

A tisztán elfogó típusokkal pl. MiG-25, MiG-31 repülő alakulatok önálló státusban továbbra is légvédelmi szerepben repültek.

A Szu-15-ös volt a kakukktojás, mert a típussal repülő alakulatokat gyakran integrálták a frontlégierő vadászrepülő hadosztályaiba. Ezen alakulatok gépei ipari javítás során általában terepszínt kaptak, igazodva az új frontvadász szerepükhöz, míg a pilóták megkezdték a földi célpontok támadását és a manőverező légiharcot tanulni.

Tehát nem a végén, és nem párat festettek át. Csak sajnos kevés fotó készült, és még kevesebb jut el ide.
zkalos 596295 2015. november 22. 14:06
Válasz erre
Szia !
Néhány Su-15TM "Flagon F" verziót (dupla kerekes orrfutó, gömbölydedebb orrkúp és tört kettős nyilazású szárny) lefestettek kísérleti terepszínre kivonásuk előtt, de a korai Su-15 "Flagon A" kúpos orrkúpos, egy kerekes orrfutójú és egyenes delta szárnyú alap verziót csak ezüstben lehetett látni, kivéve a nemrég "Skywarrior" által feltöltött 11-es lajstromú gépet (564822 topik), ami láthatóan terep festésű, ezt én még sosem láttam máshol és nekem újdonság volt.
Kálmán
Rumcájsz_52 596274 2015. november 22. 08:46
Válasz erre
Nemcsak nézni, látni is! :-)
Lapozz vissza ebben a topicban, a következő számok alatt találsz terepszínűeket, még szines fotókat, ábrákat is:
- 596243 (mindössze kettővel vissza, grom69 felirattal)!
- 521444
- 498259
- 498183-184
- 498180
- 498137
Üdv R.
experte 596269 2015. november 21. 22:52
Válasz erre
Sziasztok!
Lehet, hogy bagatell kérdés, de ezek a gyönyörű gépek csak "ezüstben" pompáztak?
skywarior 596243 2015. november 21. 16:39
Válasz erre
09
09
26
26
31
31
32
32
33
33
52d
52d
grom69
grom69
szvetlograd 1979
szvetlograd 1979
w3
w3
xcr
xcr

Szünet után...
Szabi77 591462 2015. szeptember 5. 15:42
Válasz erre
skywarior!
Király képek!
Szabi77
skywarior 591461 2015. szeptember 5. 15:35
Válasz erre
7d76bc5080de
7d76bc5080de
28bf9211037d
28bf9211037d
30fc0a1ab1f2
30fc0a1ab1f2
67dcbd3de82a
67dcbd3de82a
68d1aa9ce8fa
68d1aa9ce8fa
2825f3d374dc
2825f3d374dc
540647b878a3
540647b878a3
c289f2357c4b
c289f2357c4b
e446f5e679ed
e446f5e679ed
f76262145e6a
f76262145e6a

További képek.
skywarior 591460 2015. szeptember 5. 15:26
Válasz erre
0f3f8813ae8a
0f3f8813ae8a
6d0f66277500
6d0f66277500
9f11afca50b9
9f11afca50b9
6222ef7ef310
6222ef7ef310
a45e5884909c
a45e5884909c
cf247b6ad677
cf247b6ad677

Lengyelországi folytatás.
skywarior 590602 2015. augusztus 20. 10:42
Válasz erre
polska1
polska1
polska2
polska2
polska3
polska3
polska4
polska4

54.gv.iap látogatása Lengyelorzságban.
zkalos 590358 2015. augusztus 14. 19:11
Válasz erre
Érdekes az egyik kép, nevezetesen a 11 oldalszámú tarka festésű korai gép. Úgy tudtam, hogy csak a későbbi TM gépekből festettek át néhányat kivonás előtt. Ez a gép viszont egyértelműen korai, szimpla orrkerekes, hegyes radarkúpos verzió, de nem alu színű. Tudnátok még feltölteni képeket ezekről a kora tarka gépekről? Az se baj ha színes:-)
skywarior 590267 2015. augusztus 12. 16:15
Válasz erre
08SahalinSmirnih1975g_sm
08SahalinSmirnih1975...
28 Гв.ИАП г.Андреап
28...
klé
kl
P8190019
P8190019
P8190030
P8190030

A nagy csend után ...
skywarior 564822 2014. augusztus 6. 16:38
Válasz erre
%20%20~2
%20%20~2
22-%20~1
22-%20~1
22-%20~3
22-%20~3
22-%20~4
22-%20~4
064_1_~1
064_1_~1
067_1_~1
067_1_~1
bezrecsnaja1
bezrecsnaja1
bezrecsnaja2
bezrecsnaja2
bezrecsnaja3
bezrecsnaja3

További hétköznapok.
skywarior 561549 2014. június 9. 10:14
Válasz erre
h-1193
h-1193
h-2118
h-2118
h-3631
h-3631
h-5723
h-5723
h-5884
h-5884
h-6815
h-6815

Hétköznapok 681.iap Danilovo
skywarior 541982 2013. szeptember 17. 18:45
Válasz erre
865%20eiaegd%20ukqtmngkveayfolm%201979ps
865%20eiaegd%...
989_0011
989_0011
01
01
76728e7592e7
76728e7592e7
R0010050
R0010050
su15tm-11
su15tm-11

Újdonságok
skywarior 536769 2013. július 2. 15:03
Válasz erre
morsanszk
morsanszk

153.iap Morsanszk
piratvitorla 535882 2013. június 18. 06:06
Válasz erre
Számomra az eset utáni titkolózás is érdekes. Ennél jóval kisebb dolog miatt is hurcoltak meg pl. űrhajós jelölteket... Ráadásul szerintem ha ilyen jellegű eset lett volna, akkor nem lett volna ennyire titkos... Arról nem is beszélve, hogy hagyták pl. a részegen repülés verzióját évtizedekig élni, ami azért egy ilyen jellegű hős esetében érdekes...
piratvitorla 535881 2013. június 18. 06:03
Válasz erre
Szia
Az általad vizsgált esetek teljesen szemből, illetve hátulról érkező változatot elemeznek. Ha bármilyen kis szögeltérés van már módosul a dolog. Magassági különbség esetén alulról vagy felülről kapná az áramlást... stb
üdv
piratvitorla 535880 2013. június 18. 06:01
Válasz erre
Szia
Elméletileg ha jól emlékszem létezik nagy sebességű dugóhúzó is, de az nagyon speciális eset...
Ahhoz, hogy egy gép dugóba kerüljön, az egyik (de csak az egyik!) szárnynak át kell esnie...
Ha Gagarin egy sportgéppel repült volna elhinném...
üdv
Kuolema 535872 2013. június 17. 23:00
Válasz erre
Egy irányba haladva
Egy irányba haladva
Ellenkező irányban haladva
Ellenkező irányban...

Sziasztok!
Tényleg elképzelhető, hogy ekkora sebességnél ilyen hatása lehet egy sugárhajtóműből származó lökésnek? Az sincs leírva, hogy a két gép hogyan került egymáshoz közel. Ha hátulról jött nagy sebességgel, akkor a kiáramló gázok maximum felhajtóerő-többletet okzhattak volna, nem? Ebben az esetben az egyik szárnyon áramló levegő sebessége V2, a másikon pedig V2+(-V1). Elképzelésem szerint ebben az esetben kibillenhetett, de nem esik át. A másik lehetőség, hogy szembe haladtak el, ekkor a kiáramló gázok által mozgásba hozott levegő lehetett azonos, vagy közel azonos sebességű, mint a Mig-15 sebessége. Ebben az esetben előfordulhat átesés, mivel a levegőhöz viszonyítva lecsökken a gép sebessége. Persze ez csak feltételezés, én egyelőre nem rendelkezem olyan aerodinamikai ismeretekkel, mint itt a fórumon egy páran, csak belegondoltam az eshetőségekbe. Lehet, hogy hülyeséget írtam, akkor elnézést kérek :)
Üdv.: Kuolema
búza 535869 2013. június 17. 21:54
Válasz erre
Szia!
A valódi ok szerintem sohasem fog kiderülni. A gép talán kaphatott egy megfúvást az egyik szárnyra, vagy a függőleges vezérsíkra a Szu-15 hajtóműveitől, ami felborította az áramlást és az vitte dugóba. Akkor mindegy a sebesség, a magasság számítana, hogy elég-e a kivételhez, meg a meglepetés lereagálásához?
De ez is csak találgatás.
Üdv: Búza
piratvitorla 535867 2013. június 17. 20:33
Válasz erre
Szia
Érdekes...
dugóhúzóba kis sebességnél esik a gép... Nem 750-el... Nagyobb sebesség esetén még nagy magasságban is előfordulhat a ritka levegő miatt, de itt nem arról van szó...
Szóval számomra kérdőjeles...
üdv
Freddy 535834 2013. június 17. 14:45
Válasz erre
skywarior 525432 2013. február 13. 16:42
Válasz erre
-15-2%~2
-15-2%~2
-15%20~3
-15%20~3
Szu-15 UT
Szu-15 UT
szu-15t
szu-15t
TM
TM
UT
UT

Következök.
polomalev 524859 2013. február 8. 18:54
Válasz erre
skywarior 524851 2013. február 8. 17:58
Válasz erre
Su-15 WD
Su-15 WD
Su-15A
Su-15A
Su-15T
Su-15T

su-15a su-15t su-15wd
skywarior 523070 2013. január 24. 15:31
Válasz erre
44c8cbe11956
44c8cbe11956
72
72
9088b_P1020143
9088b_P1020143
10185603_f
10185603_f
10185615_f
10185615_f
10185617_f
10185617_f
10185620_f
10185620_f
10185623_f
10185623_f
10185624_f
10185624_f
10185628_f
10185628_f
10185630_f
10185630_f
10185632_f
10185632_f
best34
best34

szu-15 um
skywarior 523048 2013. január 24. 11:00
Válasz erre
302.iap1
302.iap1
1984Zan_021
1984Zan_021
Oct09106
Oct09106
Oct09108
Oct09108
utisu
utisu

szu-15ut
PETI 522894 2013. január 22. 20:50
Válasz erre
Su-15TM_UT_UM_09
Su-15TM_UT_UM_09

A Su-15UT és UM közötti jelentős eltéréseket ezen a rajzon jól kiemelték... És én még azt hittem, hogy a kapható UM-ből tudok csinálni UT-t (egyszerűen). Ehhez képest még a kabintető is teljesen eltérő! Meg a többi eltérés is elég komoly.
migi 522468 2013. január 18. 22:43
Válasz erre
skywarior 521993 2013. január 14. 19:38
Válasz erre
11
11
18
18
23
23
34
34
39
39
69
69

146.gviap Vaszilkov Ukrajna /Az alakulat nem repülte a Szu-15 TM-et valoszinü,hogy nyilt nap alkalmábol volt látható./
skywarior 521961 2013. január 14. 16:15
Válasz erre
Novoszibirszk
Novoszibirszk
Poltava
Poltava
Szu-15 UM 57.gviap Norilszk
Szu-15 UM 57.gviap...

Érdeklödök részére
PETI 521457 2013. január 10. 11:01
Válasz erre
zoli1989 521445 2013. január 9. 21:15
Válasz erre
PETI 521440 2013. január 9. 20:12
Válasz erre
PETI 521439 2013. január 9. 20:03
Válasz erre
T.Csaba 498307 2012. november 6. 22:07
Válasz erre
juge75 498306 2012. november 6. 20:51
Válasz erre
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.
1., 2., 3., 4., 5.