/ Fórumok /

Mig-15,Mig-17,Mig-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
cenci 665131 2019. november 9. 22:09
Válasz erre
Hun_MiG-15_in_color_10
Hun_MiG-...
48995934_1997500270330065_4726175634491965440_o
48995934_19975002703...
3334386492_da5905eb06_b
3334386492_da5905eb0...
Hun_MiG-15_in_color_11
Hun_MiG-...
Image17x
Image17x
Image16x
Image16x
Mikoyan-Gurevich_MiG-15bis_Fagot,_Hungary_-_Air_Force_JP6916294
Mikoyan-Gurevich_MiG...
133748
133748
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-725
Mikojan-Gurjevics-...
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-724-1
Mikojan-Gurjevics-...
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-677-1
Mikojan-Gurjevics-...
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-350-2
Mikojan-Gurjevics-...
MiG-15bis-MLE-Profiles-1
MiG-15bis-MLE-...
IMG_2060-350-Mig-15bis-Hungarian-AF-Bad-Ischl-Technik-Musuem-6-juli-2012
IMG_2060-350-Mig-...
Hun_MiG-15_in_color_14
Hun_MiG-...
Osmuzeum_607
Osmuzeum_607
tumblr_inline_p60ejvZwFs1rg28gm_540
tumblr_inline_p60ejv...
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-060-2
Mikojan-Gurjevics-...
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-684
Mikojan-Gurjevics-...
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-818-1
Mikojan-Gurjevics-...
Rögzítés-1
Rögzítés-1

Talán még lehet ez a pár kép segítségnek ,persze biztosan láttad már a nagy részét te is .
sanyi 665122 2019. november 9. 18:28
Válasz erre
Kezemből vetted ki a billentyűzetet, én is ugyanerre gondoltam...
kls 665121 2019. november 9. 18:17
Válasz erre
Azért az homok szín nem sárga! A kóreai gép festése a zöldet leszámítva ugyanazokkal a színekkel készült? Nem vagyok benne biztos, hogy az Eduard eltalálta a színeket.
Üdv.
pmheros 665112 2019. november 9. 15:34
Válasz erre
129350_0

A címmel ellentétben a Mig-17 (Fresco A) altípus nincs benne. Ha viszont összefoglaló néven fut a projekt akkor viszont legyen már benne az összes alverzió.
129350_0

Megvettem a (Mushroom Model Publications) MMPBooks No.23 Mikoyan Gurevich Mig-17 and Polish versions könyvet. Hogy más már ne csalódjon a címben, leírom a tartalmat.

1.old 1/72 Mig-17F, Polish built Lim-5, Lim-5R
2.old 1/72 Lim-5M, Lim-6R, Lim-6bis, Lim-6bisR
3.old 1/72 Mig-17PF, Polish built Lim-5P Izumrud-5 (RP-5), Lim-6M
4-6.old 1/48 Mig-17F, Polis built Lim-5,
7.old 1/48 Lim-5M
8-9.old 1/48 Lim-6bis, Lim-6R (Lim-6bisR)
10.old 1/48 Mig-17PF, Polish built Lim-5P Izumrud-5 (RP-5)
11-14.old 1/32 Mig-17F, Polish built Lim-5

Senki ne keressen benne sima Mig-17, Mig-17A, Mig-17PFU és egyéb altípusok rajzait.

Üdv.: pmheros
kls 665109 2019. november 9. 14:37
Válasz erre
sárkányos 665083 2019. november 8. 19:54
Válasz erre
kls 665081 2019. november 8. 18:04
Válasz erre
Tisztelt Kollégák!
Mig-15-öst építenék és elakadtam a magyar kamo festéssel. Meg tudná nekem valaki mondani hogy a "közép füzöld" vagy a "közép okker sárga" ill. a "közép barna" pontosabban milyen színek is voltak? Esetleg melyik makettfestékek felelnek meg ezeknek a legjobban?
Előre is köszönöm a segítséget!
f2d 664454 2019. október 20. 19:53
Válasz erre
AMW58
AMW58

Az Airfix Model World novemberi számában (issue 108) a MiG-17 van a fókuszban.
Akit érdekel...
sanyi 664289 2019. október 15. 19:53
Válasz erre
Szia!
A Dragon/Zvezda előnye az, hogy a korai verzió, amit más nem ad. Ilyen volt pl. Kubának alacsonytámadó fegyverzetel és K-3 légiharcrakétákkal, illetve Mozambiknak, Mongóliának - nekik már mindenféle extra nélkül.
atika 664284 2019. október 15. 12:50
Válasz erre
A szerzőnek ez a természetes létállapota! Ha nem ilyen lenne, nem is kedvelném a cikkeit.
Nagyon sajnálom, hogy a BritModeller-ről levette a hozzászólásait és a képeket, sajnos nem mentettem le, nagyon jó lenne az Eduard MiG-21-es építésének a dokumentálását újraolvasni.
Minden makettről ilyen alapos elemzés kellene.
Ettől még mindenki azt épít és úgy, ahogy az neki tetszik.
...a Fujimi MiG-21-est is bemutatta a 90-es évek elején, ismertek a hibái (valójában köze sincs a MiG-21-eshez, szinte) ettől még meg fogom venni az Italeri kiadást is, nekem tetszik.
Tekints úgy Rá és írásaira, mint alapos elemző és plusz, hasznos infó.
zsocate 664282 2019. október 15. 11:29
Válasz erre
Kicsit fárasztó ez a szegecsszámlálás, az első oldal felénél be is zártam. Minden tiszteletem azé, aki ennyire ért hozzá, csak szimplán felesleges olyan mélységekbe belemenni, mint a belépőélen alkalmazott lekerekítés sugár nagysága és átmenetei. Ha már szakbarbárkodás, miért elfogadható a makett vésett panelezése, amikor az eredeti egyszerűen nem olyan?
4WD 664274 2019. október 15. 09:50
Válasz erre
4WD 664273 2019. október 15. 09:50
Válasz erre
MiG-17F MGD rajzok
MiG-17F MGD rajzok

Haliho!

Én ezeket az információkat találtam a MiG-17F témában.

http://www.arcforums.com/forums/air/index.php?/topic/307102-airfix-new-tool-mig-17f/

Illetve az MGD Models által mellékelt füzetecskéből egy összehasonlítás a nézetrajzokon.
sanyi 664265 2019. október 14. 23:48
Válasz erre
Ja! Kár, hogy a szárny alatti rakétákat kicsit elnagyolták, bár az igaz, hogy az eredeti sem volt egy Szkád vagy Pörsing...:) Ha baráti áron lesz, szerintem belepottyan a virtuális kosárba, mert a lengyel alacsonytámadó/felderítő érdekes gép volt.
A MiG-17 olyan, mint a -21-es: sosincs belőle elég, mindig felbukkan egy érdekes/szép festésű vagy történetű gép.
f2d 664261 2019. október 14. 23:08
Válasz erre

Airfix A03091 MiG-17F Fresco

Nem tűnik ez annyira rossznak.
Lehet, hogy inkább ez, mint valami összerakhatatlan, méregdrága ukrán csoda makett.
Zoli 664249 2019. október 14. 18:42
Válasz erre
Ha az emészthetőség az építhetőség szinonimája, akkor mindenképp. Persze egyáltalán nem biztos, hogy az AZ makett kevésbé hibás.
Ha pl. az Eduard kiadná a 15-öshöz hasonló kivitelben, akkor az nem lenne drágább, mint az említettek, viszont nagyságrendekkel jobb lenne. De hasonló lenne a helyzet egy extrák nélküli Clear Prop esetében is.
Viszont én drágán is megvenném, ha tényleg jó lenne és nem a hibák javításával és a hiányosságok pótlásával kellene foglalkozni.
z
sanyi 664247 2019. október 14. 18:22
Válasz erre
A hibái ellenére még mindig emészthetőbbnek tűnik, mint az AZ készlet - főleg amiatt, mert a lengyel alacsonytámadót adják. Egy csehet már megépítettem, próbára tette a türelmemet...
Egyébként pedig "MiG" karakterekből áll a megnevezés, ha lesz is belőle 100%-ig jó, oly' drága lesz, hogy nem sokan fogják megvenni - pl. egy ekkora gépért hányan adnának 7-8 rongyot? Én elég "nemnormális" vagyok, de részemről felejtős, hogy ennyit fizessek egy ekkora műanyaghalomért, ha van olcsóbb, de kevésbé jó is a piacon. Szerintem ezzel a véleménnyel nem vagyok egyedül.
Rumcájsz_52 664246 2019. október 14. 17:11
Válasz erre
A 17PF eltérései az F-hez képest:
- a radar miatt más az orr/levegő-beömlő rész (nemcsak a fölső és középső "pupnik", hanem kissé nagyobb az átmérő/szélesség, és kicsit hosszabb is az orr
- a fegyverzetben nincs 37mm-es gépágyú, hanem csak 3x23mm-esek
- más a kabintető szélvédő-része, hosszabb és van benne felül két plusz, hátrafelé széttartó keret
Zoli 664245 2019. október 14. 15:51
Válasz erre
Érdemes elolvasni Precíz elemzését a még nem is kapható 17-esről. Ha ennyire hanyag tervezéssel gyártanak, akkor inkább ne erőltessék a szovjet típusokat. Remélem a Buccaneer sokkal jobb lesz...
Ha meg Flogger és egyéb szovjet gépek, akkor inkább a Clear Prop vagy a Modelsvit vegye kézbe az ügyet! A Tu-2, MiG-9, MiG-19, Su-7, Su-9/-11, Su-15, Yak-9, Yak-15, Yak-17, Yak-25/-27/-28, Yak-38 típusokból is régóta kellene már valami komolyabb készlet.
z
f2d 664243 2019. október 14. 13:47
Válasz erre
Úgy tudom a PF nem csak az orrában különbözik az F-től.
Az nem lenne rossz, ha a többi MiG-re is kedvet kapnának, de lássuk be erre azért kicsi az esély.
Az Airfix kínálatában régen volt 15, 21, 23, a Flogger-t szívesen látnám tőlük.
borisz 664242 2019. október 14. 12:30
Válasz erre
Az AZ meg H verzió. H, mint hulladék.
Még kedvet kaphatnak a PF-hez is.
f2d 664241 2019. október 14. 12:06
Válasz erre
borisz 664240 2019. október 14. 11:27
Válasz erre
Béláim, várjuk meg az Airfix készletét, azzal beljebb leszünk.
Freddy 664235 2019. október 14. 10:33
Válasz erre
A fűrészeléssel egy kb fél mm-t elvesztettél szerintem, valószínűleg még így is kicsi, de ,,buffer" távolság nélül önteni egy ilyen alkatrészt egyértelműen hiba.
Zoli 664207 2019. október 13. 10:36
Válasz erre
Úgy emlékszem az a gyanta teljesen aszimmetrikus is volt, azért is használhatatlan.
z
4WD 664193 2019. október 12. 17:52
Válasz erre
Köszönöm a felvilágosítást.
Tehát nem létezik 1/72-ben "gyári" jó megoldás a MiG-17PF ügyében?
Nagy hiba :)
pmheros 664192 2019. október 12. 17:26
Válasz erre
IMG_20151108_105634b
IMG_20151108_105634b
img_2057
img_2057
100_0315
100_0315
132716_59690_0328134
132716_59690_0328134

Úgy érzem beszélni kell a dologról. (A Cserebere rovatban a szegény makettező kolléga keresi az AZ Model Mig-17PF újabb kiadásainak gyanta beömlő elemét. Szándékosan nem neki címzem a hozzászólásom, mert ez mindannyiunk okulását szolgálja)

Az első képen látható maga az elem, ami (a kolléga képéhez képest valójában) egy talpra van öntve.
A második képen a gyanta"talp" fűrésznyomain látszik, hogy teljesen a tövében vágtam le az alkatrészt.
Harmadik képen jól látható, hogy a tőben vágott elem kisebb átmérőjű, mint a törzs vele kapcsolódó részei. (Tehát ha valaki a pontosság miatt szeretné beszerezni ezt az elemet, akkor jelzem ez is mérethibás.) Ne zavarja meg senki szemét, hogy a képen már le van darabolva az elem közepe is.

Az AZ Model Mig-17 PF levegőbeömlő nyílása, egyébként úgy rossz ahogy van!
Negyedik kép ábrázolja milyenek az eredeti arányai. Több dologra szeretném felhívni a figyelmet.
-a kereső (felső) radar burkolat jóval nagyobb mélységben lóg be a csatornába (függőlegesen értve)
-a követő (alsó antenna) radar burkolat nem a szívócsatorna közepén, hanem attól jelentősen lejjebb található.
-a szívócsatornában lévő osztóelem elég hirtelen szélesedik befelé (menetiránynak hátrafelé)
-a szívócsatorna "éle" szemből nézve majdnem hogy "U" alakú
Ezen a jellemzők egyikét sem mutatja az AZ Model gyanta eleme.
Sajnos!

Egyébként a csehek szégyelljék magukat, hogy csöves géphez nem tudnak szívócsatornát adni, amit még a kici kínai is meg tudott lépni az ocó Mig-15 -ösével.

Üdv.: pmheros
f2d 661680 2019. július 27. 13:47
Válasz erre
pmheros 661676 2019. július 27. 12:52
Válasz erre
Borzz 661670 2019. július 27. 10:21
Válasz erre
cam mig-17 022
cam mig-17 022
cam mig-17 941
cam mig-17 941
cam mig-17 all
cam mig-17 all

A Tom Cooper féle acig.org-on, Andy Miles a Helion and Company Ltd-nak dolgozó kutató említette meg. Rákerestem többek között a holland Scramble magazin oldalán is - ahol oldal és szériaszámokra is lehet keresni - ott is megerősítették.

Sziasztok!

A kambodzsai MiG-17-esek vezérsíkján van négy számjegy, állítólag ez a gyár számuk A gép orrán és a póttartályon, ebből a három utolsó szám van felfestve.

8022 022 MiG-17F
7941 941 MiG-17F
7948 948 MiG-17F

A 022 sántít, mert a vezérsíkon a 0022 szám szerepel. A 7941 és a 7948-nál viszont megegyezik a magyar gyáriszámokkal. A MiG-17-eseket a hatvanas években szállította Kambodzsába a Szovjetunió.
f2d 661665 2019. július 27. 09:45
Válasz erre
Szia,

számomra ez teljesen új információ, lehetne erről egy kicsit többet is írni?
Esetleg azt az egy fényképet megosztanád?
pmheros 661660 2019. július 27. 07:54
Válasz erre
Üdv!

Hogy neked milyen frankó forrásaid vannak. Ezekből esetleg tudható, hogy ezeknek az elvitt 17F -eknek milyen színű volt az oldalszáma? Gondolok itt pl az egyetlen fényképezett 30 -as számú gépünkre.

Üdv.: pmheros
Borzz 661656 2019. július 27. 07:29
Válasz erre
cam mig-17
cam mig-17

Sziasztok,

érdekesség: az tudjuk, hogy 1957-ben a oroszok elvitték a 20 magyar MiG-17F vadászrepülőgépet és többet nem adták vissza. Gyáriszámok:

8002
8006
8017
8018
8020
8021
8022
8023
8025
8030
8032
8035
8046
7915
7922
7928
7934
7941
7948

Számomra viszont újdonság, hogy az eredetileg magyar MiG-17F-ek közül legalább három Kambodzsában tűnt fel a hatvanas években:

8022 022 MiG-17F
7941 941 MiG-17F
7948 948 MiG-17F

Az egyező gyáriszámokat több forrás is megerősíti!
Miggyuri 661542 2019. július 22. 20:28
Válasz erre
cenci 661534 2019. július 22. 16:10
Válasz erre
mev-11951545
mev-11951545

Ez meg egy számomra érdekes Cseh MiG-15-ös festés .
cenci 661533 2019. július 22. 16:08
Válasz erre
Mikoyan MiG-15 Fagot_Page_101-960
Mikoyan MiG-15...
letöltés
letöltés

Még pár kép .
cenci 661532 2019. július 22. 15:53
Válasz erre
pic_49
pic_49
pic_53
pic_53
pic_54
pic_54
pic_55
pic_55
pic_56
pic_56
SS5540-2
SS5540-2

Talán a Squadron Signal WALK AROUND MiG-15 Fagot kiadványában mintha lett volna egy-két fotó ,ha valakinek esetleg megvan .Én csak most hirtelen csak ezt az egy fekete fehér fotót találtam .
borisz 661514 2019. július 22. 09:28
Válasz erre
Ha már itt tartunk, festetlenek voltak, vagy kályhaezüst? Vagy valami más?
pumba 661513 2019. július 22. 09:14
Válasz erre
Sziasztok!
Miért nem találok, fotót, Mig-15-ről terepszínű koreai példányról?
Grafikát, múzeumi festést találok...
makettes 661495 2019. július 21. 20:14
Válasz erre
szügy
szügy

Sziasztok!

Szügy településen volt kiállítva.
Régi Nógrád Megyei Hírlapban találtam.
üdv.
blanesz 660196 2019. június 6. 20:02
Válasz erre
Sziasztok!
Segítségre van szükségem.
Magyar Mig-15, illetve UTI Mig-15 típusokon milyen színűek voltak a szerviz-feliratok fémszínű és festett gépeken?
Előre is köszönöm!
zsocate 660031 2019. június 1. 09:39
Válasz erre
Szia!

Én rajzoltam a 043-as géphez, nyomtattassak egyet neked?

üdv:
zsolt
f2d 660028 2019. június 1. 09:11
Válasz erre
Köszi a segítséget, megtaláltam.
MiG-15-re kerestem, úgy nem adott ki semmit.
vatya1 660014 2019. május 31. 20:07
Válasz erre
Szia f2d!
elméletileg 1/72ben is van Ferinek csillag és szögletes számsora ami kimondottan jó pl:a Mig-15is
f2d 660012 2019. május 31. 19:29
Válasz erre
Sziasztok,

magyar fémszínű MiG-15UTI-hoz (1/72) keresek matricát, létezik ilyen?
Ha más nincs, akkor a HAD 21MF esetleg jó lehet hozzá?
Nyugger 659478 2019. május 16. 14:24
Válasz erre
17pf-315 disszemlen
17pf-315 disszemlen
17pf-850 NA
17pf-850 NA

A szárnytőnél azt a feketére festett részt taposó csíknak hívják. Eléggé érdes volt a felülete, hogy ne csússzon a katonák csizmája vagy a bakancsa és ne karcolja fel a borítást. Ezen a felületen a gép mechanikusa, sorszerelő és egyéb kiszolgálok tevékenykedtek. Szerintem minden nagyjavításkor felfestették, amikor pedig kopottas volt akkor egy vastagabb ponyvát vagy egy vékony gumirozott anyagot tettet erre a felületre. (lásd a csatolmány) Képeim alapján a kiállított 11 db MiG-17PF-re
-melyek kiállításuk előtt új festést kaptak- nem került fel a taposó csík.
A létra minden gép tartozéka volt, a repülőgép vezető a létráról lépett be a kabinba.
László58 659457 2019. május 15. 21:16
Válasz erre
Ha volt létra rendszeresítve, akkor nem kellett a járófelület a szárnytőnél. Szerintem, de ez nem biztos.
Matthias 659364 2019. május 13. 15:14
Válasz erre
Sziasztok!
Azt meg tudná mondani nekem valaki, hogy mitől függött az a magyar Mig-17Pf-ek esetében, hogy fekete a szárnytő, vagy sem?
Nagyon érdekelne, hogy mi lehet az oka, hogy volt amelyiken egyértelműen fel volt festve valamiféle járófelület, és volt amelyiken pedig nem.

Előre is köszi a segítséget!
Ati75 649786 2018. október 9. 20:33
Válasz erre
Sziasztok!

Keresnék MIG-19PM-et 1/72 méretarányban, lehetőség szerint bontatlant.
Email: csaplar.attila75@gmail.com

Köszönöm!
pigasos78 648506 2018. szeptember 2. 20:21
Válasz erre
Istenkirály vagy! Nagyon köszi! :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.