/ Fórumok /

Mig-15,Mig-17,Mig-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
lacipapa 619645 2016. december 18. 11:18
Válasz erre
Szerintem is írj neki.Nekem megvan,itt cím.
zsakferenc@freemail.hu,vagy zsaludek@yahoo.com
Miggyuri 619617 2016. december 18. 07:15
Válasz erre
Tanácsot kérnék, hol lehet beszerezni Zsák Ferenc MiG-15-füzetét?
Miggyuri 618486 2016. november 26. 10:10
Válasz erre
Keresek magyar, csillagos felségjelzést repülőgépre, 1/72-ben.
Rumcájsz_52 618144 2016. november 19. 09:52
Válasz erre
Sanyikám sajnos igazad van, most mértem meg és a Smer MiG-17 1:50 léptékű! Én ritkán méricskélem a maketteket ha szemre arányosnak tűnnek, de ezek szerint kellene. Már csak azért is probléma, mert ott áll mellette a Hobbycraft (kissé feltuningolt) 17PF-je, most megmértem, az is ugyanannyival kisebb, ezért is nem tűnt fel a mérethiba.
A narancsbőr nekem nem túl zavaró, nem riadok vissza egy kis vizes polírozástól ha csak ennyi a makett hibája, de ekkora mérethiba bizony nagy bukta! Most vadászhatok én is a HobbyBoss MiG-17-re...
Meg PILÁTUS is!
Üdv R.
Planes 618122 2016. november 18. 19:03
Válasz erre
Üdv.!
A SMER viszont minden irányból másfél centivel kisebb mint kéne, és enyhén narancsbőrös!
Rumcájsz_52 618117 2016. november 18. 17:51
Válasz erre
Szia Pilatus
Nekem itt áll a polcon egy Smer, a HobbyBoss-t csak az Aces újságból ismerem,ezek alapján: a HB építéséhez kell a putty (írta is az építője), a Smer-nél kevés ilyen gondra emlékszem, a Smer-nek jobbak a futóművei/futóaknái, a HB-nek viszont külön alkatrészek a fékszárnyak és törzsféklapok, ki van dolgozva a belső terük is, van hozzá hosszabb fúvócső is. Negatív panelezés mindkettőnél, vehetsz hozzájuk Aires kabint és Eduard szinezett rezet a kabinhoz, ezek nyilván a HB-hoz készültek, de szerintem beépíthetőek mindkettőbe. Szóval szerintem ha fékszárnyat/törzsféklapot akarsz nyitni akkor szerintem HB, ha ez nem fontos akkor Smer.
Üdv R.
Pilatus 617992 2016. november 16. 17:04
Válasz erre
Urak !

1/48 Mig-17-ből a Smer vagy a HobbyBoss a befutó ?

Melyiket vegyem ?

üdv
P.
juge75 616859 2016. október 26. 09:08
Válasz erre
dia_040810
dia_040810

És a Dia, fotó: Nagy István, készítés: 1982.
juge75 616858 2016. október 26. 09:07
Válasz erre
aero história
aero história

Régmúlt kép.
Valaha a Szolnoki Tisza ligetben létezett haditechnikai park...
És erről a Mig-15 gépről készítettem kétszínű festést, 1989 nyarán, amikor oda költöztünk.
Sajnos, a skicc már nincs meg (egy újságban megjelent Mi-15-ről szóló cikk többnézeti rajzára szerkesztettem fel, ha valaki megtalálná, szóljon!)
A gépről Nagy István fényképész barátom diát készített, ha él még, meg fogom keresni őt!
Köszönet a digitalizálásért és hozzáférhetőségért a MaNDA, Szolnoki részlegének,a könyvtárnak! És külön köszönet Rejtő Istvánnak!
juge75 614586 2016. szeptember 12. 19:33
Válasz erre
Ha másra nem is, erre figyeltek, hogy egységes legyen. A képek a mérv adóak. Lehet, nagyjavítás után már nem így nézett ki a festés, de a képen ilyen módon van festve.
Azt tudom, hogy ezüst Mig-15 esetében, elsősorban az "A" (SAS) változatnál előfordult képen olyan, hogy felülre nem volt festve, de ha valami el van rendelve (legyen, vagy ne legyen), annak meg kellett felelni.
Azon én is csodálkozom, hogy matricagyártók, makett gyártók grafikáin a PF típusnál, hazai vonatkozásban előre néz (hossz tengelyre párhuzamosan) a csillag csúcsa, a fotókon meg kifelé.. de ennek utána kell járni, lehet csapatnál így került rá (vagy még a szu-ban), aztán átfestették nagyjavításon...
juge75 614585 2016. szeptember 12. 19:26
Válasz erre
Nem tudom, gondolom adott időszakra vonatkozhat.
migi 614579 2016. szeptember 12. 14:55
Válasz erre
Gabi ez a festési szabályzat a MiG-15 re is érvényes volt ?
Yeagger 614539 2016. szeptember 11. 14:10
Válasz erre
Köszi mindenkinek!
lacipapa 614521 2016. szeptember 11. 09:50
Válasz erre
Kösz,még egyszer.
juge75 614519 2016. szeptember 11. 09:45
Válasz erre
Belépő éllel párhuzamos lemez, de festésnél jóval könnyebb egy fix dologhoz viszonyítani, ez pedig egy lemezosztás. A felségjel a belépő éltől és a csűrőlap belső élétől, valamint a szárny külső harmadától és szárny törővégétől számított egyforma távolságra van.
juge75 614517 2016. szeptember 11. 09:36
Válasz erre
mig-17pf
mig-17pf

Itt pedig alulról.
juge75 614516 2016. szeptember 11. 09:34
Válasz erre
lacipapa 614514 2016. szeptember 11. 09:29
Válasz erre
Gabi!Ezt úgy kell érteni,hogy a csillag két szára a csűrő vonalával párhuzamos?
juge75 614511 2016. szeptember 11. 09:08
Válasz erre
A Mig-19 PM-en nem volt.
juge75 614510 2016. szeptember 11. 09:06
Válasz erre
Festési szabályzat szerint volt, de nem a menetirányban csúcsával, hanem a lemezosztásra merőlegesen ( menetiránytól kifelé).
Yeagger 614508 2016. szeptember 11. 08:54
Válasz erre
Sziasztok!
A magyar Mig-17 PF-eknek a rendszerbe állításuk idején volt a szárny felső felületén magyar felségjel? Vagy csak az alsó felületen? Köszi előre is a választ!
páncélos 614261 2016. szeptember 6. 12:58
Válasz erre
Ha már volt elnézést, de tankos keresgélés közepette leltem ezt a történelmi képet Sopronból.
harsjozsef.wahavi.hu/sites/harsjozsef.wahavi.hu/files/styles/large/public/utcakepek/citadella-park-11.jpg
pmheros 614173 2016. szeptember 4. 13:55
Válasz erre
http://www.avia-info.hu/talalat.php?Ujtipus=1189

www.avia-info.hu/talalat.php

akkor így
pmheros 614172 2016. szeptember 4. 13:53
Válasz erre
Ha képek sajnos nem is, de az avia-info.hu -n http://www.avia-info.hu/talalat.php fenn vannak a Mig-17F -jeink gyártási szám szerint és oldalszám szerint.
pmheros 614169 2016. szeptember 4. 13:24
Válasz erre
Válasz erre: makettinfo.hu/forum/forszoveg.php

Bár én még sokat nem agyaltam ezen az érdekes 3-as szám problémáján, ez a 7 -essel felülről toldott megoldás tényleg működő lehet. Ezért szeretem a fórumot, mindig találok valami hasznosat. :)

Köszönöm Rumcájsz 52 hogy rávilágítottál, köszi makettes hogy megosztottad!
lacipapa 614165 2016. szeptember 4. 12:20
Válasz erre
Hát,igen,de a fotók ua. gépről készültek,sajnos.
Rumcájsz_52 614164 2016. szeptember 4. 12:14
Válasz erre
migi
Két fotó van magyar MiG-17F-ről, lásd "Vörös" szárnyak topok 614114. hsz.
Üdv R.
pmheros 614161 2016. szeptember 4. 11:31
Válasz erre
Válasz erre: makettinfo.hu/forum/forszoveg.php
Ha már van a 17 -esnek saját topikja, és ráadásul nem vörös színekben indítanánk, akkor folytassuk inkább itt.

Kértél adatot is. Egyenlőre ennyit találtam. http://jets.hu/news?id=205 jets.hu/news
"A PF mellett az F változatú 17-es is megjelent a légierő állományában, 1956. június 20-ától húsz példányra került fel a magyar felségjel. "
"1957 elején pedig a Szovjetunióval szemben fennálló állítólagos „államadósság” fejében kb. 120 MiG-15-öst valamint az összes 17-est visszavették."

Szóval hogy nem igazán készült kép az F változatról, azt betudhatjuk a nagyon rövid időnek, illetve a zavaros időszaknak.
pigasos78 612024 2016. július 17. 22:02
Válasz erre
Így érthető. A repülőmúzeum honlapja félrevezetett. Ott azt írják a főfutó katonája miatt vágták ki. De így már világos. Köszönöm!
Mandras 612022 2016. július 17. 21:56
Válasz erre
MiG-15 katonak by Mandras

Helyzetjelzők a MiG-15 szárnyán.
MiG-15 katonak by...

Szia!

A bal belső áramlásterelő lemez nem a futó, hanem a fékszárny mechanikus helyzetjelzője miatt volt kivágva. Ez utóbbi ugyanis egyrészt közelebb volt a lemezhez, másrészt attól függő magasságra emelkedett ki, hogy hány fokra bocsátották ki a fékszárnyat. (Szigorúan véve a szárny-féklapot.) Csak a bal szárnyon volt.

A kabinból nézve csak akkor bukkant ki a lemez mögül, ha leszállási szögön volt a fékszárny, felszállási szögön nem lehetett látni. A kivágás azt a célt szolgálta, hogy hibás elektromos helyzetjelző (lámpa) esetén meg lehessen győződni a fékszárny helyzetéről, nehogy valaki behúzott fékszánnyal kezdje meg a felszállást. A főfutók mechanikus helyzetjelzői láthatók a kabinból a lemezek felett. (Készítettem egy szemléltető ábrát.)

A lemezt nem mindegyik repülőgépgyárban, és csak egy adott sorozattól kezdve vágták ki. A csehek pl. nem tartották szükségesnek, és a novoszibirszki gyár sem alkalmazta.

Üdv., András
pigasos78 611497 2016. július 6. 14:46
Válasz erre
6929090573_bfc425a5f3
6929090573_bfc425a5f...
mig-15_indicator_02
mig-15_indicator_02

Sziasztok!

A kérdésem a következő lenne:
A Mig-15-ösök bal szárnyán lévő belső áramlásterelő lapból hiányzik egy félkörív azt segítve, hogy a pilóta vizuálisan meggyőződjön a "futó kint" helyzetéről. A jobb szárnynál ugyanez nem található meg...(?)...ezt látom. Viszont azt is, hogy mintha a félkörív pont nem jó helyen lenne kivágva. A "katona" pont takarásban van a pilótának...nem?
Kamovos 610807 2016. június 22. 21:27
Válasz erre
Szia juge75!

Engem a taszári gépek érdekelnének.
Azokról is van infód?

Üdv: kamovos
pigasos78 610806 2016. június 22. 21:17
Válasz erre
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat!

Freddy: azt én is tudtam, hogy nem valós oldalszámokkal lettek kiállítva. Az "1978"-ast megtaláltam, erre sajnos nem volt utalás.

Rumcájsz 52: hasznosak az infók, valószínű sötétben tapogatózok. Túl sok energiát nem fogok belefektetni a kutatásba, csak érdekelt honnan jött, hová került, mi lett vele.

Emlékszem apukám mesélt anno a gépről (ő is pilóta volt), de kb. 6-7 évesen nem jegyeztem meg az infókat, most pedig sajnos már nem kérdezhetem meg őt...

Mindenesetre, ha van köztetek jánoshalmi, halasi, dél bács-kiskuni srác és tud valamit a gépről, kérem ossza meg velem.

Üdv
Szabolcs
pmheros 610798 2016. június 22. 17:13
Válasz erre
Mig-15 UTI 501_1
Mig-15 UTI 501_1
Mig-15 UTI 501_2
Mig-15 UTI 501_2

"Az 52-es út mellett, Solt és Dunaföldvár között a benzinkúthoz közel egy MiG-15UTI áll. Egy oszlopon helyezték el, de leesett onnan, amitől a gép orra megsérült." Forrás: www.wings.hu/muzeum/hungarian_wr/

(Arcomon a rátalálás öröme)
Rumcájsz_52 610795 2016. június 22. 16:11
Válasz erre
Szia pigasos
Szerintem túl sok energiát ne fektess ebbe a kutatásba, anno én is benne voltam a gépek egy részének a begyűjtésében (Jánoshalmán sajnos nem). Ahol ott voltam ott kerestem a lemezek belső felületén a számokat, gyári címkéket és írogattam ezeket - már amelyiken még volt, de furcsa dolgok is kiderültek. Volt nem is egy gép amin nem a saját szárnyai vagy vízszintes vezérsíkjai, függőlegesnek a felső része voltak felszerelve, össze-vissza voltak kevergetve a fő részeik. Ha gyorsan, könnyen nem találsz valami konkrét adatot, akkor inkább makettez, válassz ki egyet ami tetszik, és hajrá építsd meg azt!
Üdv R.
Freddy 610794 2016. június 22. 15:31
Válasz erre
A kiállított gépeknek a katonai oldalszámát sokszor lecserélték a kiállítás évszámára (,,Az imperialistákat? Ühüm, azoknak alaposan túljártunk az eszén. Nem szeretnék most a helyükben lenni!"), így saccra az 1975-ös MiG-15-öst se ezen a számon fogod megtalálni az adatbázisban. Esetleg az adatlapokat böngészd végig, néhol beleírták, ha a gép repülőkarrierje után valahol ki lett állítva.
pigasos78 610790 2016. június 22. 15:00
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget kérnék. 15-ös építés előtt állok. A 80-as évek elején Bács-Kiskun megyei Jánoshalmán egy UTI MIG-15 volt kiállítva nem messze a vasútállomástól a kis házak mellett. "1975" volt oldalszámnak felfestve, de így nem található az avia-info adatbázisában. Tudni róla valamit? Én ott töltöttem gyerekkorom nyarai egy részét. Sokáig épségben volt körbekerítve, majd helyi a helyi erők leszedték a kabintetőt, kiberhelték...később hűlt helye lett a gépnek. Van aki tudja ennek a gépnek a történetét?
juge75 608916 2016. május 16. 18:49
Válasz erre
MIG-15 BIS
Szolnoki felderítőezrednél repült gépek, fotóról azonosítva(nem teljes):
Szögletes számú:
060
071-két színű festést kapott, amit később átfestettek 3 színűre.
338
677
708
711
724
818
Kerek számú:
059 (a -0- erősebben, frissebben festve mint az 59, nincs „cakkozva” a sablontól)
684

MIG-15 UTI
Szögletes számú:
031
114
507
518
Festésben hasonlóak a 114 UTI festésmintájához.

3 színű festés, szögletes számú 338 BIS, szögletes számú 114 UTI gépre vonatkozóan: (fényképekről készült)
Sárga(sárgaborsó sárga): Humbrol 71
Zöld: Testors Field Green
Barna: Testors Flat Tan
Alsó világos kék és a beömlő osztó felső két harmada: Testors Light Ghost Gray és világos kék (hasonló a mai gépeken használt BINARIN kékhez, de szürkésebb és kicsit világosabb)
2 színű festés, a sárgaborsó sárga nélkül ugyanezen színek.
juge75 608915 2016. május 16. 18:48
Válasz erre
Felségjel csillag fehér szegélye beleér a középső rész fehér korongjába.
Futószárak és az aknák közép szürkék vagy világos kékek (mint a gép alja), a keréktárcsák zöld (dark green és fehér), a futómű akna borítólemeze belül natúr alumínium, élei sárgák vagy pirosak.
A mechanikus futómű kint jelzők (katonák), a huzal antenna kabin melletti merev csöve piros.
Kabin nyitó zár, és a kabin előtti 6 darab gyors zár, kilépő élen a trimm piros.
Az üzemanyag pót tartályra pirossal fel volt festve a gép száma (most is).
A kés antenna és a beömlő osztó alsó 1 harmada natúr alumínium színűek.
Szárny alatti magasságmérő T-antennák feketék.
A BIS-re jellemző második kés antenna zöld.
Gépágyúk csövei feketítve (gun metal és fekete).
Külső eltérések az alap MIG-15 A „SAS” és a BIS között, az „A” beömlőjében felül volt plexi mögé építve a fényszóró, ez a BIS-nél átkerült a bal szárnytőbe (kivéve a 338, ahol megmaradt az osztóban), nagyobb felületű
féklapok és egy plusz kés antenna a törzs tetőn.
A futó kint jelzők láthatóságát segítő, csak a bal szárnyon lévő belső áramlásterelő stabilizáló felületből hiányzik egy félkörívnyi.
juge75 608913 2016. május 16. 18:46
Válasz erre
Mindegyik más volt, viszont gépenként párban fel volt tüntetve rajtuk az oldalszám is.
Maga a tartó elem fém szín, esetenként az alsó világoskék. hosszanti felező vonaltól lefele alsó kék festés, felül terep foltok (ahs) szabvány szerint...
juge75 608912 2016. május 16. 18:43
Válasz erre
Osmuzeum_607
Osmuzeum_607
Osmuzeum_608
Osmuzeum_608

Képeket nézz.
migi 608911 2016. május 16. 18:38
Válasz erre
Tudtommal a szárny alsó szine ,
zsocate 608910 2016. május 16. 18:08
Válasz erre
Sziasztok!

Tudtok-e segíteni abban, hogy a magyar terepszínű Mig-15-ösök terepszínre festett póttankjainak felfüggesztő pilonja az alsó világoskék színű volt-e, vagy a fenti terepszín?

Köszi és üdv:
Zsolt
bandy 606784 2016. április 9. 15:08
Válasz erre
Köszi.Idáig én is eljutottam a megfelelő festék kód kellene.
Zoli 606780 2016. április 9. 13:38
Válasz erre
Csak a https-t ki kell törölni, ennyi...
z
lesli 606778 2016. április 9. 13:31
Válasz erre
bandy 606741 2016. április 8. 21:19
Válasz erre
Sziasztok.
Megtudja valaki mondani hogya Magyar Mig-15 bis kabinja milyen szinű volt és melyik Humbrol vagy Revell esetleg Modell Master áll hozzá a legközelebb?
páncélos 603018 2016. február 12. 07:42
Válasz erre
ltom74 602048 2016. február 2. 11:15
Válasz erre
Kferro 602042 2016. február 2. 10:07
Válasz erre
Mig-15-1
Mig-15-1
Mig-15-2
Mig-15-2

Ez a kettő hátha jó lesz.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.