/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Etel 502808 2008. szeptember 8. 18:40
Válasz erre
Szervusz Borisz!

Köszönöm! Gyönyörű képek.

Üdv.
tatra 502807 2008. szeptember 8. 14:34
Válasz erre
heló Etel

bocsi tegnap nem tudtam írni mert az anyám haza jőt és mennem kelet tanulni

remélem nem haragszol

üdv pécsi Roland
páncélos 502806 2008. szeptember 8. 08:05
Válasz erre
Törpokoska!

Gondolkodtam, hogy válaszoljak, mert írásodból kiderült, hogy nem értetted, meg amit leírtam.
A T-90 a T-72 továbbfejlesztett változata, de kötözködhetsz nyugodtan.
Ha módosítást írok vagy továbbfejlesztést, akkor is érthető, hogy T-72 újabb kiviteléről beszélünk. Nekem nem kell bemutatnod a T-72A és T-72B valamint a T-90-est, hogy mi minek a továbbfejlesztése. A Tesco gazdaságos kijelentésed, meg csak okoskodás.
Egy háborúkban mindig kilőnek harckocsikat, egy váratlan rajtacsapással egy jó pct. eszközzel egy nyugati harckocsit is kilőnek.
Akár tetszik, akár nem az oroszok nagyon jó harckocsikat gyártanak.
A páncélvédettség, tűzerő és mozgékonyság összehangoltsága tekintetében, a nyugati harckocsik sehol sincsenek.
Egy harckocsi rendszeresítésénél itt Magyarországon ahol mindig vannak olyan emberek akinek semmi nem jó és lakatlan területek száma ennyire alacsony mint nálunk, igen is számolni kell azzal, hogy 40t körüli vagy 55t feletti harckocsit rendszeresítenek.
A szövetségi rendszer, aminek tagja vagyunk nem írja elő a szabvány űrméret kötelező betartását. A szabvány rendszer kötöttsége sokkal jobban működött az egykori VSZ országoknál. A 125mm-es 2A46M harckocsi ágyút egy 105-ös vagy 120-as nyugatira cserélni felesleges. Az ukránok terveztek ilyen variációt, de nem kellett senkinek. Nem véletlen, hogy Görögország és Törökország is vásárolt orosz (és ukrán) haditechnikát. Ott nem a lobbi és az amerikai nyalóka megy, hanem felmérték mi kell nekik és azt mivel oldhatják meg. A görögök nem véletlenül rendszeresítették a BMP-1 és később a BMP-3-at.
Ott a szakma dönt.
De kérdezd meg a Horvátokat miért találták ki a DEGMANT, vagy a Cseheket minek alkották meg a T-72M4-et? Miért nem vesznek amcsi vagy német tankot helyette.
torpokoska 502805 2008. szeptember 8. 06:46
Válasz erre
csak a vita kedvéért, csak egy képen látszik 2(de inkább 3) megsemmisített t72, a többiről már nem beszélve, nem tudom milyen híradások képeit nézted,
a t90 NEM a t72a(m,m1)valamilyen módosítása,hanem a t72b TOVÁBB fejlesztett változata;
a t34 még olcsóbb és tüntetők illetve rendőrök ellen a mai napig megállja a helyét közép-európában (és lehet, hogy van TESCO gazdaságos belőle, ez a véleményem ha az árról kezdenek beszélni mondhatnám úgy is aki kutyát tart etesse, olcsó hadsereg nincs)
mégegy dolog a szövetségi rendszer aminek tagjai vagyunk szabvány hkágyú űrmérete 105,120 mm, ha erre a lóra szálltunk ezt kell elfogadni, hogy a tatai házak épen maradásának a t72a (m,m1) lenne a záloga ?
Jimbobá 502804 2008. szeptember 7. 22:49
Válasz erre
pecsi!
Megjöttek a képek.
Akit érdekel, a weboldalamon van egy rakat Rába és merci kép.
üdv
páncélos 502803 2008. szeptember 7. 21:34
Válasz erre
Etel!

Tankos témába 2004-óta várja mindenki (harckocsizók) hogy legyen valami.
A legnagyobb probléma, hogy 77 tankot elkótyavetyéltek.
Egy zászlóalj felépítése, nyugati rendszernek megfelelően valóban 58 kocsi, de minimum ugyan ennyinek kellene lenni tartalékban és akkor nem beszéltünk a kiképző intézményeknél szükséges darabszámról. A meglévő kocsik 3 különböző gyártó-országból és több mint 10 altípusból, tehát nehéz logisztikailag kivitelezni.
Egy teljesen feltöltött HK zászlóalj mellé elkelne egy BMP század és egy önjárótüzér osztály is.(2Sz1 vgy 2Sz3)

Törpokoska!

(((a csecsen, a grúz-oszét háborúk után azt kell mondanom, hogy a t72, t72a(m,m1), már nem való a korszerű harcmezőre semilyen ismétlen semilyen verzióban nemhogy többév múlva erre alapozni hk-s alegységet.)))

Erre azt kell mondjam, DE IGEN.
Az, hogy a híradásokban mutatnak 2-3 kilőtt T-72 harckocsit, és mindig ugyan azt.
Ezért nem lehet egy technikát leírni. A T-72 a világ egyik legjobb harckocsija. Megfelelő modernizációval, lásd T-90 megállja a helyét a világban.
Tudom, hogy sokan amerikai meg német tankokról álmodoznak, de ide Kelet-európába a T-72-nél nem kell jobb. A nyugati tankok nehezek, arra is kell gondolni, ha egy század Leo-2 elmegy mondjuk a tatai laktanyából a lőtérig, mi marad a házakból?
Arról nem beszélve, hogy a T-72-höz minden adva van.
A beszerzési áráról meg ne is beszéljünk, mert sokkal olcsóbb, mint egy nyugati harckocsi.
Egy nyugati típus hadrendbeállítása hozza magával a telephely átalakítást, a kiszolgáló gépjárműpark cserét, a lőszerbeszerzés plusz anyagi vonzatait, és sorolhatnánk.
A szomszédos országok Ausztria kivételével mind T-72 valamelyik altípusára alapoznak és fejlesztenek.
borisz 502802 2008. szeptember 7. 21:25
Válasz erre
DCP_1198-2
DCP_1198-2
DCP_1199-2
DCP_1199-2
DCP_1201-2
DCP_1201-2
DCP_1202-2
DCP_1202-2
DCP_1203-2
DCP_1203-2
DCP_1208-2
DCP_1208-2
DCP_1226-2
DCP_1226-2
DCP_1233-2
DCP_1233-2
DCP_1239-2
DCP_1239-2
DCP_1242-2
DCP_1242-2
DCP_1245-2
DCP_1245-2
DCP_1247-2
DCP_1247-2
DCP_1248-2
DCP_1248-2
DCP_1252-2
DCP_1252-2
DCP_1253-2
DCP_1253-2

Na, akkor pár kép a Rábákról, némelyik nem túl jó igaz, de van:)
A bakák rendesek voltak, ha észrevették, hogy fényképezek, még arrébb is álltak egy pillanatra, ha nem volt sietős a dolguk, köszönöm nekik ezúton is.
tatra 502801 2008. szeptember 7. 18:34
Válasz erre
heló Etel

a t-72m1 egyel kapcsolatban ha t-72m1 lesz fejlesztve már elkészült már a fejlesztési terv a t-72m1 el kapcsolatban

ja és levelezünk ma este 20:00 rá írok

imélcimem ptatra@vipmail.hu

üdv pécsi Roland
torpokoska 502800 2008. szeptember 7. 18:28
Válasz erre
szerintem a rába elektronika fő problémája az ember. ahogy az új személyautóknál tudomásul veszük, hogy márkaszervízbe kell vinni, hogy számítógép illetve program nélkül semmit nem tudunk vele kezdeni, úgy ez a rába is ennyire korszerű. Más kérdés, hogy egy ennyire terepjáró teherautó mennyit használódik terepen (az igazi környezetében), mennyit a magyar közút hálózaton, amely bár elég sz@r, nem terep.
Etel 502799 2008. szeptember 7. 18:26
Válasz erre
Szervusz Borisz!

Sajnos a RÁBA és a MERCEDES G-270, MB UNIMOG 4000 elektronikai "problémáiról" én is halottam, szerintem tábori körülmények közt ilyen meghibásodás nem éppen kellemes, vagy majd megvárjuk amíg kiér a RÁBA,MERCI szerviz, addig a fiuk "pihennek".
Ha a Hősök terén készítettél fotókat, tehetnél fel néhányat, sajnos én nem jutottam ki.

Üdv.
torpokoska 502798 2008. szeptember 7. 18:22
Válasz erre
borisz 502797 2008. szeptember 7. 17:41
Válasz erre
Akkor marad a rózsafüzér meg a szemmelverés :S
Huszadikán váltottam pár szót két honvéddel a Hősök terén, többek közt az új Rábákról.
Azt mondták az a baj vele, hogy kiforratlan, főleg elektronikai téren, amit viszont nem lehet csapatnál szerelni, mert keveseknek van megfelelő jogosítása, lehet várni, amíg kijön a gyárból az emberke, aki csinálhatja. Tökjó... A Rbák egyébként a régebi keleti járműveket váltják majd ki, úgy tűnik mindet-legalábbis ők ezt mondták.
A régebbi mercik meg a többi nyugati jármű marad egyenlőre.
Érdekelnek valakit képek a Rábákról, vagy látott már mindenki ilyet?
Etel 502796 2008. szeptember 7. 17:28
Válasz erre
Sziasztok!

Elfelejtettem hozzátenni, hogy a kialakítandó új koncepció szerint a tankoknak csak tűztámogató feladatot szánnak /"tilos" támadó szerepről beszélni, ne hogy már provokáljunk néhány szomszéd államot/.
Etel 502795 2008. szeptember 7. 17:22
Válasz erre
Sziasztok!

Ha ismét felállna a harckocsizászlóalj, valószínűleg a 2005-ös hadrend szerint - 4 harckocsiszázad 4x14 db tank + 2 db parancsnoki, összesen 58 db tank. A T-72M1 modernizációról egyelőre a következőket tudni: töltőautomata vezérlőegység, motor-vezérlőegység, reaktív pótpáncél - magyar fejlesztés, tűzvezető rendszer - egyelőre kérdéses.Ezen kívül generáljavítás.
Jelenleg én is csak erről tudok jelenleg még vita folyik a tankok szerepéről a Honvédségben a végső döntést a politika hozza meg /infók szerint nagyon fontos lesz hazánk 2010 körüli gazdasági helyzete/.
Üdv.
torpokoska 502794 2008. szeptember 7. 16:41
Válasz erre
a költségvetésre hivatkozva leépítettük a hk-s fegyvernemet, majd önálló zlj-ba szerveztük béketeremtő, békefenntartó (gyalogosnak szánt) feladatokkal, majd tovább csökkentetük a létszámot szd-á, mert valami dilis amcsi ejtőernyős tábornoknak lassúak voltak az amcsi hk-s hadosztályok (a könnyű lövész, keréken mindent megold), most felszámolva mindent ami hk, (anyagi készleteket, embereket, tudást, lehetőséget a fejlődésre, lásd még tűzérség) ismét álmodozunk a hk-ról (talán már zászlóalj mennyiségben, a létszámot kinek a kárára biztosítják? a támogató dandár csapatai?, HM?, pápai reptér? gripen?; és rájuk bízunk egy missziót? afgán, valamilyen FOR,hogy ki legyen az az 1000 fő ?)...
t72m1-re alapozva -ÉN HISZEK a T72-BEN-,de a csecsen, a grúz-oszét háborúk után azt kell mondanom, hogy a t72, t72a(m,m1), már nem való a korszerű harcmezőre semilyen ismétlen semilyen verzióban nemhogy többév múlva erre alapozni hk-s alegységet.
borisz 502793 2008. szeptember 7. 15:58
Válasz erre
Az összes?
Akárhogy is, de ez a mennyiség még egy díszszemlére sem elég:S
Esetleg vesznek mellé még valamit?
Bár az eredeti elképzelések 2015 után nem számoltak harckocsikkal... Dicséretes...
Az Isten szerelmére, lassan a Zágráb ultrák egy-egy baseball ütővel komolyabb harcértéket képviselnek!
Etel 502792 2008. szeptember 7. 15:23
Válasz erre
Szervusz Páncélos!

Remélem harckocsi-vonalon is beindul valami. Bár az eredeti elképzelések 2015 után nem számoltak harckocsikkal, az utóbbi időben egyre több hírt hallok ismerőseimtől, hogy a HM átértékeli a tankok szerepét. Ez azt jelenti, hogy kedvező gazdasági helyzetben ismét felállhat a harckocsizászlóalj /2010 után prognosztizálják/, valószínúleg a mostani T-72M1 lesz tunningolva.

Üdv.
páncélos 502791 2008. szeptember 5. 22:00
Válasz erre
Etel!

Végre? Inkább szomorú.
pecsi 502790 2008. szeptember 5. 18:00
Válasz erre
1  HUMMER H1
1 HUMMER H1

helo etel

kűldők mépet rola

és mehet a csereha ezt olvasaod már meg érkezet a levél az imélcimedre

űdv pécswi roland
Etel 502789 2008. szeptember 5. 17:13
Válasz erre
valtas_5_n
valtas_5_n

Sziasztok!

Végre ezt is megéltük! Magyar felségjelű HUMVEE Afganisztánban.
A kép a hm.gov.hu oldalon található.
tatra 502788 2008. szeptember 3. 16:26
Válasz erre
heló

pontosában maz-537 g
Jimbobá 502787 2008. szeptember 3. 10:11
Válasz erre
páncélos 502786 2008. szeptember 2. 21:33
Válasz erre
maz-537
Jimbobá 502785 2008. szeptember 2. 21:28
Válasz erre
002
002

Sziasztok!
Valaki tudna segíteni a következő jármű pontos típusának meghatározásában?
Puhatestűekben nem igazán vagyok otthon.
Előre is köszönöm
pecsi 502784 2008. szeptember 2. 19:44
Válasz erre
igen küldtem a
Etel 502783 2008. szeptember 2. 18:17
Válasz erre
Szia Pecsi!

Megkaptad a képeket?
Remélem Te is küldesz néhányat.

Üdv.
pecsi 502782 2008. szeptember 1. 19:03
Válasz erre
TATRA-815 VT
TATRA-815 VT

heló Etel

meg osztod velem a képeket a vipmail.hu n nagyon őrülnék és küldők képelt jó csak írjál

ptatra@vipmail.hu

üdv Pécsi Roland
Etel 502781 2008. szeptember 1. 18:24
Válasz erre
BTR-80M
BTR-80M

Sziasztok!

BTR-80M a torony tetején KM-1M célzókészülék /Kecskemét repnap 2008/
Etel 502780 2008. szeptember 1. 18:07
Válasz erre
MB UNIMOG 400
MB UNIMOG 400
MB UNIMOG 400,
MB UNIMOG 400

Sziasztok!

Mercedes-Unimog 400 reptéri kiszolgáló jármű /Kecskemét repnap 2008/
Etel 502779 2008. szeptember 1. 17:58
Válasz erre
MAN HX32
MAN HX32

Sziasztok!

Új MAN HX32 reptéri üzemanyagtöltő jármű /Kecskemét repnap 2008/
Etel 502778 2008. szeptember 1. 17:50
Válasz erre
VSBTR-80
VSBTR-80
VSBTR-80M,MH,Kecskemét repülőnap 2008 (113)
VSBTR-80M,MH,Kecskem...

Sziasztok!

Új VSBTR-80 vegyi-sugárfeledrítő jármű /Kecskemét repnap 2008/.
Etel 502777 2008. szeptember 1. 17:46
Válasz erre
RÁBA H25
RÁBA H25

Sziasztok!

Új RÁBA H25 lőszerszállító tehergépkocsi /Kecskemét repnap 2008/.
Etel 502776 2008. szeptember 1. 13:58
Válasz erre
Szervusz Palkó!

A 90-es években olvastam egy tanulmányt a Magyar Néphadseregről /80-as évek/,
ebben az állt, hogy háborús helyzetben a Magyar Néphadsereg 2 db "stratégiai" pontonhidat épít a dunán, tehát 2 készlet biztosan volt. Viszont itt van még a Tisza is, lehet, hogy 2 készlettől azért több volt.

Üdv.
Csabi 502775 2008. szeptember 1. 13:50
Válasz erre
P5230291
P5230291
P5230293
P5230293
P5230294
P5230294
P5230295
P5230295
P5230297
P5230297
P5230299
P5230299

Sziasztok!

Nyáron fotóztak ezeket.

Üdv,
Csabi
Palkó 502774 2008. szeptember 1. 13:12
Válasz erre
Sziasztok

A pontonos Kraz-okkal kapcsolatban:
Szerintem 2 készletnél biztos, hogy több volt.'96-97-ben Ercsiben voltam katona. Ha jól tudom ott és Szentesen voltak nagyszámban ilyen gépek.Én elöször gatteros voltam(nem röhög: egy Krazon és egy utánfutón volt egy "tábori" gatter)majd miután az ezredből zászlóalj lettünk hidász lettem.1 teljes készlet biztos,hogy volt a gyakorlatokra,minden kisegítővel együtt(motorcsónakok,teherautók,stb)És volt egy M zárolt készlet ami szó szerint le volt zsírozva!Ha ugyanez megvolt Szentesen(ami szinte biztos)minimum 4 hidat tudtunk akkortájt csinálni,ami átér egy Duna nagyságú folyón.

Egy-két érdekes dolgot tudok mesélni,ha érdekel valakit.Kérdezzetek hátha tudok válaszolni

Üdv. Kurtán Pál
PETI 502773 2008. augusztus 31. 09:13
Válasz erre
IMG_0848 korr copy

URAL
IMG_0848 korr copy

Kecskemét, 2008.08.17.
Simka 502772 2008. augusztus 27. 15:41
Válasz erre
Sziasztok!

Még nem írtam erre a fórumra inkább polgári teherautókra vagyok ráállva és a kamionok fórumon szoktam lenni..
Egy kis segitséget szeretnék kérni tőletek, ha nem vagyk pofátlan, ha esetleg valakinek lenne CSEPEL 344-350 illetve ZIL 130-ról tipusismertetője vagy nézeti illetve méretrajza azt nagyon megköszönném.

Simka
Atesz 502771 2008. augusztus 22. 22:41
Válasz erre
Szia!

Ha jól tudom, ez a 815-ösnek a VN 8x8-as változata (a rövidfülkés).

Atesz
Nagytalpú 502770 2008. augusztus 20. 19:08
Válasz erre
Szia pecsi!
Nem te kerested a múltkor a kamionos topikban a tatra rajzokat?
Nekem van egy-két tatra rajzom.
Katonai és civil is.
Talpi
pecsi 502769 2008. augusztus 20. 13:35
Válasz erre
TATRA 815
TATRA 815

heló

ez milyen tatra-815 aki tudja kérem módja meg

üdv pécsi Roland
pecsi 502768 2008. augusztus 18. 17:50
Válasz erre
heló

ezeket a típusokat nem ismerem kérem segítsetek
Zozó 502767 2008. augusztus 12. 09:17
Válasz erre
Sziasztok!

Szükségem lenne a '80-as években a magyar reptereken (Taszár, Pápa, stb.) használt oxigén töltő Zil-ek festésére. Ha esetleg valaki rendelkezik ilyen képekkel (még, ha fekete-fehér is), kérem ossza meg velem.
Mail: zoltan.pribelszki@chapman-freeborn.hu

Előre is köszönöm
Zozó
pecsi 502766 2008. augusztus 9. 18:01
Válasz erre
P-50 N
P-50 N

helo

szeretnék képeket kérni p-50 n ről

űdv pécsi roland
Wrecker 502765 2008. július 26. 12:09
Válasz erre
97765396
97765396
97765536
97765536
97765538
97765538
97765541
97765541
97765542
97765542
97765554
97765554
97765559
97765559
97765562
97765562
97765634
97765634
97765638
97765638
97765644
97765644
97765648
97765648

Pár kép a 2008-as Vörös téri katonai parádéról.
fatum 502764 2008. július 22. 17:08
Válasz erre
Hello pecsi, köszi a képeket!
pecsi 502763 2008. július 22. 15:04
Válasz erre
MAZ-543 9K72
MAZ-543 9K72
MAZ-543 9K72
MAZ-543 9K72
MAZ-543 9K72
MAZ-543 9K72

helo fatum

nekem ezek vanak
fatum 502762 2008. július 21. 17:41
Válasz erre
Sziasztok!Azt szeretném megkérdezni, hogy a magyar SCUD-ok milyen színüek voltak?(F.S., Humbrol, Gunze, Tamiya, stb.) Jól tudom, hogy nem volt semmiféle jelzés rajtuk ami a ""magyarságra"" utal?(csillag, netalán ék?) Megnéztem a videókat, de azon sajnos semmi nem látszik a minöség miatt.
Köszi elöre is a választ, fatum.
PETI 502761 2008. július 21. 11:57
Válasz erre
Sziasztok!

Néhány rajzra lenne szükségem URAL APA-kocsikról. Ha valakinek van, megosztaná velem?

kape21@gmail.com

kössz
pecsi 502760 2008. július 18. 20:49
Válasz erre
MAN HX-32 MVJ
MAN HX-32 MVJ

helo

na meg tudtam meg tudtam hogy mért volt it a MAN HX-32 MVJ HL-51-80 2 DB RÁBA H-14 kelett elvontatni győrbe mert be szorult a fékűk.
pecsi 502759 2008. július 14. 12:52
Válasz erre
helo

mot érkezet az egyik man hx-32 mvj tatára rendszám szerint a ht-51-80.A száiltmánya ismeretlen hogy mit fog vontatni el inen képet sajnos nemsikerűlt rola csinálnom de beszéltem a sofőrőkel és mondták egyenlőre még 3db van belőle de négy lesz.

űdv pécsi roland
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.