/ Fórumok /

Luftwaffe

Német repülőgépek, a kezdetektől napjainkig.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8.
sanyi 649546 2018. október 5. 08:33
Válasz erre
Szia!
Köszi a segítséget, megtaláltam! Kár, hogy csak ilyen "félcivil" jelzéssel viselte, jól mutatott volna rajta a román kereszt...
J_K 649530 2018. október 4. 20:05
Válasz erre
Szia!

Nocsak! Van élet a Google-n túl?

A gép a Szovjetuniónak eladott exportgép volt. WNr 088050, hívójele D-AXVM

Először a William A. Medcalf: Junkers Ju 88 Volume One From Schnellbomber to Multi-Mission Warplane, Development/Production/Technical History (Classic, 2013.) c könyvének 71. oldalán találkoztam vele.
Fotót nem teszek föl, mert már van róla a honlapon. Ld. "Magyar Tarka" topic, Podva hozzászólása -639479 2018. február 7. 08:44.

FS
sanyi 649520 2018. október 4. 13:47
Válasz erre
Szia!
Igen? Google nem adott találatot... Légyszi tedd fel.
J_K 649519 2018. október 4. 13:39
Válasz erre
Szia!

Igen, volt 61/62/63/65 festésű Ju 88. És még fotó is van róla...

FS
sanyi 649518 2018. október 4. 13:17
Válasz erre
Sziasztok!
Ju-88 volt RLM61/62/62/65 ruhába öltöztetve? Még nem láttam róla képet, de megkérdezem, mert vagytok páran, akik jobban vágják ezt a témát.
Köszi előre!
Zoli 649394 2018. október 1. 21:25
Válasz erre
Én egyelőre maradok a harmadiknál, hátha bejön. Amúgy az RLM 76/74/75 verziót választanám, de a matrica kérdésessége miatt elrakva későbbre. Így is bőven van mit építeni, csak épp ez tetszett meg hirtelen.
z
ssanyi 649392 2018. október 1. 21:05
Válasz erre
Szívesen!
Nehogy "megromoljon" a műanyag addig! :-D

Szerintem két dolgot lehet kezdeni, illetve háromat:
-Megépíted dobozgrafika szerint.
-Olyanra fested ami javasolva lett.
-Vársz amíg elő nem kerül fotó. Erre mondjuk kicsi az esély, unikáis értéke miatt már bekerült volna egy könyvbe (akár butított formában).
Zoli 649387 2018. október 1. 18:45
Válasz erre
Így nekem is, mivel fotó nincs róla, csak eddig ez eszembe se jutott, csak a festéssel foglalkoztam...
z
J_K 649386 2018. október 1. 18:41
Válasz erre
Szia!

Szívesen.
Nekem a "fehér 3" jelzés továbbra is gyanús. Egy "fehér 3" jelzésű A-1-nek ugyanis ismerjük a történetét.
Először a "barna 4" jelzést viselte a 6./JG 26-ban (ez a gép szerepel a fotón, -szerintem 71/02/76 színekben), majd a 7./JG 26-hoz került, ahol megkapta a "fehér 3" számot. 1942 április 29-én összeütközött a század egy másik gépével. Mindkét pilóta repülőhalált halt.

FS
Zoli 649384 2018. október 1. 18:16
Válasz erre
Szia Sándor,

Igen, ezzel tisztában vagyok, ezért jó ideig nem nyúlok még a maketthez, hátha később mégis előkerül valami. Amúgy van félkész A-3 és A-6 is, meg van még dobozban F-8 (magyar), D-9 és Ta-152 is, szóval több biztos nem fog kelleni. Ez csak az idétlen vigyor miatt érdekes, amúgy nem vettem volna meg.
Ja és Neked is nagyon köszönöm a segítséget!
z
J_K 649383 2018. október 1. 18:10
Válasz erre
Szia!

Nem akarlak elkeseríteni, de először 50 éve (a Karl Ries könyvben) publikáltak fotót "vigyorgó" Focke Wulfról. Azóta az összes szakirodalomban ugyanazok a fotók bukkannak fel újra és újra...
Lehet, hogy érdemes egy jobban dokumentált gépet keresni.

FS
Zoli 649378 2018. október 1. 14:48
Válasz erre
Szia,

Nagyon köszönöm a segítséget, a levelet is! Akkor a makett egyelőre marad a dobozában, és bízom a csodában, hogy valahonnan előkerül még több fotó róla.
z
Zoli 649362 2018. október 1. 10:43
Válasz erre
Szia,

Nagyon köszönöm a segítséget, a levelet is! Akkor a makett egyelőre marad a dobozában, és bízom a csodában, hogy valahonnan előkerül még több fotó róla.
z
ssanyi 649361 2018. október 1. 10:00
Válasz erre
Fw 190A-1 vol.1
Fw 190A-1 vol.1
Fw 190A-1 vol. 2
Fw 190A-1 vol. 2

Köszönöm a segítséget, ilyesmire gondoltam én is amit írtál Gabusch.
Zsocate, köszönöm, éjszaka a legkézenfekvőbb megoldás nem jutott eszembe.

Szóval akkor itt a válasz teljes terjedelmében.
Gabusch 649358 2018. október 1. 09:04
Válasz erre
Azért, mert a mondatod többi része előtt van valami jelsorozat (valószínűleg egy kisebb jel), amit a motor félreért. HTML a szentem, egyes dolgokat hajlamos parancsnak értelmezni, aztán mivel nem az, simán kihagy utána mindent.
Ebben az esetben a helyes eljárás az, hogy az adott jelsorozatot fájó szívvel bár, de kihagyja az ember. Ha annyira fontos, hogy ez nem lehetséges, akkor jön Zsocate megoldása.
zsocate 649356 2018. október 1. 08:38
Válasz erre
Szöveget leírod. Képernyőképet csinálsz róla. Kivágod. Fórumba feltöltöd. Kész.
Megoldottam.
ssanyi 649348 2018. szeptember 30. 22:51
Válasz erre
Oké, rohadjon meg. Tbbet nem foglakozok ezzel, átírtam, akkor is azt a nyomorlt mondatot ismétli.
ssanyi 649347 2018. szeptember 30. 22:50
Válasz erre
A "Barna 13" orra és törzse is eltér a gyári festésről. Kdr. Hptm. Walter Adolph W.Nr. 028
számú
ssanyi 649346 2018. szeptember 30. 22:49
Válasz erre
A "Barna 13" orra és törzse is eltér a gyári festésről. Kdr. Hptm. Walter Adolph W.Nr. 028
számú
ssanyi 649340 2018. szeptember 30. 22:16
Válasz erre
Akkor légy szíves old meg hogy hosszabb szövegeket is belehessen másolni, előre is köszönöm!
zsocate 649335 2018. szeptember 30. 21:06
Válasz erre
Oké, ezt a mondatot most már mindenki fejből tudja.
ssanyi 649333 2018. szeptember 30. 20:37
Válasz erre
"A „Barna 13” orra és törzse is eltér a gyári festéstől. Kdr. Hptm. Walter Adolph WNr 028 számú
ssanyi 649331 2018. szeptember 30. 20:30
Válasz erre
Akkor most a harmadik rész+

"A „Barna 13” orra és törzse is eltér a gyári festéstől. Kdr. Hptm. Walter Adolph WNr 028 számú
ssanyi 649330 2018. szeptember 30. 20:28
Válasz erre
Harmadik rész.

"Kdr. Hptm. Walter Adolph WNr 028 számú
ssanyi 649329 2018. szeptember 30. 20:22
Válasz erre
Második rész.

"A Staffel „Barna 4” gépén a szárnymintázat jelentősen eltér a standardtól (tonálisan pedig nagyobb a kontrasztja, mint a „szokásos 74/75-nek). Ugyanezen fotón az előtérben egy ismeretlen jelzésű Fw 190 A-1 szárnyán nem csak a színek átfestése látszik, hanem még a felső szárnykereszté is. (A fotót több helyen publikálták, ld. pl. Wadman & Pegg: Holding The West 1941-1943 Jagdwaffe Volume Four Section 1, Classic, 2003. 11.old.) A „Barna 13” orra és törzse is eltér a gyári festéstől. Kdr. Hptm. Walter Adolph WNr 028 számú
ssanyi 649327 2018. szeptember 30. 20:20
Válasz erre
Alábbiakat akarta írni J_K, valami miatt nem sikerült neki.

"Sziasztok!
Néhány mondatban a 71/02/65-ről a „szürke színekre” (74/75/76) átállásról. A nappali vadászok háború előtti 70/71/65 mintázatáról ’39-’40 telén váltottak a „világos” 71/02/65 sémára. Az átfestés a csapatoknál történt, míg ’40 tavaszától már a gyárból is ezzel a kamuflázzsal érkeztek az új gépek. Az egyes Staffel-ek, Gruppe-k, Geschwader-ek egymástól eltérő mintázatokkal kísérleteztek a „világosítás” során. Az Angliai Csata közben (nem utolsó sorban a tenger feletti álcázás miatt) ismét a gépek „lesötétítése” adott jó védelmet. Az egységek megint csak saját kamuflázs-változatokat festettek (ezért gyakran a festés alapján is azonosíthatóak). Erős a bizonyosság (A RAF crash-report-jai alapján), hogy kevert szürke árnyalatokat is festettek a Messerekre. Ekkor azonban a 74/75/76 színek már csapatpróbán is szerepeltek -az első igazoltan ilyen festésű Bf 109 C (WNr 2450) ’40 júniusában zuhant a tengerbe Lindesnes-nél. (Ld. Merrick: Luftwaffe Camouflage and Markings 1933-1945, Volume One, 95.old.) A gyártásban ’41 tavaszán jelentek meg az új színek -bár a hivatalos RLM dokumentum csak ’41 novemberében jelent meg. A Bf 109 F-0, F-1 és az F-2 széria eleje 71/02/65 festést kapott, az F-2 későbbi példányai már a 74/75/76-ot.
A Fw 190 A-1 gépek 74/75/76 festéssel gördültek ki a gyárból, mint azt -többek között- színes fotó is bizonyítja (SB+KA). Miért merült fel akkor a 71/02-es festés?
Az első Focke Wulf 190-eket a 6./JG 26 kapta (parancsnok Oblt. Walter Schneider). Oblt. Schneider gépéről szerencsére létezik fotó még a gyári hívójellel (TK+MA). A 6./JG 26-nál „Barna 1” hívójelet kapott, de a csapatnál készült fotókon a törzs festése eltér a „gyári” állapottól. A Staffel „Barna 4” gépén a szárnymintázat jelentősen eltér a standardtól (tonálisan pedig nagyobb a kontrasztja, mint a „szokásos 74/75-nek). Ugyanezen fotón az előtérben egy ismeretlen jelzésű Fw 190 A-1 szárnyán nem csak a színek átfestése látszik, hanem még a felső szárnykereszté is. (A fotót több helyen publikálták, ld. pl. Wadman & Pegg: Holding The West 1941-1943 Jagdwaffe Volume Four Section 1, Classic, 2003. 11.old.) A „Barna 13” orra és törzse is eltér a gyári festéstől. Kdr. Hptm. Walter Adolph WNr 028 számú
J_K 649326 2018. szeptember 30. 20:07
Válasz erre
Nem tudom miért, de a végét nem hajlandó megjeleníteni a rendszer. Ez van.
J_K 649325 2018. szeptember 30. 20:05
Válasz erre
Utoljára próbálom:

A „Barna 13” orra és törzse is eltér a gyári festéstől. Kdr. Hptm. Walter Adolph WNr 028 számú
J_K 649324 2018. szeptember 30. 20:03
Válasz erre
Lemaradt:

A „Barna 13” orra és törzse is eltér a gyári festéstől. Kdr. Hptm. Walter Adolph WNr 028 számú
J_K 649323 2018. szeptember 30. 20:01
Válasz erre
Sziasztok!
Néhány mondatban a 71/02/65-ről a „szürke színekre” (74/75/76) átállásról. A nappali vadászok háború előtti 70/71/65 mintázatáról ’39-’40 telén váltottak a „világos” 71/02/65 sémára. Az átfestés a csapatoknál történt, míg ’40 tavaszától már a gyárból is ezzel a kamuflázzsal érkeztek az új gépek. Az egyes Staffel-ek, Gruppe-k, Geschwader-ek egymástól eltérő mintázatokkal kísérleteztek a „világosítás” során. Az Angliai Csata közben (nem utolsó sorban a tenger feletti álcázás miatt) ismét a gépek „lesötétítése” adott jó védelmet. Az egységek megint csak saját kamuflázs-változatokat festettek (ezért gyakran a festés alapján is azonosíthatóak). Erős a bizonyosság (A RAF crash-report-jai alapján), hogy kevert szürke árnyalatokat is festettek a Messerekre. Ekkor azonban a 74/75/76 színek már csapatpróbán is szerepeltek -az első igazoltan ilyen festésű Bf 109 C (WNr 2450) ’40 júniusában zuhant a tengerbe Lindesnes-nél. (Ld. Merrick: Luftwaffe Camouflage and Markings 1933-1945, Volume One, 95.old.) A gyártásban ’41 tavaszán jelentek meg az új színek -bár a hivatalos RLM dokumentum csak ’41 novemberében jelent meg. A Bf 109 F-0, F-1 és az F-2 széria eleje 71/02/65 festést kapott, az F-2 későbbi példányai már a 74/75/76-ot.
A Fw 190 A-1 gépek 74/75/76 festéssel gördültek ki a gyárból, mint azt -többek között- színes fotó is bizonyítja (SB+KA). Miért merült fel akkor a 71/02-es festés?
Az első Focke Wulf 190-eket a 6./JG 26 kapta (parancsnok Oblt. Walter Schneider). Oblt. Schneider gépéről szerencsére létezik fotó még a gyári hívójellel (TK+MA). A 6./JG 26-nál „Barna 1” hívójelet kapott, de a csapatnál készült fotókon a törzs festése eltér a „gyári” állapottól. A Staffel „Barna 4” gépén a szárnymintázat jelentősen eltér a standardtól (tonálisan pedig nagyobb a kontrasztja, mint a „szokásos 74/75-nek). Ugyanezen fotón az előtérben egy ismeretlen jelzésű Fw 190 A-1 szárnyán nem csak a színek átfestése látszik, hanem még a felső szárnykereszté is. (A fotót több helyen publikálták, ld. pl. Wadman & Pegg: Holding The West 1941-1943 Jagdwaffe Volume Four Section 1, Classic, 2003. 11.old.) A „Barna 13” orra és törzse is eltér a gyári festéstől. Kdr. Hptm. Walter Adolph WNr 028 számú
Zoli 649284 2018. szeptember 30. 09:49
Válasz erre
Szia,

Rendben, de továbbra is kérdés nekem, hogy mitől biztos. Nem szkeptikus vagyok, csak az objektív tényeket keresem és egyelőre nem találom. De mivel sokkal többet és régebb óta kutatod a témát, nem kételkedek.
A feltett fotók tényleg jók, köszönöm! Az első képen az egyszínű RLM02 nekem túl sötét és akár beleláthatok néhol több árnyalatot is, 71/70 nem lehetett?
A második kép passz, nem tudom eldönteni, hogy 74/75 vagy 02/71 színeket visel-e...
A harmadik kép a legjobb, tényleg fura, hogy ennyire sötét a fékszárny belseje. Viszont nekem a színek se egyértelműek, mert a vezérsíkok jóval világosabbnak látszanak.
Ne vedd zokon a megjegyzéseimet, teljesen laikus vagyok a német árnyalatokban és azok fekete-fehér fotók alapján történő elemzésében...
A Kagero Topcolors 14-ben olvastam az idézett sorokat, nem tudom, ezt a művet mennyire lehet komolyan venni. Néztem még mindenféle ékes cseh, lengyel, olasz, japán stb nyelvű kiadványokat, de legfeljebb csak a színes oldalnézeteknél tűntettek fel színeket...
z
ssanyi 649277 2018. szeptember 29. 21:02
Válasz erre
Korai F
Korai F
Horst Sternberg fekete 13
Horst Sternberg...
Gyár Fw
Gyár Fw

Tisztázzuk még egyszer, a Fw 190A-0-tól kezdve 74/75/76 színeket használtak, ez biztos!
Első fotó: Előtérben egy egyszínű (RLM 02, alapozó) Fw 190A-0 látható, mellette a W.Nr. 0008 Fw 190A-0 (elkészült 1940 július 20.) KB+PJ rádiókóddal 74/75/76 színekkel. A háttérben a KB+PN (W.Nr.0012), szintén 74/75/76 színekkel.

Második fotó:Horst Sternberg fekete 13-a az 5/JG26 kötelékéből. Elég jól körbe van fotózva a gépe (erről raktam fel korábban a fotót a kabin környékéről a kopásokkal és világos foltokkal), Elég beszédes a szárnyak festése, a legsötétebb szín szerintem a 71-es és ami méfg árulkodó hogy nem a standard festési sémát követik a színek a szárnyakon.

Harmadik fotó: Egy Fw 190A-2 a végszerelés fázisát követő azonosító és figyelmeztető feliratok festése közben, a gyárban. Amiatt raktam föl hogy említetted vannak olyan fotók ahol nagyobb a kontraszt a két fölső szín között (legalábbis így értettem). Itt látszik a nagyobb kontraszt, de ez biztosan nem 02/71 festésű, mert a leengedett fékszárnyak RLM 02-re vannak festve, és ez tonálisan közelebb áll a sötétebb kamó színéhez (itt 74-es szín). Amennyiben 02/71 lenne a fölső szín, a világosabb fölső árnyalathoz kellene közelítenie.

Nagyjából ennyi.
A gép amit kinéztél biztosan 74/75/76 színekkel van festve, a szakirodalom szerint pedig a szemek is pirosak voltak.

Szakirodalom: "csak egyben olvastam a 74/75/76 színekről kezdettől fogva és az RLM novemberi intelmeiről, kiegészítve azzal, hogy a korábban gyártott gépek egyes kutatók szerint lehettek 02/71 színűek is. ", melyik szakirodalomban olvastad a fentieket, tényleg csak kíváncsiságból!

A fotók a Focke Wulf Fw 190 Volume One 1938-1943 kötetből származnak (a háromrészes sorozatból).
Zoli 649227 2018. szeptember 28. 11:47
Válasz erre
Igen, ezt értem, én meg az Emilek színe miatt tudom elképzelni, hogy a korai 190-esek is lehettek ennyivel 02/71 színűek.
OK, akkor várom a többi képet majd holnap. Ez a kép nekem sajnos nem segít.
Egyelőre hajlok akkor a 76/74/75 színekre, köszönöm a segítséget!
z
ssanyi 649226 2018. szeptember 28. 11:21
Válasz erre
IMG_20180928_104043
IMG_20180928_104043

Nem az Emilekre hivatkozom, hanem a Bf 109F verziók 1941 elején már 74/75/76 színekkel voltak festve a gyárakban, már az LDv 521/1 előtt jóval. Fotókhoz kis türelmet kérek még, jelenleg csak telefon van nálam. Megpróbálok egy képet fölrakni most, Horst Sternberg Fw 190A-0 gépét, ezt VALÓSZÍNŰLEG visszatetszést 02/71-re fölül. A kabin tető peremén és a gép oldalán (fellépők nél is) látszanak lopások amelyek alól több szín is előkerül, valószínűleg a 76/75/74. Nincs tehát egyértelmű válasz a kérdésedre olyan szempontból hogy melyiket festették 02/71 színekre, a gyárban már a 74/75/76 színekre festették, ez biztos!
Fülöp Sanyival is sokat beszélgettünk hogy a 02/71 festésű Focis Wulfok beazonosítása nagyon nehéz.
Zoli 649220 2018. szeptember 28. 09:47
Válasz erre
Szia,

Köszi, igyekszem biztosra menni és bizonytalansági faktort kizárni. Elég idegesítő tud lenni, ha elkészül a makett és utána jön a cáfolhatatlan bizonyíték, hogy egész más volt az eredeti...
Hivatkozhatsz másra, én is említeni akartam, hogy az Emil is kapott 02/71 színt. De tényleg jó valami tuti, mert csak a novemberi előírás egyelőre a fix támpontom.
Akkor várom a képeket, előre is köszönöm!
z
ssanyi 649196 2018. szeptember 27. 14:21
Válasz erre
Örülök hogy próbálsz alaposan utánajárni a dolgoknak!
Magam is így vagyok vele.

Hivatkozhatok a másik ismert német típusra, a Bf 109F verziók festésére?
A Messer F verziók (pontos dátumot most nem tudok) már 1941 márciusában BIZTOSAN megkapták a 74/75/76 festést! Nem átfestést, hanem gyárilag!
A Messer esetében is voltak a korai gépek között elvétve (most csak a Fritz szériáról beszélek) akadtak 02/71 festésüek, elvétve.!

Este felé tudok fölrakni fotókat.
Zoli 649193 2018. szeptember 27. 13:10
Válasz erre
Szia,

Nem erősködni akarok, de csak annyit találtam, hogy 1941. novemberben adták ki az új színekre vonatkozó előírást a 74/75/76 színekről, az A-1 változatokat meg állítólag 1941. júniusától gyártották. Nem állítom, hogy korábban nem használhatták az új színeket és csak novembertől tették hivatalossá, de semmi mást nem találtam a színekről. Rengeteg kiadványt átnéztem, de semmi biztosat nem tudtam meg, csak egyben olvastam a 74/75/76 színekről kezdettől fogva és az RLM novemberi intelmeiről, kiegészítve azzal, hogy a korábban gyártott gépek egyes kutatók szerint lehettek 02/71 színűek is.
A típusról talált nem túl sok fekete-fehér kép nekem semmit nem mond, vagy túl világosak és szinte fehérek az alsó felületek nagyon világos felső színekkel, vagy túl sötétek és az alapján semmi nem állapítható meg, esetleg a kettő között, de azok alapján se tudok színt megállapítani...
A színes grafikákban végképp nem bízok, bár azok között is voltak olyanok, melyeken az alsó szín sokkal kékebb és élénkebb volt a korai gépek esetében, de semmi szín nem volt feltűntetve.
Tudnál esetleg olyan képet feltenni, melyen egyértelműen látható az átfestés?
z
ssanyi 649140 2018. szeptember 25. 15:22
Válasz erre
Abból gondolom hogy a körülbelül (fejből írom) 200 legyártott A-1 gépből 3-5 gépre lehet azt mondani fotók alapján hogy 71/02 színre átfestették.
Vannak erre utaló jelek, például a kabin környékén, nem maszkolták általában az átlátszó részeket hanem nem fújtak rá.
A gyári festésről a jobban igénybe vett helyeken, szárnytő és kabin valamint a motordekli környékén látható kopások, a gyári festések homogénebbek voltak.

Összegezve, fotók és szakirodalom alapján a fehér 3-as nem 71/02 átfestésű, 65 pedig pláne nem volt rajta. Amit átfestettek 74/75/76 színről az csak 71/02 fölső kamót kapott.

Nincs több fotó, ez a kettő van.Volt még egy gép ami cápaszájas festést kapott Harry Koch Fw 190A-3 gépe a III/JG1-ből, ez szerintem jobban is néz ki.
Zoli 649129 2018. szeptember 25. 10:10
Válasz erre
Szia,
Igen, az van meg és a hüje száj miatt vettem, szóval mindenképp azt építeném meg. Csak két fotót találtam az elejéről, az alapján semmit nem tudok megállapítani, meg egyiken vannak színes grafikák, amin 02/71 lehet a festés.
Te miből gondolod, hogy tuti 74/75 felül, van valami biztos információ róla?
z
ssanyi 649125 2018. szeptember 24. 22:13
Válasz erre
Ááá, akkor az Az Model makettet vetted meg!

Szerintem az nem 02/71 a 65-ös színt pedi nem is értem, az biztosan nem kell olyan gépre sem amit átfestettek 02/71-re!
Nem azért festették át mert azt szokták meg, úgy gondolták jobban rejt a korábbi kombináció a csatorna fölött, a törzs oldalán a 76-os színt is rendszeresen átfestették (sötétítették).

Amennyiben 02/71 festést akarsz két gépet biztosan tudok ajánlani:
Fw 190A-1, W. Nr.100, fekete 13 -, Lt Horst Sternberg, 5./JG 26, Morseele (Germany) 1941; Ezt a gépet én úgy építeném meg hogy 74/75/76 lenne az alap és erre jönne 71 és 02.
Fw 190A-1, W. Nr.027, barna 1 -, Oblt. Walter Schneider, 6./JG 26

A maketteden a középső festés (dobozon) a barna 1-es (nem pedig piros mint ahogy a cég ajánlja), a barna 13-ból megtudod oldani esetleg.
Itt egy elkészült makett példának: pumamakett.hu/

A szemes-fogas verziónál a szemeknek is pirosnak kellene lenniük, és standard festésűnek (74/75).
Zoli 649106 2018. szeptember 24. 12:33
Válasz erre
Köszi szépen!
Ez a gép konkrétan a makett doboza szerint a gülüszemű fehér 3-as idétlen vicsorgással és RLM65/02/71 színnel a II/JG26 állományából (Abbeville-Drucat, 1942).
z
ssanyi 649104 2018. szeptember 24. 12:08
Válasz erre
Üdv!

A kabint biztosan 66-os színre kell festeni.
A felső terepszínnél már kacifántosabb a helyzet, a gyárból 74/75/76 színekkel kerültek ki a gépek (az A-0-tól kezdve).
A csatornánál azonban néhány egység átfestette 02/71 színre a fölső kamót (alul és oldalt maradt a 76 természetesen), nem minden gépet festettek át.
Konkrétan fotóról is nagyon nehéz megmondani melyik gépek voltak ilyenek, például a 6/JG26-nál (barna lajstromszámok) elég valószínű a 02/71 kombináció.

Van konkrét gép esetleg kinézve?
Zoli 649101 2018. szeptember 24. 11:26
Válasz erre
Sziasztok,

Fw-190A-1 építését tervezem és az lenne a kérdésem, hogy a kabin színe lehetett RLM02, illetve a felső színek RLM02/71?
Ha jól emlékszem elvileg 1941 végén váltottak RLM66 színre a kabinnál, ezeket pedig 1941 nyarán gyártották.
A segítséget előre is köszönöm!
z
J_K 648887 2018. szeptember 16. 21:29
Válasz erre
Szia!

A grafika nem változott. A feliratoknál viszont a Düttmann és a Batz Messernél is Neubiberg, május 8-a szerepel már. (És a "Batz" név is a "Betz"helyett.)

A Batz-gép a fotó alapján -szerintem- ahhoz a szériához tartozott, melynél a törzs alsó felülete natúrfém, és egy jellegzetes 76-os csík választja el a felső festéstól. A "LO+ST"-ban több ilyen példány szerepel, a LiF egyik számában pedig színes fotó egy gépről. A széria másik jellegzetességé jól látható a fotón (és itt a grafikán is) -a törzskereszt alatti "sötétzöld 81" sáv.
John-t azért nem sikerült meggyőznöm, mert a Batz gép (távoli) fotóján a 76-os sáv viszonylag egyenesnek néz ki, míg a többi "fémhasú" K-n ez hullámos.Ő másképp látja,(az alsó felület "másságát" szimplán árnyéknak) de az enyémet natúrfém alsó felülettel fogom készíteni.
A grafikán nem jó még, hogy a hátsó futóakna zárva van. Ezen a gépen nem rögzítették a hátsó futót, a főfutóknál is megvannak a külső aknaajtók.

(A Düttmann gépen pedig -szerintem-a bal szárny alatt ott van -a lefestett- korábbi hadműveleti jelzés, a "V")

FS
pmheros 648879 2018. szeptember 16. 17:07
Válasz erre
Köszönöm!

Szemezgetek azóta az ajánlott kiadvánnyal, de az egy kép miatt még nem sikerült meggyőznöm magam hogy vállaljam a körülményes beszerzést, és nem mellesleg a költségeit.

Felkerestem a matrica gyártó oldalát, ahol a Coming Soon menüpontban a javított matrica lapot megtekintettem. www.aimsmodels.co.uk/Coming-Soon/coming-soon.html Ahogy az oldalnézeti rajzot nézegettem, azon nem látom hogy változtatott volna.

Kíváncsivá tettél, te miben gondolod másnak a festését?

Üdv.: pmheros
J_K 648600 2018. szeptember 6. 21:13
Válasz erre
Szia!

Batz K-Messeréről Hideki Noro LO+ST c könyvének (Kaiga, 2009) 121. oldalán található egy fotó. Pontosabban kettő, mert a Batz-gépet külön kinagyították.
John McIllmurray (az AIMS tulajdonosa) ebből a könyvből dolgozott. (A matricaíven pl. a "fehér 7"-nek is ez a munka a referenciája). Ezt onnan tudom, mert az én könyvemet használta, és éppen tegnap pontosítottuk az ívet. (A "Betz" nevet is javította, valamint a helyszínt és időpontot is. A Batz-gép ugyanis ugyanúgy '45 május 8-án repült át Neubibergbe, mint a többi II./JG 52-es Messer.)

P.S.: A gép festését én kicsit másnak gondolom, mint ami a matrica festési rajzán fog szerepelni...

Fülöp Sándor
Floramilla 648597 2018. szeptember 6. 20:42
Válasz erre
pmheros 648582 2018. szeptember 5. 21:35
Válasz erre
Wilhelm Batz
Wilhelm Batz

Tiszteletem!

Volna esetleg valakinek archív képe Wilhelm Batz Bf 109K gépéről? Megosztaná itt publikusan, vagy ha másképp nem, hát e-mail -ben?
Googlézok már egy ideje, de csak rajzokat találok. :(

Tegnap hozta le a hírt a 72news www.72news.eu/2018/09/aims-late-war-bf-109-decals.html, hogy 1:72 -ben is megjelenik az AIMS "Late War Bf-109" matrica lapja. Nagyon megmozgatta a fantáziámat a (mi G-10 -eseinken is látható) sárga hadműveleti jelzéses K-4. Viszont ahány forrás, annyiféleképpen ábrázolja a gépet grafikákon, így kellene valami hiteles fotó.

(Csak nehogy erről is az derüljön ki, mint Hartmann K-4 -eséről, hogy valójában ez is csak egy G-10 lehetett.)

Előre is köszönöm!
TAMÁS78 647133 2018. július 21. 15:51
Válasz erre
Csak annyi a gondom, hogy személyzetet szeretnék ültetni bele, de nincs ötletem, honnan vegyek megfelelő figurákat.
TAMÁS78 647132 2018. július 21. 15:49
Válasz erre
Köszi, Sanyi!

Közben találtam egy közepes minőségű képet a megépítendő 1H+BB-ről (ami elvileg Major Werner Klümper gépe volt), és úgy tűnik, az érintett ablakok valószínűleg be lettek lemezelve, tehát mindegy is, mi van vagy nincs mögöttük.

Eddig határozottan jónak tűnik. A törzsfelek elülső része deformálódott kissé, netes képek alapján ez "rendszerhiba", de nem komoly a deformáció. Az illeszkedések rendben vannak, a részletesség sem rossz, sőt jó, lényegében az egész gép teljesen beleillik az ICM új 48-as kétmotoros sorozatába, legalábbis amennyit én láttam ezek közül. Öröm vele bíbelődni.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8.