/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Elektrolakatos 504414 2010. február 8. 08:09
Válasz erre
Gabi!

oldalfrissítés mikor lesz?

Üdv:Elektro
Jimbobá 504413 2010. február 8. 08:05
Válasz erre
Hatalmas nagy gratula!

Sajanos a büdzsébe nem fér bele...

Üdv,
Ádám
páncélos 504412 2010. február 8. 08:00
Válasz erre
Minimanfactory!

Engem mindenképpen érdekel, de az előrelátható három hónapban nem engedhetem meg magamnak. A kedvezmény meddig él?
minimanfactory 504411 2010. február 8. 06:37
Válasz erre
Tisztelt Uraim!

Örömmel jelentem be, hogy a minimanfactory e hét péntekén megjelenteti a Kraz-255B 1/35 méretarányú makettjét.
A végletekig precíz és a már-már legendás öntés-minőséget 10x15cm fotomaratás, komplett motor és kabin-belső, "rugózó" hátsó futómű, átlátszó lámpabúrák, tamiya minőségű összerakási rajz (12oldal A4)...stb...stb teszik teljessé.
Sokunk álma valósul most meg...ámbátor az ára sajnos nem elsősorban a hazai piacra lett szabva.
Szeretném a hazai rajongókat kedvezményes hazai árral támogatni.
Aki szeretne a lehetőséggel élni, kérem jelentkezzen az info@minimanfactory.com címen.
romeo 504410 2010. február 7. 19:17
Válasz erre
juge75 504409 2010. február 7. 19:02
Válasz erre
beolvasás0039
beolvasás0039

Ha már üzemanyagos jármű...
romeo 504408 2010. február 7. 16:50
Válasz erre
Ezt a netről szedtem le, hogy bemutassam a kivont eszközök típusait.
Üdv!
Sempi 504407 2010. február 7. 13:31
Válasz erre
Plakát

Versenyt szervezünk!
Plakát

A versenyt a Sámán Online Makett Klub szervezi!
Freddy 504406 2010. február 7. 13:30
Válasz erre
balaton 504405 2010. február 7. 13:00
Válasz erre
Helló romeo! Ez milyen makett? Méretarány?
romeo 504404 2010. február 7. 10:03
Válasz erre
TZA-7,5 .
TZA-7,5
TZ-500
TZ-500
ATZ-10,5
ATZ-10,5

Tehát ezek a típusok lettek kivonva.
juge75 504403 2010. február 6. 20:31
Válasz erre
migi 504402 2010. február 6. 17:49
Válasz erre
PICT0011
PICT0011
PICT0016
PICT0016
PICT0002
PICT0002
PICT0017
PICT0017
PICT0014
PICT0014
PICT0001
PICT0001
PICT0005
PICT0005
PICT0083
PICT0083

Esetleg ezek is jók ?
juge75 504401 2010. február 6. 17:24
Válasz erre
Ha van más légvédelmi témájú képed, kérlek oszd meg velem.
juge75 504400 2010. február 6. 17:24
Válasz erre
Szia törzsbusz!
Szeretném megkérdezni, hogy az Uaz és Sztrela-2 képet használhatnám-e saját célra, esetleg máshol?
törzsbusz 504399 2010. február 6. 14:29
Válasz erre
százlábú
százláb
százlábú 2
százlábú 2
469 1
469 1
469 2
469 2

Hello Faresz!

Ime a képek:
romeo 504398 2010. február 6. 14:13
Válasz erre
Beri 504397 2010. február 6. 13:19
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek a segítséget:)
avirex 504396 2010. február 6. 11:15
Válasz erre
specnaz78 504395 2010. február 6. 11:10
Válasz erre
szentendre_124
szentendre_124
29968052
29968052
29969847
29969847
29969848
29969848
Képek1 118
Képek1 118
Képek1 119
Képek1 119
Képek1 120
Képek1 120
Képek1 121
Képek1 121
Képek1 122
Képek1 122
Képek1 123
Képek1 123

Szia!

Nekem ezek a képek vannak ATZ-5-ről. De itt a galériában is van.

Üdv:specnaz78
romeo 504394 2010. február 6. 10:16
Válasz erre
Üdv!
Friss!
Most olvastam a hírt, hogy a hadrenből kivonták a következő üzemanyagszállító járműveket:
1. TZ-500
2. TZA-7,5 MAZ-500A
3. ATZ-10,5 MAZ5334

Tudna valaki feltenni ezekről magyar fotókat.
Köszönöm!
Beri 504393 2010. február 4. 21:54
Válasz erre
Tényleg elfelejtettem írni ,hogy a belsőről kellene kép...:S
De részben ez is segít köszi!
Wrecker 504392 2010. február 4. 21:17
Válasz erre
zis-151
zis-151

Bár nem írtad, hogy külső vagy belső részről de talán ez is segít...
Beri 504391 2010. február 4. 20:56
Válasz erre
Ha van valakinek Zis-151 fülkéjéről fotója az kérem rakja már fel.
Köszi!
Beri 504390 2010. február 4. 20:54
Válasz erre
KrAZ 1/35-ben az király lenne:)
Ma majdenm leléptem egy KrAZ hótoló elé a Soroksárin:(
Üdv
juge75 504389 2010. február 4. 15:40
Válasz erre
minimanfactory 504388 2010. február 4. 15:27
Válasz erre
THX mindenkinek

info@minimanfactory.com
Jimbobá 504387 2010. február 4. 11:15
Válasz erre
Miniman!
Küldök képeket, csak adj egy mail címet légyszi.

Üdv!
Ákos 504386 2010. február 4. 09:14
Válasz erre
A komplett szerelési könyv, minden KrAZ típusról:
www.autokraz.com.ua/acat/acat_en/index.php
páncélos 504384 2010. február 4. 08:05
Válasz erre
Kraz-260 01
Kraz-260 01
Kraz-260 02
Kraz-260 02
Kraz-260 03
Kraz-260 03

Minimanfactory!

Ha már Kraz-260, akkor talán ez a pár részlet fotó segít, a tökéletes munka elvégzéséhez.
minimanfactory 504383 2010. február 4. 06:17
Válasz erre
Juge75!

Kellenenének a 260-as Kraz fotói, nagyon !
Hátha miniman bácsi megcsinálná 1/35-ben.
A jövő hétvégétől unatkozni fogok...akkortól van kinn a 255
romeo 504381 2010. február 2. 14:07
Válasz erre
Hát azért vannak még fontos létesítmények, mint pl. Paks.
juge75 504380 2010. február 2. 13:56
Válasz erre
Tor és Pancir.
Na az lenne ide való, de nincs mit oltalmazni lassan.
juge75 504379 2010. február 2. 13:54
Válasz erre
Minek?
Nem tud sokkal többet a mostani rendszernél.
romeo 504378 2010. február 2. 13:08
Válasz erre
Hát igen, a jelenlegi KUB-ok helyett már jöhetnének is.
páncélos 504377 2010. február 2. 11:47
Válasz erre
romeo 504376 2010. február 1. 16:18
Válasz erre
törzsbusz 504375 2010. február 1. 15:56
Válasz erre
Üdv:

Balról jobbra: Zil-164 apa-2 indító felépítménnyel, Maz-200,Csepel-350 század jelöléssel az ajtón. Holler Jani bácsit személyesen ismerem
romeo 504374 2010. február 1. 14:19
Válasz erre
1968
1968
Holler_Janos_037
Holler_Janos_037

Segítséget kérnék a képeken látható MN gépjárművek típus-beazonosításához.
Köszönöm!
forrás: www.repulomuzeum.hu/Adomanyok/Holler_Janos/Holler_Janos.htm
romeo 504373 2010. február 1. 13:40
Válasz erre
Üdv!

Az "éterből": A KrAZ-255 és Tatra 815 vontatók helyett MAN vontató(típus ismeretlen) kerül beszerzésre a honvédségi gépjárműprogram keretén belül.
Esetleg tudja valaki a pontos típust?
Maz 504372 2010. február 1. 11:12
Válasz erre
Kiegészíteném kicsit.
A P-40-ek a Tatra-141 vontatókkal érkeztek, kinézetre a CsMZAP-5208-tól nem könnyű megkülönböztetni. Utóbbiak már a KrAZ vontatókhoz jöttek, becenevük kiscsimpánz.
Pár darab CsMZAP-5212 tréler is volt, ezek már 4 tengelyesek, 50 tonna teherbírással. Becenevük nagycsimpánz.
Bár kinézetre a Rogers tréler koppintásának tűnnek, de attól lényegileg különböznek. A Rogers hossztartós, a CsMZAP szekrényvázas konstrukció. A futómű már majdnem teljesen azonos.

A MAZ-537-esekhez a CsMZAP-9990 trélerek lettek behozva. Ezek hátulján van egy széles egybefüggő rámpa, amit csavarorsókkal lehet fel-le mozgatni. Erről lehet a két kis feljárót lebillenteni. Nagyon nagy összpontosítást, összeszokást igényel egyszerre hajtani a két oldalt, máskülönben befeszül. Ennek kiküszöbölésére Tapolcán a HL-20-15-höz tartozót hidraulikus munkahengerekkel szerelték fel. Az újabb kiadású CsMZAP-9990-eseken már egyszerüsítettek és két hosszú feljáró van csak.

Kis érdekesség még, hogy valójában ezek a trélerek nem 3 és 4 tengelyesek, hanem 6 illetve 8 tengelyesek. Egymás mellett ugyanis két rövid tengely van. Így a kiscsimpánz 24, a nagycsimpánz 32 kerekes. Ikerkerekes a megoldás, és a ZiL-130-ról is ismert haranganyás módszert alkalmazták. Defekt javítása nem a legkellemesebb szórakozás ennél. A CsMZAP-9990 csak 12 kerekű, de jóval szélesebb nagyobb felfekvő felületű abroncsokkal.

A MAZ-ok kivonása bár nagyon fájó pont, de azt kell mondanom, szinte az egyetlen érthető és normálisan indokolható kivonás az utóbbi 20 évben. Túl nagy fogyasztású, nehezen manőverező, közúton lassú szerelvények voltak. Terepen ezek a hátrányai lecsökkentek ugyan az ellenfelekhez képest, de ott meg nem használtuk ki őket.

Fájóbb, hogy lassan a Tatra vontatók is élettartamuk végéhez közelítenek. Több balesetezett is közülük. (Kaposvári 1-2 éve, a tréler felfordult, borította a vontatót is. Tatairól leesett már T-72 jó pár éve, vontató nem sérült. Egy még az Okucani misszió után kapott felújítást, nem sokkal később a hajtás szétment, azóta is mindig van valami baja.)
torpokoska 504371 2010. február 1. 10:47
Válasz erre
Csak annyit, hogy létezett egy P80 tréler is, nehezebb technikához (Szoc, P40 lokátorok stb.). Szintén Kraz-255 húzta.
páncélos 504370 2010. február 1. 08:15
Válasz erre
Uraim!

Tréler ügyben pár dolog:
3 különböző trélerről beszélhetünk. Amit általában a Kraz-255B után kötöttek az a P-40 (40t) (MAZ-5208 típusjelzéssel is szokták illetni) T-72 harckocsit nem szállíthat(na), de szükség törvényt bont. T-54/55 és BMP családot szállíthat.
A Tátra tehergépkocsik után P-50 (50t) trélert kötnek, ami a T-72 és a BAT-2 szállítására megfelelő, de kevés van belőle.
A MAZ-537 vontatmánya volt a CSMZAP tréler, de ezt meg ugye kivonták a hozzáértők.
Ha a típusjelölések nem pontosak elnézést (én így emlékszem).

Egy oldal a témában:

legion.wplus.net/guide/army/tr/trailors.shtml
Ákos 504369 2010. február 1. 08:08
Válasz erre
Köszönöm!
Elvileg a T-55 pont a 40 tonnás megengedett tömeg határán volt, így vitték is KrAZ-zal, szinte az összes fotómon T-55 rakomány van, illetve a múltkor ide tett fel valaki egy BAT-M-et szállító KrAZ-t.
Bubu 504368 2010. február 1. 07:45
Válasz erre
Szia!
Hát legjobb tudomásom szerit a BMP volt a legnagyobb harcjármű amit ezeken a trailereken vihettek!Nagyobb cuccost (T-55) már MAZ trailer kombinációval szállízották!
Gabi 504367 2010. január 31. 21:52
Válasz erre
Szia Ákos!

1989-ben Kaposváron én is láttam ilyen Kraz+tréler szerelvényt, csak akkor T-55, vagy 72 volt rajta, arra már nem emlékszem pontosan, hogy melyik. Volt egy MAZ is a fiúknak, de inkább a Krazt használták a trélerrel. Az a baj, hogy csak 5 hétig voltam oda vezényelve, így nem voltam velük annyit, hogy többre emlékezzem már.

Gabi
Laller 504364 2010. január 31. 15:51
Válasz erre
Maz, köszi. Azért kérdeztem, mert netem csak olyan képet/videót találtam, ahol Tatra-val vontatják.

Üdv,

laller
Maz 504363 2010. január 31. 15:45
Válasz erre
Természetesen használt. Majdhogynem ahhoz lettek beszerezve.
Laller 504361 2010. január 31. 14:28
Válasz erre
Sziasztok!

T-72-es tank szállításához MH használt/használ MAZ transporter-t?

Köszi a segítséget!
lucky 504360 2010. január 31. 14:07
Válasz erre
Szia Tüzér!
a P32 v P50 tréler megvan papírból ha jól emlékszem 1/32 v 1/35-ben.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.