/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 507437 2011. szeptember 13. 19:52
Válasz erre
rdo_1
rdo_1

Na végre!
www.gammatech.hu/
juge75 507436 2011. szeptember 13. 15:18
Válasz erre
balaton 507435 2011. szeptember 13. 14:59
Válasz erre
Végre egy jó hír! Elkészült a Komondor első példánya, képek a link alatt.
www.respirator.hu/php/index.php
silent8 507434 2011. szeptember 11. 22:31
Válasz erre
Egy orosz furcsaság.

www.youtube.com/watch
silent8 507433 2011. szeptember 11. 22:18
Válasz erre
Orosz technikák.

www.youtube.com/watch
Gabi 507432 2011. szeptember 11. 21:06
Válasz erre
aIMG_0391
aIMG_0391
aIMG_0396
aIMG_0396
aIMG_0428
aIMG_0428

Sziasztok!

Ma fotóztam Egerben.

Gabi
upiupi 507431 2011. szeptember 10. 22:04
Válasz erre
Az országos jármű a legjobb!:)
romeo 507430 2011. szeptember 10. 19:26
Válasz erre
törzsbusz 507429 2011. szeptember 10. 19:20
Válasz erre
Köszönöm,ismerem az oldalt,az ott lévő fotók is megvannak. Alvállalkozóként gyártott Szentendre, AMG gyártmányról van szó.
Köszönöm!
romeo 507428 2011. szeptember 10. 19:04
Válasz erre
romeo 507427 2011. szeptember 10. 18:42
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

A honvédségi ÜZA utánfutókról itt is vannak fotók:
www.izbeg.jovonek.hu/regikeptar/index.html
törzsbusz 507426 2011. szeptember 10. 18:24
Válasz erre
törzsbusz 507425 2011. szeptember 10. 18:17
Válasz erre
boríto no1
boríto no1

Köszönöm az érdeklődést!

kb. decemberben,saját honlapról, minden tájékoztatás később! így is örülök,hogy sikerül idén folytatni.Pontosítok, az egész sorozat újra indul! ..tehát a D-344-el kezdődően átdolgozott,több fotóval illusztrált változatban, új borítóval. (kemény táblás)
törzsbusz 507424 2011. szeptember 10. 18:09
Válasz erre
üzaufó 531.01
üzaufó 531.01

A Romeo által betett kép az AMG-531.00. típusú 1000L-es üza ufó. Alig készült belőle.
Utána jött az AMG-531.01 típus, amelynek az oldalszekrényei első része is málhatérnek, pontosabban kannatárolónak lett kialakítva.
A proto '67-ben készült el,majd '69-ig 122db. készült.Egy db.108 ezer Ft.volt. A képen látható ufó, csak 8.ezerrel olcsóbb. :-)
romeo 507423 2011. szeptember 10. 18:05
Válasz erre
Nem én, így van a hirdetésben...
juge75 507422 2011. szeptember 10. 16:28
Válasz erre
Csak azért kérdeztem, mert kétszer írta...
upiupi 507421 2011. szeptember 10. 14:15
Válasz erre
Üdv Juge!

Ha a hátsó, trapézos tetejű részre gondolsz, ott a kézi szivattyú és a mérőóra van.
joci232 507420 2011. szeptember 9. 22:26
Válasz erre
Ugy látom SF (Speciálisan Felépítményezhető) utánfutó...
juge75 507419 2011. szeptember 9. 21:21
Válasz erre
romeo 507418 2011. szeptember 9. 20:57
Válasz erre
üzemanyag szállító pótkocsi
üzemanyag szállít...

Üdv!
alumínium tartályos honvédségi üzemanyag szállító tartályos egytengelyes pótkocsi
www.agroinform.com/aprohirdetes/uzemanyag-szallito-potkocsi/20100819-611095/
cavaille-coll 507417 2011. szeptember 8. 21:01
Válasz erre
Tisztelt Törzsbusz!

Megjelent a Csepel d566-osról szóló könyve, ha igen, akkor hol lehet megvenni?

Köszi,
Ferry
törzsbusz 507416 2011. szeptember 7. 09:34
Válasz erre
...és csapatonként változott igen érdekes formában. Van olyan fotóm -R 404 relé áll. telepítése- ahol a sorállomány 58M posztó zubbonyban, 60M gyakorló pantallóban 62M gyakorló sapkában, és 65M bakancsban "dolgozott".
Mi 1988-ban az ujjoncokat a gyakorló kiképzésekhez 70M kimenő zubbonyba öltöztettük a gyakorlóhoz. El kellett "koptatni". Szépek voltak. :-)
Freddy 507415 2011. szeptember 7. 01:22
Válasz erre
A pufajka elvileg az 50M vattakabát. Az 50-es évek elején jött be a kopipészt szovjet egyenruházat (50M, 51M cuccok), ez maradt a forradalomig változatlanul. Az 1958-as egyenruhareform csak toldozgatás-foldozgatás volt, és ne felejtsük el azt se, hogy az 50-es évek elejének hidegháborús őrületéből rengeteg cucc maradt, amiket ki kellett hordani. Ha a szakirodalomból jól veszem ki, akkor az 50M vattakabátot az 61M-mel tervezték leváltani 62-ben, de az nem vált be. A káoszt és az össze-vissza változtatgatást számolta fel aztán a 65-ös nagy reform 2.vh-s stílus helyett korszerű (könnyen gyárthatú és könnyen sugármentesíthető) egyenruhákat vezetve be.
Szóval 65-ig szinte bármilyen Rákosi-korszakból származó (~2. vh-s szovjet egyenruha másolata) ruha előfordulhatott.
törzsbusz 507414 2011. szeptember 7. 00:32
Válasz erre
47M,58M,60M,65M,70M,75M. Körülbelül így módosultak az öltözetek. Az Lo-1800-as hírkocsi fotója 1965 előtti-biztosan.
Freddy 507413 2011. szeptember 6. 22:33
Válasz erre
Nincs ebben semmi különös, a mi általunk ismert MN-egyenruhát a sildes bocskaival meg a műszőrmés mikádóval a 60-as évek közepén vezették be, előtte alapvetően az 50-es évek elejétől használt szovjet mintájú egyenruhák futottak. Ráadásul az új egyenruha bevezetése után is el kellett még hordani a régi készleteket.
SIG 507412 2011. szeptember 6. 08:43
Válasz erre
Húúú, nagyon komoly fotók ! A Shell festésű tartálykocsik nagyon kemények :) És még járt a villamos az Erzsébet hídon... Ez simán a 70-es évek eleje...
romeo 507411 2011. szeptember 6. 07:53
Válasz erre
romeo 507410 2011. szeptember 5. 22:52
Válasz erre
jelzés
jelzés

Érdekes az ajtón látható jelzés is.
romeo 507409 2011. szeptember 5. 22:50
Válasz erre
Érdekes, hogy a 60-as években a magyar katonák még használtak pufajkát...
romeo 507408 2011. szeptember 5. 22:34
Válasz erre
ROBUR Lo1800  MN
ROBUR Lo1800 MN

Üdv!
Ismeri Valaki ennek a híradó vagy rádiófelderítő eszköznek a típusát? A hordozó jármű szerintem Robur Lo1800.
Magyar Néphadsereg fotó.
forrás: Puskás Híradó
romeo 507407 2011. szeptember 5. 13:26
Válasz erre
5975_1_big
5975_1_big
4c75_1_big
4c75_1_big

Nem katonai, de olyan szépek...
romeo 507406 2011. szeptember 5. 12:15
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

A magyar határőrség az 50-es években nem használt "Rákosi" csillagot a motorháztetőn?
romeo 507405 2011. szeptember 5. 08:57
Válasz erre
MAZ 5337
MAZ 5337

Üdv!
Kéréssel fordulok hozzátok. A fotón látható üzemanyagtöltő jármű csak a kecskeméti reptéren szolgált(szolgál), típusa MAZ-5337 ATZ vagy TZA. Tudnátok feltenni további fotókat róla?
(jó lenne elölről, hátulról és menetirányban bal oldal)
Nagyon köszönöm!
romeo 507404 2011. szeptember 5. 08:45
Válasz erre
Köszönöm! Már teszem is az MN mappába. :)
törzsbusz 507403 2011. szeptember 4. 23:39
Válasz erre
Két dolog miatt is: Az "ernyős lámpa" fénycsökkentő ernyős lámpa kifejezetten magyar. A másik,a motorháztetőn lévő kör alakú felségjel.
romeo 507402 2011. szeptember 4. 22:57
Válasz erre
Skoda Colonial    talán  MN
Skoda Colonial...

Ez nagy valószínűséggel Magyar Néphadsereg fotó - SKODA COLONIAL.
Meg tudnátok erősíteni, hogy MN ? ( afotót kinagyítottam)
Köszi!
fotó: kiskunhalas.olx.hu/pictures/elado-veteran-skoda-colonial-iid-209696591
romeo 507401 2011. szeptember 4. 16:27
Válasz erre
törzsbusz 507400 2011. szeptember 4. 16:03
Válasz erre
d-352
d-352
D-420
D-420

A D-352-ből viszonylag sok volt, a D-420-ból kevésbé, mert jött a D-344!
romeo 507399 2011. szeptember 4. 14:38
Válasz erre
Csepel 352
Csepel 352
Csepel 420
Csepel 420

Üdv Törzsbusz!
Szeretném megkérdezni, hogy a Magyar Néphadsereg használta-e a Csepel -352 és -420 gépjárműveket?
Köszönöm! (elnézést a zaklatásért, de nagyo érdekel a téma)
romeo 507398 2011. szeptember 4. 12:44
Válasz erre
hztf
hztf

Üdv!
Ha Valaki ellátogat az álábbi oldalra, megismerheti a honvédség új reptéri kiszolgáló járműveit:
www.szrfk.hu/rtk/kulonszamok/2011_cikkek/Szabo_Sandor.pdf
romeo 507397 2011. szeptember 4. 12:38
Válasz erre
törzsbusz 507396 2011. szeptember 4. 12:09
Válasz erre
Mennyi ez a D-346.00? Soha nem kritizáltam,sőt örültem,hogy a Csepelek ma már nem szotyoláért vásárolhatók meg. Na de ha az egymillió,akkor miénk mennyi lesz? Még akkor is ha tudom,hogy mennyi lesz a könyv szerinti értéke.
A D-588 el lett bontva a csapatpróba után. A D-566-os könyvem részletesen szól a típusról sok fotóval. Nálam van a csapatpróba jegyzőkönyve, továbbá a fejlesztés megelőző tervcél leírása, A D-566 "ZAGYVA" eredeti gyártási dokumentációja, költségvetéssel stb.
Kamovos 507395 2011. szeptember 4. 10:56
Válasz erre
Szia romeo!

Hát... :) ilyen lepusztultat, nem. :D
Nehéz is elhinni a kép alapján, hogy ez teljesen egyben van.
A tartályon tűzveszélyes jelzés látható, ebből arra lehet következtetni, hogy üzemanyagot szállított egykor.
(A neve sem biztos, ha jól emlékszem az oktatásra akkor ez inkább D-346, mivel szivattyút is üzemeltet.)

Törzsbusz dolgozik ilyenen, tett már fel képeket is róla.
Biztos Ő is véleményezi majd.

Üdv: kamovos
romeo 507394 2011. szeptember 4. 10:31
Válasz erre
7516662496
7516662496

Ilyen tartálykocsit használt a honvédség is, eladó...
www.jofogas.hu/bekes/Csepel_344D_tartalykocsi_elado_2096882.htm
romeo 507393 2011. szeptember 4. 10:21
Válasz erre
Csepel
Csepel

Az utolsó kifejlesztett Csepelek egyike, talán D745. Kár, hogy a honvédség nem rendszeresítette...
nincsötletem 507392 2011. szeptember 4. 08:29
Válasz erre
Tisztelet!
bocs hogy én válaszolok, de a cspel d588 prototípusát roncstelepre a tesztek után szállították(legalábbis én így tudom)
juge75 507391 2011. szeptember 4. 08:28
Válasz erre
Na meg a hatástalanítást nem ökör módon végezték (mint nálunk).
silent8 507390 2011. szeptember 3. 23:04
Válasz erre
Mert ott civilek is tarthatnak elég komoly fegyvereket. Akár barett, akár m60-as nehézgéppuskát. Az én házam az én váram jelszóval megvédhetik saját tulajdonukat.
Megfelelő engedélyek után nyitott kapuk vannak szinte minden fegyver tartása előtt.

silent8 
romeo 507389 2011. szeptember 3. 22:58
Válasz erre
PSzH D-944,Evergreen Aviation Museum  McMinnville USA
PSzH D-944,Evergreen...
PSzH D944  Monostori Erőd
PSzH D944 Monostori...

Döbbenetes, hogy amíg az USA-ban kiállított PSzH-k eredeti KPVT nehézgéppuskával rendelkezhetnek, addig a Mo.-on kiállított és hagyományőrzőknél található járművek egy részén csak egyszerű acélcsövek vannak...
romeo 507388 2011. szeptember 3. 17:50
Válasz erre
Csepel D588
Csepel D588
1211106_85964_RABA_H22
1211106_85964_RABA_H...

Üdv Törzsbusz!
A övetkezőt szeretném kérdezni: Az egyetlen Csepel D-588 MÁTRA műszaki mentőt használta a néphadsereg, vagy csak mint prototípus létezett?
Egy darabosra van példa, hisz a honvédség jelenleg is használja az egyetlen RÁBA H-22-est.
Köszönöm!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.