<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
romeo | Adatlap | 504263 | 2010. január 21. 13:55 | ||
MAZHL2005 | Adatlap | 504262 | 2010. január 21. 10:01 | ||
romeo | Adatlap | 504261 | 2010. január 20. 16:46 | ||
borisz | Adatlap | 504260 | 2010. január 20. 16:44 | ||
Jól látom, hogy azoknak az arcát takarták ki, akiké látható az előző képen?:D | |||||
romeo | Adatlap | 504259 | 2010. január 20. 16:42 | ||
törzsbusz | Adatlap | 504258 | 2010. január 20. 16:28 | ||
"Mindazonáltal, hogy az orosz adaptáció egyébként a BTR" Ugyanarról beszélünk kedves Páncélos, véleményünk egyező. A PSZH és valamennyi ilyen jelölés nemcsak rövidítés hanem megnevezés is. A szovjetek valaha soha nem nevezték a PSZH -t BTR -nek. Én értem az okfejtésedet. Bár ezt és témával kapcs-os valamennyi hozzászólást valójában Elektrolakatos kollégánk figyelmébe ajánlom. | |||||
romeo | Adatlap | 504257 | 2010. január 20. 15:58 | ||
páncélos | Adatlap | 504256 | 2010. január 20. 15:21 | ||
Na akkor tisztázzuk újra: A PSZH az PÁNCÉLOZOTT SZÁLLÍTÓ HARCJÁRMŰ A BRDM az FELDERÍTŐ HARCJÁRMŰ Ha a képen egy FUG lenne és azt írták volna, hogy BRDM, akkor az még oké, vagy, ha a képen szereplő PSZH helyett BTR felirat lenne, de így Romeo kollégának kell igazat adnom. | |||||
törzsbusz | Adatlap | 504255 | 2010. január 20. 15:17 | ||
Üdv romeo! Kis türelmet a Katonai Edés képekkel kapcsolatban. Tisztelettel hozzászólva a PSZH BRDM vitához, van egy nem túl szakmai, de megemlíthető momentum. A PSZH vagy BRDM (röviditett megnevezése a rendeltetésnek) egyben tulajdon főnév is egyben, tehát a PSZH -D-944 az típusmegjelölés, csakúgy mint a BTR -60, vagy BRDM -1. A Zil is tehergépkocsi csakúgy mint mondjuk a Csepel, ugyanakkor még sem mondjuk, hogy a Zil akár lehet Csepel is, vagy fordítva. A páncélozott szállító harcjármű - teljesen így leírva - az rendeltetés szerinti megnevezés. A PSZH nem lehet BRDM és fordítva sem.Mindazonáltal, hogy az orosz adaptáció egyébként a BTR | |||||
romeo | Adatlap | 504254 | 2010. január 20. 13:37 | ||
Nem, nem és nem! | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 504253 | 2010. január 20. 13:26 | ||
mivel a karosszéirán is látható, hogy magyar építésű így természetesen alapból egy D944 PSZH...ennek ellenére helyes a BRDM megnevezés is | |||||
romeo | Adatlap | 504252 | 2010. január 20. 13:12 | ||
lucky | Adatlap | 504251 | 2010. január 20. 13:10 | ||
romeo | Adatlap | 504250 | 2010. január 20. 12:57 | ||
Itt található egy jó sorozat a Bolyai kiürítéséről. forum.index.hu/Article/viewArticle | |||||
romeo | Adatlap | 504249 | 2010. január 20. 12:54 | ||
Elektrolakatos! Szerinted ez BRDM-2 vagy D-944 PSZH? | |||||
romeo | Adatlap | 504248 | 2010. január 20. 12:46 | ||
De a fotón meg magyar D-944 PSZH van! | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 504247 | 2010. január 20. 12:39 | ||
így igaz...mint pl. a BRDM akár a BTR 40PB, BTR 40P-2 is, valamint akár a GAZ 41-08 | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 504246 | 2010. január 20. 12:37 | ||
Lucky,romeo! mivel a forrás is meg van jelőlve, így ott látható mi szerepel a képen : Soviet BRDM-2 armored car, Evergreen Air Museum, McMinnville, Oregon / 2007 HiRes 1844x1479 841K | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 504245 | 2010. január 20. 12:35 | ||
páncélos | Adatlap | 504244 | 2010. január 20. 12:22 | ||
Az a baj, hogy nem. Mindig egy egységcsomagot hirdetnek meg, és így 1db-ot nem tud senki megvenni. Az ócskások és vaskereskedők, autóbontók felvásárolnak 60-80 db-ot és kuka. Ha meg vásárolsz egyet, akkor azt meg macerás újra forgalomba állítani. Harcjárműnél még rosszabb a helyzet, mert az eredeti árához képest fillérekért árulják, amire szintén meg van a vevő sok-sok db-ra és ha sikerül is egyet megszerezni, biztos, hogy a legrosszabbat, és még a hatástalanítást is megfizetik ami 2, 3 szorosa a vételárnak. | |||||
páncélos | Adatlap | 504243 | 2010. január 20. 12:17 | ||
Akkor egy félreértést oszlassunk szét gyorsan: A PSZH nem BRDM. De még BMP-nek sem nevezhető! A PSZH kategóriába a BTR tartozik. A BRDM felderítő harcjármű alapvetően. Az más kérdés, hogy különböző pct. és légvédelmi rakétás változatok is készültek az alváz felhasználásával, de ez már a SZU családelvnek megfelelően. | |||||
romeo | Adatlap | 504242 | 2010. január 20. 12:08 | ||
lucky | Adatlap | 504241 | 2010. január 20. 12:02 | ||
kiegészíteném. Ha típusnév a Pszh akkor jogos. És itt az. | |||||
romeo | Adatlap | 504240 | 2010. január 20. 11:33 | ||
de ez d-944 pszh. | |||||
lucky | Adatlap | 504239 | 2010. január 20. 11:31 | ||
A Pszh az a páncélozott szállító harcjármű rövidítése nem? Így minden olyan hjármű ami páncélozott és szállító feladtkörű az PSzH BRDM BTR M113 LAV-25 | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 504238 | 2010. január 20. 09:11 | ||
romeo! Már miért írnák tévesen? Hisz eredeti nevén: Bojevaja Razvedvatyelnaja Dozornaja Masina! Üdv:Elektro | |||||
romeo | Adatlap | 504237 | 2010. január 20. 09:00 | ||
Üdv Gaz69M! Nem saját fotók, az egyik barátom küldte őket, a várpalotai lőtéren találhatók a következő szétlőtt eszközök: T-55, T-72, PSZH, FUG, BTR-80 | |||||
gaz69m | Adatlap | 504236 | 2010. január 19. 23:13 | ||
Szia Romeo Az általad augusztusban feltöltött képen lévő FUG roncsról(Valahol Várpalota térségében) érdeklődnék! Ezt személyesen fotóztad? Ez magánterület vagy valami senkiföldje? Mikor készült a kép? Válaszodat előre is köszönöm! Krisztián -Kaposvár- | |||||
romeo | Adatlap | 504235 | 2010. január 19. 22:36 | ||
Tévesen BRDM-2-nek írják, természetesen ez egy PSZH. itt találtam: www.vectorsite.net/gfxpxw_06.html | |||||
Icebreaker | Adatlap | 504234 | 2010. január 19. 13:16 | ||
...és miért nem E.Uniós rendszám van rajta? Nem új a járgány?:-) | |||||
vujit | Adatlap | 504232 | 2010. január 19. 10:07 | ||
romeo | Adatlap | 504231 | 2010. január 19. 08:18 | ||
Hogy a tálibok fel ne ismerjék. | |||||
borisz | Adatlap | 504229 | 2010. január 18. 21:36 | ||
Minek kell kitakarni a rendszámot? | |||||
romeo | Adatlap | 504225 | 2010. január 17. 22:07 | ||
A pöstyéni (Piestany, Felvidék) haditechnikai múzeum kiállított eszközei. link: www.mkzobor.sk/foto/piestany/piestany.htm | |||||
romeo | Adatlap | 504224 | 2010. január 17. 21:31 | ||
romeo | Adatlap | 504223 | 2010. január 17. 21:28 | ||
páncélos | Adatlap | 504222 | 2010. január 17. 14:57 | ||
Na akkor elsőnek, a BTR-t vontathat az Ural? Ez a kép valamelyik Bevetési Irány, vagy hasonló szimulációs bemutatón készült, ahol azt a részt mutatják, amikor egy szűk (átjárón) védett terepszakaszon meghibásodik egy jármű és a mentés látható. Igen, x tonna felett csak rúddal! De itt most mentés van a BTR felszerelésében vonórúd nincs. Nem vagyok biztos, mert nem tudom a kép eredetét, de úgy rémlik mintha az Ural maradt volna fekve és a BTR kihúzza hátrafelé. Más, A FUG-ot 1964-től gyártották sorozatban (Édesapám, mint főiskolai hallgató a 64-es díszszemlén vezette az elsők egyikét). A PSZH 1972-től lett rendszeresítve. | |||||
Lacy | Adatlap | 504221 | 2010. január 17. 13:12 | ||
Köszönöm az infót. És darab számokról tudtok adatot, ki mennyit rendszeresített? Mettől meddig gyártották? | |||||
romeo | Adatlap | 504220 | 2010. január 17. 12:54 | ||
NDK és Irak csak PSZH. Románia semmi! | |||||
juge75 | Adatlap | 504219 | 2010. január 17. 09:00 | ||
NDK, IRAK, esetleg Románia. | |||||
romeo | Adatlap | 504218 | 2010. január 17. 08:50 | ||
A FUG-okat mi gyártottuk, Csehszlovákia és Lengyelország részére is. Más országról nincs tudomásom. | |||||
Lacy | Adatlap | 504217 | 2010. január 17. 08:25 | ||
Sziasztok, mindig is érdekelt, hogy a Lengyel és a Csehszlovák FUG-okat mi gyártottuk számukra, vagy licenszben gyártották ők? Illetve máshová is exportáltuk? | |||||
romeo | Adatlap | 504216 | 2010. január 16. 20:45 | ||
romeo | Adatlap | 504215 | 2010. január 16. 17:21 | ||
Kamovos, Gabi, köszönöm! | |||||
Kamovos | Adatlap | 504214 | 2010. január 16. 12:46 | ||
Szia Romeo! Bizony, bizony! Gabi jól mondja! Nem tudom én miért hagytam ki! :( Csak ruddal szabodott vontatni! Kötelet még berántásnál sem volt szabad használni, főképpen a hossza miatt! Üdv: kamovos | |||||
Gabi | Adatlap | 504213 | 2010. január 16. 11:43 | ||
Szia! Közúton más szabályok vannak, katonaságnál amit kb Kamovos mondott, ha elbírja. Nem tudom milyen célból vontatott itt az Ural, lehet csak berántotta, mert nem indult, bár azt se tudom ezt lehet-e egyáltalán így indítani. Annak idején én is nagyon sokat vontattam a műhely Dac-kal, de csak is rúddal, kötéllel sose. Ezt a fajta vontatást legfeljebb rövid távú, vagy telephelyi mozgatásra tudom elképzelni, de ott se biztonságos. Gabi | |||||
Kamovos | Adatlap | 504211 | 2010. január 15. 22:54 | ||
Szia Romeo Az Oroszok vontattak egyszere 2 autót, és az agregátort! Igy csak egy jármű fogyasztott a másik 2 benzinét eltudták adni! Mi is vontattunk néha! De mi csak a motorikussan üzemképtelent! Mert a Tecnika lényege nem a motor, hanem a felépítményben lévő Relé állomás, rádió állomás, vagy a géptávírók és központjuk volt, a lényeg üzemképesség szempontjából! Vagonírozásnál is előfordult, hogy felfelé is és lefelé is vontatunk. A kényszer nagy úr! Gyakorlat ideje alatt meg volt idejük a gépjárműveseknek javítgatni! Üdv: kamovos Ui. mi viszont nem árultuk a benzint! | |||||
romeo | Adatlap | 504209 | 2010. január 15. 22:30 | ||
Kamovos | Adatlap | 504208 | 2010. január 15. 22:23 | ||
Szia Romeo! Ha elbírja igen! Elvileg a hátsó fogja az elsőt vissza a fékezésnél! De! Nem kötéllel, mert így nagy a ráfutás esélye, ha mégis a vontató fékrendszere fogbe először! Nálunk csak ruddal volt szabad vontatni mindent! Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 504207 | 2010. január 15. 22:15 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
kraz-217?