/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
SIG 507958 2011. december 12. 18:29
Válasz erre
Nagyon komoly képek ! Tudom apró és talán hülye részlet, de az egyiken (1965.6) még látszik a Kossuth híd, amit azért bontottak le, mert nem volt rá szükség a gyér forgalom miatt... Medve anyám, milyen jól jönne az már vagy 20 éve :)  
juge75 507957 2011. december 12. 17:12
Válasz erre
nincsötletem 507956 2011. december 12. 17:04
Válasz erre
Tiszteletem!
találtam a gépemen pár képet egy átalakított kraz 225-ösről(billencsre átalakítva)pár képet, ha érdekel titeket?
romeo 507955 2011. december 10. 14:44
Válasz erre
Húúú, nagyon értékes fotók! Kár, hogy nincs köztük MN :)
Gabi 507954 2011. december 10. 14:35
Válasz erre
1963.14 001
1963.14 001
1963.20
1963.20
1963.201
1963.201
1964.11
1964.11
1964.11a
1964.11a
1964.11a1
1964.11a1
1964.13
1964.13
1964.5b
1964.5b
1964.9
1964.9
1964.9a
1964.9a
1965.13
1965.13
1965.6
1965.6
1965.9
1965.9
1965.91
1965.91
1966.13a
1966.13a
1969.11a
1969.11a
1969.11b
1969.11b

Sziasztok!

Néhány Csepel még volt az újságokban.

Gabi
silent8 507953 2011. december 10. 08:42
Válasz erre
howtheybuildmetrophotos-20
howtheybuildmetropho...
howtheybuildmetrophotos-23
howtheybuildmetropho...

Egy kis érdekesség.. És dioráma téma
Forrás: English Russia
Gabi 507952 2011. december 8. 18:29
Válasz erre
Nagyon komoly, hajtásláncban gondolom azért segített a sok Párizs-Dakaros tapasztalat.
gaunt 507951 2011. december 8. 13:20
Válasz erre
gaunt 507950 2011. december 8. 13:18
Válasz erre
Nem MRAP, csak páncélozott teherautó. Egyébként nem semmi, hogy miket tud.

www.youtube.com/watch
romeo 507949 2011. december 8. 12:54
Válasz erre
b0beb6244a46a39e21c78d41621932a5
b0beb6244a46a39e21c7...
11a0932d8f2bf9b16f062c8e7d88be34
11a0932d8f2bf9b16f06...
a608d0dd9563737727817fe7637239bb
a608d0dd956373772781...
22f4f4f95c12bec1a1f0aa04c7c4e382
22f4f4f95c12bec1a1f0...
4881458aa994da585e7fef7d7ee41857
4881458aa994da585e7f...
6236940d099043b6db376f6a976a9554
6236940d099043b6db37...

a kamaz autógyár új tajfun mrap járműve.
romeo 507948 2011. december 6. 22:29
Válasz erre
RÁBA H18 + KD-84
RÁBA H18 + KD-84

RÁBA H18 KD-84 könnyű deszant átkelő készlettel.
romeo 507947 2011. december 6. 21:51
Válasz erre
D944
D944
1-87-SPW-PSH-ABC-Aufklaerungsfahrzeug-ARM-113200511_b_0
1-87-SPW-PSH-ABC-...
1-87-SPW-PSH-ABC-Aufklaerungsfahrzeug-ARM-113200511_b_1
1-87-SPW-PSH-ABC-...
1-87-SPW-PSH-ABC-Aufklaerungsfahrzeug-ARM-113200511_b_2
1-87-SPW-PSH-ABC-...

Csak az NDK néphadseregben rendszeresített vegyi-sugárfelderítő PSzH.
romeo 507946 2011. december 4. 12:52
Válasz erre
Üdv Pilu!

Hű, nagyon köszönöm !
Pilu 507945 2011. december 4. 12:27
Válasz erre
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06
07
07
08
08
09
09
10
10
11
11

Nem annyira jó képek.
romeo 507944 2011. december 4. 12:22
Válasz erre
0129002142652G
0129002142652G

Üdv!
Ebben jó fotók, rajzok vannak?
romeo 507943 2011. december 4. 11:25
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Ha már előjött a FUG, állítólag volt MÜ-FUG (műszaki felderítő) változat is.
Szeretném megkérdezni, hogy ez külsőleg eltérő volt az alap változattól, vagy csak a málházott felszerelésben különbözött?
Köszi!
romeo 507942 2011. december 4. 11:22
Válasz erre
Köszönöm!

Kevés eredeti MN fotó lehet az MRP változatról, én még nem láttam.
törzsbusz 507941 2011. december 4. 11:15
Válasz erre
Ez egy MRP FUG. Úgy viszont igen.
romeo 507940 2011. december 3. 23:03
Válasz erre
FUG  ex  MH
FUG ex MH
kábeldob
kábeldob

Szeretném megkérdezni, hogy a fotón látható kábeldob eredeti megoldás a magyar FUG-on?
romeo 507939 2011. december 3. 22:58
Válasz erre
4902216664_11f4cd099d_b
4902216664_11f4cd099...
FUG  D442   ex MH ,  FULL  SVÁJC
FUG D442 ex MH...
FUG D442  ex  MH   FULL-SVÁJC
FUG D442 ex MH...
4902215998_6894161cc3_b
4902215998_6894161cc...

Ismét egy szép példa a magyar haditechnika külföldi megőrzésére, -PSzH és FUG a svájci FULL haditechnikai múzeumban.
kopcos 507938 2011. december 1. 12:52
Válasz erre
Egyébként a Zuni 5inch változata is jó volna ezzel használna.A lenti videón...
A Török Roketsan már gyárt 8km hatótávval ilyet.A földtől 4-5m-re lebegő helikopterről
indítani sem másabb mint erről a járműről indítani.www.youtube.com/watch
kopcos 507936 2011. december 1. 12:01
Válasz erre
Mondjuk lehetséges ha a helikopter sebességét és magasságát nézzük.A tesztek során mozgó célokat találtak el 1200-6000m-ig helikopterekről vele illetve földről is.
De szerintem az sem volna rossz távolság.Főleg városi harcoknál ahol a pontosság nagyon is fontos dolog.Az Amerikai haditengerészetnek már kísérleteznek új hajtóművel
ellátott változattal MK66-os néven aminek meg van a 10 000m a hatótávja.Előbb utóbb azt is megcsinálják.De addig itt van egy kis videó...www.youtube.com/watch
juge75 507935 2011. december 1. 08:02
Válasz erre
Helikopterről indítva elérhető ez az adat, de járműről már nehezebben jut 8-10 kilométerre egy ilyen kis rakéta.
unicellular 507934 2011. december 1. 07:44
Válasz erre
Szia!
Tényleg nem hülye ötlet "úgy 8000-10 000 méteres lő távval precíziós csapást mérni az ellenre", kár, hogy a képen látható eszközzel nem lehetséges :)
kopcos 507933 2011. december 1. 00:10
Válasz erre
Igaz.De az már 8x8 vagy még a 6x6-oson is elmegy.
gaunt 507932 2011. november 30. 22:35
Válasz erre
Arra van egy még költséghatékonyabb fegyver: Gépágyú/AGSz Bár azt elismerem, helikoptereken valóban jó ötlet az irányított Hidra, ott sokkal jobban ki lehet használni az előnyeit.
kopcos 507931 2011. november 30. 22:23
Válasz erre
És még egy szóra a 70mm Hidra költség hatékonyabb a célok megsemmisítésénél mint a Kornet-D.Vagyis olcsóbb.Van amikor nincs szükség ekkora pusztítóerőre pl. aknavető állás,géppuska fészek,kisebb jármű megsemmisítés.Bár nem volna rossz a kettőt összetársítani sem...mint a helikoptereken :-)
kopcos 507930 2011. november 30. 21:36
Válasz erre
Aha ezt is ismerem ez sem rossz...:-) Nem az,csak ezt kifejezetten páncéltörésre használják és bunkerek ellen.Remélem lesz annyi ész a Respirátor-nál is valakinek hogy megtervezne egy ilyen változatot a komondor 4x4-esére.Sőt a lenti változata sem ártana!
kopcos 507929 2011. november 30. 21:27
Válasz erre
Ez pontosan így van.A lényeg az lenne,hogy minimálisra csökkenteni sok fegyver hatását.
És megtalálni az egyensúlyt.Vagyis valamit valamiért elv.A végtelenségig úgysem lehet a páncélt növelni.Mert akkor már megint a tanknál tartanánk.
gaunt 507928 2011. november 30. 21:16
Válasz erre
Hasonlítsd össze ezzel...

www.youtube.com/watch

Így már midjárt elég hülye ötlet! :)
sógor 507927 2011. november 30. 21:10
Válasz erre
Sziasztok,
ez a képen a hamis biztonság illúziója-mindaddig ,míg az alatta felrobbantott töltet
képesek akkorára növelni ,hogy ez a védelem már ne legyen elég.
üdv sógor.
kopcos 507926 2011. november 30. 21:07
Válasz erre
zsmu-70_tur_2_2007_mspo_defence_defense_exhibition_kielce_poland
zsmu-...
ScreenShot103
ScreenShot103

Egy újdonság lengyel tesóktól...TUR 2 a tetején 70mm precíziós vezérlésű 4 csövű Hidra rakéta rakétavetővel.Rácspáncélzattal.Vajuk be nem hülye ötlet...úgy 8000-10 000 méteres lő távval precíziós csapást mérni az ellenre.
kopcos 507925 2011. november 30. 20:00
Válasz erre
Igen.De nem annál amit eleve így terveznek...És vajuk be a Hummert annak idején nem erre tervezték hanem a Jeep leváltására könnyű telepjárónak.És ugye a akkor is a katonák kezdték páncélozni először őket.Amit az eleve felfüggesztés nem bír és valahogy nem is tolerál.De egy robbanásban főleg a nyomás öl...azt kéne kizárni.
gaunt 507924 2011. november 30. 19:27
Válasz erre
Nem az számít, hogy páncélozva van-e vagy sem. Az számít, hogy tud-e távozni a túlnyomás. Pl. nem véletlen, hogy a BTR-eken is nyitva hagynak egy-két ajtót. Semmivel sem kissebb az esély a túlélésre így. A páncélozott Hummer nem túl ideális jármű. A páncélzat igazából max. géppuska ellen véd. De így viszont a jármű olyan nehéz, hogy rendkívüli mértékben használódik el a felfüggesztés, az erőátvitel és a motor.
kopcos 507923 2011. november 30. 19:00
Válasz erre
e86c4f40
e86c4f40

Hát ez az..Akkor ugyanúgy veszteség listára kerültek volna a személyzet tagjai.Így
is lehet meghalt valaki,de a többek kisebb nagyobb sérülésekkel megúszták vagy megúszhatják.De legalább élve kikerülhetnek a járműből.A lényeg minél nagyobb esélyt adni a túlélésre...Az alsó képeken ahol nem volt páncélozva a jármű esélye sem volt a bent ülőknek a túlélésre.Amúgy még egy érdekes kép...házilagosan készítve...a palató
alját megerősítették 1réteg páncéllal az ülések alját meg egy kis betonozással,illetve az oldalát páncélozták.Mennyivel szebben nézne ki meg néz ki a gyárban készült.És nem beszélve arról menyivel biztonságosabb is mivel egészben zárt felépítmény.
Már amit a Rába készít majd...:-P
silent8 507922 2011. november 30. 17:33
Válasz erre
Persze, mert az is páncélozva volt... De ha nem lett volna?
kopcos 507920 2011. november 30. 16:00
Válasz erre
7
7
35
35
36
36
37
37
41
41

És a páncélozottak...
kopcos 507919 2011. november 30. 15:54
Válasz erre
5
5
15
15
22
22
-39
-39
-47
-47

itt.
kopcos 507918 2011. november 30. 15:52
Válasz erre
Nos ezek..
kopcos 507917 2011. november 30. 15:51
Válasz erre
Még néhány kép a oroszoktól.Ők már rájöttek mindent páncélozni kell amit lehet.
kopcos 507915 2011. november 30. 15:40
Válasz erre
-45
-45

BMP-2 Szintén egy IED által felrobbantva.
kopcos 507914 2011. november 30. 15:35
Válasz erre
A BTR rendőrségi illetve béke missziókra jó a vékony páncélzata miatt,bár az is kétséges hogy a kézifegyvereknek is ellenáll.Szóval én mindenképpen az MRAP pártján vagyok.Amennyit csak lehet rendszeresíteni kell minél több változatából a Komondornak.
Ugye a csapatok megóvása címén.Mellesleg légi szállítható.De a BTR nem is ezzel fogják levéltani.Ez nem az a kategória.Ha a Rába valamit csinálni is fog az minimum a KTO Rosomak szintjén lesz ami szintén már aknabiztos és ellenáll a 14.5-nek minden irányból alapból.
kopcos 507913 2011. november 30. 15:13
Válasz erre
páncélos 507912 2011. november 30. 07:41
Válasz erre
romeo 507911 2011. november 29. 21:22
Válasz erre
RÁBA
RÁBA

üdv!
nyílt nap a rábánál.
romeo 507907 2011. november 28. 20:44
Válasz erre
Vagy esetleg egy 6x6 vagy 8x8 RÁBA PSzH :)
Na, majd 2012-ben jönnek a meglepetések.
gaunt 507906 2011. november 28. 19:55
Válasz erre
Én nem váltanám le a BTR-eket, inkább az oroszokkal feljavíttatnám őket a BTR-82 szintjére. De mivel ez lehetetlen, a Pandur II vagy a Patria AMV jó választás lenne.
romeo 507905 2011. november 28. 19:24
Válasz erre
VEGA  01
VEGA 01
VEGA  3
VEGA 3
VEGA 2
VEGA 2
VEGA
VEGA

A cseh hadsereg például a PANDUR-II-est rendszeresítette, de emellett a hazai hadiipar előállt a VEGA típusnevű saját fejlesztésű járművel is.
Jimbow 507904 2011. november 28. 18:49
Válasz erre
Még annyit, hogy a Respirátor oldalán van szó a bázisjármű projektről is, az ABV mellett:

www.respirator.hu/php/news/shownews.php
Jimbow 507903 2011. november 28. 18:01
Válasz erre
Sziasztok!

Szerintem amekkora mennyiségben nekünk valaha szükségünk lesz MRAP és hasonló kategóriájú járművekre, nem éri meg kifejleszteni és legyártani. Csak akkor, ha jelentős exportot várnak tőle, vagy pedig állami pénzen kutatnak és ez számukra sehogy sem lehet veszteséges.

K+F szempontból mindenképp megéri, mi magyarok sok újat nyújtottunk már a világnak, hátha lesz megint ilyen. Még akkor is ha csak import egységekből építkezünk. Inkább az lenne fontos, hogy mindez egy hosszú távú, jól irányított hazai hadiipar-fejlesztés része legyen.

Annyit tudok, hogy a Repsirátor készíti a bázisjárművet, a Gamma pedig teleaggatja majd ABV cuccal, ez lesz az első változat. A páncélozásért szintén a Respirátor felel és állítólag "ott vannak a szeren"... A fotókon amúgy csak "koncepció" jármű látható, aztán a tesztek után majd páncélozzák is.

Üdv!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.