/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
kopcos 525223 2013. február 11. 20:08
Válasz erre
Kamovos 519035 2012. december 18. 20:36
Válasz erre
Sziasztok!

MAZ-500 üzemanyag töltő alvázáról keresek tartály nélküli, felülnézeti képet.
Ha meg egyezik a platóssal akkor az is jó lesz.

Keresek még MAZ-500 üzemanyag töltő hátsó hídról, rajzot, képet.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: kamovos
lacipapa 518885 2012. december 17. 14:12
Válasz erre
Bocs' Törzsbusznak szántam az üzenetet,de szívesen fogadok mástól is anyagot!
üdv mindenkinek,Laci
lacipapa 518884 2012. december 17. 14:10
Válasz erre
Szervusz!
Érdekelne a Bilek UAZ-452-esed.Most tervezem a beszerzését és ha megtennéd,küldenél nekem róla anyagot?Eredetileg mentőt akartam,de csak command verzió kapható.Külsőre nagy az eltérés?Ha volna mind kettőről,vagy bármelyik másikról infód,szívesen fogadnám.
Üdv,Laci
uazos 508648 2012. december 13. 18:07
Válasz erre
Én értem ezt az egész dolgot,csak azért is írtam,hogy furcsállom mert pár évvel ezelőtt csak másod kézből lehetett vásárolni különböző járműveket. Kivéve persze ha az embernek volt egy kis hátszele az ilyen dolgokhoz. Rendszerváltást és ami most folyik az 2 különböző dolgok, a rendszerváltáskor ládaszámra hordták (adták) a gépkarabélyokat (élesen), ha valakinek tankra volt szüksége készséggel álltak rendelkezésre az oroszok! És ehhez semmiféle papírt nem kellet intézni csak pénzt/esetleg cserébe valamit. Mostmár nem így megy,ahhoz hogy te tudjál venni közvetlenül a honvédségtől árut,a cégednek kell rendelkeznie egy hadipari tevékenység végzéséhez szükséges engedéllyel minek a megszerzése nagyon nem egyszerű. És az se mindegy hogy melyik fejezetről szól az engedélyed! Inkurrencia raktárakból legnagyobb szórás az 2002-től 2008-ig tartott, (Mezőfalva,Hunyadi János laktanya,Kalocsa,Tápiószecső..stb) ismerősömék is megvetek pár évvel ezelőtt több száz darab járművet a HM-től. Diesel platós Uralok 800e, alvázas/üza.szállítós 450-500e körül mentek. Aztán voltak olyan uazok amikbe 20-30 km volt? Na de ez az ami engemet is megfogott a MILSHOP-al kapcsolatban, ha adnak el járművet milyen Áron !
Nyugger 508647 2012. december 13. 16:36
Válasz erre
Sziasztok !
Ma megnéztem a boltot, hát?
Ami a megnyításon készült fotókon látható volt csak részben volt ma ott.
Elképzelhető, hogy elkapkodták? A keresett cuccokra a személyzet konkrét infót nem tudott adni.
Más, vigyázzatok a parkolással, mert Zrinyi és TEK miatt megállási tilalom van
az utca ezen részén, még a járdán sem lehet parkolni.
Törzsbusz 508646 2012. december 13. 16:16
Válasz erre
Az Államháztartási törvény (Áht)1999-es módosításáig a Magyar Honvédség bevételkötelezett állami szerv volt. Ez annyit jelentett csak mondjuk az inkurrenciára vonatkozóan,hogy egy adott leselejtezett eszközt maga a csapat egyenként értékesíthette: kiválasztotta ott - előzetes kapcsolatfelvétel útján - a neki megfelelő eszközt az alakulat pénzügyén és vihette a leginkább járművet akkoriban mást nagyon nem. Ezzel párhuzamosan is zajlott a tömegfelszámolás,hiszen azért az MN nagy mennyiségű anyagot készletezett mindenből és ezeket vissza kelltt forgatni az újrafelhasználás rendszerébe vagy így,vagy úgy. Azzal,hogy a MILSHOP létrejött az jó dolog,csak az indoklás magyarázata sántít. Leginkább azért is mert az eltelt 20-25 évben (mert készletfelszámolás már a rendszerváltás előtt és alatt is) zajlott az inkurrencia felszámolása ami kb. 90%-os szintet ért el mára. Tehát ami még felszámolás alá kerül az már kevesebb mint több, a nagy üzletek lezajlódtak. níilván egy-egy vásárlónak ez nagyon jó,de nem az első ilyen kezdeményezés mert Marcaliban a bakabolt ugyanezt csinálta a Honvédséggel és ma is már évek óta. De azt nem gondolm,hogy odamegyek és veszek nagyon jó áron - mondjuk egy URAL-4320-at, mert értékesítési csomagokban is most már magas az egyenkénti ár. Tehát a magánszemély egyedi vásárlása és a pályáztatós rendszer nem ugyanaz és most sem vehet meg ott bárki bármit , bár bárki igen de bármit nem :-) Azért jó,hogy nyílt egy ilyen bolt már.
Freddy 508645 2012. december 13. 12:01
Válasz erre
,, Én egy kicsit furcsállom,hogy a MH-nél eddig bármilyen árverésen magán személy semmilyen járműhez nem tudod hozzájutni,de még bekerülni se tudott egyetlen pályázatra. Most pedig bárki vehet bármit."
Olvasd el végig a cikket, ott a magyarázat- így ütik ki a közvetítő cégeket. +amúgy egy használt repülős sisak, vagy kiszerelt T-55-optika max gyűjteménybe jó, nagy tételben ilyet nem vesz senki.
uazos 508644 2012. december 12. 20:25
Válasz erre
Üdv Urak.
Kis érdekesség ként,hátha valaki még nem hallott róla! lhsn.hu/vasaroljunk-inkurrenciat/ Mit szóltok hozzá? "bizonyítvány beszerzése után különböző hatástalanított fegyverek, optikai eszközök, repülős sisakok, felszerelési tárgyak, járművek, járműalkatrészek is megvásárolhatóak lesznek" Én egy kicsit furcsállom,hogy a MH-nél eddig bármilyen árverésen magán személy semmilyen járműhez nem tudod hozzájutni,de még bekerülni se tudott egyetlen pályázatra. Most pedig bárki vehet bármit.
Zil131N 508643 2012. december 11. 18:29
Válasz erre
Szia Törzsbusz! Érdeklődnék, hogy a Zil 131-ről is lesz-e valamilyen kiadványod, de természetesen a többi szovjet gépszörny is érdekelne. Remélem ezekről is tervezel könyvet, szerintem sokunkat érdekelne. Gratulálok a Csepel könyvekhez!
lacipapa 508642 2012. december 11. 00:06
Válasz erre
Szervusz!
Élet volt,van, lesz!A Csepelt meg kivárjuk!Kíváncsian!
Üdv,Laci
Törzsbusz 508641 2012. december 10. 22:48
Válasz erre
Üdv lacipapa!
A mester még készülőben van amit Nálam senki nem vár jobban, de van még vele teendő, ha csak azzal fogok januárban foglalkozni - ha dec. 21 után lesz élet :-) - akkor lehet a mester el is készül hó végére, erről ma álmodom, többet sajnos nem tudok róla mondani -sajnos... Üdv!
Törzsbusz 508640 2012. december 10. 22:43
Válasz erre
Üdv Kamovos!
Nos...van 1 jegyzékem, milyen típusok szolgáltak akkoriban. Nem csak csapatoknál,hanem az induló új gyárakban is ment a "toldozás-foltozás" nyilván - a teljesség igényére törekedve ugyan - nem biztos,hogy mindenre kiterjedően lehet össze szedni az adatokat, de most is - szerintem - kis további kutatással - van annyi infó,hogy külön könyv legyen belőle sőt, egy kollégánk ebben már sok mindent felkutatott.
A képek? Hát hogyne, ahogy csak lehet, az ember vizuális, pláne a férfiak! :-D
Kamovos 508639 2012. december 10. 21:19
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

A Magyar honvédség, háború utáni amerikai technikája nagyon jó témakör.
Engem biztosan érdekelne. :)
Már csak azért is, mert nekem eddig két idős ember is mesélt, a GMC átalakításokról, amiket alakulatoknál hajtottak végre.

Még nem találkoztam olyan emberrel, aki eltudta volna sorolni, hogy milyen típusokat, és kb hány darabot használtunk az amerikai technikából.

Illetve, az amerikai technikának mik voltak azok orosz változatai abból mennyit használtunk.

A B-300, B-130, és a 800-as is nagyon érdekel jó témakör, csak legyen hozzájuk sok sok kép is. :)

Üdv: kamovos
Törzsbusz 508638 2012. december 10. 20:33
Válasz erre
Szia Kamovos!

A Csepel B-300 egy könyvben lesz a B-130 és Gödöllő -800-al. A téma kimeríthetetlen és sokrétű. Lehet olyan külön könyv is ami a Honvédség háború utáni amerikai járműveit foglalja magába például.
Kamovos 508637 2012. december 10. 20:28
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Olyan kiadás van ami a GMC-re épített Steyr fülkéket, és a Csepel B300-at foglalja magába?

Üdv: kmovos
Törzsbusz 508636 2012. december 10. 19:57
Válasz erre
Üdv!

A "Magyar Járművek -Típustörténetek" sorozat abban a formában nem folytatódik tovább sajnos. Az "Autómúzeum Könyvek" indul most - alapján az első könyv a D-344 több információval több és más fotókkal kiegészítve, teljen új beltartalommal és szebb megjelenési formával a nyomdai és tördelési hibák minimalizálásával indul útjára, és nem zárja ki a szovjet vagy más egyéb országok által gyártott egy-egy jármű bemutatását sem. Gondolok itt akár a Gaz-69, vagy Uralok, BRDM-ek bemutatására is. A következő könyv -és nem számozott sorozatban a D-566 lesz kb. jövő év január -február környékén. Üdv.
TPilu 508635 2012. december 10. 18:29
Válasz erre
Én úgy kérdezném, mivel egészült ki a régi könyvhöz képest? Illetve hogy áll a D-566 és a D-944 könyv?
Freddy 508634 2012. december 10. 18:19
Válasz erre
Ez mennyiben egyezik meg a régebbi csepeles könyvvel?
lacipapa 508633 2012. december 10. 14:40
Válasz erre
Szia Törzsbusz!
Ez nagyon dícséretes és vennék is belőle,de azonkívül hogy jó olvasmány,nem tudom felhasználni a CSD-344-es építéséhez ,1/35-ben. :-( Szóval,mikor foghatjuk már kézbe a makettet?Én,személy szerint,már nagyon várom!
Üdv,Laci
Törzsbusz 508632 2012. december 10. 10:11
Válasz erre
ALAP kész autómúzeumkönyvek Csé 344
ALAP kész autómú...
ALAP kész autómúzeumkönyvek Csé 344 1
ALAP kész autómú...

Új könyv a témában -rendelhető:automuseum@mailbox.hu
Freddy 508631 2012. december 7. 16:58
Válasz erre
KapusiZoli 508630 2012. november 19. 09:58
Válasz erre
Törzsbusz 508629 2012. november 18. 21:21
Válasz erre
az új könv 2 kicsi
az új könv 2 kicsi

Üdv! Van ez is:
Törzsbusz 508628 2012. november 11. 18:27
Válasz erre
napi hirdetés kicsi
napi hirdetés kicsi

Üdv!

Csepel Autó falinaptár 2013-ban! Rendelhető: automuseum@mailbox.hu
lacipapa 508627 2012. november 11. 13:52
Válasz erre
Szervusztok!
Igaz,hogy nem orosz,de teher autós a kérdésem.
A Bedford és  a Federal teher autók nem azonos típusok?Bár a nevük szerint nem úgy tűnik,de hátha valamelyikőtök jobban tudja, a formájuk nagyon hasonlónak tűnik.
Üdv,Laci
Kamovos 508626 2012. november 9. 07:33
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Huh.

Már azt hittem, hogy valami idegen befolyás alá kerültél. :D
Most így már meg nyugodtam! :)

És hol tartanak a Csepel makettek?

Üdv: kamovos
Törzsbusz 508625 2012. november 8. 18:41
Válasz erre
Üdv Kamovos!

Bocsi, a képet "találtam" nem az Én produktumom, csak azért tettem fel,hogy lássuk milyen a Trumpi Uaza.
Én - mint továbbra is - csak magyar változatban - KIZÁRÓLAG! :-)
juge75 508624 2012. november 8. 16:39
Válasz erre
Az még csak, de rendszám nélkül...
:-)
Kamovos 508623 2012. november 8. 16:33
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Ez miért lett Szovjet?

Üdv: kamovos
Törzsbusz 508622 2012. november 8. 16:30
Válasz erre
602375_112788968879705_192354901_n
602375_1127889688797...

Üdv!

Na, így néz ki a Trumpeter 35-ös Uaza.
Csapó 508621 2012. november 5. 14:39
Válasz erre
Szerbusztok

Kaptam egy összerakott 1/35 ICM URAL 4320-ast, a gumi kerekei kikezdték a műanyag felniket, szabályosan elkezdték megolvasztani őket.Szeretném megmenteni a maketet, ha van valamelyikőtöknek műgyanta kereke, vagy felnie hozzá (6 db) szívessen megvásárolnám őket.

Köszönettel Csapó F.
Kamovos 508620 2012. november 5. 09:33
Válasz erre
Szia juge75!

Köszi a segítséget!

Hát ez kiváló, akkor meg is építem!

Már van egy ponyvás UAZ-469, és egy UAZ-469 Fagottal, a Balaton Modelltől.
Egyszerű, és gyorsan építhetők voltak.
Az UAZ-469-re a Fagottot egy ACE makettből pótoltam.

Üdv: Kamovos
juge75 508619 2012. november 5. 04:47
Válasz erre
Igen, mindkettőn Valdimirov KPVT 14,5 mm-es nehéz géppuska van.
Kamovos 508618 2012. november 4. 23:02
Válasz erre
UAZ 469 with KPV 14.5 MG
UAZ 469 with KPV 14....
UAZ-496
UAZ-496

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a két UAZ-469-en lévő fegyver azonos?

Segítséget előre is köszönöm!

Üdv: kamovos
Kamovos 508617 2012. november 4. 19:08
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Ha minden igaz!
Akkor amit építesz annak a pontos megnevezése: UAZ-452 EK-1 telefonos hírközpont kocsi.

24db Telefon vonal
1db Géptávíró vonal
1db RH Vevő
1db URH Adó-vevő

Központ Készlet: (felszerelései)

2db K-12 telefon központ. (12-12 telefonvonal)
10db TBK-67 (Tábori távbeszélő készülék)
1db HAT-2 típusú akku töltő (TBK-67 akku töltésére)
1db R-107 URH adó-vevő.
1db R-326 RH vevő
1db Dalibor géptávíró. (ezek folyamatosan cserélődtek, SZT, majd F2000 Géptávíróra)

Ezeken kívül a kocsi belsejében van még egyéb extra is.
Mint pl: ÉVB relé, forrasztó páka trafó, ventilátor stb.

Az áramforrásai:

4db 12V 45Aó Akkumulátor, és a hozzájuk tartozó töltő.
1db AB-1 220V 2kw-os aggregátor (Kutya)

Van egy kevéske képem, magyar járműről, de nem tudom honnan.

Üdv: kamovos
Sennás 508616 2012. november 4. 17:26
Válasz erre
attachment.phpd
attachment.phpd
attachment.phpb
attachment.phpb
attachment.phpgf
attachment.phpgf
attachment.phpgn
attachment.phpgn
attachment.phpjh
attachment.phpjh
attachment.phpgft
attachment.phpgft
attachment.phpzu
attachment.phpzu
attachment.phph
attachment.phph

Helló.Ha jól fordítom ez egy GAZ-69E? és benne-rajta egy R-125 rádióállomás?
Remélem megtetszik valakinek és megépíti majd.Szépen felújították!
Törzsbusz 508615 2012. november 4. 17:23
Válasz erre
U1
U1
U2
U2
U3
U3
U5
U5
U7
U7
U8
U8
U9
U9
U4
U4
U6
U6
ek 1
ek 1

Üdv az elnémult fórumon!

Kis gépet építek és szándékosan nem a "mi készül éppen " fórumra szánom. No nem a Tőlem megszokott gép épül,de témába vágó. Mikor rám jön a kínlódás a mesterdarabok építése mellett kis "kikapcsolódás" gyanánt dobozból építgetek "Nekem valót" Nos így történik ez most is mivel előkaptam egy BILEK 35-ös Uaz-452-t. Természetesen magyar lesz, eszem ágában sincs oroszt irakit,ndk-t csehszlovákot ,vagy bármi más gépet építeni belőle mert - mint látom - legalább is a szolnoki versenyen - hát magyar téma csak nyomokban mint földimogyoró a pudingban. Ép ezért témaválasztásom eredményét megmutatom a szolnoki versenyen jövőre. tehát egy Uaz-452 késői változata van a BILEK dobozban ami - kicsit egyszerű és silány is -de jó téma. Úgy döntöttem csinálok belőle egy EK típusú telefonközpontot amely rendszerben volt az MN-ben. Csak kívülről jelenítem meg, a belső térhez kevés az anyag. Korai változat lesz belőle ami abból derül ki leginkább,hogy régi lámpái van hátul csak úgy mint ua. az a lámpa elöl indexként. A hátsó ablakok mögötti ablakhelylemez mélyítve elfordul a hátfalra, továbbá a hátsó rendszámtartó még süllyesztetett kivitelű. Kívülről talán ennyi, a több kis módosítás már az EK központhoz tartozó. Talán az egyik kis látványos része a hátfalra épített, R-326 rádió antennatőkéje. Majd még mutatok róla képeket, addig is üdv!
Freddy 508614 2012. november 2. 19:48
Válasz erre
Sennás 508613 2012. november 1. 18:43
Válasz erre
DSC_0179_cr
DSC_0179_cr
DSC_0175_cr
DSC_0175_cr
DSC_0214_cr
DSC_0214_cr

Van aki már be is fejezte a Krazt
laja 508612 2012. november 1. 10:52
Válasz erre
Köszi az infókat. Szerinted mennyit ér ez a maratás? Ugyértem forintben mekkora az értéke ha esetleg eladnám.
juge75 508611 2012. október 30. 12:03
Válasz erre
Ami a makettről teljesen hiányzik, és rajta van a rezen, és látható is tedd fel.
juge75 508610 2012. október 30. 12:02
Válasz erre
Aránylag sok mindent ad a gyártó (Eduard), de ami a lényeg: mit akarsz megmutatni majd a maketteden?
Mi lesz látható?

Például: hűtőborda látható, de a hűtő lapátkerék nem.
Műszerfal: csak akkor látszik igazán, ha az üveget is cseréled, ablakot kinyitod, le ereszted.
Érdemes cserélni: sárvédők, plató dolgok.
Freddy 508609 2012. október 30. 11:38
Válasz erre
Érdekes ez a kép! Mit lehet tudni róla? Próbapéldány? Vagy rendszeresítettek is pár darabot?
laja 508607 2012. október 28. 11:57
Válasz erre
Sziasztok
Van egy revell Ural 4320 1:35 készletem Eduard rézmaratással. Szerintetek érdemes a rezet hajtogatni pillanatragasztózni stb? Annyival szebb lesz tőle makett mint amennyivel több munkát jelent? Van esetleg képe valakinek rézzel és annélkül készült Uralról?
Farkas469 508606 2012. október 27. 19:43
Válasz erre
Köszönjük!
Ez csak 1-2 kép a kincseid közül:)

Üdv.
Törzsbusz 508605 2012. október 27. 19:25
Válasz erre
beolvasás0002
beolvasás0002

...hogy mi mindent ki nem próbált a Magyar néphadsereg...
Sennás 508604 2012. október 27. 18:45
Válasz erre
Ezt megint csak hallottam... Kiírták az amcsik a tendert új tanker gép beszerzésre és lám az AIRBUS nyert.(elsőre)majd újra tendereztek és lám most már a Boeing nyert.
Sennás 508603 2012. október 27. 18:35
Válasz erre
Lehet azt tudni AN-124 és AN-225 mennyi készült? 225ből persze hogy csak az az egy repül de mintha láttam volna olyan fotót ahol még 1-2 épülgetett.(de lehet hogy nem)Szóval miért nem építik-fejezik be őket.(vagy csak a 124 seket).Nem mindenkinek telik Cargo Jumbora Cargos Airbusra JÓ AZ OROSZ TECHNIKA.Fel lehet ezeket szerelni olyan műszerrel ami "NATO kompatibilis"--az AN-225 bizti így van.Az USA miért nem vesz bérbe egy rahedli AN-124est?
silent8 508601 2012. október 27. 18:12
Válasz erre
Szia Muzzy! 
Egy nagyon egyszerű oka van, hogy az Amerikaiak/Nato orosz gépekkel oldják meg a felszerelés reptetését. Ez pedig, az Amerikai teherflotta igénybevétele. A NATO pedig nem rendelkezik saját, ilyen méretű teherszállítókkal/. Amerikának olcsóbb és egyszerűbb külső forrásokat igénybe venni, mint a saját gépeikbe /amiből aztán nincs túl sok, értem itt a C-5 Galaxykat/ rakják a repült órákat. Egyébként meg ha jól tudom ugyanez a mutatvány megoldható a Galaxyval is. 
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.