/ Fórumok /

T-72

Minden a T-72-es harckocsiról, technikai részletek, fejlesztések, alkalmazása Magyarországon és a nagyvilágban, képek vagy személyes emlékeid a típusról.
És ne feledkezzünk meg a T-72 makettjeiről sem!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90.
sulyid 499667 2008. december 13. 21:48
Válasz erre
Ok kössz megnéztem de a nekem kellő fotot nem találtam meg.
páncélos 499666 2008. december 13. 20:52
Válasz erre
Sulyid!

Rengeteg oldalt találsz az interneten T-72B-ről.
A google-be írd be, hogy T-72 B és válogathatsz.
Meg sem kell nyitnod mindet elég, ha kép alapján keresel.
sulyid 499665 2008. december 13. 18:45
Válasz erre
Sziasztok a t72b tornyának a jobb oldaláról keresek képeket.
MAZHL2005 499664 2008. december 13. 12:26
Válasz erre
ISU-152 M1943 armor_scheme
ISU-152 M1943...

Sziasztok! azt olvastam, hogy az ISZU-152 M1943-asnak a lövegpajzsa és az a rész ahol csapágyazva van a löveg, összesen 125 mm-er(65+60) vastag volt (ezt tudtam) de az M1944-es széria amit már az ISZ-2m bázisára épitettek annak a lövegpajzsát 100 mm-re növelték, így összesen 160 mm-er vastag volt, ha valakinek erről van keresztmetszeti rajza vagy hiteles információja ami ezt igazolja, legyenszives segítsen

előreis köszönöm!
sulyid 499663 2008. december 12. 22:41
Válasz erre
Van t72b hez a front páncéljára ERA ha kell valakinek szóljon.
sulyid 499662 2008. december 12. 21:52
Válasz erre
Sziasztok kell valakinek r72 alkatrész?
sulyid 499661 2008. december 11. 15:18
Válasz erre
Sziasztok van egy jó meg egy rossz hírem.A jó hírem azaz hogy diarámát csinálok a t72b-ből jövő évben az év elején.De előtte megépítem életem első dio-ját ami egy specnaz osztagot mutat majd be.A rossz hír az hogy nem fog majd tetszeni a dioráma öteltem.Azé nem fog majd tetszeni mert azt gondoltam mellé rakom még a revell BMP 2-esét is esetleg mind a kettőt orosz felségjelzésel.

Üdv Sulyid
sulyid 499660 2008. december 10. 20:55
Válasz erre
Leadtam a jelentkezésemet a MOK-ba.
borisz 499659 2008. december 10. 19:12
Válasz erre
sulyid 499658 2008. december 10. 19:02
Válasz erre
Azon gondolkozok jövőre majd építek egy BMP 2 a t72 mellé.
sulyid 499657 2008. december 9. 21:10
Válasz erre
Na sziasztok gyógyulgatok már.Holnap már suliba is menni kell ezért megint nem aludhatom mad ki magamat.Milyen jó volt az utóbbi 1 hét és 2 nap betegen de legalább úgy viselkedhetm ahogyan mindig is akartam.Mindennap kialudtam magamat TV-tem sok könyvet olvastam,maketteztem,szóval minden jó volt(De a betegség azé szar volt).

Üdv Sulyid
torpokoska 499656 2008. december 9. 20:14
Válasz erre
bocs lemaradt:
elindulás: mindkét bot behúzva egy sebességgel kisebb mint a sebváltókarral kiválasztott sebesség. Talajtól, terepviszonytól függ hanyadikból tud indulni, hogy két bot vagy a sebváltókar előre a következő fokozatba a gyorsabb szerintem ízlés kérdése, de terepakadály esetén visszaváltáshoz rövid időre a két bot be helyes eljárás
torpokoska 499655 2008. december 9. 20:08
Válasz erre
gaunt
ha jól emlékszem 2 állása van (alap, ill. behúzott), behúzottnál egy sebeséggel azon az oldalon visszavált így jön létre a sebesség különbség és a kanyarodás (ha tévedek, megcsal az emlékezetem majd a többiek leordítják a fejem)
Nowotny 499654 2008. december 9. 19:54
Válasz erre
Tibor 499653 2008. december 9. 19:42
Válasz erre
Fiúk!
Mi van Sulyiddal?
Ma még nem jelentkezett! Pedig naponta 20-30 hsz. a szokásos adagja. Lehet, hogy tényleg beteg szegény. Tiszta szívből jobbulást!
Tibor
gaunt 499652 2008. december 8. 21:23
Válasz erre
Kösz!

Hát igen ez nem az 55-ös.

Akkor lenne még két kérdésem: 1, Az irányítókaroknak hány állása van? Azok alapján amiket olvastam, szerintem kettő, vagy tévedek? (Alap, felező)
2, A két kart behúzva 2-es fokozatban el lehet indulni? (Nagyobb nyomaték miatt, mint pl a szervós 55-ösnél)
torpokoska 499651 2008. december 8. 20:24
Válasz erre
t72vez
t72vez

bár a kép orosz nyelvű : 10 akku főkapcsoló; 19 légindító kapcsoló; 4 kézi gáz; 8 műszerfal a műszerfalon van a el. indítás gombja és a olajszivattyú gombja; 9 légpalack
Sulyid 499650 2008. december 8. 18:17
Válasz erre
Kössz,majd kijavítom a hibákat a lácntalp kivételel,a hordókat meg hát nem is tudom hogy megcsináljam-e.A löveg melettin takarólemez van.A ködgránát vetőket kijavítom még ma.Ami a lánctalp szinét illeti meg a koszolást.Ennek még nem merek neki álni mert még kezdő vagyok.Amúgy szerinted ténleg jó lett?Ja és a parancsnoki búvó nyílásba nagy valószinűségel be rakom a készlethez adott orosz harckocsizót.A tornyon az ERA-át nem az útmutatás szerint raktam fel mert nem fért fel.Majd jövőre ujra megépítem a kitet és akorpontosan olyan lesz mind a makett dobozán lévő t72b lesz rajta minden féle kábelezés meg minden ami csak kell majd rá,plusz még egy havas téli diaráma alap.A lánctalapak havasak lesznek majd.Ami a poarancsnoki búvó nyilást illeti még ma kijavítom a hibát.

Üdv:Sulyid
Grande 499649 2008. december 8. 17:40
Válasz erre
Sulyid!

Észrevétel és nem kritika. Én hirtelen az alábbiakat látom rajta

- egyrészt próbálj meg éles képeket készíteni és sima háttér elött fotózni, mert így zavaró a harckocsi körüli "forgatag". Most például több a háttér, mint a makett képeiden. Csak egy példa modellek fotózásához.
www.modellversium.de/tipps/4-modell-fotografie/

- Az infrák "üvegei" (löveg mellett a nagy kerek, és a parancsnoki búvónyílás elött) nem sima kamo festésüek, hanem feketék vagy nagyon sötét barnák? Ebben majd kijavítanak... Abban az esetben, ha a löveg melletti infrán a takarólemez megvan, természetesen maradhat kamófestés.
- szintén ne fesd be a buvónyílások prizmáit. A parancsnoki prizmák mintha homokszínt kaptak volna, de lehet, hogy csak a fotón látom rosszul
- Ha a hordók felkerültek, vezetékezni is kell. Bár lehet, hogy az oroszok tojtak erre és nem foglalkoztak vezetékezéssel.
- a ködvetök zárófedelei feketék
- A lánctalpak a hátsó futógörgöknél és a meghajtókerekeknél nem illeszkednek jól.
- a lánctalp színe nagyon "acélos", egy kis rozsdát, barnát, koptatást vihetsz fel, ha van kedved hozzá. Élethübb lesz így a lánctalpad.

Üdv.
Grande
gaunt 499648 2008. december 8. 16:32
Válasz erre
Hali!

Valaki el tudná magyarázni, hogy hogyan indul a 72-es? Nem arra gondolok, hogy sűrített levegő, elektromos stb., hanem a műszerfalra vagyok kíváncsi. Nyáron a repülőnapon beültem egyikbe, és eléggé szokatlan volt. 55-öst indítotam, vezettem is, de az abban lévő kapcsolókhoz még hasonlót sem találtam a 72-esben. (Lehet hogy csak ki kellett volna nyitni a szemem? :) )
Nem mintha el akarnék kötni egyet -nem is tudnám-, csak kíváncsi vagyok.
Sulyid 499647 2008. december 8. 14:30
Válasz erre
08-12-08_1416
08-12-08_1416
08-12-08_1417
08-12-08_1417
08-12-08_1418
08-12-08_1418
08-12-08_1420
08-12-08_1420
08-12-08_1421
08-12-08_1421
08-12-08_1422
08-12-08_1422
08-12-08_1423
08-12-08_1423
08-12-08_1424
08-12-08_1424
08-12-08_1430
08-12-08_1430

Kritikákat várok.A légvédelmi gépuska még nincsen felrakva mert még festem a kicsikét.

Üdv Sulyid
Sulyid 499646 2008. december 8. 09:22
Válasz erre
beteg vagyok.előző héten is beteg voltam és most is az vagyok.
páncélos 499645 2008. december 8. 09:02
Válasz erre
Sulyid!

Torpokoska leírta a lényeget a típusváltozatokról.
Annyit tennék hozzá, hogy a T-72 gyártási jogát megvásárolta anno Csehszlovákia, Lengyelország, Jugoszlávia (M-84 típus) és India, valamint összeszerelést Irakban is végezték.
A hordókról meg annyit, hogy tényleg változatos a kép.
Ahhoz tudnám hasonlítani, hogy a civil életben vásárolsz egy autót, akkor annak vannak különböző felszereltségű változatai. A kiegészítő felszerelést meg sok esetben spórolás miatt lemondták. Pl. KMT aknakifordító, vagy a hordó is ilyen. Így azt rakják fel, ami van. Csak az a bökkenő, hogy az utólagos házi bütykölés sokszor drágább, mint ha megvettek volna mindent.
torpokoska 499644 2008. december 7. 21:59
Válasz erre
Á dehogy, a hordók nem egyformák ennyi
sulyid 499643 2008. december 7. 21:39
Válasz erre
na ez már tényleg bonyorult.
torpokoska 499642 2008. december 7. 21:07
Válasz erre
A MN (olvasd magyar néphadsereg)-ben a hordó üzemanyag technikai szolgálathoz tartozó anyag volt, amilyen hordojuk volt raktáron olyat adtak ki (gyártója is lehetett különböző ország), bár a hk-sok szokását nem ismerem másutt csak a térfogat számított, gondolom ott sem volt másképp
Sulyid 499641 2008. december 7. 21:03
Válasz erre
torpokoska 499640 2008. december 7. 21:00
Válasz erre
Én több típusú hordót láttam az Néphadseregben illetve honvédségben + CA-ban mind 200 liter névleges térfogatú volt (bár volt úgy rémlik nagyobb is, mely felfért a tartóra). Gyártás technológiailag illetve kivitelezésben tértek el egymástól (lásd lemez hordó, acél abroncsos hordó,stb. ezek kivülről sem egyformák, csak hasonlók) azon kívül a betöltő nyílás elhelyezése is lehetett különböző (pl.:fenéken ill. középen)
Sulyid 499639 2008. december 7. 20:58
Válasz erre
ja kössz az infót
Elektrolakatos 499638 2008. december 7. 20:58
Válasz erre
IS!

valamint az éppen kéznél lévő hordótól is függ...
Sulyid 499637 2008. december 7. 20:55
Válasz erre
hát de akor is miért netán tipus vagy oszágfüggő volt,vagy netán mint a kettő?
Elektrolakatos 499636 2008. december 7. 20:53
Válasz erre
Sulyid 499635 2008. december 7. 20:51
Válasz erre
miért nem?
torpokoska 499634 2008. december 7. 20:27
Válasz erre
na erre egy egy értelmű válasz: nem
Sulyid 499633 2008. december 7. 20:00
Válasz erre
Na egy lenne egy kérdésem minden t72-őn ugyanolyan hordó volt ha volt?
Sulyid 499632 2008. december 7. 19:37
Válasz erre
szerintem is.
torpokoska 499631 2008. december 7. 19:36
Válasz erre
Egy teljes körű feltérképezése a t72-nek egy egész könyvet megérne (szerintem piaca is volna)
Sulyid 499630 2008. december 7. 19:35
Válasz erre
Tudom azért is a szakikat kérdezem.
torpokoska 499629 2008. december 7. 19:33
Válasz erre
Sulyid szerintem igen-igen nehezet kérdeztél az alábbi okok miatt:
a t72 gyártása során léteztek nagy különbségú szériák (optikai-, lézer távmérős, irányitott rakéta kilövésére alkalmas, reaktív páncélzatú ...), majd ezekből export változat, külföldön licensz alapján gyártott, és mindegyik változatban voltak különbségek évjáratonként szovjet/orosz gyártók így az évjárat megadásával különböztették meg az "alfajtákat". A helyzetet tovább bonyolítja a nagy javítások során elkövetett különböző szintű tovább fejlesztés, upgrade, valamint a különböző tendereken indított, javasolt tovább fejlesztés (orosz, ukrán, lengyel, magyar stb.)
Sulyid 499628 2008. december 7. 16:59
Válasz erre
összesen hány darab t72 változat volt?azé káérdem mert egyszer feltettem a szovjet topicba és ott sok választ kaptam ami mind egymás ellen volt.

,
Sulyid 499627 2008. december 7. 14:33
Válasz erre
ok kössz.
páncélos 499626 2008. december 7. 14:20
Válasz erre
nyitott
nyitott
PK külső
PK küls
PK belső
PK bels
Irányzó külső
Irányzó küls
Irányzó belső
Irányzó bels

Sulyid!

A búvónyílások mindegyike nyitható, kívülről és belülről is.
Alapesetben a belső szín megegyezik a harcjármű külső színével, tehát zöld.
A búvónyílásokat a maketten zárt, nyitott és rögzített állásban is elkészítheted.
A zárt egyértelmű gondolom.? A nyitott helyzetben én azt értem, amikor nincs teljesen kinyitva, csak a zárszerkezet nyitott és így a búvónyilás megemelkedik (csatolok képet). A rögzített, amikor teljesen nyitott állapotban van. A búvónyílások belső felén elhelyezett alsó kar a rögzítés oldására szolgál. (Neked ezt sárgával megjelöltem.) Amikor a búvónyílást kinyitod, nagyerővel feltolod, addig, hogy a rögzítés megtörténjen, mert különben menetközben visszacsapódig és jaj neked. Amikor be akarod csukni, oldod a rögzítést.
A „B” változat búvónyílásainak külső felületét ellátták plusz réteggel, mely a neutronsugárzás elleni védelem eszköze. A parancsnoki búvónyílás közepén két párhuzamos mélyedést láthatsz. Ez arra szolgál, hogy, ha a parancsnok felrakja a védőkeretét maga elé, akkor annak a tartó rúdjai illeszkednek ebbe a vágatba. Ezen kívül prizmák is vannak beépítve a kilátás növelését elősegítve. Az irányzó búvónyílásának közepe nyitható, oda illeszkedik a vízi átkelés levegőellátó csöve.
Megpróbáltam nem túl szakszerűen, de érthetően leírni neked a lényeget.
Sulyid 499625 2008. december 7. 13:25
Válasz erre
Engem a t72b búvónylása érdekelne milyen szinű volt belüldöl milyen működési elve volt.
páncélos 499624 2008. december 7. 12:52
Válasz erre
Sulyid!

Kérdezz nyugodtan.
Nem kell félni senkitől, csak becsüld meg az idősebbek tanácsait és maradj szerény.
Búvónyílások tekintetében melyik változat érdekelne?
Sulyid 499623 2008. december 7. 10:53
Válasz erre
Imádom ezt a tankot szivesen kérdeznéék még néhány dolgot dehát nem untatlak titeket.
Sulyid 499622 2008. december 7. 10:28
Válasz erre
Kössz
Mekett 499621 2008. december 7. 10:26
Válasz erre
A Fényképek / Járművek menüpontban találhatsz jópár ilyen képet:
makettinfo.hu/fotok/t-72_repaczki/index.htm

Jó csemegézést!
Sulyid 499620 2008. december 7. 10:06
Válasz erre
Információkat,képeket szeretnék kérni a t72 búvónyílásáról.
Tibor 499619 2008. december 7. 07:23
Válasz erre
Mekett 499618 2008. december 6. 21:36
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90.