<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16. |
pmheros | Adatlap | 632704 | 2017. szeptember 20. 21:35 | ||
Podva | Adatlap | 632700 | 2017. szeptember 20. 21:10 | ||
pmheros | Adatlap | 632697 | 2017. szeptember 20. 20:23 | ||
Üdv! Van valakinek bevált receptje RLM63 szürkére és RLM62 zöldre Gunze festékcsaládból? (Ha keverni kell nem gond.) Előre is köszönöm! | |||||
vackor | Adatlap | 632149 | 2017. szeptember 6. 10:28 | ||
Az Aeromagazin júliusi számában emlékeztek meg Budaőrs 1937-es megnyitásáról, a cikkben van egy fotó, igaz más nézőpontból, amin ez a kötelék is látható, az olasz repülőkötelékkel együtt. Mai szemmel nézve is szép lehetett az a repülőnap ! | |||||
pmheros | Adatlap | 632133 | 2017. szeptember 5. 22:31 | ||
Érdekes szöveg került a kép alá: "Budapest-Budaors, giugno 1937 - Prima comparsa ufficiale in pubblico del caccia Bf.109 da poco in dotazione alla Luftwaffe. La Squadriglia ufficiale fornita dallo JG.132 era al comando del Cap.Janson." Google fordítóval: Budapest-Budaors, 1937. június - A Bf.109 vadász harcos első hivatalos megjelenése a közelmúltban a Luftwaffe-ba szállított. A JG.132 által kiadott hivatalos csapat Cap Captain Janson parancsnoksága alatt állt. Forrás: Nino Arena Bf-109 Storia Del Caccia Messerschmitt Edizioni Dell'Ateneo & Bizzarri 10.oldal | |||||
vatya1 | Adatlap | 631821 | 2017. augusztus 29. 13:36 | ||
köszönöm ezt a képet ez sokat segít örök hálám | |||||
vatya1 | Adatlap | 631820 | 2017. augusztus 29. 13:30 | ||
Szia pmheros! nem azokat még nem csinálom csak infó szerzés nehogy úgy járjak mint a 29sel | |||||
ssanyi | Adatlap | 631817 | 2017. augusztus 29. 12:47 | ||
Különbségek: más helyen van az üzemanyag betöltő nyílás (kabin alól a gerincre) behúzható farokkerékből fix beépített páncélüveg (G) a pótlólag felszerelt helyett (F) gyertyahűtők az orron (2+2db) más olajhűtő szélesebb légcsavarlapátok kabintető változott Farokkerék fölött ovális szerelőnyílás a G verzión A kompresszor szívótorok alaplemez formáját most nem tudom hogy változtatták-e, úgy emlékszem itt még nem. | |||||
pmheros | Adatlap | 631816 | 2017. augusztus 29. 11:56 | ||
Nem vagy akármi, hogy egyszerre ennyi különböző típuson "dolgozol". :) Ha ez 1:72 lenne, azt mondanám kompromiszumokkal vállalható a G-2 átépítése F-4 -re, de 1:32 -ben nem javítgatnám. Ha tényleg G-2 van a dobozban, akkor én is azt tanácsolnám , hogy inkább végy a G-2 -höz való matricát rá. Főbb külső különbségek: A G-2 már nagyobb DB605 motorral volt szerelve, amitől a motorburkolat vonala enyhén megváltozott, és gyertyahűtő nyílások lettek kialakítva rajta oldalt. A pilótát körbeölelő plexi vaskosabb keretben van elhelyezve. A futóakna kerek formájától, visszatértek a korábban alkalmazott szögletesre. A törzsön lévő feltöltő nyílások is áthelyezésre kerültek. Elég jól dokumentált típus, könnyen googlézható. Üdv.: pmheros | |||||
ssanyi | Adatlap | 631813 | 2017. augusztus 29. 11:05 | ||
Nem lesz pontos a maketted, ha otthonra magadnak építed és együtt "tudsz élni" a hibáival akkor építsd meg nyugodtan.Vannak szép részletei és bosszantó hibái. A Trumpi G Messer (tudom hogy F van ráírva :-D ) szerintem dobozból is megépítheted G-2 nek, az F-re átalakítás sok munkával jár. Különbségek: | |||||
vatya1 | Adatlap | 631807 | 2017. augusztus 29. 09:38 | ||
Szia ssanyi! nekem ezek vannak meg amik a képen vannak akkor dobozból nem jó a revell meg kérdezhetem mi a különbség a G2 és az F4 között? köszönöm a segítséget. | |||||
ssanyi | Adatlap | 631802 | 2017. augusztus 29. 09:18 | ||
Üdv! Dobozból építve a Revell G6-os nem pontos, van hozzá feljavító (Alley Cat) de úgy már szerintem elég drága. A hibái: rossz a géppuskadudorok formája és mérete, orron a géppuskacsövek közel vannak egymáshoz, olajhűtő formája nem jó. A Trumpi F4 Messer nem rossz, csak az F4 verzió helyett valójában G2 van a dobozban, ilyen altípus is repült az MKHL állományában, például V3+12 és V3+15. Nem tudom mennyiért ajánlják ezeket a maketteket, de HADvezér pont tegnap rakott fel egy Hasegawa G-os Messert 12 ezerért, szerintem korrekt áron van és pontos is a makett. Jó makettezést! | |||||
vatya1 | Adatlap | 631799 | 2017. augusztus 29. 08:53 | ||
sanyi | Adatlap | 631442 | 2017. augusztus 20. 12:22 | ||
Sziasztok! He-70F-ről keresek képet - ez a korai, utasszállító -, amin katonai festést, vagy jelzést visel. Spanyol vagy német, mindegy. Volt egyáltalán ilyen? Előre is köszi! Üdv Sanyi | |||||
Sokol | Adatlap | 631166 | 2017. augusztus 14. 18:08 | ||
Üdv! A V13 = B-010 mondjuk annak is volt egy lapos szögletes szélvédője is a svájci találkozó után, még mielőtt átépítették erre az ívelt változatúra. Én a V13 01-ről és a D-ről írtam. Mindkettő hadi prototípus. Mindkettő a B1 széria sekély szélvédőjével lett átépítve később. A 6034-en is a B1-re jellemző keret előtti megoldás van valamiért? Ilyen volt az ötödik típusú kísérleti szélvédő (azért ötödik, mert a V3 is saját megoldással/osztatlan oldalablakokkal készült): family.insidetrackmagazine.com/wp-content/gallery/miscellaneous-pics/Bf109-B-Ries-1-p35.jpg Ez mélyebb szélvédő az átépített D-ktől lett szerelve eredetileg(kivétel a V11-ből épített D!) Az összehasonlító képeden felül a standard B1 alul már az új D-kre jellemző szélvédő keret van. A V11-nek is sajátos megoldásai voltak (az 1:48 méretű Hobbycraft vagy most Academy készletekben ezt a szélvédő/kabintető változatot adják minden típushoz XD ): www.asisbiz.com/il2/Bf-109D/Messerschmitt-Bf-109/images/Prototype-Bf-109V11-D-IIBA-WNr-808-belly-landed-01.jpg Mindenesetre nagyon izgi építések elé nézel az biztos :) Kérlek majd részletesen mutasd be lépésről lépésre az egészet mindannyiunk okulására. | |||||
pmheros | Adatlap | 631140 | 2017. augusztus 14. 07:39 | ||
Üdv! Ezek a festések nekem attól izgalmasak, hogy nem biztos tényleg ilyenek kellene lenniük :) . A v13 -as képét betettem, azon látszik hogy más a keresztmetszete (szinte félkör a teteje). Talán egy spanyol B -n (6o34) vélek ilyet nagyon döntöttet felfedezni. A plexi kérdéshez gyártottam egy gyengécske összehasonlító képet (kicsit sántít, mert nem pont ugyanabból a szögből készült, de a lényeget mutatja). Felül egy kevésbé meredek frontú rövidebb tetejű, míg az alsón egy meredekebb elejű, hosszabb felső résszel gyártott plexi látható. Nem egetverő a különbség, de mégis feltűnik a szemnek. Üdv.: pmheros | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 630437 | 2017. július 27. 01:13 | ||
Persze, csak ne tedd őket egy diorámára. :) | |||||
vatya1 | Adatlap | 630436 | 2017. július 27. 00:02 | ||
akkor többször is meg lehet csinálni a gépet?mivel a gépek azok mások | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 630435 | 2017. július 26. 23:56 | ||
Ha jól látom, ezek Hans-Joachim Marseille különböző gépei, ott vannak a Werknummerek is (W.nr.). Szóval a pilóta személye volt azonos. | |||||
vatya1 | Adatlap | 630434 | 2017. július 26. 23:12 | ||
tyimosenko | Adatlap | 630089 | 2017. július 19. 11:24 | ||
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni a me-109 szakértő kollégáktól, hogy a szárnyvégi helyzetfények az összes messzer változaton úgy voltak megoldva, hogy az égő volt színes és a burkolat átlátszó vagy átálltak a színes burkolatra? Ha igen, melyik változattól? Köszi szépen! | |||||
tyimosenko | Adatlap | 629740 | 2017. július 7. 20:53 | ||
Szia Viktor! Köszönöm szépen! Megtaláltam én is ezt az oldalt, jók a rajzok, de pár helyen nem látszik elég jól a szegecselés. Ahol párhuzamos szegecsvonalak futnak. Bár lehet, hogy csak az a gond, hogy telefonról nézem... Köszi mégegyszer! | |||||
Podva | Adatlap | 629724 | 2017. július 7. 10:12 | ||
Szia Itt klasz rajzokat találsz, ha F-G-K változatokról: 109lair.hobbyvista.com/index1024.htm Üdv Viktor | |||||
tyimosenko | Adatlap | 629706 | 2017. július 6. 19:34 | ||
Sziasztok! Ismertek olyan honlapokat ahol szerepelnek jó felbontásban me 109 változatokról rajzok hiteles panelvonalakkal és szegecseléssel? Ha van ilyen oldal, be tudnátok legyetek szívesek linkelni ide? Köszönöm szépen! | |||||
pmheros | Adatlap | 629690 | 2017. július 6. 14:51 | ||
Az olyan '109 -es betegeknek' mint én is, érdekes lehet ez a videó, amiben a hozzáértő az üzemanyagok kapcsán magyarázza meg a Daimler Benz 605 -ös repülőmotor teljesítmény növelésének elvét. Pár szó esik csak róla, de mégis érdekes hogy milyen környezetben is előkerülhet egy kis repülőtechnika, ha az valamiben különleges. Elvileg a link 09perc:41 -től indítja a videót, ahol említik a konkrét témát. Érdemes azonban videót a legelejéről nézni, úgy szerintem jobban érthető a kiragadott rész is. youtu.be/Kc4pV9Wft0s Üdv.: pmheros | |||||
sanyi | Adatlap | 628793 | 2017. június 8. 20:27 | ||
Sziasztok! A felderítő Ju-188-asok kameráiról keresek információkat. Az elhelyezésük érdekelne. Eddig találtam képet Bilek makettről és egy másik makettről, de a kettő nem volt egyforma... Köszi előre! | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 627572 | 2017. május 8. 17:47 | ||
Sokol | Adatlap | 627525 | 2017. május 6. 18:12 | ||
Sokol | Adatlap | 627524 | 2017. május 6. 18:02 | ||
Szia! Igen. A b. tér merevítő fala és a kormány sín is modulárisan abban az egységben voltak. upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8d/Bundesarchiv_Bild_101I-774-0013-06%2C_Produktion_von_Heinkel_He_111.jpg 1.bp.blogspot.com/-8EIvrcFOQms/VpDj-VnM3VI/AAAFL4/O6FZs7YhUV0/s1600/4.jpg Körben csavarozva volt csak: 2.bp.blogspot.com/_TGS61dlat8U/TUfx30e_HMI/AAADNo/ks__XB9-zn0/s1600/He+111+build+01.jpg | |||||
sanyi | Adatlap | 627481 | 2017. május 5. 07:19 | ||
TAMÁS78 | Adatlap | 627479 | 2017. május 4. 22:18 | ||
Köszi! A két hosszúkás fekete foltnál voltak a főtartók? | |||||
Podva | Adatlap | 627478 | 2017. május 4. 22:15 | ||
"A hát..." :) | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 627477 | 2017. május 4. 22:09 | ||
Muzzy | Adatlap | 627471 | 2017. május 4. 20:52 | ||
A sorozatban hazai gyártású 210Ca1 törzse megegyezett a 410-sével, de a sima 210A rövidebb volt. Muzzy | |||||
sanyi | Adatlap | 627422 | 2017. május 4. 08:41 | ||
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy a Me-210 és Me-410 törzse ugyanolyan volt? A szárny tudom, hogy más volt, de a törzse nem? Előre is köszi! Üdv Sanyi | |||||
elmo | Adatlap | 626109 | 2017. április 4. 14:53 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 626012 | 2017. április 2. 12:18 | ||
Szia Mivel minden német Sabre-nak saját J-száma volt, a J-111 festéstől függetlenül ugyanaz a gép lehetett. A német Sabre-k már a hatvanas évek elejétől a zöld-szürke álcázófestéssel repültek Hartmann meg csak 1970-ben ment nyugdíjba, így biztos hogy repült a terepszínű géppel is. www.bombercommandmuseum.ca/photos/p_warrendukehartmann1.jpg Ha sikerült beilleszteni a képet, akkor ez Hartmann egy angol vendégével a JG-71 ezredénél egy terepszínű Sabréval. Üdv R. | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 626005 | 2017. április 2. 10:28 | ||
Sziasztok! A Hasegawa kiadott egy Erich Hartman féle F-86 Sabre makettet, a gépnek JA-111 a jelzése. Egy fém, és egy szürke-zöld terepfestésű van benne. Én nem értek hozzá, ez ugyanaz a gép, csak két különféle festéssel? A terepszínűt szeretném megfesteni, de szeretném tudni, hogy azt is repülte Hartman, mivel csak olyan fotókat találtam a neten, amin a fémszínű gép kabinjában pózol. Köszönöm LP | |||||
piratvitorla | Adatlap | 625517 | 2017. március 23. 10:00 | ||
Szia Akkor ezért nem találtam én se fotókat... Mondjuk logikus, hogy korának egyik leggyorsabb gépe (nem véletlenül hívták Villámnak) ne a szárnya alatt vigye... | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 625512 | 2017. március 23. 08:06 | ||
Sanyi! A leírás szerint 6db bombát vihetett a törzsbe épített bombatárban. Fotót nem találtam, csak ezt a rajzot. | |||||
sanyi | Adatlap | 625510 | 2017. március 23. 06:37 | ||
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy a He-70-et használták-e bombázónak? Itthon tudtommal csak felderítő volt, de spanyolban? Ha igen, akkor keresnék képet a bombatérről/függesztményről. Sajnos a google most nem volt barátom... Előre is köszi! | |||||
vityap | Adatlap | 624762 | 2017. március 9. 09:25 | ||
sanyi | Adatlap | 624356 | 2017. március 1. 18:43 | ||
Floramilla | Adatlap | 624242 | 2017. február 28. 09:14 | ||
sanyi | Adatlap | 624215 | 2017. február 27. 21:53 | ||
Sziasztok! Schnaufer Bf-110 G-4-eséről keresek képeket. Sajnos gugli nem volt túl sikeres... A G9+DF jelzésű gépet mutatja, hogy az övé volt. Ez igaz lehet? Ha igen tudnátok felrakni egy normális képet a festéséről? Előre is köszi! Üdv Sanyi | |||||
tyimosenko | Adatlap | 622365 | 2017. február 1. 22:42 | ||
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék a szakértő uraktól, hogy vajon a vallejo model color RLM színei mennyire megbízhatóak árnyalatilag? Konkrétan, vettem egy 203-as színt, ami elvileg RLM 27, de papírra kinyomva egy picit belőle olyan okkeres-narancsos beütése van. A 27-es színt pedig inkább citromsárgának gondolom, az RLM 04-nél világosabbnak. Helyes vajon a vallejo árnyalata? Köszi szépen! | |||||
pmheros | Adatlap | 616591 | 2016. október 21. 15:33 | ||
Nincs a 109 -es saját topikja. Ez felháborító :) Kóstolgatom az Azmodel (AZ 7530) Bf 109F-2 készletét. A festési variációkon agyalva elkezdtem googlézni. A festési leírás által ajánlott Werner Molders F-2 -jére kerestem rá, amivel egy nagyon hasznos infóhoz jutottam. A linket szigorúan csak a téma iránt valóban érdeklődőknek osztanám meg. http://www.network54.com/Forum/149674/thread/1399215490/BUMPGATE!++Some+wartime+photos+to+help+clarify+(hopefully)... www.network54.com/Forum/149674/thread/1399215490/BUMPGATE!++Some+wartime+photos+to+help+clarify+(hopefully)... Röviden: nem F-2 | |||||
tyimosenko | Adatlap | 616256 | 2016. október 14. 12:07 | ||
Floramilla | Adatlap | 616254 | 2016. október 14. 10:33 | ||
J_K | Adatlap | 616252 | 2016. október 14. 10:03 | ||
A korai példányokon 70/71/65, a későbbieken 81/82/76. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Ez a barnás c70 -es szimpatikus. Holnap kiviszem a természetes fénybe és meglátjuk.
Ullman szerint RLM63, az RLM02 világosabb verziója. Vélemény ?
Üdv.: pmheros