/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Kamovos 508399 2012. szeptember 9. 21:15
Válasz erre
100_5581
100_5581
100_5582
100_5582
100_5654
100_5654
100_5655
100_5655
100_5656
100_5656
100_5657
100_5657
100_5658
100_5658
100_5659
100_5659
100_5660
100_5660
100_5661
100_5661
100_5662
100_5662
100_5663
100_5663
100_5664
100_5664
100_5665
100_5665
100_5666
100_5666
100_5667
100_5667
100_5705
100_5705
100_5706
100_5706
100_5707
100_5707
100_5708
100_5708
100_5709
100_5709
100_5710
100_5710
100_5711
100_5711

Egy pár kép ide is a börgöndi repülő napról! :)
Törzsbusz 508398 2012. szeptember 9. 16:05
Válasz erre
Azért lehet meg kéne csinálni újból,de le kéne önteni. Itthon valamennyire bizti volna rá igény.
Törzsbusz 508397 2012. szeptember 9. 16:04
Válasz erre
Külföldön már csak azért sem lenne igény ebben a kivitelben,mert ez magyar! A KF sorozatú felépítmény család magyar gyártmány, a LABORMIM készítette. Egy orosz \"bódé\" mesterezése már esélyesebb külföldi piaci szempontból.
Farkas469 508396 2012. szeptember 9. 14:33
Válasz erre
Igen ezért ítram nem lesz gyártásban, mert nincs rá kereslet.
Kf-2-est magadnak kell megycsinálni vagy megcsináltatod valakivel.
Üdv.
DAC665 508395 2012. szeptember 9. 13:19
Válasz erre
SZIA FARKAS469 ! Sehol nem találkoztam még olyan felépítménnyel amin KF2-es konténer lenne csak olyannal amin vízszállító tartály van . Szeretnék egy ijen gépet összedobni ezért is érdeklődtem hogy van e ? Konténert hol lehetne összerakatni ?
Farkas469 508394 2012. szeptember 9. 10:06
Válasz erre
kf-2
kf-2

Helló DAC665!

Dac 665-t csak 1/72-ben lehet beszerezni Balaton Modell gyártja!
Műhely kocsin Kf-2-es felépítmény van. Nem velószínű, hogy azzal lesz kiadva. (külföldön nincs rá igény!)
Felépítményt csináltatnod kell valakivel..
Én már egyszer csináltam igaz 1/35-ben...
Üdv.

farkas469@gmail.com
DAC665 508393 2012. szeptember 9. 08:26
Válasz erre
De nagy a hallgatás a fórumon !
juge75 508392 2012. szeptember 8. 02:08
Válasz erre
7-120Z6111049127
7-120Z6111049127
7-120Z6111131128
7-120Z6111131128
7-120Z6111157129
7-120Z6111157129
7-120Z6111207130
7-120Z6111207130
7-120Z6111236131
7-120Z6111236131
7-120Z6111308132
7-120Z6111308132
7-120Z6111317133
7-120Z6111317133
7-120Z6111354134
7-120Z6111354134
7-120Z6111427136
7-120Z6111427136
7-120Z6111520137
7-120Z6111520137

Uaz-469, Trumpeter 1/35.
DAC665 508391 2012. szeptember 7. 21:28
Válasz erre
DAC665c típusú műhelykocsi makettet gyárt valamelyik cég ?
Törzsbusz 508390 2012. szeptember 7. 00:27
Válasz erre
hááát...igazából van mit változtatni bár ugyan nem sokat,de az mind jellemző különbség külalak szempontjából.
mykman 508389 2012. szeptember 6. 21:49
Válasz erre
Igazabol a zvezdat(151) akarom feljavitani a trumpeter(157) alkatreszeivel , pl motor , kabin. Ezek csereszabatosak ? A hatso kerekeket eszrevettem de mas nem tunik fel nekem elsore.
DAC665 508388 2012. szeptember 6. 21:21
Válasz erre
igy van nálunk volt mind a kettő d10 motorral szerelt ural nincs is több az országba belőlle
juge75 508387 2012. szeptember 6. 19:14
Válasz erre
A Zis-ből lett a Zil.
A Zis-151 hátsó kerekei duplák és vékonyak, a Zil-157-é vastagabb, és szólóban vannak a hátsó futóművön.
juge75 508386 2012. szeptember 6. 19:09
Válasz erre
Zis 151 és a Zil-157 között elég sok a difi.
Miért akarod a Trumpetert (Zil-157) feljavítani a Zvezda (Zis-151) készlettel?
mykman 508385 2012. szeptember 6. 17:38
Válasz erre
Koszi Juge75,

A minosegerol tudni valamit ? nemelyik kepen a kerek eleg szabalytanannak tunik , valoszinu torzult ontoforma.
Es meg 1 kerdes , mik az alapveto kulonbsegek a zil-151 es 157 kozt ?
Pl ha veszek 1 italery/zvezda/revell 151 est tudom hasznalni feljavitani a trumpeter 157 es alkatreszeit ?
juge75 508384 2012. szeptember 6. 15:19
Válasz erre
Az oruzsejnyik-fegyver készítő csinál ezzel a \"tyúkláb\" mintával kereket és felnit, 35-ben, de beszerezhetetlen nálunk.
mykman 508383 2012. szeptember 6. 12:24
Válasz erre
Sziasztok

Nem tudja valaki ki csinal ilyen Zil 151 es kereket ?
en.wikipedia.org/wiki/File:P-3_na_ZiS_151_RB.jpg
Elektrolakatos 508382 2012. szeptember 6. 10:03
Válasz erre
Veterán találkozó!

veteran.old-ikarus.hu/
lukács zsolt 508380 2012. augusztus 29. 20:48
Válasz erre
az első vonó szem nem is vono inkább toló az apán.van róla fényképem.kár szórakozni a fotómaratással mert 3 vas lapból van csak.0,5-ös sztirol lapból kb 10 perc legyártani!
lukács zsolt 508379 2012. augusztus 29. 20:44
Válasz erre
szia 2000-ben voltam katona kecskeméten és a hh 93 95 -ös ural apával dolgoztam.szép lett a makett az egyen és váltó áram kábelek is teljesen élethűek.jól esett látni a bébit.további jó építést!kama3 diesel power!
TPilu 508378 2012. augusztus 26. 20:07
Válasz erre
Nálunk még a mentő is ilyen volt. A személyszállító változathoz pedig \"D\" kategóriás jogosítvány kellett. Személy szerint nem sírom vissza őket.
Freddy 508377 2012. augusztus 26. 16:14
Válasz erre
,,És még annyi,ha megnézed az Uralomat, nincs agyonkoszolva,koptatva mert nem életszerű még akkor sem,ha a kicsinyítésből adódó változásokat a szemnek arányossá,egzakttá kell tenni. Minden makettező itt cseszi el és ezért nem tetszik sok makett. besarazzák beködölik és életszerűtlen hatássá válik.\"

Szerintem a sok sár meg por még oké, végülis koszolódnak a járművek. Ha időnként le is mossák őket, elég egy hosszabb menet földúton, és már nem látszik ki a porból-sárból.
Túltolni inkább a rozsdát és a sérüléseket szokták, de azt viszont nagyon: pár hónapos (2. vh-s) illetve rendszeresen karbantartott (modern) harcjárművek úgy néznek ki, mintha évek óta elhagyatottan állnának.
Törzsbusz 508376 2012. augusztus 26. 15:13
Válasz erre
Ejha!

Reméljük tényleg, és szép makett lesz!
Meriferi 508375 2012. augusztus 26. 10:29
Válasz erre
KrAZ-214B
KrAZ-214B

Sziasztok!

A RODEN szeptember végén kihozza a KrAZ-214B-t 1/35-ben.

Üdv
MeriFeri
lacipapa 508374 2012. augusztus 25. 17:32
Válasz erre
Köszi,én is vizzel csináltam eddig,csak a pzs állaga más,puhább és szárazon nehezebb szabni.Nekem,de most kipróbálom a k.papirt is.
Üdv,Laci
lucky 508372 2012. augusztus 25. 17:22
Válasz erre
Annyit még hozzá, ha sima vízzel kezelt papírzsepi is formára köt.
Törzsbusz 508371 2012. augusztus 25. 16:47
Válasz erre
Üdv Lacipapa!

Nos...semmi ördöngösség. Ugyanúgy mint a pézsével,bár szerintem mindenki másképp csinálja. Én - miután nagyjából leszabtam - előbb átkenem akrilfestékkel csakis ecsettel. Ebben van pont a lényeg ugyanis, ezzel adok a lelendő ponyvának tartást adó \"keresztmetszetet\". Hosszirányba szoktam feltenni keresztbe a még festetlen de bógni vasakkal összeállított platóra úgy,hogy az elején és végén kissé behajtom elöl és hátul. Hosszabbra kell hagyni az oldalait, hogy a plató alatt meg tudd fogni a \"ponyvát\" és úgy - Én négy újjal kissé csomóba fogom - és igazgatom úgy és csak kicsit meghúzva,nehogy elszakadjon és igazgatom a vázra és lejtéseket igazítok közbe,hogy eredetibb legyen a ponyva esése. Közben csak már kívülről továbbra is átkenem akrillal. amikor kissé száraz, leszabom elejét és hátulját, és közben csak az akril festék ragaszt. Amikor teljesen megszáradt,akkor lehet csinosítani méretre szabni, az alját visszahajtani amikor is csak azt a rész vízzel benedvesítem ecset segítségével. az árnyalásokat színátmenettel ecsettel viszem fel, majd halvány ködöléses módszerrel pisztollyal. Hát nem tudom érthető volt -e. A kenyérpapírt két vagy három rétegben alkalmazom,mikor bekened egyből átázik, a víz viszi a festéket a többi rétegre és azonnal összetapad. Gyakorolni kell, a sokadik alakom után sem szokott mindig sikerülni. Hogy honnan a kenyérapapír? Abban viszed haza a kenyeret a boltból feltéve, ha nem szeletelt veszel.

És még annyi,ha megnézed az Uralomat, nincs agyonkoszolva,koptatva mert nem életszerű még akkor sem,ha a kicsinyítésből adódó változásokat a szemnek arányossá,egzakttá kell tenni. Minden makettező itt cseszi el és ezért nem tetszik sok makett. besarazzák beködölik és életszerűtlen hatássá válik. No mindegy ez csak az én véleményem. Üdv!
lacipapa 508370 2012. augusztus 25. 14:30
Válasz erre
Szia Törzsbusz!
Nagyon tetszik az Ural-od.Valami bővebbet tudnál irni arról a kenyér papir izéről.Szeretném kipróbálni.Hol keressem,hogy csináljam?Irhatod magánban is,de jó a fórum is,hát ha mást is érdekel.
Üdv,Laci
Kamovos 508369 2012. augusztus 19. 17:44
Válasz erre
Szia Farkas469!

Reptereken volt többnyire honos.
Nálunk ezekkel vitték ki a toronyépülettől a helikopterekhez a hajózó állományt.
Illetve a torony épültből, a laktanyába ezzel járkáltak fel a szakágas is.
(Diszpécser, időjelző)
Meg mindenki aki akart. :D

Annak idején (jó pár éve)próbáltam erre is rábeszélni akkor még barátom Balatont, de nem állt kötélnek, azóta letettem erről is.
Valószínű nem is lesz soha.

Üdv: kamovos
Farkas469 508368 2012. augusztus 19. 13:33
Válasz erre
nem saját (1)
nem saját (1

Sziasztok!
Múltkor ezt az érdekességet fotóztam egy srácnál. Latvia.
Jól eltültek még az utakról is.

Üdv.
Törzsbusz 508367 2012. augusztus 17. 19:49
Válasz erre
ural375_4
ural375_4

...tovább a csavarozott felni
Törzsbusz 508366 2012. augusztus 17. 19:46
Válasz erre
...és szükségeltetne egy fülkeátalakító, és a kétoldali fellépő egyforma, mert az akku a jobb ülés alatt van. És akkor még jöhetne a sima 375-ös fülke ami nyitott ponyvatetős.
kopcos 508365 2012. augusztus 17. 19:38
Válasz erre
ebc0df0736c0
ebc0df0736c0

kraz mrv ...
HADvezér 508364 2012. augusztus 17. 19:24
Válasz erre
HAD  URL - 375 átalakító 1:35
HAD URL - 375 á...

Sziasztok,
Ha már szóba került a 375 -ös átalakító, akkor lássuk miből is áll a készlet!
A szett kiadása a jövő héten lesz, szükségeltetik, még néhány magyarázat és egy borító is hozzá.
Farkas469 508363 2012. augusztus 17. 19:20
Válasz erre
Nagyon döfi a színtet!
Gratulálok nektek!

Üdv.
Gabi 508362 2012. augusztus 17. 18:39
Válasz erre
Sziasztok!

Nagyon szép mindkét Ural, gratulálok hozzá!

Törzsbusz!
Nagyon tetszik a ponyva, teljesen élethű lett.

Gabi
juge75 508361 2012. augusztus 17. 16:28
Válasz erre
p1011311
p1011311
p1011312
p1011312
p1011314
p1011314
p1011316
p1011316
p1011317
p1011317
p1011318
p1011318
p1011319
p1011319

Közben HADvezér barátom is befejezte az APA-5D-t, az elsőt, amit közösen raktunk össze (felépítmény és belső műszerfal az enyém volt, Ural és festés, végső munkák az övé).
Az első lökhárítóra már készül a vonófej-szerűség, rézmaratás lesz.
Az üzemanyag tank proto-példányai már az öntödében, a hozzá való rezek készen állnak, ahogyan a 375-ös átalakító készlet is.
juge75 508360 2012. augusztus 17. 16:21
Válasz erre
Szép lett, hamarosan lesz hozzá üzatank-is!
Törzsbusz 508359 2012. augusztus 17. 15:56
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12

Üdv, Kedves Et-sak!
Bár ugyan Tőlem nem megszokott, azért a mester faragáson túl én is makettezek (tem) néha és remélem fogok is. Nos itt egy régi munkám, ami 199óta várja ebben az állapotban a befejezést. (Mikor csináltam kimentem az erkélyre a napfogyatkozást megnézni. :-) ) Tehát egy Ural -4320 -ról van szó, mert engem -elsősorban csak az érdekel makett szintem, ami az MN-ben és MH-ban szolgált.Az Ural ami alapkészletben jelentősen torz és aránytalan. A fülkét majd 5 mm-el kell megemelni,hogy ne legyen annyira \"top-chop\" a bal oldali fellépőt össze kell zárni hátul a sárvédővel. Jobb oldalon a fellépőnél új akku doboz készült. A fülketetőt magam faragtam mert az eredeti szintén torz volt. A motorháztetőt 2-mmel kellet meghosszabbítani és át kellett szabni mert púpos volt. A fénycsökkentő ernyőt szétvágtam,hogy azt felnyitott állapotban rögzítsem. A kereke orosz műgyanta kerekek \'99-ből. A platót is gyógyítgattam, a hátfal \"magyaros\" kialakítású lett. A ponyva kenyérpapírból van mert én jobban esküszöm a kenyérpapírra mint a papír zsebkendőre. Összességében célom egy magyar Ural létrehozása,mert eszem ágában sincs olyan technikát nem magyarra csinálni makettben ami volt nálunk. Most majd a mesterdarabok között lesz néhány nap szünetem és véglegesítem a gépet.

Köszönöm,hogy elolvastátok és megnéztétek! Meg hát azért is,hogy ne álljon a fórum! :-)
Törzsbusz 508358 2012. augusztus 13. 18:09
Válasz erre
Uaz 469

A hasmagasság megnövekedése abból adódik,hogy az UAZ-469 úgynevezett portálhidas.
juge75 508357 2012. augusztus 13. 13:24
Válasz erre
Úgy tudom, nálunk az Szovjet Déli-Hadseregcsoport használta.
juge75 508356 2012. augusztus 13. 13:22
Válasz erre
Jimbow 508355 2012. augusztus 13. 09:52
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani az UAZ-469 és 469B közti különbségeket? Vagy a kettő ugyanaz, csak trehányságból néha lehagyják a B betűt?

Igazából a képeim miatt érdekel, hogy jól lettek-e elnevezve. Köszi, üdv!

mhrfweb.makett.org/MHRF/index.php
Sennás 508354 2012. augusztus 12. 21:03
Válasz erre
0_7b053_55e233cc_orig
0_7b053_55e233cc_ori...

Helló!Kérdezném a BTR hátsó részén látható\"füstölő\" gyári kialakítás vagy csak a bemutató miatt szerelték fel?
Béci 508353 2012. augusztus 10. 07:14
Válasz erre
Ural 55571 katonai zöld

6000 Ft
Ural 55571 katonai z...
Ural 44202 nyerges

2 db. van 7000 Ft/db.
Ural 44202 nyerges

Sziasztok!

Eladók a képeken látható Ural modellek. Fém és műanyag, 1:43-as, eredeti Orosz modellek. A dobozaik megvannak. A nyergesből 2 db. egyforma van.

Érdeklődni elsősorban telefonon lehet: 30/5399291 vagy ladasbeci@mailbox.hu

Elnézést kérek, ha nem ide kellett volna, de itt talán többeket érdekelhet.
Köszönöm!
Gabi 508352 2012. július 27. 20:03
Válasz erre
Sziasztok!

Erről a találkozóról tud valaki bővebbet, milyen járművek várhatóak, és helyileg hol lesz?

www.veteran.hu/esemenynaptar/view/1001/date/2012-08-04

Gabi
sanyi 508351 2012. július 26. 10:58
Válasz erre
juge75 508350 2012. július 26. 08:02
Válasz erre
Két Ural 4320-típusú teherautó találkozik egy telephelyen.

Szia testvérem, mi történt veled?
A gyártósor óta nem láttalak!
Mire a másik: Képzeld, APA lettem!

(Saját.)
Kamovos 508349 2012. július 25. 10:19
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Köszönöm az ötleteket.
A kenyreres, és a husos már készül. :)
Nem tudom pontosan hány darab csepele készül majd.
Eddig 12 van készen + 1 pótkocsi.
Ezen kívül amik nen 344-es kb: 26 db van különböző készültségi szinten.
Nem biztos, hogy mind elkészül, lehet lessz olyan is amire még rálépek. :D

A D-344 jó lenne ha eltérők lennének kívülről.
Mivel már össze raktam, és már csak külső változtatásokat tudok elkövetni, plusz dolgokat tudok még rá rakni!

Üdv: kamovos
lacipapa 508348 2012. július 25. 08:02
Válasz erre
Szervusz Törzsbusz!
Diszkréten érdeklődöm,hogy a 344-es projekt (1:35)milyen stádiumban van?
Tudhatnánk róla valami konkrétat?
Üdv,Laci
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.