/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
f2d 643760 2018. április 28. 14:48
Válasz erre
44618523-novyy-urengoy-russia-may-18-2015-cistern-truck-ural-4320-at-the-city-street-
44618523-novyy-...
ural_4320_1626443_orig
ural_4320_1626443_or...

Köszi.

A narancssárga tartály mennyire volt jellemző a katonai reptereken?
Su-27UB vagy MiG-29SMT mellé raknám.
vatya1 643740 2018. április 27. 22:21
Válasz erre
Szia f2d!
ezeket szinte csak zöld árnyalatokkal festetették én a gunze 136osal festeném vagy revell 39sel
f2d 643733 2018. április 27. 18:22
Válasz erre
Sziasztok,

'90-es évek környékén Oroszországban az Ural ATZ-5-4320-asok milyen zölddel voltak festve, esetleg az egyszínű zöldön kívül volt-e akkoriban valamilyen más érdekesebb festés?
vatya1 643454 2018. április 20. 13:18
Válasz erre
DSC05165-1024x768
DSC05165-1024x768
ns-43k0042-4
ns-43k0042-4

a Magyarhoz ez a kerék kell
Freddy 643452 2018. április 20. 12:56
Válasz erre
Köszi:) Hát, a következő jobban sikerül majd:)
vatya1 643449 2018. április 20. 11:21
Válasz erre
Szia Freddy
Szép a 214sed bár evvel a gumival csak a Yaaz-214ken használták a Kraz-214hez cserés a kerék illetve a gumi de azt meg csak felnivel kapható és egy észre vétel az egyik hátsó kerék az előre való én most is most építem én Yazznak csinálom benne van hozzá a gépháztetőre a dísz de természetesen csinálok egy Kraz-214est is
Gabi 642955 2018. április 9. 21:33
Válasz erre
És még egy dologban ki kell javítanom magam, volt kétoldalra billenő platós is, itt a katalógusban látszik, a W50 LA/Z 2 SK 5-ND típus volt ilyen. Szerintem ide nem sok ilyen kerülhetett, amivel itt találkoztam, képet láttam az mind 3 oldalas volt, de ettől még létezett.
Gabi 642954 2018. április 9. 21:28
Válasz erre
IMG_4453
IMG_4453
IMG_4454
IMG_4454
IMG_4455
IMG_4455
IMG_4456
IMG_4456

Szia!
Azok a kapcsolók "egyedi" megoldással kerültek oda, nem tudom mi célból, de elég merész dolog, annyire nem szigetelt jól a tetőszellőző, simán be tudott ázni.
Ez a volt NDK-s raktár már volt fenn párszor a neten, régen olvastam is, hogy mi lett velük, de már nem tudom. Az egykori NDK-ban sokkal jobban megóvták a járműveket, és sokkal tovább használták, mint nálunk a régi rendszerben. Az egyesüléskor még pl sok 55-ös és 66-os faros Ikarus menetrendi forgalomban járt, igaz már nem Csepel, hanem Schönebeck motorral.
A W50-re visszatérve megtaláltam a prospektust, 1985-ös, még az akkori tavaszi BNV-ről hoztam diákként. :D A gond, hogy rapcsos felületű, és fényes, valamint széthajtva akkora, mint egy asztalterítő, szóval picit nehézkes fotózni. A lényeg, hogy ezen látszanak a W50 típusai, és rájöttem, hogy az LA az összkerekes verziót jelenti (talán az Allrad miatt), az L a sima hátsóhajtású. Ezt a megjelölést felépítménytől függetlenül használták a hajtás megkülönböztetésére.
Gabi
Sennás 642905 2018. április 8. 22:56
Válasz erre
Ez de dúrva videó! Ilyen raktárak vannak Németben? Egy Hindenburg léghajó esetleg:)

www.vezess.hu/vezetunk/2015/12/10/ifa-mennyorszagra-bukkantak-egy-titkos-raktarban/
Sennás 642904 2018. április 8. 22:48
Válasz erre
25484233613_9c72d87fc3_b
25484233613_9c72d87f...
26020468991_78c0c55fa5_b
26020468991_78c0c55f...

Köszi! Itt is jól látszik. Ez tuti maszek mi ez a sok kapcsoló?
Gabi 642903 2018. április 8. 22:24
Válasz erre
Igen, az valóban azért lett volna, hogy a motort védje az időjárástól, meg a kerék által felvert víztől, sártól, de elég hamar lekerültek róla a lenetbb már említett javítás közbeni problémák miatt. A hátsó, félköríves sárvédőt ne rakd fel rá, mert az a platósra való, a bilenccsen nem ilyen volt, hátul egy egy lap a vázhoz rögzítve, a kerék előtt pedig egy gumilap a platóra erősítve. Az utolsó billentős képeden jól látszik.
Sennás 642902 2018. április 8. 22:08
Válasz erre
4897d21s-1920
4897d21s-1920

Nagyon köszönöm druszám:) Arra hosszantira gondoltam a fülke alatt a motor 2 oldalát takarta.1kép
Az fűtő motorra keresek képet jó lenne azt is beépíteni. Üdv
Gabi 642898 2018. április 8. 21:19
Válasz erre
Szia!
Nem tudom pontosan melyik gumira gondolsz, ami oldalt van belül? Régen voltam már Ifa motor közelébe, talán volt ott gumi, de soknál nem, szerelésnél útban volt. A második képen az a fűtőmotor, normál Ifában gyárilag nem volt állófűtés, max, ha volt is a hosszúfülkésekben, amivel nemzetköziztek, de lehet abba is csak utólag raktak. A billenős változat 3 oldalra billentet, nem volt olyan, amelyik hátra ne tudott volna. A betűkre nem tudom megmondani a pontos okot, lehet a típusváltozat miatt volt, de van egy békebeli Ifa katalógusom valahol, amiben fel vannak tüntetve a változatok, majd megpróbálom megkeresni.
Sennás 642868 2018. április 8. 09:05
Válasz erre
1-35-IFA-W50-dump-truck-Balaton-Model-3559-BM-3559_b_0
1-35-IFA-W50-dump-...
ifa-w50la-terepes-billencs
ifa-w50la-terepes-...
jljő
jlj
Orszaguti__billenos_IFA_elado_551161106798378
Orszaguti__billenos_...
MED_0014820662
MED_0014820662

Még esetleg azt ha tudod, Balatonos IFA az a két oldalra billentős platós adja? Akkor hátra nem billent? Vagy mindenfelé? A W50L és W50LA között mi a különbség? Köszönet
Sennás 642863 2018. április 8. 08:12
Válasz erre
fülke
fülke
nlj-bj
nlj-bj

Hát ezért nem találtam:)Köszi Gabi! Látod egy ilyen képet találtam.Igazából csak azt szeretném tudni látszik-e ott valami? Gondolom az a 2 gumi lap a motort védi az szinte minden makettról hiányzik,ami hasonló felépítésű. 2kép ott az az állófűtés a lábtérnél? Mi a neve hogy keressem? Köszönet!
Kamovos 642860 2018. április 7. 21:33
Válasz erre
Szia!

Ez így van pontosan ahogy írod Gabi!
Hüvely ki be, dugók kibe felfelé.
Alulról meg mehetett a hajtókar a főtengelyre aztán rá az alsó csapágyház.
A hengerfejezést a két ülésről csináltuk!

Üdv: kamovos
Gabi 642857 2018. április 7. 20:30
Válasz erre
Szia!
A W50-es IFA fülkéje nem billenthető, belülről kellett a motort szerelni. Simán megoldottak belülről-alulról egy motorgenerált is.
Sennás 642847 2018. április 7. 17:29
Válasz erre
maratás
maratás

Esetleg mákod van és a Armada maratást valaki nem használta fel hátha eladja:)
Sennás 642845 2018. április 7. 17:23
Válasz erre
s-l1600
s-l1600
s-l1600,
s-l1600

Na ebbe van maratás:) 17ezer mondom 17ezer egy 1:72 Zil-ért!
Sennás 642842 2018. április 7. 17:10
Válasz erre
De itt tavasz van.
Sennás 642815 2018. április 7. 10:58
Válasz erre
Szeva! Lajosom neked sincs ötleted hol találnék fotót a fülke aljáról? Jeep megvan?
Sennás 642809 2018. április 7. 10:21
Válasz erre
hör
hör
1280px-IFA_L60_Motor
1280px-IFA_L60_Motor

Én meg olyat kérnék tisztelettel, mivel "DDR forum" nincs W50 IFA-ról billentett fülkés képe(ke)t. Szigetelés,kitámasztás,csövek STB STB mi hol van.A világba nem találok. Ez a 2db L60-as kép van de az nem jó. W50-re lenne szükségem. Köszönettel SENNÁS
Sennás 642805 2018. április 7. 09:27
Válasz erre
szenes Zil
szenes Zil

"fakkos" Zil-130G:)
forrás:forum.index
Sennás 642802 2018. április 7. 09:13
Válasz erre
Köszönet! Nekik van vajon fotós archivum? Na majd keresgélek:)
páncélos 642787 2018. április 6. 22:40
Válasz erre
A Néphadseregben nem tudok róla, de a Fővárosi Kertészeti Vállalatnak biztosan volt, mert olyat láttam. Talán FŐSPED, vagy TEFU is használhatta.
newman 642786 2018. április 6. 22:32
Válasz erre
Szia Sennás!
Igen, ez a 72-es AVD féle makett.
Könnyen és jól építhető,nincs vele sok gond. Az ablaktörlőket és a visszapillantó kat valóban lehetne cserélni, az sokat dobna még rajta.
Sennás 642775 2018. április 6. 20:52
Válasz erre
Szia ez már az AVD készlet? Pofás:)Jó a készlet? Az ablaktörlőt adhatták volna maratásból:) de szépet építettél:)!
Sennás 642774 2018. április 6. 20:42
Válasz erre
Köszönet Janibátyám. Érdekes történet. Jó ilyen dolgokat hallani.
denkmeyer 642772 2018. április 6. 20:03
Válasz erre
Sziasztok!

Esetleg 800-as fülke nem lehet?

Denk
newman 642769 2018. április 6. 19:29
Válasz erre
Zil
Zil

Sziasztok!
Ha már a Zil 130-ról ment a csevegés..
Üdv.
Péter
Kamovos 642746 2018. április 5. 21:43
Válasz erre
Ui: Freddy tippje jobban bejöhet a polgári életben.
Rendőröknél nem tettek rá fülkét.
Kamovos 642745 2018. április 5. 21:40
Válasz erre
Szia Sennás Barátom!

Az egyik "Székesfehérvári Makett Show" makett kiállításán megjelent egy bácsi a kis unokájával, aki nagy élvezettel mutogatta a maketteket.
Hozzájuk csapódtam, hogy kisebb tárlatvezetésen végig kísérjem őket.
Akkor mutatott rá a bácsi a Csepel B-130-ra és mondta, hogy ő ilyennel húzogatott ágyút és aknavetőt is, a rákosiféle hadi jel nem volt mindig a motorház tetőn, csak a díszszemléseken.
Majd rábökött a G.M.C.-re és azt mondta ilyet is vezetett csak azon volt fülke, amit ők raktak rá a saját alakulatuk a gépjármű műhelyébe.
Volt nekik műhely és platós is.
No ez a fülke a Rábánál készült és a Csepel B-350-es viselte.
(Csepel D-350 nem ilyen volt)
Seregben nem tudok olyanról, hogy a Csepel kocsira Dodge fülkét raktak volna.
De ez nem azt jelenti, hogy nem lehetett.
Civilben talán előbb előfordulhatott a hibrid változat.

Ezt talán Törzsbusz jobban megtudná mondani, mert ez szerintem inkább az ő pályája.

Üdv: kamovos
Sennás 642734 2018. április 5. 18:54
Válasz erre
Szia.Ezt meg én nem tudtam hogy 133G-nek hívták. Itt már csak az a kérdés volt-e akárcsak 1db is nálunk Magyar honban "szolgálatban"?
Sennás 642732 2018. április 5. 18:50
Válasz erre
2
2

Az az érdekes hogy a motorháztető egyenes(vízszintes) nem olyan mint a 130as-é domború+van benne középen egy kiemelkedés. És olyan mint a Dodge-nak ,ott a két lefogató fül amikor ráhajtod a szélvédőt a m.háztetőre.A hűtő borda is olyan az oldalán mint Dodge-nak. De a kabin teteje meg pont olyan mint a 130as fülkéje+a szélvédő is olyasmi méretű.

Freddy tippje bejöhet a "barkácshibrid" ha mondjuk Dodge alváz+motor+ motorháztető+ Csepel 130-as fülke? Lehet ez így ?
páncélos 642729 2018. április 5. 17:41
Válasz erre
Freddy 642725 2018. április 5. 16:49
Válasz erre
Egyébként a ZiL-130-asok korában már simán el tudok képzelni ilyen barkácshibrideket 350-esből és más típusokból.
Kamovos 642721 2018. április 5. 15:58
Válasz erre
B-130 21
B-130 21
Csepel B-130 Hó toló 01
Csepel B-130 Hó tol...
Csepel B-130 Mü mentő 01
Csepel B-130 Mü...
Csepel B-130 Mü mentő 02
Csepel B-130 Mü...
Csepel B-130 Mü mentő 04
Csepel B-130 Mü...
B-130 04
B-130 04
B-130 06
B-130 06
B-130 16
B-130 16
Dodge 01
Dodge 01

Sziasztok!

Csepel B-130 lesz az.
Több változata is volt a B-130-nak.
A platósnál ott a kerek sárvédős és ott a szögletes sárvédős is.
Az Utolsó kép Dodge!

Üdv: kamovos
Sennás 642719 2018. április 5. 15:21
Válasz erre
Csepel-D-350-05
Csepel-D-350-05

Ez nem az?
Sennás 642718 2018. április 5. 15:19
Válasz erre
Rá nagyítottok a képre a tetején látszik valami kör alakú szellőző(?) mert kibúvónak túl kicsi. Ilyen van a 350es tetején?
Sennás 642717 2018. április 5. 15:14
Válasz erre
cs130
cs130

130as-nak ilyen gömbölyű a motorháza.Meg keskenyebb.
Sennás 642716 2018. április 5. 15:13
Válasz erre
Nem tudom Freddy. A 130as gömbölyű a motorháztető, a 350es meg nagyobb--majd akkora mint a Zil. De ez kicsi nem? De a fülke tető meg arra hajaz. Nem tudom.
Freddy 642713 2018. április 5. 14:27
Válasz erre
Vagy valami nagyon rövid Cs350-re.
Freddy 642712 2018. április 5. 14:26
Válasz erre
Sennás 642708 2018. április 5. 13:03
Válasz erre
Dodge
Dodge

Elfogadom az érveidet:) Marad a "G". Jó lenne tényleg egy ilyen sorozatot kiadni. Keresgéltem esetleg Nyiregyi 5.sz(?) Volán gépekről találok képet de semmi. De egy ilyet találtam az ott egy Dodge? Mire használták műhely kocsi, vagy mi?
Forrás:Fortepán
atika 642706 2018. április 5. 12:42
Válasz erre
"Egy 72-es" vagyok, mint a méretarány, szóval tinédzserként még láttam a keleti technikát. A Borsodi Szénbányák G-s Zil-jeiben többször ültem, utaztam.
Ez a GU tényleg új, ilyenre nem emlékszem, hogy láttam volna élőben.
A szenes felépítmény szerintem inkább G lesz, mert ezek az autók kis utcákba is jártak városokban és falvakban is, ahol szerintem a GU már igencsak túlméretes lett volna. Ezeket láttam is élőben; érdekes volt ez a "fakkos" felépítmény. Ilyenekkel szállították ki a Tüzép-es szenet. Ki mennyit "íratott", annyit ürítettek.
...vagy valami ilyesmi, volt vagy 35 éve már.
Sennás 642690 2018. április 4. 20:33
Válasz erre
foto4.png
foto4.png
MED_0013125142
MED_0013125142
lpató
lpat
1_1_15077041
1_1_15077041

Igaz ott is "csak" G-nek írja de többnek néz ki nem?.Erősített vas(?) oldalfallal talán? De hihetetlen ez a GU alig 40cm-el rövidebb mint a nyerges 130V patója!
atika 642688 2018. április 4. 20:23
Válasz erre
Itt vagyok.
Az Index-es képre; ez emlékeim szerint egy speciális "fakkos" szénszállító felépítmény volt. Nem tudom mi a szakszerű elnevezése.
Elég hosszú; a fene tudja!
Freddy 642625 2018. április 3. 11:39
Válasz erre
Sennás 642570 2018. április 1. 23:03
Válasz erre
vatya1 642564 2018. április 1. 20:11
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.