/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
joci232 505475 2010. november 18. 10:41
Válasz erre
Nagyon hálás lennék ha volnának még ilyen képek!
Saját részre kellene, ugyanis Magyar BM 21-et építek

joci232@hotmail.com

Köszönettel:Papp József
törzsbusz 505474 2010. november 18. 10:40
Válasz erre
Hír kábelfektető B-350
Hír kábelfektető...

ETNV előd: Csepel B-350 (MN)
törzsbusz 505473 2010. november 18. 10:38
Válasz erre
Grad
Grad
Grad-2
Grad-2
Grad-3
Grad-3

Nálam is van egy rakás BM-21 fotó. még nincsenek bedolgozva
törzsbusz 505472 2010. november 18. 10:29
Válasz erre
...majd miután a 300-as-ból lett háromötvenes néha elakadt a sárban úgy gondolták,jó lenne ha elöl is hajtott kerekek lennének ezért összedugták a fejüket és csináltak egy terepes mellsőhidat, no meg egy osztóművet mert véletlenül olyan mellső hidat találtak ki. Kivették a 350-es ökölfejes hídját, majd betették a terepest. Igy született meg a 344-es. Nem akarták,hogy hasonlítson a 350-esre ezért az orrát kicsit áttervezték.Történt aztán, hogy rájöttek ez nem jó már a terepen mert kicsi, nagy a menetoszlop, kicsi a szállított tömeg, sok a sofőr, tehát nem jó. Szétszedték a 344-est alvázig, új hidakat készítettek, majd bele kellet toldani az alvázba mert valamelyik ökör kitalálta,hogy már megint háromtengelyes kell, viszont nem elegendő hosszúságú részt toldottak az alvázba, így hát az imperialista buszmotor felé fért csak el a vezetőfülke, máris készen volt a D-566-os...aztán jöttek a civil változatok (kovács Bútor: a "csepel Sztori" című könyvéből) na jó..nyilván nem akakrok senkit megbántani.
romeo 505471 2010. november 18. 09:07
Válasz erre
joci232 505470 2010. november 18. 09:05
Válasz erre
húúú a k*rva életbe :D
ilyen képeket keresem már mióta (Magyar BM 21)

vannak még ilyen képeid?:O
romeo 505469 2010. november 18. 09:04
Válasz erre
Lőszerszállító URAL
Lőszerszállító...

A lőszerszállító URAL-ról nincs valakinek "jobb" fotója?
Köszi!
romeo 505468 2010. november 18. 09:01
Válasz erre
BM-21   MH
BM-21 MH
BM-21 MH
BM-21 MH
BM-21
BM-21
Lőszerszállító URAL
Lőszerszállító...
GAZ-66  bemérő
GAZ-66 bemér

MH Csobánc Sorozatvető Tüzérezred (1990-es évek első fele).
Fotók Kása Árpád "Árpapa" gyűjteményéből.
romeo 505467 2010. november 18. 08:40
Válasz erre
Üdv!

1980-ban az MN-nél még hadrendben, -használatban volt a PT-76-os?
Rétságon a PT-76 a felderítőszázad állományába tartozott?
Kösz!
Maz 505466 2010. november 18. 08:11
Válasz erre
Kis kiegészítés még:

A Csepel 300-ra valóban a Diamond rendszerű felépítmény került, sőt a D 566 Zagyva vontatóra is ilyen rendszerű felépítményt gyártottak az AFIT-nál. Ez a felépítmény került 2005-ben URAL-4320 alvázakra és ebből lett a DAM.
Maz 505465 2010. november 18. 08:05
Válasz erre
Kedves Kamovos!

Meg ne sértődj, de amit írtál, annak nettó 90 %-a hülyeség. :-(

A Csepel D 350 és B 350 a STEYR D 380 -as teherautó licensze alapján készült, GMC-hez köze nem volt. Kis átalakítások történtek általában a könnyebb gyárthatóság irányában, így a gőzölt hajlított bükkfa vázszerkezetű fülke lett lecserélve az Ikarusnál gyártottra.

A 300-asnak kb. az ihletadója volt a GMC. A fülke a STEYR fülkéjéhez hasonlított.

Egyébként a Honvédségben, majd a Néphadseregben a Jeep, GMC, Diamond, Dodge egyéb amerikai járművek a '60-as évekig megtalálhatóak voltak.
juge75 505464 2010. november 18. 07:45
Válasz erre
00001
00001

Egy kis életkép, 1980, Rétság, Kisz rendezvény.
Saját családi fotó.
juge75 505463 2010. november 18. 07:41
Válasz erre
romeo 505462 2010. november 17. 22:52
Válasz erre
Kamovos, köszönöm!
Látom feltüntetted a forrást : )
Kamovos 505461 2010. november 17. 21:52
Válasz erre
gmc01
gmc01
gmc02
gmc02
b300
b300
b300-2
b300-2
b300-2
b300-2
Cs-500
Cs-500

Szia Romeo

Még kiegészítés képen a 300-as Csepel, a GMC alvázára épült!
Először csak a fülkét, majd a motorházat is, aztán a platót, utána a hátsóhidat cserélték, és ekkor már csak 2 tengelyes lett de a dupla kerék maradt hátul.
Ezekkel az átalakításokkal máris a 350-esnél tartunk! :)

Ezek csak a külső változtatások!
Legalábbis én így tudom!

Képeket az Googliról vadásztam!
Nem saját képeim!

Üdv: kamovos
Kamovos 505460 2010. november 17. 21:33
Válasz erre
Diamond 969
Diamond 969

Szia Romeo!

Minden bizonnyal a 300-as Csepel!
Véleményem szerint Diamond 969 műszaki mentő felépítményével!
Azért állítom ezt, mert a 300-as 3 tengelyes, és hátsó tengelyek dupla kerekesek!
Itt tisztán látszik, hogy a leghátsó tengely közel van a plató végéhez, innen következtettek arra. hogy 3 tengelyes!

Üdv: kamovos
romeo 505459 2010. november 17. 18:28
Válasz erre
00001
00001

Ez nem véletlenül Csepel 300 mentő-vontató?
fotó: www.vorosmeteor.hu/
romeo 505458 2010. november 17. 18:25
Válasz erre
Szandaszőlős 1964
Szandaszőlős 1964

Ez a szolnoki felderítők Roburja.
fotó: www.vorosmeteor.hu/
törzsbusz 505457 2010. november 17. 18:13
Válasz erre
romeo 505456 2010. november 17. 17:59
Válasz erre
törzsbusz 505455 2010. november 17. 17:56
Válasz erre
ld-2002 werkfoto
ld-2002 werkfoto

Juge Barátom!

Erre gondolsz?
juge75 505454 2010. november 17. 12:54
Válasz erre
Ahogyan nézem, nagyjából hasonló felépítményű volt a mi örökölt Robur mentőnk is, csak újabb, és magasított, volt rajta kör alakú tető nyílás is (Ex-NDK/NVA).
A két oldalán egy-egy bazi nagy tolóajtó, amin befért kényelmesen egy hordágy (ezen is látható).
törzsbusz 505453 2010. november 17. 10:52
Válasz erre
Sőt most látom, létszám gondok is vannak a platón.(!)
törzsbusz 505452 2010. november 17. 10:50
Válasz erre
Természetesen a Magyar Néphadsereg Roburjai.Mindkettő típus azonosító szolgálati felvétel.
1958-tól jöttek a hatkarakteres rendszámok, a háború utáni évektől az MN (de még a demokratikus is) a H- jelölésű rendszámokat kapta. Igen 350-es csepelek a plató alapján korai változatok, amin a hátsó padsoron szabálytalanul ülnek, miután nincs fent a hátfal magasító. De hát kit érdekelt ez akkor...
romeo 505451 2010. november 17. 10:18
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

A Roburok ugye MN fotók?
romeo 505450 2010. november 17. 10:11
Válasz erre
Budapest-1956
Budapest-1956

Üdv!

A HT 958 Magyar Néphadsereg? Az 50-es években csak háromjegyű számok voltak? A jármű Csepel 350?
Köszönöm!
forrás:www.cascoscoleccion.com/portada.htm
Varjúbácsi 505449 2010. november 17. 10:05
Válasz erre
Törzsbusz!
Köszönöm a segítséget. A legfontosabb adat lenne a számomra a ponton magassága a fenéktől a fedélzeti szintig, a ponton elején, és végén. A fotók szerint látszólag eltérő.
romeo 505448 2010. november 17. 08:40
Válasz erre
törzsbusz 505447 2010. november 17. 08:29
Válasz erre
lo -1800 hír  k
lo -1800 hír k
lo-1800 sebszáll  k
lo-1800 sebszáll k

Üdv Romeo!

Sok egyéb ok miatt csúszik a könyv, meg hát most azon rágódom, hogy az időszakot 1950- és 1990 közöttire csökkenteném, így csak a Magyar Néphadsereg időszakát mutatná be a könyv. Ettől egyébként bizonyára "vékony"lapok maradnának csak ki ami az elmúlt húsz évet jellemezné...hát még nem tudom.
Itt küldök Neked is egy-két fotót.
törzsbusz 505446 2010. november 17. 08:24
Válasz erre
Szia Varjúbácsi!

Mennem kell majd Szentesre, talán ott ráakadok Neked való adatokra.
romeo 505445 2010. november 17. 08:19
Válasz erre
Üdv Varjúbácsi!

Keresem én is a GSzP-55 fotókat, amelyeket ígértem, még hátra van kb. 10 db CD átvizsgálása, eddig csak az van amit a múltkor feltettem.
Varjúbácsi 505444 2010. november 17. 08:14
Válasz erre
Szia Törzsbusz!
Nincs véletlenül méret adatod a GSP-55 pontonjáról? A készülő kiadvány fedlaptervén van róla egy fotó. Sokat segítene.
Köszönöm.
romeo 505443 2010. november 17. 08:10
Válasz erre
428456_33236_borito_terv
428456_33236_borito_...

Üdv Törzsbusz!

Gyönyörű fotók! Én a saját nevemben nagyon köszönöm!
Ha szabad megkérdeznem mi van a készülő kiadvánnyal?
törzsbusz 505442 2010. november 16. 23:57
Válasz erre
törzsbusz B  és törzshálóhely pótkocsi majomringató
törzsbusz B és t...
344 00 menet
344 00 menet
Csék a vonaton
Csék a vonaton
HT 90 -49
HT 90 -49
vgk70
vgk70
vsfug efemgé vonaton
vsfug efemgé...

És a Csepelekről is rég esett szó. Az előbbiből a K lemaradt. (keresztezett fajok)
törzsbusz 505441 2010. november 16. 23:49
Válasz erre
157- es magyar felépítménnyel
157- es magyar felé...
Zil-157 Csepel 350 műhellyel
Zil-157 Csepel 350 m...
Zil-157 ZALA gk magyar felépítmény
Zil-157 ZALA gk...
Zisz-151 akkutöltő magyar felépítménnyel
Zisz-151 akkutölt...

Az ilyenekről rég esett szó: "eresztezett fajok" a Magyar Néphadseregben
Kamovos 505440 2010. november 16. 22:09
Válasz erre
Szia st_patrick

Hát lehet, hogy magyar találmány :!:

De az ETNV az NDK gyártmány :!:
Ural alvázra IFA, és Wartburg alkatrészekből összerakva :!:

A Képen nem valószínű, hogy ETNV építő, vagy bBázis lenne.

Üdv: kamovos
törzsbusz 505439 2010. november 16. 22:01
Válasz erre
kábeles MN 80-as évek
kábeles MN 80-as é...
saját aggregátoros
saját aggregátoros
nva műhely
nva műhely
nva műhely 2
nva műhely 2

üdv! Megitélésem szerint a gép nem kábeles, bár a felépítmény kialakítása azonos. Ez a plató kialakítás elsősorban műhelygépkocsi felépítménynek lett kialakítva, és a képen is inkább a műhelyváltozat feltételezhető mindazonáltal,hogy bármelyik géphez kapcsolható a mentő utánfutó. Ismereteim szerint a kábeles változatok a '80-as években kerültek be, a tatra-148 és csepel d-344eket váltották. az ETNV oldalfal más kialakítású, ugyanakkor létezett áramforrás gépkocsi is. Nálunk a haditechnika alapítványban van egy ilyen gép, 85Kw teljesítményű aggregáttal. Terv szerint - funkcionálisan is - télen újul meg.
st_patrick 505438 2010. november 16. 19:30
Válasz erre
nva-ddr-historisch-13392
nva-ddr-historisch-...

Üdv! Bár az ETNV-kábelfektető magyar találmány, de ezt a felépítményt az NDK is használta. Lehet h ott találták ki. (?)
romeo 505437 2010. november 16. 12:41
Válasz erre
mil088
mil088
mil135
mil135

Üdv!
Nagyon sok fotó speciális magyar katonai járművekről:
www.policecars.hu/p/thumbnails.php
lacipapa 505436 2010. november 15. 22:23
Válasz erre
Bocs,kezdő vagyok a net-en,
lacipapa1947(kukac)gémail,pont,com
Laci
törzsbusz 505435 2010. november 15. 21:55
Válasz erre
miután én nem tudom az emiled, ezért hát itt az enyém: az e-mail cím: m.h.g@mailbox.hu
juge75 505434 2010. november 15. 21:15
Válasz erre
1L15-1
1L15-1
1l15-1  2
1l15-1 2
pep_1l15-1
pep_1l15-1
pep_1l110-1
pep_1l110-1

Ha már szóba került, 1L15-1.
lacipapa 505433 2010. november 15. 20:41
Válasz erre
Szia,köszönöm,de nem tudom használni,mert nem tudok angolul és nem értem,hogy mi van ott.Ha nem lennék a terhedre az E-mail-omra egy telefonszámot,ha megadnál,ahol tudnánk pár szót váltani.
Köszönöm,Laci
törzsbusz 505432 2010. november 15. 20:06
Válasz erre
Szia,nos íme: m.h.g@mailbox.hu

Üdv. Törzsbusz
romeo 505431 2010. november 15. 19:46
Válasz erre
Kamovos 505430 2010. november 15. 19:39
Válasz erre
Szia Romeo

Ez egy ETNV raj Bázis járműve!
A Raj 3db járműből ált

Bevizsgáló (parancsnoki jármű) UAZ-469
Építő URAL-375D
Bázis URAL-375D
Szállító URAL-375D, vagy Zil-131.

Szívesen látnék még képeket, a raj többi játművéről is!

Üdv: kamovos

Üdv: kamovos
lacipapa 505429 2010. november 15. 18:00
Válasz erre
Szervusz Törzsbusz!
Azt szeretném kérni,ha lehetszeretnék veled magánban beszélni!
Köszönöm,Laci
lacipapa1947(kukac)gémail(pont)hu.
romeo 505428 2010. november 15. 12:01
Válasz erre
70b_1_big
70b_1_big

Üdv!
juge75 505427 2010. november 15. 11:08
Válasz erre
romeo 505426 2010. november 15. 11:03
Válasz erre
4277245_1
4277245_1
4277245_2
4277245_2

ez is eladó...

honvédségi értékesítésből eladó ténylegesen m-zárolt (lepomblázott) kereken 1000 km-t futott platós-ponyvás ural extrákkal. a járművet speciális hidraulikus rendszerű kábelfektető felépítménnyel szerelték és a szokásos csörlő mellett emelőhátfal is van rajta. honvédségi használat után ismételten forgalomba helyezhető. eladás céges számlával.

forrás: www.hasznaltauto.hu/haszonjarmu/ural/ural_375-d-4277245
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.