/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
lucky 503108 2009. március 11. 20:59
Válasz erre
Az a helyzet, h kellene 1/72-ben egy v két Kraz.
Azt találtam ki, h az egyetlen, rendelkezésre álló Kraz-ból követem el.
Ez pedig A Renova Kraz-a.
Igaz kicsinyíteni kell, de ez megoldható. Menet közben rájöttem, h teljes valójában kell megépíteni, mert 1/72 az nem egészen ua mint 1/25.Ráadásul némi áttervezés se árt, a méretarány miatt.
zomborka 503107 2009. március 11. 20:38
Válasz erre
Lucky, csak nem Kraz-ozol? :) KÉPEKET! :)

Hajrá, jó makettezést:

Máté
Simka 503106 2009. március 10. 20:50
Válasz erre
Sziasztok!

Ritkán járok itt, de most ez a kérdés ösztönöz... :)

A lényeg, hogy azok csövek(nem vasak), amik, ahogy Mateapot írta a légnyomás (menet közbeni és álló helyzetben) fülkéből történő szabályozására szolgál, tehát pl. harci helyzetben, ha elakad nem kell kiugrálni és kézzel leengedni a kerékből stb.
(amúgy a módszer lényege, hogy a kisebb nyomás által nő a kerék futófelülete és így jobban tapad, sivatagban vagy hóban ez az első amit megtesznek egy elakadás megoldására)
Egyébként látni ilyet pl a Dakaros kamionoknál és autóknál is..

Simka
borisz 503105 2009. március 10. 18:22
Válasz erre
Ahogy éppen sikerült! Inkább kötelet használtak rá.
Gotha 503104 2009. március 10. 17:41
Válasz erre
köszi!
Esetleg valakinek van olyan képe, amin vontatókötél vagy lánc van felszerelve az első lökhárítóra? pl. Zil 131-nél? a felcsavarás módja érdekel leginkább.
Mateapot 503103 2009. március 10. 15:42
Válasz erre
Szia! úgy tudom az a légnyomás szabályozók, tehát ő maga tudja fújni a kerekeit, meg leengedni az adott útnak megfelelően. üdv Máté
lucky 503102 2009. március 10. 14:41
Válasz erre
Hát igen.Nekem is feltűnt az alsó élen lévő merevítő borda (él).( én még itt tartok)
Némi egyszerűsítést alkalmazni kell a tervezés során, mert nem biztos, h a teljesen valósághű alkatrész megvalósítható.
Ez persze nem zárja ki a saját tunning lehetőségét.
Gotha 503101 2009. március 10. 11:34
Válasz erre
üdv

azt meg tudja valaki mondani hogy a kerekein lévő vasak mire szolgálnak? legion.wplus.net/guide/army/tr/zis134-8.jpg
delcom 503100 2009. március 10. 11:34
Válasz erre
semmi gond...orulok, hogy tudtam segiteni. Amint latod a Renova tervezes joval egyszerubb, mint a valodi szornyeteg. Szerintem erdemes kicsit ezt a reszt is elethubbe varazsolni.

udv,
delcom
lucky 503099 2009. március 10. 11:31
Válasz erre
delcom!
EZ AZ! :)))D
Köszi!
Hálám üldözni fog...
Giruna 503098 2009. március 9. 22:47
Válasz erre
Köszi az infót mindkettőtöknek, még gondolkodom, mert műanyagból szerettem volna és sajátkezüleg összerakni.
delcom 503097 2009. március 9. 12:27
Válasz erre
001
001

ezen a kepen a Renova 5-nek jelolt alkatresze valamennyire jobban lathato. Koszi a buzditas a keszulo makettemmel kapcsolatosan.

udv,
delcom
Szabi77 503096 2009. március 9. 11:15
Válasz erre
MICHELIN!
Én is nagyon köszönöm!
Szabi77
lucky 503095 2009. március 9. 11:04
Válasz erre
Szia delcom!
Tényleg nem voltak meg.
Köszi!
Jó lesz a Kraz-od.
Arról a részről amit a Renova 5-nek jelöl, nincsen fotód?
delcom 503094 2009. március 9. 09:27
Válasz erre
001
001
002
002
003
003
004
004
005
005
006
006
007
007

lucky,
ha esetleg ezek a kepek meg nem szerepelnenek a 255-os gyujtemenyedben.

buek,
delcom
Tibor 503093 2009. március 9. 06:01
Válasz erre
MICHELIN!
A hálám örökké üldözni fog! Nagyon nagy és hálás köszönet a rajzokért!
Tibor
MICHELIN 503092 2009. március 8. 19:01
Válasz erre
apakocsi jpg_0001
apakocsi jpg_0001
apakocsi jpg_0002
apakocsi jpg_0002
apakocsi jpg_0003
apakocsi jpg_0003

Itt vannak a képek az apakocsiról. A két műszaki rajzról lett leméretezve.
lucky 503091 2009. március 8. 18:48
Válasz erre
Köszi!
A difiházak nyomaték tám bekötési pontjai érdekelnének jobban.
Dönitz 503090 2009. március 8. 17:08
Válasz erre
váz
váz

Szia lucky!

Csak ezzel a képpel tudok szolgálni.
Remélem tudod hasznát venni.

üdv.: Dönitz
romeo 503089 2009. március 8. 16:43
Válasz erre
Üdv!

Mire használják,-használták őket.
Buch 503088 2009. március 8. 13:56
Válasz erre
Bizony!
romeo 503087 2009. március 8. 11:01
Válasz erre
Üdv!

A telephely alatt laktanyát értesz?
Buch 503086 2009. március 7. 20:26
Válasz erre
Hát ez nagyon érdekes, mert nálunk a telephelyen kettő még áll egymás mellett.
Üdv.
lucky 503085 2009. március 7. 19:38
Válasz erre
Urak!
A Kraz 255 alvázán a két hossztartót hátul összekötő elemről van-e vkinek képe? Nem az alváz legvégéről, hanem eggyel beljebb, a hátsó kerekeknél lévőre gondolok.
juge75 503084 2009. március 7. 18:51
Válasz erre
Így igaz! Én e.ü. katonaként Nyíregyházán találkoztam vele, oktatás célból.
Maz 503083 2009. március 7. 17:49
Válasz erre
Nem, a LuAZ-969 nem volt használatban. Munkásőrségnél használták.
A LuAZ-967, tehát az úszóképes sebesültszállító azonban a mai napig rendszerben van.
romeo 503082 2009. március 7. 12:37
Válasz erre
P1030074
P1030074
P1030076
P1030076

Kedves Barátaim!

Szeretném megkérdezni, hogy a néphadseregnél - honvédségnél használatban volt-e ez a típus?
Köszi!
Ákos 503081 2009. március 7. 01:20
Válasz erre
páncélos 503080 2009. március 6. 22:18
Válasz erre
Giruna!

1/43-as méretarányban, Oroszországban készül nagyon szép makett fémből, de hazai boltokban ritkaság és arany árban mérik.
Giruna 503079 2009. március 6. 13:02
Válasz erre
Simka 503078 2009. március 6. 11:34
Válasz erre
Szia Giruna!

Ritkán, de be szoktam ide nézni, én építek egy 1/24-est ilyent, de teljesen saját szkreccs.
Ha jól tudom 1/87-esben van 130-as polgári verzió több fajta is, 1/35-ben azt hiszem csak a katonai verzió van...

Simka
Giruna 503077 2009. március 6. 11:28
Válasz erre
Nem tudja valaki, hogy Zil-130-as maketteket gyárt-e valaki és hogyan lehetne hozzájutni?
Azokra gondolok, melyek régebben járták a magyar utakat(kék-fehér), pl: www.mezogeparchivum.hu/Tehergepkocsik/zil130.jpg, vagy: www.vpgt.lt/~klaipeda/page/technika/technika/zil.jpg
Bubu 503076 2009. március 6. 10:35
Válasz erre
Maz!
Az ikerkerékkel kapcsolatban igazad van nem figyeltem fel rá , pedig ez egyértelmű lett volna!És a lápák előtti védőrács is a Zilre jellemző, de a fülke szinte teljesen ugyanaz ez zavart meg.Kösz a helyesbítést ez tényleg Zil- 157!
Maz 503075 2009. március 6. 08:50
Válasz erre
Helyett ZiL-157. A ZiSz még ikerkerekes, és más a hűtőmaszkja.
juge75 503074 2009. március 6. 05:50
Válasz erre
zil131
zil131

Bocs, R-140.
Itt egy másik, másmilyen típusra szerelve de a bodega ugyanez.
juge75 503073 2009. március 6. 05:42
Válasz erre
Rádió relé állomás, nagy távolságra segített átjátszani, továbbítani a rádiózást R-141.
Bubu 503072 2009. március 5. 21:08
Válasz erre
Tommy 503071 2009. március 5. 16:55
Válasz erre
Büféskocsi? :D
juge75 503070 2009. március 5. 15:50
Válasz erre
romeo 503069 2009. március 5. 12:49
Válasz erre
01
01

Üdv!

Tudja valaki, hogy mi volt a rendeltetése ennek a járműnek?
Típus?
A fotó Zamárdiban készült.

Köszönöm!
juge75 503068 2009. március 4. 15:41
Válasz erre
Sziasztok!
Magyar unimog mistral rakéta platformjáról (Atlas), felépítményéről tud nekem valaki rajzot , 3 nézeti ábrákat küldeni?
Dönitz 503067 2009. március 4. 15:24
Válasz erre
Szia leemaster!

A KF2-es konténerről mire tudnád a képeket és a méreteket feltenni?

üdv.: Dönitz
Tibor 503066 2009. március 3. 04:01
Válasz erre
Szia!
E-mail címem: borsodyt@t-email.hu
Tibor
MICHELIN 503065 2009. március 2. 18:54
Válasz erre
Szabi77 503064 2009. március 2. 18:46
Válasz erre
MICHELIN!
Szia!
Az Apa kocsi rajza érdekelne engem is!
Ide is felrakhatnád,vagy itt a mélcímem:p.szab-77.2@freemail.hu!
Előre is köszi!
Szabi77
MICHELIN 503063 2009. március 2. 18:26
Válasz erre
Hello! az Apa-kocsi saját méretek alapján készült,rengetegfénykép után.Majd megkeresem a felépítmény beméretezett rajzát,és felrakom,v.írd meg az email-od.
romeo 503062 2009. március 2. 18:00
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6

Üdv!

Magyar Néphadsereg, PSZH,FUG,PT-76,
Tommy 503061 2009. február 28. 22:31
Válasz erre
Sziasztok!

Kérdésem a következő: az '50-es években nálunk a légierőnél milyen típusú tartálykocsik voltak rendszeresítve? Azokra gondolok, amikből az üzemanyagfeltöltést végezték.
Köszi
Üdv
Tommy
páncélos 503060 2009. február 27. 12:22
Válasz erre
Tibor 503059 2009. február 26. 05:13
Válasz erre
Szevasz!
Az APA kocsi összerakási útmutatóján van oldalnézeti, esetleg felülnézeti rajz? Ha igen, megtennéd, hogy beszkenneled és felteszed ide? Nagyon megköszönném, tudniillik egy jó ideje keresem az APA-5 műhelyrajzát.
Tibor
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.