/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
joci232 508490 2012. szeptember 16. 12:13
Válasz erre
Ez tuti felettünk jön :) a 41-es főút felől nézzed majd ;)
Sennás 508489 2012. szeptember 16. 12:11
Válasz erre
Ja.Köszi.A tetű belevág most egy órája ment el kettő majd egymás mögött de nem elkanyarodtak B.csaba-BP felé bakker.Erre kíváncsi vagyok!KÖSZI!
joci232 508488 2012. szeptember 16. 12:02
Válasz erre
Sennás!

Azért itt irok, mert ezt hátha hamarabb olvasod, lassan Nyíregyháza fölé ér az Airbus A 380-as... EK 73 Dubai-Paris járata
Sennás 508487 2012. szeptember 16. 11:55
Válasz erre
Cs-800 plató-oldalfal
Cs-800 plató-...
rendszám?
rendszám

Még két kérdés A Csepel-800 platóján az a két vas ami \"fent a peremén\"van az lenne a cső keret a ponyvához?
2:Ebből elméletileg gyártottak 400db-ot úgy látom kaptak rendszámot is.tudni lehet milyen sorozatú ezeknek a vontatóknak az\"azonosítója\"?
Sennás 508486 2012. szeptember 16. 11:51
Válasz erre
joci232 508485 2012. szeptember 16. 11:43
Válasz erre
icm35007
icm35007

Nekem ez a készlet van meg ebbe benne van a BS 3 is
Szerintem Ebayről be lehet szerezni...
Sennás 508484 2012. szeptember 16. 11:37
Válasz erre
YA-12
YA-12

Ha már itt tartunk az miért van(lehet)két egymás mellett felvonuló vontató két különböző lámpa mennyiséggel van szerelve?Az egylámpás a standard?
Kamovos 508483 2012. szeptember 16. 11:34
Válasz erre
Szia Sennás!
:)

Meg van az neked, nézzél bele a postaládádba.!
Csak ki kell csomagolnod! :)

Húznak ott mindent mindennel!
Botond húzza Boforcot, Dodge húzza Zisz-3-at, Zisz-157 húz mindent. :D
Van Zisz-2 Zisz-3, BSZ-3 122mm-es, 152mm-es, 52K, 61K.
lehet nem jól írtam a neveket, de hát mint írtam ehhez nem értek. :(

Üdv: kamovos
Sennás 508482 2012. szeptember 16. 11:18
Válasz erre
Szia Kamovos!
Hát persze hogy nincs meg de így utána keresek.Kösz.
Elméletileg ha ezt az ágyút 1944 végétől már gyártották(és BERLINBEN már beköszönt!) akkor lehet WW2 Orosz diorámához használni ,és ha nem volt külön Magyar\"átépítés\"rajta lehetne későbbi 1950 utáni Magyarhoz is?Érthető amit írok?Vagy túlkomplikálom?
Kamovos 508481 2012. szeptember 16. 11:09
Válasz erre
Szia Sennás!

A díszszemléken húz maga után ágyút!
Megvannak neked a díszszemlés filmek?
1950-es díszszemlén még a Já-12 húz ágyút, de az 1955-ös díszszemlén már a 800-as húz kétféle ágyút.
Azt hiszem 152mm-est, és ezt a Bsz-3 100mm-es ágyút.
De ezekhez nem értek.

Üdv: kamovos
Sennás 508480 2012. szeptember 16. 10:20
Válasz erre
1024px-Zagan_100_mm_armata_wz_44_typ_BS3_a
1024px-...
-100MM-BS-3foto03
-100MM-BS-3foto03
tn_800x600_451764_11497_BS3_ICM_35141
tn_800x600_451764_11...

Szia juge75!Egy pillanatra még visszatérnék az eredeti kérdéshez.Egy ilyen BSZ-3 100mm ágyút tudott vontatni?Elméletileg a Magyar hadseregben is használtak ilyet ugye?(esetleg volt valami saját elnevezése-számozása)vagy az eredetit használtuk?
Ez egy szép ágyú egy ilyet vennék.ICM gyártja de vajon lehet még kapni?
Kamovos 508479 2012. szeptember 15. 23:12
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06
07
07
08
08
09
09
T-54-APC-latrun-1
T-54-APC-latrun-1
T-54-APC-latrun-2
T-54-APC-latrun-2
T-54-APC-latrun-3
T-54-APC-latrun-3
T-54-APC-latrun-4
T-54-APC-latrun-4
T-54-APC-latrun-5
T-54-APC-latrun-5

Szia Zéé74!

Talán nem tűnt fel, de ez nem cset szoba, hanem egy honlap topikja.
Mivel nem ismerlek, az adatlapod pedig üres, így nem tudom ki vagy!
Ezért nem tudom milyen szinten lehetsz neveltség szempontjából.
De teljesen mindegy!
Köszönni akkor is illik ha valahová bemegyek!
Nekem ezt tanították!
Engem pedig megsérteni csak késsel lehet!

A témához visszatérve!
A képeket azért töltöttem le, és ide fel, hogy láthasd!
A háborúban, ha nincs megfelelő technikai eszközöd, akkor improvizálni kell!
(Így kezdődik a könyv amire hivatkozol!)
A képeken látható járművek ezeknek az improvizációknak az eredményei!
Pl: adott volt egy traktor, amit átalakítottak, hátul rakódóvá, elől tolólapossá, és így kezdték gyártani.
Mert erre volt szükség. (Ezt lett az amit te írtál.)

Jött a háború, és be borították lemezekkel, mert így tudták védeni a vezetőt.
Ehhez adtak a tetejére egy géppuskát, ez lett a fedezete gyalogság ellen.
Tehát improvizáltak, átalakították és használták.
Ilyen egyszerű!
Miért alakították át az általad betett képen látható T-70-es tankot azzá ami lett?
Hát mert erre volt szükségük.
Lövészeket kellett szállítani, kézi fegyverektől védeni.
Hasonlítsad össze ezen a linken található kocsit az általad belinkelt képpel.
www.primeportal.net/tanks/yuri_pasholok/t-70_light_tank/
Amint már itt lentebb írták nagy valószínűséggel az akkori politikai helyzet miatt Csepel-800-ast nem adtak el a Jugoknak.

De ne hidd, hogy csak a délszláv válság idején alakítgattak át harckocsikat, mert a jelen korban is megtették szerte a világban.
nézed meg ezt a két járművet példaképen, amiket feltettem.
Arról az M-2-es Orosz harckocsiról tudnál képet vagy elérési utat belinkel?
Csak, hogy azt is meg szemlélhessük összehasonlítás képen.

Amúgy én már megszoktam, hogy ne vegyek készpénznek mindent amit egy egy típusra írtak.
A könyvek időnként hazudnak. :(
Érdeklődjél másnál is ha nekem nem hiszel!

Üdv: kamovos
Zéé74 508478 2012. szeptember 15. 21:26
Válasz erre
SZERVUSZ Kamovos !

1 - bocs ha megbántottalak (nem volt szándékos), és remélem ezentúl mindenkit leteremtesz aki megérdemli! (de ha jól nézem akkor ezen fórumon elég gyakori a csetelős stílus.)
2 - nem én fényképeztem, ergo a deszka marad...
3 - tudod mit ? Legyen igazad szétvágták a T akármelyiket.. (de akkor sem értem miért tették volna)

A beszúrt képeidről/hez
01 - ez egy Torpedó GR-75A rakodógép volt.
02 - Csehszlovákiában született mint Tatra-138 tgk
03 - ugyanaz a jármű mint a 02. (egyébként Karlovac-ban van kiállítva a traktorral egyetemben,
ezekről viszont vannak deszkátlan felvételeim! : ) )
04 - TAM-190 teherautó volt.
A forrásom egy ezekkel foglalkozó horvát kiadvány:
Improvizirana Oklopna Vozila 1991-1995 - Vojislav Jereb & David Spencer
(S e szerint orosz M-2(?) vagy Csepel-800 (amit a JNA GJ-800-ként jelölt) vontató az alap.)

üdv Zéé74 (s részemről itt a vége...)
Kamovos 508477 2012. szeptember 14. 22:32
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04

Szia Zéé74!

Ezeket a netről töltöttem le mindegyik átalakítás, és egyik sem arra készült amire átalakították.

Üdv: kamovos
Kamovos 508476 2012. szeptember 14. 22:19
Válasz erre
Szia Zéé74!

Egyrészt, legközelebb előbb köszönjél mint én tettem.

Másrészt, vedd el a deszkát ha fényképezel, hogy lehessen látni.

Harmadrészt, talán azért vágták szét, mert a felsőrésze nem felelt meg arra amire ezt használni kívánták!

Ez egy lövész szállítóvá alakított jármű, és nem tank, mint aminek eredetileg készült.

Ha pedig 5 alsó görgője van akkor T-70, T-70M, T-80, T-90, kocsija.
SU76, Su-76M nem lehet mert annak a kocsinak meg már 6 alsó görgője van.

Üdv: kamovos
Zéé74 508475 2012. szeptember 14. 21:44
Válasz erre
Egyrészt ennek 5 görgője van (a 4.-et takarják a deszkák : ( ),
másrészt miért is vágnának szét egy eleve páncélozott járművet, a háború közepette ?
Kamovos 508473 2012. szeptember 14. 21:33
Válasz erre
Szia Zéé74!

Én azt állítom, hogy az Orosz T-40 vagy T-60 kocsijára építették rá, és a Dél Szláv válság idején használták.

Üdv: kamovos
Zéé74 508472 2012. szeptember 14. 21:32
Válasz erre
Uraim ... ilyen régen lett volna a Délszláv háború ?
Ez csak egy a számos \"Improvizirano oklopno vozilo\" (~ rögtönzött páncélozott jármű)
közül. Szerintem az alváz egyezik.
Z63 508471 2012. szeptember 14. 21:13
Válasz erre
Sziasztok!
Ez vélhetően a dél-szláv háborúban használt darab, ott mindent felhasználtak, ami mozgott és busztól kezdve, a traktorig, mindent házilag \"lepánzéloztak\". Természetesen a karhatalmi, vagy egyéb fegyveres testületek bármilyen járműveire is vonatkozik ez. Nagyon érdekes hibrideket lehet látni fotókon, holnap meg a zágrábi makettkiállításon szintén jó párat makettben.
Üdv,Z63
G400CDI 508470 2012. szeptember 14. 20:53
Válasz erre
Nem hinném, hogy Csepelt vettek volna, akkoriban nem volt túl rózsás a viszony köztünk.
Az oroszoktól sem vettek túl sok mindent (bár T-34-esük mondjuk volt), inkább az amerikaiaknál vásároltak be (M4, F-84, stb.).
Nem lehet, hogy ez valami saját gyártmány volt?
Én az M-80 fényképeit nézegettem, de túl rozsdás/koszos/sötét a gép, hogy okosabb legyek.
Én egyébként valami harckocsi imitátorra tippelek, amiket hadgyakorlatokon használtak. Nálunk is voltak ilyenek a 30-as években.
Sennás 508469 2012. szeptember 14. 20:35
Válasz erre
Szia Zéé74!Mi a izé ez?Valami sugárvédelmi,felderítő izé?Vagy még az 50-60 években nem foglalkoztak ilyennel.Esetleg rendörségi gép(de akkor nem lenne terepes festésű).
Zéé74 508468 2012. szeptember 14. 17:29
Válasz erre
Csepel vagy YA ?
Csepel vagy YA

Szia Törzsbusz !
A Yugóknak Csepel vagy YA vontatójuk volt ?
Az információd alapján akkor a Miniart makett ehhez a kis konzerv dobozhoz is jó lenne alapnak (?)
Üdv & kösz Zéé
Freddy 508467 2012. szeptember 14. 14:54
Válasz erre
Köszönöm! Csak olyan furcsán nem látszott az eleje.
Farkas469 508466 2012. szeptember 14. 13:25
Válasz erre
Helló!

Zil-131 hírműhely felépítmény. 95%
Üdv.
Freddy 508465 2012. szeptember 14. 13:17
Válasz erre
A második képen hátulról a második kocsi milyen típus? ZiL?
páncélos 508464 2012. szeptember 14. 08:08
Válasz erre
Sennás 508463 2012. szeptember 13. 20:25
Válasz erre
Van baj, nem kicsi.
Van baj, nem kicsi

Ez is ott volt.
Sennás 508462 2012. szeptember 13. 20:23
Válasz erre
Igazából ezeket a ceglédlaktany.hu-n és a Magyarbaka.hu-n találtam.Lehet még te is le vagy fotózva:)!
Törzsbusz 508461 2012. szeptember 13. 20:12
Válasz erre
Igen! Furcsa látni! Bár azért nem olyan régen fejeződött be az ottlétem akkoriban. A VBZ Kommendáns Z volt. \'80-as évek, 92 -ben léptem. Köszönöm! Van még ilyen képed? Érdekelne,belet tenném a könyveimbe. Nagyon jó képek. Az elsőn egy R-404 állomás az antennás kocsival. Egy készlet két Csepel volt.
Sennás 508460 2012. szeptember 13. 20:02
Válasz erre
Cegléd
Cegléd
Cegléd.2jpg
Cegléd.2jpg
Cegléd3
Cegléd3
cegl11
cegl11

Régen a ceglédi katonák.
Törzsbusz te hogy emlékszel ilyen volt a laktanya a ti ídőtökben is?
Sennás 508459 2012. szeptember 13. 19:45
Válasz erre
Köszönet juge75!Felírom megjegyzem.
juge75 508458 2012. szeptember 13. 19:40
Válasz erre
Például: Ksz-12 85mm légvédelmi löveg, 4,5 tonna.
Ksz-19 100mm légvédelmi löveg, 9,55 tonna.
Sz-60 57mm légvédelmi löveg, 4,66 tonna.
Szon-9 tűzvezető lokátor, 7,3 tonna.
És 122mm, 152mm tarackok, lövegek, aknavetők, lokátorok...
Sennás 508457 2012. szeptember 13. 18:37
Válasz erre
Szia Törzsbusz!Csak egy gondolat:\"valami nagyobb buff vontatása közben\".Mire gondolsz?
Annyit tudok 2t teherbírás és 8t vontatható tömeg.Mégis miket húzgáltak vele?Jó lenne majd megépíteni de mit akasszunk rá?Sajnos nem ismerem a hazai ágyuk típusát ill. régen mit használtak.
Sennás 508456 2012. szeptember 13. 18:23
Válasz erre
csepel_D-613_turbo
csepel_D-613_turbo

Szia Kamovos!
Azt írja net,1949ben megvásároltuk a Steyr350 teherautó licenszét.Mellé a D413 és D613 motorok gyártási jogát is.Na ebből lett a Csepel D613 (a 413 gondolom csak 4hengeres volt). Alapban talán 125Le de van valami Turbó változat 140Le?
A Dutra is lehet ilyennel van-volt szerelve de ott ki tudja minek nevezték.K..ra mindegy.
Kamovos 508455 2012. szeptember 13. 11:32
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Hát 1086 az tényleg kicsit korában volt. :D
Az talán még I. László király idejében volt. :)

Így most már tényleg elhiszem ,hogy öreg motoros vagy a pályán! :D

Üdv: kamovos
Kamovos 508454 2012. szeptember 13. 11:14
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Mint írtam is, egy tüzérségi vontatónak én is jobban örülnék. :)
Valóban nagyobb jelentőséggel bír számunkra mint a Csepinyec.
Építsétek meg azt a 800-ast minél előbb, hogy még én is láthassam.
A Csepinyecnek pedig béke poraira, \"Emléke örökké bennünk él\", \"oszt jóvan\".

Most már egyre jobban szeretnék eljutni hozzátok, egy meleg kézfogásra, jó beszélgetésre, és nem utolsó sorban több ezer fénykép elkészítésére. :)

Meg néztem a képeken látható fülkét!
Hát nekem a kék színe, és a fülke elején lévő kapaszkodók miatt IFA fülkének tűnt.
De most, hogy direkt ezt néztem, igazat kell adjak neked mert a színén kívül semmi azonosság nincs az IFA-val.

Üdv: kamovos
Törzsbusz 508453 2012. szeptember 13. 10:59
Válasz erre
Én korábban leléptem, a 1086-tól.
Törzsbusz 508452 2012. szeptember 13. 10:58
Válasz erre
Még annyi,hogy - ugyan nem tudom,hogy a tisztító berendezés mint felépítmény hogyan készült, de az eredeti platókeret rajta van! :-)
Törzsbusz 508451 2012. szeptember 13. 10:56
Válasz erre
Nem Ifa fülke,hanem Csepel -452-es alias STAR fülke. A téli képen - a jelenlegi helye most is. :-)
Törzsbusz 508450 2012. szeptember 13. 10:54
Válasz erre
Üdv Kamovos!

A Kanizsai gépgyár a Csepinyecből 1 db-ot készített. Van arról is kép. Azt a felépítményt reprózni nem lehet. Ami lehetséges és a megmaradt gép esetében talán a leglogikusabb,hogy az eredeti változatot hozzuk létre belőle. Látszik egyébként az alvázon is,hogy toldott,tehát eredeti, két db. alváz felhasználásával készült. Az igaz,hogy nem Csepinyec lesz, de mint említettem,azt lehetetlen létrehozni, minden tekinteteben. Amire esélyes a gép az a csotrogány megépítése,és mondjuk a profilunkhoz is ez illik. Képzeld el amikor egy bemutatón - autentikusan beöltözve - egy valami nagyobb buff vontatása közben megjelenünk. Ha egyszer ez a gép megépül az tuti szenzáció lesz...de,hogy mikor kezdhetünk hozzá... és még ebben is az alváz rövidítése a legnagyobb meló. A fülke és a plató - talán nem is olyan nagy falat.
Kamovos 508449 2012. szeptember 13. 09:31
Válasz erre
Egy kis ipar történelem hozzá.

www.ujtunderkert.hu/p-magunkrol/lang=hu

Üdv: kamovos
Kamovos 508448 2012. szeptember 13. 09:31
Válasz erre
Szia Senás!

Ez a motor aminek a képit belinkelted, nem a Dutra motorja véletlen?

Üdv: kamovos
Kamovos 508447 2012. szeptember 13. 09:13
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

A képekre és a csepinyecre vissza térve.
Akár ki is készítette sokat segített vele nekünk. :)

Az meg, hogy már nálatok várja a megújulást külön öröm számomra.
Bár ezt a vissza alakítást nem értem.
Hisz nem volt tüzérségi vontató, mert már eleve az olaj kutasoknak készült.

Azt tudom, hogy Toldival rövidebbre lehet szabni, és lehet belőle tüzérségi vontatót készíteni, de akkor már nem Csepinyec lesz.
Mondjuk nekem jobban is tetszene tüzérségi vontató ként mint kúttisztítóként.

Üdv: kamovos
Kamovos 508446 2012. szeptember 13. 09:00
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Az \"önfejlesztő kerék\" az a kerék amelyik önerejéből képes tovább lépni a lét egy másik formájába, mint pl: a négyszög. :D

Üdv: kamovos
Kamovos 508445 2012. szeptember 13. 08:51
Válasz erre
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec
CS-800 Csepinyec

Sziasztok!

a hétkerekűről letöltöttem én is mindent amit értem!
Meg is osztom veletek! :)
Annál is inkább mert van közte olyan is amin az összes kerék látható!
A fülke ami a képeken rajta van, szerintem IFA nem Csepel.

Üdv:kamovos
Sennás 508444 2012. szeptember 13. 07:39
Válasz erre
1993-94 ben Nekem még Tako András volt a századparancsnokom.
Törzsbusz 508443 2012. szeptember 12. 21:20
Válasz erre
Sennás,mikor szolgáltál Cegléden?
Sennás 508442 2012. szeptember 12. 19:59
Válasz erre
BIG_0004553406
BIG_0004553406

Szívesen.Tipikus amikor ott van az ember nem tud fotózni amikor még baka.Utána meg de jó lenne 1kép is.Én Cegléden a kerületközpontba voltam a VBZ-nél.Mint Tkv rajparancsnok.Ott esetleg 1-2 Gaz-66 lehetett fotózni.Na azt akartam ebből kihozni volt ott egy Kamaz Telefon Titkosító.Valami\"ineriörnek\" csúfolták.Azóta se tudtam kideríteni milyen volt a rendes típusa.Ilyesmi ami a képen van a bevágott sárvédőre bizti emlékszem.
DAC665 508441 2012. szeptember 12. 19:32
Válasz erre
SZIA SENNÁS ! Köszike a képeket ! A 27-05 a miénk volt itt palotán sokat jártunk vele még mindig megy !
Sennás 508440 2012. szeptember 12. 19:20
Válasz erre
Köszönet feljegyzem ezeket.Az első két könyv így-úgy már megvan nekem pont a No:3 kellene.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.