/ Fórumok /

Közkinccsé teszem

Úgy gondolom mindenkinek van a fiókjaiban,fényképalbumjaiban számítógépében, a gondolataiban olyan repüléssel kapcsolatos
leírás, élmény, kedves emlék, amit csak úgy a többiek
örömére szeretne megosztani velük is, mindenféle téma és
kategória nélkül. Csak egy szempont legyen, a repülésről szóljon.

A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
Monox 498586 2008. szeptember 26. 22:09
Válasz erre
Egy elég drasztikus (47 képes) feltöltés történt a Panoramio-n. Igaz ezek nem magyarországi múzeumok, de kizárólag keleti technika van benne. A magam részéről emléket kívánok állítani a pápai gépeknek azzal, hogy egy kicsit több képet szenteletem a rendbe tett és Kassára került 05-ös oldalszámú Szu-22-esünknek.
Érdemes megtekinteni őket, mert ezt nálunk is meg lehetett volna tenni, főleg ami Pöstyént illeti...
Lesz még folytatás a csehországi Wyskov mellett lévő egykori TSZ területről, ahová több mint 60 kivont gép van a nagyközönség elé rakva (többek között a Fairfordot többször megjárt Tankverő Szu-25-ös is...), 3 km-re a várostól az út mellett a pusztában. De addig is:

www.panoramio.com/user/1222070/tags/Kassa
www.panoramio.com/user/1222070/tags/P%C3%B6sty%C3%A9n
Monox 498585 2008. szeptember 23. 12:41
Válasz erre
Nyugger,

Lehet tudni, hogy a múzeumos gépek, amik "már részben nincsenek ott" - hol vannak?
A 9099,3964 tudom, hogy a jenkiknél van, de érdekelne, hogy a 4025,4058,4404,9606,5091 gépeknek mi lesz a sorsuk? Mig-23MF 08,11 - ugyanez érdekelne. Magyarországon maradnak?
Monox 498584 2008. szeptember 23. 12:31
Válasz erre
Peti,

AZ egyszerűség kedvéért: monox@freemail.hu

üdv: Monox
PETI 498583 2008. szeptember 23. 09:07
Válasz erre
Monox,
megadnád az e-mail címed?

köszi: talpraesett ember
Nyugger 498582 2008. szeptember 23. 08:53
Válasz erre
Csak óvatosan azokkal a talpra esett emberekkel! Az őrök darabja is +100 kg, -IQ, könnyen lehet némi 'szóváltás'. A kamera rendszer is dolgozik, állítólag on-line rendszer, valahol folyamatosan nézik ! Az múzeumi célokra előkészített gépek ezek részben már nincsenek ott: 21bis/bis-ap: 4025,4058,3964,9099,1904,6305, 21MF: 4404,9606, 21UM: 5091,7011 23MF: 08,10,11, 23UB: 15,20. Szuhoj eredetileg nem volt de a 05-s mely Kassára került az később túlesett a beavatkozáson.
Monox 498581 2008. szeptember 23. 08:18
Válasz erre
Igen csak ott. De az is elég félelmetes volt. Tervezem egyébként a visszatérést, sőt többedmagammal, de talpra esett emberekkel.

Tudsz-e oldalszámszerűen arról melyik gépek vannak még most is a reptéren és kiket rongáltak meg kötelezően?
Nyugger 498580 2008. szeptember 22. 23:04
Válasz erre
Monox,

Az RP obj. keleti végén voltál csak? /fotó a panoramion/
Nyugger 498579 2008. szeptember 22. 22:25
Válasz erre
2008. 06. 30.-ig ide az RP 70-s objektum területére az alábbi mennyiség került ki : 3 db MiG-23MF, 5 db Szu-22M3, 11 db MiG-21MF, 14 db MiG-21UM, 26 db MiG-21bis-ap.
Ezeket egy magán cég vette meg, magához az átmozgatáshoz is CFE engedély kellett!
Nem hiszem, hogy ezekből valaha is repülőképes gépek lennének. az 1997-s és a 2001-s kivonás óta ezek a gépek kivül - belül rohadnak. Már évekkel ezelöt is állt a víz a kabinokban ill. rádióterekeben. Ezeknek a típusoknak a technikai paramétereik alapján szerintem nincs már helyük a katonai repülésben.Reptéren is maradtak gépek ezek a részben szintén megvásárolt de eddig nem elszállított 2 db Szu-22UM3K és az esetleges múzeumi eladásra szánt gépek a 'kötelező rongálások' után. Aztán került 4 klf.tipusú gép Kecskemétre, 1-1 Szolnokra,Kecelre,Nagyatádra,Kassára,Németországba és 2 db az USA-ba /3964,9099/.
Monox 498578 2008. szeptember 22. 17:06
Válasz erre
Ez a reptér leginkább félre eső részén van. Kerítés van mindenütt. Kamerával örzik a területet. Csak gondolom, hogy nincs minden gép itt. Ha mégis, akkor elkeztek fogyni...
Nem tudom azt, hogy sírjak v. nevessek. Eladták őket - ez van. De valahogy nem mindegy, hogy ócskavas lesz-e belőlük bálázva, v. esetleg valahol a világban még repülni is fognak? Mi a szándék velük? Mi van (lett) a "hiányzókkal"? Csupa olyan kérdés, ami mostanában eszembe jut, amikor Pápára gondolok.
Marci 498577 2008. szeptember 22. 16:38
Válasz erre
mig23papa

Te mire alapozod ,hogy helyes a te listád?

Marci
tothtomi 498576 2008. szeptember 22. 16:13
Válasz erre
Ide áthúzták a gépeket? Gondolom nem mindig itt voltak, a reptérnek ezen a részén. Lehet hogy Kecskeméten is ez lesz a gépek sorsa, kiviszik a MiGeket oda ahol még állnak ezek a bunkerek meg a guruló, bár ezek a külvilágtól nincsenek elkerítve. Pápán van ott kerítés?
mig23papa 498575 2008. szeptember 22. 15:47
Válasz erre
Ja bocsi, most látom hogy az Etel dobta fel a labdát, kár , hogy el is hitte amit ott látott
mig23papa 498574 2008. szeptember 22. 15:45
Válasz erre
Marci

Az hogy egy lista nem hadititok, és ezért nyilvános, még egyáltalán nem biztos hogy helyes is, ugye?

Tehát , hogy idézzem magamat : "Én elhiszem neked, ha felsorolod jelenleg melyik gépek várják sorsukat Pápán.
Tipus és oldalszám szerint, ha kérhetném, mert azoknak kellett 1996-ba is ott lenniük, nem?".
Marci 498573 2008. szeptember 22. 13:13
Válasz erre
Szerintem ezek az adatok nyilvánosak és nem hadititok. Ezért gondolom , hogy helyes a lista.
Miggyuri 498572 2008. szeptember 22. 12:28
Válasz erre
Papa!
bocsi, hogy csak most válaszolok. Nem figyeltem, hogy mexólíttattam.Ha megnézed az alattam lévő 255-ös hsz-ben talált linket keltettem életre a LINK gomb használatával. Úgy, hogy ne tőlem kérdezd, honnan, ki, mit írt.
Üdv: Miggyuri
Monox 498571 2008. szeptember 22. 11:52
Válasz erre
Egyébként ennyit láttam összesen. Utánna neki álltam a képnek összevetve azokkal amiket az airliners.net-en láttam. Alig 20 db Mig-21-es láttam, 3 db SzU-22-est és bár a képeken még kettő MiG-23-as még látható, ezek tegnap már nem volt nyomuk.

Hogy a 83db MiG-21, az 5db MiG-23 és a 6db Szu-22 maradéka hol van, nem tudni.
mig23papa 498570 2008. szeptember 22. 10:44
Válasz erre
ÉrdekesMarci úgy eltűnt, mintha itt sem lett volna
Monox 498569 2008. szeptember 22. 09:36
Válasz erre
mig23papa 498568 2008. augusztus 31. 14:10
Válasz erre
Marci

Én elhiszem neked, ha felsorolod jelenleg melyik gépek várják sorsukat Pápán.
Tipus és oldalszám szerint, ha kérhetném, mert azoknak kellett 1996-ba is ott lenniük, nem?
Marci 498567 2008. augusztus 31. 12:09
Válasz erre
mig23papa 498566 2008. augusztus 31. 11:31
Válasz erre
Miggyuri

Ki ez a Jose-Maria Serrano és honnan vette ezeket az adatokat?

Hungarian Armed Forces
OOB 1989-1996

47th PAPA Ftr Regt
Papa
1.292

MiG-21 28

MiG-23 11
mig23papa 498565 2008. augusztus 31. 11:28
Válasz erre
Monox

igen észrevetem, szórakoznak velem, majd kitalálok valamit hogy jó legyen
Etel 498564 2008. augusztus 30. 21:49
Válasz erre
Miggyuri 498563 2008. augusztus 30. 20:00
Válasz erre
Etel 498562 2008. augusztus 30. 16:17
Válasz erre
Sziasztok!

A Magyar Honvédség fegyverzete 1996, fegyverzetellenőrzési jelentés.
http://www.tdg.nu/OOBs/1946%2B/oob_hungary_1989-1996.htm
Monox 498561 2008. augusztus 30. 08:41
Válasz erre
Migpapa,

Blokkolva van az oldal. Szólj kérlek mikor oldják fel és melyik az a 48 óra amikor még hozzáférhető a felrakott anyag.
mig23papa 498560 2008. augusztus 29. 18:05
Válasz erre
Az ég katonái egyik fele letölthető, várjátok meg az elejét is és öszeragaszthatjátok a darabokat

a szzokásos helyen van
www.extra.hu

felhasználónév: azeg1

jelszó: 19590805

jó munkát
Monox 498559 2008. augusztus 26. 21:05
Válasz erre
Miggyuri 498558 2008. augusztus 26. 11:08
Válasz erre
Jimbobá 498557 2008. augusztus 26. 09:11
Válasz erre
Röviden: britek repültek vele, egyszer aztán kicsit lezúzták. Rendbetették, kiképeztek szovjeteket, majd 1944-től a légierejükhöz került hivatalosani is.
Miggyuri 498556 2008. augusztus 26. 06:47
Válasz erre
MOSQUITO_RUSO_DK296_1
MOSQUITO_RUSO_DK296_...
MOSQUITO_RUSO_DK296_2
MOSQUITO_RUSO_DK296_...

Egy spanyol nyelvű oldalon találtam. Mosqiuto szovjet jelzésekkel. Bár, lehet, hogy csak nekem újság.
Angolul, spanyolul nem tudok, csak a legalapvetőbbeket. Ez nem az.
" An interesting aircraft at Marham during this period was Mosquito IV DK296. Delivered to 105 Sqn as GB-K, by September 1942 it had been re-coded GB-G for Sqn Leader DAG (George) Parry, DSO, DFC, who had always used the code “G” on his aircraft. While with 105 Sqn it claimed one bird strike and a chimney pot! It was flown on most operations bt Sqn Ldr Parry including a raid on Gestapo HQ in Oslo on 25th September 1942 and the raid on the Philips factory on 6th December 1942. In mid 1943 Sqn Ldr WW Blessing crash-landed the Mosquito at Marham, breaking its back. DK296 was withdrawn from use on 24th August 1943, rebuilt and placed into store at No 10 Maintenance Unit at Hullavington. In September 1943 it was issued to 305 Ferry Training Unit at Errol, where it was given Russian markings and trained Russian crews who were converting to Albemarles. On 20th April 1944, DK296 was sent to Russia, being officially accepted there on 31st August 1944 and subsequently serving in the Red Air Force." O sea que se entregó a la Fuerza Aérea Rusa el 31 de Agosto de 1.944.
Monox 498555 2008. augusztus 25. 21:11
Válasz erre
Urak!

Ismét frissítettem a képeket Panoramio.com-on. Néhány kép felkerült a 2005-ben lezuhant Mig-29-ről, néhány a békebeli taszári csapatmúzeumból (1.link), ill. a bontás alatt lévő tököli szovjet hangárokról valamint a régi szovjet laktanyák maradékáról. (2.link) Katt:

www.panoramio.com/user/1222070/tags/Katonai%20rep%C3%BCl%C3%A9s&comments_page=1&photos_page=1
www.panoramio.com/user/1222070/tags/Szovjet%20laktanya
Monox 498554 2008. augusztus 20. 12:47
Válasz erre
Urak!

Ismét frissítettem a képeket Panoramio.com-on. Néhány kép van fent a megérkezéskről, ill. magyar gépekről. Katt:

www.panoramio.com/user/1222070/tags/Kecskem%C3%A9t&comments_page=1&photos_page=1
Etel 498553 2008. augusztus 15. 23:11
Válasz erre
Sziasztok!

Elnézést, hogy közbeszólok, de a képen egy légvédelmi tüzérségi távmérő van, a Magyar Néphadseregben az Sz-60 57mm-es légvédelmi gépágyúhoz használták kezdetben, később az Sz-60-hoz SzON-9 tűzvezető radart alkalmaztak.

Üdv. Etel
Gyapjasz 498552 2008. augusztus 15. 22:19
Válasz erre
nem akarok szamárságot mondani, de nem lehet hogy egy SZPG-9-es van a képen? ha jól tudom az is HSN, bár fura hogy ennyire beássák:S...csak tippelek:)
mig23papa 498551 2008. augusztus 15. 21:10
Válasz erre
tiszteletel javasolnám és kérném is, hogy külön kérés nélkül is hozzájuthassunk az ilyen és hasonló mindenféle képekhez, esetleg filmekhez :-)
Monox 498550 2008. augusztus 15. 20:52
Válasz erre
Azt kérdezném, hogy a mai napon (08.15.) volt-e kint valaki a kecskeméti reptér hátsó kerítésénél? Ha esetleg igen, akkor szívesen venném a Mig-21-es és Szu-22 megérkezést ábrázoló fotókat, valamint az új festésű 11-es oldalszámú Mig-29-es leszállásakor készült képeket is.

Előre is köszi!
mig23papa 498549 2008. augusztus 15. 19:29
Válasz erre
ezt most találtam hátha érdekelne valakit
www.nftc.hu/a-phase1.htm
mig23papa 498548 2008. augusztus 15. 19:23
Válasz erre
ez nem az én napom ezt akartam betenni
www.youtube.com/watch
mig23papa 498547 2008. augusztus 15. 19:22
Válasz erre
sainz a garantról többet is megtudhatsz ha beírod a keresőbe hogy IFA Garant
Egy légvédelmitüzér üteg 2 méteres /optikai/ távmérőjét.
nemtudom hogy gártották e a magyarok a Garant-ot de a seregben rendszeresítve volt, 1973-ban még biztosan ipari tanulóként találkoztam ie vele
mig23papa 498546 2008. augusztus 15. 19:20
Válasz erre
illetve a hogy nyugger is mondta volt " Egy légvédelmitüzér üteg 2 méteres /optikai/ távmérőjét." de azért megnézheted a HSN-t is
mig23papa 498545 2008. augusztus 15. 19:12
Válasz erre
sainz ez valószínű hogy egy "HSN" hátrasiklás nélküli löveg
Bővebben itt www.haditechnika.hu/Archivum/197604/760412.htm bár ezen a képen kereke van nem állványon áll
Gaben 498544 2008. augusztus 15. 18:35
Válasz erre
2006 08-17 041
2006 08-17 041
2006 08-17 043
2006 08-17 043
2006 08-17 044
2006 08-17 044
2006 08-17 052
2006 08-17 052
2006 08-17 065
2006 08-17 065
2006 08-17 065
2006 08-17 065
2006 08-17 076
2006 08-17 076
2006 08-17 098
2006 08-17 098
2006 08-17 105
2006 08-17 105
2006 08-17 160
2006 08-17 160
2006 08-17 161
2006 08-17 161
2006 08-17 163
2006 08-17 163
2006 08-17 164
2006 08-17 164

Van egy két BTR-s képem.
sainz 498543 2008. augusztus 14. 19:39
Válasz erre
xx
xx

Hoppá.
Akkor a Garant is magyar?
Mi ez a jelzés az ajataján?
Etel 498542 2008. augusztus 14. 19:28
Válasz erre
sainz 498541 2008. augusztus 14. 16:15
Válasz erre
Köszi!

Akitől kaptam a képeket, hadosztály légvédelmi törzsfőnökként ment nyugdíjba, sajnos ma már nem él.
Irakba készült 1983-ban, az orvosin derült ki hogy cukros, így ő kimaradt a buliból.
Viszont sokakat ismert, akik szolgáltak odakint.
Erről még ma is nagy a hallgatás.
Én azt gondolom voltak kint jónéhányan 1980-88 között, akik párszor kiejtették a szájukon a "Puszk" vezényszót iráni célok "vonatkozásában".

Hallottatok erről vmit?
Nyugger 498540 2008. augusztus 14. 16:02
Válasz erre
Sainz,

Egy légvédelmitüzér üteg 2 méteres /optikai/ távmérőjét.
sainz 498539 2008. augusztus 14. 15:34
Válasz erre
0097_resize
0097_resize

Szintén megköszönném, ha valaki felhomályosítana mit látok ezen a fotón.
Csak annyit tudok, hogy a hatvanas évek elején készült, valszeg Gyöngyös településű alakulatnál.
sainz 498538 2008. augusztus 14. 15:25
Válasz erre
0095_resize
0095_resize

A család egyik katonatagjának albumából.

Valamikor a 60-as években, az NDK-ban egy VSZ gyakorlaton készült a fotó.
Annyit sikerült kiderítenem az édesapámtól, aki az MN-ben még vezetett ilyet a hatvanas évek elején, hogy ez egy keletnémet gyártmányú Garant, ami nálunk is rendszeresítve volt.

A platón lévő légvédelmi tüzérek viszont szovjetek.
Van itt olyan, aki az ajtón lévő jelzés alapján meg tudja állapítani hogy szovjet v német alakulat járműve?
Nekem meglepő lenne ha kiderülne hogy az oroszok is rendszeresítették.
Zozó 498537 2008. augusztus 12. 09:19
Válasz erre
Sziasztok!

Szükségem lenne a '80-as években a magyar reptereken (Taszár, Pápa, stb.) használt oxigén töltő Zil-ek festésére. Ha esetleg valaki rendelkezik ilyen képekkel (még, ha fekete-fehér is), kérem ossza meg velem.
Mail: zoltan.pribelszki@chapman-freeborn.hu

Előre is köszönöm
Zozó
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.