/ Fórumok /

Közkinccsé teszem

Úgy gondolom mindenkinek van a fiókjaiban,fényképalbumjaiban számítógépében, a gondolataiban olyan repüléssel kapcsolatos
leírás, élmény, kedves emlék, amit csak úgy a többiek
örömére szeretne megosztani velük is, mindenféle téma és
kategória nélkül. Csak egy szempont legyen, a repülésről szóljon.

A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
Tibor 498692 2008. december 5. 16:49
Válasz erre
Szevasz Bejlag!
Érdekel, minden ami magyar és repült érdekel. Különösen a srófosok. De például magyar Blanik fotók is érdekesek lennének. No kérlek rajta, tedd közkinccsé amid van.
Üdv.: Tibor
Bejlag 498691 2008. december 5. 16:41
Válasz erre
Helló migi!

Nem tudom honnan vannak a fotók, de azokat én csináltam még aktív rep-szerelő koromban, amikor a szombathelyi reptér kölcsön kért Z-142-est üzemeltetni. A pontos dátumra nem emlékszem, de valamikor nyár végén, kora őszzel lehetett egy repülőnap előtt. A három gép előző nap érkezett, majd utánuk egy ÓÓÓRIÁSI zivi is, ezért rohammunkával kellett a gépeket a pici hangárba bepakolni. Ezért vannak orra állítva a madarak. Másnap gyönyörű idő, talán még Bessenyei is ott volt.
Remélem sikerült tisztázni dolgokat az orra állással kapcsolatban.
Egyébként 16 évig voltam szerelő az MHSZ-nél, sokat fotóztam, ha valakit érdekel valami? írjon.
Üdv! Bejlag
Rocky 498690 2008. december 3. 16:31
Válasz erre
A 046 festése 1988 júniusában történt amikor a PG tanműhelyben a régi Messer hangároknál hajtóművezés gyakorlása céljából lett felújítva mert ennek a hajtóművéhez volt alkatrész, a 061 -hez nem.
A kék festék a guberról lett kerítve, azzal festették az NDK -s tengerészeti Mi14 -ket.
Azért lett kékre festve és azért nem lett jobban rendbe rakva a sárkány, hogy az akkor már induló roncsgyűjtők ne vessenek rá szemet.
Stefan 498688 2008. december 2. 17:55
Válasz erre
buza 498687 2008. december 2. 17:53
Válasz erre
Legfeljebb lejjeb lesz egy kicsit a súlypontom!
Rumcájsz_52 498686 2008. december 2. 17:47
Válasz erre
migi 498685 2008. december 2. 17:45
Válasz erre
Urak vigyázzatok az alakotokra a sör hizlal , olyan daliás alakot akartok mint az enyém ?
Rumcájsz_52 498684 2008. december 2. 17:40
Válasz erre
Köszi István, csatlakozom Buzá-hoz
üdv Rumcájsz_52
buza 498683 2008. december 2. 17:37
Válasz erre
Szia István!
Kösz a sört, majd talán nyáron!
Üdv: Búza
D.István 498682 2008. december 2. 17:20
Válasz erre
Buza, Rumcájsz!

Pontosabb és gyorsabb válaszért: egy sör mindenkinek, ha Veszprém felé jártok! :-))
D.István 498681 2008. december 2. 17:18
Válasz erre
Bocsánat!

..."800l-es és egy nagyobb"

Helyesírásból karó! :-)
D.István 498680 2008. december 2. 17:17
Válasz erre
Szia Rumcájsz!

Ha kicsit késve is, de nem elfelejtve: KÖSZÖNÖM AZ INFÓT! Egy kérdőjel újra kipipálva!

Pecsó!

A képeiden Mig-21 póttartályokat láthatunk. Nem tudom, h melyik fajta, mert ha nem tévedek 2 féle térfogatú letezett, 800l-esés egy nagyob! Kérem a nálam tájékozottabb Úrak ismételt segítségét a témában! "Szumma szummárum" valóban repgépes dolgokat látunk! :-))

Üdv. Mindenkinek!
Rumcájsz_52 498679 2008. december 2. 17:16
Válasz erre
pecso
Nem lehet, hanem biztos, MiG-21-re való 500-as póttartályok /egészen pontosan 490 literesek/.
buza 498678 2008. december 2. 17:13
Válasz erre
Konkrétan a MIG-21-es 500 literes póttartályai. Zuhanyzónak és úszó stégnek is jók!
pecso 498677 2008. december 2. 17:11
Válasz erre
??
??
mi ez?
mi ez

Nem lehet hogy ezek valamilyen repülőkkel kapcsolatos elemek... póttartályok?
Rumcájsz_52 498676 2008. december 1. 17:05
Válasz erre
Szia, István
A sötétkék "046" 15UTI-nak gyakorlatilag ugyanaz a festéstörténete, mint a barna "061"-nek, a különbség annyi,hogy ez a gép PG-Tanműhelyi pályafutása alatt soha nem volt olyan jó állapotban, mint a bisz. Magyarán, a bisz feljavitása az UTI alkatrészeinek felhasználásaával történt, az UTI pedig ettől kezdve szerelési gyakorlógépként szolgált. A sötétkék festék szintén a festőüzemtől kapott maradék, melyet eredetileg az NDK Volksmarine /Haditengerészet/ Mi-8 helikoptereinek festésére használt a cég.
üdv R.
D.István 498675 2008. december 1. 13:36
Válasz erre
Köszi Wrecker!

Te sem tudod véletlenül a kék szín történetét? Lehet, h itt is hasonló a sztori, mint a 061-es Bis esetében a barna/kék színnel? Állagmegóvás?( pontos történet azt hiszem a Magyar légierő topicban )
Mindenesetre NAGYON KÖSZÖNÖM Neked is a képeket!

Üdv.: István
Wrecker 498674 2008. december 1. 13:11
Válasz erre
Mig-15 046-1
Mig-15 046-1
mig-15 046-2
mig-15 046-2
mig-15 046-3
mig-15 046-3
mig-15 046-4
mig-15 046-4
mig-15 046-5
mig-15 046-5

A 046-os Mig-15 UTI A PG-ben még kék festéssel, plusz még a mostani állapotáról.
D.István 498673 2008. december 1. 12:34
Válasz erre
Üdvözlet az Úraknak! Végre újra itt!

Migi!

Bár még szombaton tettél fel képeket a 677-esről, de csak most láttam! Szóval: " ISTENKIRÁLYCSÁSZÁR" vagy! Ilyesi képeket várok/vártam a terep migekről! Nagy örömöt okoztál nekem!Köszönöm!

Nyugger!

Neked meg köszi az infót a 101.es századdal kapcsolatban! Azt hiszem Tibor ez a vonal is OFF lett! :-))

Pecso!

Sok sikert kívánok! :-)
pecso 498672 2008. december 1. 08:50
Válasz erre
Beszerezni...hát igazából nekem elég lenne egy olyan gép is, aminek a belseje (sugárhajtómű) hiányzik, kicsit felpofoznám, szépítgetném. Egy készülő kiállítás csalogató darabja lenne (nem egy roncs(MÉH)telepen végezné...)
Nyugger 498671 2008. december 1. 08:31
Válasz erre
Szia KossuthLajos,
Debrecenben a repülőtéren van, magántulajdonú a gép, semmi köze a seregnek hozzá.
A gép legnagyobb szerencséjére!
Miggyuri 498670 2008. december 1. 04:57
Válasz erre
Viszont a törökök itt voltak úgy 150 évig. Ehhez képets bármelyik XX. századi megszálló csak villámlátogatást tett kis hazánkban.:)
Miggyuri
KossuthLajos 498669 2008. december 1. 02:04
Válasz erre
Nyugger.
Üdvözöllek. Debrecenben hol van a MIG? A Kossuth laktanyában, a Bocskai lövészdandár laktanyájában?
Monox 498668 2008. november 30. 23:01
Válasz erre
Visszatérve egy picit a keceli MiG-15-ösre: Nem Pintér faragott belőle olyat, ami látható. 4 darabban érkezett meg a gép és már akkor is ilyen volt. Az eredetéről viszont nem tudok.
Nyugger 498667 2008. november 30. 21:24
Válasz erre
A magyar nyelv nagyon szép és sok kifejezést ismer, a beszerezni szó alatt mit is értesz ? A felújitanám is igen dicséretes ! Javaslom, ha még állami tulajdonban lévő gépben gondolkozol akkor keresd meg a Honvédelemponthun az inkurrenciával foglalkozó személy elérhetőségét. Nehéz lesz...mármint gépet venni.
Magyarországon ma összesen /szerintem/ az alábbi gépek vannak magántulajdonban: Solt: UTI-MiG-15, Tököl: UTI-MiG-15, MiG-21F *Ők biztosan nem adják el*, szintén Tököl MiG-21F13, és még mindig Tököl: UTI-MiG-15 a 046-s igen csak roncs, lenne mit felújítani, Szekszárd: MiG-21F-13, Debrecen: MiG-17PF, valahol Mo.-n: MiG-15bis-305
-a hamis oldalszámú gép- valamint Vác alatt is van egy MiG-15bis. A békéscsabai a jakabszállási, a börgöndi és a dunaújvárosi reptéren is található 1-1 MiG-15bis. Hogy melyiket lehetne meg/beszerezni - megvenni ?
migi 498666 2008. november 30. 19:59
Válasz erre
pecso 498665 2008. november 30. 19:49
Válasz erre
Nyugger Migi!
Szerintetek lehet valahol kiszuperált Mig-et beszerezni. Felújítanám kiállítanám...?
Horvath_Balazs 498664 2008. november 30. 19:32
Válasz erre
HA-TRT-2
HA-TRT-2

Már akkor is így takarították a Trénereket, amikor még "M" állományban voltak.:-)
Tibor 498663 2008. november 30. 17:38
Válasz erre
Szia Buza!
Teljesen igaz, sőt egy részüket ma is élvezzük. Lásd: Bp. török fürdők.
Az oroszról meg annyit, kár, mert szegény Hofi után szabadon: Oda megyünk hadifogságba.
Üdv.: Tibor
buza 498662 2008. november 30. 17:34
Válasz erre
Szia Tibor!
A törököknek volt még egy nagy előnyük: nem volt kötelező törökül tanulni. Ezért talán többen tudtak akkor törökül mint ma oroszul. És amit akkor építettek, annak egy része még most is áll.
Üdv: Búza
migi 498661 2008. november 30. 17:10
Válasz erre
Én úgy tudom hogy igen de a képek utáni hozzászólásban irják a pontos helyet .
PETI 498660 2008. november 30. 17:06
Válasz erre
Válasz magamnak: ha elolvastam volna figyelmesen, akkor nem kérdeznék ződségeket...
Ez a "Katlan", nem?
PETI 498659 2008. november 30. 17:01
Válasz erre
Asztamindenit! Ezek a képek eléggé rendben vannak! Te csináltad őket anno?
Tibor 498657 2008. november 30. 16:59
Válasz erre
Fiúk!
Kár, mert a hangár buli nekem sokkal jobban tetszett. Ennyi beb*ott repgépet egy csomóban!
Tibor
PETI 498656 2008. november 30. 16:56
Válasz erre
migi 498655 2008. november 30. 16:55
Válasz erre
Komolyan mondod ? Horác is ezt mondta én azt hittem hogy viccel .
PETI 498654 2008. november 30. 16:49
Válasz erre
Szia migi!

Hát tisztítás miatt, hogy szépek legyenek a köv. műrepülésre! Másképp nehéz lenne az alsó részeket tisztítani. :)

www.airliners.net/search/photo.search

Üdv
Tibor 498653 2008. november 30. 16:32
Válasz erre
T. Buza!
A törököket ne bántsd, azok építettek is.
Tibor
buza 498652 2008. november 30. 16:20
Válasz erre
150 év török nem okozott annyi kárt az országnak, mint "Körkörös Lajos", Kéri K. és Raffai E.
Tibor 498651 2008. november 30. 15:02
Válasz erre
Fiúk!
Igazatok van Kecel ügyben. Már többször jártam ott, láttam a kezdeteket is, amikor még a jelenlegi terület libalegelő volt körben rozsdás roncsokkal. Egyébként sem erről beszéltem alább. Lehet, hogy egy tucat ember foglalkozik ezzel, de akkor sincs közöttük egyetlen igazi szakértő sem.
Nézzétek meg a MI-1 helikopter, vagy 333 h.sz. fotóján lévő Mig-15 festését.
A "Körkörös Lajosról" írtakkal max. egyetértek, de volt még két ember aki abban az időben "mindent" megtett a honvédségért. Kéri K. és Raffai E. Azóta Lajos ismét megtalálta önmagát, létrehozott egy "Gárda" hadsereget.
Tibor
Nyugger 498650 2008. november 30. 13:15
Válasz erre
Kecel, Pintér Művek...
Bár lehet, hogy sértő lesz : ami ma Kecelen van azért köszönet a Pintér úrnak, a helyi erők színvonalán karbantartva, tematika mentesen kiállítva ! Egy sor repülő egy sor ágyú stb. Az igazi kedvenc a beépített L-L rakéta, és a két eszköz közé telepített növényzet - a fotósok miatt- igénytelen egy dolog, szerintem.
Az alapvető gond az, hogy a Magyar Honvédség a mai napig képtelen egy ilyen
jellegü gyűjteményt létrehozni és megőrizni azon technikai eszközökből melyeket az elmút 20 évben kivontak. A ‘Körkörös’ Lajos idején, államtitkári szinten véghajtott csapatmúzeumi ill. gyüjteményi szintü rostálás eredményét sohasem lehet pótolni. / A fiatalabb olvasóknak : ekkor történt az elmúlt 45 év kitiltása a hadsereg történetéből sajnos az ismert fürdővízzel egyetemben a gyermek is kiöntésre került/ Az azóta megszümtetett alakulatok hasonló dolgaival mi lett ?
zsorzsy 498649 2008. november 30. 12:05
Válasz erre
Szia Tibor!

Egyetértek veled a vasak megmentésében,viszont a mamám pont a muzeummal szemközt lakik! Tehát innen tudom,hogy külön csarnok,két tréler valamint egy maroknyi ember van akik ezekkel foglalkoznak! Mármint a javitással renoválással.
De függetlenül a fogalmatlanságuktol ngyon szép gyülytemény,föleg hátul a vasuti szerelvény!
Üdv zsorzsy
migi 498648 2008. november 30. 10:27
Válasz erre
Én olyasmin filóztam hogy olajcsere ,vagy valami folyadékot engednek le ,
migi 498645 2008. november 30. 09:34
Válasz erre
Untitled-11
Untitled-11
Untitled-12
Untitled-12

Sziasztok
Tudom hogy nem idevaló a kép ,de ez is ott készült, miért vannak a gépek igy orra állitva ?
buza 498644 2008. november 30. 08:18
Válasz erre
Szia Monox!
Akkor újra értelmezve: ami még mindig megvan az a repülőtér. Amikor én ott voltam akkor siklóernyősök voltak a felsőn szép számmal, az alsón vitorla üzem volt vagy négy géppel.
Ami hiányzik az a gyüjtemény, a repülőgépes növényvédelem, (mondjuk már mezőgazdaság sincs) és nincs meg az a szakemberképzés sem, aminek ott Fahegyen volt a bölcsője.
Üdv: Búza
Tibor 498643 2008. november 30. 04:51
Válasz erre
Szia Zsorzsy!
Pontosan arra akartam a figyelmet felhívni, nehogy valaki komolyan vegye azt a fotót.
Egyébként a félreértések elkerülése végett a gyüjtemény nem a Pintéré, hanem a Hadtörténeti Intézet és Múzeum anyaga, csak ők kiadták "gebinbe" a Pintérnek. Ez mellesleg egyáltalán nem baj, mert így legalább nem valami roncstelepen rodhadnak. Nem hiszem, hogy a Pintér személyesen foglalkozna azzal, hogy egy masinát milyen színekkel kenlek le. Úgy tudom, hogy van ott valami hadtörténeti? (haditechnikai?) "szakértő". No a szakértelméről ennyit.
Üdv.: Tibor
zsorzsy 498642 2008. november 30. 03:40
Válasz erre
Erre nem szabad adni!
A Pintér akié ez a gyülytemény Kecelen,szerintem holt hülye az egészhez!
Ahogy esik ugy puffan,tök mindegy mi van a gépeken!
Tibor 498641 2008. november 30. 03:21
Válasz erre
Szia Monox!
Ha jól gondolom ez egy keceli fotó. Szörnyű! Ilyen jelzés az életben nem volt az MN-ben. No további koment!
Tibor
Monox 498640 2008. november 29. 21:54
Válasz erre
06
06

Kicsit megdurtam az archívumot és az általa leírtakat megerősítve láttam amikor a fenti képet megtaláltam...
Monox 498639 2008. november 29. 21:50
Válasz erre
Migi:

Ha jól értem Búza kicsit nehezen közérthető bejegyzését (és jól látom a Google-n) akkor a repülőgépek nincsenek meg...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.