/ Fórumok /

Luftwaffe

Német repülőgépek, a kezdetektől napjainkig.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7.
Zoli 634826 2017. november 8. 11:13
Válasz erre
Szia,

Nagyon szép lett, elismerésem! Úgy tűnik alapból is egész tisztességes makett lehetett. Az RLM63 miből készült?
z
J_K 634809 2017. november 7. 19:22
Válasz erre
sanyi 634801 2017. november 7. 18:13
Válasz erre
Jesszus, ez nagyon szép lett! Pont jó, nincs összeretkelve csávezlopez módra, nekem kimondottan látványos! Ennyi kosz, "panelkihúzás" éppen elég szerintem. (Na most mit kapok, hogy márpedig a Condor Legio műszaki csapatainál volt egy ezred, akik a panelvonalakat mázolgatták, tiltva volt a takarítás és kapirgálták a festést...)
pmheros 634794 2017. november 7. 15:12
Válasz erre
100_0945
100_0945
100_0951
100_0951
100_0962
100_0962
100_0992
100_0992
100_0994
100_0994

Huszon (tizen?) éve roncsként senyvedő 109 –esemet újraálmodtam.
(Gyártási év: 1978, Gyártó: Heller, Gyártói kód: No. 101)

Röviden:
-festék lemaratva
-panelvonalak újra vésve, itt-ott kifúrva
-géppuskavályú újraépítve
-saját MG17 –es csövek gyártva
-futóakna körbe lemezelve
-pilóta ülés alakja korrigálva
-üléshevederek betéve
-műszerfalon műszer kiosztás „helyre téve”
-célzókészülék építve
-Felül RLM63 (szerű), alul RLM 65
-Matricák innen-onnan

Maradó hibák:
-a motor mögötti burkolat a későbbi B-1 –ekre jellemző maradt
-a kipufogó kormozódást még sokat kell gyakorolnom
-a régen összerakott plexi ragasztási hibái zavaróak
J_K 632729 2017. szeptember 21. 15:45
Válasz erre
Szia!

Ugyanarról beszélünk, csak mást emelünk ki (én a different-et).

Keverésnél az RLM 02-ből célszerű kiindulni, és egy kevés off white-al (semmiképpen nem tiszta fehérrel) világosítani. Ez nem csak halványítja, hanem egy kicsi szürkíti is, így (a Gunzenál eredetileg talán túl zöldes árnyalatú) RLM 02-ből elfogadható 63 lesz.

Megjegyzés: a MR Paint kínálatában van Farbton 63-as -bár azt sem árt egy kicsit világosítani szerintem.
pmheros 632720 2017. szeptember 21. 13:04
Válasz erre
Üdv!

Igen, kb ugyanarról beszélünk, csak én feltehetően rosszul értelmeztem ezt: "RLM 02 was identified as RAL 7003 in the Paint Companies Handbook of 1944, and RLM 63 as RAL 7004 (old). Both RLM colours are very similar but nonetheless different. RLM 02 and 63 have the same colour shade except that RLM 63 is somewhat lighter than RLM 02. A very good reproduction of RAL 7004 (old) is the present RAL 7033. It is a very good match with RLM 63."

A kérdés már csak az, hogy milyen Gunze -(ék)ből lehet kihozni ezt a 63 -as színt?

Üd.: pmheros
J_K 632711 2017. szeptember 21. 10:10
Válasz erre
Ullmann pontosabban azt írja, hogy nem világosabb verzió, hanem másik szín.
Mellékeli az RLM 02 és a Farbton 63 RAL-számát is. Itt azonban a korabeli RAL-színatlaszt kell érteni, és nem a mait. Utóbbiban nem minden régi szín szerepel.
pmheros 632704 2017. szeptember 20. 21:35
Válasz erre
(A Krayer szót légy szíves ne említsd, engem összezavar! A "Krayer G1103 -al" jelzett szín nekem megvan az AK Magyar Királyi Honvéd Légierős készlettel AK 2330 együtt. Kifújtam műanyag lapra, lelakkoztam és tologatom színkártyaként.)

Ez a barnás c70 -es szimpatikus. Holnap kiviszem a természetes fénybe és meglátjuk.

Ullman szerint RLM63, az RLM02 világosabb verziója. Vélemény ?

Üdv.: pmheros
Podva 632700 2017. szeptember 20. 21:10
Válasz erre
Ral-gunze zöld33
Ral-gunze zöld33

Szia Ez ugyan "Krayer" ;), de a zöld jó RLM62-nek is...
Üdv
pmheros 632697 2017. szeptember 20. 20:23
Válasz erre
Üdv!

Van valakinek bevált receptje RLM63 szürkére és RLM62 zöldre Gunze festékcsaládból? (Ha keverni kell nem gond.)

Előre is köszönöm!
vackor 632149 2017. szeptember 6. 10:28
Válasz erre
Az Aeromagazin júliusi számában emlékeztek meg Budaőrs 1937-es megnyitásáról, a cikkben van egy fotó, igaz más nézőpontból, amin ez a kötelék is látható, az olasz repülőkötelékkel együtt. Mai szemmel nézve is szép lehetett az a repülőnap !
pmheros 632133 2017. szeptember 5. 22:31
Válasz erre
Budaörs JG.132
Budaörs JG.132

Érdekes szöveg került a kép alá:

"Budapest-Budaors, giugno 1937 - Prima comparsa ufficiale in pubblico del caccia Bf.109 da poco in dotazione alla Luftwaffe. La Squadriglia ufficiale fornita dallo JG.132 era al comando del Cap.Janson." Google fordítóval: Budapest-Budaors, 1937. június - A Bf.109 vadász harcos első hivatalos megjelenése a közelmúltban a Luftwaffe-ba szállított. A JG.132 által kiadott hivatalos csapat Cap Captain Janson parancsnoksága alatt állt.

Forrás:
Nino Arena
Bf-109
Storia Del Caccia Messerschmitt
Edizioni Dell'Ateneo & Bizzarri

10.oldal
vatya1 631821 2017. augusztus 29. 13:36
Válasz erre
köszönöm ezt a képet ez sokat segít örök hálám
vatya1 631820 2017. augusztus 29. 13:30
Válasz erre
Szia pmheros!
nem azokat még nem csinálom csak infó szerzés nehogy úgy járjak mint a 29sel
ssanyi 631817 2017. augusztus 29. 12:47
Válasz erre
F kontra G
F kontra G

Különbségek:
más helyen van az üzemanyag betöltő nyílás (kabin alól a gerincre)
behúzható farokkerékből fix
beépített páncélüveg (G) a pótlólag felszerelt helyett (F)
gyertyahűtők az orron (2+2db)
más olajhűtő
szélesebb légcsavarlapátok
kabintető változott
Farokkerék fölött ovális szerelőnyílás a G verzión

A kompresszor szívótorok alaplemez formáját most nem tudom hogy változtatták-e, úgy emlékszem itt még nem.
pmheros 631816 2017. augusztus 29. 11:56
Válasz erre
Nem vagy akármi, hogy egyszerre ennyi különböző típuson "dolgozol". :)

Ha ez 1:72 lenne, azt mondanám kompromiszumokkal vállalható a G-2 átépítése F-4 -re, de 1:32 -ben nem javítgatnám. Ha tényleg G-2 van a dobozban, akkor én is azt tanácsolnám , hogy inkább végy a G-2 -höz való matricát rá.

Főbb külső különbségek:
A G-2 már nagyobb DB605 motorral volt szerelve, amitől a motorburkolat vonala enyhén megváltozott, és gyertyahűtő nyílások lettek kialakítva rajta oldalt. A pilótát körbeölelő plexi vaskosabb keretben van elhelyezve. A futóakna kerek formájától, visszatértek a korábban alkalmazott szögletesre. A törzsön lévő feltöltő nyílások is áthelyezésre kerültek.

Elég jól dokumentált típus, könnyen googlézható.

Üdv.: pmheros
ssanyi 631813 2017. augusztus 29. 11:05
Válasz erre
Nem lesz pontos a maketted, ha otthonra magadnak építed és együtt "tudsz élni" a hibáival akkor építsd meg nyugodtan.Vannak szép részletei és bosszantó hibái.

A Trumpi G Messer (tudom hogy F van ráírva :-D ) szerintem dobozból is megépítheted G-2 nek, az F-re átalakítás sok munkával jár.

Különbségek:
vatya1 631807 2017. augusztus 29. 09:38
Válasz erre
Szia ssanyi!
nekem ezek vannak meg amik a képen vannak akkor dobozból nem jó a revell
meg kérdezhetem mi a különbség a G2 és az F4 között?
köszönöm a segítséget.
ssanyi 631802 2017. augusztus 29. 09:18
Válasz erre
Üdv!

Dobozból építve a Revell G6-os nem pontos, van hozzá feljavító (Alley Cat) de úgy már szerintem elég drága.
A hibái: rossz a géppuskadudorok formája és mérete, orron a géppuskacsövek közel vannak egymáshoz, olajhűtő formája nem jó.

A Trumpi F4 Messer nem rossz, csak az F4 verzió helyett valójában G2 van a dobozban, ilyen altípus is repült az MKHL állományában, például V3+12 és V3+15.

Nem tudom mennyiért ajánlják ezeket a maketteket, de HADvezér pont tegnap rakott fel egy Hasegawa G-os Messert 12 ezerért, szerintem korrekt áron van és pontos is a makett.

Jó makettezést!
vatya1 631799 2017. augusztus 29. 08:53
Válasz erre
20707670_10214114906452522_56051580_n
20707670_10214114906...
218738-13013-67-pristine
218738-13013-67-...

Sziasztok!
érdeklődnék hogy ezek tényleg nem jók Magyarnak dobozból?
sanyi 631442 2017. augusztus 20. 12:22
Válasz erre
Sziasztok!
He-70F-ről keresek képet - ez a korai, utasszállító -, amin katonai festést, vagy jelzést visel. Spanyol vagy német, mindegy. Volt egyáltalán ilyen?
Előre is köszi!
Üdv
Sanyi
Sokol 631166 2017. augusztus 14. 18:08
Válasz erre
Üdv!

A V13 = B-010 mondjuk annak is volt egy lapos szögletes szélvédője is a svájci találkozó után, még mielőtt átépítették erre az ívelt változatúra.

Én a V13 01-ről és a D-ről írtam. Mindkettő hadi prototípus.
Mindkettő a B1 széria sekély szélvédőjével lett átépítve később.
A 6034-en is a B1-re jellemző keret előtti megoldás van valamiért?

Ilyen volt az ötödik típusú kísérleti szélvédő (azért ötödik, mert a V3 is saját megoldással/osztatlan oldalablakokkal készült):
family.insidetrackmagazine.com/wp-content/gallery/miscellaneous-pics/Bf109-B-Ries-1-p35.jpg Ez mélyebb szélvédő az átépített D-ktől lett szerelve eredetileg(kivétel a V11-ből épített D!)

Az összehasonlító képeden felül a standard B1 alul már az új D-kre jellemző szélvédő keret van.

A V11-nek is sajátos megoldásai voltak (az 1:48 méretű Hobbycraft vagy most Academy készletekben ezt a szélvédő/kabintető változatot adják minden típushoz XD ):
www.asisbiz.com/il2/Bf-109D/Messerschmitt-Bf-109/images/Prototype-Bf-109V11-D-IIBA-WNr-808-belly-landed-01.jpg

Mindenesetre nagyon izgi építések elé nézel az biztos :) Kérlek majd részletesen mutasd be lépésről lépésre az egészet mindannyiunk okulására.
pmheros 631140 2017. augusztus 14. 07:39
Válasz erre
V13
V13
6o34 döntött szélvédő
6o34 döntött szé...
plexi
plexi

Üdv!

Ezek a festések nekem attól izgalmasak, hogy nem biztos tényleg ilyenek kellene lenniük :) .

A v13 -as képét betettem, azon látszik hogy más a keresztmetszete (szinte félkör a teteje). Talán egy spanyol B -n (6o34) vélek ilyet nagyon döntöttet felfedezni.

A plexi kérdéshez gyártottam egy gyengécske összehasonlító képet (kicsit sántít, mert nem pont ugyanabból a szögből készült, de a lényeget mutatja). Felül egy kevésbé meredek frontú rövidebb tetejű, míg az alsón egy meredekebb elejű, hosszabb felső résszel gyártott plexi látható. Nem egetverő a különbség, de mégis feltűnik a szemnek.

Üdv.: pmheros
TAMÁS78 630437 2017. július 27. 01:13
Válasz erre
Persze, csak ne tedd őket egy diorámára. :)
vatya1 630436 2017. július 27. 00:02
Válasz erre
akkor többször is meg lehet csinálni a gépet?mivel a gépek azok mások
TAMÁS78 630435 2017. július 26. 23:56
Válasz erre
Ha jól látom, ezek Hans-Joachim Marseille különböző gépei, ott vannak a Werknummerek is (W.nr.). Szóval a pilóta személye volt azonos.
vatya1 630434 2017. július 26. 23:12
Válasz erre
ll32009_title
ll32009_title

Sziasztok!
olyan kérdésem lenne hogy több verziós festést találtam erről a 14oldalszámú gépről ezt többször átfestették? ugyan arról a gépről van szó? vagy ezek külőnböző gépek?
tyimosenko 630089 2017. július 19. 11:24
Válasz erre
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni a me-109 szakértő kollégáktól, hogy a szárnyvégi helyzetfények az összes messzer változaton úgy voltak megoldva, hogy az égő volt színes és a burkolat átlátszó vagy átálltak a színes burkolatra? Ha igen, melyik változattól?

Köszi szépen!
tyimosenko 629740 2017. július 7. 20:53
Válasz erre
Szia Viktor!

Köszönöm szépen!
Megtaláltam én is ezt az oldalt, jók a rajzok, de pár helyen nem látszik elég jól a szegecselés. Ahol párhuzamos szegecsvonalak futnak. Bár lehet, hogy csak az a gond, hogy telefonról nézem...
Köszi mégegyszer!
Podva 629724 2017. július 7. 10:12
Válasz erre
Szia
Itt klasz rajzokat találsz, ha F-G-K változatokról:
109lair.hobbyvista.com/index1024.htm
Üdv Viktor
tyimosenko 629706 2017. július 6. 19:34
Válasz erre
Sziasztok!

Ismertek olyan honlapokat ahol szerepelnek jó felbontásban me 109 változatokról rajzok hiteles panelvonalakkal és szegecseléssel?

Ha van ilyen oldal, be tudnátok legyetek szívesek linkelni ide?
Köszönöm szépen!
pmheros 629690 2017. július 6. 14:51
Válasz erre
Az olyan '109 -es betegeknek' mint én is, érdekes lehet ez a videó, amiben a hozzáértő az üzemanyagok kapcsán magyarázza meg a Daimler Benz 605 -ös repülőmotor teljesítmény növelésének elvét. Pár szó esik csak róla, de mégis érdekes hogy milyen környezetben is előkerülhet egy kis repülőtechnika, ha az valamiben különleges. Elvileg a link 09perc:41 -től indítja a videót, ahol említik a konkrét témát. Érdemes azonban videót a legelejéről nézni, úgy szerintem jobban érthető a kiragadott rész is.
youtu.be/Kc4pV9Wft0s

Üdv.: pmheros
sanyi 628793 2017. június 8. 20:27
Válasz erre
Sziasztok!
A felderítő Ju-188-asok kameráiról keresek információkat. Az elhelyezésük érdekelne. Eddig találtam képet Bilek makettről és egy másik makettről, de a kettő nem volt egyforma...
Köszi előre!
TAMÁS78 627572 2017. május 8. 17:47
Válasz erre
Sokol 627525 2017. május 6. 18:12
Válasz erre
Sokol 627524 2017. május 6. 18:02
Válasz erre
sanyi 627481 2017. május 5. 07:19
Válasz erre
TAMÁS78 627479 2017. május 4. 22:18
Válasz erre
Köszi! A két hosszúkás fekete foltnál voltak a főtartók?
Podva 627478 2017. május 4. 22:15
Válasz erre
"A hát..." :)
TAMÁS78 627477 2017. május 4. 22:09
Válasz erre
ferries másolata
ferries másolata

Sziasztok!
Jól látom, hogy az ott (a piros nyílnál) egy He-111 törzse?
Muzzy 627471 2017. május 4. 20:52
Válasz erre
A sorozatban hazai gyártású 210Ca1 törzse megegyezett a 410-sével, de a sima 210A rövidebb volt.
Muzzy
sanyi 627422 2017. május 4. 08:41
Válasz erre
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a Me-210 és Me-410 törzse ugyanolyan volt? A szárny tudom, hogy más volt, de a törzse nem?
Előre is köszi!
Üdv
Sanyi
elmo 626109 2017. április 4. 14:53
Válasz erre
Sziasztok!
Érdekes a dekk a földön.

elmo
Rumcájsz_52 626012 2017. április 2. 12:18
Válasz erre
Szia
Mivel minden német Sabre-nak saját J-száma volt, a J-111 festéstől függetlenül ugyanaz a gép lehetett. A német Sabre-k már a hatvanas évek elejétől a zöld-szürke álcázófestéssel repültek Hartmann meg csak 1970-ben ment nyugdíjba, így biztos hogy repült a terepszínű géppel is.

www.bombercommandmuseum.ca/photos/p_warrendukehartmann1.jpg

Ha sikerült beilleszteni a képet, akkor ez Hartmann egy angol vendégével a JG-71 ezredénél egy terepszínű Sabréval.
Üdv R.
Propellerfanatic 626005 2017. április 2. 10:28
Válasz erre
Sziasztok!
A Hasegawa kiadott egy Erich Hartman féle F-86 Sabre makettet, a gépnek JA-111 a jelzése. Egy fém, és egy szürke-zöld terepfestésű van benne. Én nem értek hozzá, ez ugyanaz a gép, csak két különféle festéssel? A terepszínűt szeretném megfesteni, de szeretném tudni, hogy azt is repülte Hartman, mivel csak olyan fotókat találtam a neten, amin a fémszínű gép kabinjában pózol.
Köszönöm
LP
piratvitorla 625517 2017. március 23. 10:00
Válasz erre
Szia
Akkor ezért nem találtam én se fotókat...
Mondjuk logikus, hogy korának egyik leggyorsabb gépe (nem véletlenül hívták Villámnak) ne a szárnya alatt vigye...
Varjúbácsi 625512 2017. március 23. 08:06
Válasz erre
bombatár1
bombatár1
bombatár2
bombatár2

Sanyi!
A leírás szerint 6db bombát vihetett a törzsbe épített bombatárban. Fotót nem találtam, csak ezt a rajzot.
sanyi 625510 2017. március 23. 06:37
Válasz erre
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a He-70-et használták-e bombázónak? Itthon tudtommal csak felderítő volt, de spanyolban? Ha igen, akkor keresnék képet a bombatérről/függesztményről. Sajnos a google most nem volt barátom...
Előre is köszi!
vityap 624762 2017. március 9. 09:25
Válasz erre
Fw190F-8winter
Fw190F-8winter

Sziasztok!

Hol lehetne infót találni arról, hogy a képen látható 9-es számún kívül még hány német fw-190es volt egyidőben Várpalotán ekkor (1944-45 tél)?
sanyi 624356 2017. március 1. 18:43
Válasz erre
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7.