/ Fórumok /

Jak-18

Infók a Jak-18 gépekrampől
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.
1., 2., 3., 4.
Mekett 502408 2004. augusztus 30. 18:57
Válasz erre
Balázs, épp ez a baj... A tudása meglenne hozzá, de amiket ész nélkül leírogat néha az elfogultság miatt...
Gabi 502407 2004. augusztus 30. 18:13
Válasz erre
Nem pont Jak-18, de ez is orosz gyártmány:
http://www.nol.hu/cikk/330898/
Gabi
Horváth Balázs 502406 2004. augusztus 30. 14:53
Válasz erre
Hogy mi lett ebből a topicból...:)

Ha szabad megjegyeznem, Kővári úr szakember mivoltát illetően nincsenek kétségeim - csak hát az elfogultsága, az kicsit erős.
Mekett 502405 2004. augusztus 30. 07:32
Válasz erre
Kővári???
Maradjunk inkább a szakembereknél... :)

Én nem tudom, hogy fasza gép-e a 159, de az a véleményem, hogy nem sok értelme lenne számunkra megvásárolni. Technikailag inkább a nyugati gépek közé tartozik már, akkor viszont valóban más, beváltabb gyakorlógépet rendszeresítsünk...
Nóga 502404 2004. augusztus 30. 05:41
Válasz erre
Ha olyan fasza gép az L-159, mint Kőváriék írják, akkor miért nem kapkodnak érte a külföldi megrendelők?
Jelenleg azért lobbizik egy csoport, hogy a 159-est megvegye a magyar légierő. Nagy tudású és tapasztalatú hajózóismerősöm szerint nincs szükség erre az üzletre. Inkább vennének még néhány Gripent.
A semminél azért jobb az L-159, azt viszont nem árt tudni, hogy a reklámokkal ellentétben a 159-es sohasem lesz hatékony harcigép. Egy nagyobb háborúban, ahol erős a légvédelem úgy szednék le ezeket, mint Medgyessy a vadkacsákat.
A cseh légierő tudhat valamit, mert a tervezett 72 helyett beérik 24 "Szuper Albával".
Mekett 502403 2004. augusztus 29. 20:58
Válasz erre
Én spec nem érezném akkora veszélynek kitéve magamat, ha minden katonai blokkon kívül lennénk és ócska, de a célnak megfelelő Keleti típusokkal védenénk az országot...

Megfelelő számú Mig-29, egy ezred Szu-22 és Mi-24-esek, vagy valami felújított, esetleg új keleti csoda. Én azt hiszem, gazdaságilag könnyebben kinyöghettük volna ezt és a célnak tökéletesen megfelelt volna. Én nem tervezek tengelyt akasztani a köv. 20 évben az USA-val, németekkel, osztrákokkal. Más meg ki támadna minket nyugati típusokkal?

Az Alba lehet, hogy közepes teljesítményű típus, nem ismerem igazán. Állítólag az új L-159-es típuscsalád annyira különbözik, hogy az aerodinamikai kialakításon kívül nem sok maradt a régi. Még fődarabok is újra lettek tervezvve. Persze az nem a mi L-39-esünk.
Nóga 502402 2004. augusztus 29. 20:56
Válasz erre
Petya!

Ha kevésbé függünk a nyugattól (mondjuk nem lépünk be a NATO-ba), akkor a nagyon korszerű MiG-AT az AJ ideális váltótípusa lehetett volna.
Érdekes, hogy a SZU összeomlása után Kelet-Eu-ban az oroszok bennünket fizettek ki először fegyverekkel, viszont a későbbi ügyfelek jobban jártak. Nem kellett volna annyira rohanni azzal az üzletkötéssel. Antallék mentségére: nem tudhatták, hogy Oroszországban mit hoz a holnap. Jobb ma egy veréb...
Nóga 502401 2004. augusztus 29. 20:48
Válasz erre
Ráadásul AJ gépeink némileg egyensúlyt teremtettek volna a nagyszámú szerb Super Galebbel, Oraoval, a románok IAR-93-asaival ("dák" Orao) vagy a szlovákok Szu-25-öseivel.
Egy másik forgatókönyv szerint átvehettük volna ingyen a volt NDK gépállományának egy részét, olyan viszonylag korszerű típusokat (MiG-23ML, Szu-22M4), amelyeknek régebbi változatai nálunk már üzemeltek.
Nóga 502400 2004. augusztus 29. 20:40
Válasz erre
Mekett!

A magyar politika már 89-90 körül a Nyugathoz csatlakozásban gondolkodott katonai és gazdaságpolitikai értelemben egyaránt. A szakértők már a kilencvenes évek elején tudták, hogy át kell alakítani/szervezni nyugati mintára a hadsereget és fokozatosan át kell állni a nyugati fegyverzetre. Az Alfa Jet kiképzőgép és könnyű csatarepülőgép a korszerűsített 21-esekkel együtt hatékony, nekünk nagyon megfelelő átmeneti gépállományt, egyben a nyugatosodás jelentős lépcsőfokát jelentette volna.
Az új, 4. generációs nyugati típus (F-16, Mirage, vagy Gripen) beérkezése után szerencsésebb, ha már AJ-en kiképzett fiatal pilótáink vannak.
Még egy észrevétel az Albáról: a maga kategóriájában mindig is tök középszerű gépnek számított (ismét mondom, vegyétek elő a típuskönyvet), csak a KGST együttműködés miatt gyárthattak belőle ennyit. Az utódjából nem fognak. Minden reklám ellenére a valóságban az sem ér fel a Hawk új változataival vagy mondjuk a MiG-AT-val.
Kérdés viszont, hogy nyugati barátaink hogy fogadnák egy MiG-AT beszerzés hírét. Én sejtem.
Mekett 502399 2004. augusztus 29. 20:12
Válasz erre
Valóban, a német albákat is ingyé' kaptuk, viszont egy (ex)szovjet típusokkal felszerelt légierőbe felesleges lett volna nyugati kiképzőgépeket vásárolni. Még ha a csapásmérő kéességüket figyelembe vesszük, nyugati fegyverzet, felszerelés, karbantartóbázis is kellett volna.

Még két éve sem kristályosodott ki, hogy meglépik-e ezt a váltást a Gripen miatt...

Sajnos a Mig-29-cel kapcsolatban elhangzottakat osztom Gsoloval... kár...
Egy szerelő azt mondta kecskeméten, hogy (főleg a régi technikának köszönhetően) sokkal megbízhatóbb a 29-es elektronikája, mint egy újabb vadászé. Az más kérdés, hogy abban nagyságrendekkel több elektronikai elem van, +annyival többet tud. (Meg hogy ő nem szerelt nyugati vadászt azért :)
De azért nem rossz tudni.
pilotka 502398 2004. augusztus 29. 17:01
Válasz erre
van eladó Jak-52 matricám, magyar katonai, '72es
Petya 502397 2004. augusztus 29. 16:52
Válasz erre
Nóga

Az L-39-eseket is ingyen kaptuk ha jól tudom. MiG-AT gépet hiába kértünk volna mert nincs sorozatgyártásban. Meg fölösleges is lett volna annyi kiképzőgép már.
Gsolo 502396 2004. augusztus 29. 15:58
Válasz erre
Hi.

A Jak-52-t alapkiképzőnek vették. Mivel kivállóan műrepülhető a leendő vadászpilótákat is lehetett szoktatni a túlterheléshez. Olcsó, igénytelen.
Az Albával csak az a bajom, hogy úgy kaptuk őket, hogy nem rakhatunk rá fegyvert.
Katonai sugárhajtású gép fegyver nélkül igencsak korlátozottan tudja ellátni a feladatait. Pl felderítésnél nem képes megvédeni magát. A 29-es egy nagyon jó gép, de az elektronikája és fegyvezete elavult. Műrepülő versenyt lehet vele nyerni, modern légiharcot nem. Sokba kerül a fenntartása. A nagyok egyfolytában a szállítókapacitás növeléséről beszélnek, erre vesznek egy rakat vadászt. Kiváncsi vagyok hányszor fogják használni a légiutántöltőt. :)Bocs ha offtopic voltam.
Nóga 502395 2004. augusztus 29. 15:37
Válasz erre
Petya!

Jak-52: olcsó volt. Kategóriáján belül vannak sokkal jobb, korszerűbb gépek (Tucano, PC-9, stb), de nem álltunk úgy, hogy ezekből vásároljunk.
Az L-39 nem volt jó választás, mert Németországból kaphattunk volna ingyen használt Alpha Jet gépeket. Ezekből egy csomót leállítottak a hidegháború befejeztével, mert feleslegessé váltak, mint könnyű csatarepülőgépek. Ha van egy típuskönyved, akkor hasonlítsd össze az L-39-et az A-Jettel...
A MiG-29-re így utólag okoskodva azt mondom, hogy takarékosabb megoldás lett volna a 21-esek korszerűsítése. Pláne, ha az oroszok legalább részben beszámolják a tartozásukat. Az orosz államadóság fejében én főleg helikoptereket, AN-74 szállítógépeket vagy MiG-AT iskolagépeket kértem volna.
Petya 502394 2004. augusztus 28. 23:06
Válasz erre
Gsolo

Miért csak a Yak-52-es a jó választás? Az L-39 és MiG-29-es nem jó?
Mekett 502393 2004. augusztus 28. 22:57
Válasz erre
Ez az utóbbi sem rossz :)
Horváth Balázs 502392 2004. augusztus 28. 11:38
Válasz erre
Fodi 502391 2004. augusztus 28. 10:05
Válasz erre
Horváth Balázs 502390 2004. augusztus 27. 14:25
Válasz erre
Nekem azért mégiscsak az a HA-JAB marad az igazi, Aeroflot-jelvénnyel:)))

Persze az egyszem aranyszínű magyar Jak-52 is szép volt.
Galll 502389 2004. augusztus 26. 21:04
Válasz erre
Erről én is hallotttam...
Sőt a javításokat vhol a dunántúlon (nem a győri-bőny reptéren) egy kis reptéren (is) végzik...
Üdv: Galll
Fodi 502388 2004. augusztus 26. 20:22
Válasz erre
Na igen, ha jól tudom, akkor elég sok Jak Nagy-Britanniában magyar lajstrommal repül, mert az ottani hatóságok csak így (külföldi lajstrommal) engedik őket repülni. Nem bíznak az ex-szovjet gépekben.
Ezért pl. a javításokat is itt csinálják, Győr-Bőny repülőtéren.
Horváth Balázs 502387 2004. augusztus 26. 16:14
Válasz erre
Van egy olyan Jak-18T is, ami nálunk egykoron HA-JAC-ként repült, aztán kikerült Nagy-Britanniába orosz lajstrommal, fekete-sárga tigrisfestéssel. Most viszont újra magyar jelzéssel repül - odakint.
Gsolo 502386 2004. augusztus 24. 20:36
Válasz erre
Hi.

A Jak-52-es nem csak kinézetre repülő. Szerintem az egyetlen jó beszerzése a HM-nek a rendszerváltás óta.
Fodi 502385 2004. augusztus 24. 20:16
Válasz erre
Ez sem rossz. Mostanában egyre több szép festésű Jak (18, 52 stb.) van. Szerencsére folyamatos a felújításuk. "Repülő alakú repülők". A kedvenceim. :)
Horváth Balázs 502384 2004. augusztus 24. 15:33
Válasz erre
Én inkább maradnék az echte csillagmotorosnál, főleg ezzel a festéssel:

http://horac.fw.hu/Kep/HA-JAB-2.jpg

Nagy élmény volt 12 évesen (igaz, csak a földön) beleülni a masinába, az egykori tótvázsonyi reptéren:)))
Mekett 502383 2004. augusztus 23. 21:32
Válasz erre
Ez nekem bejön. Ha maketteznék is, nekiállnék átalakítani vmiből :)
Fodi 502382 2004. augusztus 23. 21:11
Válasz erre
Mekett 502381 2004. augusztus 23. 20:54
Válasz erre
Olyan is van? kép róla?
Fodi 502380 2004. augusztus 23. 20:52
Válasz erre
Hmmm a Jak-18T-ből érdemes lenne a gázturbinás verziót megcsinálni. Nem kis meló, de meg lehet oldani...
Horváth Balázs 502379 2004. augusztus 23. 20:38
Válasz erre
Olyan régóta nem írt már ide senki...

1:48-as Jak-18T már kapható a Neomega előadásában, de vajon mikor lesz 1:72-ben (mondjuk Amodel)?
Fodi 502378 2004. május 11. 21:10
Válasz erre
Tetszenek. Ritkaságok...:D Van valakinek fotója a "csillagos" felségjel előtti időkből?
(nemzetiszínű kör, benne vöröscsillag) Egy darabig ilyen felségjellel is repültek Jak-18-ak.
  502377 2004. május 11. 14:43
Válasz erre
Pár magyar Jak-18 fotója látható a http://horac.fw.hu/HA-FAA.html oldalon.
Fodi 502376 2004. május 5. 21:39
Válasz erre
Fodicsabi 502375 2004. január 28. 21:19
Válasz erre
Sziasztok!

Van valakinek fotója a PeCsában látható Jak-18-ról? Annak a festése és jelzései mennyire hasonlítanak az eredetire?
Kösz:
Fodicsabi
Fodicsabi 502374 2004. január 14. 19:12
Válasz erre
Mert még nagyon az építés elején tartok... :D Majd ha femerül vmi probléma, akkor írogatunk...
PzVI 502373 2004. január 14. 18:52
Válasz erre
Mért nem ír ide senki?:D
Horváth Balázs 502372 2003. május 13. 10:54
Válasz erre
Például itt:

http://members.madasafish.com/~davidz/
Mekett 502371 2003. május 9. 18:11
Válasz erre
Hol?
Bár már nem ez a területem, de bosszant az az elszállás-dolog :)
Horváth Balázs 502370 2003. május 9. 12:20
Válasz erre
Úgy rémlik, mintha a jelenlegi német lajstromok fent lennének a Neten - legalábbis a D-E___ jelzések.
Mekett 502369 2003. május 7. 18:11
Válasz erre
:)
Amúgy ismerős a fíling, én pár éve a német gépek lajstromjait próbáltam ugyanígy összeszedni...
Párezer után elszállt a gépem :) meg az agyam :(


Horváth Balázs 502368 2003. május 7. 11:29
Válasz erre
Kösz a jókívánságokat! Orvoshoz nem merek menni, mert azonnal lelőne:)) Ami a "gyűjteményemből" a Termik oldalra felkerült, az csak egy kis töredéke az érdeklődési körömnek. Ha a meglévő 23 mellé lenne még 50-60 évem a jelenlegi lendülettel, talán több infót össze tudnék szedni a magyar repülésről.
Mekett 502367 2003. május 6. 21:46
Válasz erre
Balázs!
Erre mit írt fel neked a doki? :)))

Látom, benned is megvan az egészséges mazochizmus... Csak így tovább :)))
Horváth Balázs 502366 2003. május 6. 10:57
Válasz erre
Mennyire? Nézd meg a www.termik.hu/lajstrom alatt, és az még csak a polgári rész...
Mekett 502365 2003. április 30. 19:28
Válasz erre
Balázs!

Egyébként mennyire ástad bele magad a magyar témába?
Mekett 502364 2003. április 30. 19:27
Válasz erre
Persze, hogy érdekelnek, de sajos (?) a körülményekben mostanában bekövetkezett változások miatt jelenleg elsőbbséget élveznek az orosz típusok :)
Ha tudnád, hány nemzet/korszak típusai érdekelnek...

Ezt is viccen kívül: Na de most tényleg! Veszel nekem is egyet? :)))
Horváth Balázs 502363 2003. április 30. 07:54
Válasz erre
Naná!:))

Más téma, viccen kívül: érdekelnek esetleg a magyar repülés típusai?
Mekett 502362 2003. április 29. 20:28
Válasz erre
Balázs!
Meglepnél engem is eggyel akkor már? :)))
Horváth Balázs 502361 2003. április 29. 14:02
Válasz erre
Tényleg, lehet, hogy hármat veszek, hátha az egyik "elromlik" vagy ilyesmi...:))
Mekett 502360 2003. április 28. 10:16
Válasz erre
Én még úgysem láttam makettezőt két alkatrész közt falatozni :)
Horváth Balázs 502359 2003. április 28. 09:53
Válasz erre
Ennyiért szinte ingyen van! Úgyis le akartam szokni pl. az evésről, úgyhogy lesz min spórolni:)))
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.
1., 2., 3., 4.