/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 504153 2010. január 10. 14:36
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Gyönyörű fotók, nagyon köszi!
juge75 504152 2010. január 10. 14:20
Válasz erre
Ja, a járművek a Szolnoki 89. Vegyes Szállítórepülő Dandár állományában voltak.
juge75 504151 2010. január 10. 14:19
Válasz erre
uazrobur0002
uazrobur0002

Sajnos nincs dia feltétem, de elviszem előhívatom.
Egyenlőre ezek csak a negatívok scannjai.
juge75 504150 2010. január 10. 13:56
Válasz erre
Srácok!
Örömhír!
Megtaláltam a mentőinkről sorkatonakoromban készült negatívokat 1994-95-ből.

1db Robur az Ex-NDK készletéből HS 09-76 és egy Uaz HS 24-54 rendszámokkal.
törzsbusz 504149 2010. január 10. 13:26
Válasz erre
60-as évek
60-as évek
60-as évek
60-as évek
platós menet
platós menet
a mi gépünk
a mi gépünk

Üdv romeo!

néhány fotó:
MAZHL2005 504148 2010. január 10. 12:09
Válasz erre
romeo 504145 2010. január 9. 20:14
Válasz erre
Bubu,MAZHL2005,Törzsbusz,Zéé74!

Köszönöm az infókat!
Zéé74 504144 2010. január 9. 20:10
Válasz erre
Igen, a Füredi I-ben a Nagy-kantin előtt állt, magányosan...
törzsbusz 504138 2010. január 9. 16:52
Válasz erre
Üdv romeo!

Az Lo-1800 -asok egyébként még "GARANT" - ként futottak nálunk. Az Lo-1800 és 1801 platós változata volt hadrendben a hetvenes évekig. Jellemzően a lövéscsapatoknál volt rendszeresítve. A gépesített lövészszázad (akkor gépkocsizólövész) állományában századonként 1 db. volt nyűgöző kocsiként a 4-6 db. platós Csepel mellett. Az MN-ben Roburból csak busz, és mentőgépkocsi kivitel volt rendszeresítve. A mentő volt 1800 -as és 2002 -es is. (későbbi)
törzsbusz 504137 2010. január 9. 16:46
Válasz erre
A W50 LA nyomdászból 1-2 db. volt, és propaganda gépkocsiként volt nyilvántartva az MN -ben. A századunknak volt egy db. Cegléden 1989-ben. Alig használtuk.
MAZHL2005 504136 2010. január 9. 16:40
Válasz erre
Üdv. Kaposváron a Boczonádinál volt egy W 50 terepes, nyomdász felépítménnyel.
Bubu 504133 2010. január 9. 06:45
Válasz erre
Nem!A honvédségről!Megpróbálok róla képeket szerkózni.
romeo 504132 2010. január 8. 23:21
Válasz erre
De ugye nem a határőrségről van szó?
Üdv!
Bubu 504131 2010. január 8. 22:32
Válasz erre
Nagyon szívesen!:D Az igaz,hogy csak egyetlen darab volt belőle de mivel a mi századunk állományában volt ezért mondom tutira!(Még a hivatásos tiszthelyettes nevére is emlékszem aki járt vele!)
Szép estét!
romeo 504130 2010. január 8. 22:06
Válasz erre
Bubu 504129 2010. január 8. 22:04
Válasz erre
Szombathelyen volt a honvédségnek 1000%!
romeo 504128 2010. január 8. 22:03
Válasz erre
pszh
pszh

pszh
romeo 504127 2010. január 8. 22:03
Válasz erre
Kamovos 504126 2010. január 8. 21:55
Válasz erre
Szia!

Börgöndön és Fehérváron nem volt IFA!

D-344 platós
Ural(benzines)platós
Zil-130 platós
Zil-131 platós
Avia platós
voltak szállításra

Üdv: kamovos
romeo 504125 2010. január 8. 21:54
Válasz erre
D944 PSZH
D944 PSZH

felújított
romeo 504124 2010. január 8. 21:37
Válasz erre
Igen, én is csak az IFA W50-ről tudok.
páncélos 504123 2010. január 8. 21:35
Válasz erre
Úgy hiszem nem, csak W50-es volt, és abból is csak pár db.
romeo 504122 2010. január 8. 21:12
Válasz erre
IFA L60
IFA L60

Szeretném megkérdezni, hogy az MN használta-e az IFA L60 platós tehergépkocsit, eddig csak határőrségnél használtat láttam.
Köszi!
romeo 504121 2010. január 8. 20:15
Válasz erre
mil193
mil193

A honvédség új járműve.
forrás: www.policecars.hu/p/displayimage.php
cordell88 504120 2010. január 8. 11:33
Válasz erre
ural xxxw
ural xxxw

ÜDV. Egy Ural civilben.
romeo 504119 2010. január 6. 19:55
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Köszönöm, ez bizony ujdonság számomra.
Az MN milyen Roburokat használt még?
Hallottam Lo2002-ről és Lo2500-ról, ez igaz lehet?
Köszi!
törzsbusz 504118 2010. január 6. 18:26
Válasz erre
Üdv romeo!

A Roburok törzshálóhely gépkocsik. (gpk. gépes pihenőkocsi)A Haditechnikai Intézet tervei alapján a BUDAMOBIL gyártotta a felépítményeket, mely 1973-as fejlesztés. A bázisjármű kialakításakor az alvázat a hátsó tengely mögött 70 cm-el meg kellett toldani a felépítmény miatt. Ezért a gpk vontatni nem tudott. Készült pótkocsi változata is, amiről korábban raktam fel képet. (D-344 törzsbusz vontat)Csak LO 1800 és 1801 alvázon készült.

Üdv.
romeo 504117 2010. január 6. 09:02
Válasz erre
helyesen 1535-ös hozzászólás.
romeo 504116 2010. január 6. 09:01
Válasz erre
Maz!

Köszönöm! Ha megkérlek Te nem tudnál valamit az 1353-ös hozzászólásom Roburjáról mondani, pontos típus, rendeltetés?
Maz 504115 2010. január 6. 07:44
Válasz erre
A PMP szalaghíd készlet nyompályás eleme. Egy fémszőnyeget tud leteríteni a fövenyes részre, elkerülve a híd előtti rész kijáródását.
romeo 504114 2010. január 5. 23:45
Válasz erre
KrAZ
KrAZ

Ez milyen változat?
MAZ HL 20 05 504113 2010. január 5. 11:18
Válasz erre
Rendben, köszönöm. Ide tudsz írní: zsukov88@citromail.hu, de sikerült regisztrálnom, ezt az adatlapomat nézd meg, ez "látható", tegnap óta működik. Mostantól tagolt nicknévvel vagyok, azt vedd figyelembe ! Előreis köszi.
romeo 504112 2010. január 4. 23:56
Válasz erre
Csepel350
Csepel350

Csepel-350,MN.
romeo 504111 2010. január 4. 23:22
Válasz erre
Robur
Robur

Üdv Törzsbusz!

Kérlek segíts beazonosítani a dobozos Roburokat!
Köszi!
juge75 504110 2010. január 4. 20:09
Válasz erre
MAZHL2005!
Szeretnék küldeni neked pár dolgot, de mivel nem vagy regisztrálva, itt szólok.
Vedd fel velem a kapcsolatot!
juge75@freemail.hu
romeo 504109 2010. január 4. 20:00
Válasz erre
Üdv Gabi!

O.K. megfogadom a tanácsot, pedig a kép mellé feltüntettem a forrást is.
romeo 504108 2010. január 4. 19:59
Válasz erre
Üdv Gabi!

O.K. megfogadom a tanácsot, pedig a kép mellé feltüntettem a forrást is.
páncélos 504107 2010. január 4. 08:00
Válasz erre
Szerintem egyszerűbb lenne, ha írnátok a Trumpeternek, pár képet is mellékelve, hátha javítanak a készleten, és talán egy mintapéldányt is kapnátok.
Így legalább, ha majd 3-4 év múlva én is megveszem, már a jó verziót kapom.
Freddy 504105 2010. január 3. 22:00
Válasz erre
,,A röhej az, hogy a "tarka" harckocsi, amit Csobánkán hurcibáltunk, ugyanazé, akinek a MAZ-át lemintázták."

Tudom, pontosan ezért kevertem össze a két MAZ-t. De ha tényleg full eredetire lett visszaállítva, akkor viszont hatalmas riszpekt érte, kár lett volna, ha egy normális példány se marad a típusból.
Maz 504104 2010. január 3. 21:46
Válasz erre
A röhej az, hogy a "tarka" harckocsi, amit Csobánkán hurcibáltunk, ugyanazé, akinek a MAZ-át lemintázták.

A hol felirat, hol csík, sima hűtőmágneses matrica témára a magyarázat: Az odaútra feltettük, a helyszínen levettük. Rendszám ugyanez. Amúgy színre az az eredeti színhez legközelebb álló, az ajtó belsejéről (ahol nem érte nap) lett levéve a szín. Egy dolog, ami gyárilag nincs rajta, a bölényes embléma az elején.
MAZHL2005 504103 2010. január 3. 21:24
Válasz erre
MAZ-537 G
MAZ-537 G

Üdv. ezt most találtam. oklop.net23.net/vucnivoz/maz537/opis.htm
Freddy 504102 2010. január 3. 21:12
Válasz erre
Na, még két gondolat, csak szerkeszteni nem lehet:

1.) A Trumpeterrel már nem először járok úgy (PT-76 meg MAZ-ból is kettő van), hogy megveszek egy másik altípust átalakításra gondolva, aztán kiadják szépen azt, ami nekem kell. Szeretnek egy dolgot jól körbejárni (T-55-ből is mennyi van már), nincs kizárva, hogy előbb-utóbb az igazi magyar is elkészül. Minden megvan már hozzá, csak egybe kell csomagolni.
2.) Valószínűleg egyébként pont a csiricsáré festés miatt választották ezt a restaurált gépet. Persze, nem néztek utána rendesen, de talán nem is magyar témához kerestek festést, csak egyszerűen egy látványos, tiritarka dekorációt akartak.
Freddy 504101 2010. január 3. 20:54
Válasz erre
Ha jobban megnézem, akkor tényleg lehet, hogy két magyar MAZ képei is keringenek a Google-találatok első oldalain, van egy kifejezetten újszerű példány is P01029 illetve HL2013 rendszámmal, de mivel a fényképeken az egy elég fura festésű T-55-össel a pótkocsiján látható (néhol ráadásul csíkos lökhárítóval és Túlméretes szállítmány-felirattal), ezért gondoltam, hogy ugyanarról a járműről lehet szó, a festés különböző fázisaiban, vagy mittudomén.
juge75 504100 2010. január 3. 19:38
Válasz erre
Na valami hasonlóképpen vették a méreteket az Sa-6 Szpu-ról is.
juge75 504099 2010. január 3. 19:38
Válasz erre
Óccó Kínai, öccszá foin!
Kéccszáá?
Maz 504098 2010. január 3. 19:23
Válasz erre
Írod:
"De tegyük hozzá gyorsan azt is, hogy amikor Sanghaj-alsón a kínai jómunkásember beírja a Google-be, hogy hungarian MAZ-537, és a kidobott gépek közül egyedül a Várhelyi-féle néz ki úgy, mint ami szétesés nélkül képes önerőből 20 métert megtenni, az nem Várhelyi Zoltán szégyene."

Na ezért vagyok leginkább kiakadva. Ha nem lenne több videóm, több száz képem egy gyönyörűen restauráltról a neten, akkor szót se szólhatnék. De van! Több éves munkámat, iszonyat sok időmet érzem elpocsékolva.
Freddy 504097 2010. január 3. 19:13
Válasz erre
Igen, makettező Murphy működik, rendkívül fontos, hogy ha az ember egy saját maga által átalakított makettet elkészít, lehetőség szerint még aznap értesüljön róla, hogy immár hivatalos, gyári megoldás is van a problémára:) Mondjuk anyagilag mindenképp jól jártam, mert csak ezt és a Late készletet összekombinálva lehet tökéletes MAZ-t építeni.
Akinek nincs csak erre plusz 15-20 rugója, az legjobban még mindig akkor jár, ha a Late-ből építi át.
De jól látom, hogy ehhez nem lesz utánfutó? Nem csak a magyarok által nem használt, hanem semmilyen.

Egyébként legalább látszik, milyen felelősség egy járművet restaurálni. De tegyük hozzá gyorsan azt is, hogy amikor Sanghaj-alsón a kínai jómunkásember beírja a Google-be, hogy hungarian MAZ-537, és a kidobott gépek közül egyedül a Várhelyi-féle néz ki úgy, mint ami szétesés nélkül képes önerőből 20 métert megtenni, az nem Várhelyi Zoltán szégyene.
balaton 504096 2010. január 3. 18:42
Válasz erre
Örülj, hogy a referenciafotón nem egy olyan tábla van a Mazra akasztva, amin ez áll: "Lekváros palacsinta 150Ft, Kókuszos 180..." :DDD
Maz 504095 2010. január 3. 16:47
Válasz erre
Kedves makettezők!

Talán még emlékeztek rá, hogy volt itt kifakadásom a magyar felségjelzéses Trumpeter MAZ-537 kiadásának hírére.

Legrémesebb álmaim váltak valóra ezzel kapcsolatban. :-(
Megnéztem a Trumpeter honlapját. Nos valóban kiadták magyar matricázással.

Várhelyi Gyuri járműre felmászni tilos táblájával. Ami egy dolog, bár köze nincs a "Hungarian Army"-hoz. Már itt nem tudtam, sírjak-e, vagy nevessek.

De maga a jármű sima MAZ-537 csörlő nélkül! Ráadásul a "Late version" amin már nincs burkolat az üzemanyagtartályok felett. Tehát még a lemintázott jármű sem építhető meg belőle...
juge75 504094 2010. január 3. 15:46
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.