/ Fórumok /

T-72

Minden a T-72-es harckocsiról, technikai részletek, fejlesztések, alkalmazása Magyarországon és a nagyvilágban, képek vagy személyes emlékeid a típusról.
És ne feledkezzünk meg a T-72 makettjeiről sem!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90.
Sennás 678703 2020. november 7. 08:20
Válasz erre
EmJAwo8XYBsLfU1~2.jpeg
EmJAwo8XYBsLfU1~2....

Jó kis garázs:)
gaunt1 677792 2020. október 9. 09:43
Válasz erre
Köszi!

Valóban, a cseh torony élei sokkal lekerekítettebbek, ez nekem eddig fel sem tűnt!
páncélos 677784 2020. október 9. 07:26
Válasz erre
homlok
homlok
torony
torony

Hát…
Erre nem lehet két mondatban és pár percben írni. Sok apró részlet van.
A leginkább szembe tűnő eltérés, hogy a cseh kocsikon kezdettől függőlegesen, a lengyel kocsiknál csak a ködvetős változatoktól lett függőlegesen elhelyezve a légvédelmi géppuska rakaszai a torony jobb oldalán. A lengyel kocsik vonalvezetése durvább, eldolgozatlanabb.
Bal oldalon, a ponyvarögzítő fülek közül az első, jobban felfekszik a torony tetejére a lengyel kocsiknál (lásd a torony képet).
A KMT felhelyezésére szolgáló tartószerkezetből a középső négy csak a szovjet kocsikon volt (lásd a képet). Kivétel ez alól a parancsnoki kocsik, mert azokon elvileg nem volt, kivétel a csehszlovák T-72MK. Viszont azok már hat merevítőbordás futógörgővel jöttek (legalábbis hozzánk). Igaz a későbbi T-72M1K kocsik ismét nyolc merevítőbordás görgővel, viszont csupasz homlokfallal jöttek, tehát KMT ezekre sem szerelhető.
Most röviden ennyi.
Sennás 677770 2020. október 8. 14:10
Válasz erre
image.jpeg
image.jpeg
unnamed
unnamed
unnamed
unnamed

Hát így írtam BE "ddr t-72m1" oszt ezeket dobta ki:)
Vajon jók a képek?
gaunt1 677768 2020. október 8. 12:25
Válasz erre
Hogy lehet megkülönböztetni a cseh, lengyel és szovjet T-72-eseket?
páncélos 677767 2020. október 8. 11:50
Válasz erre
Basszus... :)
Ezt benéztem, egy fekete pont nekem.
Ez egy ZPK kocsi, sőt már az sem biztos, hogy csehszlovák. Nincs még egy képed más szögből. Csak a ponyvatartó füleket néztem és a haspáncélon a KMT konzolok hiányát.
bagdady 677765 2020. október 8. 11:06
Válasz erre
b_f_m_b 677764 2020. október 8. 10:09
Válasz erre
Az Amusing Hobby-tól jön egy teljes belsős T-72...
Sennás 677763 2020. október 8. 09:57
Válasz erre
tumblr_e4cadb7f4ce18310ee0a83d5dfd9a768_0c182846_2048
tumblr_e4cadb7f4ce18...

Ez is jó kép.
Sennás 677762 2020. október 8. 09:56
Válasz erre
Screenshot_20201007-170939~3
Screenshot_20201007-...

Köszönöm. És ha így teszem fel a képet? A hátsó doboznál az az antenna tartó így akkor nem MK-s? Volt ilyen? Mert azokon volt ilyen +antenna tartó (?)
páncélos 677755 2020. október 7. 22:37
Válasz erre
Sennás 677741 2020. október 7. 17:12
Válasz erre
cold-war-8-057
cold-war-8-057

És ennek a pontos megnevezése?
Sennás 677739 2020. október 7. 13:56
Válasz erre
Azt az MP-s csávót szívesen látnám a készletben. Jó készlet lesz ez:)
Jimbow 677738 2020. október 7. 13:37
Válasz erre
121026256_2822502547970164_351897147422942645_o
121026256_2822502547...

Amusing Hobby 1/35-ös, új szerszámos, belső teres T-72M1:

www.facebook.com/Amusing-Hobby-1775421772678252/photos/pcb.2822506751303077/2822502544636831/
Sennás 676808 2020. szeptember 10. 20:50
Válasz erre
Sennás 674219 2020. június 26. 20:40
Válasz erre
Screenshot_2020-06-26-20-37-58
Screenshot_2020-06-...

Ez bocs:)
Sennás 674218 2020. június 26. 20:39
Válasz erre
Ez csak egy Ukràn terv? Sose lesz ilyen mi? Pofás, de hogy mennyire lenne "életképes"?
papgyuri 673993 2020. június 19. 23:28
Válasz erre
Ez bizony fekete kartonpapír... Lefestve teljesen meggyőző.
KarBal 673992 2020. június 19. 23:15
Válasz erre
Jól néz ki! Te miből csináltad?

Köszönöm mindenkinek az eddigi hozzászólásokat is :) Jó ötletek. Nézegetem a Tetra-féle szoknyát is a Trumpeter T72B-hez. Bár elég durva ára van.
papgyuri 673981 2020. június 19. 19:42
Válasz erre
2009 március 13 015
2009 március 13 015
2009 március 13 017
2009 március 13 017

Én 2009-ben egy Zvezda átalakítást így oldottam meg:
dioevil 673962 2020. június 19. 13:14
Válasz erre
páncélos 673959 2020. június 19. 12:48
Válasz erre
Ebben igazad van, de ez orosz sárvédő. A hozzánk érkezett belorusz kocsik sárvédőin nincs az a három merevítő bordázat a tetején.
dioevil 673955 2020. június 19. 12:18
Válasz erre
Ilyeneket lehet külön is kapni fotomaratásként, mint például ez is:
www.bnamodelworld.com/parts-decals-for-1:35-scale-magic-models-mag-mm3541
páncélos 673952 2020. június 19. 11:42
Válasz erre
Közben eszembe jutott még egy lehetőség.
Ha találsz még floppy lemezt valahol, annak van a tetején egy kis fém záró csúszka, abból tudnál sárvédő felsőrészt kivágni és hajlítani.
gaunt1 673946 2020. június 19. 09:30
Válasz erre
Sima papírt lefested "felszöszöl" kicsit ha elázik(?)

Attól függ... Van nekem egy Panther makettem, sajnos a gyártó valahogy kispórolta a köténylemezeket. Mégis hogyan pótoljam őket? Papír! 2 réteget összeragasztottam technokollal, ettől merevebb lett. Simán le lehet festeni, nem "szöszölődik" :)
páncélos 673934 2020. június 18. 22:51
Válasz erre
Sennás 673924 2020. június 18. 18:44
Válasz erre
31
31

Ez is gondolom Páncélos barátom képe:)
Látod a gumi tetején a rörzítő csavarokat? Az allu teteje pont így van duplán visszahajtva nem kell bíbelődnöd ezzel se:)
Sennás 673923 2020. június 18. 18:19
Válasz erre
IMG_20200618_181415_751
IMG_20200618_181415_...

Szia KarBal. Ha ajálhatom a "tea mécses" :)
viszonylag könyen hajlítható de papír lap vékonyságú allu. Sima papírt lefested "felszöszöl" kicsit ha elázik(?)
KarBal 673899 2020. június 18. 08:18
Válasz erre
Szia páncélos!

Igen, köszi, már megvan, hogy mit kell még átalakítanom. A torony már megvan, a KMT-t és az oldalsó reaktív páncélzatot tartó felfüggesztőket már nézem, hogy hogyan csináljam.

Marha jól néz ki első sárhányó nélkül, de mivel kép alapján akarom elkészíteni a kittet, ezért sajnos foglalkoznom kell vele, mivel a képen is rajta volt. Én is a papíron gondolkoztam, de nehéznek érzem azon a vékony szakaszon rögzíteni. Bár most támadt egy ötletem - keresztpántokat rakni belülre, amikkel a felső "fémlemezhez" rögzíthetem. Csak a méretek kellenek. Lehet, hogy kimegyek méregetni.

Balázs
páncélos 673897 2020. június 17. 22:23
Válasz erre
72-es front
72-es front
72-es 1
72-es 1
72-es 2
72-es 2

KarBal!

Nézzük sorba a problémát, ami nem a sárvédő, hanem maga a kitt. A Tamiya 72-es egy késői lengyel T-72M, aminek még M tornya van, de már megerősített frontpáncélzata, mint az M1-nek. Az alváz önmagában még el is menne, de a KMT felfüggesztési pontokat kell pluszban raknod a kocsi elejére. A sárvédő nem akkora gond, mert a hagyományos (régi sárvédővel) szerelt kocsi is van/volt, lásd a képet. A torony viszont cserére szorul, vagy óriási átalakításra.
Visszatérve a sárvédőre, vagy ne rakd fel, vagy tegyél helyett pl. KMT-t a kocsira. Ha mindenáron elkészíted, akkor mérjél körbe egy igazi példányt valamelyik nyílt napon. A honvédelmi napról már lemaradtál, de július 25-e a harckocsizók napja, vagy látogass el Kecelre. A kivitelezéshez nálam szakavatottabb makettkészítők tudnak segíteni, de vékony fémlemez vagy akár gumilap a legalkalmasabb, de talán papírból is elkészítheted. Legelső megoldásnak a technokol ragasztó tubusához hasonló anyagra gondoltam.
KarBal 673893 2020. június 17. 21:22
Válasz erre
Sziasztok!

A Tamiya-féle 1/35-ös T-72-esből készítgetek belorusz eredetű magyar járművet. Van ötletetek, hogy az első sárvédő gumi részét hogyan csináljam meg? Elkezdtem átcsiszolni, de történt egy kis baleset, így az már nem működőképes megoldás :)

Van esetleg szabásminta arra, hogy milyen alakja van a guminak? Mit gondoltok, miből kellene csinálni? Valami könnyen hajlítható, de mégsem puha anyag...

Vagy van valakinek egy T72B-je, vagy hasonló, amiből nincs szüksége erre az alkatrészre? :)

Köszi
Balázs
páncélos 672196 2020. május 3. 17:50
Válasz erre
Nem mindig mérvadó, hogy éppen milyen jelzést látsz egy kocsin, és az éppen hol van. Tatán valaha az "hős" korszakban a fekvő rombusz után jött a három számjegy. Majd az új felállásban megváltoztak a hadrendi elemek és a három szám már kevés lett, mert megnövekedett a technikai létszám. Szovjet terminológiában 31 kocsi volt egy zászlóalj, az új rendszerben meg ki tudja? Elvileg 58 kocsi lenne.
Eleinte (ezredforduló környékén) próbálkoztak a négy számjeggyel, de nem maradt meg az a próbálkozás, utána jött ez az amerikai mintára a betűjelzéses. De, hogy látsz egy kocsit mondjuk Nyírtelek környékén, meg Tatán ugyan azon jelzéssel az nem jelent semmit. Egyrészt újra mázolható, másrészt amikor először felállt a tatai önálló zászlóalj még 2004-ben évekig a debreceni és a hódmezővásárhelyi számokat viselték a kocsik. Ennél többet nem szeretnék a témában kifejteni.
Sennás 672186 2020. május 3. 11:44
Válasz erre
Nézted Nyírtelken meg ott a D13as. A tesó már hazaért:)
Sennás 672185 2020. május 3. 11:39
Válasz erre
Screenshot_20200503-070905_Chrome
Screenshot_20200503-...
Screenshot_20200503-070931_Chrome
Screenshot_20200503-...
Screenshot_20200502-195548_Chrome
Screenshot_20200502-...
Screenshot_20200503-065830_Chrome
Screenshot_20200503-...

Tatán hogy volt a T-72es jármű számozások? Látok "A-B-D-E" (C-t még nem) jelzésű és max 22ig számozott gépeket.

De találni képeken 3számjegyű tankokat is?
Sennás 672183 2020. május 3. 11:27
Válasz erre
Screenshot_20200503-071038_Chrome
Screenshot_20200503-...

Még találtam ilyet:) érdekes eddig ilyet nemigen láttam(vagy csak nem tűnt fel).
páncélos 672179 2020. május 3. 10:03
Válasz erre
Pontosan a kipufogó miatt. Egymás mellett állnak a gépek, kb. félméterre. Amikor beindítod az egyik kocsit, a tőle balra álló másik jobboldali utolsó futógörgőjére okádja az összes "szart". Persze nem kellene, hogy így legyen, de ez van.
Sennás 672174 2020. május 3. 06:03
Válasz erre
Screenshot_20200502-195548_Chrome
Screenshot_20200502-...
Screenshot_20200502-195620_Chrome
Screenshot_20200502-...

Ezt magyarázza meg valaki(?) Mitől ilyen kormos olajos ott az az utolsó futógörgő? Kipufogó másik oldalt van az nem "kormol" ide. És nem is csak 1 járművön.
páncélos 670902 2020. április 3. 14:01
Válasz erre
1. Nem! Ez éppen úgy működött mint a civil életben, amikor befizettél a Merkúrnál egy Moszkvics 412-re, de mire le telt az 5 év várakozás már csak a 2140-es típust kaphattál.
Volt egy megrendelés a csehek felé, mire a maradék 3 alap és két parancsnoki kocsit leszállították már az M1 típus volt gyártásban.
2. 4 elment 1db maradt.
gaunt1 670890 2020. április 3. 09:33
Válasz erre
Ejha... Akkor ezek szerint ritka volt a típus mint a fehér holló...
Egy külfödli fórumon van egy kis beszélgetés a magyar 72-esekről mostanában, úgyhogy lenne még két kérdésem ha nem gond:
1, mi célból lett beszerezve ez az 5 M1? Csapatpróba?
2, mi lett a sorsuk?
páncélos 670869 2020. április 2. 18:36
Válasz erre
A Magyar Néphadsereg idején 3db csehszlovák gyártmányú T-72M1 és 2db T-72M1K volt.
A Belorussziából 1996-ban beszerzett 100db T-72 kapta hivatalosan a T-72M1 elnevezést, de valójában 1977-84 között gyártott vegyes felvágott volt.
gaunt1 670849 2020. április 2. 09:20
Válasz erre
Csak egy kérdés: Hány T-72M1 volt rendszerben a Honvédségnél/néphadseregben?
gaunt1 668799 2020. február 6. 09:44
Válasz erre
Te jó ég... Szokásos, trumpeteréknek fogalmuk sincs róla mit csinálnak... Ez nem '79-es, hanem minimum '84 után nagyjavított, modernizált gép! Nem kellene dobálózniuk évszámokkal, inkább nem ártana rákeresniük a guglin mi is volt az a bizonyos ОКР отражение...
Pozitívum, hogy valószínűleg lehet belőle magyart csinálni!
Jimbow 668765 2020. február 5. 12:37
Válasz erre
Sziasztok!

Dobozbontás az új Trumpeter T-72A 1979-ről.

Itthon még nem nagyon láttam, de biztos hamarosan elérető.

www.1999.co.jp/eng/image/10652825

Üdv,

Ádám
páncélos 667752 2020. január 10. 19:47
Válasz erre
Mi érdekel pontosan?
A színkódokat nem tudom. 4 színű álcafesték simán felkenve a kocsikar, majd lemosva (már amennyire lejött...). Ha jól emlékszem Tatán 4 kötényes lengyel kocsi, míg a másik alakulatnál 4 belorusz T-72M1 lett lekenve anno.
mcs 667636 2020. január 8. 12:58
Válasz erre
78931210_2660924047288475_30875630832713728_n
78931210_26609240472...

Sziasztok!
Erről a képekről, színekről, ki mit tud?
Üdv:mcs
antarktika 665606 2019. november 19. 12:18
Válasz erre
antarktika 665605 2019. november 19. 12:18
Válasz erre
Az iraki szövetségi rendőrség szolgálati járműve.
agriamodeling 663896 2019. október 3. 09:15
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm a gyors választ!
páncélos 663872 2019. október 2. 20:22
Válasz erre
Szia!
Sima T-72A. Ne tévesszen meg a parancsnoki búvónyílás plusz borítása. Ez az egy ilyen kocsi van. A többi amelyiken már a plusz réteg van, az mindenhol (búvónyílások és mellettük lévő részen, a torony tetején) ott van. Ráadásul a pluszréteges kocsiknak már három toronyládája van.
agriamodeling 663857 2019. október 2. 17:42
Válasz erre
Uraim, tudja valaki mely alváltozat látható ezen a képen?

i.postimg.cc/Zqxq52kh/T-72-es.jpg

Köszönöm!

Tamás
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90.