/ Fórumok /

Közkinccsé teszem

Úgy gondolom mindenkinek van a fiókjaiban,fényképalbumjaiban számítógépében, a gondolataiban olyan repüléssel kapcsolatos
leírás, élmény, kedves emlék, amit csak úgy a többiek
örömére szeretne megosztani velük is, mindenféle téma és
kategória nélkül. Csak egy szempont legyen, a repülésről szóljon.

A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
T.Csaba 498742 2009. január 9. 23:21
Válasz erre
szépek!
Levix 498741 2009. január 9. 22:53
Válasz erre
IMG_0010
IMG_0010
IMG_0011
IMG_0011
IMG_0012
IMG_0012
IMG_0013
IMG_0013
IMG_0014
IMG_0014
IMG_0015
IMG_0015
IMG_0016
IMG_0016
IMG_0017
IMG_0017
IMG_0018
IMG_0018
IMG_0019
IMG_0019
IMG_0020
IMG_0020
IMG_0021
IMG_0021
IMG_0022
IMG_0022
IMG_0023
IMG_0023
IMG_0024
IMG_0024

Újabb képek Pápáról.
Horvath_Balazs 498740 2009. január 6. 21:32
Válasz erre
Elküldtem a képeket a HA-LDC jelű Moraváról és a HA-MBN, HA-MEJ jelű An-2-esekről.
Horvath_Balazs 498739 2009. január 6. 21:14
Válasz erre
Szia Zoli! Köszönöm, ennek a válasznak örülök a legjobban!:) Elkezdem összeválogatni a képeket, és átküldöm Neked.
Mekett 498738 2009. január 6. 21:01
Válasz erre
Szia Balázs!

Ha gondolod, szívesen biztosítunk nekik helyet az infón.

Üdv
Zoli
Horvath_Balazs 498737 2009. január 6. 20:59
Válasz erre
Sziasztok! Ezúton felajánlom "közkincsnek" az általam készített (részlet)fotókat magyar színekben üzemelő repülőgépekről és helikopterekről An-2-től kezdve a Góbén át a Zlin-726-ig bezárólag. Főleg makettépítéshez használhatók háttéranyagként. Ha bárkit érdekelnek a képek, legyen kedves megkeresni E-mail-ben: horac13 kukac freemail pont hu.
pecso 498736 2009. január 3. 19:23
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
10
10
10
10
12
12
13
13
14
14
15
15
16
16
17
17
18
18
19
19
20
20
21
21
22
22
23
23

Tavalyelőtt Amszterdamban jártunk és nem hagyhattuk ki a repülőgépmúzeumot. Néhány kép erről.
A hangárokban készült képek sajna nem a legjobb minőségűek, kicsi a gépem vakuteljesítménye és nagy volt a tér.
Sajnos nem fényképeztem le minden gépet...nézegettem...csodálkoztam és elfelejtettem fényképezni... A hangárokban olyan sűrűen voltak a gépek, hogy sokat nem is lehetett lefényképezni jó szögből.
bubi777 498735 2009. január 3. 18:45
Válasz erre
bubi777 498734 2009. január 3. 18:40
Válasz erre
Heliseknek!

http://www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/MI-8P.htm
http://www.repulomuzeum.hu/Sztori/MI-8rigli.htm
PETI 498733 2009. január 3. 16:40
Válasz erre
Szia Levi!

Nagyon jók a képek! Egy papírképes nagyítást meg lehetne valahogyan oldani? kape21@gmail.com-ra írj légyszi, ha támogatod az elgondolást!

Üdv PETI
mig23papa 498732 2009. január 1. 15:11
Válasz erre
levix

kösz a jó kis képeket, kár hogy rajta van az a plasztikvinges felirat, kérhetnénk az nélkül inkább?
Monox 498731 2009. január 1. 13:16
Válasz erre
A képek csak 1996-ban vagy előte készülhettek, 1997 myarán már nem volt a Mig-23 hadrendben.
sainz 498730 2008. december 31. 11:13
Válasz erre
Levi!

Köszi!
Üdv az ezzel piszmogni nem rest dia- és negaszkennelők nem túl népes táborában...:))

Kék az ég és zöld a fű...:)) - én Május-Június-ra tippelek a képek dátumánál.

Gondolom az itt előforduló többi Moho-Sapiens egy véleményen van velem - ilyenek jöhetnek minden mennyiségben!
És szerencsésnek tarthatod magad, egyszerű repülési napokon - nem airshow, nem nyíltnap(?) - nem sok "kinnfentes" fotózott Pápán még 1990 után sem.
Levix 498729 2008. december 30. 23:37
Válasz erre
IMG_0013
IMG_0013
IMG_0014
IMG_0014
IMG_0016
IMG_0016
IMG_0017
IMG_0017
IMG_0018
IMG_0018
IMG_0019
IMG_0019
IMG_0020
IMG_0020
IMG_0021
IMG_0021
IMG_0022
IMG_0022
IMG_0023
IMG_0023
IMG_0024
IMG_0024

Pár régi negát előszedtem. Sajnos az évek és a használat meglátszik rajtuk. Nem vagyok egy gondos archiváló, sajnos. Remélem azért tetszenek. Nem emlékszem melyik évben csináltam őket, valamikor 96-97 táján Pápán. Pont repülési nap volt. Aki magára ismer írhatja a sztorikat :). Az első adag.
Kockabob 498728 2008. december 24. 13:44
Válasz erre
kellemes karácsonyi ünnepeket mindenkinek!

u.i: és sok sok makettet a fa alá!

üdv:
andrás
buza 498727 2008. december 24. 09:30
Válasz erre
Kedves Makettező Barátaim!

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok mindenkinek!

Üdv: Búza
Vadász 498726 2008. december 23. 06:25
Válasz erre
Tibor!
Kérlek hívj fel!
06-30-94-98-160

Vadász
hofi 498725 2008. december 22. 23:01
Válasz erre
A Klemm-et gyártja a Huma (botrányos minőségben és áron), A Hummelt pedig az AML (olcsóbban és jobb minőségben).
Tibor 498724 2008. december 22. 11:20
Válasz erre
Tibcsi 498723 2008. december 22. 11:19
Válasz erre
Druszám,

HA-NAI = Klemm Kl-35
HA-MAE = Siebel Si-202

:)
Tibor 498722 2008. december 22. 11:10
Válasz erre
Balázs!
Remek képek. Tudnál hozzájuk rendelni típust is? Zavarban vagyok.
Tibor
Horvath_Balazs 498721 2008. december 22. 11:01
Válasz erre
HA-NAI
HA-NAI
HA-MAE(1)
HA-MAE(1

Sárga csík volt sok sportgépen is.
Kockabob 498720 2008. december 22. 09:09
Válasz erre
Tibor 498719 2008. december 18. 15:25
Válasz erre
Fiúk!
Nem lehet ez egy bevonultatott gép? Lehet, hogy hülyeség, csak úgy felvetődött bennem a sárga csíkra utalva. Winkler Lászlóék szerint volt a Légierőnél 5db Pilis a 301- jelzéssorban.
Tibor
sainz 498718 2008. december 18. 15:21
Válasz erre
Hát ha Kolozsvárról "eltermikeltek" vele Harkányig, az szép teljesítmény...:))
Tibor 498717 2008. december 18. 14:38
Válasz erre
VO101_Papi 498716 2008. december 18. 14:35
Válasz erre
Sziasztok,

Egy hibát javítanék, a Szlovákiában Albából katapultált személyzet egyik tagjának a neve nem Molnár Gyula őrnagy, hanem Molnár Tibor főhadnagy (csak idén lett őrnagy).
Érdekes, hogy rendszeresen összekeverik őket(lehet hogy az ellenség megtévesztése miatt van?:)), pl az idei augusztus 20-án Bp. felett járt Girepen kötelék egyik tagja szintén a Molnár Tibor volt, és nem Gyula, vagy Tamás mint ahogy szerepelt a narrátor leírásában

Papi
Tibor 498715 2008. december 18. 14:25
Válasz erre
Szia!
Amiért a megjegyzésemet tettem:
1) Ezt a linket már láttam korábban is, azt nem tudom megítélni, hogy a megnevezett típusokra teljes-e, de azt igen, hogy a Magyar Néphadseregben nemcsak a listában szereplő típusokkal voltak repülő események, katasztrófák.
2) Ha valaki ilyen listát állít össze, nem árt ha tisztában van az adott időszak katonai szervezeteivel.
3) Ha a memóriám nem csal meg teljesen, akkor a Top Gunban, de lehet, hogy valamelyik más újságban is láttam olyan listákat, ahol szerepelnek az általam hiányolt géptípusokon bekövetkezett katasztrófák is, de őszintén sem időm, sem energiám végignyálazni a nálam meglévő teljes irodalom köteget. (Azért egy adatsort hirtelenjében megtaláltam a TG 1992/2 41. oldalán. Sajnos valamiért hiányzik az én példányomból a 39-40. oldal és gyanús, hogy azon van a lista eleje. Ha valakinek megvan, segítsen legyen szíves!
Tibor
Horvath_Balazs 498714 2008. december 18. 14:13
Válasz erre
Egy időben ez a Pilis a kolozsvári cserkészrepülők gépe volt.
mig23papa 498713 2008. december 18. 13:49
Válasz erre
Tibor

"Szóval erről legalább egy kerek mondatot leírhatott volna a "szerző"."

ezt a szerzővel kell megbeszélned,
ebből az anyagból a link felrakása előtt mennyi volt meg neked, gondoltál-e arra hogy ha van mivel kiegészítened, pontosítani az ott látható infókat, akkor azt megteszed?

"Ez egy dolog, de sajnos a lista nem tartalmazza azokat a repülő eseményeket, amelyek pl.: Jak-9P-vel, Jak-11-el, Li-2-vel, IL-10-el, vagy éppen AN-26-al stb. stb következtek be. Sajnos volt belőlük bőven."

Ha van neked erről bővebb adat akkor kíváncsian várjuk, hogy megoszd ezt velünk is.

amúgy én néhány napja véletlenül bukkantam erre az oldalra, még nem volt időm alaposan öszehasonlítani az eddig meglévő adataimmal
sainz 498712 2008. december 18. 12:23
Válasz erre
HA-3035_resize
HA-3035_resize

Ez a fotó nagyapám albumából.
1943 nyarán a terehegyi legelőn terepreszállt ez a Pilis(?) vitorlázógép.

A kép igazi érdekessége, hogy a sárga megkülönböztető sáv fel van festve a törzsre a katonai gépekhez hasonlóan.

Nem tudom melyik vitorlázórepterünk "tulajdona" volt ez a gép, de a helyszín a mai horvát-magyar határtól mindössze 3-4km, Harkány település közelében.
Tibor 498711 2008. december 18. 06:35
Válasz erre
Szevasztok!
A mig23papa által feltett linken olvashatóakkal az a gondom, hogy rendkívül hiányos. Ott kezdődik, hogy olyan, mint a "Magyar Néphadsereg Honi Légiereje" nem volt. Helyesen: Magyar Néphadsereg Honi légvédelmi Csapatok és ezen belül voltak a honi légvédelmi vadászrepülő csapatok. Ezenkívül a Szárazföldi Csapatokhoz is tartoztak repülő erők. Ez egy dolog, de sajnos a lista nem tartalmazza azokat a repülő eseményeket, amelyek pl.: Jak-9P-vel, Jak-11-el, Li-2-vel, IL-10-el, vagy éppen AN-26-al stb. stb következtek be. Sajnos volt belőlük bőven.
Szóval erről legalább egy kerek mondatot leírhatott volna a "szerző".
Üdv.: Tibor
mig23papa 498710 2008. december 17. 20:11
Válasz erre
mig23papa 498709 2008. december 17. 19:54
Válasz erre
borisz

ott ahol eddig is

magyar ember megvette honvédségtől, ukránnak továbbadta, pénz elfogyott, nem maradt nekik a bontásra és a szállításra, ezért állnak a gépek ott ahol állnak
borisz 498708 2008. december 17. 15:56
Válasz erre
Jó, hogy említed!
Hogy áll a nyomozás?
mig23papa 498707 2008. december 17. 14:40
Válasz erre
Nyugger "Magyarországon ma összesen /szerintem/ az alábbi gépek vannak magántulajdonban:"

meg az összes többi ami Pápán ácsorog 2000 óta :-(
mig23papa 498706 2008. december 8. 17:11
Válasz erre
migi

az eltünésem csak virtuális :-)
migi 498705 2008. december 6. 19:44
Válasz erre
Szia Laci
Igen tőled , mi újság nagyon eltüntél ?
mig23papa 498704 2008. december 6. 19:01
Válasz erre
migi

lehet hogy tőlem? még én szkenneltem be annak idején Béla barátomnak a képeit
makettes 498703 2008. december 6. 18:42
Válasz erre
DSCN2740
DSCN2740
DSCN2742
DSCN2742

Most így néz ki a "nagyvas"!
makettes
Tibor 498702 2008. december 6. 14:02
Válasz erre
Köszi az infot. Tavasszal, mikor Óvárra jöttünk-mentümk még ott volt, csak nem jegyeztem meg a lajstromszámát!
Tibor
pecso 498701 2008. december 6. 12:13
Válasz erre
Ha legközelebb arra járok csináljak róla néhány képet?
pecso 498700 2008. december 6. 12:10
Válasz erre
Nem csak funkcionált... Ma is működik, az új tulajdonos tavaly teljesen felújította a gépet!
Nyugger 498699 2008. december 6. 10:30
Válasz erre
A MALÉV Il-18D HA-MOI gépének átszállítása a Pápáról Abda község mellé, itt mint étterem funkcionált. Pápán 1989 augusztus 29.-n szállt le, szétszedés után valamikor októberben vitték át.
Tibor 498698 2008. december 6. 04:43
Válasz erre
Helló!
Remek!
Kuda igyos malagyozs? Apró kérdés: Honnan hová és miért?
Minden jöhet.
Üdv.: Tibor
Bejlag 498697 2008. december 5. 19:42
Válasz erre
Bocs, az E-mail címem lemaradt!
szilbekbejlag@freemail.hu
Bejlag 498696 2008. december 5. 19:41
Válasz erre
Untitled-1
Untitled-1
Untitled-2
Untitled-2
Untitled-3
Untitled-3
Untitled-4
Untitled-4
Untitled-6
Untitled-6
Untitled-7
Untitled-7
Untitled-8
Untitled-8
Untitled-9
Untitled-9
Untitled-10
Untitled-10
Untitled-11
Untitled-11
Untitled-12
Untitled-12
Untitled-13
Untitled-13

Üdv migi!
Megköszönöm a segítségedet, éppen most találtam meg az eredetieket.
Ízelítőnek!
Tibornak is üdv! Sajnos Blanikról pont nincs képem, de ha érdekel HB-21,-23 movitról vannak képeim. Egyszer itt voltak Esztergomban, akkor sikerült "lelőnöm" a csapatot.
Vasárnapig szünetet tartok, néminemü munka címén.
Sziasztok! Bejlag
Horvath_Balazs 498695 2008. december 5. 19:38
Válasz erre
Kedves Bejlag!

Engem szintén érdekelnének az Általad készített képek! Már csak ezért is:

www.avia-info.hu
migi 498694 2008. december 5. 18:24
Válasz erre
Szia Bejlag
Ha akarod emailen megirom honnan vannak a képek , köszi hogy megirtad az eseményt igy legalább van egy hiteles tanunk , Kérünk a kollegáim nevében is hogy minél több képpel ismertessél meg minket .
üdv: migi

migi3@freemail.hu
Bejlag 498693 2008. december 5. 16:55
Válasz erre
Helló Tibor!
Még ismerkedem a rendszerrel, hogyan tudok képet feltenni, de igyekszem.
Üdv! Bejlag
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.