/ Fórumok /

T-72

Minden a T-72-es harckocsiról, technikai részletek, fejlesztések, alkalmazása Magyarországon és a nagyvilágban, képek vagy személyes emlékeid a típusról.
És ne feledkezzünk meg a T-72 makettjeiről sem!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90.
szt_péter 589372 2015. július 21. 19:34
Válasz erre
Erről egészen biztosan már könyvet lehetne írni, hiánypótló lenne, főleg magyar viszonyokban, mert nehezen követhető, főleg ha makettezni akarok, és a védelmi szférában is mozog az ember. Én eddig leginkább Rejtő István-Pánczél Mátyás munkájából tájékozódtam. Azt hiszem ez nem az MH forrásból van, hanem nyílt internetről. Feltölteném véleményezésre, de dokumentumot nem tudok. Ha szeretnétek, bemásolom ide. Ott megközelítőleg annyi altípust említ, mint Páncélos, főleg tornyok terén. Viszont ebben a munkában volt a hibás hazai M2 megnevezés.

Zamárdiban is a kiállított T-72 72A-nak volt jelölve, ami nem korrekt.

Szlovák Modernáról már olvastam.

Szerintem nem jó megtévesztően nyilván tartani itthon őket, igaz elavultságuk miatt ez nem is igazán számít. Rendkívül érdekes ez a sokrétű változatmix, legalább ezekért se kell keletebbre utazni. Elég szokatlanul állították össze a beszerzési pakkokat ennyi változattal. Vajon hogy jött össze? Abban reménykedem, többségben vannak a kései gyártásúak, amiket meghagytunk. A fehérorosz beszerzés példányai mindig is a legjobban érdekeltek.

Modernizálásokról a hivatalos Gödöllői ráncfelvarrásokon kívül még nem hallottam(régiekről sem).

A KMT-vel kapcsolatos csavar úgy látom már gyárilag kötelező. :-) Neten van valahol gyáranként és alváltozatonként részletes ismertető?

A Trumpeter mostanában gyakran kiad egy T-72 változatot, remélem hamarosan kikerül több, ami a mieinknek lesz jobb alapanyag, mint a Tamiya-é.
páncélos 589355 2015. július 21. 13:21
Válasz erre
Kicsit "belevauznék", ha engeded, és egy kis korrekciót tennék az előttem szólók mondanivalójához.

"Először is olyan, hogy T-72M2 nem létezik."
De létezik, a szétszakadt Csehszlovákia szlovák részén maradt az egykori T-72 gyár Martinban. Ők próbálkoztak egy T-72M2 Moderna fejlesztéssel, de érdeklődés hiányában ez a projekt nem lett sorozatgyártás.

"Másrészt, itthon két alváltozat maradt rendszeben: T-72AV és T-72A."
Ez így ebben a formában nem igaz. Az egykori VSZ-en belül mi rendelkeztünk a legkevesebb darab, de legtöbb altípussal. Ha nagyon okoskodni akarnék, akkor 6 féle 72-esünk van még, de hivatalosan csak T-72 és T-72M1 létezik, utóbbi alatt értsd az összes egykori belorusz beszerzésű gépet, ami önmagában is 15 féle.

"A mi T-72-eseink korai gyártású "A"-k"
Ez sem igaz, de ezt itt sem a nyilvánosság, sem a helyhiány miatt nem részletezném.
"de mind át lett építve a 80-as években, megkapták a 16mm pótpáncélt, 3. toronydobozt" Ez sem igaz csak egyharmadukra. Azok fele már gyárilag lett ilyen, nem későbbi felújítás eredménye.

"irányzóműszer terén is vannak eltérések, egyesek TPD-K1-el vannak felszerelve, mások az 1A40-el, ami szinte ugyanaz, kivéve, hogy kapott egy kiegészítő kijelzőt, ami mozgó cél esetén az előretartást mutatja"
Ennek sem ez a lényege, hanem a 4. lőszer típus. Ha egy "A" kocsiba szerelsz egy 2A46M löveget, egy 1A40-1 irányzótávcsővel, akkor nem kell, hogy B variáns legyen és alkalmazhatod a pct rakétát. Ennek levezetése így túl egyszerű, de a lényeg tömören ennyi.

"M1-et az A-tól sokszor valóban nehéz megkülönböztetni, de van két biztos pont ami segít: 1; T-72A-nál 8 KMT felfüggesztési pont van az alsó homlokpáncélon, M1-nél csak 4. 2; T-72A-nál ha megvan a 16mm-es kiegészítő páncélzat, akkor a vonószemek körül ki van vágva, míg az M1-nél nincs, mert az M1 eredetileg is a kiegészítő páncélzattal épült, az A meg nem."
Ez a két megfigyelés sem teljesen igaz. Tény, hogy a VSZ részére és hazai használatra gyártott szovjet kocsik 8 felszerelési konzolt kaptak a KMT számára, de exportra már nem igaz. A plusz páncélzat pedig a "B" variánsnál már nem szembetűnő, a szovjet "A" variáns gyártóüzemeknél eltérő homlokpáncélzattal készült, itt az évszám és gyártóüzem a mérvadó.
Varjúbácsi 589347 2015. július 21. 10:30
Válasz erre
Szia!
A legjobban akkor jársz, ha a Tamiya T-72-esét veszed meg, és hozzá az SBS átépítő készletét. Az összes magyar típus megépíthető ezekből a készletekből.
gaunt1 589342 2015. július 21. 10:02
Válasz erre
Valójában nagyon egyszerű a T-72-esek változatait végigkövetni. Csak sajnos a nyugat rendesen bekavart, összekevertek mindent, és kitaláltak mindenféle nemlétező alváltozat jelölést. (volt amikor a T-72A-t T-80-nak hívták!) Lényegében 3 fő változat van: T-72 (sztereooptikai távmérős), T-72A és T-72B. Export változatok: T-72M (T-72 lézertávmérővel), T-72M1 (T-72A exportváltozat) és T-72Sz (T-72B exportváltozat)

M1-et az A-tól sokszor valóban nehéz megkülönböztetni, de van két biztos pont ami segít: 1; T-72A-nál 8 KMT felfüggesztési pont van az alsó homlokpáncélon, M1-nél csak 4. 2; T-72A-nál ha megvan a 16mm-es kiegészítő páncélzat, akkor a vonószemek körül ki van vágva, míg az M1-nél nincs, mert az M1 eredetileg is a kiegészítő páncélzattal épült, az A meg nem.
szt_péter 589337 2015. július 21. 01:02
Válasz erre
Kösz az infot. Oké, akkor az M2 talán egyszerű szemléltető megnevezés volt amit egy cikkben olvastam. Jobban rákerestem, az M2 amire gondoltam a T-72A obr. 1984g kései széria változat. Ennek a csupasz ólomszövetes változatát gondoltam a legelső sima Kontakt-1 nélküli 1985-ös B-nek. Ezek közül is valamin van ködgránátvető mindkét oldalon, valamin egyse. Biztos a felújítás miatt amit említettél. Elég nehéz követni néha melyik-melyik változat. Itthon szerintem kannibalizálás miatt cserélgetik is az alkatrészeket.

Archív fotóknál miről lehe megállapítani, hogy M1, vagy A-val van dolgom? (mikor még mind2 renszerben volt)
mcs 589324 2015. július 20. 13:59
Válasz erre
Sziasztok!
És itt jön az én kérdésem, ami lehet hogy már elcsépelt, előre is elnézést kérek, de akkor melyik gyártó kittjét érdemes beszerezni aki szép magyar T-72-est akar építeni akár dobozból, vagy tonnányi feljavítóval?
Üdv: Csabi
gaunt1 589291 2015. július 19. 15:27
Válasz erre
Akkor egy kis korrekció:

Először is olyan, hogy T-72M2 nem létezik! Másrészt, itthon két alváltozat maradt rendszeben: T-72AV és T-72A. Utóbbit tévesen "belorusz" M1-nek nevezik, annak ellenére, hogy eredeti szovjet gyártású T-72A-k.
Amire te gondolsz, az nem a lézertávmérő, hanem az éjszakai irányzóműszer. Eredetileg TPN-1-49 volt beépítve, de a későbbi gyártású T-72A-k már TPN-3-49-est kaptak. Ez valamivel korszerűbb passzív-aktív műszer, szemben a kizárólag aktív TPN-1-el. De ennek ellenére reménytelenül elavult már ez is. (T-72M1 viszont kizárólag TPN-1-el épült!) A mi T-72-eseink korai gyártású "A"-k, de mind át lett építve a 80-as években, megkapták a 16mm pótpáncélt, 3. toronydobozt, és egyes példányok a TPN-3-at is. A nappali irányzóműszer terén is vannak eltérések, egyesek TPD-K1-el vannak felszerelve, mások az 1A40-el, ami szinte ugyanaz, kivéve, hogy kapott egy kiegészítő kijelzőt, ami mozgó cél esetén az előretartást mutatja (az 1A40 eredetileg a T72B számára készült, így a T-72M1 szintén nem kaphatta meg)
Attila91 589290 2015. július 19. 14:30
Válasz erre
Látom elírtam, természetesen nem T-71-et akartam írni, hanem T-72-t. Még új vagyok a fórumon. Elnézést, ahogy látom szerkeszteni utána nem lehet, legközelebb odafigyelek.
Attila91 589289 2015. július 19. 14:28
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
torony
torony
toronybelső
toronybels
célzórendszer
célzórendszer
BTR-80 vegyi-sugárvédelem
BTR-80 vegyi-sugárv...
BTR-80 belülről
BTR-80 belülről

Remélem jól sikerült a feltöltés. A T71-n kívül még egy vegyi és sugárvédelmi célokra használt BTR-80-ast is meg tudtunk nézni közelebbről.
PETI 589288 2015. július 19. 14:14
Válasz erre
Hali!
Galeria letrehozasara kattintasz es ott tudsz feltolteni kepeket. Varjuk az anyagot! :)
Attila91 589287 2015. július 19. 13:48
Válasz erre
Üdv! Én április végén láthattam közelről a 309-est Székesfehérváron, hogyan tudnék képeket feltölteni ide?
szt_péter 589286 2015. július 19. 13:41
Válasz erre
Nézegettem képeket a nálunk alkalmazott T-72AV és az ólomszövetes T-72M2 változatról(vagy B külföldön, néha zavaros hol hogy nevezik épp). Tettem egy számomra új felismerést, ugyanis a kocsik egy részén a TPN-3-49 lézertávmérő fedezhető fel az M1, és a többségi M2, AV változatoknál meglévő TPD-K1 lézertávmérő helyett. Talán a legújabb 1994-es fehérorosz pakkból érkezettek között. Ez modernebb, mégis elég vegyesen alkalmazza a MH az M1,M2, AV kocsikat, ami szintén elég furcsa módszer. A kérdésem, hogy pontosan miben nyilvánul meg a két távmérő közti különbség, esetleg számszerűsítve %-ban az értékeket meg tudná saccolni nekem valaki?

s1309.photobucket.com/user/crueldwarf/media/tpn-1_zps90f01e42.jpg.html
PETI 586827 2015. május 31. 21:13
Válasz erre
1

1
1
2

2
2
3

3
3
4

4
4
5

5
5
6

6
6
7

7
7
8

8
8
9

9
9
10

10
10
11

11
11
12

12
12

Ígértem én pár képet a múlt heti gépezetről... :)
szt_péter 586659 2015. május 29. 16:30
Válasz erre
Egy részük szerintem zárolt, tartalék állományból lehetett kikonzerválva.
szt_péter 586658 2015. május 29. 16:26
Válasz erre
Ez egy rendkívül érdekes fotósorozat, megmutatja a festés és a kocsiszám alapján, hogy melyik orosz katonai körzetből vitték a T-72B1 harckocsikat Ukrajnába, és ott milyen festést, jelzéseket kaptak, illetve hol vetették be őket.

surpher.livejournal.com/762.html
lacipapa 586388 2015. május 25. 20:54
Válasz erre
PETI 586382 2015. május 25. 20:08
Válasz erre
Hmm... tényleg? Ez finoman szólva siralmasan hangzik. Legalábbis az egyik fele...
PETI 586381 2015. május 25. 20:08
Válasz erre
Vannak még képek, majd dobok fel ide belőlük.
Simi 586324 2015. május 24. 22:50
Válasz erre
Informátorom szerint ez a zászlóalj parancsnok harckocsija! Valószínűleg az egyik, ha nem a legjobb állapotú magyar harckocsi. Éves szinten egyszer, vagy kétszer van beindítva...
lacipapa 586322 2015. május 24. 22:28
Válasz erre
...és egy jóember sem volt ott,hogy több képet készítsen és megossza velünk?
Ha mégis lenne,legyen szíves minket is lepjen meg.
PETI 586314 2015. május 24. 21:09
Válasz erre
T-72

Tata
T-72

Sziasztok!

Ma kidobtak egy ilyet Tatán, egy rendezvényre. Hátha valakinek információ...

Üdv
Sennás 586313 2015. május 24. 21:02
Válasz erre
IMG_20150524_205732
IMG_20150524_205732

Nincs közelebbi képem de az ott középen tuti nem az,szerinted hol lehet?
Láttam a tolatást nem volt egyszerü szülés mire sikerült.
Sennás 586311 2015. május 24. 20:46
Válasz erre
Szia. Amit én bekarikáztam az lenne a kamera? Én úgy gondoltam az a desszant ajtó "periszkópja" kinézője van ott,nem igazán kamera jelleget mutat.
gaunt1 586293 2015. május 24. 14:02
Válasz erre
Pont az utolsó képen látszik a hátsó kamera :) Amúgy nem azért volt különösen nehéz felállni a trélerre, hanem azért mert az erőátvitel nem működött megfelelően. Ezek félkész járművek, nem csoda, hogy megbízhatatlanok.
Sennás 586242 2015. május 23. 20:11
Válasz erre
T-15 tolat
T-15 tolat
T-15 tolat3
T-15 tolat3
T-15 tolat4
T-15 tolat4
T-15 hátsó

van itt kamera?
T-15 háts

Lecsengett már a Máj-9 felvonulás de lassan lassan előkerül még 1-2 videó.T-15-el próbálnak felállni a trélerre.Hát nem egyszerű ezzel a bálnával.Képen egy embert látok aki irányít ,de hogy a vezető tükörből tolat(nézi a kéz jelzéseket) vagy tolató kamerája van?Nem fér a költségvetésbe egy olcsó kamera?
torpokoska 585899 2015. május 19. 07:41
Válasz erre
egy kis svéd összefoglaló angol nyelven:
www.ointres.se/2015-05-13_Russian_Armour.pdf
Kojak75 585718 2015. május 15. 19:34
Válasz erre
Köszi Srácok!

Üdv kojak!
gaunt1 585693 2015. május 15. 09:33
Válasz erre
Ha orosz viszonylatban kérdezed, szerintem felhúznák T72B3-ra

Nem. Kohó. Vagy export egy afrikai országba. T-72A-t nem lehet B3-ra felhúzni reális költségekkel. Egyrészt, új torony kell. Másrészt a homlokpáncélt egy az egyben ki kellene vágni, mivel a B-nél az egyébként mára teljesen elavult Kontakt-5 reaktív páncél bele van integrálva. És akkor még nem számoltunk az elektronikával vagy az erősebb motorral.
Tény, hogy a szerbek megcsinálták, (M84AS) de rendkívül drága volt. Megérte? Szerintem nem. Jobban jártak volna ha az ukránoktól annak idején vettek volna modernizált T-64B-ket. Páncélzatuk jóval erősebb bármelyik orosz tanknál, és nagyon komoly tűzvezetőrendszerük van. Vagy, egy újabb kínai típus beszerzése is jobban megéri, pl VT-1A, MBT-2000.
páncélos 585604 2015. május 14. 07:44
Válasz erre
Kojak75!

"És ha egy ilyen szépség ma nagyjavításra szorulna,kb mire számíthatna?"
Az attól függ: Melyik ország, és mekkora darabszám?
Az AV már a múlt. Az előttem szóló jól mondta, a minimum B3-as verziót. Bár a páncélvastagságon nem tudnának jobban segíteni, hiszen az alap T-72B-nek erősebb a toronypáncélzata mint az A-nak.

"vagy a kohó"
Ez nem ennyire egyszerű, mert nem olvaszthatsz be egy tankot csak úgy, egy- az egyben. A különböző rétegeket külön kell bontani, ami nem két fillér.
bgyasoldier 585595 2015. május 13. 20:31
Válasz erre
Ha orosz viszonylatban kérdezed, szerintem felhúznák T72B3-ra
Kojak75 585574 2015. május 13. 15:31
Válasz erre
Szia Páncélos!

Köszönöm válaszod.
És ha egy ilyen szépség ma nagyjavításra szorulna,kb mire számíthatna?
Maradna így és kiképzőgép, vagy AV és irány Szíria,vagy a kohó
mert kell az anyag az Armatához?
Jó pár éve voltam Tatán nyílt napon szerencsémre pont egy ilyenbe lehetett bemászni.

Köszönettel kojak!
páncélos 585544 2015. május 13. 07:34
Válasz erre
Kojak75!

A kérdés ugyan nem hozzám szól, de...
Az egykori volt szovjet blokkban biztosan találni jó párat, mint ahogyan nekünk is van kevéske belőle.
De nem ettől "A" az "A". T-72A 1979-től készült elsőnek ködvető nélkül, majd ködvetővel, és megerősített pótpáncélzattal. Mielőtt jött a "B" akkor kapta meg az "A" variáns a plusz polietilén réteget. Utólag a közép, és nagyjavítások során, a korábbi típusok is kaptak plusz páncélzatot, és plusz réteget, de eredetileg ezek még nem ilyenek voltak. Majd az A variáns utolsó modernizációja az "AV" lett, reaktív kazettákkal.
Kojak75 585520 2015. május 12. 15:33
Válasz erre
T-72M2_Russe_02

T 72 a
T-72M2_Russe_02

Szia Gaunt!

A T-72A-ról mit érdemes tudni?
A vastagbőrű 3 ládás de még kétoldalt köd vetős változat.
Mennyi lehet még belőle, milyen sors várhat rájuk?

Üdv kojak!
gaunt1 585512 2015. május 12. 09:18
Válasz erre
Az, hogy a T-72BM nem létezik! Amit T-72BM-nek neveznek, az valójában egy késői "B", hibatalosan T-72B obr.1989g A "BA" ennek egy minimálisan módosított változata. A nappali irányzákot lecserélték az 1A40-1-re, kapott egy V84MSz motort, új lánctalpakat, illetve egy kis plusz páncélzatot a vezető ülése alatt, aknák ellen. Kívülről alig lehet megkülönböztetni a sima B-től.
Zsenya 585500 2015. május 11. 20:56
Válasz erre
Sziasztok!
Segítséget kérnék!
Mi(k) a különbség(ek) a T-72BA és T-72BM változat között?
Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv
Zsenya
Sennás 585485 2015. május 11. 13:01
Válasz erre
gaunt1 585483 2015. május 11. 12:38
Válasz erre
A GM-569 alvázakkal soha semmi baj nem volt. Megbízható konstrukció. Ha jobban megnézed a képet, azért van kettő, mert az egyik egy SzOU, a másik meg egy PZU!
Sennás 585471 2015. május 11. 10:20
Válasz erre
Tartalék Team
Tartalék Team
Égő
Ég

Egy kép(kivágás).Jó látni a felállított tartalék csapatot.Érdekes a SA-11 9K37"BUK"(jól tudom a nevét?) ebből 2 tartalék volt,ez könnyen beadja a kulcsot:(
Sennás 585469 2015. május 11. 08:42
Válasz erre
Szia.Igen találtam egy "magán" videót ott látni 7 db felvonult a T-15ből.(majd a rendezőt megcseszik hogy az új technikát nem mutatta be).A sor végén a 3db Boomerang tényleg kevésre sikeredett.Érthetetlen.
bgyasoldier 585466 2015. május 11. 00:21
Válasz erre
Elvileg a Kurganyecek után jött, csak nem mutatták közelről, de az a biztos, ha újranézzük :-) A Bumerangot is hiányolták, érthetetlen okból a legvégén jött, 3 darab.
Sennás 585448 2015. május 10. 19:49
Válasz erre
Mi újság urak nézte valaki a 5 órás élő adást?Én csak ma este tudtam megnézni hát látványos volt mindenesetre.Jól láttam a T-15 IFV nem vonult fel?
gaunt1 585379 2015. május 9. 13:19
Válasz erre
A T-15-nek, mint IFV, miért nem elég a géppityus Epocha torony?

1, Mert a 2A42 már most sem képes a nyugati ellenfelei páncélzatának áttörésére. Ma már a 30-as gépágyú kevés. A svéd CV9040, a koreai K21 és a brit Warrior új változata is mind 40mm-essel vannak szerelve, illetve az amerikai Bradley is 40 vagy 50mm-es ágyút kap majd a tervek szerint.

2, Mert a BMP-3-nál és a BMD-4-nél a 100mm+30mm kombináció tökéletesen bevált, igen nagy tűzerejük van. Ehez képest az új torony két lépés vissza.
Sennás 585334 2015. május 8. 18:02
Válasz erre
Vajon oda hátra mennyi ember fér be?4-6-8?Én úgy gondolom elég az a Epocha torony.Esetleg ügyes valaki photshopoljon fel rá egy T-14 tornyot.
bgyasoldier 585331 2015. május 8. 17:28
Válasz erre
Aktív védelmet azért ne feledd, az oroszok elég jók benne. És ha kilövik mégis a tornyot, a személyzet akkor is megússza, nem úgy mint az elődökben, vagy a nyugati társakban. Nem vagyok orosz fan, de nem írnám le egyből az armatát... A 2S35 ideiglenesen van T-90 alvázon, később Armata alvázat kap. Amúgy bitang nagy jószág lett :-) A T-15-nek, mint IFV, miért nem elég a géppityus Epocha torony?
gaunt1 585300 2015. május 8. 09:09
Válasz erre
Csak az a baj, hogy a vörös zónában teljes egészében benne van a gyengén páncélozott torony, illetve a homlokpáncél felső része is, ami vékonyabb mint lejjebb.

Végülis, bármekkora csalódás is a T-14, a többi legalább bitang jól sikerült! Nekem leginkább a Bumeráng és a 2Sz35 tetszik, de a Kurganyec is elég jó. A T-15 sem rossz, de ott már az a tűzerő nevetségesen kevés a járműhöz képest.
Gabusch 585287 2015. május 7. 23:30
Válasz erre
Lerobbant a főpróbán. Mondjuk a harcmezőn kicsit problémásabb. De a magyarázat hozzá, a legszebb CCCP időket idézi. :)

index.hu/kulfold/2015/05/07/lefulladt_egy_uj_harckocsi_az_eddigi_legnagyobb_diszszemle_foprobajan/
bgyasoldier 585270 2015. május 7. 19:56
Válasz erre
296743f
296743f
33XTDvX2LQs
33XTDvX2LQs

A szenzortorony/fegyvertorony megdobja eléggé a magasságát. De a test is jó nagy. A Tigr-hez talán lehet viszonyítani:
Sennás 585269 2015. május 7. 19:44
Válasz erre
img_0007
img_0007
danger zone
danger zone

Ha! Milyen király rejtett fotóid vannak:)!Kösz.Azt írják a vörös részen fújja a meleget a kéken szívja a hideg levegőt.

Egy rajz(mérethelyes-e?)nem tom.De nem nagy különbség van,a vörös zónába.
bgyasoldier 585268 2015. május 7. 19:39
Válasz erre
5Qr5FoLqE6k
5Qr5FoLqE6k
4mayrehearsal_04
4mayrehearsal_04

Kurganyec, T-15, BTR Bumerang, mindháromnak "Epocha" tornya (is) van. A T-15-ön a kacsacsőr a kipufogót védi, fura megoldás, na :)
Sennás 585266 2015. május 7. 19:27
Válasz erre
RIAN_2613121
RIAN_2613121

Erre gondoltam,így van felhajtva.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90.