/ Fórumok /

Luftwaffe

Német repülőgépek, a kezdetektől napjainkig.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16.
tyimosenko 652451 2018. december 10. 17:57
Válasz erre
Szia Sándor!

Nézegetem a Promodelles, meg a Puma klubos fotókat. Baromi jól meg tudtad csinálni a bőrborítást a 48-as E messzereken. Andrásé és Rolandé is hasonlóan jó, az a szegecselt tamiya szalagos módszer még talán egyszerűbb is. Kár, hogy későn olvastam ezt a megoldást, én kétkomponensű puttiból próbáltam, messze nem lett olyan jó... A varrást is max festéssel tudom imitálni utólag.
tyimosenko 652448 2018. december 10. 17:45
Válasz erre
Szia,

Húha, ez rosszul hangzik. Ezek szerint akkor az 1:32-es Z63-as szegecselő nem ad valósághű eredményt, úgy gondolod? Akkor remélem jól illeszkedik az eduard 1:32-es E-3, mert azt terveztem összedobni kettő 1:48as messzer között. A szegecselővel tervezem kijavítani az esetleges elcsiszolt gyári szegecseket... Meg sem vizsgáltam még, milyenek a szegecsei.
tyimosenko 652447 2018. december 10. 17:39
Válasz erre
Szia, köszönöm! Igen, igazad van. Ha szép a szegecselés, de hibás, az sem jó.. Erre nem gondoltam eddig...
A K-4 és G-10 eltérése pont a rádiótérnél nem gáz, mert csak 1 törzskeretnyivel odébb van, ha jól láttam. De ez már mindegy, a HGW matricaterv ugrott a pozitív minta miatt...
cimber 652445 2018. december 10. 17:32
Válasz erre
Beírod a keresőbe mondjuk, hogy MDC riveter biztos megtalálod.
Safranek 652426 2018. december 10. 13:36
Válasz erre
Ezek szerint félre értettem :(
azt gondoltam, a szegecselővel (pl: z63 féle, jó lesz, hiszen negatív szegecs).
A MDC az melyik? nem tűnik ismerősnek.
2: nem zavar, egyébként is lassan építgetek :)
cimber 652423 2018. december 10. 13:27
Válasz erre
Éppen ezért tartom magam ahhoz, hogy 48-ban az ősöreg Hasegawa Messer még most is megállja a helyét!
Egyszerűen építhető mint a fakocka, és dobozból is tök jó makett lesz belőle.
cimber 652421 2018. december 10. 13:26
Válasz erre
Sanyi már válaszolt, a pozitív szegecs Messernél nem járható út.
1:32-ben viszont a lyuggatás még jobban rombol.

Oda mindenképpen az MDC szegecselő készlete kell, ha tényleg megjelenésében is mindenképpen reális, szegecselt makettet akarsz.
Ez "kemény" meló, mert egyesével kell bebökni a szegecseket.
Viszont a végeredményt össze sem lehet hasonlítani a síma szegecseléssel.

Egy ilyen készülő makettet láttam már és két dolog jutott eszembe!
1. Baromi jól néz ki!
2. Kizárólag olyanoknak való, akik akkor is élvezik a makettezést, ha nem haladnak vele! :-)
Safranek 652417 2018. december 10. 11:54
Válasz erre
Köszönöm.
Ezek szerint le kell csiszolni, majd szegecselővel megcsinálni újra.
Esetleg tudnál ajánlani könyvet mely az E variánssal foglakozik?
J_K 652362 2018. december 9. 11:55
Válasz erre
Szia!

Tekintve, hogy a Bf 109 süllyesztett szegecseléssel készült, a pozitív szegecselés messze van a valóságtól.
Ugyanezen okból nem használnám a HGW szegecsmatricáit sem.

FS
Gabusch 652353 2018. december 9. 02:43
Válasz erre
Jobban belegondolva a tulajdonságaiba, valószínűleg egy baromi sűrű és túlméretes pigmentű festék lehet.
Gabusch 652352 2018. december 9. 02:41
Válasz erre
A száradási ideje kb. fél óra, de puha és viszonylag törékeny marad (azaz könnyen pereg).
Több rétegben használható, reszelni marha nehéz, mert akkor lejön. Viszont vízzel simítható, így elvileg nagyobb felületek tömítésére is alkalmas lehet. Ha nem akarod bántani a szegecseket, egy próbát szerintem mindenképpen megér. "Hajszálrepedések" tömítésére kimondottan alkalmas amúgy.
Két kiszerelésben létezik, egy olyanban, mint a festékek és egy hosszúcsőrű tubusban (ez van a filmen). A matéria mindkettőben ugyanaz.

www.youtube.com/watch
ssanyi 652351 2018. december 8. 23:14
Válasz erre
Mennyi a száradási ideje?
Nincs benne oldószer hogy a műanyaghoz tapadjon?
Gabusch 652350 2018. december 8. 22:48
Válasz erre
Vallejo putty elég puha, frissen vízzel mosható is, teljes száradás előtt fogpiszkálóval leszedhető. Talán úgy menthetők a szegecsek, de elég sziszifuszi munka lesz a tömítgetés.
ssanyi 652349 2018. december 8. 22:20
Válasz erre
Safranek, egyéni döntés kérdése.
Saját véleményem hogy csiszolni kell, mert egy több évtizedes Frog-tól átvett makettről van szó, nem Tamya-Hasegawa-új Eduard makettekhez hasonló illeszkedésekkel. Amint csiszolsz. ugranak a pozitív szegecsek. Szerintem nincs sok választásod.
Vad Robi barátom használja még azt a módszert régi KP Mig-15 éa Avia S-99 maketteknél hogy az adott lemezosztáson belül (például gerincnél) lecsiszolja a szegecseket és rédlizóval készíti újra, de, ezt 1:72-ben. 1:32-ben szerintem ez már nem működik! Szóval csiszolás, ha nagyon szeretnél szegecseket akkor HGW-t ajánlom erre a célra.

Tyimosenko, vannak Eduard Messereim és az új Focke Wulfokból is bevásároltam, nagyon szépek a dobozban valóban! Amikor megnézetem a szegecseket akkor láttam hogy közel sincs annyi mint volt a valóságban (elég "bután" nézne ki egyébként az összessel ilyen méretű szegecsfejekkel), tehát mint a mesében, va is meg nincs is! :-D
Ettől függetlenül teljesen jó makett, ezt leszámítva! Szerintem nem kell telibe folyatni fekete (vagy más színű) kiemelővel szegecseket, akkor nem olyan zavaró.
A G-10 és a K-4 pár helyen azért eltérnek, például rádiótér ajtó helye.
Szóval van Edu, de a Hasegawa Messereket semmi pénzért nem dobnám ki! ;-)
Safranek 652342 2018. december 8. 20:44
Válasz erre
1/32-ben a szegecsekkel mi a helyzet? Van egy E3-am (Hase), pozitív szegecsekkel. Meghagyni v lecsiszolni?
tyimosenko 652289 2018. december 7. 14:04
Válasz erre
Köszönöm a tippet!

Igen, ezért nem vettem Eduard G-10-est (egyelőre). Ha valami illesztési gebasz lenne, akkor elcsiszolom a szegecset. Ezt jó esetben le tudnám javítani a 3 méretarány valamelyik szegecselőjével, valamelyik osztásköze hátha jó. Ha nem, akkor tömíthetném az egész érintett szegecssort, meg a környezőeket, és utána szegecselés. Ezt a problémakört elkerülendő, gyors építés céljából szereztem inkább Hasegawa makettet. Ezt a HGW szegecsmatricával lehetne szegecselni kockázatmentesen. Bár G-10-hez nincs matrica, vagy a K-4-et vagy esetleg G-6/14-hez készültet lehetne használni módosításokkal. De talán a K-4 szegecsleosztása közelebb állhat a G-10-hez.
Az egész makett saját átszegecselése túl lassú és számomra túl nehéz lenne. Pl a szárnyfelsőn a sok párhuzamos szegecsnél a legapróbb hiba is ordítana. Egy revell G-10et felszegecseltem nemrég és voltak hibák, tömítés, újraszegecselés, hiba, tömítés, újraszegecs...
Persze kérdéses, hogy egyáltalán a Hasegawa G-10 ugyanolyan gyártású gépet reprezentál, mint amit maketteznék...
cimber 652287 2018. december 7. 12:00
Válasz erre
Ha mindenképpen a szegecselés mellett döntesz, akkor ne felejtsd el visszapótolni az elcsiszolt szegecseket. Amik legyenek ugyanolyan átmérőjűek és ugyanolyan osztástávolságúak. Na a legtöbben itt véreznek el.
Ha megnézem az edu szegecselt és befolyatott makettjeit, azokon a törzs oldalán akár 30 cm-ről is látom a szegecssort. Ha ezt felnagyítom a méretarányra - tehát a valós életre - biztosan nem látszik még egy háború végi K4-es sem.
Persze a makettezés illúzió i, de ha szegecselünk, akkor a sok apró plusz munkát is bele kell fektetni, mert a szegecssor az eredeti gépen nincs "elcsiszolva", a szegecsosztás ugyanaz és a szegecsek mérette is ugyanaz.
Szóval a szegecselés mint esztétikai látvány biztosan jó, de ha nincs ugyanúgy visszapótolva megöli a makettet.
tyimosenko 652203 2018. december 5. 14:25
Válasz erre
Szia,

Azért szerintem az új Eduard messzer G-10 felülete elég jól néz ki a neten lévő fotók alapján. Azok a szegecssorok jól felhigított barnásfeketével finoman befolyatva, kb 10 centiről látszódnának szerintem. Azért nem ezt a makettet szereztem be, mert a Hasegawát gyorsabb, kockázatmentesebbnek építésnek sejtem. Majd kiderül, hogy az FM gyanta fülkét mennyire szereti.
ssanyi 652192 2018. december 5. 10:52
Válasz erre
Üdv!

A szegecseléshez csak annyit tennék hozzá hogy szerintem 1:48-ban nagyon nincs értelme, japán fémszínű gépeken még csak-csak, de a többin nincs. Szerintem!
Fotókat érdemes megnézni, ha ott látszik, akkor rendben, az alábbi kitétellel.
Roli barátom szokta mondani, a fotó elkészítési távolságát is figyelembe kell venni! Például vanolyan fotó ahol Messer oldalán látszanak a szegecsek, fotó készítésének távolsága 1,5m. 4-5 m távolságról készült fotón már nem látszik!
Akkor most arányosítsunk, 1,5m 1:48-ban 150cm :48 = 3,125cm !
4m 1:48-ban 400cm :48 = 8.33cm !
Lehet kicsit csalni, de ez közelítene a valósághoz, sok maketten úgy kivannak emelve hogy 2-3 méterről látszik minden szegecs! Szerintem az már erős túlzás.

A Tamya Emilen ott vannak csavarok jelölve ahol gyakran (relatíve) megbontották a lemezeket. Szerintem teljesen jó makett! ;-)
tyimosenko 652190 2018. december 5. 10:15
Válasz erre
Köszönöm, Varjúbá'! Láttam többször ezt a Messzert, de a részleteket nem figyeltem meg anno sajnos.
tyimosenko 652189 2018. december 5. 10:10
Válasz erre
Szia!

Köszönöm!

Elég sokat filózok ezen a szegecselés témán. Ezt a Tamiya Emilt, amit most építek, "felhozó" makettnek szánom. Utána jön a Tamiya új G-6-os, meg egy Hasegawa G-10. Ezeken sincs szegecs (bár a Tamiyára furcsa módon a szárny aljára raktak). Azon morfondírozok, hogy legalább az egyikhez beszerzem a HGW szegecsmatricát. A G-10-hez a K-4 matrica majdnem teljesen illik azt hiszem. Lehet, hogy felesleges az egész tökölés ezzel, mert - ahogy írod is - nem feltétlenül szükséges.
Varjúbácsi 652187 2018. december 5. 09:39
Válasz erre
Münchenben A Deutsches Muzeumban kiállítottak egy eredeti E Messert. Le van tömítve minden szegecs a szárnyon.
cimber 652186 2018. december 5. 09:09
Válasz erre
Szia!

Azzal ne foglalkozz, hogy nincs rajta szegecs, sőt 48-ban sokkal valósághűbb ha nincs rajta, mintsem tésztaszűrővé van szegecselve.
A kitérített felületek kapcsán majd ügyelj arra, hogy a botkormány is ennek megfelelően álljon!
tyimosenko 652148 2018. december 4. 10:04
Válasz erre
Szia Sándor!

Köszönöm! Igen, természetesen a kormányról van szó. : ))

Kicsit zavaros volt az irományom. Tehát ehhez a régi Tamiya Emil-hez úgy érzem nem érdemes még megvenni azt a stencil lapot, így is egy csomó minden kell hozzá, hogy normálisan nézzen ki. Új fülke, légcsavar, kipufogósor, matrica... És a végén az üres, szegecseletlen felületek meg fognak maradni...
J_K 652115 2018. december 3. 21:56
Válasz erre
Szia!

Ha jól értem, akkor a magassági kormányt térítetted ki lefelé a maketten. (A vezérsík a "merev" rész -bár a Messereken az egész vezérsíkot is lehetett néhány fokban állítani.)
Jónéhány fotóm van álló helyzetben "lógó" (lefelé kitérített) magassági kormányos Emilekről, úgyhogy simán használhatod a maketten.

FS
tyimosenko 652076 2018. december 3. 17:05
Válasz erre
Szia Sándor!

Köszönöm szépen az infókat!

Észre sem vettem, hogy ezen a HAD matricalapon ott vannak a fülkejelzések is. Ennek a lapnak a megvételét próbáltam megúszni, mivel csak egyetlen Emil építését tervezem ebben a méretarányban. Gondoltam, a stencilekhez elmennek majd az eredeti Tamiya lapon szereplő jelzések trimmelve, a piros határvonalak meg körbemaszkolva és fújva.

A nálam most épülő Tamiya Emilen kivágtam a vízszintes vezérsíkokat és a visszaillesztést a lefelé bukó vezérsík beállásnak megfelelően csináltam meg. Utána néztem csak fotókat, amiken talán 1 kivételével vízszintes vagy felbillent helyzetben vannak, amikor a gép áll, pilóta nélkül. Az egy kivétel elég kevés.
Nem irreális véleményed szerint egy Emilt lebillent vízszintes vezérsíkokkal ábrázolni állóhelyzetben?
Köszönöm!
J_K 652068 2018. december 3. 14:19
Válasz erre
Szia!

Bf 109 E-hez 1:48-ban a HAD-nak van egy stencil-matricalapja, amely tartalmazza a kabinbelső feliratait is. A matricatérképen megtalálod az elhelyezést. Azt tudni kell, hogy nem minden gépen volt egyforma a feliratozás (illetve az egyéb, kisegítő tájékoztatók), Az íven minden ismert változat szerepel (tudom, mert én állítottam össze.)

A kabin-feliratokhoz kiindulási alapnak a japán szakirodalmat ajánlanám (Model Art, Aero Detail, Modeler's Eye a G-6-hoz, K.A. Merrick: German Aircraft Interiors Vol. 1 c. könyvét, a Squadron/Signal Walk Around-jait, és a HT Model Special könyveit).

FS
tyimosenko 652066 2018. december 3. 13:52
Válasz erre
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy ismertek-e olyan szakirodalma(ka)t, ami(k) alapján a fülkék üzemeltetési feliratai és pozíciók azonosíthatók? Konkrétan me-109 E és G típusok fülke feliratai.
Persze legjobb, leggyorsabb lenne internetes oldal, de nyomtatott szakirodalom cím is jó lenne.

Megvannak az Aeroscale "Luftwaffe cockpit placards" matricalapok, de sajnos elhelyezési térkép nem járt hozzájuk. Sajnos nem találtam meg őket egyelőre a kabinfotókon. Ráadásul nem is találtam a kabin minden részletéről fotókat...Pedig a legkönnyebb dolgom bizonyára még a messzerrel van vagy lenne...
Köszönöm szépen a segítséget!
Vadász 651837 2018. november 28. 06:53
Válasz erre
Az Aires termékei sajnos időnként okoznak bosszúságot. Javaslom az SBS kabinját, pontosabb, szebb, ésszerűbb az építése.
tyimosenko 651831 2018. november 27. 22:25
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki építette be már az Aires bf 109 e-4 1:48-as a fülkét a Tamiya makettbe?
Átlátszó vékonyra martam le a fülke oldalfalát, de még így sem fér el a gyanta középrész normálisan. Pedig a gyanta oldalfalakból is csiszoltam.. Volt ilyesmi problémája ezzel a kiegészítővel annak, aki építette?
Köszi,Üdv
sanyi 649546 2018. október 5. 08:33
Válasz erre
Szia!
Köszi a segítséget, megtaláltam! Kár, hogy csak ilyen "félcivil" jelzéssel viselte, jól mutatott volna rajta a román kereszt...
J_K 649530 2018. október 4. 20:05
Válasz erre
Szia!

Nocsak! Van élet a Google-n túl?

A gép a Szovjetuniónak eladott exportgép volt. WNr 088050, hívójele D-AXVM

Először a William A. Medcalf: Junkers Ju 88 Volume One From Schnellbomber to Multi-Mission Warplane, Development/Production/Technical History (Classic, 2013.) c könyvének 71. oldalán találkoztam vele.
Fotót nem teszek föl, mert már van róla a honlapon. Ld. "Magyar Tarka" topic, Podva hozzászólása -639479 2018. február 7. 08:44.

FS
sanyi 649520 2018. október 4. 13:47
Válasz erre
Szia!
Igen? Google nem adott találatot... Légyszi tedd fel.
J_K 649519 2018. október 4. 13:39
Válasz erre
Szia!

Igen, volt 61/62/63/65 festésű Ju 88. És még fotó is van róla...

FS
sanyi 649518 2018. október 4. 13:17
Válasz erre
Sziasztok!
Ju-88 volt RLM61/62/62/65 ruhába öltöztetve? Még nem láttam róla képet, de megkérdezem, mert vagytok páran, akik jobban vágják ezt a témát.
Köszi előre!
Zoli 649394 2018. október 1. 21:25
Válasz erre
Én egyelőre maradok a harmadiknál, hátha bejön. Amúgy az RLM 76/74/75 verziót választanám, de a matrica kérdésessége miatt elrakva későbbre. Így is bőven van mit építeni, csak épp ez tetszett meg hirtelen.
z
ssanyi 649392 2018. október 1. 21:05
Válasz erre
Szívesen!
Nehogy "megromoljon" a műanyag addig! :-D

Szerintem két dolgot lehet kezdeni, illetve háromat:
-Megépíted dobozgrafika szerint.
-Olyanra fested ami javasolva lett.
-Vársz amíg elő nem kerül fotó. Erre mondjuk kicsi az esély, unikáis értéke miatt már bekerült volna egy könyvbe (akár butított formában).
Zoli 649387 2018. október 1. 18:45
Válasz erre
Így nekem is, mivel fotó nincs róla, csak eddig ez eszembe se jutott, csak a festéssel foglalkoztam...
z
J_K 649386 2018. október 1. 18:41
Válasz erre
Szia!

Szívesen.
Nekem a "fehér 3" jelzés továbbra is gyanús. Egy "fehér 3" jelzésű A-1-nek ugyanis ismerjük a történetét.
Először a "barna 4" jelzést viselte a 6./JG 26-ban (ez a gép szerepel a fotón, -szerintem 71/02/76 színekben), majd a 7./JG 26-hoz került, ahol megkapta a "fehér 3" számot. 1942 április 29-én összeütközött a század egy másik gépével. Mindkét pilóta repülőhalált halt.

FS
Zoli 649384 2018. október 1. 18:16
Válasz erre
Szia Sándor,

Igen, ezzel tisztában vagyok, ezért jó ideig nem nyúlok még a maketthez, hátha később mégis előkerül valami. Amúgy van félkész A-3 és A-6 is, meg van még dobozban F-8 (magyar), D-9 és Ta-152 is, szóval több biztos nem fog kelleni. Ez csak az idétlen vigyor miatt érdekes, amúgy nem vettem volna meg.
Ja és Neked is nagyon köszönöm a segítséget!
z
J_K 649383 2018. október 1. 18:10
Válasz erre
Szia!

Nem akarlak elkeseríteni, de először 50 éve (a Karl Ries könyvben) publikáltak fotót "vigyorgó" Focke Wulfról. Azóta az összes szakirodalomban ugyanazok a fotók bukkannak fel újra és újra...
Lehet, hogy érdemes egy jobban dokumentált gépet keresni.

FS
Zoli 649378 2018. október 1. 14:48
Válasz erre
Szia,

Nagyon köszönöm a segítséget, a levelet is! Akkor a makett egyelőre marad a dobozában, és bízom a csodában, hogy valahonnan előkerül még több fotó róla.
z
Zoli 649362 2018. október 1. 10:43
Válasz erre
Szia,

Nagyon köszönöm a segítséget, a levelet is! Akkor a makett egyelőre marad a dobozában, és bízom a csodában, hogy valahonnan előkerül még több fotó róla.
z
ssanyi 649361 2018. október 1. 10:00
Válasz erre
Fw 190A-1 vol.1
Fw 190A-1 vol.1
Fw 190A-1 vol. 2
Fw 190A-1 vol. 2

Köszönöm a segítséget, ilyesmire gondoltam én is amit írtál Gabusch.
Zsocate, köszönöm, éjszaka a legkézenfekvőbb megoldás nem jutott eszembe.

Szóval akkor itt a válasz teljes terjedelmében.
Gabusch 649358 2018. október 1. 09:04
Válasz erre
Azért, mert a mondatod többi része előtt van valami jelsorozat (valószínűleg egy kisebb jel), amit a motor félreért. HTML a szentem, egyes dolgokat hajlamos parancsnak értelmezni, aztán mivel nem az, simán kihagy utána mindent.
Ebben az esetben a helyes eljárás az, hogy az adott jelsorozatot fájó szívvel bár, de kihagyja az ember. Ha annyira fontos, hogy ez nem lehetséges, akkor jön Zsocate megoldása.
zsocate 649356 2018. október 1. 08:38
Válasz erre
Szöveget leírod. Képernyőképet csinálsz róla. Kivágod. Fórumba feltöltöd. Kész.
Megoldottam.
ssanyi 649348 2018. szeptember 30. 22:51
Válasz erre
Oké, rohadjon meg. Tbbet nem foglakozok ezzel, átírtam, akkor is azt a nyomorlt mondatot ismétli.
ssanyi 649347 2018. szeptember 30. 22:50
Válasz erre
A "Barna 13" orra és törzse is eltér a gyári festésről. Kdr. Hptm. Walter Adolph W.Nr. 028
számú
ssanyi 649346 2018. szeptember 30. 22:49
Válasz erre
A "Barna 13" orra és törzse is eltér a gyári festésről. Kdr. Hptm. Walter Adolph W.Nr. 028
számú
ssanyi 649340 2018. szeptember 30. 22:16
Válasz erre
Akkor légy szíves old meg hogy hosszabb szövegeket is belehessen másolni, előre is köszönöm!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16.