/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150.
juge75 505882 2010. december 27. 23:06
Válasz erre
Az szállította a gyufát!
Tudod...agyin, dva, tri, hol a gyufám...!
:-)
lacipapa 505881 2010. december 27. 22:12
Válasz erre
Sziasztok!
A BTR-152V1 magyar vonatkozása engem is érdekelne.
Laci
romeo 505880 2010. december 27. 21:56
Válasz erre
garant-1181
garant-1181

Használta a Magyar Néphadsereg a ponyvás vezetőfülkéjű Garantot?
Köszönöm!
romeo 505879 2010. december 27. 21:52
Válasz erre
ROBUR
ROBUR

Üdv!
Mire használták a fotón látható Roburt a harcászati rakétásoknál (Magyar Néphadsereg).

fotó: Igaz Szó
romeo 505878 2010. december 27. 21:05
Válasz erre
st_patrick 505877 2010. december 27. 20:27
Válasz erre
Akkor a második kiadások is felkerültek a kötelező olvasmányok listájára. Az EZF-típusok, D-344,346 változatok teljes felsorolása nagyot fog szólni. Remélem egyszer az utánfutó típusok is nyilvánosságra kerülnek. Köszi!
Pilu 505876 2010. december 27. 20:21
Válasz erre
VLG-66 (01)
VLG-66 (01
VLG-66 (02)
VLG-66 (02
VLG-66 (03)
VLG-66 (03
VLG-66 ufo (01)
VLG-66 ufo (01
VLG-71 (01)
VLG-71 (01
VLG-CS (01)
VLG-CS (01
VLG-CS (02)
VLG-CS (02
XY006
XY006

Üdv.!
A VLG-nek volt VLG-66 (utánfutóval), VLG-71 és VLG-71-CS(csökkentett)változata is.
romeo 505875 2010. december 27. 20:04
Válasz erre
Üvd Törzsbusz!
Szeretném megtudni, hogy hány darab BTR-40 és BTR-152 volt a Magyar Néphadseregben.
Van ilyen adatod? Én eddig csak 2 db BTR-40-ről (csak csapatpróba) és kb. 3-4 db BTR-152K-ról (sebesültszállító) tudok -volt hivatásos katonák elbeszélkése alapján.
Nekem eddig ez a legnehezebb téma!
Köszönöm!
Kamovos 505874 2010. december 27. 19:20
Válasz erre
Csepel D 344 25
Csepel D 344 25
Csepel D 344 26
Csepel D 344 26
Csepel D 344 27
Csepel D 344 27
Csepel D 344 28
Csepel D 344 28
Csepel D 344 29
Csepel D 344 29
Csepel D 344 31
Csepel D 344 31

Szia Törzsbusz!

Köszönöm az információt!
Jövőre is lesz rendezvénytek?
Lehet erről tudni már valamit?
Szívesen elmennék rá!

A képeken látható Csepel is a ti járművetek?

Üdv: kamovos
Képeket a netről töltöttem le!
romeo 505873 2010. december 27. 18:58
Válasz erre
Üdv Dieselheaven!
Persze, hogy nem baj, és nagyon szépen köszönöm!
dieselheaven 505872 2010. december 27. 17:54
Válasz erre
Ugyan nem nekem szól a kérdés, de talan nem gond ha en valaszolok:
Vegyivédelmi Laboratóriumi Gépkocsi (VLG-71)
romeo 505871 2010. december 27. 13:35
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
Milyen rövidítés a VLG-71? Köszönöm!
zomate93 505870 2010. december 27. 11:09
Válasz erre
törzsbusz 505869 2010. december 27. 07:49
Válasz erre
Listán van. A "Magyar Járművek - Típustörténetek" első része 2007-ben jelent meg a D-344. D-346 bemutatásával. Előzetes megállapodások alapján valószínű,hogy újra indul a sorozat az első résszel átdolgozott formában. Abban viszont benne elsz.
vujit 505868 2010. december 26. 22:55
Válasz erre
Jah, annyira új, hogy már nem is gyártják! Kb.: 5 éves a cucc, ha nem több!
st_patrick 505867 2010. december 26. 22:15
Válasz erre
Üdv! Ez a 147 darab becslésen alapszik, vagy van róla konkrét listád? Csak mert ha Neked van ilyen, tervezed-e belevenni valamelyik könyvedbe? Persze tudom nem kivánságműsor, csak fúrja az oldalam a kiváncsiság.
joci232 505866 2010. december 26. 18:54
Válasz erre
Wrecker 505865 2010. december 26. 18:31
Válasz erre
Üdv Joci232 !

Mindent ami már bontás, szétszedés, fakulás, rohadás állapotában van elsősorban kívülről.
Minél rozsdásabb annál jobb !
juge75 505864 2010. december 26. 17:46
Válasz erre
Másodsorban azért roham mentő, mert a drága ex-főnököm meglátott bennük akár milyen pici koszt, rohamot kapott!
:-)
Kettő volt a nevemen.
M-készlet, lepecsételve...
joci232 505863 2010. december 26. 17:39
Válasz erre
Mit fotózzak?

Van "kívánságlista"?:D
törzsbusz 505862 2010. december 26. 16:37
Válasz erre
Ez is a mi kocsink, a mi rendezvényünkön. (Csobánka, Militari Parádé asszem a 2006-os) A rendezvény felszámolását követően 40Cÿ-os lázzal vittem haza.

Egyébként ugye mentőzzük a gépet: A becsületes megnevezése, KK-1 tip. kötöző gépkocsi.A benne illetve vele elvégezhető egészségügyi műveletek szerint roham mentőnek minősül, és ez egyszer sem a mentő jármű végsebességet jelenti.
Kamovos 505861 2010. december 26. 16:05
Válasz erre
Csepel D 344 19
Csepel D 344 19

Szia Törzsbusz!

Köszi az ötletet!

Maradok a "liba fs" mentő projektnél, mert már így is azt modják, hogy zöld kavicsokat gyártok! :)

Szorgalmasan gyűjtögetem a képeket ahonnénd csak lehet, a zöld mentőről is van oldal sátras képem, sajnos csak az egyik oldalról! :(

Üdv: kamovos
törzsbusz 505860 2010. december 26. 15:38
Válasz erre
VLG 71
VLG 71

Akkor a kiinduláshoz gondolat ébresztőnek:
Kamovos 505859 2010. december 26. 15:34
Válasz erre
01
01
02
02
03
03

Szia Wrecker!

Köszi aképeket!
Nekem eddig csak ezt a 3 képet sikerült levadásznom a netről!

Üdv: kamovos
Wrecker 505858 2010. december 26. 15:25
Válasz erre
DSC01533
DSC01533
DSC01534
DSC01534
DSC01535
DSC01535

Szia Kamovos !

Itt a mentős Csepel belsejéről a képek...

Ui: A Monox nickname csak elírás volt részemről!
Kamovos 505857 2010. december 26. 15:23
Válasz erre
Csatlakozom a hozzászólásodhoz! :)
Kamovos 505856 2010. december 26. 15:23
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Köszi a segitséget!
Akkor indítom a "liba fs" mentő projektet! :)

Üdv: kamovos
Kamovos 505855 2010. december 26. 15:20
Válasz erre
Szia Wrecker!

A te képeid is érdekelnek!

Üdv: kamovos
Ezt a Hszt-hogy hoztátok össze ilyen egyformára? :D
Kamovos 505854 2010. december 26. 15:17
Válasz erre
Szia Monox!

Mindenkép érdekel ami Csepelekkel kapcsolatos! :)

Üdv: kamovos
juge75 505853 2010. december 26. 14:37
Válasz erre
joci232 505852 2010. december 26. 14:17
Válasz erre
:)

csak mert ismerősömé ez a bontó:D

azért kérdeztem...:D
Wrecker 505851 2010. december 26. 13:10
Válasz erre
Üdv Joci232 !

Valamilyen autóbontó internetes oldaláról származnak.
törzsbusz 505850 2010. december 26. 13:05
Válasz erre
Nem, a 3662 Hsz-ben lévő fakult ilyen színűre, az az eredeti gyári festés volt. A "liba fs" szín, ami a 3661 Hsz-ben szerepel a '80-as évek elején központi utasítás alapján általánosan elrendelt festék volt. Az való igaz, hogy a központi ellátás az MN-ben is akadozott, ezért valójában "házilag" az egy fekete egy sárga, vagy az egy kék egy sárga színkeverés oldotta meg a zöld szín problémát sok esetben.

Ha elkészül az üzás, majd felteszem.
joci232 505849 2010. december 26. 13:01
Válasz erre
Wrecker 505848 2010. december 26. 12:59
Válasz erre
Szia Kamovos !

Van pár képem a belső elrendezésről is, ha érdekel...
Monox 505847 2010. december 26. 12:59
Válasz erre
Szia Kamovos !

Van pár képem a belső elrendezésről is, ha érdekel...
Kamovos 505845 2010. december 26. 11:35
Válasz erre
Szia törzsbusz!

A 3261 Hsz-ben lévő mentő eredetileg zöld lehetett, és ilyenre fakult?

Hajdanán, amikor még az 5500-nál voltam ott a Gombás elvtár festett ilye keki színű Csepeleket is!

Sajnos akkortájt nem lehetett fényképezni, pedig azon a javító bázison nagyon sok technikai eszköz megfordult.
Ilyenek mint: Fug, Pszh, BRDM összes változata, lokátorok, Akácia, Shilka, sok más egyébb gumikerekes és lánctalpas technika.
Nagyrészük le is lett festve!
Viszont nem volt szabványos festék szín egyikhez sem, mert mindig a éppen beszerzett festéktől, és az adott festő színvilágától függtek a zöld és a keki árnyalatok!

A Csepel Üzemanyagosról tudnál nekem képeket küldeni?
Jók lennének azok is amik a felújítás folyamatán készültek!
No persze ha elkészül és lesznek róla képek azok is nagyon érdekelnének majd!
Szeretném elkészíteni ezt a felépítményt is!

Üdv: kamovos
Elektrolakatos 505844 2010. december 26. 11:20
Válasz erre
Kamovos 505843 2010. december 26. 11:18
Válasz erre
Szia nincsötletem!

Neked is köszönöm a segítséget!

Tegezzél nyugodtan, ,em vagyok még olyan öreg!
Asszony szerint alig vagyok 10! :D

Üdv: kamovos
Kamovos 505842 2010. december 26. 11:15
Válasz erre
Szia Wrecker!

köszönöm szépen a segítségedet, és a képeket is!
A képek nagyon jól jöttek a mentőmhöz! :)

Üdv: kamovos
törzsbusz 505841 2010. december 25. 22:18
Válasz erre
Ja, és a gyári festék (Trinát IR 608) szigorúan selyemfényű volt, nem matt!
törzsbusz 505840 2010. december 25. 22:15
Válasz erre
EZF-ben min. 50 féle változat volt. Műhely kb. 20 féle. törzsbusz 2 változat. Híradó tizenvalahány. Egészségügyi kb. 8-10...és a többi. A Csepel D-344 tgk. több mint 147 (!) féle változatban került rendszeresítésre. Ebben a megközelítésben a Magyar Honvédség gépjárműtörténetében egyedülálló típus, még egy bázis jármű ilyen széles körű alkalmazásban nem volt rendszeresítve.
törzsbusz 505839 2010. december 25. 22:05
Válasz erre
HZ 13 68
HZ 13 68

Eredeti festék: Trinát IR 608 tábori zöld. ez volt a gyári szín. amit a Wrecker képein láthatunk, (3262) az az IR 608 eredeti szín agyonfakult változata. Minden más matt zöld szín a '80-as évektől került alkalmazásra a Magyar Néphadseregben. Az eredeti szín receptúrája meg van. A bemutatott képen a saját üzemanyagos változat ezzel a színnel került festésre, már ahogy a fotó vissza adja. Ez az üzás Csepel március körül készül el, teljes körű restaurálás után.
Wrecker 505838 2010. december 25. 21:45
Válasz erre
22
22
23
23

De még volt ilyen színben is...
Wrecker 505837 2010. december 25. 21:38
Válasz erre
DSC01525
DSC01525
DSC01528
DSC01528
DSC01529
DSC01529
DSC01531
DSC01531
DSC01532
DSC01532

Talán ez hasonlít valamennyire...
nincsötletem 505836 2010. december 25. 20:52
Válasz erre
Tiszteletem Kamovos!

Tudomásom szerint a csepel d-344-esek csak egyenzöld színben kerültek a hadsereghez.a képeken az e.z.f.(egységes zárt felépítmény) található,ezeket pedig többek közt rádiósautóként, műhelykocsiként vagy törzsbuszként is használták.
Remélem tudtam neked segiteni!
üdv.nincsötletem
Kamovos 505835 2010. december 25. 19:15
Válasz erre
0106
0106
0107
0107
0108
0108

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a képeken lévő Csepelnek mi volt a rendeltetése, illetve ebben a színben volt-e mentőnk?

A képeket Googli-val vadásztam!

További kellemes karácsonyt!

Üdv: kamovos
lucky 505833 2010. december 25. 11:54
Válasz erre
A kiadó a Renova és 1/25-ös.
Itt még van belőle
www.gpm.pl/eng/index.php
farkas469 505832 2010. december 25. 10:57
Válasz erre
kr0
kr0
kr1
kr1
kr2
kr2
kr3
kr3
kr4
kr4
kr5
kr5
kraz
kraz

Uraim!
Itt az új örűlet Kraz papírból!
Boldog Karácsonyt!
Üdv.
juge75 505831 2010. december 24. 20:46
Válasz erre
200911211577
200911211577
200911211576
200911211576
201001121645
201001121645
201001121647
201001121647
201001121648
201001121648
201001121649
201001121649
Kép 379
Kép 379

Eredetileg a Kovács (Kuznyecov), makettként ezt adják a Skif MT-LB+Zu-23-2 és BTR-152E, valamint az Eastern Express egyik Gaz-66 változatához (kiegészítő nélkül), ez a példány konkrétan Francia, Azimuth (csomagolás) "termék", kiegészítővel (ez is benne van).
A feljavítás pedig teljesen saját (csövek, fogantyúk, hüvely kivetők, és apróságok).
itt van pár kép, még festetlenül, valamint az alkatrészekről, félkészen.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150.