/ Fórumok /

Mig-15,Mig-17,Mig-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
juge75 648494 2018. szeptember 2. 16:34
Válasz erre
Belépő élnél a mért helyen 31,5 cm, kilépő élnél 31 cm. Futó kint jelző katona 8,2 cm.
juge75 648491 2018. szeptember 2. 16:30
Válasz erre
20180902_110533
20180902_110533
20180902_110538
20180902_110538
20180902_110609
20180902_110609
20180902_110612
20180902_110612
20180902_110623
20180902_110623
20180902_110626
20180902_110626
20180902_110631
20180902_110631
20180902_110640
20180902_110640
20180902_110704
20180902_110704
20180902_110709
20180902_110709
20180902_110726
20180902_110726

Parancsolj!
pigasos78 648473 2018. szeptember 1. 19:51
Válasz erre
juge75 648471 2018. szeptember 1. 18:37
Válasz erre
Vasárnap bemegyek a Reptárba és lemérem neked.
pigasos78 648468 2018. szeptember 1. 14:18
Válasz erre
Screenshot_20180901-141448_Chrome
Screenshot_20180901-...

Sziasztok!
Tudna nekem valaki segítséget adni a 19-es áramlásterelőjének méretével (magasság) kapcsolatban? :)
Köszi, Szabi.
varobee 647736 2018. augusztus 8. 20:29
Válasz erre
Nem tudom, hogy restaurálva lett-e, de érdekes, hogy az általad írt 818 pedig Bis illetve a 803 is. Vajon ezek egy széria, vagy csak véletlen? De a 700 eleji gépek is ilyennek tűnnek.
varobee 647735 2018. augusztus 8. 20:25
Válasz erre
juge75 647725 2018. augusztus 8. 09:32
Válasz erre
juge75 647724 2018. augusztus 8. 09:29
Válasz erre
Rumcájsz_52 647713 2018. augusztus 7. 21:23
Válasz erre
Szia varobee
Nemcsak A betű volt, hanem B, C, és D is, a fekete háromszög pedig vékony fehér keretben volt, a 25. Vadász-Hadosztály gépeit jelezték velük. 1953-tól használták alakulatjelzésként, az A betű: 24. Vadászezred Sármellék, a B: 35. Vadászezred Taszár, a C: 50. Vadászezred Taszár, a D: 25. Vadászrepülő Hadosztály törzse Taszár. Viszont az üzemidők kirepülése, a nagyjavítások miatt nem állhatott meg a kiképzés, ezért csereberélték a gépeket az alakulatok között Így később elég vegyes lett a gépállomány, egyre nehezebb lett azonosítani a gépeket, elveszett a jelzések jelentősége, de állítólag néhány bisz-en még 57-ben is ott voltak a jelzések.
Üdv R.
varobee 647710 2018. augusztus 7. 19:52
Válasz erre
152282_22216_Mig15_A_SAS_811
152282_22216_Mig15_A...
1523576_03307_beolvasas0029
1523576_03307_beolva...
1550662_59795_707_bisz_j
1550662_59795_707_bi...
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-681
Mikojan-Gurjevics-...
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-803
Mikojan-Gurjevics-...

Sziasztok!

Nekem ezek a képek vannak "fényszóró mentes orrú" bis-ekről. :-) Nekem is lenne egy kérdésem. Néhány gépen a függőleges tetején van egy "A" betű és egy hátrafelé mutató nyíl/ék. Mikor és melyik alakulatnál volt használva?

Üdv: varobee
tberti075 647709 2018. augusztus 7. 19:36
Válasz erre
juge75 647654 2018. augusztus 6. 07:02
Válasz erre
Fényszóró nélküli BIS: 060, 684, 818. Fényszórós BIS: 338./Felderítő ezred, Szolnok/
tberti075 647648 2018. augusztus 5. 20:05
Válasz erre
Köszi a segítséget, akkor próbálok képeket keresni egy adott gépről.
Zoli 647613 2018. augusztus 5. 07:39
Válasz erre
Szia,
Sorozattól/gyártási számtól/üzemtől függhet. Az biztos, hogy a korai bisz még az orrába kapta a lámpát, a későbbiek már a bal főfutó-akna elé, de arra nem találtam adatot, hogy mikor/hol volt a váltás. Az én képeimen szinte minden bisz orrában volt a lámpa, illetve kiállított gépeken néha látszik (közeli képen), hogy az átlátszó burkolat helyett lemezt kalapáltak rá. Szerintem próbálj kép alapján dolgozni, illetve egyértelműen azonosítsd be a típust egyéb jellegzetességei alapján (pl törzs-féklap)!
z
Miggyuri 647612 2018. augusztus 5. 07:39
Válasz erre
Általánosságban ez a helyzet: biszeken nincs fényszóró az orrban. De adott gépet érdemes megnézni.
tberti075 647606 2018. augusztus 4. 22:19
Válasz erre
Sziasztok!

A nálunk szolgált Mig-15 és Mig-15bis-ekkel kapcsolatban lenne kérdésem a hozzáértőkhöz. A szívócsatornában melyik típusnak volt fényszórója? Elég sok képet átnéztem de nekem nem egyértelmű. Azt az info-t találtam, hogy a nálunk szolgált együléses gépek mind szovjet gyártmányúak voltak. A szolnoki 912-esben van és az egy bis, de találtam olyan fotót /lehet, hogy a képaláírás rossz/ ahol egy magyar bisben nincs. Függ a sorozattól, esetleg a gyártási helytől? A többi gyártó országot nem akarom belekeverni mert úgy még kaotikusabb a helyzet. :-)
Előre is köszi a válaszokat.

Üdv: berti
pmheros 647601 2018. augusztus 4. 20:08
Válasz erre
Trumpeter 2008-2009 Catalogue 15
Trumpeter 2008-2009...
Trumpeter 2018-2019 Catalogue 18
Trumpeter 2018-2019...

Bocsánat az OFF –ért

Találtam egy a 2006 decemberi hozzászólást, amely a Trumpeter 1:72 –es méretarányú Mig-19 –esét már azon gyártói azonosítóval illette, amely később a katalógusaikban azóta is szerepel. rumodelism.com/forum/read.php
Feldúrtam a web –et a 2006-2007 –es Trumpeter katalógusért, letöltöttem, de nem találtam meg benne a szóban forgó makettet. A 2007-2008 –as katalógust sajnos meg sem sikerült találni, csak a borítóját. Találtam egy másik fórum bejegyzést amely ennek 2007-2008 –as katalógusnak a szereplőit listázza, és azon már szerepel egy „Trumpeter MiG-19 Farmer 72 1647” tétel. forum.largescaleplanes.com/index.php

A net –en meg lett a 2008-2009 –as katalógus képekben, így örömmel konstatáltam, hogy „NEW” státuszba lépett a repülőnk. Az újabb évszámos katalógusaikban évről évre megjelenik új jelzővel ez a 01647 számú makett. Aki beletekint a 2018-2019 –es évjáratú Trumpeter kiadványba, ott is látni fog egy „NEW” 01647 MIG-19PM Farmer E tételt ugyanazzal a képpel.

Úgy érzem ezzel (a közel-, vagy több mint tíz évvel), egy fontos évfordulóhoz értünk, amire inni kell. Tehát emelem poharam, és kívánok az ünnepeltnek, ahogy felénk mondják: „legalább még egyszer ennyit!” :)

Bocsánat az OFF –ért, ma már többet nem iszok
pigasos78 645936 2018. június 16. 22:24
Válasz erre
mirazsmarci 645913 2018. június 16. 11:17
Válasz erre
MiG-19PM
MiG-19PM

Csaó

Nekem egy ilyen fotóm van , Alsónémedi 2000.

Üdv
pigasos78 645662 2018. június 11. 14:10
Válasz erre
Így van. Roncsot, és arról fotót, fotókat.
PETI 645659 2018. június 11. 13:46
Válasz erre
De az nem roncs és ő roncsot akar.
sárkányos 645658 2018. június 11. 13:45
Válasz erre
Szevasz. Pápai reptér laktanya részen a CSMO-val szembeni park.
PETI 645657 2018. június 11. 13:38
Válasz erre
Szia!
Az utolsó szabad préda 19-esek tudtommal Alsónémediben voltak, azok megszűnésével csak ép példányok vannak, ha nem tévedek.
pigasos78 645656 2018. június 11. 13:35
Válasz erre
Sziasztok.
Tudtok olyan magyar 19-esről , ami esetleg a mai napig is látható valahol és elhagyatottan "parkolva", kibelezve az enyészeté lett? Fotókat keresnék ebben a témában. Köszönöm, Szabi.
vatya1 631600 2017. augusztus 23. 12:56
Válasz erre
Szia Freddy!
igen ismerem a Fecó matricáit de a 19seken sajna formailag nem olyanok vannak :(
Freddy 631555 2017. augusztus 22. 11:47
Válasz erre
A HAD-nak van magyar oldalszámkészlete, abból össze lehet rakni.
vatya1 631540 2017. augusztus 21. 22:10
Válasz erre
esetleg valaki gyártott 1/48ban Magyar oldalszámot a 19hez?
vatya1 631538 2017. augusztus 21. 21:46
Válasz erre
Köszönöm az infót srácok
spupek 631537 2017. augusztus 21. 21:39
Válasz erre
Szia!
Információm szerint 12 db. Az oldalszámokat az alábbi honlapon találod! www.avia-info.hu/kereses.php
piratvitorla 631536 2017. augusztus 21. 21:39
Válasz erre
vatya1 631535 2017. augusztus 21. 21:30
Válasz erre
Sziasztok!
Tudnátok segíteni abban hogy hány darab mig-19PMünk volt? és oldalszámok kellenének köszi előre is
Üdv...Józsi
Kamovos 623753 2017. február 21. 17:09
Válasz erre
tégé 623239 2017. február 13. 11:11
Válasz erre
Mig17_2.jpeg
Mig17_2.jpeg

Sziasztok!
Mig-17Pf-hez keresnék szegecstérképet. Ezen kívül létezik még?
tégé
Tibcsi 621575 2017. január 19. 17:35
Válasz erre
Mennyire sűrgős? Tudnék adni Eduardot, de csak kb. két hét múlva leszek a közelében.
Miggyuri 621477 2017. január 18. 12:17
Válasz erre
Keresek 1/72-ben MiG-15-höz szárnyhoz simuló póttartályokat.
Miggyuri 620356 2017. január 1. 20:23
Válasz erre
Elnéztem 114. A 115 valóban egy bisz volt.
Miggyuri 620355 2017. január 1. 20:22
Válasz erre
Köszönöm! Nekem is gyanús volt, ezért kérdeztem rá.
zsocate 620350 2017. január 1. 19:31
Válasz erre
Én korábban rákérdeztem erre és a válasz az volt, hogy nem volt ilyen.
Zoli 620346 2017. január 1. 19:09
Válasz erre
Köszi szépen! Esetleg eredeti fénykép nincs róla? A színek és számok miatt kellene.
z
migi 620345 2017. január 1. 19:02
Válasz erre
Zoli 620342 2017. január 1. 18:41
Válasz erre
Nekem is ez a kép van a 115-ösről. Esetleg terepszínű UTI-ról nincsenek olyan képeid, rajzaid, melyen a teljes minta látszik?
z
búza 620339 2017. január 1. 18:22
Válasz erre
115
115

Volt 115-ös magyar UTI? Nálam az egy BISz.
Miggyuri 620336 2017. január 1. 17:58
Válasz erre
mig_15_043
mig_15_043

Tud valaki erről a fekete lajstromszámú 043-ról vagy csak kamu a dolog?
Miggyuri 620335 2017. január 1. 16:12
Válasz erre
Keresek a magyar 115 lajstromszámú MiG-15 UTI terepes festéséről képet vagy rajzot.
búza 619682 2016. december 18. 17:19
Válasz erre
Nekem van kettő, az egyiktől megválnék, ha érdekel!
Rumcájsz_52 619658 2016. december 18. 13:38
Válasz erre
Ezt eléggé kizártnak tartom, már a MH-nél is állandó probléma volt a puhafalú tüzelőanyag-tartályok beszerzése és/vagy javíttatása, tehát nem csak anyagi kérdés, bár annak is elég "húzós" lenne. Nem véletlen hogy bárhol a világban van magánkézben ilyen kategóriájú gép, azt nem repülésképtelen állapotban vette a tulaj és utólag javíttatta fel, hanem még repülőképes állapotban vette és úgy üzemeltették amíg lehetett. MiG-15-öt még mindig inkább el tudnék képzelni, de a HA-UTI két tulaja közül pl. az egyik MALÉV-pilóta volt, az a pénzforrás is kiesett neki, talán most külföldön repülhet, így meg nehézkes, távvezérléssel - meg miért is - itthon újraindítani egy ilyen programot.
R.
lacipapa 619652 2016. december 18. 11:51
Válasz erre
Köszönöm,tehát nincs infó hasonló projektről?Abban az időben felmerült,hogy talán egy Mig-21 is életre kelhet.
Rumcájsz_52 619650 2016. december 18. 11:47
Válasz erre
Egy ilyen szintű törés az végleges roncsot csinál a gépből, max egyes alkatrészek lehetnének felhasználhatóak - ha lenne mibe (Magyarországon egyébként se szokás és nem szereti a hatóság balesetes gép alkatrészeinek felhasználását repülőképes gépen). A rocsot megvette Komócsy Zoli (a fekete Delfin és a Dunavarsányi repülőgyűjtemény tulajdonosa), valószínűleg alkatrészként akarta használni a muzeális gépeihez, de Ő sajnos kb. 2 éve repülőkatasztrófában meghalt, így a gép további sorsát nem ismerem.
Üdv R.
lacipapa 619647 2016. december 18. 11:34
Válasz erre
Tudtok valamit a HA-UTI mostani sorsáról,vagy a "törés" végleges,nem lesz ilyen gépünk már többé?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.