/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Maz 507178 2011. július 20. 04:36
Válasz erre
>Azért az új KrAZ-on csodálkoztam, hogy meg merték venni...

ŐŐŐ... Milyen új KrAZ-t?

Csak mert ha a képen láthatóra gondolsz(USzM-2 cölöpverő készlet szerelékes kocsija), akkor az már 20 év körüli darab lehet. A KrAZ-260 az 1980-as évek óta már gyártásban van.
Altengernagy 507177 2011. július 20. 02:35
Válasz erre
Azért az új KrAZ-on csodálkoztam, hogy meg merték venni... Hát, hogy szabad ilyet? Venni valamit ami jó? *cinikus üzemmód off*

Egy ilyen három póttal (!) kijött elém Ogyessza-Kiev autópályára. Valszeg fáradt olajjal vagy silós (repcés?) kazánnal mehetett, mert éjfekete fütöt nyomott... néztem is mondom mi ez, vonat?
Altengernagy 507176 2011. július 20. 02:29
Válasz erre
Hát... én zsigerből utálom a nyugati technikát. Főleg a propaganda meg a melldöngetés miatt. Ugyan olyan rakás fos az is, csak jobb a PR-ja. Meg az orosz technika ócsárlása... ha nem tartják karban, leszakadt technikát használnak, persze lehet fikázni hogy szar. Ilyen állapotban ennyi idősen hol lenne a nyugati? Kohóban max.

Ez mind arról szól mint a Kombínó... (BP-i óriásvillamos, bocs lehet valaki nem tudja) A két összekapcsolt magyar villamos ugyan annyit tudott... a varázsszó: PÉNZ

Hagyjuk hogy lepukkanjon a régi technika, hogy lehessen rá mutogatni hogy szar. aztán 2-3x-os pénzen (amiből persze jut mindenkinek bizonyos körökben) venni kelljen helyette újat. ami persze ugyan olyan szar... de látványosan lehet mutogatni, hogy lám erre ment el a pénz.

Az egész mh-t is ezért engedik létezni még... elvégre egy gyarmatnak amugy minek kellene nemzeti hadsereg?

Bocs csak most így éjjel 2kor kibukott belőlem...
silent8 507175 2011. július 20. 00:08
Válasz erre
Igen pontosan. Olyan mint a 22-es csapdája, vagy a nyuszi van sapkád vagy nincs. :D
Örüljünk, hogy legalább ezek itt vannak, és nem 20 vagy mégtöbb éves UAZ-okkal kell oktatni a katonáinkat! :DDD

silent8
törzsbusz 507174 2011. július 19. 23:20
Válasz erre
Ha van az a baj,ha nincs,az a baj...érted,érzékeled?
Most - bár már nem most hanem rég - olyan az emhá amilyen. A katona semmit nem tehet erről. Most már van ez is. Csak egy cégé ugyan és nem sok,de ez van. Legfeljebb megzavarodni lehet..vagy vezetni a magyar "ungarise betyár hámvit" Tényleg ez van..(?)!
upiupi 507173 2011. július 19. 22:34
Válasz erre
Bár, még nem volt alkalmam vezetni Humvit, de akad olyan ismerősöm, aki igen, és nem volt elájulva a stabilitásától.
romeo 507172 2011. július 19. 22:28
Válasz erre
kjdkjhskjdf
kjdkjhskjdf

Üdv!
Még egy érdekes fotó a magyar HMMWV hátsó részéről.
silent8 507171 2011. július 19. 22:13
Válasz erre
Ebben teljesen igazad van, csakhogy a HUMMEREK abszolút nem borulékonyak. Ugyanis a hasmagassághoz megvan a kellő szélesség is. Legalábbis én így tudom. De ha tévedek akkor bocsánat. :D

Üdv.
silent8
upiupi 507170 2011. július 19. 22:10
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!

Például a súlypont helyzetének változása gyakorolható legyen, és ne műveleti területen szembesüljön a katona azzal hogy nem egy gokartot vezet, hanem egy fejére állított keljfeljancsit.
silent8 507169 2011. július 19. 19:47
Válasz erre
Sziasztok!

Bocsánat, hogy beleszólok, de miért kellene egy olyan járművet felfegyverezni, ami eleve nem műveleti terültere készült, hanem kiképzés céljából. A toronylövészek kiképzésére több más megoldás is lehetséges. Fölösleges olyan dolgokról agyalni, ami eleve nem reális. Örüljünk neki, hogy legalább ezekkel is modernizálhatják az eleve modernizálásra szoruló hadsereget. Legalábbis szerintem. :D
Üdv.
silent8
romeo 507168 2011. július 19. 16:52
Válasz erre
Warsaw_Hummer_03
Warsaw_Hummer_03

A lengyel hadsereg néhány HMMWV-je távirányítású tornyot kapott NSzVT 12,7mm-es géppuskával - talán ez is megoldás lehetne a magyar gépek számára...
romeo 507167 2011. július 19. 13:30
Válasz erre
P4040135
P4040135
P9170223
P9170223
06
06

Megjelent néhány szép fotó a Currus megújult honlapján, még több fotó itt:
www.currus.hu/
romeo 507166 2011. július 19. 13:21
Válasz erre
Afg 3
Afg 3
g270
g270

Ballisztikus védelemmel ellátott magyar Mercedes G-270 a Currus ZRt. megújult honlapján:
www.currus.hu/
tüzér 507165 2011. július 19. 13:03
Válasz erre
Üdv!

Nincs mit, most volt kevéske időm írni.
A Currus toronyban meg inkább ne reménykedjünk.Jobb lenne, ha nem nyúlnának hozzá.Ezidáig használható, megbízható eszközt nem csináltak.Az MB-re való is túlsúlyos, cskély védőképességű.A jármű borulékony lett, mivel hozzányúltak jármű a garanciáját vesztette, a lövész meg felkar középtől felfele kióg.Az UMF1 állvány is túlsúlyos, bár használható a DSKHM géppuskához.A legutóbbi termékük, az NSV állvány viszont ipari szakmunkástanuló első osztály-termék.Éppen elbírja a géppuskát, célzott lövés lehetetlen vele.Hasonlóan az UMF állványhoz,ami a 270MB-hez készült,90Kg-val terheli a járművet, de nem ad szabad mozgásteret a gépuskásnak.Megoldásai és alkatrészei pedig megbízhatatlanok(bowdenes fék-kerékpárfék...).Nála sokkal könnyebb a körsínes megoldás, mind német vagy brit vonalon.

üdv,
tüzér
romeo 507164 2011. július 19. 13:01
Válasz erre
HMMWV  ablak
HMMWV ablak

Közben már találtam fotót a vezető elhúzott ablakáról.
romeo 507163 2011. július 19. 12:16
Válasz erre
MB G-280 C+R   UMF-2
MB G-280 C+R UMF-2

Üdv Tüzér!

Köszi a választ! Azért remélem, hogy a Currus ZRt. szakemberei majd megoldják a toropnyproblémát, úgy mint pl. a Mercedes G-280 C+R-nél.

fotó: Currus ZRt.
tüzér 507162 2011. július 19. 10:07
Válasz erre
Üdv!

Az oldalsó ablakok elhúzhatóak, hátrfele,3 állásban rögzíthetőek.Beépített klíma van bennük,minden gyári tervezésű, páncélozású páncélozott HMMWV-ben.Ennek szellőző nyílása a jármű jobb oldalán a hátsó futómű felett(fekete műanyag burkolat alatt,1151,1165 és jelen esetben 1152) és a jármű bal oldalán hátul a csomagtérbe építve ráccsal fedve a hátsó futómű felett (1114).Ritkábban ellátják még a járműveket AIRCO systemmel is.Ezek külső, két ventilátoros légkondik.Leginkább műveleti területen, elsősorban a régebbi 1046, 1025 és variánsai.Ez külön rendszerű, nem terheli a motort.
Való igaz, sem GPK, sem O-GPK nincs rajtuk.Így fegyverzet nem rögzíthető rájuk, a toronylövész nem tud gyakorolni.Csak kiképzésre alkalmasak.De legalább vannak.

üdv,
tüzér
romeo 507161 2011. július 19. 09:46
Válasz erre
Üdv!

Összegezve: a tegnap átadot HMMWV típus jelenlegi állapotában nem alkalmas tűztámogatásra.
romeo 507160 2011. július 19. 00:13
Válasz erre
állítólag a tetőajtó helyett egy rögzített páncéllemez van, tehát onnan sem lehet lőni...
romeo 507159 2011. július 18. 23:58
Válasz erre
Azóta már van fotóm ex. Kecskemétiről
Köszi!
romeo 507158 2011. július 18. 23:41
Válasz erre
Jelen állapotban lehetetlen géppuskából, gépkarabélyból tüzelni a járműből :)
romeo 507157 2011. július 18. 23:22
Válasz erre
HMMWV  MH  ceremony
HMMWV MH ceremony

Üdv!

Én a kiképzéshez hiányolom a géppuskatornyot, ennek kezeléséhez ugynis kell egy kis gyakorlat... (lehet, majd utólag szerel rájuk valamit a Currus) :)
TornadoIDSECR 507156 2011. július 18. 23:19
Válasz erre
A neve SZKP ,nem tudom hogy mond e valamit.
törzsbusz 507155 2011. július 18. 23:05
Válasz erre
Rendszámuk sem lesz,csak egyedi azonosító. Mondjuk mint a BTR-ek. Úgy is közlekedhetnek majd.Én örülök... :-) Valamelyik nap megnézem Őket.
törzsbusz 507154 2011. július 18. 23:01
Válasz erre
Rezsim információra kíváncsiskodsz! :-)
romeo 507153 2011. július 18. 22:22
Válasz erre
07_1311002958
07_1311002958

A fotó...
honvedelem.hu
romeo 507152 2011. július 18. 22:21
Válasz erre
Engem az érdekelne, hogy hogy van megoldva a Humvee szellőzése, mondjuk 40C fokos napon, merthogy az oldalsó ablakok fixen vannak rögzítve :)
farkas469 507151 2011. július 18. 22:15
Válasz erre
Optimisták vagytok! Szerintem nem marad itthon. Cserébe az amcsik is kérnek misziós részvételt velük...
Üdv.
romeo 507150 2011. július 18. 22:04
Válasz erre
juge75 507149 2011. július 18. 17:30
Válasz erre
Ejnye fiú, ajándék lónak ne nézd a fogát!
Krisi 507148 2011. július 18. 17:16
Válasz erre
Darabszám mennyi is pontosan? Köszi! :-))
Kamovos 507146 2011. július 18. 15:38
Válasz erre
Szia romeo!

Költhetünk az üzemeltetésére éppen eleget!
Mibaj ezzel a szinnel?
Aztán meg miért csak sima zöldre?
Hamár festjük lehetne háromszínű NATO kamoja is!
Hát nem?
De kár pénzt költeni még a festésre is!

Üdv: kamovos
romeo 507144 2011. július 18. 13:56
Válasz erre
Mivel itthon maradnak, szerintem átfesthetnék őket "magyarzöldre".
romeo 507143 2011. július 18. 13:38
Válasz erre
1
1

A honvédség új járművei a szolnoki hangárban.

fotó:automenedzser.hu/cegauto/20110718_hmmwv.aspx
Kamovos 507142 2011. július 17. 20:18
Válasz erre
Szia Z63!

Nagyon helyesen teszed! :)
Sajnos a gyerekek gyorsan felnőnek és akkor már nem lehet pótolni azt az időt amit az ember kiskorukban elmulasztott! :(

Makettezni akkor is rá ér az ember, ha a gyerekek már elköltöztek, és rá se néznek a szülőkre!

Üdv: kamovos
Z63 507141 2011. július 17. 18:51
Válasz erre
Szia Kamovos!
Köszi az infót! Igaz, már nem nagyon akarok ilyen irányba kalandozni, mert rájöttem, hogy annyi makettem van, amennyit az életem végéig sem fogok összerakni. Most egy darabig még a kisfiaimnak szentelem minden figyelmem, talán két három év múlva visszatérhetek a vérkeringésbe.
Üdv,Z63
törzsbusz 507140 2011. július 17. 18:22
Válasz erre
Joci 507139 2011. július 17. 16:19
Válasz erre
Üzit hagytam Neked a Kéklámpások- nál
Altengernagy 507138 2011. július 17. 11:43
Válasz erre
Спасибо большое!
Őszintém semmilyen járművem nincs, néhány japán 1/35-öst kivéve... csak 1/700 hajó és 1/72 repülő. Nem csoda hogy ilyenekről nem hallottam. Ez pont az ami kellene...
Hát, jó lenne beszerezni... na majd rákérdezek odakint is.
Valami Kuznyecovos diorámát össze kéne hozni, tele van a hócipőm az amerikai cuccokkal :D
Kamovos 507137 2011. július 17. 10:21
Válasz erre
Z+Z 72009 - Fire Extinguishing Tanker AU-40 Ural-375 01
Z+Z 72009 - Fire...
Z+Z 72009 - Fire Extinguishing Tanker AU-40 Ural-375 02
Z+Z 72009 - Fire...
Z+Z 72009 - Fire Extinguishing Tanker AU-40 Ural-375 03
Z+Z 72009 - Fire...
Z+Z 72009 - Fire Extinguishing Tanker AU-40 Ural-375 04
Z+Z 72009 - Fire...
Z+Z 72009 - Fire Extinguishing Tanker AU-40 Ural-375 05
Z+Z 72009 - Fire...
Z+Z 72009 - Fire Extinguishing Tanker AU-40 Ural-375 06
Z+Z 72009 - Fire...

Szia Z63

Akkor Az URAL Tűzoltót sem ismered!
Mert létezik az is!

Üdv: kamovos
balaton 507136 2011. július 17. 10:13
Válasz erre
Helló!

A készlet tartalmazza az ICM makettet is, tehát egy komplett járművet kapsz. Viszont én már nem tudok ebben segíteni, mert a forrásom beszüntette a Z+Z forgalmazását :-(

üdv. KG
Z63 507135 2011. július 17. 10:08
Válasz erre
Na, a Kamovos beelőzött, de legalább jó hírrel! Erről az átalakítóról nem is tudtam!
Üdv. Kamovos!
Jó munkát Altengernagy!
Z63 507134 2011. július 17. 10:05
Válasz erre
Szia Altengernagy!
A házi fusit nem kerülheted el, de az ICM jó minőségben kiadta 1/72-ben a típust, "csak" át kell alakítanod. Kb. 2000,-Ft-ért a legtöbb makettboltban megkapható.
Üdv,Z63
Kamovos 507133 2011. július 17. 10:04
Válasz erre
Z+Z 72007 - Fire Extinguishing Tanker AA-40 Zil-131 01
Z+Z 72007 - Fire...
Z+Z 72007 - Fire Extinguishing Tanker AA-40 Zil-131 02
Z+Z 72007 - Fire...
Z+Z 72007 - Fire Extinguishing Tanker AA-40 Zil-131 03
Z+Z 72007 - Fire...
Z+Z 72007 - Fire Extinguishing Tanker AA-40 Zil-131 04
Z+Z 72007 - Fire...
Z+Z 72007 - Fire Extinguishing Tanker AA-40 Zil-131 05
Z+Z 72007 - Fire...
Z+Z 72007 - Fire Extinguishing Tanker AA-40 Zil-131 06
Z+Z 72007 - Fire...

Szia Altengernagy!

Hát ebbe most jól bele kérdeztél! :)

Szerncsédre gyártják ezt a makettet a Z+Z model!
Nekem is megvan!

Az ICM Zil 131 hez készítettek műgyanta kiegészítőket, és réz maratást!
Talán Balaton Barátom betudja neked szerezni.

Üdv: kamovos
Altengernagy 507132 2011. július 17. 09:44
Válasz erre
Sziasztok, mivel 1/72 járműben totál analfabéla vagyok, lenne egy kis kérdésem...

Az alábbi video elején látható ZIL tűzoltót miből lehetne megépíteni? (legkevesebb házi "fusival", mert ahoz nem nagyon értek)

www.youtube.com/watch
romeo 507131 2011. július 16. 11:38
Válasz erre
Törzsbusz és Törpokoska, köszönöm!
törpokoska 507130 2011. július 16. 11:15
Válasz erre
Romeo ha jól emlékszem az MN9351-nél betű és szám sablonok voltak, a hadi rendszámot fel kellett volna festeni, nem volt külön kész rendszám. ( A "hadi rendszámmező" egy -akkor titkos- két betű 4 szám -H-val kezdődő- tartomány volt, valahogy így HV10-00-től HV15-00-ig.) A felfestés már csak a laktanyaelhagyás után történt volna, a tervek szerint.
törzsbusz 507129 2011. július 16. 11:12
Válasz erre
Igen. ez is a mi rendszámunk és a Csobánkai miltirai parádénkon bemutatóhoz rendszámoztuk fel
romeo 507128 2011. július 16. 11:07
Válasz erre
ZIL-157 MN rendszám
ZIL-157 MN rendszám

Mozgósítás, háború esetén a volt Magyar Néphadsereg fekete alapú rendszámtáblákat használt volna - ez igaz?
Köszi!
balaton 507127 2011. július 15. 16:52
Válasz erre
A 3D modellen még nincs rajta minden alkatrész!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.