/ Fórumok /

T-34

A világ egyik legismertebb harckocsija, amiből még manapság is akad néhány Magyarországon is. Infók, képek, makettek, történetek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.
páncélos 613551 2016. augusztus 22. 13:44
Válasz erre
001
001
002
002
003
003
004
004
005
005
006
006

Nem nagyon megy a topik, pedig már az újságosnál is kapható T-34-es 1/16 méretben :), igaz 5x annyiért mint a Trumpeter makett, ha megveszi valaki az összes számot.
Gondoltam felteszek pár képet, hátha valaki kedvet kap egy építéshez. Helyszín Nemesmedves, a II. világháború befejezésére emelt emlékmű.
páncélos 611839 2016. július 15. 10:27
Válasz erre
T-34-85
T-34-85

Hortobágyi T-34-es:
lacipapa 611464 2016. július 5. 16:37
Válasz erre
VT-34  1-16-os 015
VT-34 1-16-os 015
VT-34 1-16-os rc 016
VT-34 1-16-os rc 016
VT-34 1-16-os rc 017
VT-34 1-16-os rc 017
VT-34 1-16-os rc 018
VT-34 1-16-os rc 018
VT-34-1-35 052
VT-34-1-35 052
VT-34-1-35 053
VT-34-1-35 053
VT-34-1-35 054
VT-34-1-35 054

T-34 /76 átalakítása VT-34-essé, a méretarány 1:16 R/C
lacipapa 607246 2016. április 18. 19:21
Válasz erre
Páncélos!köszönöm,most már nehezen,de rá találtam,de így biztosabb.
Ezek szerint van egy fölösleges SzU-122-esem.Nna,hátha valaki elcseréli velem.
Üdv,Laci
páncélos 607204 2016. április 18. 09:15
Válasz erre
Félreértések elkerülése végett, én az ISzU-122, és ISzU-122Sz közti különbségre válaszoltam.
PeKo Publishing 607201 2016. április 18. 08:30
Válasz erre
... én meg rosszul írtam fel a fényképre a JSzU-t... :-(

Az eredeti kérdés alapján azonban a lényeg:

A T-34 alapjaira épített SzU-122-ből a Magyar Néphadseregben csak a műszaki-mentő változatot rendszeresítették (fegyverzet nélkül), ahogy Páncélos kolléga írta.
PeKo Publishing 607200 2016. április 18. 08:21
Válasz erre
SzU-122
SzU-122
IszU-122Sz
IszU-122Sz

Meg minden más. :-)

Az SzU-122 (СУ-122) a T-34 alapjára készült. Itt az SzU rövidítés az önjáró lövegre utal: Самоходная Установка (Szamohodnaja Usztanovka).

A JSzU-122Sz (ИСУ-122С) pedig a JSz-2(ИС-2) harckocsi alvázán kialakított önjáró löveg.
Ezek rövidítésében a "J" a Joszif Sztálin-ra utal, amit azonban eredeti orosz helyesírás szerint I-vel (И) írtak.
páncélos 607197 2016. április 18. 07:47
Válasz erre
lacipapa 607183 2016. április 17. 20:45
Válasz erre
Még annyit szeretnék kérdezni,mi volt a kívülről látható különbség a 122 és a 122S között?
Laci
lacipapa 607182 2016. április 17. 20:38
Válasz erre
Tisztelt Számvéber Norbert!
Köszönöm a részletes tájékoztatást.

Páncélos!Köszi neked is.Egyszer már írtam az illető Úrnak,de sajnos nem válaszolt.
Ezek szerint,kereshetek egy ISzU-122S típusú makettet.
Üdv,laci
páncélos 607178 2016. április 17. 18:44
Válasz erre
SzU-122 csak a jármű, löveg nélkül volt rendszerbe (50-60-as években) műszaki vontató járműként. Korábban már volt téma a szovjet/orosz topickban. A nagyatádi hadipark vezetője tudna talán segíteni a témában.
[URLhttp://makettinfo.hu/index.php?jobb=fotok/szu-122_muszaki_takacs/index.htm&&q=szu-122%20m%C5%B1szaki%20vontat%C3%B3&hash=
Számvéber 607176 2016. április 17. 17:21
Válasz erre
Kedves lacipapa!

SzU-122 nem volt, csak ISzU-122S. 1950 végén jött 32 darab, pedig 109-et vártak. Több nem is jött. Az önálló 17. (Székesfehérvár) és 24. (Kalocsa) nehézharckocsi-rohamlöveg ezredeket állománytábla szerint egyenként 34 ISz-2 nehézharckocsi és 16 ISzU-122S nehéz rohamlöveg alkotta. 1956 első felében kivonták őket a rendszerből. 1957. augusztus 23-án a szovjetek visszavásárolták őket, három darab kivételével. Ekkor hét nagyjavításra, hat közepes-, 16 pedig kisjavításra várt. A hiány talán abból adódik, hogy a másik hármat a szovjetek 1956-ban kilőhették vagy elvihették.

Üdvözlettel,
Számvéber Norbert
lacipapa 607146 2016. április 16. 21:58
Válasz erre
A kérdésem nem pont a 34-esre vonatkozik,de van hozzá köze.
A SU-122-esről szeretnék minél több infót,ami magyar hadrendben volt.Ha volt?
Ha volt,kb. mettől meddig és hova voltak szervezve?
Üdv,Laci
lacipapa 606910 2016. április 10. 22:41
Válasz erre
Így elsőre jól néz ki.Csak én nem tudom megrendelni.
Sennás 606908 2016. április 10. 22:03
Válasz erre
kaz30005_0
kaz30005_0

Ilyet találtam kicsivel 20 dollár fölött a postával.Esetleg ez?
lacipapa 606888 2016. április 10. 19:48
Válasz erre
tzsgyuri 606881 2016. április 10. 19:32
Válasz erre
Én az AFV-Club-ról tudom, hogy létezik, de hogy milyen a minősége ne kérdezd, még nem találkoztam vele. A replica-nál fent van a honlapon.
Ez az:
replica.hu/t-34-50cm-cast-track-workable-1-35
lacipapa 606872 2016. április 10. 18:49
Válasz erre
Szervusztok!
Meg tudná valaki mondani,hogy a T-34/85-höz gyárt valaki működő láncot,műanyagból?Nem a "varázslatos traks"-ra gondoltam.
Laci
szakaszvezeto5 605930 2016. március 26. 07:11
Válasz erre
IMG_20160326_070041
IMG_20160326_070041

Sziasztok! :-)
Tudnatok valami reszleteket errol a vasrol?
Willi 601611 2016. január 29. 06:47
Válasz erre
Szia!
Ez nagyon nagy segítség volt nekem is. Sikerült meghatározni az irányt. Azt hiszem, jó néhány szövetséges gyártmányú tankot német felségjellel és egyebekkel fogok ellátni.
szakaszvezeto5 601578 2016. január 28. 16:30
Válasz erre
Nagyon szèpen koszonom rengeteget segitettel!
TAMÁS78 601571 2016. január 28. 12:25
Válasz erre
Itt van pár grafika, a hitelességükről semmit nem tudok mondani:

beutepanzer.ru/Beutepanzer/su/color/T-34-85/t-34-85.htm
Itt meg az orosz zsákmányanyagok, középtájt találod a T-34/85-öt:

beutepanzer.ru/Beutepanzer/su/su.htm
szakaszvezeto5 601570 2016. január 28. 12:09
Válasz erre
Sziasztok!
T 34/85 magyarorszagi nèmet zsakmanyrol tudnatok fotot mutatni.esetleg tobbfele festesel ? Koszonettel
Gaben86 592869 2015. szeptember 29. 20:04
Válasz erre
65936028 (1)
65936028 (1
2006 02-18 (54)
2006 02-18 (54
2006 02-18 (1)
2006 02-18 (1
2006 02-18 (27)
2006 02-18 (27

Sziasztok. A képen látható T-34-est 2009-ben szállították el Nagykanizsáról a hadtörténeti múzeum munkatársai.
Állítólag felújításra szánták mivel működőképessé tehető volt.
Sajnos azóta nem tudni róla semmit, hogy felújították e. Vagy hogy most hol van.
Ebben kérném a segítségeteket. Hátha valaki tud erről a T-34-esről valamit.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv: Gábor
Kamovos 589348 2015. július 21. 10:34
Válasz erre
Sziasztok.

Tolólapos T-34/85-ről keresek képet.
Tudna valaki feltenni?
Nem torony nélkülit!
Ha magyar lenne az lenne a legjobb!

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv: kamovos
Pacy 589279 2015. július 19. 10:01
Válasz erre
Helló!

Nem, és a Dragon csak hegesztett tornyost adott ki (eddig 3x is).
Reméltem, hogy hátha majd, vagy esetleg az AFV Club...de nem.

Paci
migi 589278 2015. július 19. 09:49
Válasz erre
Bocs nem mindegyik volt öntött ?
Pacy 589277 2015. július 19. 09:47
Válasz erre
Sziasztok!

Öntött tornyos sztálingrádi T-34-et szeretnék építeni.
Van valakinek ötlete a torony beszerzésére? Melyik piacon lévő toronyból lehetne átalakítani?
Előre is kössz!

Paci
Tfriend 584306 2015. április 22. 18:40
Válasz erre
T-34/85 Gellért hegy

Sziasztok 
Budapest ostromában részt vevő t-34/85-ös gépekről keresek fotókat. Elég ritka... H
T-34/85 Gellért...

Sziasztok
Az ostrom alatt bevetett t-34/85-ötösökről keresek képeket. Elég ritka madarak. Pedig érdekesebbek, mint az 56-ban bevetett gépek (téli festés, stb). Asszem a képen egy UTZ 1944 szerepel, bár pontosan nem tudom megmondani. Ha volna infotok es főleg képetek, annak nagyon örülnék.
Előre is köszi
gaunt1 572583 2014. november 23. 13:54
Válasz erre
VT-34 (31t/500LE) vs Claas Xerion 5000 (16.6t/517LE). Az eredmény nem meglepő :)

www.youtube.com/watch
http://www.youtube.com/watch?v=eLIG_Vph--c
lacipapa 571372 2014. november 6. 10:56
Válasz erre
Szervusz!
Köszönöm szépen.Az említett Úr,már végleg vissza vonult és kertészkedik.
Tehát,még sehol ,semmi.
Üdv,Laci
páncélos 570139 2014. október 20. 10:51
Válasz erre
lacipapa 570116 2014. október 20. 08:25
Válasz erre
Szervusz!
Köszönöm az infót!
A nagyatádi vezetőnek tudod az elérhetőségét?Meg köszönném.
Üdv,Laci
páncélos 570114 2014. október 20. 08:10
Válasz erre
VT-34-es volt rendszerben, a T-34-el párhuzamban (Én láttam már magyar VT-ről fotót is).
1992-ben még 72db T-34-es volt, akkor már lehet, hogy VT nem volt, mert csak megmaradt volna múzeumi célra. A nagyatádi hadipark vezetője egy régi motoros, ott lenne érdemes keresgélni információt, és talán képet is. A csillagról még annyit, hogy közös (VSZ) hadgyakorlatokon is alkalmazták.
lacipapa 570032 2014. október 19. 15:52
Válasz erre
Szervusz János!
A gugliban találtam egy csomót,csak magyart nem.Azért csak kérdezősködöm,hátha elő kerülne valami.Kimondottan a 34-es alvázra épített kellene a hátsó talaj támaszos.
Üdv,Laci
Kamovos 570031 2014. október 19. 15:43
Válasz erre
Drága Barátom.

Ez a témakör kb 5 éve foglalkoztat engem is.
Legendák vannak, kép egy darab sincs.
Kétféle tolólaposról hallottam.

Az egyiknek széles tolólapja van ás hátul a leereszthető "eke"
A széles tolólap szárai az első futógörgő mögött elhelyezett forgásponton van, az emelését eresztését nem ismerem.

A második verziónál a T55-höz hasonló a tolólap függesztése és mozgatása, ennek is van hátul "eke" Mindkettőnek van tornya is.

Képet egyikről sem találtam még.

Torony, tolólap, "eke" nélkül már láttam vontatót.
Illetve van még a Bolyais ami SZU-152? löveg nélküli kocsi.
Erről vannak képek is.

Remélem olyanok is jelentkeznek akiknek van hozzá rajzuk, képük is.

Üdv:kamovos
lacipapa 570030 2014. október 19. 15:21
Válasz erre
Szervusztok!
A páncélos szakértők segítségét kérem!
VT-34-est építek (1/35) és az interneten magyar vonatkozást nem találok.Volt ezeken,valami féle jelzés,ábrák,számok,felírat esetleg?Nálunk,kb. mettől-meddig lehettek rendszerben ezek a gépek?Csillagot nem akarok rá tenni (gondolom ez lenne rá autentikus),mert tudomásom szerint,csak dísszemlés járművekre tették,anno.Ezek,meg gondolom nem szerepeltek a dísszemléken.
A segítséget és hogy el olvastad ,előre is köszönöm
Ugyan ezt tervezem 1:16-ban is,már az alap gép (T-34/85)meg van.
Üdv,Laci
lacipapa 568917 2014. október 5. 21:38
Válasz erre
Aaaz,igen,tényleg közös ismerősünk.Adott kölcsön egy VT-34 "tolólapot" és egy felépítményt,(Aires)gyantából.Sajnos a gép többi része nincs meg neki.Most ezt faragom stirolból.Később teszek fel képeket az építésről.
migi 568903 2014. október 5. 20:11
Válasz erre
Közös ismerősünk Szikora Tamás
lacipapa 568902 2014. október 5. 20:03
Válasz erre
migi 568896 2014. október 5. 19:42
Válasz erre
nr66-jt
nr66-jt
789_rd
789_rd

Ez egy jól dokumentált tipus , sok fotóval és ajánlom figyelmedbe ezt a két kis könyvet , szabásmintákkal rajzokkal , kérd meg Tomit keresse meg neked .
lacipapa 568893 2014. október 5. 19:34
Válasz erre
Köszönöm,most már meg van.Nem tudtam a típus nevet
Üdv,Laci
Otto 568881 2014. október 5. 18:35
Válasz erre
T-34 darusból ezeket ismerem:
JT-34
СПК-5
lacipapa 568865 2014. október 5. 16:51
Válasz erre
Az előzőhöz,T-55-ről tudok,de 34-esről nem találtam képeket.
L
lacipapa 568863 2014. október 5. 16:50
Válasz erre
Szervusztok!
VT-34-est szeretnék építeni,1:16-ban.Olyat amelyiken daru is volt,ha volt ilyen?
Kérem,aki tud ilyenről küldjön infót.
Üdv,Laci
Freddy 567737 2014. szeptember 18. 13:33
Válasz erre
,,Annyival nem alacsonyabb, hogy számítana bármit is."
Neked a monitor mellől talán nem, de akire egy Tigris lövöldöz, az minden négyzetcentiméternek örül, amivel kisebb célpontot mutat.
,,A 34-es páncélzatát fölösleges volt megdönteni minden oldalon."
Mert, a tankot csak elölről lövik?
,,A 34/85-ben helyzete javult, de akkor már késő volt"
Miért volt késő, 1944-ben már nem is kellett háborúzni? (A szuperjó Sherman-variánsaid mikor is jelentek meg?)
,,Christie futómű... Zsákutca. A T-34-et, a BT-t, a Cromwellt és a Cometet leszámítva sehol nem használták."
? Bár végülis a gőzmozdony is zsákutca, a lovaskocsi a jó, azzal ma is van fogathajtó verseny.
,,A T-34 tervezési elvei egyetlen háború utáni típusnál sem jelentek meg, teljes zsákutcának minősült"
Ez most már tényleg kezd valami hülye viccbe fordulni. Az összes azóta készített orosz közepes harckocsi a T-34-es tervezési elvein alapul, az alapelvekhez kb annyit tettek hozzá, hogy még alacsonyabbra kell csinálni.

Szerintem te túl nagy jelentőséget tulajdonítasz annak a könyvnek. A hitelességét nem kérdőjelezem meg, de csak egy nézőpont, nem a teljes sztori minden irányból körüljárva.
gaunt1 567736 2014. szeptember 18. 13:25
Válasz erre
Tévedsz, én egyáltalán nem nézem le a ruszki technikát úgy általában. Vannak típusok amiket nem tartok sokra (T-34, T-44, ISz3-tól T-10-ig, T-72/90), de a többit (ISz-2, T-54,55,62(igen,UVZ!),64,80) mind elismerem, hogy kiváló konstrukciónak bizonyultak.
Aztán ha megkérdeznéd mi a véleményem a többi szovjet cuccról (BMP, BTR, tüzérség, stb.) meglepődnél, mert ezeket csak dicsérni tudom!
gaunt1 567735 2014. szeptember 18. 13:15
Válasz erre
Annyival nem alacsonyabb, hogy számítana bármit is. Egy StuG vagy Jagdpanzer IV, na az más kérdés.
A Sherman páncélja is döntött volt, de csak elöl. A 34-es páncélzatát fölösleges volt megdönteni minden oldalon. Eredmény = ergonómiai katasztrófa. Pl. a T-34/76 töltőkezelője embertelen körülmények között végezte a dolgát az aprócska toronyban. A 34/85-ben helyzete javult, de akkor már késő volt.
A Sherman nem volt jobb, de rosszabb sem mozgékonyság terén. A koraiaknak valamivel keskenyebb volt a lánctalpa (42cm), a későbbieknek már szélesebb, 51, majd 58cm!
A Sherman fajlagos teljesítménye bőven elég volt, főleg az 500LE-s GAA V8-assal szerelt. És csak úgy megjegyzem, a Shermannak is volt dízeles változata (M4A2, M4A6)
És míg a Sherman motorja vígan elpöfögött ~400 üzemórát, a T-34 V-2-ese jó ha 100-150-et kibírt! (háború elején talán ennak a felét) A motor is csak elméletben tudta az 500LE-t, ezt a teljesítményt csak nagyon rövid ideig bírta, súlyos károsodást kockáztatott az a személyzet aki ezt ki akarta használni.
A Sherman erőátvitele messze jobb és megbízhatóbb volt a T-34-esénél. Mint ahogy a lengyel könyv is írja, a 34-es sebességváltója egy rosszul megtervezett, meghibásodásra hajlamos szerkezet volt, így aztán hiába volt erősebb a dízel.
Christie futómű... Zsákutca. A T-34-et, a BT-t, a Cromwellt és a Cometet leszámítva sehol nem használták. Hatalmas helyet vett el a belső térből (=ergonómiai katasztrófa), javítása meg kínszenvedés. A Sherman későbbi HVSS felfüggesztése ugyanakkor kiválónak bizonyult.
A T-34 tervezési elvei egyetlen háború utáni típusnál sem jelentek meg, teljes zsákutcának minősült.
páncélos 567733 2014. szeptember 18. 12:57
Válasz erre
PeKo Publishing!
Nekem tetszett amit leírtál, és egy két apróságtól eltekintve szinte egyet is értünk.

Örülök, hogy csak olvastam eddig az elmúlt napok írásait a témában, mert nem volt kedvem vitába szállni Gaunt1-el.

Gaunt1 !
Látszik, hogy sokat olvasol a SZU harckocsikkal kapcsolatban, de nem tudod levetkőzni a saját elképzelésedet, ezért a negatív leírások megerősítenek abban, hogy „lám-lám csak igazam van, szar ez a ruszki technika”.
Pedig nem. A T-64-est magasztalod, most már a T-54-est is, az UVZ tankjait meg semmibe veszed, mert zsigerből utálod. Pedig a T-55 sikeresebb lett mint az 54-es, a T-72-ről már nem próbállak meggyőzni, mert keresel 1000 adatot a neten a páncélvastagságra és a fegyverzetre, és azokkal dobálózol, hogy igen is igazad van.
gaunt1 567732 2014. szeptember 18. 12:40
Válasz erre
Persze, ebben igazad van, hogy a T-34-est erre tervezték, tömeges rohamokra, extrém veszteségeket bevállalva. Hát erre valóban jó volt. De ez nem jelenti azt, hogy az adott típus is jó volt. Lehet, hogy bennem van a hiba, de én az emberi tényezőt is legalább annyira fontosnak ítélem, mint a páncélzat-tűzerő-mozgékonyság hármast. Így egy olyan gépet, amit kínszenvedés kezelni, és amiben vágóhídra küldik a személyzetet, semmiképpen sem tartok jónak.

A T-sorozatot arra találták ki, hogy elárasszák vele a hadszínteret, és hogy az fogyjon – de a végére maradjon annyi, amivel átszakítják a célszalagot. (A VSZ vs. NATO időszakban úgy tervezték, hogy egy-egyt EGY CSATANAPIG alkalmaznak, aztán frissel helyettesítik! Megtehették.)

Ebben nem értek egyet, ez általánosítás. A T-34-re igaz, mert az egy elképesztően rossz minőségű tank volt, egyáltalán nem volt szempont bármiféle korszerűbb eszköz beépítése. Ugyanakkor, a T-54 tervezésénél belátták, hogy bár ugyan a mennyiséget szem előtt kell tartani, de a minőséget sürgősen növelni kell, különben katasztrofális eredménnyel végződne egy következő háború. Na ez az ami számomra lenyűgöző az akkori szovjet harckocsigyártásban: Eljutottak egy ipari hulladék kategóriától (T-34) odáig, hogy a T-54 a világ egyik legjobb, legfejlettebb (!) tankja lett, kiváló minőségű acélból gyártva. Volt ugyan egy rövid stagnálás (T-62), de a T-64-el tagadhatatlanul létrehozták a világ legjobb, legerősebb, legfejlettebb páncélosát, és egészen a Leopard-2 megjelenéséig nem volt méltó ellenfele egyetlen nyugati társa sem. Az, hogy az Uralvagonzavod a T-72-vel visszatért a T-34 szintjére, az már más kérdés.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.