/ Fórumok /

MIG-regiszter

Kis hazánkban itt-ott f<űnnek az elm< idők /dicsőség (?)/ tanui, kiszuper<, különféle állapotban leledző MiG-ek, esetleg Szuhojok v. más katonai repülőgépek, disco-dekor, útmenti rom vagy emlékmű formájában. Ki, hol látott ilyesmit? Ide írjátok, hogy a másiok rajongó is megállhasson és viduljon vagy búsuljon, ha arra jár.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11.
romeo 189553 2010. október 28. 23:06
Válasz erre
mig
mig

Magyargencs -hadipark.
zoli1989 189552 2010. október 28. 22:04
Válasz erre
Hú, 2001-ben mennnyit jártam én ott :) 12 éves voltam akkor, nagyon szerettem menni, sok jó emlékem fűződik oda :) (Mondjuk nem kimondottan a Roncs-Rancs-on voltam, de azért azt is láttam)
Monox 189551 2010. október 28. 22:00
Válasz erre
photo8
photo8

A lista nem pontos, de ezen a fotón az egykori telep egészét láthatod.
Takacslaszlo 189550 2010. október 28. 20:52
Válasz erre
Köszönöm! Mennyi gép került Alsónémedibe? Esetleg ezt a ,,veszteséglistát" megkaphatom én is? Én a fényképek alapján 21 MiG-et azonosítottam Alsónémediben, a következő megoszlásban: 15-ös: 13 db, 17-es és 19-es: 2-2 db, 21-es: 4 db (2 magyar f-13-as, az 1320-as U és a cseh gép.
Erről a vegyesjelzésű MiG-ről taláélható esetleg fotó?
Monox 189549 2010. október 28. 18:12
Válasz erre
A sorsokról nem tudok igazából nyilatkozni de egy, az összeszedésben részt vett embertől kaptam egy A-4-est az Alsónémetire került gépekről. Ennek alapján a 402-es és a 404-es került a telepre, majd semmisült meg a lángvágó által. Egyébként ugyanitt volt még egy további MiG-17PF gép is vörös csillaggal, de magyar oldalszámmal, ennek eredete és kiléte máig tisztázatlan.

Másfél éve még megvolt Pápán a MiG-19-es, amint a MiG-15UTI és a 806-os MiG-21F-13-as is. Gondolom ma sincs ez másképp.

Ami pedig az UIL-28-ast illeti, tudtommal az egyetlen magyar gépet sikerült a kecskeméti beton jóvoltából amortizálni, így erősen valószínűsítem, hogy a szóban forgó gép szovjet volt.
PÉ-BÉ 189548 2010. október 28. 17:12
Válasz erre
Köszi a képet ez a téma most már egyértelmű.
Azt az interceptort valahol máson és máshol láthattam.
Még egyszer köszi PÉ-BÉ.
lacipapa 189547 2010. október 28. 13:14
Válasz erre
Szervusztok!
Békéscsabán a repülőtére is volt vagy van?kiállitva egy 15-ös.Nem tudom milyen állapotban van,vagy egyálltalán létezik-e még.Én régen láttam,de akkor eléggé elhanyagolt volt.Jó lenne tudni mi van vele?
Takacslaszlo 189546 2010. október 28. 10:09
Válasz erre
Valóban. Volt ott egy UIL-28 is. Ez magyar volt vagy szovjet?
mirazsmarci 189545 2010. október 28. 09:48
Válasz erre
Takacslaszlo 189544 2010. október 28. 09:47
Válasz erre
Mig-19PM

Meg tudja valaki mondani, hogy Pápán valóban ott van-e a 19-es, és esetleg azt, hogy melyik gépről van szó?
Én is valószínűnek tartom, hogy a soproni gép magyar lehetett, ugyanis nem tudok arról, hogy Magyarországon kivont szovjet gépeket állítottak volna ki. Persze ez nem biztos, lehet, hogy voltak rá példák.
Takacslaszlo 189543 2010. október 28. 09:42
Válasz erre
MiG-17PF

Valóban, éne néztem el, csak a kecskeméti zuhanás biztos. Volt viszont egy ütközés is: ,,1965.08.07. Összeütközött a 25-ös UIl-28-cal" (forrás: www.avia-info.hu, 404-es oldalszám). Ez a gép nem semmisült meg?

Az alsónémedi képeket hosszasan tanulmányozva szinte biztosan állítható, hogy ott két gép végezte.

Ezek alapján az ütközött gép és még három másik sorsa kérdéses.

Reménykedhetünk benne talán, hogy felbukkan valahol valamelyik, mert ez elő szokott fordulni. Annak idején még a Nyíregyházi Vadasparkban találkoztam a 838-assal, egy ideig nem tudtam róla semmit, de mostanra kiderült, hogy jó kezekben van. A Vadasparkban annak idején nekem azt mondták az ott dolgozók, hogy bezúzták a gépet, de mint kiderült, ez szerencsére mégsem igaz.
Nyugger 189542 2010. október 27. 20:48
Válasz erre
T.Laci
A MiG-17PF-l kapcsolatban:
- egészen biztosan csak 1 gép zuhant le, a 933-s Kecskeméten.
- 11 gép került klf. iskolák, haditechnikai parkok és laktanyák udvarára, ebből manapság 5 gépnek ismerjük a 'tartozkodási helyét'. A többi szépen elkopott részben még a genszterváltás előtt vagy a begyűjtésük után az alsónémedi szakértő segítségével.
Monox 189541 2010. október 27. 20:48
Válasz erre
A szekszárdi gép a Roncs-Rancsról való, bizonyíték erre a szívócsatorna alatti lemezelés javítása. A gép valamikor 308-as oldalszámot viselt. Örülök, hogy megmaradt, de nagyon siralmas állapotban van.
PETI 189540 2010. október 27. 20:33
Válasz erre
Szia!

A szekszárdi 21-es biztos? Nekem gyanús, hogy az nem a Roncs-Ranch-ból való.

Üdv
Nyugger 189539 2010. október 27. 20:32
Válasz erre
MiG-19PM  Sopron kreszpark
MiG-19PM Sopron...

Pé-Bé !
A magyar MiG-19PM-ek egy sorozatból származtak, kizárt dolog, hogy az interceptor ne lett volna az összes gépen. Sopronban a 33-s gép volt de 1975-s oldalszámmal.
PÉ-BÉ 189538 2010. október 27. 17:33
Válasz erre
1987-ben Sopronban a Lővérekben üdültem, és ott volt olyan játszótérféle, de az biztos, hogy egy MIG-19-es és egy T-34-es ott volt.
A dolog azért is érdekes mert nekem meglepő volt, hogy a csűrő ahogy szabadon mozgott, kijött a szárnyból az interceptor. Namármost: A Szolnoki 19 esen ezt a mechanizmust nem találtam meg. Lehet, hogy ez az az aerodinamikai megoldás csak a korábbi szovjetek által üzemeltetett gépeken volt?
Mert akkor ez nem segítség, mert az ott kiállított gép nem magyar volt.
Aki viszont a fentiekről tud valamit, az nekem segítene.
Előre is köszönöm.
antarktika 189537 2010. október 27. 16:56
Válasz erre
Ha utolsó mondatod kérdés volt, akkor annyiban tudok segíteni, hogy a 21F-13-as egy szekszárdi TÜZÉP telephelyét díszíti a Bátaszék felé vezető úton, már kint a város határában. 2 hónappal ezelőtt még láttam.
Takacslaszlo 189536 2010. október 27. 13:06
Válasz erre
Ugyanezt szeretném megtenni a MiG-17PF-ekkel kapcsolatban is.

Amit bizotsan tudok:

-12 gép állt rendszerben
-3 lezuhant
-4 van kiállítva (Szolnok, 2 Kecel, Kecskemét)
-1 van magánkézben (Tököl/Szigethalom)
-2 Alsónémediben meg lett semmisítve

2 gép hiámyzik. Aki tud, kérem segítsen!

És még valami: túlélőkről tud valaki Alsónémediből ezeken kívül: 21f-13 Szekszárd, cseh 21-es Tököl, Jak-28 orrrész Tököl?
Takacslaszlo 189535 2010. október 27. 13:03
Válasz erre
Kedves MiGbarátok!

Szeretnék egy listát összeállítani a magyarországon szolgált Mig-19-esek kivonás utáni sorsáról.
Amit biztosan tudok:

-12 gép állt rendszerben
-3 lezuhant
-4 van kiállítva (Szolnok, Kecel, Pápa, Taszár)
-2 Alsónémediben meg lett semmisítve

3 gép hiányzik. Aki tud, kérem segítsen!
almasig 189534 2010. július 30. 16:29
Válasz erre
ambasa 189533 2010. július 30. 14:53
Válasz erre
mig-17-405
mig-17-405

Nem tudom mennyire hiteles, de ez talán segít:
wp.scn.ru/en/ww3/f/12/131/0/1

TG
almasig 189532 2010. július 30. 14:27
Válasz erre
Sziasztok,

szeretnék egy pici segítséget kérni, készítek egy MIG-17PF-et amit szeretnék magyar felségjellel ellátni, csak sehol nem találok infót azok elhelyezkedéséről, pontosan a szárnyakon elhelyezkedők lennének fontosak, mert a többit megtaláltam. Előre is köszi a segítséget
zsolt75 189531 2009. március 25. 09:30
Válasz erre
Szia !

Ez a gép áll tökölön, nagyon jó állapotban.

Simi
zsolt75 189530 2009. március 25. 09:29
Válasz erre
Szia Monox !

Szerintem csak az nemmgy be a reptérre aki nem akar. Én mentősként voltam ott, mert a tűzoltóknak vezetéstechnikai tréning volt, és hát kellett a biztosítás. A pálya kb 200m re van a hangártól ahol a 15-öst szépítgetik. Elsétáltam oda. Még a hangárba is beengedtek, de ott nem csináltam képeket. Egy jót beszélgettem az urakkal.

Ha azt mondod, hogy vezetéstechnikai pályára jöttél simán bejutsz.

Sok szerencsét.

Simi
RonnieFrown 189529 2009. március 24. 20:21
Válasz erre
En valamikor 2000 korul lattam ezt a gepet Alsonemediben szetszedve. Ez volt a legszebb darab a gyujtemenyben, kabin teljes, hajtomu megvolt stb. Az akkori tulaj annyit mondott, hogy ket masikkal egyutt erkezett az orszagba es mentek tovabb az USA-ba, de ez valahogy itt ragadt. Igaz e, vagy sem nem tudom. Talan egyszer feny derul a teljes es igaz tortenetre is.
Lacy 189528 2009. március 22. 17:00
Válasz erre
0220
0220

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy hogyan-miért került a 0220 oldalszámú S-106-os (Cseh Mig-21F-13-as) Magyarországra?

Cseh adatok szerint 1965-ben adták át a Csehszlovák Frontlégierő 4. ezredének. Majd 1988-ban Magyarországra került, Kecskemétre (nem egyedül).

És valóban az 1990-ben félreállított magyar Mig-21MF-ek között ott állt a fűben. Majd Alsónémetibe, később Tökölre került.

De hogyan-miért került Magyarországra 1988-ban?

Plusz egy fotó amikor még üzemelt a 0220-as a Pardubice-i betonon.
Vik30 189527 2009. március 22. 12:50
Válasz erre
A felujított mig 15 röl van valakinek képe?
Monox 189526 2009. március 22. 11:40
Válasz erre
A tököli reptér ezen szegletébe miképp lehet eljutni egy magamfajta civílnek? Sógor koma jóbarát kell, v. egyénileg is megoldható?
zsolt75 189525 2009. március 21. 18:59
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10

Ezek a képek 2009,03,19-én Tökölön készültek.
Miggyuri 189524 2009. február 18. 16:55
Válasz erre
Dejóóó!
Stefan 189523 2009. február 18. 13:55
Válasz erre
taper 189522 2009. január 29. 19:07
Válasz erre
Solt, MiG-15UTI

"Nem ismerem a tulajdonviszonyokat. A gép ott hever "parlagon", picit lerobbanva... Utána kellene járni."

Üdv
Solt, MiG-15UTI
Válasz erre: A tulajd: Tóth Gábor, solti lakos, 1.200.000.-t kér érte. állítólag hirdetni is fogja a neten. Nemrég jártam utána a dolognak.
Üdv. Taper
Miggyuri 189521 2009. január 4. 16:22
Válasz erre
Tibor 189520 2009. január 2. 19:49
Válasz erre
Szia!
"Czenczik István: Egy idős fegyveres emlékei" ott keresd!
Tibor
Miggyuri 189519 2009. január 2. 19:33
Válasz erre
Nem találtam meg,de érdekelne. Találtam sok más érdekest.
Tibor 189518 2009. január 1. 16:08
Válasz erre
Szia!
A szolnoki múzeum honlapján a január 01-i frissitésében ott van a közismert Mig-17F fotó egészen jó minőségben.
Egyébként már kerestük itt a magyar 17F-eket, eredménytelenül.
Ajánlom figyelmedbe "Szabó József - M. Szabó Miklós: A magyar katonai repülés története 1938-2008" c. könyvét. Szórványosan lehet benne találni infot a Mig-17F-ről is.
Tibor
Monox 189517 2009. január 1. 13:10
Válasz erre
Hát azt hiszem nehéz dolgod lesz... ami eddig írásba került azon kívűl semmiféle más anyagot nem találtam róluk. Még szerencse, hogy egyáltalán az oldalszám lista megvan.
Miggyuri 189516 2009. január 1. 13:08
Válasz erre
Magyar MiG-17F-ekről keresek minél több infótés az Aero-ban megjelent képen kívül képeket.
Miggyuri
Püsilaci 189515 2008. december 31. 15:05
Válasz erre
Hali,
Köszi, én is pont ezeket néztem.
A Tamiya 15-ösét ismerem. Csak azt nem tudtam, hogy a HobbyBoss ill. Trumpeter milyen minőségü.
A HobbyBoss 1/48 Mig 17Pf-je egész jónak néz ki.
migi3 189514 2008. december 31. 13:52
Válasz erre
Szia
Mig-15 : gyárt jó minőségbe a Trumpeter és a Tamiya és a Revell az trumpi részletesebb és van UTI is . 17 : a Smer és a Hobby boss gyárt az utóbbi ( bár én csak képeken láttam ) részletesebb . Ezenkivül vannak még gyártók de ezeket lehet mostanság beszerezni .
Püsilaci 189513 2008. december 31. 12:35
Válasz erre
Hali Srácok,
Mig 15 és 17 1/48-ból melyik gyártót ajánlanátok megvételre.
Minőség érdekelne.
Köszi a segítséget!
Tibor 189512 2008. december 14. 15:18
Válasz erre
Balázs!
Az az érzésem, hogy igazad van. Hirtelenjében két fekete-fehér fotót találtam, meg a Typy broni i uzbrojenia füzetét. Lehet, hogy az abban lévő rajz vezetett meg? Nem tudom. Lehet, hogy még valahol lappang valami fotóm, de akkora mostmár a cupi nálam, hogy kellene talán egy hét is, hogy megtaláljam.
Tibor
Tibor 189511 2008. december 14. 15:02
Válasz erre
Szevasz Balázs!
Megfogtál. Vissza kell keresnem valahol, hogy milyen fotó alapján csináltam a rajzot. Elég rég volt már, de mindent fotó alapján csináltam.
Üdv.: Tibor
Horvath_Balazs 189510 2008. december 14. 14:58
Válasz erre
Szia Tibor!

Elnézést az okoskodásért, de szerintem a HA-JAA rajza nem stimmel. Legjobb tudomásom szerint a mintázat piros és krémszínű volt, a törzs oldalán a csík fehér, a gép alja pedig világoskék (csíkozás nélkül). Rögtön hozzáteszem, hogy erről a típusról színes archív fotóval sajnos még nem találkoztam, így csak a fekete-fehér képek, és szóbeli közlések alapján találgatok. Piros-fehér-zöld festésről korábban csak egy rajzot láttam, ami a lengyel Typy broni i uzbrojenia Jak-11-es füzetben jelent meg.
Tibor 189509 2008. december 14. 10:18
Válasz erre
JAK-9PRAJZ
JAK-9PRAJZ
JAK-11RAJZ
JAK-11RAJZ
JAK-18 RAJZ
JAK-18 RAJZ

Szia!
A Mig-17PF rajzot megtalálod itt a 471 h.sz.-omban. A TU-2 rajz ha igaz 17.-én reggel megjelenik a makettek rovatban. Így most ide teszem a maradékot.
Tibor
mig23papa 189508 2008. december 14. 10:07
Válasz erre
Tibor

Persze hogy érdekel, nem gondoltál arra hogy felteszed a netre az egészet, hogy bárki leszedhesse onnan az egészet?
Tibor 189507 2008. november 9. 10:20
Válasz erre
Peti!
Maximális köszönet, különösen a századjelvényért.
Üdv.: Tibor
PETI 189506 2008. november 9. 10:07
Válasz erre
Isten Kardja emlekplakett
Isten Kardja...
Ju_86K copy
Ju_86K copy

Üdv mindenkinek!

Tibor kérésére közzéteszek egy-egy képet az érdeklődőknek.
Az első kép egy eredeti emlékplakett az Isten Kardja századtól.
A második képen egy csoportkép látható Ju-86-tal, ugyanettől a századtól.
PETI 189505 2008. november 5. 18:04
Válasz erre
Farkaskoma!

Solt, MiG-15UTI

Nem ismerem a tulajdonviszonyokat. A gép ott hever "parlagon", picit lerobbanva... Utána kellene járni.

Üdv
Farkaskoma 189504 2008. november 5. 17:04
Válasz erre
annó próbáltunk egyezkedni alsónémedivel is, de el lettünk hajtva a robogó medvén. Két évvel később pedig csak annyit mondtak a telefonba: bocs, szétvágtak mindent... no comment...

Egy pár dolog már megúszta általunk a lángvágót, a legynagyobbvas a HA-MOG volt. Viszont négy éve tervezzük vadászgépek, katonai vasak beszerzését is. Tehát ha van megmentendő célpont üzenet, és mozdulunk.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11.