/ Fórumok /

Mig-15,Mig-17,Mig-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
ltom74 602034 2016. február 2. 07:31
Válasz erre
Sziasztok,

Nincs valakinek szegecstérképe MiG-15 -ről?

Köszi!
migi 601544 2016. január 27. 21:00
Válasz erre
Van olyan MiG-17 PF fotõ amin látszik hogy csillagnak van piros szegélye , mint kiderült hogy a gyári szovjet csillagokat meghagyták csak a belsejébe fújták a fehé kőrt és a zöld közepét
makettes 601543 2016. január 27. 20:51
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-17-403-1
Mikojan-Gurjevics-...

Kezdetben a csillag felségjel nem előre mutatott, hanem valamelyik panel mentén
festették fel.
Mandras 601534 2016. január 27. 20:18
Válasz erre
Szia!

Azok a fényképek nem lettek retusálva. A magyar MiG-15-ös gépek (sima, bisz, UTI) szárnyának a felső felületére nem volt felfestve csillag 1957 előtt. (Ugyanúgy, ahogy az 1949-től beérkezett légcsavaros típusokéra sem.) Mivel annak idején a szovjetek nem festettek hadi jelet a szárnyak felső felületére, ezért nálunk sem festettek, ebben is követve a szovjet mintát. A MiG-15-ös gépek szárnyának a felső felületére akkor került fel csillag, amikor a gépek átestek az esedékes ipari javításon 1956 után, mert a Pestvidéki Gépgyár nyolc helyre festette fel a csillagokat.

Üdv., András
Mandras 601433 2016. január 26. 21:00
Válasz erre
Szia sanyi!

A sima MiG-17-es gépekben ugyanaz a VK-1 típusú hajtómű volt, mint a MiG-15bisz-ben. A MiG-17A típusba VK-1A típusú hajtóművet szereltek, amely csak annyiban különbözött az elődjétől, hogy nagyobb volt az élettartama. A MiG-17F és PF gépekbe már VK-1F típusú utánégetős hajtóművet szereltek. (F: forszázs)

Üdv., András
piratvitorla 601428 2016. január 26. 20:42
Válasz erre
Szia!
Azt hiszem az F-nek nem, a PF-nek viszont volt utánégetője...
sanyi 601426 2016. január 26. 20:02
Válasz erre
Sziasztok!
Ezt a hajtóművet belerakhatom egy MiG-17-be? Egyszer azt olvastam, hogy az egyik verzió utánégetőset használt, a másik viszont nem.
www.aircraftresourcecenter.com/Rev9/8401-8500/rev8464-Aires-7317/00.shtm
Köszi előre!
Sanyi
Mandras 601357 2016. január 25. 23:14
Válasz erre
707 bisz b

707 bisz bal
707 bisz b
707 bisz j

707 bisz jobb
707 bisz j

Az orrfutó aknaajtóin is volt hőálló rátétlemez a gépágyúk csőtorkolatainál. A javítások utáni festés ezeket már általában elfedte.
Yeagger 600879 2016. január 22. 15:51
Válasz erre
Bocsi a link gombot nem használtam...
Yeagger 600878 2016. január 22. 15:51
Válasz erre
Egyébként ez is érdekes. Voltak rézből, rozsdamentes acélból stb. készült részek is, különböző okokból, ezeket fújták le ezüst színnel. A többi csak lakkal fedett rész a sajtolt fém lemez "szál iránya" miatt volt különböző irányból nézve, különböző árnyalatú. Ezért van az, hogy például a kabin alatti lemez hátulról sötétebbnek néz ki, mint a szárnytőnél lévő, és ugyanennél a gépnél szemből nézve már fordítva látszik. Szóval a gyári natúr fémszínűeknél is volt ezüst színnel lefújt lemez, ezek a sötétebb részek.
Lakkozás és ezüst nélkül valahogy így nézhetett ki a történet.

http://alclad2.com/how-to/alclad-in-action/
juge75 600874 2016. január 22. 14:24
Válasz erre
Igazad van! :-D Valóban nem titánium.
ZétaZoll 600872 2016. január 22. 13:09
Válasz erre
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
Wrecker 600849 2016. január 22. 09:13
Válasz erre
15361
15361
15362
15362
15375
15375
15376
15376
15389
15389
15390
15390

Talán ezek a képek segítenek - szolnoki Mig-15-ök.
Rumcájsz_52 600847 2016. január 22. 08:23
Válasz erre
A MiG-15 is kétféle fém-színben létezett: az eredeti gyári fémszín azt jelentette, hogy a kész gépet átfújták víztiszta, átlátszó színtelen lakkal, így a különféle minőségű és felületi simaságú fém-anyagok eltérő fémes színe mind megkülönböztethető volt a gépen. A legfeltűnőbb a gépágyúk csőtorkolatainál a hőálló/rozsdamentes acéllemez volt, valamint a legtöbbször fényesre polírozott - ezért világosabb árnyalatú - szintén rozsdamentes acél törzsféklapok a törzs hátsó végén. Ezzel a "festési" móddal az a probléma, hogy az akkori időkből nemigen maradt fenn olyan minőségű fotó, ahol az ennél részletesebb eltérések megfigyelhetőek, főleg alul vagy felülnézetből(akkor minden "titkos" volt, így a nyilvánosságra kerülő fotókat erősen retusálták ezért eltűntek a részletek).
A másik fém-színű festést a PG-ben történt nagyjavítás során kapták a gépek, ekkor a gép teljes felületét (kivéve a gépágyúk hővédő lemezét) lefestették alu-ezüsttel (ez színtelen lakkban oldott alu-paszta volt), majd átfújták a színtelen lakkal, így egységesebb lett a felület, legfeljebb a nagyon eltérő simaságú (finomabb hengerelési minőségű) felületek látszottak kissé világosabb ezüst árnyalatúnak. Ez a festés felismerhető az eredeti stencil típusú (szögletes) gyári gépszámtól eltérő kerekített PG-stílusú gépszámokról, de igazán jó minőségű és használható fotót ezekről is nehéz találni, főleg amin alul vagy felülnézett is valamennyire látszik. Nincs más hátra, mint keresgélni a használható fényképek között...
juge75
Amikor a MiG-15-öt gyártották, akkor még a titán nem "játszott", ezek a felületek magasabb nikkeltartalmú hőálló és rozsdamentes acélból készültek, ami a új korában krómozott felületekhez képest kissé sárgásabb fémes felületet adott, majd évek múltán bemattulva sötétebb szürkés metállszínű lett.
Üdv R.
juge75 600842 2016. január 22. 07:20
Válasz erre
Alumínium ötvözet,erős igénybevételnek kitett helyeken titánium hővédő pajzs. Árnyalat? Fénykép!
ZétaZoll 600803 2016. január 21. 19:11
Válasz erre
Köszi, tényleg hasznos és látványos leírás! De ezzel együtt a kérdésem még továbbra is fennáll a MIG-15 fémszínei kapcsán.
ltom74 600788 2016. január 21. 15:49
Válasz erre
Nem teljesen a kérdésedre válasz de tök jó tutoriál Bera Karcsitól, hogyan lehet jó fémet festeni

www.makett.org/phpbb/viewtopic.php
ZétaZoll 600689 2016. január 19. 21:19
Válasz erre
Sziasztok!
Fémszínű Mig-15 festéséhez kérnék egy kis segítséget. Milyen árnyalat az a bizonyos fémszín? Aluminíum? A netet böngészve ezen is vannak eltérő fémszínű részek, de nem találtam egyértelmű mintát, hogy mely részek más színűek. És itt is felmerül a kérdés: milyen színűek ezek az eltérő részek?
Ceró 600610 2016. január 19. 07:49
Válasz erre
Sziasztok!
Ezt ezt a 2db műgyanta motort keresem megvételre!
http://www.super-hobby.hu/products/item_name-875315.html
Köszönöm!
ceroky@hotmail.hu
zsocate 600534 2016. január 18. 10:40
Válasz erre
A három hozzászólással későbbi képeken a szárnyak felső részén nincs felségjel, ezek retusálva lettek?
ltom74 600529 2016. január 18. 09:34
Válasz erre
Rumcájsz_52 600495 2016. január 17. 19:02
Válasz erre
Ennél a két alsó "ablak"-nál volt olyan gép, aminél sima átlátszó plexiből volt az egyik borítás, látszott alatta az ARK antennája (kezdetben így érkeztek a gépek), volt olyan is, amit homokfúvóval/csiszolással bemattítottak (opálos, majdnem tejfehér színű lett), később volt olyan, hogy zöldre festett textilbakelit volt a borítás.
R.
ltom74 600494 2016. január 17. 18:52
Válasz erre
Ertem. Koszi.
Lehet nezek masikat amin van, az kicsit szinesebb :-)
juge75 600493 2016. január 17. 18:45
Válasz erre
Akkor csináld olyanra. Előírás szerint lennie kellett.
Benedek 600491 2016. január 17. 18:26
Válasz erre
Én csak a Smer-t ismerem,az ha jól emlékszem adja ARK forgó antennáját,ez a valóságban dielektromos,panel,azaz általában zöld,szürke,vagy az üzemeltető által meghatározott színű szokott lenni.
ltom74 600487 2016. január 17. 17:55
Válasz erre
Előbb lemaradt: KÖSZI az infót!
ltom74 600486 2016. január 17. 17:54
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-512
Mikojan-Gurjevics-...
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-824
Mikojan-Gurjevics-...
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-512
Mikojan-Gurjevics-...

Sziasztok

Eduard maketten ügyködök.
Igen azokra az ablakokra gondoltam. Haggyam simán átlátszóra vagy színezni kellene?

Ezeken a képeken mintha nem lenne a szárnyon felségjel.
juge75 600484 2016. január 17. 17:49
Válasz erre
MiG-15bis_underside
MiG-15bis_underside

ARK-5, Rádió iránytű.
Benedek 600481 2016. január 17. 17:40
Válasz erre
A gép hasán lévő két ablakszerű valamire gondolsz? SMER makett? Az egyik az ARK antennaburkolata...
juge75 600479 2016. január 17. 17:32
Válasz erre
DSCF6012
DSCF6012
DSCF6020
DSCF6020
DSCF6021
DSCF6021

Mig-15, 17 esetén alul, felül a szárnyakon, a farkon és a törzsön is volt felségjel, tehát 8 db volt felfestve.
A beömlő végig alumínium, mélység hatás miatt szokták feketével kezelni a maketten, a jobb árnyékok miatt.
Az ablakok alatt konkrétan mire gondoltál?
ltom74 600461 2016. január 17. 14:25
Válasz erre
Sziasztok

Próbáltam visszanézni a topicot de nem találtam erre vonatkozó infót. Bocs ha még is volt ;-)

1-2 magyar MiG-15 bis -es kérdésem lenne.
-a felségjeleket mindig felfestették a szárnyakra? Sok képen nem látszik? És a szárnyon alulra?
-A HAD kétféle felségjelet ad, egyiknél a csillag körüli fehér folyamatos a másiknál nem. Melyiket kellene használni?
- a beömlő végig fémszínű?
-milyen színű a törzs alatt lévő két "ablak" és mire való?

Köszönöm!

Üdv: Tamás
skywarior 600208 2016. január 14. 18:44
Válasz erre
mig-17f  VK-1 F
mig-17f VK-1 F

Mig-17F
piratvitorla 572053 2014. november 16. 16:14
Válasz erre
Sziasztok!
Jól látom, hogy az oldalszám fehér keret nélkül van?
A póttartály eleje pirosra van festve?
A függőleges vezérsíkon kicsit meg van dötve a felségjel hátrafelé?
köszi a segítséget!
piratvitorla 570740 2014. október 29. 06:43
Válasz erre
Mig-15 könyv
Mig-15 könyv

DaRIUSZ kARNAS: MiG-15 Yellow series
Ha kész lesz a két gép szívesen kölcsönadom
Ennek tűnik, csak kicsit más a borítója, talán másik kiadás
üdv
magyaralba 570734 2014. október 28. 22:04
Válasz erre
Melyik lengyel kiadványt forgatod a kezedben? képek nincsennek benne erről a változatról? esetleg terep festéssel, amit repültek is? Érdekelne nagyon mert rákattantam a mig-15-re... főleg a különleges változatokra...
piratvitorla 570732 2014. október 28. 21:54
Válasz erre
A csehek és lengyelek igen különleges változatokat hoztak össze és rengeteg gépet gyártottak exportra...
magyaralba 570728 2014. október 28. 21:43
Válasz erre
Lim-2R_01
Lim-2R_01
Lim-2R_02
Lim-2R_02

és Zolikám itt van pár kép is hozzá... látszik hogy ők teljesen külön uton jártak mint az szovjetek... mert a szovjetek kivették a puskákat és ezek helyére tettek kamerákat, míg északi barátaink megtartották a puskákat és inkább csináltak egy nem túl szép és nem túl áramvonalas bádog teknőt a kamrának... ;)
piratvitorla 570727 2014. október 28. 21:36
Válasz erre
Sziasztok!
Mivel éppen épül egy-egy KP UTI és harci ezért kéznél van egy lengyel könyv.

Volt egy lengyel átépítés, a Lim-2R, ami egy AFa kamerát kapott a gépágyúk mögött.

A cseheknél létezett a MiG-15bisR három darab AFP-21KT kamerával, éjjellátóval (!) és csökkentett fegyverzettel (1xNR-23).

üdv
piratvitorla 570608 2014. október 26. 21:14
Válasz erre
Szia!
Azt hiszem a lengyeleknek is volt hasonló felderítő verziója
üdv
magyaralba 570470 2014. október 25. 09:13
Válasz erre
1208817
1208817

Szia!

Köszi az infot juge75 de ezek tudtam én is (szolnoki vagyok katona felmenőkkel ;) )... Szolnokon igaz felderítő szerepkörben repültek de a gépek egytől egyig 15Bis/UTI rg-ek voltak, vagy ezek valamely szovjetunion kívül gyártott változata (cseh S-103-ak vagy lengyel Lim-ek...).. de létezett a Mig-15-nek egy olyan változata, hogy Mig-15BisR amiből a nagy ágyút illetve az egyik kis gépágyút gyárilag nem szerelték be és ezek helyére fotoapparátot építettek be, külön ajtóval. Mellékeltem egy képet amin ez a változat látható... amit tudok róla hogy kb 320 db-ot építettek belőle de hogy a cseheken kívül ki alkalmazta azt nem tudom... erre lennék kíváncsi, van-e valakinek infoja erről, esetleg képei... (köszi a google nekem is a barátom :) )
Zoli 570467 2014. október 25. 09:04
Válasz erre
lacipapa 570466 2014. október 25. 09:00
Válasz erre
Volt olyan,hogy BisR?Én még nem hallottam róla.
juge75 570464 2014. október 25. 05:29
Válasz erre
Szia! Felderítő szerepkörben Szolnokon ténykedett az összes Mig-15 Bis és UTI, valamint L-29 Delfin, terep festéssel.
www.repulomuzeum.hu/ARCHFOTO/L-29/L-29.htm www.repulomuzeum.hu/ARCHFOTO/MiG-15.htm

MN 101. Felderítőrepülő Ezred

Az 1956 októberi forradalom leverése és 1961 tavasza között gyakorlatilag szünetelt a hazai katonai repülés a repülőhagyományokra okkal büszke Szolnokon. A repülőteret 1957 őszén "lefoglaló" Musztáng fedőnevű szovjet gárdarepülő ezred csak 1961 júliusában távozott.

A pilótaképzés az akkori MHSZ keretében Budaörsön és Tapolcán, valamint a Szovjetunióban folyt. 1961 augusztusában megalakult a repülőgép-vezetői és repülőműszaki képzést egyaránt felvállaló Kilián György Repülő Tiszti Iskola Szolnokon, parancsnoka Brassói Tivadar őrnagy (később vezérőrnagy) lett. Az intézmény alárendeltségébe került egy kiképző repülő ezred egy Jak-18 "Fürj" és két Mig -15 BISZ típusú repülőgépekkel ellátott századdal, amelynek parancsnoka Holler János alezredes (később ezredes). Ez az egység repülőgép-vezető hallgatók gyakorlati előképzésével, valamint a Szovjetunióban tanulmányaikat befejezett tisztek repülőgyakorlati továbbképzésével foglalkozott. 1964-ben a hadrendből kivont Jak-l8-as helyébe a csehszlovák gyártású, L-29 "Delfin" típusú, gázsugárhajtású gyakorló repülőgép került. 1974-ben az egységet a tisztiiskola állományából, a csapatrepülő parancsnokság alárendeltségébe helyezték, MN 1929 megjelöléssel.

1975-ben, több mint két évtizedes szolgálat után a Magyar Néphadseregből kivonták a MiG-15 típusú repülőgépeket. Annak ellenére, hogy több mint két évtized alatt 21 gép semmisült meg ebből a repülőgéptípusból, jó és megbízható társnak tartották, akiknek megadatott, hogy repülhettek vele. A MiG-ek hiányában, 1975-tól a szolnoki felderítő ezred egy L-29-es századdal oldotta meg feladatait. A tennivaló nem volt kevés, hiszen évente 3-4 kiemelt gyakorlaton (Bakony; Henger; Szojuz; Szigetvár; Csobánc; Sirály; Pajzs; Füred; Gránit; Duna, Ciklon és még lehetne sorolni...) vettek részt. A repülő és műrepülő bemutatók során (az 1975-os díszszemlén L-29-es gépekkel századkötelékben szerepeltek Fodor Gyula alezredes parancsnok vezetésével, illetve igény szerint egyéni - Mónus István őrnagy, Czakó László százados -, vagy kötelék-műrepüléseket Fodor Gyula alezredes - később Bakó István alezredes - vezetésével, Koncsek Ferenc, Bagi Mihály őrnagyok, Szelke Tibor és Lipták Elek századosok közreműködésével, hajtottak végre. Megoldottak sok más, az élet által diktált egyéb fontos repülő és katonai jellegű feladatot.

Az ezred 1976-ban részt vett, egy gázrobbanásban elpusztult szolnoki lakóépület mentési és romeltakarítási munkáiban. 1979-ben pedig, ugyancsak a Tisza-parti városban egy 20 000 lakost érintő, nagyszabású, kitelepítéssel járó polgári védelmi gyakorlaton is közreműködtek.

1978-ban Vass József alezredestől a parancsnokhelyettesi beosztást Csépány Sándor őrnagy vette át. 1983 végén az L-29 "Delfin" típusú repülőgépet kivonták a hadrendből.

Az egységnél 1967-1984 között öt repülő katasztrófa történt, amelyekben hét pilóta vesztette életét és öt repülőgép semmisült meg (4. sz. melléklet).
magyaralba 570462 2014. október 24. 23:56
Válasz erre
Sziasztok!

Éreklődnék, hogy mely légierőkben volt rendszerbe állítva a Mig-15BisR típus? Esetleg képekkel tudnátok segíteni.. egyedül a csehek gépéről találtam képeket... valami izgalmasabb nincs valakinek? (NDK, Bulgária, vagy valami terep festéses?)

Előre is köszönöm
juge75 569331 2014. október 12. 05:49
Válasz erre
zsocate 569322 2014. október 11. 21:28
Válasz erre
Sziasztok!

A Mig-15-ről szóló könyvek többsége bemutatja a Magyar Légierő "fekete 043" terepszínű gépét. Még egy matricagyártó is kihozta. Volt egyáltalán ilyen?

Köszi,
Zsolt
Rumcájsz_52 567773 2014. szeptember 18. 21:48
Válasz erre
Fotó eddig még nincs más nézetből, de a csillagokat biztos hogy ugyanúgy lefestették, mint a törzs oldalán. Azt meg kétlem, hogy hiányos felségjelzésekkel repülni engedték volna, hogyan azonosította volna a légvédelem és a földi csapatok?
R.
piratvitorla 567772 2014. szeptember 18. 21:37
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-775-1
Mikojan-Gurjevics-...

Sziasztok
Nem tudjátok véletlenül, hogy ezen a gépen 56-ban a szárnyakon is átfestették a felségjeleket?
köszi
Zoli
lacipapa 566772 2014. szeptember 6. 13:34
Válasz erre
A Smer kabinjához ne fűzz nagy reményeket,réz és gyanta nélkül!
bercsi 566753 2014. szeptember 6. 09:08
Válasz erre
Köszönöm Laci, most már tudom hogy melyiket kell megvennem.
Gyanta és réz téma képlékeny, ahhoz látnom kell majd az alanyt.

Egyszer volt egy Smer Mig-17-em, de nekem feladta a leckét. Szerencsére más látott benne fantáziát...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.