/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
joci232 507635 2011. október 11. 17:15
Válasz erre
ha küldesz egy elérhetőséget adok meglepit :)
Gabes 507634 2011. október 11. 17:13
Válasz erre
Üdv, Urak!

Egy kéréssel fordúlnék hozzátok! Mégpedig, hogy URAL-4320 ról gyűjtök infókat, makett tervezés céljából. Ami érdekelne, az tulajdonképpen minden apró részlet, de leginkább a létraváz érdekelne a kerékfelfüggesztésekkel, motorral és minden szerelvénnyel. Erről a legnehezebb infókat gyűjteni. Ugyanebből a megfontolásból érdekelne GAZ-66 is.
Aki tud, annak előre is nagyon köszönöm a segítséget!

-Gabes-
romeo 507633 2011. október 9. 19:57
Válasz erre
Pilu! Köszönöm!
Pilu 507632 2011. október 9. 19:14
Válasz erre
Zil-157, Zil-131 és UAZ-469 alvázon is vannak, bár utóbbi csak karbantartó.
Freddy 507631 2011. október 9. 19:04
Válasz erre
A keceli kiállítás útmutató füzete szerint ,,kísérleti PSZH-test"
romeo 507630 2011. október 9. 10:58
Válasz erre
Lokátor javító műhelykocsi D-346
Lokátor javító m...

Üdv!
Nem is tudtam, hogy volt ilyen változat is - D-346 lokátorjavító műhelykocsi.
www.hasznaltauto.hu/haszonjarmu/csepel/csepel_346-5007322
silent8 507629 2011. október 8. 22:41
Válasz erre
9
9
10
10

Ezt a két krazt most találtam. 
romeo 507628 2011. október 7. 11:48
Válasz erre
Kép 294
Kép 294
90
90
tn_800x600_1204552_68002_PSZH_proto_VLTAVA
tn_800x600_1204552_6...

Üdv!
Kecelen látható ez a rozsdás FUG "keverék", az eleje hasonlít a PSzH első prototípusaira. Valami kísérleti jármű lehetett?
Köszönöm!
fotók: Törzsbusz,Tibor,Lenti Makettezők Baráti Köre
romeo 507627 2011. október 7. 08:51
Válasz erre
törzsbusz 507626 2011. október 6. 21:44
Válasz erre
A DADA magyar fürdető felszerelés, kevés készült, a cégünk jogelődje gyártotta. pedig még eredeti orosz könyvem is van hozzá- most szégyenkezem..jobban mint a TMG -ért! :-)
törzsbusz 507625 2011. október 6. 21:39
Válasz erre
De igen,bocs, sorban kapom a kiigazításokat, lassan rájövök,hogy nem is értek ezekhez a dolgokhoz, pedig ebből a kocsiból is van saját - nem is akármilyen állapotban.
Pilu 507624 2011. október 6. 19:51
Válasz erre
Tulajdonképpen Baján is ZIL-131 vontatta a D-44-eket. Kanizsán nem emlékszem.
Pilu 507623 2011. október 6. 19:49
Válasz erre
Fixre szerelve kötöző konténerrel láttam. Különböző labor és gyógyszeres konténerekkel találkoztam URAL alvázon, ami jelentheti, hogy nyílván felkerült DAC-ra is, de ezeket jellemzően csak a szállítás okán rakták fel. A telepítés inkább a földön történik.
Pilu 507622 2011. október 6. 19:45
Válasz erre
Nem inkább DDA? Egyébként volt rendszerben egy DDA-2 típusváltozat is ZIL-130 alvázon.
Pilu 507621 2011. október 6. 19:25
Válasz erre
néhány változat gaz-66 felépítményre: plg-2, 9v25m, 9sz436, 9sz445m, t, 9v839, pu-2m-1, a1-3uma, a2-3uma, upg-250, dda-66, 9v915, 9v866, láma-1, szo1mo1, 9v817, 9v94, marsz-1, 5l62, 5l22, 2v24, 2v26, arp-11m, arp-6d, grj-iii, grj-k, k-1, ker-12m, knsz-4p, p-222-tm, vesz-2,5, ht-92, p-223-tm, p238t, r-014p, r-100, r-142, b, r-845m1, r-845m3, v-12, vk-137-1, vk-140-1, zszzs-66.
plussz a platós változatok. biztos vagyok benne, hogy a sor nem teljes.
törzsbusz 507620 2011. október 6. 17:13
Válasz erre
Akkor így szakszikám, köszi a kiigazításért! :-)
romeo 507619 2011. október 6. 15:40
Válasz erre
romeo 507618 2011. október 6. 15:37
Válasz erre
RPSz
RPSz
RPSz  _
RPSz _

Üdv!
A rádiófelderítőknél létezett RPSz-5(6) rádiótechnikai felderítő állomás is GAZ-66 alvázon. A jármű régebben nem kapott nagy nyilvánosságot az alakulat titkos jellege miatt.
fotók: www.kfh.hu/publikaciok/2007-emlekszam.pdf
farkas469 507617 2011. október 6. 14:35
Válasz erre
Bocsi Jani, de a Gaz-66 bemérőt nem TMG-nek hívták hanem 1T12M.
Kérdezd Tóth Századost!
Üdv.
Farkas...
törzsbusz 507616 2011. október 6. 10:40
Válasz erre
prodayu_gruzovik_gaz_66_29380181_1_F
prodayu_gruzovik_gaz...

Én erről a változatról tudok részlet fotókat készíteni,ha érdekel. Nálunk van ilyen típus ez a DADA mentesítő gk.
Vik30 507615 2011. október 6. 10:24
Válasz erre
Képekkel tudnátok illusztrálni platós és dobozosról találtam képeket meg tűzöltót is de pld extrább fuel vagy trélerrel vagy más extrább felépítmény?
törzsbusz 507614 2011. október 6. 08:08
Válasz erre
A rep kiszolgáló változatokat kicsit később, de volt víztisztító (5-6 db.)- aminek felépítménye megegyezett az R-142-vel - Dada, formalinos ruházati mentesítő gépkocsi, tüzérségi bemérő (TMG), R-142 - ezeket már írták.
törzsbusz 507613 2011. október 6. 08:04
Válasz erre
páncélos 507612 2011. október 6. 07:43
Válasz erre
Platós és R-142 volt a HÖR-nek is.
páncélos 507611 2011. október 6. 07:42
Válasz erre
Ami most hirtelen eszembe jut: GAZ-66 platós. Dobozos felépítménnyel: R-142 rádiós, tüzérségi mérő kocsi, ebből volt amit vezetési pontként használtak, mert nem volt elég Masina, és tűzoltó szerkocsi.
Vik30 507610 2011. október 5. 13:47
Válasz erre
Sziasztok gaz 66 nak milyen változatai voltak felépitményekben?
romeo 507609 2011. október 5. 10:33
Válasz erre
Üdv!
Honvédségi DAC-665 hordozott EÜ konténert, mint pl. kötöző, műtő, biológiai laboratórium stb. ?
Köszi!
upiupi 507608 2011. október 4. 21:44
Válasz erre
romeo 507607 2011. október 4. 21:15
Válasz erre
DAC-665G+KF-2  MH
DAC-665G+KF-2 MH

Üdv!

A magyar DAC-665 elején látható vörös kereszt egészségügyi járműre utalhat?
törzsbusz 507606 2011. szeptember 29. 18:48
Válasz erre
Telephely
Telephely

Üdv!
...és mindig,mindig Csepel! A "pofásabb" gépeink Alapítványunknál.
Lajos 507605 2011. szeptember 28. 21:47
Válasz erre
A Kamaz terepes változatát sok hadsereg használja!
Nem egy nagy durranás ami a filmen van.Ilyet már nekem is volt szerencsém Urallal megcsinálni!:)Egyébként a víz még sokkal barátságosabb terepakadály mint a sár!
Lehet találni ilyen videokat is.
juge75 507604 2011. szeptember 28. 21:45
Válasz erre
Nekem meg a ponyváról kellene egy jó kép!

Ugyanis az Magyar, Pannonplast gyártmány, és minden lövegen, ülésen, harcjárművön ott volt!
romeo 507603 2011. szeptember 28. 21:24
Válasz erre
zil_131-12827
zil_131-12827

A ponyvatartó ívek száma és elrendezése alapján kijelentem, hogy ZIL-131.
romeo 507602 2011. szeptember 28. 19:38
Válasz erre
Elvileg lehet DAC-665T is, pl. Debrecenben a 90-es évek második felében DAC vontatta a D-44-et.
romeo 507601 2011. szeptember 28. 19:36
Válasz erre
Szerintem ezek a D-44 vontatójárművei lesznek.
Emerick 507600 2011. szeptember 28. 19:36
Válasz erre
Kicsit olyan átrajzolt Csaba kinézete van. :)
romeo 507599 2011. szeptember 28. 19:34
Válasz erre
Talán segítenek a ponyvatartó ívek...
Pilu 507598 2011. szeptember 28. 19:25
Válasz erre
romeo 507597 2011. szeptember 28. 19:04
Válasz erre
MN lenti  01
MN lenti 01

Üdv!
Kérlek segítsetek! Milyen tehergépkocsik látszanak a D-44(85mm) pct. ágyúk mögött?
Szerintem ZIL-131 vagy URAL. A fotó Lentiben készült 1985-87.
Köszönöm!
Fotó tulajdonosa: Páncéltörő
romeo 507596 2011. szeptember 28. 18:50
Válasz erre
Köszi!
Akkor jól láttam a fotón...
törzsbusz 507595 2011. szeptember 28. 18:39
Válasz erre
van homokszínű rába odakint! konkrét információ! :-)
silent8 507594 2011. szeptember 27. 23:03
Válasz erre
Sziasztok! Tudom, nem teljesen ide illő, mert nem katonai jármű, de orosz. Ezt csinálja utána mondjuk egy Oshkhos. Megnéztem egy párszor, hogy nem valami kamu videó, de tényleg egy kamaz amivel átmennek. 

www.keptelenseg.hu/kozlekedes/orosz-teherauto-vs-viz-45144

silent8
romeo 507593 2011. szeptember 27. 11:30
Válasz erre
törzsbusz 507592 2011. szeptember 27. 11:26
Válasz erre
Mint írtam volt, de nem a képen látható famodell változatból. Majdnem tákolgatta össze-vissza megmaradt Csabákból, ős STEYR és Csepel motorokkal amihez a STEYR -250 tgk-vették alapul. A mintapéldányokat elküldték vizsgálatra,tetszett,megfelelt aztán - mint a későbbi évtizedekben - nem lett semmi belőle. lett a Csepel-250, aztán a famodell,és az egész projectet végleg eltörölték.
romeo 507591 2011. szeptember 27. 11:15
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Akkor az 5011-es hozzászólás cikkét felejtsem el ...
És "azt megelőzően" járóképes vas(-páncél) mintapéldányokról tudsz?
Köszönöm!
törzsbusz 507590 2011. szeptember 27. 09:00
Válasz erre
K-250
K-250

" A Csepel B-130 típussal szerzett kedvező tapasztalatok után felmerült egy nagyobb teherbírású, összkerékhajtású, gépkocsi tervezésére vonatkozó HM igény, a Csepel B-413 benzin üzemű motorváltozat felhasználásával. A B-300 típus előtt megjelenő, 2500 kp hasznos teherbírású terepjáró tehergépkocsi kialakítása került előtérbe. Az alaptípus kialakításánál a gyártás gazdaságossága érdekében a Csepel-350-es típusú tehergépkocsi főegységeit messzemenően figyelembe vették. A Csepel K-250 bázisán került kialakításra egy könnyű felderítő páncélos gépkocsi mintapéldánya."

Nem volt "vas" változat és a nem képen látható változatból készült néhány mintapéldány,hanem azt megelőzően.
romeo 507589 2011. szeptember 26. 23:00
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Ha valóban volt a fa modellen kívül járóképes páncélozott(vas) Csepel D-250, létezik róla fotó?
Köszönöm!
silent8 507588 2011. szeptember 26. 22:53
Válasz erre
Tudod, HM-nél minden bonyolultabb. :DD
romeo 507587 2011. szeptember 26. 22:52
Válasz erre
Csepel   D-250
Csepel D-250

Üdv Törzsbusz!
Az 50-es években terveztek egy páncélozott felderítő járművet Csepel D-250 név alatt.
A szövegben azt írják, hogy az 1:1 fa modellen kívül épült néhány mintadarab is, melyeket átvett a néphadsereg,-erről lehet tudni valamit?(én eddig úgy tudtam, hogy csak a fa modell készült el)
Köszönöm!
fotó forrása: www.scribd.com/full/36568504
romeo 507586 2011. szeptember 26. 22:28
Válasz erre
Akkor már csak egy amatőr kérdés: Nem lett volna olcsób a gyártónál zöld helyett homokszínűre fújni, ha már egyszer tudtuk, hogy afgánba mennek? :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.