/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
upiupi 506645 2011. április 1. 21:43
Válasz erre
Cordell88 506644 2011. április 1. 18:28
Válasz erre
Az alváz,futómü,motor,váltó a GAZ-3308 4X4 teherautoból származik.A kaszni (páncélozott)pedig az Kamaz-tól származik.
Freddy 506643 2011. április 1. 15:47
Válasz erre
Ez nem valami nyugati licensz egyébként?
zsufolo 506642 2011. április 1. 15:34
Válasz erre
kicsit Bentley-s :)
Cordell88 506641 2011. április 1. 14:54
Válasz erre
Тигр 2
Тигр 2
Тигр
Тигр
Тигр3
Тигр3

Orosz Hummer (GAZ-2330 TIGR)
Freddy 506640 2011. április 1. 12:08
Válasz erre
páncélos 506639 2011. március 31. 22:26
Válasz erre
Freddy 506638 2011. március 31. 21:45
Válasz erre
A második képen bal oldalt a második jármű egy Hummer:)
Cordell88 506637 2011. március 31. 14:28
Válasz erre
Zis
Zis
Zis-2
Zis-2
Zis-3
Zis-3
Zis-4
Zis-4

zis-151
vlevi 506636 2011. március 30. 18:20
Válasz erre
Ez jó!
Olyan, mintha 3 darabból lett volna összerakva.
Cordell88 506635 2011. március 30. 17:33
Válasz erre
Zil
Zil
Zil-2
Zil-2

Tessék!
vlevi 506634 2011. március 30. 17:19
Válasz erre
Látott már valaki olyan platós Zil-157 képet, ahol nem egybe olívzöldre van festve?
Cordell88 506633 2011. március 30. 11:53
Válasz erre
NVE00119
NVE00119
NVE00119
NVE00119

Zil-157
Jimbow 506632 2011. március 30. 11:40
Válasz erre
Na, még sok ilyen jó hírt!

Csak aztán ne legyen túl nagy a lefölözés...
romeo 506631 2011. március 30. 09:59
Válasz erre
2_500x400
2_500x400
1_500x4000
1_500x4000

Az 1-es fotón a háttérben páncélozott Mercedes mentő látszik.
fotó: www.autopro.hu/hazai_palya/raba-holding/Magyar-mentoautok-Afganisztanba/158/
romeo 506630 2011. március 30. 09:33
Válasz erre
1
1
2
2

Üdv!
Honvédségi projekt: moduláris járművédelem a Rábától
forrás: www.autopro.hu/hazai_palya/raba-holding/Honvedsegi-projekt-modularis-jarmuvedelem-a-Rabatol/1883/
romeo 506629 2011. március 29. 16:50
Válasz erre
PSzH-Pk
PSzH-Pk

Üdv!
Egy parancsnoki PSzH igyekszik a túloldalra (MN).
tablófotó
Gabi 506628 2011. március 28. 21:35
Válasz erre
törzsbusz 506627 2011. március 28. 15:57
Válasz erre
Most fejből,de a jellegrajz a D-344 12/2 típusé, katonai export.
Freddy 506626 2011. március 28. 14:46
Válasz erre
A BTR-152-est kihagytad a felsorolásból... A haditechnika időnként megfutja ugyanazokat a köröket:)
romeo 506625 2011. március 28. 14:33
Válasz erre
Üdv Törszbusz!
Eltérést látok a plató oldalfalainál. A rajzon civil változat van?
romeo 506624 2011. március 28. 14:32
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
Gondoltam, valakinek jól jönnek a méretek egy maketthez...
törzsbusz 506623 2011. március 28. 13:00
Válasz erre
Üdv Romeo!

De mihez is, vagy csak úgy? A jellegrajz nem azonos a képen szereplő típussal,bár ez nem is lényeges
romeo 506622 2011. március 28. 11:06
Válasz erre
D344
D344

Üdv!
A rajzon jól látszanak a méretek.
G400CDI 506621 2011. március 27. 23:57
Válasz erre
Azt nem hinném, hogy újakat vesznek, mert a gépjármű tender értelmében terepjárókat csak Rábákat, MAN-okat meg Unimogokat vehetnek, de várjuk ki a végét.
Amúgy az Uralokra egy rossz szavam nincs.
Jimbow 506620 2011. március 27. 23:44
Válasz erre
Szia!

Ural, de nem tudok részleteket. Az is lehet, hogy vadonat újak lesznek. Nem hinném, hogy a meglévőket páncéloznák, bár szerintem nem rossz gépek azok.

Üdv!
G400CDI 506619 2011. március 27. 23:39
Válasz erre
Uralok? Azok meg hogy?
Nem lehet, hogy Rábák?
Bár azok után, hogy az önjáró tüzérségről áttértünk a vontatottra, meg hasonlók, már nem lepődök meg rajta.
Kicsit arra emlékeztet, ahogy a horvátok kezdték anno a háborút. Nem voltak fegyvereik, ezért teherautókat páncéloztak, meg mezőgazdasági gépekről bombáztak. Lassan mi is ide jutunk.
Jimbow 506618 2011. március 27. 22:20
Válasz erre
Sziasztok!

ZIL-157 (sima platós) alváz képeket keresek, a kábelezés pótlására. Esetleg a motor is érdekelni.

Köszi!

Ja és olyan - meg nem erősített - hírek ütötték meg a fülemet, hogy a jövőben páncélozott Uralok szolgálnak majd kis hazánkban.

Üdv!
G400CDI 506617 2011. március 27. 21:35
Válasz erre
Rába magazin:
"Megjegyzendô, hogy H-s családon belül létre tudtunk
hozni olyan védett kivitelû jármûtípust,
amire nagy szükség van ott, ahol a magyar katonák
életveszélyben vannak. Az elsô példányokat
leszállítottuk tavaly. Ilyen típusú terepjárók
gyártásával kezdôdik 2011, s bízom abban,
hogy a katonai program úgy megy tovább, ahogy
eddig” – fejtette ki az igazgató."
romeo 506616 2011. március 25. 20:57
Válasz erre
MAz,Törzsbusz,G400CDI -köszönöm a felvilágosítást!
törzsbusz 506615 2011. március 25. 20:38
Válasz erre
S2000
S2000

Azt gondolom a katonai változat típusjelölése maradt,tehát nem Zetros néven fut, hanem Mercedes S2000
törzsbusz 506614 2011. március 25. 20:34
Válasz erre
Ja tényleg! Ez így történt. Ha nem lett volna soron következő C+D maradt volna merci Németországban. Így egy kicsit átkeresztelkedett.
törzsbusz 506613 2011. március 25. 20:32
Válasz erre
Próbálkozás. Nem műszaki, üzleti. A típust a Gépjármű Programiroda húzta le. A legfőbb szakmai indok a plató padlómagassága volt. Üzleti kompromisszum volt, ki milyen járműkategóriában tud érvényesülni a Magyarországi beszerzésekben. A legmegfelelőbb volt a RÁBA H-sorozata és magával húzta G-s merciket a beszerzésbe. Így fedtek le két járműkategóriát.A RÁBA meg elvérzett volna MAN nélkül. A H-sorozat fejlesztése a '80-as évek közepén kezdődött. A '90-és '95 közötti beszerzésű H-sok már ki is lettek szórva.
G400CDI 506612 2011. március 25. 19:15
Válasz erre
Annak idején még Mercedes S2000 vagy milyen néven futott. Nagyjából azután mutatták be nem sokkal, hogy a Rába megnyerte a gépjárműtendert. Nekem a C+D-n azt nyilatkozták, hogy gyakorlatilag választaniuk kellett, hogy a saját maguk által kifejlesztett járműcsaládot kezdik el gyártani, vagy azt feladják teljes egészében az S2000-ért. (Valahol még meg is van a prospektusa.) Annyi előnye lett volna a dolognak, hogy szerintem exportra is gyártottunk volna (Brazíliát tervezték a másik gyártási helynek), viszont jóval kevesebb magyar részegységet tartalmazott volna az új jármű.
És valószínűleg önállóságunk is kevesebb lett volna a fejlesztéseket tekintve (bár ki tudja).
Maz 506611 2011. március 25. 18:52
Válasz erre
Azon kívül, hogy a három ágú csillag helyett felrakták rá a Rába logót?

Most már gyártja a Mercedes Zetros néven, a közös gyártásból meg tudtommal semmi sem lett. Fejlesztéshez sok közünk nem volt.

totalcar.hu/magazin/gumikacsa/2011/03/25/mercedes_apokalipszis_idejere/
romeo 506610 2011. március 25. 18:41
Válasz erre
RÁBA  ..
RÁBA

Üdv!

Erről a RÁBA prototípusról mit lehet tudni?
Köszönöm!
Freddy 506609 2011. március 25. 15:46
Válasz erre
Ja, akkor csak én vagyok ilyen antihumor-kedvemben:)
romeo 506608 2011. március 25. 15:31
Válasz erre
Freddy 506607 2011. március 25. 15:20
Válasz erre
...vagy egy harmadik:
3) A bemutatott változat a sima szállító, aminek a platóján nem utaznak emberek, csak áru, azt nem kell védeni. A csapatszállítóról nincsen még kép, mert azt csak tervezik, a bejelentés csak a fejlesztés elkezdéséről szólt.
romeo 506605 2011. március 25. 15:10
Válasz erre
Két dolog lehetségés:
1)a ponyva alatt páncéllemezek vannak - a ponyva csak álcázás-ellenség megtévesztése
2) a platón helyet foglaló lövészeken golyóálló mellény és kevlár sisak lesz, ezért nincs szükség a plató páncélozására :)))
romeo 506604 2011. március 25. 14:03
Válasz erre
PINZGAUER-VECTOR
PINZGAUER-VECTOR
RENAULT
RENAULT
LEYLAND
LEYLAND
RHEIMETAL-MAN
RHEIMETAL-MAN
URAL
URAL
URAL (1)
URAL (1
MERCEDES BENZ 6x6
MERCEDES BENZ 6x6
UNIMOG-5000
UNIMOG-5000
MOWAG  DURO
MOWAG DURO

Néhány külföldi példa a teherautóból kifejleszett páncélozott csapatszállítóra...
unicellular 506603 2011. március 25. 13:36
Válasz erre
"A páncélnak lövedék- és aknaállónak kell lennie. A szélvédő páncélüveg, szaknyelven átlátszó páncél lesz. A felépítménynek az autó alatt felrobbanó aknának is ellen kell állnia."
Ha csapatszállító, akkor gondolom, csapatokat szállít... nem kellene a "rakteret" is páncélozni?
Bocs, ha nagyon analfabéta a felvetés.
balaton 506602 2011. március 25. 12:54
Válasz erre
Ráhegesztenek a fülkére néhány akasztót és telerakják használ golyóállómellényekkel :D
Jó ötlet? Nem kérek érte pénzt :DDD
romeo 506601 2011. március 25. 11:17
Válasz erre
RÁBA H14 páncélozott
RÁBA H14 páncé...

VÉGRE VAN FOTÓ IS!
A kutatás-fejlesztési program célja egy olyan technológia kidolgozása, amely segítségével a Rába H14-es teherautót új kompozit technológia kifejlesztésével védett csapatszállító járművé alakítsák át.
www.kisalfold.hu/gyori_hirek/pancelbol_lesz_meg_a_szelvedo_is/2210257/
upiupi 506600 2011. március 25. 10:50
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Ha jól látom a kép nevét ez 18 tonnás + erősebb motor, tehát nem egyezik a H14-gyel. Szvsz a H14 átalakítások nélkül nem is bírna el egy kellő védettséggel rendelkező vezetőfülkét.
Meg igazából nem is egy kategória a korábban tárgyalt gépekkel.
Maz 506599 2011. március 25. 08:40
Válasz erre
romeo 506598 2011. március 25. 08:15
Válasz erre
MAN_truck_HX_18330_4x4_Army_Recognition_Eurosatory_2008_001
MAN_truck_HX_18330_4...

Nem lett volna eygszerűbb átvenni a már németek által kifejlesztett páncélozást?
A Rábá H14-re MAN fülkét szerelnek...
romeo 506597 2011. március 25. 07:56
Válasz erre
Jó hír:

A Világgazdaság arról is beszámolt, hogy a Rába Holding másik vállalata, a Rába Jármű Kft. pedig megkezdte a honvédség számára gyártott H14-es teherautókhoz a páncélozott felépítmény kifejlesztését.
forrás: www.fn.hu//cegek/20110325/megallapodott_raba/
mirazsmarci 506596 2011. március 23. 22:05
Válasz erre
Freddy 506595 2011. március 21. 23:05
Válasz erre
Láttam, egy hónappal azután, hogy megjött az MMK kétszer annyiba kerülő, gyengébb minőségű műgyantája:P
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.