/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 505116 2010. szeptember 14. 22:10
Válasz erre
Üdv St_Patrick!

Köszönöm a válaszokat!
romeo 505115 2010. szeptember 14. 22:09
Válasz erre
Üdv St_Patrick!

Köszönöm a válaszokat!
st_patrick 505114 2010. szeptember 14. 21:08
Válasz erre
st_patrick 505113 2010. szeptember 14. 20:48
Válasz erre
A ZIL-130 felépítménye FRISZ-es. PAR-8 irányadó állomás vagy R-831 rádióállomás lehet.
st_patrick 505112 2010. szeptember 14. 20:01
Válasz erre
A MAZ-200 daru K-51 vagy K-61 típus. Repülések mérnök-műszaki biztosításán belül a műszaki mentést végezte.
balaton 505109 2010. szeptember 14. 14:24
Válasz erre
A lenti képen látható P-19 radar és a Zil-131 hordozójármű 1/72-ben nálam megvásárolható. (Z+Z)
balatonmodell@gmail.com
st_patrick 505108 2010. szeptember 13. 21:24
Válasz erre
T-138. Amennyire én tudom ezekkel az RSzBN-4 navigációs rendszer pótkocsiját vontatták. Ha meg nem, valaki kijavít...
kamovos 505107 2010. szeptember 13. 19:14
Válasz erre
Szia Freddy!

Az autó típusa Zisz-150!
Jól írtam!
Nem Zil-150!
A felépítménye, valóban indítókocsi, de nem a szokványos!
Ez inkább csak akkumulátoros indító kocsi mint apa!
A platója, televan aksikkal.
Ha még lenne, akkor talán inkább bikának neveznék! :D

Üdv: kamovos
romeo 505106 2010. szeptember 13. 12:54
Válasz erre
st_patrick 505105 2010. szeptember 13. 09:46
Válasz erre
Üdv! Szerintem DDA-66 fürdető-fertőtlenítő jármű.
st_patrick 505104 2010. szeptember 13. 09:41
Válasz erre
P-19 lokátor antennakocsija. Az eredeti antennakocsi dobozos volt, de sík területen az antenna ezen túl alacsonyan volt, kicsi lett az érzékelési távolság. Ezért találta ki a szovjet az AMU antennaárbocot, ha jól emlékszem ez 12m magas, erre jön rá az antenna. Így tábori körülmények között sem kellett nekiállni lokátordomb építésének.
Freddy 505102 2010. szeptember 12. 22:54
Válasz erre
DSCF0297
DSCF0297
DSCF0303
DSCF0303

Áhá, cseles. Köszönöm.:)
És ha már jgy belejöttünk, Zsámbékon fényképeztem ezt a gépet, egy szép ZiL-131, a tetején meg egy nagy böszme radar, egy képre rá se fért. Ez mi?
st_patrick 505101 2010. szeptember 12. 22:33
Válasz erre
Üdv! Ha APA-2 lenne, akkor az alváz ZISz-150.
st_patrick 505100 2010. szeptember 12. 22:30
Válasz erre
Ez APA-kocsi, annak is a második generációja:-) Nézd meg jobban a faplatót! Nincs mélysége! Középen volt az áramfejlesztő amit a tgk. motorjáról hajtottak meg, két oldalt pedig a kábelkészlet, a csatlakozók és az akkumulátortelep rekeszei találhatók.
Freddy 505099 2010. szeptember 12. 22:24
Válasz erre
Köszi neked uis meg törzsbusznak is!
De ez APA-kocsi? Egy egyszerű faplatós teherautónak nézem.
törzsbusz 505098 2010. szeptember 12. 17:29
Válasz erre
Ja, és egyébként Zil -164...ami még nem lett megválaszolva.
st_patrick 505097 2010. szeptember 12. 15:00
Válasz erre
Üdv! Annyit pontosítanék hogy a daruskocsi típusa K-162 és repülések biztosításánál használták repülőeszközök műszaki-mentésére.
st_patrick 505096 2010. szeptember 12. 14:58
Válasz erre
Üdv! APA-2M vagy APA-3 indítókocsi.
Freddy 505095 2010. szeptember 8. 21:56
Válasz erre
11224_20193_000003cut
11224_20193_000003cu...

Ezt a MiG-21-es topikban találtam, milyen típusú teherautó?
Maz 505094 2010. szeptember 7. 23:52
Válasz erre
Kérlek ezeket a beírásaimat ne vedd kötekedésnek, nem annak szánom, de általában csak annyi időm van, hogy pár szót tudok beírni.
Szívesen olvasom amit leírsz, mert ahogy észrevettem aktívan foglalkoztál repülőtéri kiszolgáló technikával. Az meg ahogy észrevettem sajnos általános jelenség volt, hogy nem szerették, ha valakit túlzottan érdekelt a technika nem rá eső része. Lásd pl. évekig Csepel D 566 Zagyva műszaki mentőt vezető hivatásost én világosítottam fel, hogy az Csepel gyártmány, hiába Rába-MAN -nak becézik. :-(
Maz 505093 2010. szeptember 7. 23:44
Válasz erre
Nos levettem a polcomról az eredeti orosz nyelvű URAL-375D kezelési kézikönyvet.

Ciril helyett latin betűkkel (kb. fonetikusan) ezt írja:

"Dvigatyel:

Model: ZIL-375
Tip: V-obraznij 4-taktnüj 8-cilindrovüj BENZINOVÜJ karbjuratornüj"

Akárhogy is nézem ez a benzines URAL motor (, amit a ZiL-135-ösben is alkalmaztak, csak két példányban).

Ha át lett építve zárt fülkésre, attól még a típusát nem kell átírni.
Az, hogy egy felépítménynél mit jelent a típus végén a D betű annak a hordozó alvázhoz nem szükségszerűen van köze.
A-3 505092 2010. szeptember 7. 23:14
Válasz erre
Bizonyára úgy van ahogy írod de 1984-től javítottunk a légierőnek APA kocsikat és még vezettem ponyvatetős változatot. Fokozatosan lettek átépítve Debrecenben a 13-as autójavítóban és az alvázakat ugyanúgy URAL-375-ösként kaptuk vissza függetlenűl az átépítéstől. Az általunk megírt javítási jegyzőkönyvekben is így szerepeltek amit annó a seregnek kűldtünk. A "D" jelzés a KAMAZ motoros változatot jelentette amit APA-5D-nek nevezett az orosz alaptechnológia is.
Maz 505091 2010. szeptember 7. 21:38
Válasz erre
>de emlékeim szerint csak benzines URAL-ok voltak a vontatók

Akkor elárulok neked egy nagy titkot, de senkinek el ne mondd, mert akkor nem fogok tudni kin röhögni az arcomat kaparva:

Az URAL-375D az a csukott vezetőfülkés benzines URAL. A sima URAL-375 még vászontetős volt. A dízel meg 4320(meg 4420, meg 5323, meg még egy rakás másik) Tehát a D betű nem a dízelt jelöli. Még ha ez olyan könyvekben is szerepel, mint pl a MAGYAR SZÁRAZFÖLDI HADERŐ című becses kiadvány, amiben van még pár taigetosz pozitív adat.
A-3 505090 2010. szeptember 7. 15:05
Válasz erre
Ezen a dísszemlén én is résztvettem a szolnoki csapat tagjaként de emlékeim szerint csak benzines URAL-ok voltak a vontatók. A KAMAZ motorosok csak a 80-as évek elején jelentek meg az MN-nél. Ha van valakinek eltérő infója szivesen veszem!
romeo 505089 2010. szeptember 7. 13:54
Válasz erre
Csepel D66 + D-44  85mm   MN    1975
Csepel D66 + D-44...

Díszszemle, Budapest 1975.
Csepel D566 vontat D-44 85mm-es páncéltörő ágyút.
romeo 505088 2010. szeptember 7. 13:51
Válasz erre
URAL-375D + 38-68M 122mm   MN   1975
URAL-375D + 38-68M...

Díszszemle, Budapest 1975.
URAL-375D vontat 38/68M 122mm-es tarackot.
specnaz78 505087 2010. szeptember 6. 16:16
Válasz erre
Biztos jó lehet az átlag fogyasztása. :-)
Csabi 505086 2010. szeptember 6. 14:54
Válasz erre
KRAZ TIR
KRAZ TIR

KRAZ nemzetközi forgalomban :)
Ákos 505085 2010. szeptember 6. 14:01
Válasz erre
HADvezér!
Látványos (és nem pici) dioráma lenne!
Itthon még nem láttam de pl. oroszhonban előfordulhatott, van egy fotóm, ahol egy F-16-ost vontat egy Kraz.
www.flymig.com/maks_pictures/images/F-16.1.jpg
Esetleg Kecskméten voltak hótolós és hómarós fajtákban.
HADvezér 505084 2010. szeptember 6. 13:03
Válasz erre
Köszi, várok még ötleteket, estleg fotót is
juge75 505083 2010. szeptember 6. 12:36
Válasz erre
PRV például, de az nem platós változat.
Tervben vagy egyébként...

Vagy hőbörgő, nem muszály reptérhez ragaszkodnod, lehet tábori körülmények közt is, például lőszereket, rakétákat visz a gépnek.
HADvezér 505082 2010. szeptember 6. 11:01
Válasz erre
Sziasztok,

Egy Minimanfactory 1:35-ös KrAZ 255B-t szeretnék, 1:35 -ös Magyar helikopterhez (Mi-24)
rakni egy diorámán. Van esetleg ilyen fotótok, vagy egyáltalán katonai reptéren, esetleg roncs kiemelésnél előfordulhatott ez a jármű?

üdv:HADvezér

info@had.hu -ra is válaszolhattok :)
Diesel 505080 2010. szeptember 6. 10:10
Válasz erre
uraim valakinek nincs képe a Nagykanizsai Dózsa laktanyáról?
meg ha lehet onan valamelyik ellátós kocsiról?
juge75 505079 2010. szeptember 6. 09:47
Válasz erre
Rendben, csak ügyesen!
Ott volt sorkatona?
SIG 505078 2010. szeptember 6. 09:39
Válasz erre
Szia !

Nekem most nincsen sajna, de megkérdezem a bátyámat, hogy 85-ben mit fényképezett a keszthelyi laktanyában kopaszként :)

Üdv...
SIG 505077 2010. szeptember 6. 09:38
Válasz erre
Hello !

Nincs mit, csak akkor kéne a postacím :)

Üdv...
juge75 505076 2010. szeptember 6. 08:25
Válasz erre
Légvédelmi témában is akad pár képed?
romeo 505075 2010. szeptember 6. 07:47
Válasz erre
SIG 505074 2010. szeptember 6. 01:35
Válasz erre
Szia !

Akkor erre a mail címre (p226@fibermail.hu) írd meg légyszives a postacímedet és küldök Neked néhány Néphadseregből származó PSZH fotót, amit egy antikvár könyvemben találtam. Remélem ettől a gyűjteményed csak több lesz :)

Üdv...
romeo 505073 2010. szeptember 5. 22:54
Válasz erre
Üdv!

Igen, én Magyar Néphadsereg fotókat is gyűjtök.
Jimbow 505072 2010. szeptember 3. 10:31
Válasz erre
Vagy valaki vegye meg nekem és cserébe adok egy SA-6ot és egy STRV-103Bt (elkezdve) és egy HB Leo 2A6-ot:)
Jimbow 505071 2010. szeptember 3. 10:22
Válasz erre
Sziasztok!
Alkalmi munkahelyem a váci úti Modell&Hobbyra (Forgách u. M) néz, munka után beugrottam.
Az utolsó Trumpi makettek a felükbe kerülnek. És van egy MAz 537 Late trélerrel! 25E helyett a fele! Én nem tudom megvenni mert így sose lesz kompresszorom de nektek szívből ajánlom!
Amúgy főleg repcsik vannak meg 72es cuccok. Meg egy 35ös Mi-4 7000 így.

Üdv!
SIG 505070 2010. szeptember 2. 21:26
Válasz erre
Hello !

Nincs mit és örülök, hogy segítettem. Jól gondolom, hogy Te gyűjtöd a régi haditechnikai fényképeket is, nem csak a digitális fotókat ? Mert ha igen küldenék Neked valamit, amit talán jobban értékelnél, mint én :)
romeo 505069 2010. szeptember 2. 21:08
Válasz erre
Üdv SIG!

Köszönöm a választ! Hát, a Warsavát bizony nem ismerem én Volgára tippeltem.
SIG 505068 2010. szeptember 2. 20:27
Válasz erre
Szia Romeo !

Bár nem engem kértél, így nem kéne belekarattyolnom, de szerintem ezekről lenne szó: Csepel D-350, Warszava 223 és KrAZ-219. Persze szívesen olvasom a szakembereket, ha hülyeséget írtam és mehetek vissza a padba :)

Üdv...
romeo 505067 2010. szeptember 2. 20:00
Válasz erre
MN
MN

Kedves Maz, Törzsbusz!

Segítséget kérnék a járművek beazonosításához - Magyar Néphadsereg.
Köszönöm!
Jimbow 505066 2010. szeptember 1. 22:31
Válasz erre
Talán generátor vagy valami brutál szivattyú, de ez csak tipp.

ÜDv!
romeo 505065 2010. szeptember 1. 17:48
Válasz erre
00001  Kecskemét-2010
00001 Kecskemét-...

Üdv!

Feljegyezte valaki ennek az utánfutónak a típusát, rendeltetését (repnap-2010)?
Köszönöm!
balaton 505064 2010. augusztus 30. 16:26
Válasz erre
uaz-1
uaz-1
uaz-2
uaz-2

Sokan kérdezik, mi újság az Uaz-al. Még dolgozunk rajta, de azért két képet mutatok róla. Az alváz, a kaszni és a kerekek teljes egészében 3D nyomtatással készültek.
balaton 505063 2010. augusztus 29. 22:11
Válasz erre
dac-platos-1
dac-platos-1
dac-platos-2
dac-platos-2
dac-platos-3
dac-platos-3
Dac-665T-01-kismeret
Dac-665T-01-kismeret

Néhány fotó a platós Dac-665 alkatrészeiről.
A hátsó sárvédőlemez fog még változni, de csak annyiban, hogy a közepén ki kell vágni.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.